
crash test
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- AliceKarch
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: úte led 15, 2013 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Libeňský ostrov
re
Jde nějak z toho poznat čí to byla chyba ? Jestli posádky lodi z které je to filmované nebo tak co taranovala.
je to na facebooku ako public, tak snad mozem:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200488779652742
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200488779652742
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3534
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 417
- Bydliště: Praha
Děkuji za odkaz – velmi poučná diskuze.
Jen mi nejde do hlavy, jak mohl Miro nevidět loď, když se několikrát díval a plachty měl v té době na druhé straně.
Nezní následující jako výmluvy?
„Čiže neplánoval som preraziť si cestu cez flotilu nasrdených lodí, ani nemám samovražedné sklony. Pravidlá poznám (aspoň niektoré), slepý nie som (aspoň si to myslím), o nesprávnom odhade to nie je a vypité som nemal (snažil som sa teraz zodpovedať všetky otázky). Jednoducho - malé športové nešťastie."
Takže ne nepozornost, ne riskování, ne neznalost, ne špatný odhad... ale nešťastie. Já nic, to samo.
Neštěstí je potkávat na moři podobné lidi.
Jen mi nejde do hlavy, jak mohl Miro nevidět loď, když se několikrát díval a plachty měl v té době na druhé straně.
Nezní následující jako výmluvy?
„Čiže neplánoval som preraziť si cestu cez flotilu nasrdených lodí, ani nemám samovražedné sklony. Pravidlá poznám (aspoň niektoré), slepý nie som (aspoň si to myslím), o nesprávnom odhade to nie je a vypité som nemal (snažil som sa teraz zodpovedať všetky otázky). Jednoducho - malé športové nešťastie."
Takže ne nepozornost, ne riskování, ne neznalost, ne špatný odhad... ale nešťastie. Já nic, to samo.
Neštěstí je potkávat na moři podobné lidi.
Z mého pohledu jednoznačně chyba lodě s kamerou - loď na pravoboku sice možná jela původně na vítr z levoboku, ale obrat dokončila dříve - plachty nabrali vítr, takže pravděpodobně i obrat zahájila dříve. Podle síly větru se nezdálo, že by měli rychlost tak-tak na obrat a teda i v momentě plavby proti větru (když už musel být obrat druhú lodě jasný) bylo možné otočit zpět doleva a získat tím podstatně více času na řešení situace. Tvrzení z diskuze, že obrat musel býti dokončen se mi zdá nepravdivé.
Podle mně kapitán lodě s kamerou chtěl podjet loď na pravoboku, ale nesledoval, že taky dělá obrat, čímž spomalila a dostali se do kolizního kurzu...
Zajímalo by mně ale, jak se řeší situace, kdy lodě plují vedle sebe a jedna z nich zahájí manévr, který vede ke kolizi - v momentě kolize je v právu jízdy, ale z časového hlediska již druhá loď nestihne reagovat...? Na kurzu nám vtloukali do hlavy, že na vodě při vyšetřování zkoumají činnosti obou kapitánů ve smyslu - "Co jsi udělal proto, abys zabránil srážce?"
Podle mně kapitán lodě s kamerou chtěl podjet loď na pravoboku, ale nesledoval, že taky dělá obrat, čímž spomalila a dostali se do kolizního kurzu...
Zajímalo by mně ale, jak se řeší situace, kdy lodě plují vedle sebe a jedna z nich zahájí manévr, který vede ke kolizi - v momentě kolize je v právu jízdy, ale z časového hlediska již druhá loď nestihne reagovat...? Na kurzu nám vtloukali do hlavy, že na vodě při vyšetřování zkoumají činnosti obou kapitánů ve smyslu - "Co jsi udělal proto, abys zabránil srážce?"
cast viny bola podla mojho sukromneho skromneho nazoru bezpochyby aj na lodi bez kamery - stacil relativne maly pohyb kormidlom dolava a mohol kapitanovi lodi s kamerou dostatocne kvalitne vynadat cez svoj reling a jeho zrkadlo...
ale samozrejme bezpochyby vacsia cast viny je na kapitanovi lode s kamerou. proste si lod bez kamery nevsimol dostatocne skoro.
ale samozrejme bezpochyby vacsia cast viny je na kapitanovi lode s kamerou. proste si lod bez kamery nevsimol dostatocne skoro.
Můj odhad je, že druhá loď začala obrat dříve a ani po něm nemusel být kurs kolizní, ale asi mohla naznačit manévr a předvídat, že to lodi s kamerou nevýjde vystoupat na bojku... ohledně vyhnutí, dle záběrů to vypadá, že točili plnou doleva a rychleji odpadat nešlo - chtělo by to jiný úhel pohledu na obě lodě...
- rb
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 300
- Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Hostivice
Mám podezření, že v daném okamžiku šlo o taktický manévr spočívající v kopírování soupeře nacházející ho se za lodí. Kormidelník když viděl, že loď za ním dělá obrat, udělal ho také, jenže ho ho udělal dost pozdě a relativně pomalu. Že by o lodi nevěděl se mi nezdá, neb po obratu ji měl vpravo před sebou. Před obratem ji tedy musel mít mírně za sebou. Řekl bych, že kalkuloval s tím, že to stihne. Při obratu, proti větru, zjistil že to špatně odhadl a začal točit na druhou stranu čímž loď definitivně zastavil. Soupeř taky ovšem moc pozor nedával, když viděl hrozící kolizi mohl (teoreticky) srážce zabránit. Prakticky to byl docela fofr a je těžké v takové chvíli správně rozhodnout a ještě něco udělat.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
- bedrich
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Hradec Králové
Vinu lodi s kamerou asi nikdo neodpáře. Loď vpravo mohla prudce vyostřit (za cenu ztráty rychlosti) s rizikem kontaktu boky v zadní části (téměř neškodné),. ale zvolil asi projetí těsně za zádí. Jenže v tom zabrala genua a do zádi lodě s kamerou chyběl ještě metr. Můj dojem.
Na dohled bójí bývá těsno, adrenalin stoupá.

Na dohled bójí bývá těsno, adrenalin stoupá.


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host