GPSmap 620 a vše kolem ní
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
Nahoře používám originál dodávaný námořní, tento je dokupovaný a mám jej dole na navigačním stole.
Asi bych jej z vrchu dolů ani neslyšel a když spím v salonu, jenom otevřu jedno oko a vidím jak se točíme kolem kotvy. Je to dole příhodnější.
Ani ze signálem nebývají žádné problémy.
Kde odešla 276ka ani nevím, nezkoumal jsem to. Byl o ni zájem na náhradní díly, tak šla.
Asi bych jej z vrchu dolů ani neslyšel a když spím v salonu, jenom otevřu jedno oko a vidím jak se točíme kolem kotvy. Je to dole příhodnější.
Ani ze signálem nebývají žádné problémy.

Kde odešla 276ka ani nevím, nezkoumal jsem to. Byl o ni zájem na náhradní díly, tak šla.
Si zrovna připravuji výbavu na plavbu a jak se na to dívám, uvědomil jsem si že z boku námořního (i automobilového) držáku je jack na připojení externího repráčku. Kdysi jsem jej tam i měl, vydržel to slané prostředí asi dvě sezóny, řekněme 25 plaveb. Byl bez obalu, pouze repráček s plastovou membránou, přilepený oboustrannou páskou. Kolik Ohm už netuším. Pak jsem raději pořídil ten originál automobilový.
Vyzkoušej
Vyzkoušej

- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Baharisi (případně i další, kdo máte zkušenosti s Garmin gpsmap 276c i 620)
Pořád jsem se nerozhodl, zda pořídit za tu zatečenou 276 už 620-tku nebo jít znovu do 276.
V Garminu mě nabídli novou 276 za 6000. Cenu 620-tky víme.
Nejsem si jistý, že by měla 620 nějakou velkou výhodu oproti 276, ale zároveň mě to hlodá, zda přece jen nevzít novější 620-tku.
Ty (nebo i jiní) máš zkušenost s oběma a tak bych uvítal Tvůj názor.
Pořád jsem se nerozhodl, zda pořídit za tu zatečenou 276 už 620-tku nebo jít znovu do 276.
V Garminu mě nabídli novou 276 za 6000. Cenu 620-tky víme.
Nejsem si jistý, že by měla 620 nějakou velkou výhodu oproti 276, ale zároveň mě to hlodá, zda přece jen nevzít novější 620-tku.
Ty (nebo i jiní) máš zkušenost s oběma a tak bych uvítal Tvůj názor.
Bilardos píše:Nejsem si jistý, že by měla 620 nějakou velkou výhodu oproti 276
Není asi úplně možné vcítit se do myšlení druhého, akceptovat jeho potřeby a touhy. Ale jistý si buď.
Když už pominu mapy g2 Vision s leteckými pohledy zátok a marín, tak určitě neurazí automatické plánování trasy kolem ostrovů, se zohledněním definovatelného ponoru lodě a její výšky.
Je to vo něčom jiném....


- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Pánové, vaše diskuze mne nalákala.
Zatím používám (již 8 let) model 60, ke spokojenosti. Doba jde dál, a display se mi zdá dnes již malý.
Navíc za dva roky budu mít opět kulatiny, kamarádi budou hledat, co by mi koupili, tak bych vyřešil cenu vámi diskutovaných přístrojů.
Dotazy:
Jak řešíte napájení na charterové lodi v kokpitu, u kormidla.
U 276c jsem našel na webu Garmin, že se už nevyrábí.
Který typ srovnáváte se 620kou?
Na rozhodnutí mám dva roky...
Zatím používám (již 8 let) model 60, ke spokojenosti. Doba jde dál, a display se mi zdá dnes již malý.
Navíc za dva roky budu mít opět kulatiny, kamarádi budou hledat, co by mi koupili, tak bych vyřešil cenu vámi diskutovaných přístrojů.
Dotazy:
Jak řešíte napájení na charterové lodi v kokpitu, u kormidla.
U 276c jsem našel na webu Garmin, že se už nevyrábí.
Který typ srovnáváte se 620kou?
Na rozhodnutí mám dva roky...
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Jarda885 píše:Jak řešíte napájení na charterové lodi v kokpitu, u kormidla.
já používám prodlužku 12V
Jarda885 píše:U 276c jsem našel na webu Garmin, že se už nevyrábí.
Který typ srovnáváte se 620kou?
Srovnávám opravdu s 276C. Ale máš pravdu, že se již nevyrábí.
Když jsem se dotazoval na možný servis mé zatečené 276C u Garminu, byla mi nabídkuna nová 276C a nemám důvod jim nevěřit.
Jinak lze samozřejmě oba modely koupit použité...
Při krátkých plavbách, cca (to je přibližně) 6 hodin, vydrží baterie bez napájení. Já už ji mám trochu starší, takže míň.
Jinak vyvedu prodlužku okýnkem nad navigačním stolkem - v horní části, aby nezatékalo a pak po palubě ke kormidelnímu sloupku. Po 1/2 metru a v ohybech lepím stříbrnou.
Nic co by se 620tce podobalo, nedejbože nějaký nástupce, není v dohlednu. Alespoň jsem nenašel. Ta má už je dost jetá a říkal jsem si že bych si aj zasloužil novou. Ale do starého typu se mě nechce a nový jsem nenašel. Takže čekám.
Jinak vyvedu prodlužku okýnkem nad navigačním stolkem - v horní části, aby nezatékalo a pak po palubě ke kormidelnímu sloupku. Po 1/2 metru a v ohybech lepím stříbrnou.
Nic co by se 620tce podobalo, nedejbože nějaký nástupce, není v dohlednu. Alespoň jsem nenašel. Ta má už je dost jetá a říkal jsem si že bych si aj zasloužil novou. Ale do starého typu se mě nechce a nový jsem nenašel. Takže čekám.
- ficzech
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 187
- Registrován: stř lis 30, 2011 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dotaz
Ahoj, chtel bych se zeptat zdejsich Garmin expertu, jestli se daji do novejsich navigaci (konkretne treba gpsmap 527), ktera podle vyrobce podporuji mapy 'BlueChart® g2 Vision', daji pouzit i starsi mapy BlueChart G2 nebo pripadne i uplne jine mapy treba cmap93 nebo neco podbneho. Zvazuju jeji koupi a pohybovat se budeme vsude mozne po svete, tak bych se nedoplatil. Samotny chartplotter mi prijde zajimavy funkcemi (NMEA,bluetooth,zobrazeni dat ze sond) i cenove, ale cena novych verzi map je nehorazna.
DIky za informace pripadne dalsi rady a tipy.
DIky za informace pripadne dalsi rady a tipy.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Baharisi,
prosím tě, jen se vrátím k té prodlužovačce 12V - jak jsi to myslel s tím, že ji táhneš okýnkem nad navigačním stolkem? Na všech charterových lodích je speciálně tohle okénky vždy zašroubované, aby se nedalo otevřít a na zde umístěnou elektriku a elektroniku nenapršelo nebo nešplouchla voda. Tak mi to není úplně jasné, kudy to vedeš. Podotýkám, že jezdím obvykle na Bav. 36.
Díky. Pavel.
prosím tě, jen se vrátím k té prodlužovačce 12V - jak jsi to myslel s tím, že ji táhneš okýnkem nad navigačním stolkem? Na všech charterových lodích je speciálně tohle okénky vždy zašroubované, aby se nedalo otevřít a na zde umístěnou elektriku a elektroniku nenapršelo nebo nešplouchla voda. Tak mi to není úplně jasné, kudy to vedeš. Podotýkám, že jezdím obvykle na Bav. 36.
Díky. Pavel.
Naposledy upravil(a) Pavel63 dne pon srp 17, 2015 10:03 pm, celkem upraveno 1 x.
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Pavel63 píše:Baharisi,
prosím tě, jen se vrátím k té prodlužovačce 12V - jak jsi to myslel s tím, že ji táhneš okýnkem nad navigačním stolkem? Na všech charterových lodích je speciálně tohle okénky vždy zašroubované, aby se nedalo otevřít a na zde umístěnou elektriku a elektroniku nenapršelo nebo nešlouchla voda. Tak mi to není úplně jasné, kudy to vedeš. Podotýkám, že jezdím obvykle na Bav. 36.
Díky. Pavel.
Používám také (okoukal jsem u Baharise).
To, že je okénko zašroubováno neznamená, že to nelze šroubovákem otevřít, protáhnout prodlužku (horní strana okna, aby po kabelu nestékala voda) ven a zase zašroubovat.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Pavel63 píše:Baharisi,
prosím tě, jen se vrátím k té prodlužovačce 12V - jak jsi to myslel s tím, že ji táhneš okýnkem nad navigačním stolkem? Na všech charterových lodích je speciálně tohle okénky vždy zašroubované, aby se nedalo otevřít a na zde umístěnou elektriku a elektroniku nenapršelo nebo nešlouchla voda. Tak mi to není úplně jasné, kudy to vedeš. Podotýkám, že jezdím obvykle na Bav. 36.
Díky. Pavel.
Vozím prodlužku také.
Někdy ji protáhnu vstupem z kokpitu, podle konstelace. V místech kde hrozí nebezpečí je přikrytá stříbrnačkou.
Ale Pavle ještě jsem zašroubované okénko neviděl. Pokaždé šlo otevřít....
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Bilardosi, díky. Pak si dovedu představit dotáhnout to mezi lany po palubě k brzdám lan vpravo od vlezu do kajuty. Ale jak dál (na konzolu kormidla), aby mi to někdo z posádky neutrhnul nebo o to nezakopl? Stříbrnou pásku mám taky, to táhneš po palubě někam k vinšně pro otěž kosatky. Ale co dál? I když ono to asi bude individuální pro každý typ lodě.
S pozdravem
Pavel.
S pozdravem
Pavel.
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Libor píše:Ale Pavle ještě jsem zašroubované okénko neviděl. Pokaždé šlo otevřít....
To já bych řekl, že je vždy

Pavel63 píše:Bilardosi, díky. Pak si dovedu představit dotáhnout to mezi lany po palubě k brzdám lan vpravo od vlezu do kajuty. Ale jak dál (na konzolu kormidla), aby mi to někdo z posádky neutrhnul nebo o to nezakopl? Stříbrnou pásku mám taky, to táhneš po palubě někam k vinšně pro otěž kosatky. Ale co dál? I když ono to asi bude individuální pro každý typ lodě.
S pozdravem
Pavel.
Pak to vedu po straně kolem Spreyhoodu pak v po palubě až na úroveň kormidla. Pak k němu dolú a nahoru k GPS.
Jen používám průhlednou pásku

Lepím a vedu tak, aby se o to nezakopávalo a samozřejmě aby nikde nepřekáželo.
Od B30 po B50 a všude stejně a všude zatím délka stačila.
Na kapitánském stolku se mě osvědčila krátká roztrojka na kabelu, kdy klasická roztrojka hned v zásuvce na 12V byla těžká a mělo tendenci se vytahovat. Takto je to bez problémů.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Chlapi, díky za rady. Mám pořád co zlepšovat.
Ohledně okénka: Libore, půjčuji si loď roky u Adriatic Charter, vždy Bavaria (obvykle 36). Ještě se mi nestalo, že by šlo okénko nad kapitánským stolkem otevřít. Přesněji ono by šlo, ale přes zavírání jsou přišroubované silnější plechy, které znemožňují otevření. Po jejich odšroubování by samozřejmě okno šlo otevřít stejně jako ostatní, ale to mne nikdy nenapadlo.
A ještě dotaz - dobře, dotáhnu kabel na konzolu kormidla. Ale mám vyzkoušené, že např. ruční VHF dost ovlivňuje kompas (i o 20°, což už je dost), takže ručku obvykle věším za sebe na provázek zajišťující zvednutou lávku pro vystupování na břeh. Neovlivňuje elektrika či navigace na konzole kormidla blízký kompas? Samozřejmě vedle je autopilot, kde je taky kurz, ale nemám ho vždy zapnutý.
A pak ještě drobnost - ne vždy svítí sluníčko. A pokud prší nebo pluji za silnějšího větru a občas nějaká sprška prolétne až ke kormidlu - jak řešíte ochranu proti vodě? Běžná zásuvka na 12V (myslím ta typu na zapalovač do auta) není vodotěsná. Možná se dělá i taková, nepátral jsem. Nebo spojení zabalíte do igeliťáku a přilepíte celé na konzolu kormidla vývodama dolů?
Díky za nápady.
Pavel.
Ohledně okénka: Libore, půjčuji si loď roky u Adriatic Charter, vždy Bavaria (obvykle 36). Ještě se mi nestalo, že by šlo okénko nad kapitánským stolkem otevřít. Přesněji ono by šlo, ale přes zavírání jsou přišroubované silnější plechy, které znemožňují otevření. Po jejich odšroubování by samozřejmě okno šlo otevřít stejně jako ostatní, ale to mne nikdy nenapadlo.
A ještě dotaz - dobře, dotáhnu kabel na konzolu kormidla. Ale mám vyzkoušené, že např. ruční VHF dost ovlivňuje kompas (i o 20°, což už je dost), takže ručku obvykle věším za sebe na provázek zajišťující zvednutou lávku pro vystupování na břeh. Neovlivňuje elektrika či navigace na konzole kormidla blízký kompas? Samozřejmě vedle je autopilot, kde je taky kurz, ale nemám ho vždy zapnutý.
A pak ještě drobnost - ne vždy svítí sluníčko. A pokud prší nebo pluji za silnějšího větru a občas nějaká sprška prolétne až ke kormidlu - jak řešíte ochranu proti vodě? Běžná zásuvka na 12V (myslím ta typu na zapalovač do auta) není vodotěsná. Možná se dělá i taková, nepátral jsem. Nebo spojení zabalíte do igeliťáku a přilepíte celé na konzolu kormidla vývodama dolů?
Díky za nápady.
Pavel.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti