pocketship-mala kajutovka s vysouvacim kylem
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 846
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
"Mohi by mi místní zkušení stavitelé objasnit, jak je to tedy s tim olaminovanym dřevem? "
Jako se sebepoškozováním.
Nejsem zkušený stavitel, spíše letitý pozorovatel. Pod laminátem to zevnitř hnije báječně !
Tady jsem poprvé viděl olaminovaná žebra. Možná to konstruktér nějak zdůvodňuje.
Docela mě to zajímá.
Ty díry jsou vysoko, v bachorcích u skříně žádné nevidím. k.
Jako se sebepoškozováním.
Nejsem zkušený stavitel, spíše letitý pozorovatel. Pod laminátem to zevnitř hnije báječně !
Tady jsem poprvé viděl olaminovaná žebra. Možná to konstruktér nějak zdůvodňuje.
Docela mě to zajímá.
Ty díry jsou vysoko, v bachorcích u skříně žádné nevidím. k.
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
[quote="kanic"]"Mohi by mi místní zkušení stavitelé objasnit, jak je to tedy s tim olaminovanym dřevem? "
Jako se sebepoškozováním.
Nejsem zkušený stavitel, spíše letitý pozorovatel. Pod laminátem to zevnitř hnije báječně !
Tady jsem poprvé viděl olaminovaná žebra. Možná to konstruktér nějak zdůvodňuje.
Docela mě to zajímá.
Je vyliký rozdíl mezi masivem, a voduvzdornou překližkou, když se kouknete na ,,betonářské,,překližky, jsou v podstatě taky laminované z obou stran, a co vydrží
Jako se sebepoškozováním.
Nejsem zkušený stavitel, spíše letitý pozorovatel. Pod laminátem to zevnitř hnije báječně !
Tady jsem poprvé viděl olaminovaná žebra. Možná to konstruktér nějak zdůvodňuje.
Docela mě to zajímá.
Je vyliký rozdíl mezi masivem, a voduvzdornou překližkou, když se kouknete na ,,betonářské,,překližky, jsou v podstatě taky laminované z obou stran, a co vydrží

- rxd
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte srp 20, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Cau,
to vypada super, kdyz jsem uvazoval o stavbe take jsem koukal na tuto lod.
Jsem na to fakt zvedav a moc se mi libi jak to stavis (asi jsem vetsi
prase:)). U me take hralo roli velikost garaze, koukam ze mas krasne
velikou a prostornout treba i na pracovni stul. To do me garaze se sotva
vejde Weekender a na zbytek uz mnoho mista nezbyva.
Add laminovani: s timto pomerne zkusenosti mam a to jak pozitivni i negativni.
Drive jsem delal hlavne modely letadel a tam to je mnohdy super. Take jsem
delal dreveny kajak ktery je olaminovany jak zvenku tak zevnitr. Tam jsem to
trochu podcenil a "nedostatecne" prosytil vnitrek a behem jedny sezony se mi
udelaly puchyre na vnejsku. Takze jsem to dodatecne poradne prolil lakem
zevnitr (coz je u 6m dlouhyho kajaku celkem vopruz). Ponauceni z toho je, ze
olaminovany dily musis velmi kvalitne nalakovat, idealne nejdriv nekolikrat
hodne ridkym lakem aby se to zalilo kde jde.
Ja naopak po teto zkusenosti sveho Wekkendera spise laminovat nebudu, nebo jen
zvenci na nejvice exponovanych mistech. A rozhodne uz tak nepodcenim lak (ze
sech moznych stran)!
Robert.
to vypada super, kdyz jsem uvazoval o stavbe take jsem koukal na tuto lod.
Jsem na to fakt zvedav a moc se mi libi jak to stavis (asi jsem vetsi
prase:)). U me take hralo roli velikost garaze, koukam ze mas krasne
velikou a prostornout treba i na pracovni stul. To do me garaze se sotva
vejde Weekender a na zbytek uz mnoho mista nezbyva.
Add laminovani: s timto pomerne zkusenosti mam a to jak pozitivni i negativni.
Drive jsem delal hlavne modely letadel a tam to je mnohdy super. Take jsem
delal dreveny kajak ktery je olaminovany jak zvenku tak zevnitr. Tam jsem to
trochu podcenil a "nedostatecne" prosytil vnitrek a behem jedny sezony se mi
udelaly puchyre na vnejsku. Takze jsem to dodatecne poradne prolil lakem
zevnitr (coz je u 6m dlouhyho kajaku celkem vopruz). Ponauceni z toho je, ze
olaminovany dily musis velmi kvalitne nalakovat, idealne nejdriv nekolikrat
hodne ridkym lakem aby se to zalilo kde jde.
Ja naopak po teto zkusenosti sveho Wekkendera spise laminovat nebudu, nebo jen
zvenci na nejvice exponovanych mistech. A rozhodne uz tak nepodcenim lak (ze
sech moznych stran)!
Robert.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Robíš to velmi pekne a precízne. Keď pozerám tie foto, tak si hovorím že si profik - remeselník, alebo máš tu precíznosť v krvi.
K laminovaniu, v starých príručkách uvádzajú, že spotreba epoxidu na 1 m2 je asi 1,5 kg živice na 1 kg skla a čím tenšia hrúbka, tým večší je ten pomer. Pri poslednom laminovaní / toto leto/ som starostlivo vážil jednotlivé komponenty a snažil som sa o čo najmenšiu spotrebu epoxidu, pretože v knihách píšu, že čím nižší obsah živice, tým vyššia pevnosť. Samozrejme za predpokladu, že tkanina je presýtená, Skladbu som použil 1x Biaxial 400g, na to 200g plátno a vrchná vrstva plátno 100 g. Ta posledná vrstva bola ako vysávač prebytočnej živice. Dostal som sa na neuveritelný pomer 1 : 1. Strhávačku nepoužívam, to nechávamm tým, čo sa tým živia. Vrchný náter epoxidom som nepoužil, hoci inokedy, pred časom som tak robil. Používam epoxidovú základovku, tak som to považoval za zbytočné. Po prvom nátere epoxidkou som zistil, že posledná vrstva tkaniny, ta 100 gramová nie je presytená medzi vláknom. Teda vlákna boli, ale priestor medzi nimi nie, napriek tomu že sa jedná ho hustú tkaninu. Takže miestami to vyzeralo ako pórovitý laminát a farba nedokázala zatiecť do tých mini pórov, lebo je velmi hustá. Tak som to musel riešiť trochu redšou farbou a až tromi nátermi základovkou /miestami/, Takže ten vrchný náter epoxidom je dobrý, lebo zacelí povrch, najmä ak musíš niektoré časti prebrúsiť. Či dať tri nátery je na zváženie, myslím že cielom je dosiahnuť dokonalý povrch laminátu.
Na epoxi základ som použil /po prvý krát/ Alkyton farbu, pretože sa dá robiť válečkom. Napriek tomu, že by sa mala dať robiť válčekom, tak dosť výrazne bublinkuje, používal som rôzne triky a nakoniec to je ako tak dobré. Som zvedavý na jej odolnosť.
Držím palce a nech ťa to baví až do konca.
K laminovaniu, v starých príručkách uvádzajú, že spotreba epoxidu na 1 m2 je asi 1,5 kg živice na 1 kg skla a čím tenšia hrúbka, tým večší je ten pomer. Pri poslednom laminovaní / toto leto/ som starostlivo vážil jednotlivé komponenty a snažil som sa o čo najmenšiu spotrebu epoxidu, pretože v knihách píšu, že čím nižší obsah živice, tým vyššia pevnosť. Samozrejme za predpokladu, že tkanina je presýtená, Skladbu som použil 1x Biaxial 400g, na to 200g plátno a vrchná vrstva plátno 100 g. Ta posledná vrstva bola ako vysávač prebytočnej živice. Dostal som sa na neuveritelný pomer 1 : 1. Strhávačku nepoužívam, to nechávamm tým, čo sa tým živia. Vrchný náter epoxidom som nepoužil, hoci inokedy, pred časom som tak robil. Používam epoxidovú základovku, tak som to považoval za zbytočné. Po prvom nátere epoxidkou som zistil, že posledná vrstva tkaniny, ta 100 gramová nie je presytená medzi vláknom. Teda vlákna boli, ale priestor medzi nimi nie, napriek tomu že sa jedná ho hustú tkaninu. Takže miestami to vyzeralo ako pórovitý laminát a farba nedokázala zatiecť do tých mini pórov, lebo je velmi hustá. Tak som to musel riešiť trochu redšou farbou a až tromi nátermi základovkou /miestami/, Takže ten vrchný náter epoxidom je dobrý, lebo zacelí povrch, najmä ak musíš niektoré časti prebrúsiť. Či dať tri nátery je na zváženie, myslím že cielom je dosiahnuť dokonalý povrch laminátu.
Na epoxi základ som použil /po prvý krát/ Alkyton farbu, pretože sa dá robiť válečkom. Napriek tomu, že by sa mala dať robiť válčekom, tak dosť výrazne bublinkuje, používal som rôzne triky a nakoniec to je ako tak dobré. Som zvedavý na jej odolnosť.
Držím palce a nech ťa to baví až do konca.
- hood
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 114
- Registrován: ned úno 27, 2011 1:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: kladno
denisi děkuji za uznání
tři vrstvy epoxy na prosycenou tkaninu se mi také zdají moc při použití strhávačky je to už poměrně rovné po jejím stržení.konstrukter dává ty tři vrstvy na exponovaná místa na horní palubu kde se nastupuje nebo kde se odkládá kotva atp.
bez strhávačky
se strhávačkou
jinak pro nanášení zahuštěného lepidla používám pytlíky tescoma na zdobení dortů jsou pevné a i když je lepidlo dost husté tak mi ještě neprask
zdravím hood
tři vrstvy epoxy na prosycenou tkaninu se mi také zdají moc při použití strhávačky je to už poměrně rovné po jejím stržení.konstrukter dává ty tři vrstvy na exponovaná místa na horní palubu kde se nastupuje nebo kde se odkládá kotva atp.
bez strhávačky
se strhávačkou
jinak pro nanášení zahuštěného lepidla používám pytlíky tescoma na zdobení dortů jsou pevné a i když je lepidlo dost husté tak mi ještě neprask
zdravím hood
- rxd
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte srp 20, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No ja jsem daval na vnejsi vrstvu 3 natery a mezi tim to vzdy lehce prebrousil. Uz timto dosahne clovek celkem dobreho povrchu. Otazka pak je jak to budes natirat. Ja to pak uz jen lakoval bezbarvym lakem. Zevnitr je to asi zbytecne, tam si myslim ze 2 krizem staci.
Jinak dik za typ na ty dortovy pytliky, zajdu si koupit.
Jinak dik za typ na ty dortovy pytliky, zajdu si koupit.
- rxd
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte srp 20, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Koukam ze ti to roste jako me. Ja uz mam na weekenderu hotovej hrubej trup, ted me ceka interier podobne jako mas ty. Me by jen prislo skoda ze to jak drzis precizni stavbu tak to vse zamaznes bilou barvou. Je ale fakt, ze na toto se nazory lisi. Ja totiz miluju drevo, takze jsem rad kdyz drevo zustane drevem i na pohled
Jen ti doporucuji vse co je surove drevo hodne kvalitne napustit ridkym lakem nebo hooodne ridkym epoxidem (LH3000), protoze voda je svine a pod laminat se dostane at chces ci ne (aby se ti nestalo ze to pod tkaninou schnije).
Ja jsem napriklad na jare repasoval borty na 40 let stare 420, mahagonove a pouze lakovane. Mnoho let byly v podstate bez udrzby (uz se normalne nasakavaly a zase vyschly), i tak se zachovaly az na cca 3cm delky v puvodnim stavu. Puvodne jsem myslel ze je vymenim, ale po prebrouseni a vycisteni jsem to okamzite zavrhl. Jinde jsem narazil na treba 10let stare olaminovane drevo a to byla v podstate jen skorapka.
Cest praci

Ja jsem napriklad na jare repasoval borty na 40 let stare 420, mahagonove a pouze lakovane. Mnoho let byly v podstate bez udrzby (uz se normalne nasakavaly a zase vyschly), i tak se zachovaly az na cca 3cm delky v puvodnim stavu. Puvodne jsem myslel ze je vymenim, ale po prebrouseni a vycisteni jsem to okamzite zavrhl. Jinde jsem narazil na treba 10let stare olaminovane drevo a to byla v podstate jen skorapka.
Cest praci

- rxd
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte srp 20, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pepa píše:hoode, musím říci, že také obdivuji tvoji opravdu kvalitní práci.
Mám jeden dotaz. Z toho, co jsi zde napsal, jsem úplně nepochopil, co je a jak se pracuje s tou "strhávačkou".
Můžeš k tomu napsat pár vět na vysvětlení. Díky.
Pepa
Cau Pepo, strhavacka je takova pruzna jakoby tkanina (umela skelna tkanina). Ktera se pouzije jako posledni vrstva pri laminovani. Po zaschnuti strhavacku strhnes z olaminovaneoho dilu a zustane ti celkem obstojny povch. Tim ze se nejedna o skelnou tkaninu tak proto jde pak tak dobre strhnout z hotoveho dilu, take ti nedochazi k tomu ze by si mel nekde "louze" epoxidu. Ja strhavacku pouzivam temer vzdy, jen teda na kajak jsem ji nepouzival protoze mi to prislo drahy na takovou plochu, ale dnes bych ji urcite pouzil.
- hood
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 114
- Registrován: ned úno 27, 2011 1:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: kladno
ahoj pepo používám strhávačku od havla 83g/m2 s červeným pruhem je vyrobena z vysokopevnostního Nylonu 66 odolává teplotě až 200 st. C tkanina propouští pryskyřici a po vytvrzení jde lehce odtrhnout protože se s pryskyřicí nespojí .povrch zbaví mikrobublinek a utvoří matný povrch který už nemusíš přebrušovat pro nanášení další vrstvy ale není všemocná je potřeba vyzkoušet množství pryskyřice a hlavně je nutné ji perfektně natáhnout aby nevznikly záhyby začínám od prostředka a směrem ke krajům ji lehce uhladím válečkem na tapety červený proužek je šikovný jak pro stříhání tak pro rovnání.cena je okolo 40 Kč za m2 ale vyplatí se to skrzeva broušení zdravím hood

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host