
K druhému bodu - viz text Předpisu, o sledovaných vodních cestách se tam nemluví (ve vztahu k stání).
P.
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
Dobrý den,
Zanedlouho nabude účinnost nová vyhláška č. 46/2015 Sb., ve které se píše v § 2 odst. 5, že plavidlo podléhající evidenci nemůže stát od západu do východu slunce mimo vyznačená místa pro dlouhodobé stání na nesledované vodní cestě, vodní cestě účelové (např. Lipno, Orlík atd) nebo vodním toku Vltavy od Českých Budějovic po Třebenice.
Přitom v původní vyhlášce č. 241/2002 Sb., bylo v § 5 uvedeno, že na všech vodních cestách, na kterých není zakázána plavba plavidel se spalovacím motorem mohou malá plavidla podléhající evidenci stát mimo vyznačená vývaziště a kotviště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin vcelku.
Dle Plavebního úřadu byl toto váš požadavek Ministerstva zemědělství a proto jsem se chtěl zeptat, z jakého logického důvodu toto nové opatření vzniklo?
O co je z hlediska ochrany povrchových vod nebezpečnějsí registrované malé plavidlo oproti neregistrovanému (připomínám že malé plavidlo nepodléhá registraci pokud je do 1t a s 4kw spalovacím motorem)?
Domnívám se, že povinné technické prohlídky plavidla a povinné proškolení vůdce plavidla naopak šetrnost vůči přírodě podporují.
Děkuji s pozdravem
Viky_CZ píše:Dekuji.
Jeste mne napadla zajimava otazka (logicky zcela irelevantni): O co nebezpecnejsi jsou z hlediska ochrany povrchovych vod registrovane lode oproti neregistrovanym?
(Zrejme o to, ze majitel registovane lode je nechutne bohaty. Protoze jinak jejich technicke prohlidky a povinne proskoleny vudce plavidla spis naopak setrnost vuci prirode spise podporuji, ale to ze jsou neregistrovane lode vyjmute jednoznacne nahrava rybarum... a mne taky.)
Ovsem co dost lidi nase*e... Sandberk je ucelova vodni cesta, ze?
geronimo píše:To je jednoduché, úředník z SPS potají v noci připluje do zátoky, vyfotí Tě tak, aby bylo vidět evidenční číslo a za 14 dní Ti přijde výhružný dopis s pruhem a složenkou...
kdyby měl kontrolovat každou pramici, musí se ptát a vystavuje se konfrontaci a problémům...
Rád bych se Váš však ještě zeptal na několik bodů:
1) Jak přesně poznám místo vyznačené pro dlouhodobé stání a co vše do tohoto termínu spadá?
2) Spadá do tohoto pravidla i plavidlo registrované v jiném státě EU či mimo něj?
3) Jaká je sankce v případě nedodržení tohoto opatření?
4) Jak budu moci v sezóně zakotvit jako návštěvník účelové vodní plochy, pokud budou všechna stání/mariny obsazena stálými členy příslušných klubů (Lipno, Orlík, atd)?
5) Je možno požádat o výjimku ke stání mimo vyznačená místa?
6) Budete jako příslušný orgán v této věci ještě podnikat nějaké kroky ke sjednání nápravy nebo alespoň k návratu viz. původní vyhláška? Pomohla by nějaká petice?
Ante píše:Brubbel píše:Koukam na mapu Praha - Stechovice a znaku s Peckem, kotvou a pacholetem tak teda fakt moc neni:) a kdyz, tak je to pod/nad komorou, takze zadna romantika:((
toho úseku se to netýká až od Slap nahoru
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host