S/Y Eternity

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Příspěvekod Jardasu » pon říj 27, 2014 3:43 pm

Stanislav píše:Ahoj všem, cesta přes Biskaj byl strašný opruz. Nejprve jsem se zdržel v proudech u Uschantu. Nestihl jsem to asi o hodinu a pak už to bylo jenom horší a horší. Tím že jsem nestihl minout Uschant s proudem jsem tam zůstal trčet s rychlosti kolem 1 uzle i méně dalších 6 hodin. Do toho protivítra ten zvolna sílil. Když se proud konečně otočil tak jsem už nestihl poodjet a schytal to naplno. Stabilní síla 34 uzlů a noc na krku. Když jsem balil genu, tak mi šla vlna přes příď, chytnul jsem se zábradlí ale neudržel genu, ta nabrala několik kubíku vody, potom to naráz všechno povolilo a z geny zbyly cáry. Byl jsem promočený na kůži, vlny šly přes loď (to bylo poprvé co na této lodi pluji). Ta gena musela dolů, tlačilo mne to ke břehu a na druhém boku TSS. Hlavní s refem, bezan s refem, motor a autopilot. Když jsem si začal libovat jak jsem to pořešil, loď se naplnila modrým dýmem. Praskla trubička ke vstřiku a nafta cákala na zahřátý motor. Vyměnit to nepřicházelo v úvahu, když chci k palivovému čerpadlu musím sundat sací potrubí a to v klidu zabere dost času, v těch vlnách ani náhodou. Tak jsem uříznul konec trubičky, nasadil hadici na trubičku a vedle motoru přivázal kanystr do kterého nafta hadicí tekla. Tři válce stačí, ne? Pravidelně jsem potom přeléval zase do nádrže, na poskakující lodi taky nic moc. Od úterý odpoledne se to začalo zlepšovat a nakonec jsem skončil v Portu a lížu si rány. Měl jsem vlastně velké štěstí, protože až po přistání jsem zjistil že se povolil napínák vodního stěhu, celý se vyšrouboval a řetěz který slouží jako vodní stěh visí pod lodí. Všechnu takeláž tak držela jedna objímka přivařená k palubě.


Tedy Stando,
o tom, že jsi kapitán na svém místě vůbec nepochybuji.
Blahopřeji, žes vše zvládl a dorazil v pořádku do bezpečného přístavu.

Přeji Ti i nadále přízeň Neptuna a pro jistotu i všech ostatních vládců moří (aby se některý z nich snad neurazil).
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » pon říj 27, 2014 5:28 pm

Co mi to jen připomíná... už vím:
„Jachting je způsob, jak utratit spoustu peněz za to, aby člověku byla zima, měl hlad, byl utahaný a občas se i bál."

Stando, hodně štěstí do další plavby! Zkus Neptuna uplatit nějakým dobrým alkoholem. :)

Lynx
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1171
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » pon říj 27, 2014 8:47 pm

S tou genou je to pech. Přežila vítr +50kn na Kanálu a teď takhle :?
Pamatuju se, jak jsem se v Bretani ptal jestli čelen drží jen vodní stěh, a tys říkal že ne, že tam je ještě objímka.
Bylo mi ctí na téhle lodi plout. Myslím že po tomhle testu by přežila i můj praštěný nápad na návštěvu South Georgie. Držím palce.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1171
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » pon říj 27, 2014 9:08 pm

Ale když jsem teď probral fotky, zdá se, že vodní stěh už byl trošku povolený v Bretani a my si toho nevšimli.

Obrázek
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » úte říj 28, 2014 10:03 am

Díky všem za podporu, teď čekám v Portu až místní dodají napínák. Snad dnes v 11.00, ale takových časových údajů, kdy už to "určitě" bude už proběhlo několik.
Jinak pokud by někdo měl chuť a čas se vydat přes Atlantik, tedy Las Palmas-Martinique, máme ještě stále jedno volné místo. Termín vyplutí někdy na konci listopadu, nebo začátek prosince, odhaduji že za 3 - 4 týdny by se tp mělo stihnout. Když tak kontaktujte Martina B tady z JI a on mi to může přes rádio přeposlat i když jsem na moři mimo připojení.
S.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1171
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » ned lis 09, 2014 9:07 am

Pár fotek z naší plavby z Baltu do Bretaně

Kielským kanálem jsme vlekli nevděčné Němce s rozbitým motorem:
Obrázek

Čekáme před komorami v Brunsbüttelu:
Obrázek

Legendární majáková loď ELBE 1 z roku 1948, která do dubna 1988 vyznačovala počátek plavební dráhy v ústí Labe a její světlo bylo viditelné ze vzdálenosti 23 námořních mil. Je to největší majáková loď na světě a také se do ní ze všech majákových lodí na světě nejčastěji naráželo, přežila 50 kolizí s jinými plavidly. Nyní ji na začátku TSS Elbe Approach nahradila bóje Elbe, což je blikající chcípáček, u kterého se hodnota Range v seznamu majáků ani neuvádí, ale majákovou loď udržuje skupina nadšenců stále v provozuschopném stavu a pořádají s ní i vyhlídkové plavby:
Obrázek

Pohoda na Severním moři:
Obrázek

Máme za sebou vjezd do Europortu, kde ETERNITY před pěti lety najela na mělčinu:
Obrázek

Stojíme v jachtklubu Belgického vojenského letectva v Nieuwpoortu, domovském přístavu ETERNITY...
Obrázek

...a celý týden máme přibližně takovéhle počasí:
Obrázek

Maják v Nieuwpoortu:
Obrázek

Vjezd do přístavu Nieuwpoort:
Obrázek

Už jenom se Standou čekáme v Cherbourgu na odliv:
Obrázek

A několik obrázků z bretaňského přístavu L'Aber Wrac'h
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » ned lis 09, 2014 4:10 pm

Ahoj Mirku, pěkný fotky, díky. Někdy se domluvíme a stáhnul bych si je, jinak nemám jedinou.
Trčím v Portugalsku v Peniche a čekám na nějakou díru v počasí, která by nám umožnila přeplavbu na Kanáry. Zatím to moc nevidím, ale náš čas přijde. S.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » ned lis 09, 2014 9:39 pm

Proc nevdecne Nemce? Neumeli se chovat?
Mam take stary motor a tohle pro me neni zas tak nerealna situace. Tak at nejsem za stejneho nevdecnika. Ale choovat me maminka snad naucila dobe. O tom asi zadna :-)
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1171
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » ned lis 09, 2014 10:24 pm

Aha, on to Standa popisoval na ČANY webu a ne tady. Tak pro vysvětlení použiju část připravovaného článku:

Po otevření vrat zdymadla vyjíždí nejdříve malé lodě. Holanďanovi před námi motor spíš kouří, než aby točil vrtulí, pluje strašně pomalu a Němec za námi se může pominout. Hvízdá, pokřikuje, pleská si dlaní o čelo a vůbec dává všemi možnými způsoby najevo, že strašně pospíchá a že máme zrychlit. Rádi bychom, jenomže i při plavbě na volnoběh musíme občas vyřadit, abychom holandského kormidelníka před námi nepodrbali na zádech čelenem. Jakmile se vlevo utvoří kousek volného místa, uřvaný Helmut za námi dává plný plyn, rychle nás předjíždí, znovu na nás něco pokřikuje švabachem a za chvilku mizí v dálce za zatáčkou. My si v klidu předjíždíme Holanďana, protože mu ten výfuk fakt smrdí strašně, a pohodovou rychlostí 5,5 uzlu se na zhruba 1300 otáček plížíme kolem břehu, abychom nepřekáželi velké plavbě. Když nás EILBEK předjížděl, moc volného místa nezbývalo.
........
Asi za hodinu v dálce znovu vidíme loď uřvaných Helmutů a tentokrát vypadá posádka nějak schlíple. Jeden člověk dává na zádi vzpažováním a připažováním vzorový signál "Loď v nouzi", druhý stojí na boku, vyzývavě pohupuje smotaným červeným vlečným lanem jak šlapka kabelkou a když se přibližujeme, pokřikuje na nás, že se jim rozbil motor. Samozřejmě že se to z naší strany neobejde bez poznámek typu „Kdybys ho tak nehonil, blbečku, tak by se ti to nestalo“, „Měl ses místo hvízdání učit opravovat motory“ a podobně, ale protože neumí česky, je jim to celkem jedno, hlavně že jsme je vzali do vleku. Rychlost výrazně poklesla, jedeme jen něco přes čtyři uzly, a nafta teče proudem.
........
Táhneme německou plachetnici dvě hodiny až na 67. kilometr, kde ji převazujeme na bok, odbočujeme na jezero Ober Eider a přistáváme s ní u mola opravny v jachtklubu Eider v Rendsburgu. Tam se milí Helmuti odvázali, vrátili nám půjčené vyvazovací lano, poděkovali a odešli na břeh. Ani flašku piva jsme od nich nedostali, natož aby se zeptali, jestli nám nemají přidat na naftu! Je to první vlečení, za které Standa nedostal vůbec nic. Když se vracíme zpátky na kanál, vypráví nám, jak jednou táhnul se svou předchozí lodí celé odpoledne plachetnici s majitelem, dvěma dětmi a tchyní a ten pán ho pak z vděčnosti zval domů na večeři a tchyni nabízel jako prémii.


Tak asi tak. Ztratili jsme kvůli nim 1 den plavby, protože jsme se už nedokázali dostat za světla na konec Kielského kanálu ke zdymadlům :hmm:
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » ned lis 09, 2014 10:33 pm

Mohli jste podat protest a trosku je potrapit, aby se naucili, jak se maji chovat. Pokud signalizovali, nemeli ani svoje lano, nesmluvili odmenu predem, patri Standovi jejich lod. O tom neni diskuse.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » pon lis 10, 2014 12:10 pm

err_ píše:....... patri Standovi jejich lod. O tom neni diskuse.


Dovolil bych si nesouhlasit.
Odměna zachránce musí být přiměřená vynaloženým nákladům, ztrátám a jiným újmám.
Hodnota zachráněné lodě je stropová,nikoliv výchozí cena.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » pon lis 10, 2014 12:29 pm

Ano, mas pravdu, ale soucasne se zachranena lod zadrzuje jako zastava az do vyplaceni vycislenych nakladu. A vycisleni muze byt velmi vysoke - vyplaceni nakladu druhe lodi vcetne kvalifikovane posadky, pripadna zmena kurzu ... Navic se pri vypoctu zvazuje i pripadne poskozeni lodi, pokud by lod nebyla zachranena. Jsem si jist, ze by je to slusnemu chovani naucilo :-)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » pon lis 10, 2014 12:46 pm

Jenom doplním. Podmínkou nároku na výplatu odměny je úspěšná záchrana.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » pon lis 10, 2014 1:29 pm

Ano, to vsak bylo dodrzeno. Jak to znovu procitam, tazne lano meli vlastni, pujcene jen vyvazovaci. To jim trochu pomaha, ale signalizace byla jednoznacna a ta udavala Standovi povinnost jim pomoci a jim naopak pomoc kompenzovat. A pokud nejsou schopni donest ani lahev, pripadne zaplatit naftu nebo cokoli, tak by to resit chtelo.

Jinak, jak o tom tak premyslim, je take mozne, ze to jiz meli rozbite a treba to byl duvod jejich predchoziho chovani (unik oleje, motor nechladil, kdo vi co jeste ... ) Nic to ale nemeni na tom, co jsem napsal vyse.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » pon lis 10, 2014 2:25 pm

TO err_
Já vůbec nepolemizuji s tím, že němčouři se nezachovali slušně. Jenom jsem chtěl objasnit některé nepřesnosti Tvých emotivních komentářů.

Poslední reakce byla na:
err_ píše:..... Navic se pri vypoctu zvazuje i pripadne poskozeni lodi, pokud by lod nebyla zachranena. ......

U té první jsem také uvedl odkaz.

Agresivní germány nemám rád a vůbec se jich nechci zastávat.
Tito lidé hřeší na "dobrou námořní praxi", v rámci které si rekreační jachtaři pomáhají aniž by uplatňovali zákonné nároky na odměny.
Zachráněné slušné posádky to řeší kamarádským pozváním na pivo, kořalku, exkluzívně dámskou společnost. I když v případě tchyně ....
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Příspěvekod Jardasu » pon lis 10, 2014 3:03 pm

err_ píše: ale signalizace byla jednoznacna a ta udavala Standovi povinnost jim pomoci a jim naopak pomoc kompenzovat. -


modelová situace:
spěchám, musím vrátit loď, jinak mi hrozí tučná pokuta. Někdo mává, zajedu se zeptat proč - o tom žádná -

ALE :
1/ musím je kamsi vléci? Zejména, pokud bych tím mohl ohrozit bezpečnost své lodi?
2/ Ano, pokud o to požádají, musím je vzít na palubu, ale, co když překročím povolený počet osob?

Tak a teď babo (dědku) raď.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » pon lis 10, 2014 3:06 pm

>> pokud by lod nebyla zachranena

Tak to jsme se nepochopili. Vypocitava se hodnota zachraneneho majetku, takze se bere v uvahu, jake skody by vznikly, pokud by se lod nezachranovala. Zpravidla ve zvtahu k hrozicimu nebezpeci - melcina, breh, utesy, proud, potopeni ... a ostatni. A to mela znametan ta veta, pokud by nebyla zachranena.

Krasny jazyk mame :-)
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » pon lis 10, 2014 3:13 pm

Jardasu> Je to jednoduche. Mas povinnost, pokud neohrozis sebe a svou posadku a lod. Pak muzes pomoc odmitnout. Jinak ne.
Nez jsem se jal psat moudra, precetl jsem si to znovu, ale pamatoval jsem si to dobre.

Navic, pokud nebyli v nebezpeci, meli vyvesit signal "V". Pukud signalizovali, tak jak siugnalizovali, znamena to, ze je plavidlo v nebezpeci a tady je povinnost pomoci, za predpokladu, ze neohrozis zivot svuj, sve posadky a svoji lod.
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Příspěvekod Jardasu » pon lis 10, 2014 3:18 pm

Jardasu píše:
err_ píše: ale signalizace byla jednoznacna a ta udavala Standovi povinnost jim pomoci a jim naopak pomoc kompenzovat. -


modelová situace:
spěchám, musím vrátit loď, jinak mi hrozí tučná pokuta. Někdo mává, zajedu se zeptat proč - o tom žádná -

ALE :
1/ musím je kamsi vléci? Zejména, pokud bych tím mohl ohrozit bezpečnost své lodi?
2/ Ano, pokud o to požádají, musím je vzít na palubu, ale, co když překročím povolený počet osob?

Tak a teď babo (dědku) raď.

a ještě jedna věc:
pokud se uvedená situace stala v bezpečných vodách, dokonce vyvázaná ke břehu, nebylo to zneužití nouzové signalizace? Jak je to tedy tady, s tím "musí pomoci".

Standa se tím dobrým skutkem a následnou časovou ztrátou dostal sám do problémů, které jej později pronásledovaly. Jak se říká " každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán".
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Příspěvekod Jardasu » pon lis 10, 2014 3:25 pm

Jardasu píše:
Jardasu píše:
err_ píše: ale signalizace byla jednoznacna a ta udavala Standovi povinnost jim pomoci a jim naopak pomoc kompenzovat. -

ALE :
1/ musím je kamsi vléci? Zejména, pokud bych tím mohl ohrozit bezpečnost své lodi?
2/ Ano, pokud o to požádají, musím je vzít na palubu, ale, co když překročím povolený počet osob?


Err_
byl jsi rychlejší..
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » pon lis 10, 2014 3:30 pm

Jardasu píše:.......
Ano, pokud o to požádají, musím je vzít na palubu, ale, co když překročím povolený počet osob?

......


Záchrana lidských životů má přednost před ustanovením právních předpisů. Obecné pravidlo námořního práva.

Když Tě policie chytne s větším počtem lidí na palubě, než je dovoleno, musíš prokazovat, že jsi naložil lidi v nouzi pro záchranu životů.
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » pon lis 10, 2014 4:14 pm

Jak jsem pochopil, stalo se to na vodním toku, nikoliv na volném moři. Takže o záchranu života v žádném případě nešlo, mohli klidně zakotvit o břehu a hledat pomoc. Pokud bys je tam nechal, ničeho by ses nedopustil.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2652
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 177

Příspěvekod err_ » pon lis 10, 2014 4:30 pm

To take nesouhlasim. Pokud to bylo na kanale, stale plati, ze pokud lod signalizuje, musis, pokud tim neohrozis sebe, posadku a lod, pomoci. Pak muzes vznest protest. U nas to definuje Rad plavebni bezpecnosti, Cl I.16 a dalsi. Jsem si jist, ze podobne ustanoveni bude EU kompatibilni.

Vtip je v tom, ze oni signalizovali nebezpeci, nikoli "Potrebuji pomoc". Jsou to dva ruzne signaly a chovani okolnich lodi je take ruzne.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » pon lis 10, 2014 4:34 pm

Stanislav má námořní loď.

COLREG platí i na řekách v úsecích, kde se mohou plavit námořní lodě.

Nouzový signál podle COLREGu byl dáván.

Krom toho byl dáván i nouzový signál podle pravidel pro vnitřní vody.
druhý stojí na boku, vyzývavě pohupuje smotaným červeným vlečným lanem

I na vnitřních vodách je povinnost poskytnout pomoc, pokud ....viz výše...
Odpovědnost zda se jednalo o nouzi či nikoliv je na lodi, která vysílá nouzový signál.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pon lis 10, 2014 5:00 pm

no kdyby je Standa dotah na nejbližší místo kde by nepřekaželi a at si zavolají o pomoc........podle fotky to bylo v kanale-to znamena v civilizaci....vzlášt po tom co tomu předchazelo-dneska jsou na vodě lidi co ani nepozdraví
vim je to blby ale ........... aspon poděkovali :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host