konec Námořní plavby v Čechách
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
konec Námořní plavby v Čechách
přeposílám, jak jsem dostal.....
---------- Původní zpráva ----------
Od: Lucie Pánková <lucipankova>
Komu: david Brož <david>
Datum: 1. 10. 2014 0:13:49
Předmět: Fwd: Re: Fwd: Dokument ČT2 o Námořní plavbě
Ahoj,
posílám znovu, jestli jsi to neviděl........
Včera jsem se na to dívala v TV, je to hezký, ale vlastně smutný, přeposílám od Ctirada Pacáka......
Ahoj Luciška.
Datum: 26. 6. 2014 9:29:43
Předmět: Dokument ČT2 o Námořní plavbě
Kdo jste to neviděli 25.6.2014 přímo na ČT2 přehrajte si to z internetu:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 1356226464
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... -bez-lodi/
Přátelé, na těchto odkazech najdete krásný dokument ČT2, který až po tolika letech krásně vzpomíná na úmyslné zničení jedné z nejúspěšnějších firem v téhle zemi (pod zvráceným heslem, že stát nemá podnikat…………..?!?!). Uvidíme kdo zničí Budějovický Budvar…….nebo připraví ČR o zisky z něj ve prospěch nějakého cizího vlastníka……
Všechny kolegy z toho filmu znám a byl jsem s nimi na moři.
p. Jurco už bohužel není mezi námi - vzal si nedávno sám život…….
Jeden z našich nejlepších námořních kapitánů Capt. Ing. Pavel Mička si také vzal dobrovolně život poté co ho H-systém, jehož majitelé byli tak "skvěle" omilostněni, připravil o všechny životní úspory aniž získal dům nebo bydlení.
Ti kdo rozhodli o předání Československé námořní plavby a.s. , podnik velice úspěšný a dobře zavedený na mezinárodním trhu, do kupónové provatizace jsou v mých očích největší ekonomičtí zločinci a škůdci této země, jejíž státní rozpočet tím připravili o desítky miliard korun.
Lidé kteří vedli investiční fondy, v jejichž portfoliu byly akcie ČNP po kupónové privatizaci a čerpali dividendy a přesto rozhodli o jejich odprodeji na západě všeobecně profláklým mezinárodním investičním spekulantům a čachrářům, byli buď nebetyčně hloupí nebo opět plánovaně a úmyslně škodili téhle zemi.
Moc děkuji kolegům, co to dali dohromady a ve filmu účinkovali.
Lidská spravedlnost je slepá a tyhle gigantické škodiče nikdy nikdo nepotrestá………jen bůh - i jejich svíčka života dohoří jako každému z nás navzdory zašantročenému bohatství.
Kpt. Ing. Ctirad Pacák
---------- Původní zpráva ----------
Od: Lucie Pánková <lucipankova>
Komu: david Brož <david>
Datum: 1. 10. 2014 0:13:49
Předmět: Fwd: Re: Fwd: Dokument ČT2 o Námořní plavbě
Ahoj,
posílám znovu, jestli jsi to neviděl........
Včera jsem se na to dívala v TV, je to hezký, ale vlastně smutný, přeposílám od Ctirada Pacáka......
Ahoj Luciška.
Datum: 26. 6. 2014 9:29:43
Předmět: Dokument ČT2 o Námořní plavbě
Kdo jste to neviděli 25.6.2014 přímo na ČT2 přehrajte si to z internetu:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 1356226464
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... -bez-lodi/
Přátelé, na těchto odkazech najdete krásný dokument ČT2, který až po tolika letech krásně vzpomíná na úmyslné zničení jedné z nejúspěšnějších firem v téhle zemi (pod zvráceným heslem, že stát nemá podnikat…………..?!?!). Uvidíme kdo zničí Budějovický Budvar…….nebo připraví ČR o zisky z něj ve prospěch nějakého cizího vlastníka……
Všechny kolegy z toho filmu znám a byl jsem s nimi na moři.
p. Jurco už bohužel není mezi námi - vzal si nedávno sám život…….
Jeden z našich nejlepších námořních kapitánů Capt. Ing. Pavel Mička si také vzal dobrovolně život poté co ho H-systém, jehož majitelé byli tak "skvěle" omilostněni, připravil o všechny životní úspory aniž získal dům nebo bydlení.
Ti kdo rozhodli o předání Československé námořní plavby a.s. , podnik velice úspěšný a dobře zavedený na mezinárodním trhu, do kupónové provatizace jsou v mých očích největší ekonomičtí zločinci a škůdci této země, jejíž státní rozpočet tím připravili o desítky miliard korun.
Lidé kteří vedli investiční fondy, v jejichž portfoliu byly akcie ČNP po kupónové privatizaci a čerpali dividendy a přesto rozhodli o jejich odprodeji na západě všeobecně profláklým mezinárodním investičním spekulantům a čachrářům, byli buď nebetyčně hloupí nebo opět plánovaně a úmyslně škodili téhle zemi.
Moc děkuji kolegům, co to dali dohromady a ve filmu účinkovali.
Lidská spravedlnost je slepá a tyhle gigantické škodiče nikdy nikdo nepotrestá………jen bůh - i jejich svíčka života dohoří jako každému z nás navzdory zašantročenému bohatství.
Kpt. Ing. Ctirad Pacák
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
Stejně je divný, že někdo rozkrade firmu, kterou si sám zaplatil, i když firma trvale vydělává. Se na ten dokument budu muset podívat. Protože je to škoda.
Naposledy upravil(a) martinptacek dne pon říj 06, 2014 9:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: konec Námořní plavby v Čechách
VK: "mít víc takových Kožených..."
- MB
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 79
- Registrován: čtv led 19, 2012 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Střední Čechy
Pan Jurco už také není?
Jezdil jsem 88- 95 (DH/OS/AB) .....i když je to dávno, nikdy na to nezapomenu ...poslední loď byla Beskydy s kpt. Bekem ....
co se dokumentu týče, dobře vysvětleno pro lidi, co specifický námořnický život nepochopí, protože kdo nezažil ....stačilo mi, když jsem zjistil, že na konci mého zaměstnání za mne ČNP neplatila socialní a zdravotní ....
Jezdil jsem 88- 95 (DH/OS/AB) .....i když je to dávno, nikdy na to nezapomenu ...poslední loď byla Beskydy s kpt. Bekem ....
co se dokumentu týče, dobře vysvětleno pro lidi, co specifický námořnický život nepochopí, protože kdo nezažil ....stačilo mi, když jsem zjistil, že na konci mého zaměstnání za mne ČNP neplatila socialní a zdravotní ....
- seemann
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Pardubicko
Michal123 píše:A měla by ČNP šanci se udržet při životě? Byla v plusu? V jaké stavu byly lodě?
V jakém byly stavu? No to záleží od výrobce. Pančo mi vypravoval, jak jel pro novou loď do Číny, naložili železo, to ve finále propadlo dvěma stocky a loď držela pohromadě jen obšívka, kterou naštěstí svařovali japonský automaty. V Německu se musela celá přestavět.
Co se týče posádek obchodních lodí, tak ty dnes tvoří hlavně filipínci a ukrajinci. Já jsem přesvědčen, že ČNP jako taková, by dnešní dobu nepřežila.
Nezlobte se na mne ale ty pochybnosti o přežití ČNP nebýt Koženého jsou plky. Byla to jedna z nejzdravějších a nejziskovějších firem v ČR, každá loď se zaplatila 3X po odečtení všech nákladů, zaměstnání měly nasmlouvané na léta dopředu. Počet lodí se pohyboval mezi 12 - 2O podle vln nákupů a prodejů, s vyjímkou Republika I a Karlovy Vary se vždy kupovaly zbrusu nové lodě v loděnicích v Polsku, Jugoslávii, Velké Británii, Japonsku, Jižní Korei a v Číně podle výhonosti loděničních nabídek nebo bartrových obchodů. Když si uvědomíte, že dení základní provozní obrat každé lodi se pohyboval mezi 5.000 - 10.000 USD a to si ČNP vždy hradila ze svých vlastních peněz a nepotřebovala provozní úvěry - vždy si brala jen úvěry investiční na nákup novostaveb - tak kdo trochu rozumí ekonomice....... Od r. 1985 měly všechny lodě komptení satelitní telefonické a PC to PC datové propojení s ředitelstvím v Praze via Inmarsat geostacionární družice! ČNP měla vlastní obchodní pobočky v Londýně a v NewYorku.
Koho to zajímá víc podívejte se na stránky www.namorniplavba.cz - máte tam celou historii včetně ekonomických údajů.
Když Kožený lodě rozprodával, měli nás ostaní za blbce......
Koho to zajímá víc podívejte se na stránky www.namorniplavba.cz - máte tam celou historii včetně ekonomických údajů.
Když Kožený lodě rozprodával, měli nás ostaní za blbce......
- Surcouf
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 493
- Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Ono by také hodně záleželo na tom, zda by zůstal starý poctivý a odborně zdatný management, a nebo zda by nasadili "nové, perspektivní mladé hochy", typu Tvrdík a spol, kteří úspěšně zahájili neřízeně řízenou (záměrnou) likvidaci ČSA a mnoha dalších, do té doby úspěšně fungujících firem a jejich "úspěšné" rozkradení.
- seemann
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Pardubicko
Nevím jak management, ale na lodích pracovalo spousta fajn lidí a to z rozličných důvodů (touha po dobrodružství, útěk od rodiny a pod.) žádný však z finančních důvodů. Stát je totiž bezostyšně okrádal výměnou za výše uvedené.
Jen jeden příklad z Pančova vyprávění, když vezli tanky do Iráku před děly Iránských člunů (dekladovány byly nějaké pumpy),
bylo jim vyplaceno 15Kčs/den jako rizikový příplatek.
ČSNP byla také bezesporu prodlouženou pěstí dělnické třídy, která rozvážela internacionální pomoc po celém světě. Strana nemohla takovou firmu nechat zkrachovat. Z převážné většiny byl zadavatelem přeprav stát a kdo a jak stanovoval cenu, když nefungoval trh je jasné.
Ale takhle bychom se jistě mohli dohadovat do nekonečna. Všem co mají odlišný názor se omlouvám.
Jen jeden příklad z Pančova vyprávění, když vezli tanky do Iráku před děly Iránských člunů (dekladovány byly nějaké pumpy),
bylo jim vyplaceno 15Kčs/den jako rizikový příplatek.
ČSNP byla také bezesporu prodlouženou pěstí dělnické třídy, která rozvážela internacionální pomoc po celém světě. Strana nemohla takovou firmu nechat zkrachovat. Z převážné většiny byl zadavatelem přeprav stát a kdo a jak stanovoval cenu, když nefungoval trh je jasné.
Ale takhle bychom se jistě mohli dohadovat do nekonečna. Všem co mají odlišný názor se omlouvám.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Nejsem příznivcem Koženého.
Ve filmu se mluví o vynikajícím stavu lodí. O.K.
Mluví se tam také o tom, že česká flotila vozila zboží socialistického tábora.
Jak by se dařilo získávat zakázky po rozpadu trhu bývalých socialistických zemí? V roce 1997 zakázky byly.
To byl teprve začátek globalizace.
Určitě více bolí, když byla firma rozprodána na vrcholu výkonnosti.
Mělo se čekat, až budou problémy se získáváním zakázek, lodě nebudou jezdit, budou stát, chátrat a firma půjde do ztráty?
To jsou dnes akademické otázky, které nic nemění na žalu zaměstnanců, kterým byla firma rozprodána v nejlepší kondici.
Pánové, je mi líto vašich zmařených nadějí. Chápu váš žal a nespokojenost.
Z hlediska přínosům státu je to ale otazné. Jestliže většina lodí utíká do daňových rájů, česká flotila by se těžko udržela pod českou vlajkou, českým nenasytným státem. Mohla alespoň nadále zaměstnávat vysoce kvalifikované české námořníky.
Ve filmu se mluví o vynikajícím stavu lodí. O.K.
Mluví se tam také o tom, že česká flotila vozila zboží socialistického tábora.
Jak by se dařilo získávat zakázky po rozpadu trhu bývalých socialistických zemí? V roce 1997 zakázky byly.
To byl teprve začátek globalizace.
Určitě více bolí, když byla firma rozprodána na vrcholu výkonnosti.
Mělo se čekat, až budou problémy se získáváním zakázek, lodě nebudou jezdit, budou stát, chátrat a firma půjde do ztráty?
To jsou dnes akademické otázky, které nic nemění na žalu zaměstnanců, kterým byla firma rozprodána v nejlepší kondici.
Pánové, je mi líto vašich zmařených nadějí. Chápu váš žal a nespokojenost.
Z hlediska přínosům státu je to ale otazné. Jestliže většina lodí utíká do daňových rájů, česká flotila by se těžko udržela pod českou vlajkou, českým nenasytným státem. Mohla alespoň nadále zaměstnávat vysoce kvalifikované české námořníky.
Tak trochu odpověď Jardovi:
Ona taky ČNP po roce 1989 taky postupně převlajkovala všechny své lodě pod vlajku Malty a Kypru předevšímm kvůli potřebě investičních úvěrů na novostavby - kupónovou privatizací v první vlně stratila přístup ke státním úvěrům, české baky v 90 letech požadovaly nehorázné úroky. Přito byly rozestavěné nové lodě v Korei a v Číně. Zahraniční banky Plavbu znaly a nabízely úvěry ale s podmínkou, že příslušná hypotéka (mortgage) bude zapsána v nějakém námořním rejstříku, jehož právo je stabilní a známé - právnímu bordelu vzniklému po listopadu v ČR nikdo nevěřil. Societé Generale pak převzala (dnešní vlastník tehdy "salzannovy KB" - pamatujete v televizi jak nám toho "superbankéře" pořád ukazovali a pak ho zvolili do Senátu ČR:-))), pak převzala úvěrování novostaveb a byla s činností ČNP naprosto spokojená.
Odborný management kupodivu ani kupónoví akcionáři (tehdy FINOP, Restutuční Fond, IPF Slovensko, IPF ČR, Čechofracht, jak lze dohledat ve Výročních zprávách) ani pak po skoupení akcií Kožený neměnili, lodě do poslední chvíle vydělávaly a i za totáče jezdila řada z nich v dlouhodobých nájmech u renomovaných západních shipoperation companies (Oetker, Armada, Rosenheim a další a další) a Plavba pravidelně inkasovala slušné nájemné a ani se nemusela starat o to zda lodě jedou prázdné či nájemce sehnal náklad. Nebo vozila hlavně zboží pro ČR levněji než zahraniční dopravci. A ostatně i to vojenské zboží se na mořích vozí běžně jako jakékoli jiné komerční zboží!) . Platy posádek po listopadu taky přešly postupně na USD a zvedly se na obvyklou mezinárodní úroveň. Příplatky za nebezpečí se podle mezinárodních kolektivních smluv vyplácejí za nebezpečné oblasti (třeba tam, kde je válečný konflikt nebo řádí piráti, ne za druh zboží, takovej dynamit v bedničkách je bezpečnější než třeba obilí, které může převrátit loď!!!!).
Po odprodeji lodí z vůle p. Koženého se Plavbě podařilo, že si ji najala holandská firma Van Ommeren Rotterdam jako technického manažera svých lodí (část z nich Van Ommeren koupila od Plavby, a poté byly do provozu ČNP předány i další 4 velké lodě z Německa, takže ČNP sice už žádný majetek neměla ale dál dobře fungovala se svými posádkami technickým a zásobovacím oddělením pro známeho zahraničního rejdaře jako Ship Management Company. Jenže Van Ommeren Rotterdam byla po několika letech prodána svými vlastníky (bankou Forties) skupině Silver Line, která je sama velkým rejdařem a nový vlastník rozhodl o likvidaci flotily Van Ommeren Rotterdam a tím se teprve slibně se rozvíjející spolupráce zastavila a vedení ČNP se pak už nesnažilo prosadit se u někoho dalšího jako Ship Management Company........
Po tom deprimujícím nesmyslném rozprodeji flotily se ani nedivím, něco děláte, snažíte se a Váš vlastní vlastník Vám jen háže klacky pod nohy a boří to, co jste vlastně pro něj budovali, nezvoral to nějaký nový management typu Tvrdíka ale jen a jen soukromý vlastník (o kterých se nám tady stále tvrdí, že soukromý vlastník bude hospodařit lépe než stát hihihihi). Plavba de-iure stále existuje, podívejte se na www.cos.cz, ale už jen pronajímá kanceláře v prázdé budově ve Strašnicích, pár bytů po Praze a v Londýně. A příkazy managementu stále dávají nějací Koženého pohrobci jako hlavní akcionáři......
Ona taky ČNP po roce 1989 taky postupně převlajkovala všechny své lodě pod vlajku Malty a Kypru předevšímm kvůli potřebě investičních úvěrů na novostavby - kupónovou privatizací v první vlně stratila přístup ke státním úvěrům, české baky v 90 letech požadovaly nehorázné úroky. Přito byly rozestavěné nové lodě v Korei a v Číně. Zahraniční banky Plavbu znaly a nabízely úvěry ale s podmínkou, že příslušná hypotéka (mortgage) bude zapsána v nějakém námořním rejstříku, jehož právo je stabilní a známé - právnímu bordelu vzniklému po listopadu v ČR nikdo nevěřil. Societé Generale pak převzala (dnešní vlastník tehdy "salzannovy KB" - pamatujete v televizi jak nám toho "superbankéře" pořád ukazovali a pak ho zvolili do Senátu ČR:-))), pak převzala úvěrování novostaveb a byla s činností ČNP naprosto spokojená.
Odborný management kupodivu ani kupónoví akcionáři (tehdy FINOP, Restutuční Fond, IPF Slovensko, IPF ČR, Čechofracht, jak lze dohledat ve Výročních zprávách) ani pak po skoupení akcií Kožený neměnili, lodě do poslední chvíle vydělávaly a i za totáče jezdila řada z nich v dlouhodobých nájmech u renomovaných západních shipoperation companies (Oetker, Armada, Rosenheim a další a další) a Plavba pravidelně inkasovala slušné nájemné a ani se nemusela starat o to zda lodě jedou prázdné či nájemce sehnal náklad. Nebo vozila hlavně zboží pro ČR levněji než zahraniční dopravci. A ostatně i to vojenské zboží se na mořích vozí běžně jako jakékoli jiné komerční zboží!) . Platy posádek po listopadu taky přešly postupně na USD a zvedly se na obvyklou mezinárodní úroveň. Příplatky za nebezpečí se podle mezinárodních kolektivních smluv vyplácejí za nebezpečné oblasti (třeba tam, kde je válečný konflikt nebo řádí piráti, ne za druh zboží, takovej dynamit v bedničkách je bezpečnější než třeba obilí, které může převrátit loď!!!!).
Po odprodeji lodí z vůle p. Koženého se Plavbě podařilo, že si ji najala holandská firma Van Ommeren Rotterdam jako technického manažera svých lodí (část z nich Van Ommeren koupila od Plavby, a poté byly do provozu ČNP předány i další 4 velké lodě z Německa, takže ČNP sice už žádný majetek neměla ale dál dobře fungovala se svými posádkami technickým a zásobovacím oddělením pro známeho zahraničního rejdaře jako Ship Management Company. Jenže Van Ommeren Rotterdam byla po několika letech prodána svými vlastníky (bankou Forties) skupině Silver Line, která je sama velkým rejdařem a nový vlastník rozhodl o likvidaci flotily Van Ommeren Rotterdam a tím se teprve slibně se rozvíjející spolupráce zastavila a vedení ČNP se pak už nesnažilo prosadit se u někoho dalšího jako Ship Management Company........
Po tom deprimujícím nesmyslném rozprodeji flotily se ani nedivím, něco děláte, snažíte se a Váš vlastní vlastník Vám jen háže klacky pod nohy a boří to, co jste vlastně pro něj budovali, nezvoral to nějaký nový management typu Tvrdíka ale jen a jen soukromý vlastník (o kterých se nám tady stále tvrdí, že soukromý vlastník bude hospodařit lépe než stát hihihihi). Plavba de-iure stále existuje, podívejte se na www.cos.cz, ale už jen pronajímá kanceláře v prázdé budově ve Strašnicích, pár bytů po Praze a v Londýně. A příkazy managementu stále dávají nějací Koženého pohrobci jako hlavní akcionáři......

- MB
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 79
- Registrován: čtv led 19, 2012 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Střední Čechy
seemann píše:Michal123 píše:A měla by ČNP šanci se udržet při životě? Byla v plusu? V jaké stavu byly lodě?
V jakém byly stavu? No to záleží od výrobce. Pančo mi vypravoval, jak jel pro novou loď do Číny, naložili železo, to ve finále propadlo dvěma stocky a loď držela pohromadě jen obšívka, kterou naštěstí svařovali japonský automaty. V Německu se musela celá přestavět.
Co se týče posádek obchodních lodí, tak ty dnes tvoří hlavně filipínci a ukrajinci. Já jsem přesvědčen, že ČNP jako taková, by dnešní dobu nepřežila.
mno ....byla to M/V Berounka, 2 štoky nemá a ano, byl to průšvih ale .....
je nutno dělit námořnické příběhy 2 ....

Můžeš mi dát do SZ kdo je to Pančo? Já tuším ....
Na Berouce jsem byl a se Sázavou jsem objel kouli .....měly svá specifika ale třeba oproti "Přehradám" postavenými Jugoslávskými pastevci bych dal přednost těm Činkám

v roce 94/95 ČNP velmi slušně pronajímala své lodě a posádky brali peníze dle standartu itf ....což tenkrát stačilo, dnes by to asi bylo pro posádku málo ....ale to jsou teorie co kdyby a když .... každopádně lodě byly mimořádně udržované, je otázkou, jestli by to bylo udržitelné i nadále, páč platit kvalifikovanou posádku je drahé ...ale to jsme na tom kdyby a co když

- seemann
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Pardubicko
MB píše:seemann píše:Michal123 píše:A měla by ČNP šanci se udržet při životě? Byla v plusu? V jaké stavu byly lodě?
V jakém byly stavu? No to záleží od výrobce. Pančo mi vypravoval, jak jel pro novou loď do Číny, naložili železo, to ve finále propadlo dvěma stocky a loď držela pohromadě jen obšívka, kterou naštěstí svařovali japonský automaty. V Německu se musela celá přestavět.
Co se týče posádek obchodních lodí, tak ty dnes tvoří hlavně filipínci a ukrajinci. Já jsem přesvědčen, že ČNP jako taková, by dnešní dobu nepřežila.
mno ....byla to M/V Berounka, 2 štoky nemá a ano, byl to průšvih ale .....
je nutno dělit námořnické příběhy 2 ....![]()
Můžeš mi dát do SZ kdo je to Pančo? Já tuším ....
Na Berouce jsem byl a se Sázavou jsem objel kouli .....měly svá specifika ale třeba oproti "Přehradám" postavenými Jugoslávskými pastevci bych dal přednost těm Činkám
v roce 94/95 ČNP velmi slušně pronajímala své lodě a posádky brali peníze dle standartu itf ....což tenkrát stačilo, dnes by to asi bylo pro posádku málo ....ale to jsou teorie co kdyby a když .... každopádně lodě byly mimořádně udržované, je otázkou, jestli by to bylo udržitelné i nadále, páč platit kvalifikovanou posádku je drahé ...ale to jsme na tom kdyby a co když
Pančo = Láďa Panchártek
pár nejasností
tak trochu otázky na hawsepipe:
Nebudu vůbec polemizovat o Koženém a jiných akcionářích, nemá to smysl. Hihňat se a brečet nad rozlitým mlíkem umí kde kdo, ale něco udělat jen málo lidí.
Po privatizaci jsme byli jedním z největších dodavatelů do papírny ve Štětí. Taky ji vlastnili fondy "z Harwardu". Tehdejší ředitel jezdil po celém světě, jednal, dohadoval a nakonec udělal Koženému takovou nabídku, kterou nemohl odmítnout. Firma přes různé prodeje a fůze několikrát změnila majitele, teď je to MONDI, předtím AsiDomän atd. Dnes je to výstavní skříň v oboru, všichni jsou spokojeni. Protože odborný managment něco dělal a něčemu věřil.
Možná kdyby odborný managment ČNP dělal něco podobného co lidi v SEPAPU, nemuselo to tak vůbec dopadnout. Je přece blbost si myslet, že lodě prodával Kožený z pozice akcionáře. Všechny smlouvy podepisoval přece odborný managment ČNP a o všem byl informován.
Asi kdyby bylo všechno jak se zde prezentuje, ani banka by nepožadovala převlajkování kvůli záruce. Tak zdravá a prosperující firma? Banka na to měla zcela evidentně jiný názor. A navíc podle výše popsaného se jednalo přece jen o investice, tedy lodě plánované postavit. Co ty již provozované a 3x zaplacené? Odborný managment to tak dojednal, tak to tak bylo. Bylo by velmi zajímavé poslechnout si někoho ze Societe Generale, jak se na to tenkrát dívali. Takový nezaujatý názor třetí strany.
Doufám, že nikoho neurazím, vůbec to nemám v úmyslu. To, že zanikla ČNP je určitě škoda, lidi přišli o práci, ale myslím si, že to není tak jednoznačné, jak se zde popisuje. A to že firmy mění své majitele, je zkrátka fakt. I Van Ommeren Rotterdam byla po několika letech prodána svými vlastníky (bankou Forties) skupině Silver Line, která je sama velkým rejdařem a nový vlastník rozhodl o likvidaci flotily Van Ommeren Rotterdam. Proč se pak vedení ČNP nesnažilo dál prosadit se? Však je to bohužel o penězích a konkurenci. Byli by naši námořníci ochotni dělat za podmínek jako Filipínci a Bangladéšané? Nevím, proč se se svými zkušenostmi a dovednostmi neprosadili na trhu práce. To jsou otázky, na které neznám odpovědi a zajímaly by mě.
Nebudu vůbec polemizovat o Koženém a jiných akcionářích, nemá to smysl. Hihňat se a brečet nad rozlitým mlíkem umí kde kdo, ale něco udělat jen málo lidí.
Po privatizaci jsme byli jedním z největších dodavatelů do papírny ve Štětí. Taky ji vlastnili fondy "z Harwardu". Tehdejší ředitel jezdil po celém světě, jednal, dohadoval a nakonec udělal Koženému takovou nabídku, kterou nemohl odmítnout. Firma přes různé prodeje a fůze několikrát změnila majitele, teď je to MONDI, předtím AsiDomän atd. Dnes je to výstavní skříň v oboru, všichni jsou spokojeni. Protože odborný managment něco dělal a něčemu věřil.
Možná kdyby odborný managment ČNP dělal něco podobného co lidi v SEPAPU, nemuselo to tak vůbec dopadnout. Je přece blbost si myslet, že lodě prodával Kožený z pozice akcionáře. Všechny smlouvy podepisoval přece odborný managment ČNP a o všem byl informován.
Asi kdyby bylo všechno jak se zde prezentuje, ani banka by nepožadovala převlajkování kvůli záruce. Tak zdravá a prosperující firma? Banka na to měla zcela evidentně jiný názor. A navíc podle výše popsaného se jednalo přece jen o investice, tedy lodě plánované postavit. Co ty již provozované a 3x zaplacené? Odborný managment to tak dojednal, tak to tak bylo. Bylo by velmi zajímavé poslechnout si někoho ze Societe Generale, jak se na to tenkrát dívali. Takový nezaujatý názor třetí strany.
Doufám, že nikoho neurazím, vůbec to nemám v úmyslu. To, že zanikla ČNP je určitě škoda, lidi přišli o práci, ale myslím si, že to není tak jednoznačné, jak se zde popisuje. A to že firmy mění své majitele, je zkrátka fakt. I Van Ommeren Rotterdam byla po několika letech prodána svými vlastníky (bankou Forties) skupině Silver Line, která je sama velkým rejdařem a nový vlastník rozhodl o likvidaci flotily Van Ommeren Rotterdam. Proč se pak vedení ČNP nesnažilo dál prosadit se? Však je to bohužel o penězích a konkurenci. Byli by naši námořníci ochotni dělat za podmínek jako Filipínci a Bangladéšané? Nevím, proč se se svými zkušenostmi a dovednostmi neprosadili na trhu práce. To jsou otázky, na které neznám odpovědi a zajímaly by mě.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Shodou okolností se ke mně dnes dostala následující prezentace o Československé námořní plavbě.
Snad půjde stáhnout z tohoto odkazu:
http://www.nejedlik.eu/JaN/More/Obrazky ... lotila.pps
Snad půjde stáhnout z tohoto odkazu:
http://www.nejedlik.eu/JaN/More/Obrazky ... lotila.pps
- MB
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 79
- Registrován: čtv led 19, 2012 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Střední Čechy
seemann píše:MB píše:seemann píše:Michal123 píše:A měla by ČNP šanci se udržet při životě? Byla v plusu? V jaké stavu byly lodě?
V jakém byly stavu? No to záleží od výrobce. Pančo mi vypravoval, jak jel pro novou loď do Číny, naložili železo, to ve finále propadlo dvěma stocky a loď držela pohromadě jen obšívka, kterou naštěstí svařovali japonský automaty. V Německu se musela celá přestavět.
Co se týče posádek obchodních lodí, tak ty dnes tvoří hlavně filipínci a ukrajinci. Já jsem přesvědčen, že ČNP jako taková, by dnešní dobu nepřežila.
mno ....byla to M/V Berounka, 2 štoky nemá a ano, byl to průšvih ale .....
je nutno dělit námořnické příběhy 2 ....![]()
Můžeš mi dát do SZ kdo je to Pančo? Já tuším ....
Na Berouce jsem byl a se Sázavou jsem objel kouli .....měly svá specifika ale třeba oproti "Přehradám" postavenými Jugoslávskými pastevci bych dal přednost těm Činkám
v roce 94/95 ČNP velmi slušně pronajímala své lodě a posádky brali peníze dle standartu itf ....což tenkrát stačilo, dnes by to asi bylo pro posádku málo ....ale to jsou teorie co kdyby a když .... každopádně lodě byly mimořádně udržované, je otázkou, jestli by to bylo udržitelné i nadále, páč platit kvalifikovanou posádku je drahé ...ale to jsme na tom kdyby a co když
Pančo = Láďa Panchártek
Že pana strojmistra pozdravuji

platy posádek (byvím se o crew, nikoli o důstojnících) ...je to bída dle itf ...je lepší jezdit na řece (mnoho-li mých spoluplavců to tak má) ...dobrý námořní důstojník práci na moři sežene ....nejsem ekonom, takže jak by ČNP vypala nyní, nemám potuchu ....každopádně, měla dobrý a zdravý základ .....
Odpověď "lakoncovi"
Nemáš pravdu. U akciovek velí zástupci akcionářů (představenstvo) výkonnému managementu (GŘ atd....). A ten musí technicky udělat, co nařídili majitelé (a nebo odstoupit).
Po převzetí ČNP Koženým ("jeho akcionáři se skoupením akcií stali majoritními) bylo jedním z prvních kroků nového představenstva odeprat právo o nákupu a prodeji lodí výkonnému managementu a vyhradili si ho pro sebe. Management měl pouze povinnost technicky prodej provést.
Co se táká souhlasu banky s prodejem lodí je tu jeden detail - před prodejem lodí převzala hypotéky od Société Generale páně Salzmannova ryze česká tehdy Komerční banka.......
))) A ta dala souhlas.
Souhlasím s tím, že se výkonný management mohl více bránit, hledat scesty jako v BIOCELU nebo hledat další firmy, který by chtěly technický management lodí s poukazem na to, že Van Ommeren Rotterdam byl více než spokojen - ale asi už na to neměli sílu i když obchodně řídili vlastní lodě celou dobu dobře.
A námořníci se uplatnili - z počátku noví vlastníci převzali lodě i s celými čs posádkymi a jejich platy šly i nahoru. Na některých se posádky udržely dodnes a začaly je zaměstnávat i jiní rejdaři ze západní Evropy. Dokonce poskytují budoucím důstojníkům půjčky na zahájení studia na Námořních akedemiích v Polsku a garantují jim přijetí na povinnou z hlediska STCW praxi.......
Takže nebýt příkazu rozprodat lodě .......
Nemáš pravdu. U akciovek velí zástupci akcionářů (představenstvo) výkonnému managementu (GŘ atd....). A ten musí technicky udělat, co nařídili majitelé (a nebo odstoupit).
Po převzetí ČNP Koženým ("jeho akcionáři se skoupením akcií stali majoritními) bylo jedním z prvních kroků nového představenstva odeprat právo o nákupu a prodeji lodí výkonnému managementu a vyhradili si ho pro sebe. Management měl pouze povinnost technicky prodej provést.
Co se táká souhlasu banky s prodejem lodí je tu jeden detail - před prodejem lodí převzala hypotéky od Société Generale páně Salzmannova ryze česká tehdy Komerční banka.......

Souhlasím s tím, že se výkonný management mohl více bránit, hledat scesty jako v BIOCELU nebo hledat další firmy, který by chtěly technický management lodí s poukazem na to, že Van Ommeren Rotterdam byl více než spokojen - ale asi už na to neměli sílu i když obchodně řídili vlastní lodě celou dobu dobře.
A námořníci se uplatnili - z počátku noví vlastníci převzali lodě i s celými čs posádkymi a jejich platy šly i nahoru. Na některých se posádky udržely dodnes a začaly je zaměstnávat i jiní rejdaři ze západní Evropy. Dokonce poskytují budoucím důstojníkům půjčky na zahájení studia na Námořních akedemiích v Polsku a garantují jim přijetí na povinnou z hlediska STCW praxi.......
Takže nebýt příkazu rozprodat lodě .......
a pohádky je konec
to hawsepipe: takže jsou všichni spokojeni. Šikovní námořníci našli super uplatnění v evropských rejdařstvích, pomáhají elévům. Zákazníci si přepravu můžou objednat kdekoliv ve světě a vybrat si rejdařství, které jim nabídne nejlepší podmínky. Takže nerozumím tomu, proč to je taková tragédie, jak se psalo. Kvůli těm lodím, které za komančů částečně vlastnil stát? No to snad ne!
A jak píšeš o Salzmannově ryze české bance. Komerční banka, a.s., se sídlem Praha 1, Na Příkopě 33, čp. 969, PSČ 114 07, IČO 45317054, zapsaná do obchodního rejstříku vedeného Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1360 (dále také „KB“ nebo „Banka“):je mateřskou společností Skupiny KB (dále také „Skupina“) a je součástí mezinárodní skupiny Société Générale. Kdy že koupila od státu komerční banku SG?
A jak píšeš o Salzmannově ryze české bance. Komerční banka, a.s., se sídlem Praha 1, Na Příkopě 33, čp. 969, PSČ 114 07, IČO 45317054, zapsaná do obchodního rejstříku vedeného Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1360 (dále také „KB“ nebo „Banka“):je mateřskou společností Skupiny KB (dále také „Skupina“) a je součástí mezinárodní skupiny Société Générale. Kdy že koupila od státu komerční banku SG?
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: a pohádky je konec
Lakomec píše:...... Kdy že koupila od státu komerční banku SG?
Ve výpisu z obchodního rejstříku se objevují francouzská jména od roku 2002.
SG/KB
Ahoj JArdo, k prodeji došlo v létě 2001. nicméně, koncem roku 1997 vláda schválila prodej strategickému partnerovi a vedly se intenzivní jednání o převodu podílů. Bylo by naivní si myslet, že vše co se dělo v KB by nebylo se souhlasem hlavního akcionáře, tady státu. No a stát vyjednával i se SG, takže minimálně jednali ve shodě, i když to tak asi nemuselo vypadat.
To jsou ale polemiky, coby, kdyby, realita je, že nemáme lodě.
To jsou ale polemiky, coby, kdyby, realita je, že nemáme lodě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů