ELEKTROPOHON

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 04, 2013 6:27 pm

tataS , ten plutvový zázrak poznám, na Dunaj nevhodné, nabehnem na plytčinu a je po ňom. Zvlášť sa to kúpiť nedá.
Kanici, kánoe s kolesama, to by bolo slávy, alebo rehotu :lol: .
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pon úno 04, 2013 6:49 pm

denis-ten smajlik byl pro Tatase jako odpoved kde je ten slapohyb na vyrobu el.energie-jeden cas jsem ty muzea oblejzal dost casto tak jsem si nevzpomel kde to presne bylo
jinak lod na pohon slapanim?proc ne?je fuk jestli to budou kolesa,vrtule nebo el.motorek+dynamo-hlavne by se mel najit nekdo kdo tu teorii taky uvede do zivota-jo ve svete(americe) tam jsou jini borci-aspon podle tech videi na internetu :)
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pon úno 04, 2013 7:03 pm

www.adduma.it/s2/portfoliolavori/proget ... ga-angola/

neco takoveho-umerne to zmensit-dat tam nejakej sikovnj motorek-na prid nejakej ten solar.......no proste parada
a na ty slapky se taky kousek mista najde
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 417
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: Gútor

Příspěvekod ixxo » pon úno 04, 2013 7:13 pm

No na Dunaj by som žiadnu eletrinu neodporúčal, hlavne keď je šanca že ti to vyflusne zrovna keď to najmenej potrebuješ, prede nejakou loďou alebo podobne. Na kanoe patrí pádlo a nič iné aj keď som už videl elegantné riešenie zabudovaného Tummlera, fachčilo to úžasne.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon úno 04, 2013 7:41 pm

Denis píše:Kanici, kánoe s kolesama, to by bolo slávy, alebo rehotu :lol: .

Nahodou, to je krasna myslenka, se spravne zvolenou konstrukci by to mohlo bejt i obojzivelny! :mad:
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pon úno 04, 2013 7:45 pm

viky -to uz premejslis jak se to bude brodit pres Hrcaky :)
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 419
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » pon úno 04, 2013 8:43 pm

Viky_CZ píše:
Denis píše:Kanici, kánoe s kolesama, to by bolo slávy, alebo rehotu :lol: .

Nahodou, to je krasna myslenka, se spravne zvolenou konstrukci by to mohlo bejt i obojzivelny! :mad:


Ted, ted tady byl... aneb uz to nekdo vymyslel.

Ale kdyz koukam na video, jak ta kanoe pelasi, tak to asi spatny nebude. Akorat to predelat na ty dva pedaly...
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř úno 13, 2013 9:54 am

http://byznys.lidovky.cz/po-euforii-vys ... oprava_mev
už se to začíná veřejně přiznávat.
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » čtv úno 14, 2013 10:15 am

Další možný rozvoj elektropohonu stojí a padá s akumulátorem na uloženou energii, nebo se zdroji na úplně novém principu. Do té doby se nic nepohne dál.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv úno 14, 2013 6:44 pm

Obavam se, ze v pripade USA je duvod malinko jiny.... moznost elektropohonu stoji a pada na naprosto nesmyslnych pozadavcich prumerneho americana na motorizaci jeho auta. To Obama nezmeni i kdyby se pos..al.

V devadesatych letech meli Amici s Jugoslavcema takovou propagacni akci, ze si v nejakym meste v ramci ekologizace a uspory mista poridili na jezdeni do mesta Yugo (kdo nezna, je to Zastava, teda skoro Fiat 128). Uspech se ovsem nedostavil, proc asi... protoze Amici jsou rozezrany a nutne potrebujou automatickej trikvalt s petilitrem. Jedinej v USA uspesnej vuz tohodle typu byl VW Beetle a to prislo samo, nikdo to nenaridil.
Uživatelský avatar
Kolibri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: pon srp 26, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šaľa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kolibri » pon srp 26, 2013 9:17 pm

Ak to tu uz bolo, tak sorry - fakt sa mi nechce citat podrobne 22 stran textov :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fpNej1Q35ow[/youtube]
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pon srp 26, 2013 9:35 pm

To by mě zajímalo čim těch 180 koní krmí. V tom bude tak tuna baterií a popluje to na to tak hodinu ne? :-)

To abys měl těch lodí víc. minimálně 1 mít na nabíječce a s další jezdit. :-)
Uživatelský avatar
Kolibri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: pon srp 26, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šaľa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kolibri » pon srp 26, 2013 9:48 pm

LoL, ultra-skepticke nazory ma vzdy fascinovali... ;)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon srp 26, 2013 9:58 pm

Taky tam ani náznakem ty aku neukázali. Tunu mít nebudou, protože ten člun v klidu není moc potopený ale jejich kapacita moc velká nebude.
Jde hlavně o reklamu a na to pár minut na plný plyn stačí. Hlavně ovšem jejich cena bude závratná. Toho motoru v porovnání s cenami již
prodávanými také.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pon srp 26, 2013 10:09 pm

jejej, bral jsem to spíš jako legraci.
Je jasný, že pod náloží tuny by se ten člun potopil. :-)))

Spíš jsem to myslel tak, že je to sice moc pěkný, ale v praxi k ničemu. Já osobně alternativním pohonům moc fandim, ale v lodích je to se současnou technologií naprosto k ničemu.

Před pár lety jsem hltal výzkum jednoho japonskýho týmu. Jednalo se o baterie nový konstrukce. Byla tam nějaká textilní membrána.... Technický detaily neznam.
V zásadě šlo o to, že výrobní náklady byly nula nula nic, hmotnost minimální (váha hadrů), šlo to nabít asi za půl hodiny a mělo to vydržet víc cyklů. Tehdy říkali, že hledají výrobce pro sériovou výrobu. Tedy funkční testy na prototypu byly hotový.
Pátral jsem kam se to podělo, ale nic jsem nenašel. Nejspíš to koupil nějakej ropnej gigant a zavřel do trezoru. :-(

Dokud takovýhle nápady budou končit v šuplíku, tak budeme pořád lejt do našich motorů fosilie. :-(
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » úte srp 27, 2013 6:37 am

Netreba všetkému veriť. 180 HP = 132 kW! Nevidel som tam žiadné adekvátné prívody. Na sekundu ukázali nejakú krabicu High Voltage a to bolo všetko. Podľa mňa to je obyčajná reklama s premalovaným benzinovým motorom. :(
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » úte srp 27, 2013 8:52 am

Technicky je to realizovateľné. Podobná technológia pracuje bežne v elektromobiloch a hybridných autách, hlavne v Plug-In typoch, umožňujúcim nabíjanie zo siete. Pri napätí cca 360V bude max prúd okolo 360A, na čo hrúbka prívodov na videu postačí.
Ak by mal kapacitu baterií na cca 20 minút jazdy na plný výkon (cca 43kWh), vážili by pri LiIon alebo LiFePO type okolo 400kg (a koštovali okolo 20 000€).
Jazda s primerane nižším výkonom by vykázala aj celkom slušný akčný rádius na daný typ lode.

Takže technicky možné, ale dooosť drahé. :hmm:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte srp 27, 2013 9:25 am

Ovšem v žádném tom el.mobilu není motor 132kW. To by bylo cca 370A/360V a k tomu by již byli pořádné kabely pro trvalý příkon.
Uživatelský avatar
Kolibri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: pon srp 26, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šaľa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kolibri » úte srp 27, 2013 10:19 am

Ten vyrobca od leta 2013 ponuka aj 300 HP motor - taky isty ;) Staci pozriet ich web...
Teraz som zamiesal trochu :D

http://regennautic.com/products/e200-outboard/
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » úte srp 27, 2013 5:25 pm

Tady je lodní elektromotor kompletně funkční a po domácku vyrobenej :smash: , ale ta rychlost kánoe, :mad: to je tedy síla. Na "chlupatej pohon" by kánoe plula asi 10x rychleji. :thmbdn:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ZJTGqmtzBs
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » úte srp 27, 2013 6:17 pm

To už tu kdysi někde bylo. :whist:
Když vynecham, že je to prasárna a že to hned zrezne, tak jak dlouho to asi dokáže ta baterka krmit? Jak dlouho to asi ta vrtačka vydrží, než se rozpadne? Jak dlouho se dá vydržet poslouchat ten zvuk?

Pak samozřejmě souhlas s Josef.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1391
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pon pro 09, 2013 8:39 pm

tak tuto konkretnu lod som videl jazdit na vlastne oci u nas na jazere.
http://www.haz.de/Hannover/Aus-der-Regi ... huder-Meer

Obrázek
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon pro 09, 2013 9:43 pm

Je to hezké. Podle prospektu firmy Johnson: http://www.johnsoncontrols.com/content/ ... JD_1-6.pdf By ty akum. měli při použití 10 bloků po 12 kusech 43,2V/410Ah a ten motor by na to měl jezdit cca
2hod na plný výkon (zůstatek kapacity akum cca 30%) Ovšem za cenu těch akum. (tu jsem nenašel) by asi byl dosti slušný auťák.
Uživatelský avatar
indianajones
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod indianajones » ned črc 13, 2014 8:34 pm

Dnes som na svojom malom laminatovom clne s elektromotorom, zmeral rychlost pomocou gps. Cln ma dlzku 3 metre, hmotnost cca 60 kg. Motor 54 Lbs. Celkova hmotnost cca 160 kg. Maximalnu rychlost na stojatej vode a v bezvetrii som nameral 7,5 km/h. Ekonomicka jazda na tretom rychlostnom stupni z piatich, znamenala rychlost 4,5 km/h.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » pon črc 14, 2014 12:11 pm

Pokud ma motor pernamentni magnety, tak vyndani kotvy na delsi dobu, ( jakou nevim ) ale nez jsme na to prisli odrovnali jsme nejaky servomotor pohonu, asi 300W tim ze vyndala kotva na nekolik dni a po smontovani ten motor byl gumovej, pomalu se rozjizdel, spatne brzdil a suporty prejizdeli. Tak jsme si udelali pro kazdy motor spalek z megneticky mekeho zeleza AREMA, asi staci z obycejneho zeleza. Ten motor nejspis potratil ucinost a vykon. To same plati i o tachodynamech s pernamentnima magnetama. Snesou to jen motory z magnetu z feritama. Tomu rozborka a sborka nevadi.

Ten motor stal v roce 1985 56000 kc.....bez regulatoru, ten mel 4 x 4 KU605 a na opravu se jich spotrebovalo pri oprave se tak dvakrat tolik nez bylo vadnych...Dneska je elektronika uz jinde, ale draha sranda je to porad.

Takove ponorky meli bezne i pres 500 kW ( AKU nejakou desitku tun ), takze realizovatelne to je,

Typy baterií 1935 - 1945 vyrobené z AFA
Typ I
124 článků 36 MAK 740 (9260 Ah) Typy II AD
62 buňky 36 MAK 580 (7160 Ah)
62 buňky 44 MAL 570 (8380 Ah)
Typy VII AF
124 článků 27 MAK 740 (6940 Ah)
124 článků 27 MAK 800 (8480 Ah)
124 článků 33 MAL 800 (9160 Ah) Typ IX - C
124 článků 36 MAK 740 (5650 Ah)
124 článků 44 MAL 740 (11300 Ah)
Typ IX D
248 článků 44 MAL 740 (22600 Ah) Zadejte Xb
248 článků 33 MAL 800 (18220 Ah)
Zadejte XIV Milchkühe
124 článků 28 MAL 1000 (12000 Ah) Walter - U-boat V 80
62 buňky 26 MAL 570 (3240 Ah)
Walter - Typy 201-202
62 buňky 17 MAL 570 (2450 Ah) Walter - typ XVII
62 buňky 26 MAL 570 (3240 Ah)
Typ XXI Elektrické Lodě
372 článků 44 MAL 740 (33900 Ah) Typ XXIII Elektrické Lodě
62 buněčná 2x21 MAL 740 (5400 Ah)

ale asi jen na lod ktera to musi mit, benzin, nafta nekde na vodu nesmi a musi tam byt privoz, doprava.

Je to dobry tak na ryby, nebo si parkrat za rok pojezdit na prehrade.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů