Trailer sailers
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Josef
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 397
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Chomutov,ČR
Můj sen -Trailer sailers- je MacGregor 26 S. Je to velká prostorná loď, po zvednutí zvedací střechy má stojnou výšku (při kotvení), díky vodnímu balastu má malou přepravní hmotnost - i s originálním vlekem necelou 1t!!!! (2200 liber). Má to jen dvě nevýhody: 1.výroba skončila v roce 1995 a 2.starší se dá koupit téměř výhradně v Americe.
U nás jsem viděl na prodej za posledních 5 let jen jednoho a jednoho jsem viděl letos na živo na Lipně ( měli ho tam Rakušáci).
http://macgregor.sailboatowners.com/ind ... =Macgregor
http://www.youtube.com/watch?v=ZFP3QA9-5GI
V současnosti se vyrábí MacGregor 26 M, ale to je už úplně jiná loď motorsailer, ale také s vodním balastem. Prezentoval ho tady Miloš. Ten je pro mě už moc drahý a není to čistokrevná plachetnice.
U nás jsem viděl na prodej za posledních 5 let jen jednoho a jednoho jsem viděl letos na živo na Lipně ( měli ho tam Rakušáci).
http://macgregor.sailboatowners.com/ind ... =Macgregor
http://www.youtube.com/watch?v=ZFP3QA9-5GI
V současnosti se vyrábí MacGregor 26 M, ale to je už úplně jiná loď motorsailer, ale také s vodním balastem. Prezentoval ho tady Miloš. Ten je pro mě už moc drahý a není to čistokrevná plachetnice.
- mkovi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 164
- Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Plzeň
Mám Vento s vlekem váha přes 3 tuny, které často převážím (nemám kotviště). Do nákladů na převážení je nutné si připočítat poplatky za skluzy a parkovné. Občas i problémy s časem, kdy je na skluz přístup atd. Tahání je určitě čím dál otravnější. Problém jsme např. měli letos po povodních na Orlíku, kdy jsme se kvůli nízké hladině nemohli dostat ven. Samotné naložení lodě je vcelku jednoduché, vytažení na tvrdém povrchu bezproblémové. Časté převážení si umím představit u motoráku. U plachetnice mě dost otravuje rozmotávat a balit takeláž...
- Fum
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 120
- Registrován: čtv úno 10, 2011 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Třebíč
Ahoj, taky přidám osobní zkušenost, ke které se člověk dopracuje postupně. Začal jsem tím, že jsme si s klukama ještě za totáče postavili francouzskou Caravele Cigogne. Úžasná loď, když je ti něco kolem dvaceti. Překližková šarpie, délka 4,6 metru a šířka 1,8 metru, olaminovaná, s malou kajutou a s persenikem přes kokpit a hlavně ploutvokýl, takže spuštění a vytažení v pohodě. Hodně jsme se na ní naučili a nebyl problém ji převážet Škodou 100. Po revoluci jsem si pořídil Miton23 - pořádná loď s pevným kýlem. Bohužel veškerá manipulace s ní byla na jeřáb a na přehradě s ní ke břehu prostě nedojedeš. To mě na můj vkus zbytečně omezovalo.
Potom jsem objevil Mazurská jezera a obrovský trh se zajímavými plachetnicemi v Polsku. To bylo před cca 15-ti rokama, kdy největší lodě tam měly něco kolem 8-mi metrů, což už dneska patří spíše k těm menším. Já si tam jel koupit Sportinu 760, ale při její prohlídce se ukázalo, že skořepina není z továrny a její zpracování vypadalo "podezřele", takže jsem místo ní koupil Pegaz 737. Úžasný vnitřní prostor na relativně malé lodi. V ČR jsem do ní nechal zabudovat diesel motor a vyrazil s ní do Chorvatska. Bohužel šířka lodi 2,86 metru znamenala vyřizovat povolení pro přepravu nadrozměrného nákladu. To jsem měl pro Rakousko a Slovinsko a Chorvatsko jsem risknul. Bylo to ještě před zavedením Schengenské dohody, takže běžné odbavování na hranicích. V Rakousku moje povolení nikoho nezajímalo, za to ve Slovinsku je zase nezajímalo povolení pro Rakousko. Moje argumentace, že jim ten tunel (Karavanken) postavili stejně Rakušané zůstala nepochopená a musel jsem se otočit zpět do Rakouska. Moje žena měla pocit, že dovolená právě skončila, mému pětiletému synovi to bylo jedno, protože zatím nechápal, co se děje. Nakonec jsem zkusil jiný přechod a do Chorvatska jsme se na podruhé dostali. Skončili jsme v sobotu večer v Sukošanu, kde nám v neděli oznámili, že jeřáb v neděli nepracuje (byl červenec). To mě neodradilo a spustil jsme loď na přilehlé pláži. Dovolená byla super a na lodi jsme si to užili. Když jsem ale spočítal náklady a vzal v úvahu všechno kolem, tak jsem musel přiznat, že půjčit si nějakou 10-ti metrovou loď by bylo sice o trochu dražší, ne nijak významně a ta pohoda s tím spojená to rozhodně vyváží.
Následně jsem Pegaze prodal a koupil si TES678. S ním jsem projel velkou část Holandska a jeho přeprava (šířka 2,5 metru) byla příjemná a nijak neomezovala. I vnitřní prostor byl OK.
Já jsem tedy postupně dospěl k tomu, že univerzální loď neexistuje a je dobré mít v ČR přepravitelnou loď, tedy s šířkou do 2,5 metru, se kterou občas někam vyrazíš, ale nakonec přijdeš na to, že to bude jednou nebo dvakrát do roka, protože spuštění i vytažení lodě zabere se vším všudy stejně půl dne a to se nesmí nic přihodit. Dá se s takovou lodí vyrazit i na moře, ale je opravdu výrazně jednodušší a bezpečnější si půjčit u moře loď kolem 10-ti metrů a užít si to na ní a netrápit se transportem vlastní lodě, protože ta úspora není tak velká, jak by se na první pohled mohlo zdát (nafta, mýtné, jeřáb, viněta, pojištění). Když tu vlastní loď dovezeš k moři a tam ji spustíš, tak je tam jedna z nejmenších a pokud se zhorší počasí, tak s ní stejně nevyjedeš, protože taková loď má svoje limity, a to zvlášť, když máš s sebou rodinu s malými dětmi.
Netvrdím, že je to univerzální pohled na celý problém, určitě se najde dost zastánců, kteří budou tvrdit, že právě s lodí kolem 7-mi metrů délky je to na moři v pohodě a budou mít určitě pravdu, jenom se nesmí výrazně pokazit počasí.
Potom jsem objevil Mazurská jezera a obrovský trh se zajímavými plachetnicemi v Polsku. To bylo před cca 15-ti rokama, kdy největší lodě tam měly něco kolem 8-mi metrů, což už dneska patří spíše k těm menším. Já si tam jel koupit Sportinu 760, ale při její prohlídce se ukázalo, že skořepina není z továrny a její zpracování vypadalo "podezřele", takže jsem místo ní koupil Pegaz 737. Úžasný vnitřní prostor na relativně malé lodi. V ČR jsem do ní nechal zabudovat diesel motor a vyrazil s ní do Chorvatska. Bohužel šířka lodi 2,86 metru znamenala vyřizovat povolení pro přepravu nadrozměrného nákladu. To jsem měl pro Rakousko a Slovinsko a Chorvatsko jsem risknul. Bylo to ještě před zavedením Schengenské dohody, takže běžné odbavování na hranicích. V Rakousku moje povolení nikoho nezajímalo, za to ve Slovinsku je zase nezajímalo povolení pro Rakousko. Moje argumentace, že jim ten tunel (Karavanken) postavili stejně Rakušané zůstala nepochopená a musel jsem se otočit zpět do Rakouska. Moje žena měla pocit, že dovolená právě skončila, mému pětiletému synovi to bylo jedno, protože zatím nechápal, co se děje. Nakonec jsem zkusil jiný přechod a do Chorvatska jsme se na podruhé dostali. Skončili jsme v sobotu večer v Sukošanu, kde nám v neděli oznámili, že jeřáb v neděli nepracuje (byl červenec). To mě neodradilo a spustil jsme loď na přilehlé pláži. Dovolená byla super a na lodi jsme si to užili. Když jsem ale spočítal náklady a vzal v úvahu všechno kolem, tak jsem musel přiznat, že půjčit si nějakou 10-ti metrovou loď by bylo sice o trochu dražší, ne nijak významně a ta pohoda s tím spojená to rozhodně vyváží.
Následně jsem Pegaze prodal a koupil si TES678. S ním jsem projel velkou část Holandska a jeho přeprava (šířka 2,5 metru) byla příjemná a nijak neomezovala. I vnitřní prostor byl OK.
Já jsem tedy postupně dospěl k tomu, že univerzální loď neexistuje a je dobré mít v ČR přepravitelnou loď, tedy s šířkou do 2,5 metru, se kterou občas někam vyrazíš, ale nakonec přijdeš na to, že to bude jednou nebo dvakrát do roka, protože spuštění i vytažení lodě zabere se vším všudy stejně půl dne a to se nesmí nic přihodit. Dá se s takovou lodí vyrazit i na moře, ale je opravdu výrazně jednodušší a bezpečnější si půjčit u moře loď kolem 10-ti metrů a užít si to na ní a netrápit se transportem vlastní lodě, protože ta úspora není tak velká, jak by se na první pohled mohlo zdát (nafta, mýtné, jeřáb, viněta, pojištění). Když tu vlastní loď dovezeš k moři a tam ji spustíš, tak je tam jedna z nejmenších a pokud se zhorší počasí, tak s ní stejně nevyjedeš, protože taková loď má svoje limity, a to zvlášť, když máš s sebou rodinu s malými dětmi.
Netvrdím, že je to univerzální pohled na celý problém, určitě se najde dost zastánců, kteří budou tvrdit, že právě s lodí kolem 7-mi metrů délky je to na moři v pohodě a budou mít určitě pravdu, jenom se nesmí výrazně pokazit počasí.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Tomáši já bych šel spíše do té 24ky, máš auto i vlek, rozdíl v přípravě na plavbu u 21 a 24 bude minimální, s mrtvákem máš stěžeň postavenej zachvíli, nahodíš hlavní plachtu, kosatku na rolfok a pluješ. Prostorově ta 24 bude mnohem lepší a děti rostou a předpokládám, že nekupuješ loď na pár sezon. I ta 24ka je ploutvovka, pokud vlek osadíš rolnama, tak ji v klidu natahneš navijákem a jedeš z vody.
Otázka jsou pak finance, jestli budeš brát funglovku, tak tam je značnej rozdíl v ceně.
Otázka jsou pak finance, jestli budeš brát funglovku, tak tam je značnej rozdíl v ceně.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Náklady na provoz trailersaileru jsou minimální ve srovnání s charterem.
Pobyt tři týdny:
Trailersailer: dálniční poplatky za cestu (navíc proti autu) 1800,-, viněta 3.500,-(pouze v HR), pojištění odpovědnosti 800,-(není nutné) parkování vleku 2100,-, jeřáb 2100,- CELKEM 10.300,-
Charter Bav32: pronájem 3x1840 EUR, pojištění kauce CELKEM 138.000,-
Tedy rozdíl je pouhých 128 tisíc
A teď ještě jednou k výběru mezi 24 a 21.
Nám třeba děti spí sami v kóji pod kokpitem až od 6 let. Vejdete se u 21 s dětmi na ta rozkládací lůžka v salonu? Zkoušeli jste spát pod kokpitem jako dospělí? Ta 24 vám nabízí spaní v kajutě pro 2 dospělé a dvě děti, a pod kokpitem můžete mít nutné věci (gril, ploutve, záchranné vesty, pumpu ke člunu, plachtu přes kokpit, vyvazovací lana)
Pobyt tři týdny:
Trailersailer: dálniční poplatky za cestu (navíc proti autu) 1800,-, viněta 3.500,-(pouze v HR), pojištění odpovědnosti 800,-(není nutné) parkování vleku 2100,-, jeřáb 2100,- CELKEM 10.300,-
Charter Bav32: pronájem 3x1840 EUR, pojištění kauce CELKEM 138.000,-
Tedy rozdíl je pouhých 128 tisíc

A teď ještě jednou k výběru mezi 24 a 21.
Nám třeba děti spí sami v kóji pod kokpitem až od 6 let. Vejdete se u 21 s dětmi na ta rozkládací lůžka v salonu? Zkoušeli jste spát pod kokpitem jako dospělí? Ta 24 vám nabízí spaní v kajutě pro 2 dospělé a dvě děti, a pod kokpitem můžete mít nutné věci (gril, ploutve, záchranné vesty, pumpu ke člunu, plachtu přes kokpit, vyvazovací lana)
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Ohledne velikosti luzek pod kokpitem a v prednim V-luzkem to ma Phobos 21 a Maxus 24 shodne. Tam to osidit moc nejde. Meril jsem to.
Kouknete na tyto plany nize.
Jedine kde se muselo na P21 ubrat je samozrejmne salonek. Jinak jsme P21 videli nekolikrat a zkouseli sme si tam i lehnout. Deti pod kokpitem a my ve predu uplne v pohode (ja 187 a zena 165). Tady je asi nejpodstatnejsi, ze manzelka ma stojnou vysku u kuchynky
. Na Cataline25 to bylo kupodivu u kuchyne jeste o malinko nizsi nez na P21. Nutno podotknout, ze C25 mela sirku jen 2.41m.
Nahore Phobos 21 a dole Maxus 24 ve stejnem pomeru
Jako kdyz budu nekolik dalsich let jen o vode a chlebu tak zvladnu novou s doplnky jen tu Phobos21. M24 jedine ojetou, ale zas neni problem 1-3 roky starou, takze v podstate v novem stavu.
Horsi je, kdyz pak vidis P21 a M24 na privesu, sice to papirove vypada jen maly rozdil, ale ve skutecnosti je M24 uz peknej macek.
Jinak diky za ty vase zkusenosti. Piste dal
Kouknete na tyto plany nize.
Jedine kde se muselo na P21 ubrat je samozrejmne salonek. Jinak jsme P21 videli nekolikrat a zkouseli sme si tam i lehnout. Deti pod kokpitem a my ve predu uplne v pohode (ja 187 a zena 165). Tady je asi nejpodstatnejsi, ze manzelka ma stojnou vysku u kuchynky

Nahore Phobos 21 a dole Maxus 24 ve stejnem pomeru

Jako kdyz budu nekolik dalsich let jen o vode a chlebu tak zvladnu novou s doplnky jen tu Phobos21. M24 jedine ojetou, ale zas neni problem 1-3 roky starou, takze v podstate v novem stavu.
Horsi je, kdyz pak vidis P21 a M24 na privesu, sice to papirove vypada jen maly rozdil, ale ve skutecnosti je M24 uz peknej macek.
Jinak diky za ty vase zkusenosti. Piste dal

Naposledy upravil(a) tkruska dne pát říj 11, 2013 9:44 am, celkem upraveno 1 x.
- MalyBob
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 300
- Registrován: stř říj 21, 2009 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Ostrava
Já jsem téměř čistý charterista, na lodích pod 30 stop jsem mnoho neplul.
Ale srovnám-li třeba B30 a B33, tak ten metr lodi navíc je sakra hodně vidět. Na plavebních vlastnostech, na komfortu, pohybu po lodi i místa vevnitř. Jak píše někdo nahoře, nekupuješ to na rok-dva.
Já bych dělal vše pro to, abych měl metr navíc...
Ale srovnám-li třeba B30 a B33, tak ten metr lodi navíc je sakra hodně vidět. Na plavebních vlastnostech, na komfortu, pohybu po lodi i místa vevnitř. Jak píše někdo nahoře, nekupuješ to na rok-dva.
Já bych dělal vše pro to, abych měl metr navíc...

- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Pro lepsi posouzeni vnitrni velikosti P21, prikladam fotku se zenou ktera ma 165cm. Ta druha zenska ma cca 70cm 

Naposledy upravil(a) tkruska dne pon pro 30, 2013 1:10 pm, celkem upraveno 1 x.
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Jojo v P21 lze sice spat u stolu, ale jen jeden, takze realne lod max pro 4 dospele nebo 2 dospeli a 4 deti.
Na C25 to bylo uzke takze tam spalo decko. Ja vzadu pod kokpitem vedle motoru a zena s druhym deckem na stole
Resp. na luzku udelanem kdyz se snizil stul. No rhuza, kazdy den budovat luzko a stlat
Holt dan za to ze tam byl diesel, ktery zabral jedno luzko.
Na C25 to bylo uzke takze tam spalo decko. Ja vzadu pod kokpitem vedle motoru a zena s druhym deckem na stole


Holt dan za to ze tam byl diesel, ktery zabral jedno luzko.
Ismael píše:Zdravím všechny,
Jardo - na ten tvůj model se moc těším. Odkazy jsem projel a opět jsem se utvrdil v tom, co už nějaký pátek raší v mojí škebli. Když se člověk podívá na nějaký problém nezaujatě a s čistou hlavou /bez zbytečného vertiga ze zdánlivě začarovaných kruhů/ řešení vyskočí a jen se divíš, jak slepý jsi byl.
Ty trimarány jsou nádherné. Elegantní a moderní lodi, lehké, bezpečné, nepotopitelné, bez stísněných prostor v centrálním trupu, s vymyšleným složením bočních plováků pro návštěvu v maríně (kam ovšem nemusím, protože si zakotvím v podstatě kdekoliv - díky minimálnímu ponoru), svižné i v okamžiku, kdy vítr ostatním lodím pouze "čechrá vlásky", takže nastoupají pár réček dříve než se konkurence pohne a v neposledy jsou to krásné a oku lahodící loďky. (Dík Baharisi).
Zapomenul jsem na něco?
Ano, jsou bez obav plnomořské jako pobřežní jako říční jako jezerní.
A použití nejmodernějších materiálů jejich přednosti jenom zvýrazní. Jsou nedostižné jako herexový sendvič i jen a pouze skvělé jako překližka a laminát.
Stavitele máme v tuzemsku a ne jenom jednoho. Ale ten o kterém mluvím, dodává trupy v jakémkoliv stádiu rozestavěnosti. Takže si mohu dodělat svoji loď snů podle vlastních představ a podle vlastních dostupných finančních prostředků a podle vlastního časového harmonogramu.
Ještě stále jsem na něco zapomněl?
Ano. Ten samý výrobce si spíchnul překližkovou stavbu doma ve stodole a pak s lodí projel La Manche, Biskaj, Canal Du Midi, Gibraltar a Atlantik. Bez záchraných ostrůvků a Epirb bójí a sponzorů a jejich postrkování.
A co ještě přihodit? Asi by se dalo, ale myslím, že už netřeba. Za sebe mám v řešení zadání jasno.
Když si vypůjčím slova "Největšího Čecha" : "Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale je to asi tak jediné, co proti tomu můžete dělat"
Howgh. (To byl pro změnu Inču - čuna).
Myslím, če bychom v další diskusi měli přihodit ještě jeden parametr.
A to, že hledáme jednotrupou !!!!!!!!!! jachtu, převozitelnou bez větších obtíží za silnějším !!!! autem (i se zásobami a vybavením), prostornou, spustitelnou a vytažitelnou bez těžké techniky, pohodlnou pro delší pobyt, finančně dostupnou ???!!!, případně v reálném termínu (před přílišným zestárnutím) vlastními silami postavitelnou, toulatelnou po mořích i řekách.
P.S. Nejsem fanatickým zastáncem multihullů. Naopak. Moc a moc se mi líbí klasika.I když klasika asi není nejvýstižnější termín, protože katamarány a proa pluly na odvráceném konci světa už v době, kdy my jsme se tady v Evropě plavili obkročmo na kládách a plácali rukama. Prostě líbí se mi lodi starých vznosných tvarů s pozvolnou klenutě se zvedající zádí a čelenem na přídi. Lodě s gaflovým i latinským oplachtěním. Džunky. Šebeky.
Líbí se mi lodi dřevěné a železné.
Ale zadání je zadání a evidentně se nabízející závěry mají podle mne jasné pořadí.
Jaká schizofrenie to ale pro mne je, ukazuje nejlépe fakt, že se vážnš zaobírám myšlenkou, že vlastně dřevěný jolový křižník by mohl být krásným hlavním trupem malého převozitelného trimaránku....................................................................
Mějte se fajn spoluplavci, jdu spát.
Říkejte mi Ismael.
Ahoj vespolek,
přesně před čtyřmi roky tady proběhla diskuse s Ismaelem o stavbě malého převozitelného trimaránu.
V únoru byly 2011 mlhavé plány, v dubnu 2011 začátek stavby a v červnu, nebo červenci spuštění na vodu. Potom cesty na Mazury 2012, německá jezera 2013 a do Stockholmského archipelagu 2014.
Teď je 2015 a svrbí mne prsty a začínám rozkreslovat Old_Finn 2, který bych chtěl zase postavit na Finnovi (chuděra už čtyři roky úpí na zahradě), prodlouženém o 1 metr, ale se samovylévacím kokpitem, zasouvacími plováky, jednodušší manipulací se stavěním stěžně a daleko větším a přístupnějším vnitřním úložným prostorem a také s tím, aby zůstala zachovaná centrální sklápěcí káča a celá sestava byla poněkud méně hmotná. Také chci mít napevno přidělanou trampolínu.
Papírově to začíná vypadat slibně a pouštím se do výroby kartonového modelu v měřítku, pro představu o spotřebě materiálu a řezacím plánu desek.
Uvažuji o kombinaci 4mm, 6mm a 8 mm překližek, s tím, že 8mm použiji na nosné prvky (pro uchycení nosníků ramen plováků asi ještě něco přidám). Podotýkám, že chci využít maximum z původního Finna (je to dýhovka) a tak neřeším podponorovou část, ale jenom vrchní stavbu kajutky a uchycení ramen. Plováky chci udělat hodně štíhlé, prakticky jsem si ověřil, že stačí poměrně malý výtlak, přece jen trup není klasický V trimarán, ale normální oblá jednotrupka.
Důvod stavby je prostý, jak člověk stárne, tak pohodlní a nemá chuť strávit dlouhý čas s montáží a demontáží lodě před plavbou.
Myslíte, že kombinace 6mm + 200 g skla laminovaného Epoxem je dostatečná na méně namáhané části nad čarou ponoru?
Plováky bych chtěl udělat 4mm +200g bočnice, 6mm+200g dno, 6mm + 2x200g vršek.
Nosné trubky Al průměr 100, 2mm stěny jako pevný díl pouzdra, vnitřní vysouvatelná trubka vlastního ramene Al 90 mm průměr, síla stěny 3mm. vysunutí cca 750 mm, přičemž ve vnějším pouzdru zůstane cca 650 mm trubky. Není nějaká zrada na kombinaci Al trubky zalaminované do překližky?
Stěžeň a oplachtění ponechám z Finna, 10m2 hlavní plachta + malá kosatka + gennaker.
Tak, téma jsem nadhodil a včil mudrujte. Díky moc za každou konstruktivní radu a zkušenost.
Zdraví Jarda
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
geus píše:Melo tam teda byt Mam lod snu kdyz uz tak. Protoze treba u me by bylo Má lod snu je 20ti metrovy dreveny kutr. A to neznamena ze ho uz mam.
Taky to ale neznamená, že ho nemáš. Stejně jako u Phobose.
P.S. konečně tomu rozumim. Pořád jsem přemejšlel proč jsi se do něj tak pustil. Četl jsem to pořád dokola a dokola a říkal jsem si.... napsal, že má loď snů a byl s ní na baltu. Proč by to mělo bejt jen ve snu?.

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
phobos, teším sa až niečo napíšeš o svojom pobyte na balte a aj skúsenosti s prepravou lode.
Jardasu, na kajutu ti stačí 6 mm preglejka aj bez olaminovania, ak má kajuta nejakú kostru z dreva. zvyknú sa prelaminovať spoje páskou, ja som nespravil ani to a nebol žiaden problém, ale zdôrazním, každý spoj bol podložený dreveným hranolkom cca 19 x 25 mm, alebo 19 x 19. /19 mm preto, lebo po ohoblovaní dosky do roviny mi z nej tolko zostalo
/
Pri tých plavákoch si sa asi pomýlil, na vrch dávaš viac skla ako na spodok.
Na zalaminovaní AL trubky do preglejky zrada nebude, ale bude asi v samotnom hliníku. Ak to nie je v prevedení marine, tak ti ho slaná voda pomerne rýchlo zlikviduje. Riešenie by bolo použiť nejaký starý vyradený sťažeň.
Jardasu, na kajutu ti stačí 6 mm preglejka aj bez olaminovania, ak má kajuta nejakú kostru z dreva. zvyknú sa prelaminovať spoje páskou, ja som nespravil ani to a nebol žiaden problém, ale zdôrazním, každý spoj bol podložený dreveným hranolkom cca 19 x 25 mm, alebo 19 x 19. /19 mm preto, lebo po ohoblovaní dosky do roviny mi z nej tolko zostalo

Pri tých plavákoch si sa asi pomýlil, na vrch dávaš viac skla ako na spodok.
Na zalaminovaní AL trubky do preglejky zrada nebude, ale bude asi v samotnom hliníku. Ak to nie je v prevedení marine, tak ti ho slaná voda pomerne rýchlo zlikviduje. Riešenie by bolo použiť nejaký starý vyradený sťažeň.
Denis píše:Jardasu, na kajutu ti stačí 6 mm preglejka aj bez olaminovania, ak má kajuta nejakú kostru z dreva. zvyknú sa prelaminovať spoje páskou, ja som nespravil ani to a nebol žiaden problém, ale zdôrazním, každý spoj bol podložený dreveným hranolkom cca 19 x 25 mm, alebo 19 x 19. /19 mm preto, lebo po ohoblovaní dosky do roviny mi z nej tolko zostalo/
Pri tých plavákoch si sa asi pomýlil, na vrch dávaš viac skla ako na spodok.
Na zalaminovaní AL trubky do preglejky zrada nebude, ale bude asi v samotnom hliníku. Ak to nie je v prevedení marine, tak ti ho slaná voda pomerne rýchlo zlikviduje. Riešenie by bolo použiť nejaký starý vyradený sťažeň.
Ahoj Denisi,
zdravím Tě.
Určitě chci dávat překližku na dřevěný rám. Na svém současném trimaránku mám většinu překližek 4mm bez skla a drží to. Máš pravdu to sklo na vrchní stavbu dávat nebudu.
Na plováky jsem plánoval na vrch sklo dvakrát kvůli prošlápnutí, teď tam mám na vrchu 4mm bez skla + laťkovou kostru a chtělo by to zpevnit.
S tím Al materiálem jsi mi udělal čáru přes rozpočet, plánoval jsem tento materiál AL TRUBKA 100x2 6M AlMgSi0,5 , ale to marine provedení určitě nebude. Budu muset zaangažovat zeťáka strojaře na nějaké materiálové rešerži.
Představa o využití je, že loď bude na slané vodě jenom omezenou dobu, tak do 3 týdnů až měsíce a pak hajdy na sladkou vodu. Určitě nebude na slané vodě celou sezónu. Tedy pravdou je, že údajný "nerez" z Ferony byl po třech týdnech na brakické vodě u Stockholmu rezavý jak liška.
Díky za upozornění. Měj se hezky.
Zdraví Jarda
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů