Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
ferdas píše:To vůbec nejde srovnatmusím jako motorista dokazovat, že mám najeté nějaké kilometry? Na druhou stranu - buďme objektivní: můžu si doma vyrobit autíčko bez registrace a jezdit bez řidičáku jen proto, že má malý výkon motoru?
edit - reakce TRIMOVi
Prekvapive muzes - bude-li mit vykon motoru do 1kW a bude soucasne slapaci. Ale to sem nepatri.
Pokud ma takova organizace fungovat(neudelame na to separatni thread?) tak zapomente na 100Kc/rok. 1000Kc/rok a tisic clenu je uplny minimum, aby se dali zaplatit dva lidi na plnej uvazek. Na druhou stranu - ted je docela dobra doba. novinky v zakonech by umoznovali, aby takova organizace mela i nejaky vlastni prijmy. Clenstvi v organizaci se musi vyplacet.
Co by takova organizace mohla nabizet svym clenum, resp. co nabizi LAA svym clenum a predpokladam, ze by bylo dobry zopakovat:
- Technicky veci - LAA ma inspektory-techniky. Nyni je mozny, aby SPS poverila nekoho provadenim technickych prohlidek. Tohle tedy ta nova organizace muze nabizet.
- Pojisteni - velkej pool pojistenejch plavidel muze vedst k mnohem lepsim podminkam. LAA taky nabizi pojisteni a levnejc to neporidite.
- Papirovy veci - prevedeni rejstriku a kompletni spravu malych plavidel od SPS na takovou organizaci asi neni mozny predpokladat.
-Sprava startovacek - tohle LAA dela pouze okrajove, ale vidim v tom jisty potencial. Zejmena v soucasny situaci by x mol ci bojek pod takovouhle organizaci nalakalo spoustu clenu.
- Reseni problemu, vysetrovani nehod, dohled nad provozem ... nevim, do jaky miry by tohle bylo realny.
Ale uprime, nevidim to moc realne. Tohle asi dohromady nedame.
- David_
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: pon dub 23, 2012 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Praha
Nápad se založením takové organizace rozhodně podporuji a rád se připojím i víc, než jen členským příspěvkem.
V případě, že by forma organizace byla občanské sdružení, bylo by možné financovat provoz z grantů a dotací. Mám s tím celkem dobré zkušenosti nejen z Junáku, ale i z jiných podobných aktivit.
Činnosti popsané Bahnem by byli jistě hezké, ale je třeba začít skromně a případnou činnost posléze rozšiřovat.
I když se bojím, že s tím kotvením hned tak nepohneme, třeba se podaří odvrátit příští katastrofy.
Dokážeme se na to sejít? Šli byste do toho? Rád to pomohu rozjet...
David
V případě, že by forma organizace byla občanské sdružení, bylo by možné financovat provoz z grantů a dotací. Mám s tím celkem dobré zkušenosti nejen z Junáku, ale i z jiných podobných aktivit.
Činnosti popsané Bahnem by byli jistě hezké, ale je třeba začít skromně a případnou činnost posléze rozšiřovat.
I když se bojím, že s tím kotvením hned tak nepohneme, třeba se podaří odvrátit příští katastrofy.
Dokážeme se na to sejít? Šli byste do toho? Rád to pomohu rozjet...
David
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Ja se na to ptam z jednoho duvodu - z hlediska poctu clenu je dobry mit zaber takovej, aby se to tykalo pokud mozno co nejvic lidi od vody. Uz treba to oznaceni "jachtar" je z tohodle hlediska kontraproduktivni. Jako ten spojujici prvek mne napada treba rekreacni plavba - do toho se vejdou vodaci, kamnari, hadrari a koneckoncu i hausbotisti.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Pěkná snaha, není první ani poslední.
Fandím i když jsem v tomto skeptický. Takovéto pokusy už tu byly, ale český člověk vzhledem ke své zkušenosti z dob minulých je velmi nerad jakkoliv organizován.
Nejlépe ať to za něj udělá někdo jiný....
Protože mám loď ve Švédsku zajímají mě tamější podmínky.
Dávám sen jen pro inspiraci, netřeba vše vymýšlet vše od nuly.
Do 12m se tam lodě totiž neregistrují a tak mě zajímalo jak je to s doklady při plavbě mimo Švédsko.
A náhodou jsem našel že toto osvědčení na požádání (bez jakékoliv technické, jen na základě kupní smlouvy a zaplacení poplatku) vydává
Svenska Kryssarkluben, celo-švédský lodní spolek.
A o něm se lze dozvědět např.:
Ve Švédsku je Svenska Kryssarkluben
Je to celo-švédský lodní spolek. Vydává časopis På Kryss, přístavní knihy. seznam marín a kotvišt.
Zkoušky neorganizuje (ale členové mají slevy na kurzy), má ale několik velkých plachetnic, kde pořádá kursy a plavby pro mládež i dospělé.
Má umístěné vlastní boje v zálivech kde se mohou členové uvázat.
Zástupci se účastní diskusí i ve vládě o regulaci a předpisech pro sportovní lodě.
Pořádá skupinové plavby, má právní poradnu, technickou poradnu, vydává knihy o přístavech atd.
Kdokoli může psát a zúčastnit se debat a diskusí.
Podívejte se na http://www.sxk.se/
Svenska kryssarklubben byl založen již roku 1923. Má 43 000 dobrovolných členů.
Členové dostávají zdarma domů měsíční časopis På kryss, který je také v prodeji veřejně.
Má kontaktní osoby v mnoha zemích. Různé podsekce, zájmové skupiny podle oblastí plavby. Ti se také různě scházejí pořádají akce a poskytují informace o zájmové oblasti plavby.
Finanční možnosti vyplývají z aktivit které klub pořádá. Příspěvek se členovy vrátí v hodnotě časopisu a dalších aktivitách. A také v různých slevách, např. i na pojištění. poplatcích.
Např. vydání mezinárodního osvědčení má člen za poloviční poplatek. Již touto slevou má uhrazen členský poplatek.
Je toho více, ale toto je asi tak stěžejní.
Fandím i když jsem v tomto skeptický. Takovéto pokusy už tu byly, ale český člověk vzhledem ke své zkušenosti z dob minulých je velmi nerad jakkoliv organizován.
Nejlépe ať to za něj udělá někdo jiný....
Protože mám loď ve Švédsku zajímají mě tamější podmínky.
Dávám sen jen pro inspiraci, netřeba vše vymýšlet vše od nuly.
Do 12m se tam lodě totiž neregistrují a tak mě zajímalo jak je to s doklady při plavbě mimo Švédsko.
A náhodou jsem našel že toto osvědčení na požádání (bez jakékoliv technické, jen na základě kupní smlouvy a zaplacení poplatku) vydává
Svenska Kryssarkluben, celo-švédský lodní spolek.
A o něm se lze dozvědět např.:
Ve Švédsku je Svenska Kryssarkluben
Je to celo-švédský lodní spolek. Vydává časopis På Kryss, přístavní knihy. seznam marín a kotvišt.
Zkoušky neorganizuje (ale členové mají slevy na kurzy), má ale několik velkých plachetnic, kde pořádá kursy a plavby pro mládež i dospělé.
Má umístěné vlastní boje v zálivech kde se mohou členové uvázat.
Zástupci se účastní diskusí i ve vládě o regulaci a předpisech pro sportovní lodě.
Pořádá skupinové plavby, má právní poradnu, technickou poradnu, vydává knihy o přístavech atd.
Kdokoli může psát a zúčastnit se debat a diskusí.
Podívejte se na http://www.sxk.se/
Svenska kryssarklubben byl založen již roku 1923. Má 43 000 dobrovolných členů.
Členové dostávají zdarma domů měsíční časopis På kryss, který je také v prodeji veřejně.
Má kontaktní osoby v mnoha zemích. Různé podsekce, zájmové skupiny podle oblastí plavby. Ti se také různě scházejí pořádají akce a poskytují informace o zájmové oblasti plavby.
Finanční možnosti vyplývají z aktivit které klub pořádá. Příspěvek se členovy vrátí v hodnotě časopisu a dalších aktivitách. A také v různých slevách, např. i na pojištění. poplatcích.
Např. vydání mezinárodního osvědčení má člen za poloviční poplatek. Již touto slevou má uhrazen členský poplatek.
Je toho více, ale toto je asi tak stěžejní.
Libor> Totozne je to v Holandsku, Belgii, Nemecku.
Registrace nepotrebna do urcite delky a vykonu motoru. ICP na pozadani asi za 30E na dva roky. Pojisteni povinne.
Organizace je tam anwb.nl , coz je mistni automotoklub, ktery ma i lode. Z podstaty veci se tam jezdi/pluje tak i tak. Clenove maji vyhody, nizsi poplatky, servis, ... Casopis maji take, dokonce jiz v poctu, ktery zastupuji, maji zastoupeni a lobbing v parlamentu.
Registrace nepotrebna do urcite delky a vykonu motoru. ICP na pozadani asi za 30E na dva roky. Pojisteni povinne.
Organizace je tam anwb.nl , coz je mistni automotoklub, ktery ma i lode. Z podstaty veci se tam jezdi/pluje tak i tak. Clenove maji vyhody, nizsi poplatky, servis, ... Casopis maji take, dokonce jiz v poctu, ktery zastupuji, maji zastoupeni a lobbing v parlamentu.
- David_
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: pon dub 23, 2012 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Praha

Práce s lidmi je složitá a i já z toho mám obavu. Uvědomuji si, že dotáhnout to v něco funkčního je spousta práce výsledek není jistý. Jak ale uspějeme, když to nezkusíme? Nebo možná ne nová organizace, ale angažovat již existující?
Nechci se smířit s tím, že budu stát jen v marině a bojím se co přijde příště...
- pavlii
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 276
- Registrován: čtv čer 05, 2014 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hostivice
- Kontaktovat uživatele:
Tak krátká informace o situaci na MD od našeho kontaktu tamtéž (myslím, že to jen potvrdí pár tipů, jež zde již zazněly):
***
Odbor plavby je tady na ministerstvu, mám-li být upřímný, v rozkladu a příliš lidí v něm ani zaměstnáno není. Mluvit by se dalo asi jen s ředitelkou odboru Mgr. Katarínou Koleničkovou. Tu jsem včera potkal na schodech a ten problém jsem jí sdělil. Řekla, že se jí kvůli tomu snaží kontaktovat docela dost lidí, ale prý přes to nejel vlak. Jednalo se o zásadní připomínku Ministerstva zemědělství a bez její akceptace by prý vyhláška jako celek zřejmě spadla pod stůl.
Kontakt na ní dávám (tel. 225 131 213), ale už se s tím zřejmě opravdu nic dělat nedá a uvidí se až v praxi, zda to bude opravdu tak hrozné.
***
P.
***
Odbor plavby je tady na ministerstvu, mám-li být upřímný, v rozkladu a příliš lidí v něm ani zaměstnáno není. Mluvit by se dalo asi jen s ředitelkou odboru Mgr. Katarínou Koleničkovou. Tu jsem včera potkal na schodech a ten problém jsem jí sdělil. Řekla, že se jí kvůli tomu snaží kontaktovat docela dost lidí, ale prý přes to nejel vlak. Jednalo se o zásadní připomínku Ministerstva zemědělství a bez její akceptace by prý vyhláška jako celek zřejmě spadla pod stůl.
Kontakt na ní dávám (tel. 225 131 213), ale už se s tím zřejmě opravdu nic dělat nedá a uvidí se až v praxi, zda to bude opravdu tak hrozné.
***
P.
- seemann
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Pardubicko
Jsem členem klubu vodních motoristů KVM, ve Sladovařské zátoce na Slapech. Kapitána tam dělá Petr Miler (bývalý ministr), který se již léta soudí se státem ohledně předpisů užívání vodních cest, kotvení a pod. Např. za totáče, když musely všechny hausbóty z vody, jediná Sladovařská to u soudu obhájila. Předpisy a vyhlášky má v malíčku a jako lobbista je ideální. Letos do klubu vstoupil i bývalý předseda hospodářské komory.
Členové klubu jsou jak kotvící s hlasovacím právem, tak jenom příznivci bez hlasovacího práva. Možná on by byl vhodnou osobou pro zastupování vašich, našich zájmů. Kontakt na něho mohu poskytnout přez SZ.
Členové klubu jsou jak kotvící s hlasovacím právem, tak jenom příznivci bez hlasovacího práva. Možná on by byl vhodnou osobou pro zastupování vašich, našich zájmů. Kontakt na něho mohu poskytnout přez SZ.
Ono to nakonec dopadne dobre. Narozdil od vas jsem optimistou. Jak se MZ sahne na dotace z EU, to by v tom byl Babis, aby si to nechal vzit ...
Dle me je nejistejsi cesta hrozba vyvolani pre a nasledna kontrola vyuziti dotaci EU. To je genialne jednoduche a muze to spustit i jedinec v roli praskace.
Dle me je nejistejsi cesta hrozba vyvolani pre a nasledna kontrola vyuziti dotaci EU. To je genialne jednoduche a muze to spustit i jedinec v roli praskace.
Líbí se mi příspěvky viz výše , třeba David_ a i ostatní.
Ale já nenavrhuji, aby jsme si založili sami jednu organizaci. Navrhuji zkratku k cíli - šéfové stávajících organizací (od vodních skautů po provozovatele motorových jachet ) založí organizaci pro právní ochranu všech. Nic víc než pro tu právní ochranu .
Efekt je v :
- počet členů neodčerpá členy od jiné organizace a naopak
- přesném zaostření na jeden cíl - legislativa
- jasném postupu - jak a kdo to založí - stačí když přesvědší každý vedení své organizace o výhodnosti.
- větším počtu uživatelů
- sumě peněz
Ale já nenavrhuji, aby jsme si založili sami jednu organizaci. Navrhuji zkratku k cíli - šéfové stávajících organizací (od vodních skautů po provozovatele motorových jachet ) založí organizaci pro právní ochranu všech. Nic víc než pro tu právní ochranu .
Efekt je v :
- počet členů neodčerpá členy od jiné organizace a naopak
- přesném zaostření na jeden cíl - legislativa
- jasném postupu - jak a kdo to založí - stačí když přesvědší každý vedení své organizace o výhodnosti.
- větším počtu uživatelů
- sumě peněz
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
TRIM píše:Líbí se mi příspěvky viz výše , třeba David_ a i ostatní.
Ale já nenavrhuji, aby jsme si založili sami jednu organizaci. Navrhuji zkratku k cíli - šéfové stávajících organizací (od vodních skautů po provozovatele motorových jachet ) založí organizaci pro právní ochranu všech. Nic víc než pro tu právní ochranu .
Efekt je v :
- počet členů neodčerpá členy od jiné organizace a naopak
- přesném zaostření na jeden cíl - legislativa
- jasném postupu - jak a kdo to založí - stačí když přesvědší každý vedení své organizace o výhodnosti.
- větším počtu uživatelů
- sumě peněz
Myslenka hezka, ale funkcni to asi nebude. Jen tak pro zajimavost, kdyz jsem pachal ten svuj elaborat o LAA/nova organizace, tak jsem se kouknul do vyrocnich zprav - CSVM ma rocni rozpocet v desitkach tisic, coz jim pokreje tak tech par akci, co poradaji a tim to hasne. A vcelku predpokladam, ze ostatni organizace jsou na tom podobne. Skrz LAA v roce 2013 proteklo pres 25M - a to je ten rozdil, s takovejma penezma se da neco delat. Schopnej pravnik bude rocne stat minimalne mega...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host