Přihlášení přívěsu ze zahraničí a schválení na 100km/h
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- MARIS
- moderátor
- Příspěvky: 1090
- Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
technika
Ono také hodně záleží na tom,na koho člověk narazí.
Jednou jsem táhl svého Huntera za peugeotem-boxerem a jel jsem přes přechod v Břeclavi-Poštorné.Rakušák mě nepustil dál,prý přesahuji váhu 3,5 tuny (podle papírů auta a podvozku),a tam je přechod jen do 3,5 t.Tak jsem se musel otočit a vrátit.Naši celníci mě řekli,že jsem zrovna narazil na největšího vola.Tak jsem popojel asi o pět km dál na přechod ve Valticích a tam se podívali do papírů,zasalutovali a jel jsem dál.
A tak to je i u policajtů,některý pochopí,některý domluví a některý dá pokutu.
Jednou jsem táhl svého Huntera za peugeotem-boxerem a jel jsem přes přechod v Břeclavi-Poštorné.Rakušák mě nepustil dál,prý přesahuji váhu 3,5 tuny (podle papírů auta a podvozku),a tam je přechod jen do 3,5 t.Tak jsem se musel otočit a vrátit.Naši celníci mě řekli,že jsem zrovna narazil na největšího vola.Tak jsem popojel asi o pět km dál na přechod ve Valticích a tam se podívali do papírů,zasalutovali a jel jsem dál.
A tak to je i u policajtů,některý pochopí,některý domluví a některý dá pokutu.
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
souhlas s Marisem
Plně s Tebou souhlasím, Marisi, to jsme jeli taky na loďku do HR asi před 5 lety, no to nejvíc Rakušáci blbli s Temelínem, jeli jsem Escortem Combi, vzadu naloženo až povrch, jeden takovej rakouskej zmetek s knírkem v Mikulově nás hned hnal na váhu a vyhnal nás zpět do Čech, tak jsme to přerovnali a dali dozadu pod nohy a přejeli jsme přes Hevlín a v Peysdorfu na nás čekalo druhé auto, které prošlo a bylo po vtákách, všechno jsme zas narovnali nazpátek, tak akorát nás zdržel. Omlouvám se, že jsem trošku odbočil z tématu (patřilo by to někam do "O lidech"). Zdraví Pecho
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přihlášení přívěsu ze zahraničí a schválení na 100km/h
Sullaco píše:Ahoj,
koupil jsem ze zahraničí loď spolu s vlekem. V Německu jsou sportovní vleky automaticky otypované na 100km/h ale u nás se prý toto nedělá. Musel bych mít prý schválení naší zkušebny či co. Dá se to nějak udělat abych ho měl i u nás schválený na 100km/h???
Díky moc!
Přívěsy se u nás již prodávají s maximální povolenou rychlostí 100 km/h, sice jen valníkové, ale
vyhláška stejně povoluje max. rychlost soupravy 80 km/h. Takže si myslím, že vyšší povolená rychlost přívěsu zatím u nás nemá opodstatnění.
Jirka
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Asi nemáš pravdu s tou rychlostí soupravy dle tohoto: http://ccc.mise.cz/files/neveslose/Rych ... upravy.pdf
- mycroft
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 26
- Registrován: pát pro 28, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha/Roztoky
Zdravím vespolek!
Máte někdo zkušenost s dovozem vleku i s lodí z Německa? Nejsem si jist, co všechno musím vyběhat, abych tam mohl přijet, zapřáhnout a odjet domů. Převozní značky? Kdo je vydá, když prodávajícím je soukromá osoba? Co povinné ručení? Přívěs má německé doklady i technickou. Musí prodávající ten vlek odhlašovat?
Díky moc.
Máte někdo zkušenost s dovozem vleku i s lodí z Německa? Nejsem si jist, co všechno musím vyběhat, abych tam mohl přijet, zapřáhnout a odjet domů. Převozní značky? Kdo je vydá, když prodávajícím je soukromá osoba? Co povinné ručení? Přívěs má německé doklady i technickou. Musí prodávající ten vlek odhlašovat?
Díky moc.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
mycroft píše:Zdravím vespolek!
Máte někdo zkušenost s dovozem vleku i s lodí z Německa? Nejsem si jist, co všechno musím vyběhat, abych tam mohl přijet, zapřáhnout a odjet domů. Převozní značky? Kdo je vydá, když prodávajícím je soukromá osoba? Co povinné ručení? Přívěs má německé doklady i technickou. Musí prodávající ten vlek odhlašovat?
Díky moc.
Na jaře jsem to takhle vezl z Drážďan.
Pokud to má čísla a platnou technickou, nepotřebuješ na převoz nic jiného.
Až to tady přehlásíš (kupní smlouva) technická atd. Prostě kolečko. Pošleš zrušený techničák a značky poštou zpět.
Bylo by dobré aby vlek měl EU certifikaci. Vše bude následně jednodužší.

alffa
Není času, sedím na kufrech, žena se je snaží zavřít. Není kdy hledat přesné informace. Jen ve zkratce.
Německé asi nebude protože povinné ručení zaniká (alespoň u nás)[sup]*[/sup], mimo jiné, změnou majitele. I když budeš tu pojistku mít a něco se stane, německá pojišťovna odmítne plnění.
Druhá věc je, co by se mohlo stát. Pokud dojde ke škodě během jízdy - hybný pohyb provádí vlečné vozidlo, likviduje se z pojištění tohoto. Zlikvidoval jsem tisíce pojistných událostí, ale z přívěsného vozidla snad jen jednu. Když se vozík odpojil a narazil do protijedoucího vozidla. Jeden z velmi mála případů, kdy za škodu odpovídá majitel přípojného vozidla.
Pro tento a podobné případy se sjednává tzv. "Hraniční pojištění", tuším na 15 dní. Jak a kde ti teď narychlo nedokážu odpovědět. Dej si to do vyhledávače. Ale je to dost drahé, určitě kolem dvou tisícovek.
Další možností je, že si necháš poslat ofocené doklady a tvá pojišťovna to dokáže pojistit klasickou pojistkou, na výrobní číslo. Jakmile obdržíš SPZ zajdeš tam a oni ji do smlouvy doplní.
Tak snad tak. Trochu.
)[sup]*[/sup] = EDIT
Německé asi nebude protože povinné ručení zaniká (alespoň u nás)[sup]*[/sup], mimo jiné, změnou majitele. I když budeš tu pojistku mít a něco se stane, německá pojišťovna odmítne plnění.
Druhá věc je, co by se mohlo stát. Pokud dojde ke škodě během jízdy - hybný pohyb provádí vlečné vozidlo, likviduje se z pojištění tohoto. Zlikvidoval jsem tisíce pojistných událostí, ale z přívěsného vozidla snad jen jednu. Když se vozík odpojil a narazil do protijedoucího vozidla. Jeden z velmi mála případů, kdy za škodu odpovídá majitel přípojného vozidla.
Pro tento a podobné případy se sjednává tzv. "Hraniční pojištění", tuším na 15 dní. Jak a kde ti teď narychlo nedokážu odpovědět. Dej si to do vyhledávače. Ale je to dost drahé, určitě kolem dvou tisícovek.
Další možností je, že si necháš poslat ofocené doklady a tvá pojišťovna to dokáže pojistit klasickou pojistkou, na výrobní číslo. Jakmile obdržíš SPZ zajdeš tam a oni ji do smlouvy doplní.
Tak snad tak. Trochu.

)[sup]*[/sup] = EDIT
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
pokud je prodejce rozumny, tak je jeste jedna moznost. Dostanes vlek se znackou a technicakem + kupni smlouvu (a nejlepe k vleku doklad, ze ti jej prodejce zapujcil, s timhle uz nemuze mit zadny policajt problem). Dojedes v klidu domu, posles prodejci znacky + technicka. Prodejce odhlasi na tebe a posle ti technicak zpet. Ty u nas prihlasis (pokud budes mit stesti
).
mmch nemci nemaji na vleky k ciste sportovnim ucelum (jestli tam je nejake omezeni nosnosti nevim) zadne povinne ruceni.
vezl sem takto lod z tubingenu

mmch nemci nemaji na vleky k ciste sportovnim ucelum (jestli tam je nejake omezeni nosnosti nevim) zadne povinne ruceni.
vezl sem takto lod z tubingenu
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Kdy byl uveden do provozu ten vlek? Bržděný nebo nebržděný? Pokud bržděný pak by měl mít nápravy Knott nebo Alco jinak je docela při přihlašování problém. Znám dost lidí kteří ho nakonec museli přihlásit ne jako dovoz , ale buď formou dostavby( ten původní německý ti uznají jako podvozek schváleného typu) nebo formou úplné stavby.
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Ahoj, takhle sem to udělal já. V Germánii jsem z Germánem zašel na jejich úřad, kde se vydávají značky, dělají přepisy atd. Tam jsme vlek odhlásili a zároveň dočasně přihlásili na mne. Na tom samém místě také vydali nové značky platné 30 dní, tzv. převozky. Pak jsme jen zašli na místní pobočku ADACu pojišťovny a na tuhle dobu to pojistili. A pak tradá do ČR. Běžně to takhle dělám s autama či motorkama z Germánie. Není problém.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Schválení přívěsu.
Natrefil jsem tento inzerát, třeba se někomu hodí, jak vyzrát na úředního šimla u nás:
----------------------------------------
Provádíme otypování přívěsů, lodních přepravníků a karavanů dovezených ze zahraničí, a to i v případě, kdy přívěs nebo karavan nesplňuje podmínky pro přihlášení z důvodu stáří a nebo není vybaven potřebnými doklady - ztráta technického průkazu, karavan nebo přívěs je již odhlášen. Veškeré revize a doklady potřebné pro provedení technické prohlídky zajistíme, včetně vystavení českého technického průkazu.Ceny : 8.700,- Kč + DPH, u karavanů + 3.000,- za případné revize elektro 240V a plyn + DPH. Tel. 777805285
e-mail: meddplus@seznam.cz .
---------------------------------------
samoliter.
----------------------------------------
Provádíme otypování přívěsů, lodních přepravníků a karavanů dovezených ze zahraničí, a to i v případě, kdy přívěs nebo karavan nesplňuje podmínky pro přihlášení z důvodu stáří a nebo není vybaven potřebnými doklady - ztráta technického průkazu, karavan nebo přívěs je již odhlášen. Veškeré revize a doklady potřebné pro provedení technické prohlídky zajistíme, včetně vystavení českého technického průkazu.Ceny : 8.700,- Kč + DPH, u karavanů + 3.000,- za případné revize elektro 240V a plyn + DPH. Tel. 777805285
e-mail: meddplus@seznam.cz .
---------------------------------------
samoliter.
Ahoj, i já jsem si kupovala vlek bržděný z Poska, ale tady ho přihlásit byla fakt síla. Vlek jsme převezli přes hranice v poho. U České pojišťovny jsem si zaplatila povin. ručení a vydala se na dovozy. Tam koukli na vlek a hned mne vyhodili (zkušenost v Praze). Prý nesouhlasí osvětletní, vlek nemá kompletní dokumentaci, dále, že není zpátečka a kdesi cosi...jó krátké VINko, prý podle EU má být 17ti místné, ale poláci mají jen 15 čísel. No asi se jim s tím nechtělo babrat, na jiné technické proběhlo vše OK...ale i přes to, schválenou 100km nemám, prý na vleky je u nás povolena jen 80km
Pokud ministerstvo při schvalování technické způsobilosti typu přívěsů kategorií 01 a 02
nestanoví jinak, nesmí být nejvyšší rychlost přívěsu vyšší než 80 km.h -1 .
Pokud ministerstvo při schvalování technické způsobilosti typu přívěsů kategorií 01 a 02
nestanoví jinak, nesmí být nejvyšší rychlost přívěsu vyšší než 80 km.h -1 .
- Hovez
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Přestavoval jsem si v zimě americkej vozík od MacGregora na český standard (nová el., nové nápravy, brzda,...) a řešil jsem i rychlost. Prý na 100km/h může být otypovaný jen vozík, u kterého pak při přepravě nákladu je těžiště max. ?40? cm nad nápravou, nebo tak nějak... Což u lodi dost dobře nejde. Takže ho mám otypovaný na 80km/h. Část úprav a legislativu a vydání nového TP mi zajišťovali v PARAGANu v Drahotuších - moc dobrá spolupráce.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Myslím, že jsi o nic nepřišel. Mám loď podobné velikosti a váky a rychlost 50-60 km/h je na našich kvalitních silnicích mezní rychlostí. Po naší pěkné dálnici se s tím dá uhánět 70-75 km/h. Přitom ti to rozvlní každý kamion ať protijedoucí nebo ten co tě předjíždí. Na menší, lehký motoráček se asi 100 při cestě do Chorvatska využije, ale u nás nebo na větší loď je to asi nesmysl.
- Hovez
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Tak v tom případě bych koukal, kde máš co špatně seřízeného nebo vyváženého.
Při jízdě po solidní dálnici jezdím bez problému 100km/h (necítím rozdíl ani při 120km/h když se někdy zapomenu na rovném úseku), při předjíždění kamionů (ať už jáje nebo někdo předjíždí mne) to trochu potáhne na stranu od tlakové vlny, ale nic výrazného. U nás po normální silici 80-90km/h taky v klidu. Jediná výjimka jsou panelové úseky D1
ale tam jde spíš o strach o loď poskakující na vozíku
, než že by to vlivňovalo chování auta...
Ale obecně můžu říct, že jediný rozdíl s lodí nebo bez lodě za autem je v akceleraci.
To už spíš cítím vozík když je nenaloženej.
Při jízdě po solidní dálnici jezdím bez problému 100km/h (necítím rozdíl ani při 120km/h když se někdy zapomenu na rovném úseku), při předjíždění kamionů (ať už jáje nebo někdo předjíždí mne) to trochu potáhne na stranu od tlakové vlny, ale nic výrazného. U nás po normální silici 80-90km/h taky v klidu. Jediná výjimka jsou panelové úseky D1


Ale obecně můžu říct, že jediný rozdíl s lodí nebo bez lodě za autem je v akceleraci.
To už spíš cítím vozík když je nenaloženej.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Jasně že se s tím dá jet 120, ale stačí větší nerovnost, větší závan větru a pod. a souprava se rozvlní nebo rozhoupe a skončí v kotrmelcích. Jako všechny ty rozbité kamióny které denně ukazují ve zprávách a ty asi nemají "něco špatně seřízené".
Prostě jenom existují zákony mechaniky a fyziky.
Také jde o to o jakou loď se jedná, hmotnost, výška těžiště, boční plocha, délka vleku, délka a hmotnost tažného vozidla.
Ten Gregor se asi bude chovat o něco lépe než to moje. Loď je na vleku posazena níž, máš to lehčí( vodní balast) amerikánci dělají hodně velký rozchod vleku. Podle nějaké jejich normy musí být stejný jako šířka lodi.

Prostě jenom existují zákony mechaniky a fyziky.
Také jde o to o jakou loď se jedná, hmotnost, výška těžiště, boční plocha, délka vleku, délka a hmotnost tažného vozidla.
Ten Gregor se asi bude chovat o něco lépe než to moje. Loď je na vleku posazena níž, máš to lehčí( vodní balast) amerikánci dělají hodně velký rozchod vleku. Podle nějaké jejich normy musí být stejný jako šířka lodi.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů