Nutnost dokladů od MDCR
Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa
Nutnost dokladů od MDCR
Ahoj lidi,
Pokládám dvě zásadní otázky:
1. Je opravdu nutné, abych měl "Průkaz C(B,A) od MDCR".
2. Je opravdu nutné, abych měl loď registrovanou v rejstříku MDCR
a platit pravidelně za "právo vlajky"?
Chci se totiž placatit hlavně u pobřeží a podle nálady se podívat na Elbu a Korsiku.
Přestože se to v různých vláknech na několika fórech probírá celé roky,
tak se k tomuto tématu vracím z jiného pohledu.
To je vlastní 7,5m plachetnice, registrovaná u SPS, průkaz VMP-C od SPS.
Ještě bych chtěl zdůraznit, že si nikde a nikdy nehodlám půjčit loď
a tak mě podmínky charterových společností v podstatě nezajímají.
Zajímalo by mě ale, jaké zkušenosti máte s kontrolama dokladů v zahraničí,
jestli Vás na moři někdo někdy kontroloval, jestli Vás na moři někdy zastavila
nějaká pobřežní hlídka a jestli Vám kontrolovala doklady opravňující k plavbě,
které vydává ministerský úředník ve státě, který ani nemá mořské pobřeží.
V podstatě jestli nějaký policista, nebo celník kontroluje, jestli máte tu či onu
bumážku od českého úředníka sedícího v Praze na Úřadě.
Připadá mi téměř absurdní, abych musel pravidelně dokladovat,
že jsem naplul tolik a tolik NM, aby můj zdravotní stav posuzoval doktor,
který mě nikdy předtím něviděl, abych skládal praktickou zkoušku po týdnu
dovolené s osmi dalšími lidmi na lodi, kterou nechci a nikdy mít nebudu
a to všechno jen proto, abych dostal průkaz o jehož nutnosti pochybuju.
Nejde mi o právní stav v ČR, ale o situaci v zahraničí, protože naše zákazy
a příkazy venku nikoho moc nezajímají.
Předpokládejme jěště, že jsem starej mořskej vlk, kterej všechno ví a zná,
jen na to nemá ten správnej doklad s razítkem.
Díky za reakce (zajímaji mě i drby).
M.
Pokládám dvě zásadní otázky:
1. Je opravdu nutné, abych měl "Průkaz C(B,A) od MDCR".
2. Je opravdu nutné, abych měl loď registrovanou v rejstříku MDCR
a platit pravidelně za "právo vlajky"?
Chci se totiž placatit hlavně u pobřeží a podle nálady se podívat na Elbu a Korsiku.
Přestože se to v různých vláknech na několika fórech probírá celé roky,
tak se k tomuto tématu vracím z jiného pohledu.
To je vlastní 7,5m plachetnice, registrovaná u SPS, průkaz VMP-C od SPS.
Ještě bych chtěl zdůraznit, že si nikde a nikdy nehodlám půjčit loď
a tak mě podmínky charterových společností v podstatě nezajímají.
Zajímalo by mě ale, jaké zkušenosti máte s kontrolama dokladů v zahraničí,
jestli Vás na moři někdo někdy kontroloval, jestli Vás na moři někdy zastavila
nějaká pobřežní hlídka a jestli Vám kontrolovala doklady opravňující k plavbě,
které vydává ministerský úředník ve státě, který ani nemá mořské pobřeží.
V podstatě jestli nějaký policista, nebo celník kontroluje, jestli máte tu či onu
bumážku od českého úředníka sedícího v Praze na Úřadě.
Připadá mi téměř absurdní, abych musel pravidelně dokladovat,
že jsem naplul tolik a tolik NM, aby můj zdravotní stav posuzoval doktor,
který mě nikdy předtím něviděl, abych skládal praktickou zkoušku po týdnu
dovolené s osmi dalšími lidmi na lodi, kterou nechci a nikdy mít nebudu
a to všechno jen proto, abych dostal průkaz o jehož nutnosti pochybuju.
Nejde mi o právní stav v ČR, ale o situaci v zahraničí, protože naše zákazy
a příkazy venku nikoho moc nezajímají.
Předpokládejme jěště, že jsem starej mořskej vlk, kterej všechno ví a zná,
jen na to nemá ten správnej doklad s razítkem.
Díky za reakce (zajímaji mě i drby).
M.
"A čo si ty predstavuješ pod takým slovom 'absurdný'?"(':good:')
Nejde ani tak o to,jestli to je absurdní,ale o to,jaké platí v kterém státě zákony.
Ale jinak máš samozřejmě pravdu.
Nejde ani tak o to,jestli to je absurdní,ale o to,jaké platí v kterém státě zákony.
Ale jinak máš samozřejmě pravdu.
Naposledy upravil(a) vovsky dne stř led 22, 2014 6:32 pm, celkem upraveno 2 x.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Jedna věc je kdo tě kdy bude kontrolovat. Ale v momentě kdy se něco stane jsou papíry to první po čem se jde. Jsem zase za sejčka. Sám mam ve věcech bordel, ale radil bych mít doklady v cajku.
Nepřemýšlel jsi o jiných dokladech, než MDČR? Chorvatský jsou tušim doživotní a snad i ČANY. MDČR jsou každopádně ty nejhorší co znam. Samozřejmě z pohledu buzerace a nákladů.
Koukam, že b.u.z.e.r.a.c.e. je zakázané slovo.
Nepřemýšlel jsi o jiných dokladech, než MDČR? Chorvatský jsou tušim doživotní a snad i ČANY. MDČR jsou každopádně ty nejhorší co znam. Samozřejmě z pohledu buzerace a nákladů.
Koukam, že b.u.z.e.r.a.c.e. je zakázané slovo.

- pik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 442
- Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Vysočina
Už se to tu dlouze řešilo v nějakým vlákně o papírech, tož hledej.
Můj názor a zkušenost je taková, že na vlastní lodi, pokud na ní nevozíš lidi za prachy, je každýmu putna, jestli máš nějaký papíry (licenci). Po skiperovi se akorát vyžaduje, aby se choval podle dobré námořní praxe. Takže soudní lidé jdou na nějakej kurz, třeba RYA nebo jakejkoliv jinej proto, aby se něco naučili a né proto, aby měli průkaz
Takže kurz bych volil podle jeho kvality.
Jiná věc je pojištění lodi na škody (modrá karta), doklad o vlastnictví lodi-techničák, to se vyžaduje a kontroluje. Zažil sem to teda jenom jednou na Korzice v přístavu. Kromě toho pojištění a techničáku chtěli jen pas skipera, tedy můj, zbytek posádky (rodina) je nezajímal. Pokecali sme odkud kam plujem a tak, popřáli hezkej pobyt a byli úplně v pohodě. Každá země má ještě svá pravidla pro rekreační jachting, které najdeš na netu a je dobré je dodržovat. Já mám loď taky u SPS, mám i MDČR-C a rádio
Můj názor a zkušenost je taková, že na vlastní lodi, pokud na ní nevozíš lidi za prachy, je každýmu putna, jestli máš nějaký papíry (licenci). Po skiperovi se akorát vyžaduje, aby se choval podle dobré námořní praxe. Takže soudní lidé jdou na nějakej kurz, třeba RYA nebo jakejkoliv jinej proto, aby se něco naučili a né proto, aby měli průkaz

Jiná věc je pojištění lodi na škody (modrá karta), doklad o vlastnictví lodi-techničák, to se vyžaduje a kontroluje. Zažil sem to teda jenom jednou na Korzice v přístavu. Kromě toho pojištění a techničáku chtěli jen pas skipera, tedy můj, zbytek posádky (rodina) je nezajímal. Pokecali sme odkud kam plujem a tak, popřáli hezkej pobyt a byli úplně v pohodě. Každá země má ještě svá pravidla pro rekreační jachting, které najdeš na netu a je dobré je dodržovat. Já mám loď taky u SPS, mám i MDČR-C a rádio
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nutnost dokladů od MDCR
Menhirus píše:Pokládám dvě zásadní otázky:
1. Je opravdu nutné, abych měl "Průkaz C(B,A) od MDCR".
2. Je opravdu nutné, abych měl loď registrovanou v rejstříku MDCR
a platit pravidelně za "právo vlajky"?
Ty otázky jsou ve špatném pořadí.
Je opravdu nutné, abych měl loď registrovanou v rejstříku MDCR a platit pravidelně za "právo vlajky"?
Není. Stejně dobře můžeš mít loď registrovanou u SPS, (Můžeš ale mít problém v případě nějaké škodní události, pokud pojišťovna bude znát rozdíl mezi technickou způsobilostí pro "plavební zónu" a "plavební oblast.")
Je opravdu nutné, abych měl "Průkaz C(B,A) od MDCR"?
Není. K vedení lodě registrované u SPS ho nepotřebuješ.
- Stanislav
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 593
- Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
- Reputace: 50
- Bydliště: moře
Ono ani tvrzení že při průšvihu se jde hned po papírech, není tak úplně pravdivé. Měl jsem příhodu při které asistovali dvě lodě coast guardů. Následovalo zadržení policií a šetření nehody. Kontrolovali lodní deník a vše o vedení plavby v době nehody. Chtěli prokázat vlastnictví lodě (stačila kupní smlouva). Po nějakém kapitánském průkazu něštěk ani pes a to mám celkem tři (ale ani jeden není od MD). Povinné ručení od pojišťovny si pro Evropu na papíry od SPS uděláš bez problémů. Pojistná událost ti hrozí v přístavu, nebo někde u břehu, tedy do 0,75 Nm (předpokládám že na moři to do nikoho nenapereš) a dál není celkem co řešit. Zažil jsem kontroly policii se svou předcházející lodí (registrovanou na SPS) v Německu a Švédsku. Pouze pas kapitána a stručný pokec od kud a kam.
S lodí převáženou okolo Evropy mne navštívili ve Španělsku celníci a v Řecku jsem se přihlašoval s lodí na polici sám. Opět nebyl požadován kap. papír, pouze papír od lodi s potvrzením vlastnictví. Píšu pouze o osobních zkušenostech.
S lodí převáženou okolo Evropy mne navštívili ve Španělsku celníci a v Řecku jsem se přihlašoval s lodí na polici sám. Opět nebyl požadován kap. papír, pouze papír od lodi s potvrzením vlastnictví. Píšu pouze o osobních zkušenostech.
- arkanarkan
- nováček na fóru
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř úno 05, 2014 1:00 am
- Reputace: 0
Zdravím zde přítomné...
K tomuto bych měl dotaz... Jak jsem se dočetl na webu SPSČR tak jimi vydaný prúkaz platí ve vodách států které přjali jakousi rezoluci č.40 k 10.11,2011. Jak psal Menhirus tak se chce "plácat" kolem Elby a Korsiky což je Itálie. V té rezoluci je napsané, že ji Itálie nepodepsala tak se ptám - můžu na vlastní lodi jezdit kolem Itálie nebo ne (myšleno s průkazem vydaným od SPSČR)? Díky za odpověď
K tomuto bych měl dotaz... Jak jsem se dočetl na webu SPSČR tak jimi vydaný prúkaz platí ve vodách států které přjali jakousi rezoluci č.40 k 10.11,2011. Jak psal Menhirus tak se chce "plácat" kolem Elby a Korsiky což je Itálie. V té rezoluci je napsané, že ji Itálie nepodepsala tak se ptám - můžu na vlastní lodi jezdit kolem Itálie nebo ne (myšleno s průkazem vydaným od SPSČR)? Díky za odpověď
Ahoj
já v tom mám pořád nějak zmatek.
Mám taky loď registrovanou u SPS a když jsem jí chtěl pojistit čechách je to jasný pojistí ji podle průkazu, tak že ne na moře. A v anglii, kde jsem měl pojištěnou předchozí loď (bez registrace 6m) téměř pro celý svět, mě nemůžou pojistit podle jejich měřítek pokud je loď registrovaná tady se známími omezeními. Vysvětlili mi to tak, že pokud bych uzavřel stejnou pojistku je v pojistné smlouvě odstavec o uváděných ůdajích a v případě nějaké události, kdybych předložil ten papírek co je tam napsáno o výšce vlny atp. je to jako vědomé porušení.
Tak, že při otázce jestli stačí registrace lodi u SPS pro legální plavbu po moři, si myslím,že nestačí.
I když jsem teď dočetl knihu od Petra Ondráčka o plavbě okolo světa a on měl loď registrovanou na Sps a pojištěnou kdesi v rakousku,
Tak, že vlastně nevím..... Radek
já v tom mám pořád nějak zmatek.
Mám taky loď registrovanou u SPS a když jsem jí chtěl pojistit čechách je to jasný pojistí ji podle průkazu, tak že ne na moře. A v anglii, kde jsem měl pojištěnou předchozí loď (bez registrace 6m) téměř pro celý svět, mě nemůžou pojistit podle jejich měřítek pokud je loď registrovaná tady se známími omezeními. Vysvětlili mi to tak, že pokud bych uzavřel stejnou pojistku je v pojistné smlouvě odstavec o uváděných ůdajích a v případě nějaké události, kdybych předložil ten papírek co je tam napsáno o výšce vlny atp. je to jako vědomé porušení.
Tak, že při otázce jestli stačí registrace lodi u SPS pro legální plavbu po moři, si myslím,že nestačí.
I když jsem teď dočetl knihu od Petra Ondráčka o plavbě okolo světa a on měl loď registrovanou na Sps a pojištěnou kdesi v rakousku,
Tak, že vlastně nevím..... Radek
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
kedar píše:......
já v tom mám pořád nějak zmatek.
................
Tak, že vlastně nevím..... Radek
Asi hodně přesná charakteristika situace.
Žádný mezinárodní předpis nestanovuje, jaký průkaz máš mít k vedení plavidla do 24 metrů délky používaného pro rekreační nekomerční účely.
Český průkaz na lodi pod českou vlajkou je pro zahraniční kontrolory situace, ke které nemají znalosti nutné ke kontrole.
Pokud se nic nestane, pravděpodobně Ti nikdo na vlastní lodi nebude oprávnění k řízení kontrolovat.
Pokud náhodou kontrola bude, bude posuzovat, jestli hodnoty omezení oprávnění napsané v průkaze, odpovídají momentální situaci.
Hodnotama napsanýma v průkaze myslím velikost (délku) lodě, výkon motoru, plochu plachet, vzdálenost od pobřeží, sílu větru, výšku vln apod.
Omezení, která napsaná v průkaze nemáš, kontrolovat nebude. Bude předpokládat, že taková omezení nejsou.
Pokud dojde k mimořádné události, bude pojišťovna posuzovat, jestli bude plnit nebo se vyvleče z plnění s odkazem na (ne)kvalifikaci velitele lodě. V této sitauci je základní dokument pojistná smlouva.
Při velkých prů.erech bude obdobně postupovat mořská policie.
Protože české předpisy nikdo na moři nezná, vodítkem pro ně budou údaje zapsané v průkazu. Ať VMP nebo MDČR. Porovnávat budou s okamžikem mimořádné události.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Tak to v tom máš Jardo zmatek ty.
Dotaz zněl na registraci lodě a její pojištění na moře. O oprávnění k vedení vůbec nebyla řeč.
kedar:
Já mam loď registrovanou taky na SPS. Je k ní normálně mezinárodní osvědčení pro rekreační plavidlo. Pojištění jsem neřešil, ale vzhledem k tomu, že nikde neni napsáno, že registrace je platná jen v ČR, tak si myslim, že by nebyl problém.
Mam tam i vyznačenou plavební zónu a výšku vlny.
Dotaz zněl na registraci lodě a její pojištění na moře. O oprávnění k vedení vůbec nebyla řeč.

kedar:
Já mam loď registrovanou taky na SPS. Je k ní normálně mezinárodní osvědčení pro rekreační plavidlo. Pojištění jsem neřešil, ale vzhledem k tomu, že nikde neni napsáno, že registrace je platná jen v ČR, tak si myslim, že by nebyl problém.
Mam tam i vyznačenou plavební zónu a výšku vlny.
- pik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 442
- Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Vysočina
Pro jistotu ještě odkaz
http://www.allianz.cz/produkty/majetek/plavidla.html
A ještě upřesnění pro arkanarkana, Korzika je prosím Francie. To ostatní okolo je skutečně italské
http://www.allianz.cz/produkty/majetek/plavidla.html
A ještě upřesnění pro arkanarkana, Korzika je prosím Francie. To ostatní okolo je skutečně italské
- arkanarkan
- nováček na fóru
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř úno 05, 2014 1:00 am
- Reputace: 0
to Zdenda12345
No já se právě ptal na to oprávnění k vedení lodi a ne na pojištění. Na stránkách SPSČR se konkrétně píše
a problím je že tam právě Itálie, Franci, Polsko a několik dalších států tu rezoluci nepodepsalo, tudíž podle mého selského rozumu tam musím mít nějakej jinej průkaz. Nebo je to jinak?
to pik
Vím, že Korsika patří Francii, ale je to u Italského pobřeží, potažmo ani ve Francii na náš průkaz asi jezdit nesmíš viz výše
No já se právě ptal na to oprávnění k vedení lodi a ne na pojištění. Na stránkách SPSČR se konkrétně píše
Mezinárodní průkaz vůdce rekreačního plavidla můžete používat v zahraničí v těch zemích, které přistoupily k rezoluci č. 40 EHK/OSN
a problím je že tam právě Itálie, Franci, Polsko a několik dalších států tu rezoluci nepodepsalo, tudíž podle mého selského rozumu tam musím mít nějakej jinej průkaz. Nebo je to jinak?
to pik
Vím, že Korsika patří Francii, ale je to u Italského pobřeží, potažmo ani ve Francii na náš průkaz asi jezdit nesmíš viz výše
- xiom
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 25
- Registrován: čtv led 30, 2014 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad Labem
Určitě se to tu někde na fóru probíralo :
Kde v zahraničí platí průkaz VMP ?
Uznávání českého průkazu vůdce malého plavidla je garantováno ve státech, které přistoupily k implementování rezoluce č. 40 EHK/OSN, vydané 16. srpna 1998, za předpokladu, že průkaz splňuje podmínky stanovené rezolucí. Na přechodné období (datum ukončení není zatím stanoveno) lze uznat i průkazy vydané podle rezoluce č. 14 ze dne 29. ledna 1979. Seznam států, které přijaly jednu nebo druhou rezoluci, je k 4. srpnu 2007 tento:
Stát rezoluce č. 14 EHK/OSN rezoluce č. 40 EHK/OSN
Rakousko ano ano
Belgie ano ne
Bulharsko ano ne
Chorvatsko ne ano
Česká republika ne ano
Finsko ano ne
Francie ano ne
Německo ne ano
Maďarsko ano ne
Irsko ne ano
Itálie ano ne
Litva ne ano
Lucembursko ne ano
Nizozemí ano ano
Polsko ano ne
Slovensko ne ano
Švýcarsko ne ano
Velká Británie ne ano
zdroj : http://www.src-lrc.cz/index.php?uid=co-je-vmp&s=vmp
PS : neumim udelat tabulku
Kde v zahraničí platí průkaz VMP ?
Uznávání českého průkazu vůdce malého plavidla je garantováno ve státech, které přistoupily k implementování rezoluce č. 40 EHK/OSN, vydané 16. srpna 1998, za předpokladu, že průkaz splňuje podmínky stanovené rezolucí. Na přechodné období (datum ukončení není zatím stanoveno) lze uznat i průkazy vydané podle rezoluce č. 14 ze dne 29. ledna 1979. Seznam států, které přijaly jednu nebo druhou rezoluci, je k 4. srpnu 2007 tento:
Stát rezoluce č. 14 EHK/OSN rezoluce č. 40 EHK/OSN
Rakousko ano ano
Belgie ano ne
Bulharsko ano ne
Chorvatsko ne ano
Česká republika ne ano
Finsko ano ne
Francie ano ne
Německo ne ano
Maďarsko ano ne
Irsko ne ano
Itálie ano ne
Litva ne ano
Lucembursko ne ano
Nizozemí ano ano
Polsko ano ne
Slovensko ne ano
Švýcarsko ne ano
Velká Británie ne ano
zdroj : http://www.src-lrc.cz/index.php?uid=co-je-vmp&s=vmp
PS : neumim udelat tabulku

- pik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 442
- Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Vysočina
Tak nevím
1) zdenda reagoval na jardu dle mého logicky, bo jarda odpovídal kedarovi. To že si se arkanarkane ptal na oprávnění k vedení lodi s tím dle mého tak nějak nesouvisí
2) jak je to s papíry na loď už se tu tisíckrát probíralo. Znovu to asi nemá smysl, čti ve zdejších vláknech a dozvíš se vše. Co se týká itálie a francie, už sem tu i kdysi dával odkazy na stránky (italské a francouzské), kde je jasně napsáno, čím a jak se řídí provoz rekreačních plavidel v jejich vodách. Pokud trochu vládneš angličtinou, tak je jistě za pár minut najdeš. Jestli né, najdeš je v mých starších příspěvcích.
1) zdenda reagoval na jardu dle mého logicky, bo jarda odpovídal kedarovi. To že si se arkanarkane ptal na oprávnění k vedení lodi s tím dle mého tak nějak nesouvisí
2) jak je to s papíry na loď už se tu tisíckrát probíralo. Znovu to asi nemá smysl, čti ve zdejších vláknech a dozvíš se vše. Co se týká itálie a francie, už sem tu i kdysi dával odkazy na stránky (italské a francouzské), kde je jasně napsáno, čím a jak se řídí provoz rekreačních plavidel v jejich vodách. Pokud trochu vládneš angličtinou, tak je jistě za pár minut najdeš. Jestli né, najdeš je v mých starších příspěvcích.
Naposledy upravil(a) pik dne ned úno 09, 2014 5:40 pm, celkem upraveno 1 x.
- arkanarkan
- nováček na fóru
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř úno 05, 2014 1:00 am
- Reputace: 0
- pik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 442
- Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Vysočina
Se nezlobím, ale některá témata se tu omýlají pořád dokola. Pro začátek můžeš zkusit přelouskat tohle, pokud ti jde o tu itálii
http://rome.angloinfo.com/information/l ... d-boating/
a až se dostaneš až sem http://www.guardiacostiera.it/diporto/n ... ne=diporto a všechny ty vyhlášky nastuduješ, tak už budeš vědět i to co sami italové nevědí

http://rome.angloinfo.com/information/l ... d-boating/
a až se dostaneš až sem http://www.guardiacostiera.it/diporto/n ... ne=diporto a všechny ty vyhlášky nastuduješ, tak už budeš vědět i to co sami italové nevědí


Naposledy upravil(a) pik dne sob úno 08, 2014 10:15 pm, celkem upraveno 1 x.
- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
K roku 2012 to podepsaly všechny členské země EU, již jsem to tady někde uváděl.
Navíc pro plavbu pod plachtami Francie nepožaduje žádný průkaz, pokud jsi na své lodi, nevím jak se k tomu staví charterovky.
Navíc pro plavbu pod plachtami Francie nepožaduje žádný průkaz, pokud jsi na své lodi, nevím jak se k tomu staví charterovky.
Naposledy upravil(a) Surcouf dne pon úno 10, 2014 12:28 am, celkem upraveno 103 x.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
arkanarkan píše:to Zdenda12345
No já se právě ptal na to oprávnění k vedení lodi a ne na pojištění. Na stránkách SPSČR se konkrétně píšeMezinárodní průkaz vůdce rekreačního plavidla můžete používat v zahraničí v těch zemích, které přistoupily k rezoluci č. 40 EHK/OSN
a problím je že tam právě Itálie, Franci, Polsko a několik dalších států tu rezoluci nepodepsalo, tudíž podle mého selského rozumu tam musím mít nějakej jinej průkaz. Nebo je to jinak?
to pik
Vím, že Korsika patří Francii, ale je to u Italského pobřeží, potažmo ani ve Francii na náš průkaz asi jezdit nesmíš viz výše
Tak já jsem bohužel tvuj dotaz nečetl..... Četl jsem jen dotaz kedara.

Ostatně Jarda taky reagoval na dotaz kedara.

Pokládám dvě zásadní otázky:
1. Je opravdu nutné, abych měl "Průkaz C(B,A) od MDCR".
2. Je opravdu nutné, abych měl loď registrovanou v rejstříku MDCR
a platit pravidelně za "právo vlajky"?
Odpověd:
1) průkaz od MDCR by měl podle zákona člověk mít pokud se plaví PO MOŘI na jachtě registrované pod vlajkou ČR, je jedno zda je registrovaná u MD nebo u SPS.
Pro plavbu na ŘEKÁCH průkazy MDČR nejsou použitelné (zkoušky neobsahují CEVNI a jiná pravidla platná pro plavbu na řekách) a je nutné mí průkaz SPS nebo mezinárodní průkaz podle vzoru a od země, které přistoupily na Rezoluci EHK OSN č. 40.
Pokud se plavíš na jachtě registrované pod jinou vlajkou principiálně je správné mít průkaz té země, pod jejíž vklajkou se jachta plaví. V případě průkazu z jiné země než země vlajky je to na orgánech té konkrétní vlajky, jaký průkaz Ti uzná - bude vyžadovat - bude tolerovat - neexistuje nějaké obecná jednotící úmluva, a každá země se to dělá doposud "po svém"..
2) každý má právo svobody registrovat svoji jachtu v takovém rejstříku (pod takovou vlajkou) jaká mu nejvíce vyhovuje s ohledem na převážné používání jachty. Musí přitom přihlédnout kde se bude plavit = rozsah plavby, který chce mít v registraci uvedenou - jen říční nebo i námořní a v jakém rozsahu (při registraci se obvykle musí respektovat konstrukce jachty a příslušné předpisy země registrace).
Tedy je zbytečné jachtu registrovat u MDČR pokud se plavím jen po českých nebo Evropských řekách, nebo v těsných mořských pobřežních vodách. (neexistuje jednotná definice "příbřežní plavby - to stanovuje každý přímořský stát samostatně s ohledem na místní podmíénky - meteorologické, členitost pobřeží, vzájemné vzdálenosti "přístavů útočiště" a pod.)
Naopak pokud chci mít jachtu pro dálkovou námořní plavbu, je otázka, zda bude jachta "registrovatelná" u SPS s ohledem na potřebný rozsah dálkové námořní plavby.
Při registraci pod vlajkou ČR platí takové poplatky, jaké stanoví pro SPS nebo Námořní rejstřík příslušné zákony -a nařízení vlády ČR.
Když si někdo chce registrovat svou jachtu v jiné zemi, bude se muset řídit předpisy té konkrétní země včetně tam požadovaných poplatků, osvědčení plavbyschopnosti plavidla, průkazu způsobilosti a podobně.
Má to vnitřní logiku odvozenou z úmluvy OSN o námořním právu UNCLOS - která v určitých principech platí pro všechny lodě (nejen obchodní) : "vlajka lodi" = země registrace zodpovídá primárně za technickou bezpečnost plavidla a vycvičenost "kapitána" pro plavbu na mořích.
Totéž platí volněji na řekách = vnitrozemská plavba (je tam blízkost břehu, pomoci, nehrozí tam tak těžké počasí jako na moři ale také tam platí jiná plavidla manévrování vyhýbání a plavební značení - na moři máte COLREG a IALA system, na řekách v Evropě platí pravidla manévrování a značení CEVNI.
1. Je opravdu nutné, abych měl "Průkaz C(B,A) od MDCR".
2. Je opravdu nutné, abych měl loď registrovanou v rejstříku MDCR
a platit pravidelně za "právo vlajky"?
Odpověd:
1) průkaz od MDCR by měl podle zákona člověk mít pokud se plaví PO MOŘI na jachtě registrované pod vlajkou ČR, je jedno zda je registrovaná u MD nebo u SPS.
Pro plavbu na ŘEKÁCH průkazy MDČR nejsou použitelné (zkoušky neobsahují CEVNI a jiná pravidla platná pro plavbu na řekách) a je nutné mí průkaz SPS nebo mezinárodní průkaz podle vzoru a od země, které přistoupily na Rezoluci EHK OSN č. 40.
Pokud se plavíš na jachtě registrované pod jinou vlajkou principiálně je správné mít průkaz té země, pod jejíž vklajkou se jachta plaví. V případě průkazu z jiné země než země vlajky je to na orgánech té konkrétní vlajky, jaký průkaz Ti uzná - bude vyžadovat - bude tolerovat - neexistuje nějaké obecná jednotící úmluva, a každá země se to dělá doposud "po svém"..
2) každý má právo svobody registrovat svoji jachtu v takovém rejstříku (pod takovou vlajkou) jaká mu nejvíce vyhovuje s ohledem na převážné používání jachty. Musí přitom přihlédnout kde se bude plavit = rozsah plavby, který chce mít v registraci uvedenou - jen říční nebo i námořní a v jakém rozsahu (při registraci se obvykle musí respektovat konstrukce jachty a příslušné předpisy země registrace).
Tedy je zbytečné jachtu registrovat u MDČR pokud se plavím jen po českých nebo Evropských řekách, nebo v těsných mořských pobřežních vodách. (neexistuje jednotná definice "příbřežní plavby - to stanovuje každý přímořský stát samostatně s ohledem na místní podmíénky - meteorologické, členitost pobřeží, vzájemné vzdálenosti "přístavů útočiště" a pod.)
Naopak pokud chci mít jachtu pro dálkovou námořní plavbu, je otázka, zda bude jachta "registrovatelná" u SPS s ohledem na potřebný rozsah dálkové námořní plavby.
Při registraci pod vlajkou ČR platí takové poplatky, jaké stanoví pro SPS nebo Námořní rejstřík příslušné zákony -a nařízení vlády ČR.
Když si někdo chce registrovat svou jachtu v jiné zemi, bude se muset řídit předpisy té konkrétní země včetně tam požadovaných poplatků, osvědčení plavbyschopnosti plavidla, průkazu způsobilosti a podobně.
Má to vnitřní logiku odvozenou z úmluvy OSN o námořním právu UNCLOS - která v určitých principech platí pro všechny lodě (nejen obchodní) : "vlajka lodi" = země registrace zodpovídá primárně za technickou bezpečnost plavidla a vycvičenost "kapitána" pro plavbu na mořích.
Totéž platí volněji na řekách = vnitrozemská plavba (je tam blízkost břehu, pomoci, nehrozí tam tak těžké počasí jako na moři ale také tam platí jiná plavidla manévrování vyhýbání a plavební značení - na moři máte COLREG a IALA system, na řekách v Evropě platí pravidla manévrování a značení CEVNI.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
arkanarkan píše:.............. můžu na vlastní lodi jezdit kolem Itálie nebo ne (myšleno s průkazem vydaným od SPSČR)? Díky za odpověď
Můžeš.
Za předpokladu, že se nevzdálíš víc jak 0,75 NM od břehu, ve větru do 4° Beaufortovy stupnice větru, do výšky vlny 1,2 m, za dne.
Neumím si představit, jak to chceš dodržet na běžné dovolené plánované s nějakým předstihem.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů