Lodní deník
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
Ano, na VAR pro proměnlivý vítr jsem zapomněl.
Pro převod uzlů na stupně Beauforta jsem si vymyslel takovouhle stupnici: 14 uzlů je čtyřka, 26 je šestka, 38 je osmička, 50 je desítka. (Mechanizmus je asi jasný, ne?) Čísla sice obvykle nejsou uprostřed daného intervalu, ale dobře se pamatují. Liché stupně jsou mezi tím.
Macku, při stání v přístavu se každou hodinu přeci nezapisuje.
Já do poznámek zapíšu třeba 0 až 24 h stání v přístavu Paphos. Pak zaznamenám podstatné věci, jako je odbavení, tankování, případné kolize s jinými loděmi a podobně. Levou (plavební) stránku deníku pro příslušný den proškrtnu. Takhle nás vedení deníku učili kdysi dávno v kurzu v Hradci Králové.
Pro převod uzlů na stupně Beauforta jsem si vymyslel takovouhle stupnici: 14 uzlů je čtyřka, 26 je šestka, 38 je osmička, 50 je desítka. (Mechanizmus je asi jasný, ne?) Čísla sice obvykle nejsou uprostřed daného intervalu, ale dobře se pamatují. Liché stupně jsou mezi tím.
Macku, při stání v přístavu se každou hodinu přeci nezapisuje.
Já do poznámek zapíšu třeba 0 až 24 h stání v přístavu Paphos. Pak zaznamenám podstatné věci, jako je odbavení, tankování, případné kolize s jinými loděmi a podobně. Levou (plavební) stránku deníku pro příslušný den proškrtnu. Takhle nás vedení deníku učili kdysi dávno v kurzu v Hradci Králové.
- Cernoch
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte pro 11, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Nejvic me trapil fakt, ze kdyby muselo dojit k tomu, ze bych byl nucen nekde predkladat LD, byl by na zaklade nepresnych zapisu kurzu (pruplav kanalem apod.) povazovan za nepresny, neduveryhodny... Takze jste me uklidnili, diky. Jinak zaznamy pisu i na kotve nebo v marine, pokud ze vyrazne zmeni pocasi.
A dost rozmrzely jsem, kdyz na lodi nektery z budiku nefunguje a ja cely tyden proskrtavam jednu kolonku...
K deniku taky nikoho nepustim, mam rad, kdyz je psany jednim (mym) rukopisem. V kokpitu tak mam papir a tuzku a zaznamy do LD pripadne doplnim vecer.
A dost rozmrzely jsem, kdyz na lodi nektery z budiku nefunguje a ja cely tyden proskrtavam jednu kolonku...
K deniku taky nikoho nepustim, mam rad, kdyz je psany jednim (mym) rukopisem. V kokpitu tak mam papir a tuzku a zaznamy do LD pripadne doplnim vecer.
Lodní deník
No, možná, že jsem Hujer, ale lodní deník píšu i v Chorvatsku. Ať si kdo chce, co chce říká, je to jednou úřední dokument a při problému ho mohou po tobě chtít na kapitanátě nebo třeba i na pojišťovně. Nepíšu samozřejmě záznam každou hodinu, ale protože většinou vím, kam plujeme, tak si ráno udělám záznam o poloze, počasí, poznačím hodnotu tlaku a pak průběh plavby zapisuji stylem "křižování v Pelješkom kanale" a zaznamenávám jen podstatné změny kurzu. Poznámky o místních cenách, chování domorodců apod. si dělám do osmiček, takže LD je skutečně jen plavební záznam.
- mikel
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 73
- Registrován: úte čer 29, 2010 2:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Kolín
Přátelé, taky to tak dělám. Můj kurz byl tragickej a nic mě tam nenaučili ( bohužel. Ještě, že člověk už chvíli jezdil jako člen posádky). Takže si dovolím konstatovat, že jsem více samouk a nic více než plout a plout není lepší škola. Co se týče lodního deníku, zde toho bylo napsáno mnoho. Já osobně jsem si kdysi koupil deník, kde byly stránky již pěkně vypsané - od síly větru počínaje až po viditelnost. Měl prostor pro psaní různých poznámek. Věřte, že když si ho procházím co, kdy, kde před xx lety....je to sranda ( např. ty veselé příhody, ale i ty krizové. Ceny bójí, jak rostou nevídaným tempem a samozřejmě složení posádek). Myslím, že to je užitečná věc, která koneckonců také ukazuje vaši praxi.
- Darek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: čtv zář 08, 2011 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Brno
Jeden případ za všechny, proč se nespoléhat jen na záznamy z GPS...
Září 2014 - plavba Kühlungsborn - Bornholm a zpět. Na palubě navigační PC +zabudovaný velký plotter + 2 ruční GPS.
Po třech dnech nonstop plavby jsme dojížděli pár hodin před cílem v noci na poslední funkční ručku, která chcípla 1/2 hoďky před marínou (už se naštěstí rozednívalo). Během noci nám odešla komplet elektřina. Až zpětně jsme zjistili, že tahle loď nemá ráda vodu uvnitř. Respektive přestane dobíjet.
Takže papír má stále přeci jen něco do sebe.
https://www.youtube.com/watch?v=JM0cFZsysBQ
sorry za
Září 2014 - plavba Kühlungsborn - Bornholm a zpět. Na palubě navigační PC +zabudovaný velký plotter + 2 ruční GPS.
Po třech dnech nonstop plavby jsme dojížděli pár hodin před cílem v noci na poslední funkční ručku, která chcípla 1/2 hoďky před marínou (už se naštěstí rozednívalo). Během noci nám odešla komplet elektřina. Až zpětně jsme zjistili, že tahle loď nemá ráda vodu uvnitř. Respektive přestane dobíjet.
Takže papír má stále přeci jen něco do sebe.
https://www.youtube.com/watch?v=JM0cFZsysBQ
sorry za

- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Lodní deník
Před více než rokem jsme zde diskutovali o tom, jestli má význam vést lodní deník nebo nemá. Jestli v případě nehody je to dokument k něčemu nebo je to něco, co vyšetřovatele nezajímá. Dnes k tomu zveřejnily http://www.lodninoviny.cz stať, ze které kopíruji část, pro mne zásadní:
Právní základ
V případě jakékoli nehody na moři jsou lodní deník a mapy na lodi přítomné brány v potaz při vyšetřování nehody. Záznamy v deníku slouží při rekonstrukci situace, dávají vyšetřovatelům možnost, ověřit si tvrzení posádky, rekonstruovat dění na palubě, prověřit správné chování. Absence lodního deníku v případě vyšetřování nehody je vždy citelným záporem. Mimo jiné jasně definuje slabá místa skippera v případě dalšího sporu.
Přidávám ještě odkaz na celý článek.
http://www.lodninoviny.cz/hlavni-clanky ... odni-denik
Bohužel lodní noviny tají autory svých článků, takže hodnota takové informace je tím hodně snížena.
Právní základ
V případě jakékoli nehody na moři jsou lodní deník a mapy na lodi přítomné brány v potaz při vyšetřování nehody. Záznamy v deníku slouží při rekonstrukci situace, dávají vyšetřovatelům možnost, ověřit si tvrzení posádky, rekonstruovat dění na palubě, prověřit správné chování. Absence lodního deníku v případě vyšetřování nehody je vždy citelným záporem. Mimo jiné jasně definuje slabá místa skippera v případě dalšího sporu.
Přidávám ještě odkaz na celý článek.
http://www.lodninoviny.cz/hlavni-clanky ... odni-denik
Bohužel lodní noviny tají autory svých článků, takže hodnota takové informace je tím hodně snížena.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Lodní deník
Jarda885 píše:Bohužel lodní noviny tají autory svých článků, takže hodnota takové informace je tím hodně snížena.
asi proto, že maj blbě interpunkci a nechtějí jim dělat vostudu

- tatinecek
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 406
- Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Lodní deník
Jednou jsem řešil na kapitanátu v Olbii problém. Jakmile jsem vyndal lodní deník v tvrdých deskách, vedený po hodině, tak se změnil malinko přístup úředníka. Vpodstatě to vypadalo: Máš lodní deník, zaznamenáno cos dělal, je to ok. Prohlídl i dny ostatní a jednání bylo velmi korektní a nakonec vstřícné, taky díky tomu, že se mnou byl italsky mluvící člen posádky.
Nemít deník, myslím, že by se nechtěl jít dívat na pevnou GPS na loď.
Nemít deník, myslím, že by se nechtěl jít dívat na pevnou GPS na loď.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lodní deník
Vážení jiná země jiný mrav. Tady povinnost vést lodní denník pro lodě do 12 x 4m není. Od 1974 na nás nikdo ve Švédsku, Dánsku, Norsku ani Německu nechtěl lodní deník. Navigaci jsme měli 1980 Omega, pak Decca a teď GPS. Do doby GPS jsme psali posice, teď moc ne. ale stále píšeme podrobný popis co jsme dělali. Často se známými listujeme v lodních knihách nejen na lodi, ale i v zimních večerech u krbu a vzpomínáme.
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
Re: Lodní deník
V souvislosti se zákonem o námořní plavbě a listování v něm jsem si vzpomněl na zdejší diskuzi o potřebnosti/zbytečnosti lodního deníku a o tom, že ho žádný předpis nevyžaduje.
Takže 61/2000 Sb. ZÁKON ze dne 24. února 2000 o námořní plavbě:
§ 36
Námořní protest
(1) Došlo-li nebo mohlo-li v souvislosti s provozem lodě dojít k poškození lodě, nákladu nebo zdraví osob na lodi, velitel lodě podává o této skutečnosti písemnou zprávu (dále jen "námořní protest").
(2) Námořní protest musí obsahovat úplné a přesné vylíčení všech závažných okolností, v souvislosti s nimiž došlo nebo mohlo dojít k poškození lodě, ákladu nebo zdraví osob na lodi, a opatření, jichž bylo použito k odvrácení nebo zmenšení škody. Přílohou námořního protestu je výpis z lodního deníku a výpis ze seznamu posádky.
Fčíl mudrujte!
Mimochodem, že se to jachtařům neděje? Vím o události, kdy na Channel Islands narazila do zakotvené charterové lodi s českou posádkou jiná loď. Skipper podával námořní protest. Možná to i tady popisoval.
Takže 61/2000 Sb. ZÁKON ze dne 24. února 2000 o námořní plavbě:
§ 36
Námořní protest
(1) Došlo-li nebo mohlo-li v souvislosti s provozem lodě dojít k poškození lodě, nákladu nebo zdraví osob na lodi, velitel lodě podává o této skutečnosti písemnou zprávu (dále jen "námořní protest").
(2) Námořní protest musí obsahovat úplné a přesné vylíčení všech závažných okolností, v souvislosti s nimiž došlo nebo mohlo dojít k poškození lodě, ákladu nebo zdraví osob na lodi, a opatření, jichž bylo použito k odvrácení nebo zmenšení škody. Přílohou námořního protestu je výpis z lodního deníku a výpis ze seznamu posádky.
Fčíl mudrujte!

Mimochodem, že se to jachtařům neděje? Vím o události, kdy na Channel Islands narazila do zakotvené charterové lodi s českou posádkou jiná loď. Skipper podával námořní protest. Možná to i tady popisoval.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Lodní deník
Trocha mudrování
To je ten nepořádek v pojmech a systematikou zákona..... tento bod jsem zmiňoval v jiném vlákně.
Protest se netýká jachty, neboť v tomto paragrafu je řeč jen o (obchodní) lodi, jachta zmíněná není. Ani není použit souborný pojem plavidlo

To je ten nepořádek v pojmech a systematikou zákona..... tento bod jsem zmiňoval v jiném vlákně.
Protest se netýká jachty, neboť v tomto paragrafu je řeč jen o (obchodní) lodi, jachta zmíněná není. Ani není použit souborný pojem plavidlo

- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
Re: Lodní deník
Tak daleko já ve své „právní naivitě“ nedohlédnu.
Ale příklad z Channel Islands znám jednak z přímého vyprávění skippera a ze „svědectví“ technika charterovky, když jsem si o dva nebo tři týdny později v Saint Malo půjčoval loď.

Ale příklad z Channel Islands znám jednak z přímého vyprávění skippera a ze „svědectví“ technika charterovky, když jsem si o dva nebo tři týdny později v Saint Malo půjčoval loď.
- staffo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 62
- Registrován: stř lis 27, 2013 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Žilina, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lodní deník
Na Slovensku je to jednoznačné - podľa zákona 435/2000 Zb. v znení neskorších predpisov, §58 Listiny a iné doklady rekreačného plavidla sa uvádza:
1. Na rekreačnom plavidle musia byť uložené:
a) registračný list,
b) medzinárodné osvedčenie na plavbu na mori,
c) lodný denník, ak konštrukcia rekreačného plavidla umožňuje jeho bezpečné uloženie.
2. Podrobnosti o vedení listín a o iných dokladoch rekreačného plavidla podľa odseku 1 ustanoví všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo.
Zároveň sa ale v §60 POKUTY vôbec nespomína prípad, kedy na rekreačnom plavidle lodný denník nie je, pokutovaný môže byť iba vlastník alebo veliteľ námornej lode, čo sa nás plachetničiarov netýka....
1. Na rekreačnom plavidle musia byť uložené:
a) registračný list,
b) medzinárodné osvedčenie na plavbu na mori,
c) lodný denník, ak konštrukcia rekreačného plavidla umožňuje jeho bezpečné uloženie.
2. Podrobnosti o vedení listín a o iných dokladoch rekreačného plavidla podľa odseku 1 ustanoví všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo.
Zároveň sa ale v §60 POKUTY vôbec nespomína prípad, kedy na rekreačnom plavidle lodný denník nie je, pokutovaný môže byť iba vlastník alebo veliteľ námornej lode, čo sa nás plachetničiarov netýka....

Re: Lodní deník
Pročetl jsem si ten váš zákon a opravdu tam je pro rekreační plavidlo a povinnost LD přesně specifikované. Sice jenom "pod Slovenskou vlajkou", ale je. Charter to samozřejmě neřeší.
A u nás stav setrvalý? Uniklo mě něco, nebo tu máme stále jenom doporučení, zkušenosti a dobrou námořní praxi?
A u nás stav setrvalý? Uniklo mě něco, nebo tu máme stále jenom doporučení, zkušenosti a dobrou námořní praxi?
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Lodní deník
Citace z českého námořního zákona:
§ 26
(1) Provozovatel námořní jachty je povinen zabezpečit, aby při provozování námořní plavby byly na námořní jachtě tyto listiny a deníky:
a) rejstříkový list,
b) lodní deník,
c) seznam členů posádky námořní jachty,
d) seznam cestujících, pokud námořní jachta přepravuje cestující.
(2) Vlastník námořní jachty zajistí po uplynutí doby platnosti rejstříkového listu jeho předání Úřadu.
(3) Vlastník námořní jachty zajistí úschovu lodního deníku po dobu tří let ode dne posledního zápisu do tohoto deníku.
K výkladu je tu mnoho názorů.
Těžko vymyslíš novou myšlenku, která na JI ještě ní prezentována.
§ 26
(1) Provozovatel námořní jachty je povinen zabezpečit, aby při provozování námořní plavby byly na námořní jachtě tyto listiny a deníky:
a) rejstříkový list,
b) lodní deník,
c) seznam členů posádky námořní jachty,
d) seznam cestujících, pokud námořní jachta přepravuje cestující.
(2) Vlastník námořní jachty zajistí po uplynutí doby platnosti rejstříkového listu jeho předání Úřadu.
(3) Vlastník námořní jachty zajistí úschovu lodního deníku po dobu tří let ode dne posledního zápisu do tohoto deníku.
K výkladu je tu mnoho názorů.
Těžko vymyslíš novou myšlenku, která na JI ještě ní prezentována.
- mipe
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 101
- Registrován: čtv lis 26, 2009 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Bratislava
Re: Lodní deník
A čítame zmluvy s agentúrou, od ktorej najímame lode niektorej čartrovky?
Tak vyberám zo zmluvy veľmi známej agentúry:
VŠEOBECNÉ PODMÍNKY PRONÁJMU
ZÁVAZKY NÁJEMCE (okrem iného):
Nájemce je také povinen respektovat všechna pravidla a předpisy, zavazuje se vést lodní deník a
zacházet s lodí, jejím inventářem a vybavením s pečlivostí.
Howgh.
Tak vyberám zo zmluvy veľmi známej agentúry:
VŠEOBECNÉ PODMÍNKY PRONÁJMU
ZÁVAZKY NÁJEMCE (okrem iného):
Nájemce je také povinen respektovat všechna pravidla a předpisy, zavazuje se vést lodní deník a
zacházet s lodí, jejím inventářem a vybavením s pečlivostí.
Howgh.
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
Re: Lodní deník
Ad § 26:
I tady vidím nedotaženost Námořního zákona. Paragraf ukládá (mimo jiné) lodní deník na lodi mít. Ani jedna zmínka o tom, že je ho třeba taky vyplňovat. Pokud možno pravidelně.
Zajímalo by mě, co vy české námořní autority řekly na situaci, kdy se něco stalo, lodní deník na lodi byl, ale poslední zápis byl měsíc starý. Litera zákona povinnost lodní deník (pravidelně) vést neukládá.
Co mi to jen takový paskvil připomíná?
(Jardo, radši to napíšu – není to útok proti Tobě. Jen reaguji na Tebou citovaný paragraf.)
I tady vidím nedotaženost Námořního zákona. Paragraf ukládá (mimo jiné) lodní deník na lodi mít. Ani jedna zmínka o tom, že je ho třeba taky vyplňovat. Pokud možno pravidelně.
Zajímalo by mě, co vy české námořní autority řekly na situaci, kdy se něco stalo, lodní deník na lodi byl, ale poslední zápis byl měsíc starý. Litera zákona povinnost lodní deník (pravidelně) vést neukládá.
Co mi to jen takový paskvil připomíná?
(Jardo, radši to napíšu – není to útok proti Tobě. Jen reaguji na Tebou citovaný paragraf.)
Re: Lodní deník
Ano máš pravdu Jardo. Je to tam jako "Námořní jachta" a dalo by se říci že to specifikuje v § 2 odst.(5) Rekreační plavidlo. Alespoň dle rozměrů. Asi to bude dostačující k plnění té povinnosti LD.
Jenom mě ten dojem kazí některé další formulace jako třeba "Pasažéři námořní jachty" nebo "§ 30 odst. (1) kde se mluví o "Členech mužstva námořní jachty", což mě stále evokuje komerční plavidlo. To je ten známý problém že u nás není (dostatečně) rozdělena komerční a rekreační námořní plavba.
Zajímavá je pasáž § 12n Osvědčení pro práci na moři. Předpokládám že u komerčních plavidel to řeší ten nedávno diskutovaný problém o práci kapitánů v zahraničí.
Mipe: Myslíš smlouvu s agenturou, nebo charterovou společností? Agentura si může napsat co chce, nemá možnost kontroly ani postihu. Jakmile ji zaplatím, jsem s ní natrvalo vyrovnaný bez jakýkoliv závazků.
Já beru loď od majitele a ten určuje podmínky, s ním podepisuji smlouvu. Pokud to myslíš takto, zajímalo by mě konkrétně kdo to je.
Jenom mě ten dojem kazí některé další formulace jako třeba "Pasažéři námořní jachty" nebo "§ 30 odst. (1) kde se mluví o "Členech mužstva námořní jachty", což mě stále evokuje komerční plavidlo. To je ten známý problém že u nás není (dostatečně) rozdělena komerční a rekreační námořní plavba.
Zajímavá je pasáž § 12n Osvědčení pro práci na moři. Předpokládám že u komerčních plavidel to řeší ten nedávno diskutovaný problém o práci kapitánů v zahraničí.
Mipe: Myslíš smlouvu s agenturou, nebo charterovou společností? Agentura si může napsat co chce, nemá možnost kontroly ani postihu. Jakmile ji zaplatím, jsem s ní natrvalo vyrovnaný bez jakýkoliv závazků.
Já beru loď od majitele a ten určuje podmínky, s ním podepisuji smlouvu. Pokud to myslíš takto, zajímalo by mě konkrétně kdo to je.
- mipe
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 101
- Registrován: čtv lis 26, 2009 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Bratislava
Re: Lodní deník
Baharis:
Trochu som sa unáhlil - citoval som z agentúrnej zmluvy Yachtnet, ale pozrel som si pár zmlúv, ktoré mám priamo s čartrovkou a tie požiadavku na LD nemajú.
Trochu som sa unáhlil - citoval som z agentúrnej zmluvy Yachtnet, ale pozrel som si pár zmlúv, ktoré mám priamo s čartrovkou a tie požiadavku na LD nemajú.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Lodní deník
lynx píše:Ad § 26:
I tady vidím nedotaženost Námořního zákona. Paragraf ukládá (mimo jiné) lodní deník na lodi mít. Ani jedna zmínka o tom, že je ho třeba taky vyplňovat. .......
To je výklad zákona hodný současného prezidenta republiky.
Přiznám, že mne tato možnost výkladu nikdy nenapadla.
Jinak, Petře, samozřejmě souhlas.
A můžeme rozvíjet mnohohodinové diskuze.Baharis píše:...... nebo tu máme stále jenom doporučení, zkušenosti a dobrou námořní praxi?

Pokud je uvedeš do seznamu lidí na jachtě, otevíráš možnost, že budeš zařazen pod námořní obchodní loď. U její definice (§2 odst. 4) je uvedeno "určené k námořní plavbě za účelem přepravy nákladů nebo cestujících nebo přepravy nákladu a cestujících". U obchodní lodě není velikostní omezení. Právníci tomu říkají uvedení formálního stavu do souladu se skutečným stavem, nebo tak nějak.
Vezu-li rodinku, pak mám manželku a děti uvedené jako posádku, přestože jsme třeba domluveni, že na nic nešáhnou. Tím nechci se dotknout manželek a dětí, které jsou plnohodnotnými pracovitými členy posádky. Myslím, že hrozba zařazení pod obchodní loď je důvodem, proč nikdo cestující na jachtě neuvádí. Přestože zákon tuto možnost připouští. Prosím zde dále nerozvíjet a držet se lodního deníku. Když tak reakce ohledně cestujících přeneste do jiného vlákna, např. viewtopic.php?f=31&t=10706
Další

Re: Lodní deník
Ne, neboj. Já nic rozvíjet, ani diskutovat nebudu.
To jsem jenom vyloženě omylem zareagoval na tu Slovenskou vyhlášku. Už to neudělám. Jedu si to svoje zavedené, přes patnáct let, přes sto charterů a nic na stará kolena měnit nebudu.

To jsem jenom vyloženě omylem zareagoval na tu Slovenskou vyhlášku. Už to neudělám. Jedu si to svoje zavedené, přes patnáct let, přes sto charterů a nic na stará kolena měnit nebudu.
Re: Lodní deník
podle § 33 odst. 1 je povinností velitele plavidla při vedení lodě dodržovat mezinárodní právo a zvyklosti všeobecně přijaté a uznávané v námořní plavbě
vedení ships logu je samozřejmě součástí "good seamanship" stejně jako vedení logu v jazyce srozumitelném v oblasti plavby - tedy většinou anglicky
základ je, když si někdo přeče dvakrát po sobě zákon o plavbě a dojde k závěru že je z něj právník specialista a začne poučovat ostatní
chápu, že lidi vycepovaní např. pozemními dopravními předpisy a smrtícím kazuistickým směřováním českého práva nejsou schopni reálně vnímat obsah námořního práva, které má původ v tom nejlepším z evropského práva a tříbilo se přes tisíc let. Nenadarmo na kursech vykládám i o právní historii.
vedení ships logu je samozřejmě součástí "good seamanship" stejně jako vedení logu v jazyce srozumitelném v oblasti plavby - tedy většinou anglicky
základ je, když si někdo přeče dvakrát po sobě zákon o plavbě a dojde k závěru že je z něj právník specialista a začne poučovat ostatní
chápu, že lidi vycepovaní např. pozemními dopravními předpisy a smrtícím kazuistickým směřováním českého práva nejsou schopni reálně vnímat obsah námořního práva, které má původ v tom nejlepším z evropského práva a tříbilo se přes tisíc let. Nenadarmo na kursech vykládám i o právní historii.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů