Chystám sa na svoj prvý gumák :)
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Michal1
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Nové Zámky
ďakujem za rady a príspevky, ale vychádzajúc z rozmerov a vahy takého člna sa mi to zdá porovnateľné s inými člnmi.....
v inom fore som zistil že čln proscan má aj Mat MAtes a je sním spokojný.
no porozmýšľam aj nad väčším. Deti rastú ale zatial sú 5 a 2. takže kým dorastú to chvílu potrvá:)
rozmýšľam aj nad jazdeným motorom, ale trochu sa bojím, lebo pravdu povediac do motorov sa skoro vôbec nerozumiem... preto kúpiť jazdený motor je u mňna risk....
v inom fore som zistil že čln proscan má aj Mat MAtes a je sním spokojný.
no porozmýšľam aj nad väčším. Deti rastú ale zatial sú 5 a 2. takže kým dorastú to chvílu potrvá:)
rozmýšľam aj nad jazdeným motorom, ale trochu sa bojím, lebo pravdu povediac do motorov sa skoro vôbec nerozumiem... preto kúpiť jazdený motor je u mňna risk....
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ber to tak, že TY nie si bežný a štandartný uživatel, ak vážite s manželkou spolu 200 kg
Nič v zlom, nemôže byť každý ako vyžla
. Vy ako posádka 280 kg, čln 60, motor 40, benzín 20, kotva laná vesty 10, jedlo, pitie a pár drobnopstí 20 kg. Spolu je to min 430 kg. Ja som sa s podobnou váhou s 15 k dvojtaktom a člnom 380 cm proti prúdu Dunaja do sklzu dostal, ale nie vždy. Zo 4taktom 15k áno. Čím je menší čln tým ho vysoká váha zatlačí hlbšie do vody a aj v sklze je viac zanorený , takže pomer 35kg na 1HP neplatí, lebo ponorená časť člnu kladie vode velký odpor. Potrebuješ sa dostať na 25 - 30 kg/ 1 HP.
V tom inom vlákne /fóre/ je s ním spokojný, ale spýtaj sa ho ako ho zaťažuje a hlavne ako ho má dlho. Ja netvrdím že ten čln, resp. značka je zlá, lebo neviem , nepoznám ho. S toho čo je zverejnené na ich stránke však vyplýva, že je to nižší štandart. Sprav ako chceš, porovnaj parametre viacerých člnov na trhu.
Ja som kupoval jazdený motor viac krát a bol som vždy spokojný.


V tom inom vlákne /fóre/ je s ním spokojný, ale spýtaj sa ho ako ho zaťažuje a hlavne ako ho má dlho. Ja netvrdím že ten čln, resp. značka je zlá, lebo neviem , nepoznám ho. S toho čo je zverejnené na ich stránke však vyplýva, že je to nižší štandart. Sprav ako chceš, porovnaj parametre viacerých člnov na trhu.
Ja som kupoval jazdený motor viac krát a bol som vždy spokojný.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Malokto najazdi ročne viac ako 100 hodin, teda 5 ročny motor má max 500 hodin a to je nič pre motory ako Suzuki a Honda . Tieto odporučam skrz ich vahu , su najlahšie . Jazda na mori motor az tak neniči, ak je oplachnuty od soly. Teda dovolenky v Chorvatsku motor nezničia ani za 10 rokov. Skontroluj či nie je havarovany generalkovany, pozri ci nie je voda v oleji , v nohe a v motore, či štartuje a je to . Škabance nie su dôležite.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Vážení. osobně si myslím, že jej tlačíte do něčeho o čem dotyčný má pouze tuze mlhavou představu a vůbec netuší co takový člun se silným
motorem obnáší a stojí. Jako takřka všichni noví zde, chce něco super za pět peněz a nejlépe aby to vše fungovalo samo. Ty bláhové představy
o tom, že člověk bez jakýchkoliv zkušeností s provozem gumáku se silným motorem propadne kouzlu častého ježdění se ženou silnější postavy a malým dítětem po řece od jezu k jezu a ještě k tomu s přetahováním člunu a taháním těžkého motoru jsou tuze bláhové. Také představa nakládání člunu
3,80m na střechu auta a tahání do vody s taháním těžkého motoru je bláhová a svědčící o tom, že dotyčný je totálně mimo obraz.
Udělání průkazu VMP je chválihodné. Pro představu co obnáší celá starost okolo člunu je nejlepší si jej půjčit třeba za úplatu, než rovnou vyhodit
sumu, která se zdaleka nevrátí. Případně si koupit nějaký starší komplet za zlomek ceny a s ním si vyzkoušet co to obnáší. Zdaleka ne všichni co
si to vyzkoušeli u toho také trvale zůstali a zvláště mnohé manželky k tomu zaujali tuze odmítavý postoj po pár hodinách nebo dnů na člunu ztrávených s hlavní výmluvou, že je bolí záda, nebo s obavami o zdraví a bezpečnost malých dětí. Bohužel mnoho lidí propadá představě, že bez toho
nebudou "IN and COOL".
Jinak nemám nic proti tomu aby zde byl časem k mání za hodně sníženou cenu zachovalý komplet s málo najetými hodinami.
Řada prodejců půjčuje čluny s motorem, což je asi tak nejlepší zaručený způsob jak si to vyzkoušet. Těch pár tisíc za týden za to stojí.
motorem obnáší a stojí. Jako takřka všichni noví zde, chce něco super za pět peněz a nejlépe aby to vše fungovalo samo. Ty bláhové představy
o tom, že člověk bez jakýchkoliv zkušeností s provozem gumáku se silným motorem propadne kouzlu častého ježdění se ženou silnější postavy a malým dítětem po řece od jezu k jezu a ještě k tomu s přetahováním člunu a taháním těžkého motoru jsou tuze bláhové. Také představa nakládání člunu
3,80m na střechu auta a tahání do vody s taháním těžkého motoru je bláhová a svědčící o tom, že dotyčný je totálně mimo obraz.
Udělání průkazu VMP je chválihodné. Pro představu co obnáší celá starost okolo člunu je nejlepší si jej půjčit třeba za úplatu, než rovnou vyhodit
sumu, která se zdaleka nevrátí. Případně si koupit nějaký starší komplet za zlomek ceny a s ním si vyzkoušet co to obnáší. Zdaleka ne všichni co
si to vyzkoušeli u toho také trvale zůstali a zvláště mnohé manželky k tomu zaujali tuze odmítavý postoj po pár hodinách nebo dnů na člunu ztrávených s hlavní výmluvou, že je bolí záda, nebo s obavami o zdraví a bezpečnost malých dětí. Bohužel mnoho lidí propadá představě, že bez toho
nebudou "IN and COOL".
Jinak nemám nic proti tomu aby zde byl časem k mání za hodně sníženou cenu zachovalý komplet s málo najetými hodinami.
Řada prodejců půjčuje čluny s motorem, což je asi tak nejlepší zaručený způsob jak si to vyzkoušet. Těch pár tisíc za týden za to stojí.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Tatas veľmi výstižne si to napísal.
My vozíme gumák na streche auta. Môj Zodiac je na svoje rozmery pomerne ľahký čln 52 kg. Musím ale priznať, že naložiť na strechu auta (Kangoo čo je vysoké auto) a následne riadne pripevniť je docela fuška a chce to zohratú dvojicu. Robím to so synom ktorý je vysoký a mladý. Ja som síce vysoký, ale už nie mladý a mám operovanú chrbticu. Spoliehať sa na ženu pri nakladaní a prenášaní motora či gumáka by som nechcel. Napr. tá moja má rada iba pomalšiu jazdu, neznáša vietor a chlad na vode. Kto už jazdil na mori vo vetre proti vlnám kde každá vlna ťa osprchuje určite uzná, že to nie je vhodné pre rodinné pohodové vychádzky. Treba rátať so zimou, chladným vetrom a natriasaním čo ženu nebude dlho baviť, Samozrejme sú výnimky. Presne tak ako na motorke dá sa riadne premrznúť aj v člne.
Preto som tu navrhol ten "testovací deň" kde by sme mohli záujemcovi ukázať ako to vlastne funguje. Mohol by vyskúšať napr. na mojom gumáku nakladanie na strechu, prenášanie, nasadenie motora, samotnú jazdu atď ešte pred kúpou. Dúfam, že sa ešte niekto pridá ku mne.

My vozíme gumák na streche auta. Môj Zodiac je na svoje rozmery pomerne ľahký čln 52 kg. Musím ale priznať, že naložiť na strechu auta (Kangoo čo je vysoké auto) a následne riadne pripevniť je docela fuška a chce to zohratú dvojicu. Robím to so synom ktorý je vysoký a mladý. Ja som síce vysoký, ale už nie mladý a mám operovanú chrbticu. Spoliehať sa na ženu pri nakladaní a prenášaní motora či gumáka by som nechcel. Napr. tá moja má rada iba pomalšiu jazdu, neznáša vietor a chlad na vode. Kto už jazdil na mori vo vetre proti vlnám kde každá vlna ťa osprchuje určite uzná, že to nie je vhodné pre rodinné pohodové vychádzky. Treba rátať so zimou, chladným vetrom a natriasaním čo ženu nebude dlho baviť, Samozrejme sú výnimky. Presne tak ako na motorke dá sa riadne premrznúť aj v člne.
Preto som tu navrhol ten "testovací deň" kde by sme mohli záujemcovi ukázať ako to vlastne funguje. Mohol by vyskúšať napr. na mojom gumáku nakladanie na strechu, prenášanie, nasadenie motora, samotnú jazdu atď ešte pred kúpou. Dúfam, že sa ešte niekto pridá ku mne.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Tatasi, nikdo ho do ničoho netlači. Michal je už velký
a hlavne pomerne presne zadefinoval čo chce, na aky učel a za kolko. A spytal sa nás na náš nazor. Zhrniem to, chce sa plavit proti prudu Vahu a pripadne aj Dunaja s manzelkou a dvomi detmi a je ochotny investovat cca 2600 -2700 eur, pripadne o niečo viac. Za 1000 kupi novy čln 380 cm a na motor mu zostava cca 1700 a možno trochu viac, za čo sa da jazdena 4taktna 15ka kupit. To je dobra kombinacia na mnoho rokov . Vyhne sa tym tradicnej začiatočnickej chybe , že začna s 290 cm a 5 konikov, potom si kupi 320 a 10 koni a nakoniec skonči pri tych 380 -400 a 15-20 HP.
Zostava 360 a 10 koni je dobra pre jeho rodinu na vytlačnu plavbu, ale to nejde po Vahu.Ak bude jazdit sam, pripadne s malimi detmi, tak na sklz to stači, ako tak. Ale investicia do silnejšieho motora je nie o moc vyššia a každy kto jazdi Dunaj Vah ten silnejši motor odporuči.
Prevažanie v aute , gumak pozostava z dvoch časti , mne sa to zmestilo cele do kufra Honda Civic, alebo Opel Meriva . Aj s motorom, samozrejme na jednodenny vylet.

Zostava 360 a 10 koni je dobra pre jeho rodinu na vytlačnu plavbu, ale to nejde po Vahu.Ak bude jazdit sam, pripadne s malimi detmi, tak na sklz to stači, ako tak. Ale investicia do silnejšieho motora je nie o moc vyššia a každy kto jazdi Dunaj Vah ten silnejši motor odporuči.
Prevažanie v aute , gumak pozostava z dvoch časti , mne sa to zmestilo cele do kufra Honda Civic, alebo Opel Meriva . Aj s motorom, samozrejme na jednodenny vylet.
- Michal1
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Nové Zámky
ďakujem za uzemnenie
, určite máte obaja pravdu, mám skutočne len mlhavú predstavu,
a preto sa pýtam.
len pre upresnenie mam okolo 195 cma a cca 150 kg, a volačo unesiem, ( zvyšok je manželka
takže neni až tak silnejšj postavy), v úvode som spomenul že by som sa zo začiatku a hlvne chcel plaviť na Váhu. Bývam v Komoči pri Kolárove ak to niekto pozná a nikde najbližšia prakážka je Kráľová pri Senci ( čo zatial viem), preto tan čln zatial neplánujem prenášať cez prekážky. V kolárove a ako aj v Komoči sa dajú májsť zjazdy do vody, a teda čln je potrebné preniesť skutočne len pár metrov. pôvodne som rozmýšľal nad motorom čo má cca 30 kg, kvôli jeho lahšiemu prenášaniu.
neviem či sa nám podarí dať nafúknutý 70 kg čln na strechu to je fakt, preto oceňujem Ozzieho ponuku na vyskúšamie.
Musím si všetko poriadne premyslieť a zvážiť všetky rady, nechcem sa unáhliť.

a preto sa pýtam.
len pre upresnenie mam okolo 195 cma a cca 150 kg, a volačo unesiem, ( zvyšok je manželka

neviem či sa nám podarí dať nafúknutý 70 kg čln na strechu to je fakt, preto oceňujem Ozzieho ponuku na vyskúšamie.
Musím si všetko poriadne premyslieť a zvážiť všetky rady, nechcem sa unáhliť.
- Michal1
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Nové Zámky
ďakujem Denis, dobre si to vystihol.
určite majú aj ostatní pravdu, a preto opakujem cením si všetky názory, hlavne tie čo mi otvoria oči.
Ináč skúšal som sa teperiť s kánojkou, straou drevo potiahnuté laminátom, ťažká jak sviňa, určite to malo viac ako 60 kg, len na Váhu je to trochu problem, Váh buď nejde alebo ide priveľmi

určite majú aj ostatní pravdu, a preto opakujem cením si všetky názory, hlavne tie čo mi otvoria oči.
Ináč skúšal som sa teperiť s kánojkou, straou drevo potiahnuté laminátom, ťažká jak sviňa, určite to malo viac ako 60 kg, len na Váhu je to trochu problem, Váh buď nejde alebo ide priveľmi


- pkokoska
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Šaľa - Váh
Nazdar pani.
Zapojim sa aj ja mojimi postrehmi.
Mam gumak 290 Special Edition, co sa tyka zpracovania clnu je to Cinal , ale zatial nemozem nadavad.
Motor mam novy motor 5HP TOTAHTSU, 4-takt, a este som ho na plny plyn nepistil, lebo homusim zabehnut, najazdil som minuly rok len 4 hod na nom.
Co sa tyka prepravy clna , tak to riesim tak ze ho po "valcekovej trati " sam nahodim na strechu a motor zavesim na Gulu auta.
Ozzie, ked naplanujete stretko na Komoci dajte mi vediet pridem aj ja a urobime si pekny vylet
Potrebujem aj poradit s vytrimovanim motora.
Tesim sa do skoreho videnia, PS: som zo Sali
Zapojim sa aj ja mojimi postrehmi.
Mam gumak 290 Special Edition, co sa tyka zpracovania clnu je to Cinal , ale zatial nemozem nadavad.
Motor mam novy motor 5HP TOTAHTSU, 4-takt, a este som ho na plny plyn nepistil, lebo homusim zabehnut, najazdil som minuly rok len 4 hod na nom.
Co sa tyka prepravy clna , tak to riesim tak ze ho po "valcekovej trati " sam nahodim na strechu a motor zavesim na Gulu auta.
Ozzie, ked naplanujete stretko na Komoci dajte mi vediet pridem aj ja a urobime si pekny vylet

Potrebujem aj poradit s vytrimovanim motora.
Tesim sa do skoreho videnia, PS: som zo Sali
Tady se podívej, je o malinko dražší než máš limit ale vypadá dobře. Porovnej cenu s novým člunem a motorem a udelaj si představu o cenách.
http://www.davlemarina.cz/p-nejvetsi-ka ... -r-v-2012/
Mají tu ještě jeden
http://www.davlemarina.cz/p-nejvetsi-ka ... -r-v-2008/
http://www.davlemarina.cz/p-nejvetsi-ka ... -r-v-2012/
Mají tu ještě jeden
http://www.davlemarina.cz/p-nejvetsi-ka ... -r-v-2008/
- indianajones
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Slovensko
Zalezi ako dlho si chces ten cln nechat. Ak dlhsiu dobu, tak jednoznacne nieco lepsie. Bombard, Zodiac. Mozem porovnat Honwave a Zodiac made in France, zvarany . Lacnejsie Zodiaci su tiez lepene v Cine. Trojrocna Honwave vyzerala hrozne, zatial co 6 rocny Zodiac z Hypalonu krasne zachovalo. Kvalitu spracovania rozozna kazdy. Staci ich vidiet v reale, najlepsie na nejakej vystave. V tvojom pripade by som asi nad gumakom neuvazoval. Na streche mozes vozit aj hlinikovy cln, napriklad Marine 12M a ten ti s 10 konovym motorom pojde velmi pekne. Mas to bez udrzby a naveky. Hmotnost je podobna ako ten gumak.
Obracím
Vozím obdobně 310, (na "roštu"-2prkna podél) ale čumákem dolů, se značným přesahem přes čelní sklo, vzadu nic nepřesahuje. Na GPS to vliv nemá, výhled neomezuje, překvapením pro mne bylo nezměněné jízdní vlastnosti do běžně používaných rychlostí 120, pouze při potkávání kamiónu se raději klidím ke kraji.
- PeterCanned
- nováček na fóru
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon úno 17, 2014 1:00 am
- Reputace: 0
Sice tohle není nafukovací člun, ale co se týče skladnosti smělě mu konkuruje, snad komě ceny, tkvz. Banana bot, lze vybavit plachtou,ale i 7,5 k motorem , Více zde: http://www.banana-boot.de/index.html
- indianajones
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Slovensko
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host