S rekonštrukciou som začal 8.1.2014
Zavolal som kamaráta, ktorý je odborník a celý život opravuje motory.
Motor trocha prepúšťal olej pri prednom prse.
Rozhodli sme sa že vymeníme tesnenie (gufero) či- čo tam nájdeme po rozobratí.
Po rozobratí sme zistili že tam žiadne gufero nie je. Namiesto tesnenia tam bol labirint !
Predné prso bolo z hliníkovej zliatiny, bolo trocha vymlátené a tam ten olej prepúšťal.
Preto som oslovil ďalšieho kamaráta ktorý má dielňu vybavenú sústruhom,frézkou a pod...
Po prezretí prsa sme zistili že nie je možná oprava, nakoľko tá časť bola veľmi tenká a keby sme tam vyrobili vložku, tak by to pravdepodobne nedržalo a vypadlo.
Odporučil mi navštíviť odborný servis v BA. Naložil som prso do auta a s malou dušičkou navštívil
Mercedes servis. V servise za pultom sedel chlapík, v mladšom veku. Po mojom dotaze či majú potrebnú súčiastku, sa ma spýtal na typ motora. Ja som mu nadiktoval typ, on to zadal do firemného počítača a mi oznámil že taký typ motora neexistuje. No chlapče to mi nehovor, lebo ten motor mám v lodi, tak musí existovať. Znova zadal typ motora klikal asi 20 minút na PC a jednoznačne mi znova odpovedal že taký typ nie je! Ja som bol neodbytný a vravím mu nech zadá v Google ten typ tam to určite nájde. V Google ho našiel, hneď napísal mail do Nemecka a odtiaľ mu do dvoch minút prišla odpoveď, aj katalógom ! ( Chapík bol veľmi prekvapený keď zbadal staré auto ktoré bolo na fotke, v ktorých tie motory boli montované) Jeho slová boli. Však na tom aute sa ešte vozil Adolf.
Veru, chlape, ten motor sa vyrábal za Hitlera !!!
Otvoril katalóg a všetko čo som potreboval sa objednalo.
Do dvoch dní ma cez mobil informoval že náhradné diely si môžem u nich vyzdvihnúť.
To mi vyrazil dych. Všetko objednané prišlo a všetko na motor aj pasovalo...
Ešte som doobjednal trysky, keďže tie moje boli rozoberateľné vlastne som objednal len špičky do trysiek,


Keď som mal všetko doma, tak sme sa pustili do opravy.
Na motore sme povymieňali tesnenia
ďalší kamarát nastavil na stroji trysky, vymenil som aj staré žhaviče za (rýchlo- žhaviče). Lenže tie rýchlo-žhaviče nefungovali, lebo nemali ukostrenie a tiež musíme prerobiť tlačítko na tie rýchlo-žhaviče..
.Nastavili sme na motore aj ventily.
Vymenil som aj alternátor, na ktorý sa môže konečne napojiť elektrický otáčkomer.
Na druhý deň sa motor naštartoval a všetko fungovalo ako fungovať má !
Motor sme spojazdnili a ďalšia práca ma čakal doma v garáži, na výrobe kotevnej skrini.
To vám popíšem zajtra, samozrejme len ak to bude niekoho zaujímať !
Ešte pre zaujímavosť... špičkly do trysiek sú z Indie, predné prso zo Španielska a tesnenia z Nemecka
