Stojan na loď
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Magda
- nováček na fóru
- Příspěvky: 5
- Registrován: sob úno 04, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Stojan na loď
Přeji dobrý den. Potřebuji nechat udělat stojan na loď, TES 720, rozměry lodě - délka 7,20, šířka 2,5, hmotnost 2,2 t.
Stojan: předpokládám svařená konstrukce, pravděpodobně z jeklů, dle potřeby výztuhy. Loď se jeřábem umístí na stojan.
Protože loď ještě nemám, nemám možnost si udělat náčrtek a rozměry přesně podle lodě. Prosím, pokud je tu někdo, kdo máte podobný stojan, můžete mi poslat rozměry vč. řezu jekly, popř. jednoduchý výkres? Možná by šlo i použít rozměry z přívěsného vozíku, na kterém máte loď podobných rozměrů. Děkuji a přeji pěkný den.
Stojan: předpokládám svařená konstrukce, pravděpodobně z jeklů, dle potřeby výztuhy. Loď se jeřábem umístí na stojan.
Protože loď ještě nemám, nemám možnost si udělat náčrtek a rozměry přesně podle lodě. Prosím, pokud je tu někdo, kdo máte podobný stojan, můžete mi poslat rozměry vč. řezu jekly, popř. jednoduchý výkres? Možná by šlo i použít rozměry z přívěsného vozíku, na kterém máte loď podobných rozměrů. Děkuji a přeji pěkný den.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
kolečka
ahoj, jenom postřeh, měl jsem 6m kajutovku s pevným kýlem na podobném stojanu,
jak sem dal fotku panak-ml a přidělával jsem kolečka.............
Mám známého ve firmě, která různé typy koleček prodává, loď měla na suchu tak 700Kg
plus cca do metráku(s rezervou) stojan a utopil jsem v tom celkem dost peněz, bo i kolečka s nosností přes 200Kg (plechová) se při natahování na vlek deformovala (při nakládání docházelo k nerovnoměrnému zatížení) a nakonec jsem udělal zkušenost, že kolečko musí mít nosnost více než poloviny celkové váhy, aby nedocházelo k problémům.........
ono při ceně koleček se nějaké experimentování dost prodraží........... (os.zkušenost)
sek
jak sem dal fotku panak-ml a přidělával jsem kolečka.............
Mám známého ve firmě, která různé typy koleček prodává, loď měla na suchu tak 700Kg
plus cca do metráku(s rezervou) stojan a utopil jsem v tom celkem dost peněz, bo i kolečka s nosností přes 200Kg (plechová) se při natahování na vlek deformovala (při nakládání docházelo k nerovnoměrnému zatížení) a nakonec jsem udělal zkušenost, že kolečko musí mít nosnost více než poloviny celkové váhy, aby nedocházelo k problémům.........
ono při ceně koleček se nějaké experimentování dost prodraží........... (os.zkušenost)
sek
kolečka
ahoj, jenom postřeh, měl jsem 6m kajutovku s pevným kýlem na podobném stojanu,
jak sem dal fotku panak-ml a přidělával jsem kolečka.............
Mám známého ve firmě, která různé typy koleček prodává, loď měla na suchu tak 700Kg
plus cca do metráku(s rezervou) stojan a utopil jsem v tom celkem dost peněz, bo i kolečka s nosností přes 200Kg (plechová) se při natahování na vlek deformovala (při nakládání docházelo k nerovnoměrnému zatížení) a nakonec jsem udělal zkušenost, že kolečko musí mít nosnost více než poloviny celkové váhy, aby nedocházelo k problémům.........
ono při ceně koleček se nějaké experimentování dost prodraží........... (os.zkušenost)
sek
jak sem dal fotku panak-ml a přidělával jsem kolečka.............
Mám známého ve firmě, která různé typy koleček prodává, loď měla na suchu tak 700Kg
plus cca do metráku(s rezervou) stojan a utopil jsem v tom celkem dost peněz, bo i kolečka s nosností přes 200Kg (plechová) se při natahování na vlek deformovala (při nakládání docházelo k nerovnoměrnému zatížení) a nakonec jsem udělal zkušenost, že kolečko musí mít nosnost více než poloviny celkové váhy, aby nedocházelo k problémům.........
ono při ceně koleček se nějaké experimentování dost prodraží........... (os.zkušenost)
sek
- daliborM
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 42
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Ja mam přesně to co zde přidal panak-ml, plus ve spodni casti v kazdem rohu se daji zasunout jekly ve tvaru obraceneho L se šroubováním a klikou, cela lod se pak dá snadno nadzvednout a zajet pod ni s plochým dvouosým přívěsem (na tahání aut). Takhle stoji prez zimu a neni potreba aby zustavala u domu na privesu.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
To já jsem s tátou konstruoval zvedací mechanismu založený na použití lešenářských trubek a heveru ze škody 120.
pod předek lodi se zleva doprava položí dvě trubky. na obou stranách se postaví další dvě do tvaru A, který jsou svařený a v horní trojůhelník zespodu uzavírá třetí profil. Takže to je skutečně A. v horním trojúhelníku je přivařen hever. Vrch obou áček je nahoře spojen další lešenářskou trubkou. To stejné vzadu. Je možné na tomto levném zvedáku loď z vozejku zvednout a položit na pneumatiky, nebo to na tom nechat viset malou vahou. Tento mechanismus jde lehce přesouvat rozšroubováním lešenářských spojek. Je možné tento systém rozšířit o panty k zakurtování do stran. Já jsem vždy použil rozpěrku o zeď nebo zapříčení trámkem co jsem zrovna našel.
komu by slovní popis přišel zmatečný, tak jako mě, tak jsem vytvořil dadaistický obrázek.
pod předek lodi se zleva doprava položí dvě trubky. na obou stranách se postaví další dvě do tvaru A, který jsou svařený a v horní trojůhelník zespodu uzavírá třetí profil. Takže to je skutečně A. v horním trojúhelníku je přivařen hever. Vrch obou áček je nahoře spojen další lešenářskou trubkou. To stejné vzadu. Je možné na tomto levném zvedáku loď z vozejku zvednout a položit na pneumatiky, nebo to na tom nechat viset malou vahou. Tento mechanismus jde lehce přesouvat rozšroubováním lešenářských spojek. Je možné tento systém rozšířit o panty k zakurtování do stran. Já jsem vždy použil rozpěrku o zeď nebo zapříčení trámkem co jsem zrovna našel.
komu by slovní popis přišel zmatečný, tak jako mě, tak jsem vytvořil dadaistický obrázek.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Ak potrebujem na suchu vytiahnúť vozík spod lode (MacGregor26), použijem podpery - dva zvarence z jokláčov v tvare písmena A, každý má dve okobercované oporné plošky - priamo na vrchu a druhú mierne vysunutú z roviny A-čka, kúsok pod úrovňou spojky dvoch ramien.
Najprv špirálovým heverom predného kolieska na prívese spustím ojo až na zem - z vozíka prečnievajúci nadvihnutý zadok lode podložím vhodnými stojkami (konkrétne ja ich mám z Lidlu).
Potom ojo vyheverujem hore na doraz (špica lode sa zdvihne), k bokom lode cca v prvej štvrtine (tretine?) dĺžky šikmo priložím tie A-čkové podpery (tak aby pod a medzi nimi prešli kolesá prívesu), zospodu ich spojky prepášem gurtňou popod loď a stiahnem nafest.
Ojo spustím do bežnej medzipolohy a príves (bez blatníkov, tie zavadzajú) spod lode vytiahnem. Loď je vpredu zavesená na zdvojenej gurtni napnutej medzi A-čkami ktoré zapreté o lodné boky nedovolia bočný pohyb, vzadu podopretá na stojkách.
Zatiaľ mi nepadla...
Nazad posadím loď na príves opačným postupom.
Keď budem môcť, a loď už bude na dvore, postup aj prípravky nafotím. Výhodou je skladnosť a jednoduchosť prípravkov, zasuniem ich do seba a opriem ich niekde, nezaberajú skoro nič.
Pozváral som to baj očko za doobedie z odpadu zo stavby domu.
A ... ako pozerám, trochu sa to podobá obrázku v predchádzajúcom martinptákovom príspevku. Ja nepotrebujem tie tri tyče spájajúce vršky a končatiny A-čok, namiesto toho majú A-čka po dve oporné plošky ktoré dosadnú na bok lode.
Najprv špirálovým heverom predného kolieska na prívese spustím ojo až na zem - z vozíka prečnievajúci nadvihnutý zadok lode podložím vhodnými stojkami (konkrétne ja ich mám z Lidlu).
Potom ojo vyheverujem hore na doraz (špica lode sa zdvihne), k bokom lode cca v prvej štvrtine (tretine?) dĺžky šikmo priložím tie A-čkové podpery (tak aby pod a medzi nimi prešli kolesá prívesu), zospodu ich spojky prepášem gurtňou popod loď a stiahnem nafest.
Ojo spustím do bežnej medzipolohy a príves (bez blatníkov, tie zavadzajú) spod lode vytiahnem. Loď je vpredu zavesená na zdvojenej gurtni napnutej medzi A-čkami ktoré zapreté o lodné boky nedovolia bočný pohyb, vzadu podopretá na stojkách.
Zatiaľ mi nepadla...

Nazad posadím loď na príves opačným postupom.
Keď budem môcť, a loď už bude na dvore, postup aj prípravky nafotím. Výhodou je skladnosť a jednoduchosť prípravkov, zasuniem ich do seba a opriem ich niekde, nezaberajú skoro nič.
Pozváral som to baj očko za doobedie z odpadu zo stavby domu.
A ... ako pozerám, trochu sa to podobá obrázku v predchádzajúcom martinptákovom príspevku. Ja nepotrebujem tie tri tyče spájajúce vršky a končatiny A-čok, namiesto toho majú A-čka po dve oporné plošky ktoré dosadnú na bok lode.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti