Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: vilma, windward, Pepa

Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » ned bře 29, 2015 12:59 pm

Původně jsem ten nesmysl chtěl nechat bez povšimnutí. Ty jsi na to Philipse ale taky správně narazil, tak to ještě rozvedu.

Představa, že když nesouhlasím se sankcí, tak mi hned na dveře zaklepe exekutor je naprosto nesmyslná. :D Teda nesmslná, když to řeším. Samozřejmě když někdo strká hlavu do písku, tak mu jí pak opravdu vytáhne až exekutor.
Tuhle představu velice rády vzbuzujou všichni ubožáci, kteří potřebujou dělat nátlak. Uvětšiny důchodců (omlouvám se, ale obecně se míň orientují v právu) a u slabomyslných jedinců jim to dobře vychází.

Ve skutečnosti to chodí tak, že je mi udělena sankce..... Když s ní nesouhlasim, tak mam možnost řady opravných prostředků. Některé mají a některé nemají odkladný účinek.
Ovšem teprve když rozhodnutí nabyde právní moci, můžou sankci požadovat. Když jí nezaplatim, tak může (a bývá, je to jen formalita) být dalším soudem rozhodnuto o exekuci. Teprve až tady se toho může ujmout exekutor. Pak už je to případ od případu. Blokace účtu, blokace nemovitého majetku, srážky z příjmů, zabavení movitého majetku.
Zase taková zvůle úřadů tu teda nepanuje.
Na druhou stranu když se člověk brání, tak to stojí peníze, čas a energii. Spousta lidí si řekne, že jim to za to nestojí a raději zaplatí. :( Kdyby tak uvažovali všichni..... :gun:
Já se bráním vždycky. Někdy úspěšně a někdy neúspěšně. Většinou ale úspěšně a většinou i dostanu uhrazený náklady. Celkově se mi obrana vyplácí i když mam dost drahý tým zástupců.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » ned bře 29, 2015 1:32 pm

No myslim, ze jste tady uz toho napsali na knihu, nebo prirucku jachtingu. Asi uz nic noveho nevymyslite. Jestli to ctou i ti nahore tak se asi i pobavi :mad:
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » ned bře 29, 2015 2:45 pm

A jak ty to budeš řešit ?
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » ned bře 29, 2015 3:12 pm

JA proste zakotvim tam kde uznam za vhodne. S organem se nebudu hadat a nemyslim ze budou vylozene prudit pro jistotu vyvesim ty dva cerne balony. Tim jsem splnil zakon a nemuzou na me. Stejne nikde nejsem dele nez den. Myslim, ze oni to nejak asi resit budou s tim kotvenim na noc. Uvidime.
Uživatelský avatar
mirzik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 97
Registrován: ned kvě 30, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod mirzik » ned bře 29, 2015 5:27 pm

Můj dotaz na MD:

Dobrý den,

přečetl jsem si novou vyhlášku č. 46/2015 Sb. na které se podílelo i MD a Váš odbor plavby.

V § 2 se píše:

(5) Na povrchových vodách, na kterých jsou vymezena a vyznačena místa pro dlouhodobé stání plavidel, může plavidlo podléhající evidenci stát přímo či nepřímo vyvázáno ke břehu nebo zakotveno mimo tato vyznačená místa pouze v době od východu do západu slunce, jedná-li se o
a) nesledovanou vodní cestu,
b) vodní cestu účelovou, nebo
c) vodní tok Vltavy od říčního km 239,6 (České Budějovice) po říční km 91,5 (Třebenice).

Z čehož mi vyplívá, že malé plavidlo podléhající evidenci (tedy registrované) nemůže zakotvit přes noc v zátoce ani jinde kde není zákaz kotvení (např. na VD Orlík a Slapy) a přitom plavidlo nepodléhající evidenci může? Je to tak?

Pokud ano, můžete mi prosím vysvětlit proč neregistrované ano a registrované ne?
.....
Odpověď:

Dobrý den pane ..... ,

ano je. Vámi dotazovaná úprava již byla obsažena ve stávající vyhlášce č. 214/2002 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě, a tudíž tato část v nové vyhlášce č. 46/2015 Sb. nedoznala žádných změn. Dovoluji si podotknout, že takováto změna nebyla požadována ani odbornou ani plaveckou veřejností.
S pozdravem

Mgr. Katarína Koleničková

ředitelka

Odbor plavby
...........

Obrázek o tom si udělejte sami..... jen podotknu že odpověď byla pro mě překvapivě rychlá, 1 den
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned bře 29, 2015 5:44 pm

Předpis 214/2002 Sb. je zákon o vývozu některých kulturních statků z celního území Evropských společenství.
Uživatelský avatar
pavlii
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 276
Registrován: čtv čer 05, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pavlii » ned bře 29, 2015 5:46 pm

Nějak nemůžu najít vyhlášku 214/2002 Sb. - předpokládám, že "Zákon o vývozu některých kulturních statků z celního území Evropských společenství" to asi nebude a na nic jiného zatím nemohu kápnout.

Chtěl jsem si jen toto tvrzení ověřit - ne, že bych se vždycky připravoval svědomitě, ale tahle verze od MD se mi moc nezdá (že se vlastně nic nezměnilo, protože jsme přes noc nikde volně stát stejně nemohli...).

Píchněte mi kdyžtak někdo, zatím surfuju 8)

P.

EDIT: Felix rychlejší :-D
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned bře 29, 2015 5:49 pm

A jinak samozřejmě paní magistra kecá, protože ve vyhlášce 241, kterou měla na mysli, bylo napsáno (§ 5): "Malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo vyznačená vývaziště a kotviště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin vcelku.
Uživatelský avatar
mirzik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 97
Registrován: ned kvě 30, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod mirzik » ned bře 29, 2015 5:49 pm

Felix píše:Předpis 214/2002 Sb. je zákon o vývozu některých kulturních statků z celního území Evropských společenství.


To jsem taky hned zjistil... pochopil jsem to jako překlep, mělo tam být 241/2002, .... ale i tak je ta odpověď nesmysl a jen poloviční
Uživatelský avatar
pavlii
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 276
Registrován: čtv čer 05, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pavlii » ned bře 29, 2015 5:50 pm

No tak nějak jsem si to i myslel ;-)

P.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » ned bře 29, 2015 5:56 pm

Jsem zvědavý, zda a co napíší z min. zemědělství a životního na můj dotaz zda zákaz požadovali a když ano tak proč.

Pozn.: mimo všechno ostatní zde vyslovené - diskriminace registrovaných před neregistrovanými - stále ve hře ombudsman.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned bře 29, 2015 6:33 pm

TRIM píše:... diskriminace registrovaných před neregistrovanými - stále ve hře ombudsman.


Zkusit se to dá... chtělo by to najít dvě buď úplně stejné, nebo velmi podobné lodě, lišící se jen výkonem motoru nebo plochou plachet, jednu registrovanou, druhou nepodléhající registraci. Není nad názorný příklad s fotografiemi (napadá mne, že fotky by se vlastně daly udělat i s jednou lodí, na které by jednou visel 5 PS motor, podruhé 6 PS).
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned bře 29, 2015 6:36 pm

Ovšem napadá mne také, že výsledkem by mnohem spíše byl zákaz kotvení všech plavidel než uvolnění zákazu :?
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » ned bře 29, 2015 6:43 pm

Na diskriminaci bych nespolehal to je kazda druha vec. To je jako dva si koupi stejnou lod jeden ma zavesak druhy stabilak a ten s tim zavesakem musi za 25 let kupovat novej.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » ned bře 29, 2015 7:18 pm

Felix píše:
TRIM píše:... diskriminace registrovaných před neregistrovanými - stále ve hře ombudsman.


Zkusit se to dá... chtělo by to najít dvě buď úplně stejné, nebo velmi podobné lodě, lišící se jen výkonem motoru nebo plochou plachet, jednu registrovanou, druhou nepodléhající registraci. Není nad názorný příklad s fotografiemi (napadá mne, že fotky by se vlastně daly udělat i s jednou lodí, na které by jednou visel 5 PS motor, podruhé 6 PS).


zajimave-tohle me napadlo už na zacatku teto debaty- po zapadu slunce sundat cisla,vyklopit motor a nahodit malej zalozak-i kdyz tech 50kg by se ostatne dalo taky sundat a uklidit
kdo mi pak dokaze ze je lodka registrovana kdyz hmotnost evidentne splnuje? :D
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » ned bře 29, 2015 7:32 pm

Už tady několikrát zaznělo, že by loď měla mít vyvěšené v noci 2 černé balóny. Proč? To je přeci neovladatelné plavidlo a navíc v noci by pak mělo mít 2 červené světla nad sebou. Pokud je loď zakotvena, nebo vyvázána, tak přesto, že jí nefunguje motor by mělo stačit v noci bílě světlo a ve dne černý balon ne? Poučte mě prosím.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned bře 29, 2015 7:53 pm

mkovi píše:Už tady několikrát zaznělo, že by loď měla mít vyvěšené v noci 2 černé balóny. Proč? To je přeci neovladatelné plavidlo a navíc v noci by pak mělo mít 2 červené světla nad sebou. Pokud je loď zakotvena, nebo vyvázána, tak přesto, že jí nefunguje motor by mělo stačit v noci bílě světlo a ve dne černý balon ne? Poučte mě prosím.


To je uvažování nad obezličkou "neovladatelné plavidlo, jednání v nouzi - kotvím tu v zájmu bezpečnosti."
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » ned bře 29, 2015 8:23 pm

V tom duchu se právě ptám, jestli jsou balony nutné / správné? V noci to musí být světla, takže jestli to není s balónama spíš horší. Pokud plavidlo kotvilo přes den a večer nenastartovalo, tak není neovladatelné, ale dál zakotvené. To samé pokud vůdce není vzhledem ke zdravotnímu stavu schopen bezpečně odplout. Ptám se, aby to bylo správně. Lepší možnost řešení asi pro letošek nebude. Bývala ve vyhlášce přeci věta a doufám, že i zůstala: K odvrácení hrozícího nebezpečí vůdce plavidla přijme veškerá opatření, která vyžaduje situace, i když se tím odchýlí od ustanovení této vyhlášky.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » ned bře 29, 2015 9:06 pm

No, pripada mi, ze pani Mgr. Kolenickova tomu moc nerozumi a zamerne lze ... to je mazec a ted navic jeste s definitivou.

Mirzik, doufam ze ji odpovis o tech 24hodinach a klidne bud ostrejsi.

Zda se, ze opravdu bude potreba prijet s lodi na MD s vytisknutou vyhlaskou, vyhodit kotvu a at nam to mila pani ukaze osobne. Velice doporucuju ji zavolat osobne na telefon zde jiz uvedeny. Udelate si obrazek o odbornosti pani reditelky.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned bře 29, 2015 9:34 pm

malá technická: ozval se už někdo z těch zde, co mají známé a kontakty, někomu z organizací, které tenhle paskvil připomínkují?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned bře 29, 2015 10:43 pm

Ja jsem se dneska omylem ocitl v Podoli pri schuzi CSVM, ale nic jsem neresil, jenom jsme prohodili par slov s mistnimi a zase jel .... to se asi nepocita, ze? :-D
Uživatelský avatar
mirzik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 97
Registrován: ned kvě 30, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod mirzik » pon bře 30, 2015 9:17 am

tkruska píše:No, pripada mi, ze pani Mgr. Kolenickova tomu moc nerozumi a zamerne lze ... to je mazec a ted navic jeste s definitivou.

Mirzik, doufam ze ji odpovis o tech 24hodinach a klidne bud ostrejsi.


Taky jsem odověděl....
[font=Century Gothic]Dobrý den paní magistro,

děkuji za odpověď.

Bohužel s Vámi nemohu souhlasit, protože ve vyhlášce 241/2002 Sb. (tedy ne 214/2002 Sb.) je napsáno:

§ 5

Malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo vyznačená vývaziště a kotviště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin vcelku.

Což je velká a podstatná změna od stávající úpravy v nové vyhlášce 46/2015 Sb. Takže tato část byla změněna.

Proto mi dovolte ještě jeden dotaz, a to: Co vedlo (důvod) k tomuto absolutnímu zákazu kotvení od západu slunce po východ slunce?

Podle mého názoru je tento zákaz zcela nepochopitelný, absurdní a velice omezující majitele registrovaných lodí.

Děkuji

S pozdravem[/font]

A po pár hodinách přišla odpověď......

[font=Comic Sans MS]Dobrý den ještě jednou,

Váš dotaz zněl trochu jinak: byl zaměřen na rozdíl v povinnosti stanovené pro evidované plavidlo a plavidlo, které evidenci nepodléhá ve věci stání. A v této otázce jsem podala i vysvětlení. Je pravdou, že tato část úpravy nedoznala změn, tak jak jsem jíž psala.
S pozdravem

Koleničková
[/font]

Tudy cesta nevede.... jasné mlžení a neochota :P ..... nebo že by neznalost? :lol:
Uživatelský avatar
pavlii
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 276
Registrován: čtv čer 05, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pavlii » pon bře 30, 2015 9:25 am

:D škola života - je potřeba klást dotazy jasnější než jasné a hlavně ne několik naráz (případně je rozodrážkovat). Není to ode mě kritika - jen koukám, že to vypadá jako "klasický" politologický postoj, kdy se používají obraty typu "nejsem si vědom, že bych o něčem takovém věděl" a podobně; prostě aby se to nedalo nikde použít proti té které osobě.

No evidentně to nebudeme mít jednoduché...... :roll:

P.
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 160
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Omen » pon bře 30, 2015 9:42 am

Mirziku, kuj železo, dokud je žhavé :good: dokud komunikuje.

Já bych se sebekriticky omluvil, že jsem dokonalé úřednici položil nepřesné dotazy a vzápětí položil dotaz jasný:
Jaký je rozdíl v tom, jestli v zátoce kotví loď o váze 900 kg, s 11 m2 plachet, osazená přívěsným motorem 6hp a úúúplně stejnou lodí, osazenou motorem 5hp??? A jaký je účel a smysl tohoto opatření?

Té obavy, že výsledkem našeho šťourání bude úúúplný zákaz kotvení, bych se nedál. To by sáhli i na rybáře, kteří tam ten zákaz propasírovali pro svůj klid.
Uživatelský avatar
petrhu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 01, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod petrhu » pon bře 30, 2015 9:54 am

Taky bych to zkusil znovu, maximálně už neodpoví a tzn. že je v tom namočená :!:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů