Technické podmínky způsobilosti malých plavidel
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
Technické podmínky způsobilosti malých plavidel
Často se v diskusích narazí na téma technická řešení a jak a co udělat tak, aby to vyhovovalo SPS a bylo to bezpečné. Vodítkem je vyhláška 223/1995 Sb. resp. její příloha : TECHNICKÉ PODMÍNKY ZPŮSOBILOSTI MALÝCH PLAVIDEL http://www.mvcr.cz/sbirka/1995/sb61-95.pdf zde se nalezne většina odpovědí.
Myslím, že by bylo dobré založit téma zákony, nebo něco podobného, kde by byly jen odkazy na jednotlivé platné zákony a vyhlášky.
Berty
Myslím, že by bylo dobré založit téma zákony, nebo něco podobného, kde by byly jen odkazy na jednotlivé platné zákony a vyhlášky.
Berty
- pietro070
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv říj 11, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Košice, Slovensko
To Berty,
aj na slovensku na stránke www.sps.sk nájdete slovenskú a medzinárodnú legislatívu, ktorou sa upravuje politika vodnej dopravy na Slovensku. Predpisy sú prevzaté zo stránky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR, sú uverejňované v PDF formáte. Acrobat Reader je bezplatne k dispozícii na stránkach Adobe. Na druhej strane je medzinárodná a bilaterálna právna základňa...
Berty,s týmto tematom "zákony" sa stotožňujem a doporučujem tiež. Nazvať by sme ho mohli napr.:Vnútrozemská a medzinárodná legislatíva, ktorou sa upravuje vodná doprava ...to len je môj návrh
aj na slovensku na stránke www.sps.sk nájdete slovenskú a medzinárodnú legislatívu, ktorou sa upravuje politika vodnej dopravy na Slovensku. Predpisy sú prevzaté zo stránky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR, sú uverejňované v PDF formáte. Acrobat Reader je bezplatne k dispozícii na stránkach Adobe. Na druhej strane je medzinárodná a bilaterálna právna základňa...
Berty,s týmto tematom "zákony" sa stotožňujem a doporučujem tiež. Nazvať by sme ho mohli napr.:Vnútrozemská a medzinárodná legislatíva, ktorou sa upravuje vodná doprava ...to len je môj návrh

To berty
Především díky za tovji iniciativu. Předběhl jsi mě asi o 3 hodiny. Já jsem si sehnal výtisk
Vyhláčky Ministerstva dopravy 223/95 Sb. a chtěl jsem zde umístit pouze sken přílohy 3 jež se především vzthuje k malým plavidlům.
Ty jsi to vyřešil odkazem, tak to již nechám takto.
Pro snadnější orientaci zde umístím pouze obsah přílohy č 3, aby bylo zřejmé co řeší a kde to lze najít /odkaz v prvním příspěvku od bertyho vede k první stránce oné přílohy/.
OBSAH STRANA
Příloha č. 3 Vyhlášky Ministerstva dopravy 223/98 Sb.)
Kapitola 1 – Všeobecná ustanovení
1.01. Základní ustanovení........................................................3418
1.02. Definice.........................................................................3418
1.03. Technická dokumentace plavidel ...................…………..........3418
1.04. Všeobecné požadavky........................................………........3419
Kapitola 2 – Lodní těleso
2.01. Všeobecné požadavky.............................................…….....3420
2.02. Plovatelnost, stabilita, bezpečnostní vzdálenost......…….........3420
.
Kapitola 3 – Pohonné zařízení
3.01. Všeobecné požadavky......................................................3421
3.02. Strojovny.........................................................................3421
3.03. Spalovací motory..............................................................3422
3.04. Výfuková soustava ...........................................................3422
3.05. Chlazení motoru a oleje ....................................................3422
3.06. Palivová soustava..............................................................3423
Kapitola 4 – Elektrické zařízení
4.01 Všeobecné požadavky.........................................................3424
4.02 Akumulátory.......................................................................3424
Kapitola 5 – Ostatní zařízení plavidla
5.01. Kormidelní zařízení ............................................................3425
5.02. Uvazovací zařízení .............................................................3425
5.03. Kotevní zařízení..................................................................3425
5.04. Hygienické zařízení ............................................................3426
5.05. Zařízení k vytápění a vaření ................................................3426
5.06. Protipožární vybavení..........................................................3426
Kapitola 6 - Výstroj plavidla .........................................................3427
Nejsem si jist, zda samostatný topic pro tyto právní normy bude nutný. V české legislativě asi již těžko budeme hledat další zásadní normy upravující tuto oblast, samozřejmě s vyjímkou pozdějších novel.
Je však možné zde soustředit obdobné slovenské právní normy.
To pietro 070
zatím jsme v topicu
"Technické podmínky způsobilosti malých plavidel"
Jeho založení bylo vcelku logické a vedlo k jasnému cíli.
Pokud se nemílím, tak tím je přesná znalost obsahu přílohy - technická dokumentace plavidla - při žádosti o individální stavbu lodě na SPS.
Ideální by bylo, kdyby následovala nějaká vzorová dokumentace včetně požadovaných výpočtů.
O to bychom se měli snažit v topicu
"Podmínky schválení technické dokumentace pro stavbu plavidla"
Zatím si neumím představit, jak by tomuto cíli prospělo rozšíření tohoto topicu v duchu tvého návrhu
" Národní a mezinárodní právní normy, kterými se uprvuje vodní doprava "
Pokud by se s tím někdo v tomto smyslu vůbec zabýval, by to byl konglomerát všemožných právních norem jednotlivých států /případně mezinárodních/
upravující např. technickou spůsobilost, odpovědnost, bezpečnost provozu - tedy COLREG atd. Toto vše archivovat v topicu se mi zdá dosti nereálné. Nicméně budoucí potřeby mohou prokázat, že se pletu, proto necháme tento topic samostatný, jako případné úložiště souvisejících právních norem
Pepa
Především díky za tovji iniciativu. Předběhl jsi mě asi o 3 hodiny. Já jsem si sehnal výtisk
Vyhláčky Ministerstva dopravy 223/95 Sb. a chtěl jsem zde umístit pouze sken přílohy 3 jež se především vzthuje k malým plavidlům.
Ty jsi to vyřešil odkazem, tak to již nechám takto.
Pro snadnější orientaci zde umístím pouze obsah přílohy č 3, aby bylo zřejmé co řeší a kde to lze najít /odkaz v prvním příspěvku od bertyho vede k první stránce oné přílohy/.
OBSAH STRANA
Příloha č. 3 Vyhlášky Ministerstva dopravy 223/98 Sb.)
Kapitola 1 – Všeobecná ustanovení
1.01. Základní ustanovení........................................................3418
1.02. Definice.........................................................................3418
1.03. Technická dokumentace plavidel ...................…………..........3418
1.04. Všeobecné požadavky........................................………........3419
Kapitola 2 – Lodní těleso
2.01. Všeobecné požadavky.............................................…….....3420
2.02. Plovatelnost, stabilita, bezpečnostní vzdálenost......…….........3420
.
Kapitola 3 – Pohonné zařízení
3.01. Všeobecné požadavky......................................................3421
3.02. Strojovny.........................................................................3421
3.03. Spalovací motory..............................................................3422
3.04. Výfuková soustava ...........................................................3422
3.05. Chlazení motoru a oleje ....................................................3422
3.06. Palivová soustava..............................................................3423
Kapitola 4 – Elektrické zařízení
4.01 Všeobecné požadavky.........................................................3424
4.02 Akumulátory.......................................................................3424
Kapitola 5 – Ostatní zařízení plavidla
5.01. Kormidelní zařízení ............................................................3425
5.02. Uvazovací zařízení .............................................................3425
5.03. Kotevní zařízení..................................................................3425
5.04. Hygienické zařízení ............................................................3426
5.05. Zařízení k vytápění a vaření ................................................3426
5.06. Protipožární vybavení..........................................................3426
Kapitola 6 - Výstroj plavidla .........................................................3427
Nejsem si jist, zda samostatný topic pro tyto právní normy bude nutný. V české legislativě asi již těžko budeme hledat další zásadní normy upravující tuto oblast, samozřejmě s vyjímkou pozdějších novel.
Je však možné zde soustředit obdobné slovenské právní normy.
To pietro 070
zatím jsme v topicu
"Technické podmínky způsobilosti malých plavidel"
Jeho založení bylo vcelku logické a vedlo k jasnému cíli.
Pokud se nemílím, tak tím je přesná znalost obsahu přílohy - technická dokumentace plavidla - při žádosti o individální stavbu lodě na SPS.
Ideální by bylo, kdyby následovala nějaká vzorová dokumentace včetně požadovaných výpočtů.
O to bychom se měli snažit v topicu
"Podmínky schválení technické dokumentace pro stavbu plavidla"
Zatím si neumím představit, jak by tomuto cíli prospělo rozšíření tohoto topicu v duchu tvého návrhu
" Národní a mezinárodní právní normy, kterými se uprvuje vodní doprava "
Pokud by se s tím někdo v tomto smyslu vůbec zabýval, by to byl konglomerát všemožných právních norem jednotlivých států /případně mezinárodních/
upravující např. technickou spůsobilost, odpovědnost, bezpečnost provozu - tedy COLREG atd. Toto vše archivovat v topicu se mi zdá dosti nereálné. Nicméně budoucí potřeby mohou prokázat, že se pletu, proto necháme tento topic samostatný, jako případné úložiště souvisejících právních norem
Pepa
- pietro070
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv říj 11, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Košice, Slovensko
To Pepa,
ospravedlňujem sa
, už som si všimol, že sme v topicu "Technické podmínky způsobilosti malých plavidel" a zároveň si uviedol, že "Ideální by bylo, kdyby následovala nějaká vzorová dokumentace" ...určite to budú akceptovať viacerí členovia tohto info-fora a zároveň pomohlo tým, ktorí sa rozhodli k individuálnej stavbe plavidla.
ospravedlňujem sa

- pietro070
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv říj 11, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Košice, Slovensko
To bobes,
"to omezení max. stáří lodních motorů na 25 let"
som v samotných technických podmienkach ŠPS platných od 1.4.1998 nenašiel, ale aj v ČR to bolo doplnené novelou (náhodou som ju čítal na nete) určite posurfujem v zbierkach a zistím to. Myslým, že táto vinimka, ak sa dobre pamätám, neplatí pre historické plavidlá, resp. plavydla vyrobené pred r. 1950. Čo máš v tom problém, resp. máš na svojej lodi taký starý motoror "veterán"
Čl. II vyhlášky č. 38/2006 Sb.
Přechodná ustanovení
U malých plavidel, která jsou v provozu ke dni účinnosti této vyhlášky, lze použít jiný motor než určený pro použití na plavidle a vyrobený po roce 1980, avšak ne starší než 25 let, nejdéle do tří let ode dne účinnosti této vyhlášky
Pepa
"to omezení max. stáří lodních motorů na 25 let"
som v samotných technických podmienkach ŠPS platných od 1.4.1998 nenašiel, ale aj v ČR to bolo doplnené novelou (náhodou som ju čítal na nete) určite posurfujem v zbierkach a zistím to. Myslým, že táto vinimka, ak sa dobre pamätám, neplatí pre historické plavidlá, resp. plavydla vyrobené pred r. 1950. Čo máš v tom problém, resp. máš na svojej lodi taký starý motoror "veterán"

Čl. II vyhlášky č. 38/2006 Sb.
Přechodná ustanovení
U malých plavidel, která jsou v provozu ke dni účinnosti této vyhlášky, lze použít jiný motor než určený pro použití na plavidle a vyrobený po roce 1980, avšak ne starší než 25 let, nejdéle do tří let ode dne účinnosti této vyhlášky
Pepa
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Jo dík, tu českou vyhlášku jsem četl. Ptal jsem se hlavně proto, že jsem sháněl( jako že ježíšek) synovi k vánocům starší motoráček a narazil jsem na Pluto s vestavěným Wartburgem. U nás problém, ale na Slovensko asi v pohodě. Má to průkaz MP, vlek bez SPZ, je to v pěkném stavu a cena 13.000,-Kč mi přijde velmi dobrá.
Já nakonec sehnal Sport 50 na přívěsák tak to Pluto je volné. Domluvím se s majitelem a dám to sem do inzerce.
Já nakonec sehnal Sport 50 na přívěsák tak to Pluto je volné. Domluvím se s majitelem a dám to sem do inzerce.
stáří motoru
Neví někdo,co je pravdy na tom,že plavební správa nepřihlásí lodní motor starší jak 25 let? vov
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Zkus použít finkci "hledat" - ikona zde úplně nahoře...
nebo tady http://jachting.info/modules.php?name=F ... %ED+motoru
Edit: sloučeno z výše uvedeným topicem...L.
nebo tady http://jachting.info/modules.php?name=F ... %ED+motoru
Edit: sloučeno z výše uvedeným topicem...L.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Směrnice EU k technickým požadavkům pro plavidla
Šuškanda hlásí, že v nejbližší době se budou v úřadech českých nautických autorit projednávat tyto směrnice Evropského parlamentu a Rady, které by měly sjednotit technické požadavky pro plavidla v celé EU. Je tam i pasáž týkající se rekreačních plavidel.
Edit: překlep
Edit: překlep
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Je to sice zajímavá informace pro majitele plavidel delších 20m s více než 20ti cestujícími a objemem ponoru více než 100m3. Takových tady asi moc nebude
a tak ostatní mohou setrvat v klidu než v té EU zase něco vymyslí. Jelikož toto platí od roku 2006 a již se u nás uvažuje o použití, tak si myslím, že něčeho
podobného pro menší plavidla u nás v platnost se již asi nedožiji. Brod je daleko.
a tak ostatní mohou setrvat v klidu než v té EU zase něco vymyslí. Jelikož toto platí od roku 2006 a již se u nás uvažuje o použití, tak si myslím, že něčeho
podobného pro menší plavidla u nás v platnost se již asi nedožiji. Brod je daleko.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Tam se nejspis pise o vsech lodich, kdyz se to nekterych netyka je to tam napsano. Chtelo by to vytisknout aby se k tomu slo jednoduse vracet. Spolehat na to ze s toho nekdo udela nekolik vyhlasek pro ruzne lodi, asi nejde.
Zajimave ze treba o vselijakejch navigacnich svetlech pisou jen o zarovkach, nic o LEDkach.
Tak ty navigacni svetla asi museji byt schvaleneho typu a nejake samodome asi neprojdou.
Nejake pomocne svetlomety do toho asi padat nebudou. Pozna se to az prvni pojdou na technickou prohlidku.
Zajimave ze treba o vselijakejch navigacnich svetlech pisou jen o zarovkach, nic o LEDkach.
Tak ty navigacni svetla asi museji byt schvaleneho typu a nejake samodome asi neprojdou.
Nejake pomocne svetlomety do toho asi padat nebudou. Pozna se to az prvni pojdou na technickou prohlidku.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Pokusil jsem se pročíst směrnice EU, na které odkazuji v příspěvku z 1. února. Jak již napsal TataS, vztahují se na lodě nad 20 metrů délky, a to včetně lodí rekreačních - v české praxi to tedy je v tuto chvíli zajímavé snad jen pro majitele námořní rekreační lodě nad 60 stop, jestli takový existuje. Předpokládám ovšem, že ouřad sobě vlastním tvůrčím způsobem využije text směrnice i pro regulaci malých plavidel, tož jsem se pokusil vyvěštit, co by nás asi tak mohlo potkat.
Kupodivu to nevypadá, alespoň na první pohled, nijak zle a kdyby ouřad opravdu chtěl použít tuhle směrnici pro malá plavidla v Čechách, musel by možná ze svých současných požadavků i slevit (ne že bych doufal, že to udělá). Neměl jsem sílu, abych z dvousetstránkového textu vypsal všechno, co se týká rekreačních plavidel, takže jen výběrově:
Konstrukce plavidel
Základní požadavek
Plavidla musejí být postavena v souladu s dobrou praxí stavby lodí.
Pevnost a stabilita
Lodní trup musí být dostatečně pevný, aby odolal všem namáháním, kterým je za normálních podmínek vystaven;
v případě novostaveb nebo rekonstrukcí plavidel, které mohou mít vliv na pevnost plavidla, je nutno prokázat
odpovídající pevnost předložením konstrukčních výpočtů. Tento důkaz se nevyžaduje, je-li předložen klasifikační
doklad nebo osvědčení uznané klasifikační společnosti;
Použije-li se na konstrukci lodního trupu jiný materiál než ocel, je nutno výpočtem prokázat, že pevnost lodního trupu
(podélná, příčná a místní) odpovídá nejméně pevnosti, jíž by bylo dosaženo při použití ocele s minimální tloušťkou
podle odstavce 1. Je-li předloženo osvědčení třídy nebo prohlášení vystavené uznanou klasifikační společností, lze od
důkazu pomocí výpočtu upustit.
Lodní trup
Přepážky protažené až k palubě nebo není-li paluba, k okrajnici, musí být umístěny v těchto bodech:
kolizní přepážka v příslušné vzdálenosti od přídě, tak aby byla zajištěna plovatelnost naloženého plavidla, se zbývající bezpečnostní vzdáleností 100 mm, pokud voda pronikne do vodotěsného oddělení před kolizní přepážkou.
Vstupy a výstupy vody v lodním trupu a k nim připojená potrubí musí být provedeny tak, aby znemožňovaly jakékoliv
neúmyslné vniknutí vody do plavidla.
Strojovny, kotelny a palivové nádrže
Strojovny a kotelny musejí být uspořádány tak, aby bylo možné jejich zařízení snadno a bezpečně ovládat, obsluhovat
a udržovat.
Kormidelní zařízení
Plavidla musí být vybavena spolehlivým kormidelním zařízením, které zajišťuje alespoň manévrovatelnost požadovanou podle kapitoly 5.
Atd, atd, atd... zapůsobilo to na mne dojmem, že vůči rekreačním plavidlům jsou ty směrnice opravdu dosti liberální a ta jejich ustanovení, která se na rekreační plavidla vztahují, se hemží výrazy typu "soulad s osvědčenými postupy", "dostatečná bezpečnost/praxe/viditelnost", "vhodná zařízení" a podobně, zatímco pro"velké" lodě jsou tato obecná ustanovení doplněna několikařádkovými vzorcie, podle nichž se vypočítává všechno možné, od stability až po minimální pevnost trupu. Kdyby se dalo doufat (jako že se nedá), že ouřad bude respektovat obecnost oněch ustanovení a posuzovat rekreační plavidla příčetně... jenže u nás má málokdo zkušenost s "osvědčenými postupy", "dostatečností" a "vhodností" pro rekreační plavidla.
Edit: omlouvám se za formátování těch citací, kopíruji to z PDF a nedaří se mi vybouchat z toho pevné konce řádků a podobné veselosti.
Edit: doplnění textu
Kupodivu to nevypadá, alespoň na první pohled, nijak zle a kdyby ouřad opravdu chtěl použít tuhle směrnici pro malá plavidla v Čechách, musel by možná ze svých současných požadavků i slevit (ne že bych doufal, že to udělá). Neměl jsem sílu, abych z dvousetstránkového textu vypsal všechno, co se týká rekreačních plavidel, takže jen výběrově:
Konstrukce plavidel
Základní požadavek
Plavidla musejí být postavena v souladu s dobrou praxí stavby lodí.
Pevnost a stabilita
Lodní trup musí být dostatečně pevný, aby odolal všem namáháním, kterým je za normálních podmínek vystaven;
v případě novostaveb nebo rekonstrukcí plavidel, které mohou mít vliv na pevnost plavidla, je nutno prokázat
odpovídající pevnost předložením konstrukčních výpočtů. Tento důkaz se nevyžaduje, je-li předložen klasifikační
doklad nebo osvědčení uznané klasifikační společnosti;
Použije-li se na konstrukci lodního trupu jiný materiál než ocel, je nutno výpočtem prokázat, že pevnost lodního trupu
(podélná, příčná a místní) odpovídá nejméně pevnosti, jíž by bylo dosaženo při použití ocele s minimální tloušťkou
podle odstavce 1. Je-li předloženo osvědčení třídy nebo prohlášení vystavené uznanou klasifikační společností, lze od
důkazu pomocí výpočtu upustit.
Lodní trup
Přepážky protažené až k palubě nebo není-li paluba, k okrajnici, musí být umístěny v těchto bodech:
kolizní přepážka v příslušné vzdálenosti od přídě, tak aby byla zajištěna plovatelnost naloženého plavidla, se zbývající bezpečnostní vzdáleností 100 mm, pokud voda pronikne do vodotěsného oddělení před kolizní přepážkou.
Vstupy a výstupy vody v lodním trupu a k nim připojená potrubí musí být provedeny tak, aby znemožňovaly jakékoliv
neúmyslné vniknutí vody do plavidla.
Strojovny, kotelny a palivové nádrže
Strojovny a kotelny musejí být uspořádány tak, aby bylo možné jejich zařízení snadno a bezpečně ovládat, obsluhovat
a udržovat.
Kormidelní zařízení
Plavidla musí být vybavena spolehlivým kormidelním zařízením, které zajišťuje alespoň manévrovatelnost požadovanou podle kapitoly 5.
Atd, atd, atd... zapůsobilo to na mne dojmem, že vůči rekreačním plavidlům jsou ty směrnice opravdu dosti liberální a ta jejich ustanovení, která se na rekreační plavidla vztahují, se hemží výrazy typu "soulad s osvědčenými postupy", "dostatečná bezpečnost/praxe/viditelnost", "vhodná zařízení" a podobně, zatímco pro"velké" lodě jsou tato obecná ustanovení doplněna několikařádkovými vzorcie, podle nichž se vypočítává všechno možné, od stability až po minimální pevnost trupu. Kdyby se dalo doufat (jako že se nedá), že ouřad bude respektovat obecnost oněch ustanovení a posuzovat rekreační plavidla příčetně... jenže u nás má málokdo zkušenost s "osvědčenými postupy", "dostatečností" a "vhodností" pro rekreační plavidla.
Edit: omlouvám se za formátování těch citací, kopíruji to z PDF a nedaří se mi vybouchat z toho pevné konce řádků a podobné veselosti.
Edit: doplnění textu
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2520
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Dnes jsem absolvoval technickou prohlídku lodi od SPS a dozvěděl jsem se, že od příštího roku bude dělat prohlídky lodí soukromá firma, ale už ne za 500,- Kč, ale budou to řádově tisíce. Je to prý tlak z MD, zatím není jasné, zda to bude od ledna nebo později, není prováděcí vyhláška. Komu se blíží konec platnosti neváhejte a udělejte si prohlídku ještě letos. 

možno to bude trochu mimo tému ale chcel by som upozorniť všetkých ešte nie držiteľov vodcu malého plavidla na slovensku že forma a hlavne cena sa bude výrazne meniť z terajších 33e. Zásadne sa zmení aj skúška z praktickej časti, ktorá sa bude vykonávať formou autoškola a to je asi dosť zásadný rozdiel od terajšieho čestného prehlásenia že ovládam plavidlo
Ako sa vraví kto zaváha nežerie.
Prihlášku treba podať do konca roka.


- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Zkusme odhadnout přiměřenou cenu technické prohlídky:
malých plavidel je asi 10 000, kontrolou procházejí jednou za 4 roky, tzn. je potřeba zkontrolovat 2 500 plavidel ročně
při tempu 2 lodě denně (komplet, prohlídka i papírování) a cca 250 pracovních dnech ročně je na to potřeba 6 techniků, k nim počítejme 1 šéfa a jednu sekretářku, celkem 8 lidí
předpokládejme průměrný plat na celostátní úrovni, tj 23 000 měsíčně a k tomu veškeré další náklady (odvody, kancelář, energie, telefony...) 10 000 měsíčně na osobu, tj. ročně 8 * 12 * (23000 + 10000) = 3 168 000
předpokládejme dále minimalistický zisk 10% po zdanění, takže potřebuji hrubý příjem cca 4 200 000. Ten musím získat z 2 500 lodí ročně, takže z jedné musím dostat alespoň 1700 Kč
no a k tomu ještě cena do dojížďku (12 Kč za kilometr?), pokud nechci přistavovat loď před ouřední budovu, a jsme na nějakých 3 000
Kdo se lépe než já vyznáte v nákladech, zkuste čísla upřesnit, prosím. Buďme ovšem spravedliví: tyto náklady má i dnešní SPS, jenom nám zatím s placením pomáhají daňoví poplatníci
malých plavidel je asi 10 000, kontrolou procházejí jednou za 4 roky, tzn. je potřeba zkontrolovat 2 500 plavidel ročně
při tempu 2 lodě denně (komplet, prohlídka i papírování) a cca 250 pracovních dnech ročně je na to potřeba 6 techniků, k nim počítejme 1 šéfa a jednu sekretářku, celkem 8 lidí
předpokládejme průměrný plat na celostátní úrovni, tj 23 000 měsíčně a k tomu veškeré další náklady (odvody, kancelář, energie, telefony...) 10 000 měsíčně na osobu, tj. ročně 8 * 12 * (23000 + 10000) = 3 168 000
předpokládejme dále minimalistický zisk 10% po zdanění, takže potřebuji hrubý příjem cca 4 200 000. Ten musím získat z 2 500 lodí ročně, takže z jedné musím dostat alespoň 1700 Kč
no a k tomu ještě cena do dojížďku (12 Kč za kilometr?), pokud nechci přistavovat loď před ouřední budovu, a jsme na nějakých 3 000

Kdo se lépe než já vyznáte v nákladech, zkuste čísla upřesnit, prosím. Buďme ovšem spravedliví: tyto náklady má i dnešní SPS, jenom nám zatím s placením pomáhají daňoví poplatníci

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů