Poraďte jaký motor 2,5 HP

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Piwas
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: pon bře 30, 2015 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvekod Piwas » ned dub 12, 2015 11:57 am

Ještě mě zaujal k porovnání motor Mercury 3,5. Má stejnou váhu jako Yamaha a podobnou cenu. Nemáte někdo s tímto motorem zkušenost ?
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » ned dub 12, 2015 12:44 pm

Když čtu, jak křečovitě jsi nucen řešit používání motoru, nestálo by za to, zamyslet se, jak zrcadlo vyztužit, aby na něm mohlo být kormidlo i motor.
Vysazovat za plavby motor a nasazovat kormidlo je, jak zde již bylo řečeno, přinejmenším zoufalství. Utopení jednoho či druhého je jen otázkou času.
To nehovořím o tom, že ti za plavby a kotvení bude neustále na lodi překážet pohozený, v náklonech mlátící se motor.
Vyztužení zracdla není věc až tak složitá, rozhodně ne nemožná.
Uživatelský avatar
J
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 169
Registrován: sob srp 20, 2011 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod J » ned dub 12, 2015 12:57 pm

Piwas píše:Ještě mě zaujal k porovnání motor Mercury 3,5. Má stejnou váhu jako Yamaha a podobnou cenu. Nemáte někdo s tímto motorem zkušenost ?

Tyto malé motory Mercury se vyrábí, stejně jako Nisan nebo Evinrude v závodě Tohatsu v Japonsku. Už jsem o tom psal o pár příspěvků výše.
Uživatelský avatar
Piwas
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: pon bře 30, 2015 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvekod Piwas » ned dub 12, 2015 5:41 pm

Souhlasím s tím, že vysazování kormidla a nandavání motoru za plavby je zoufalství a hlavně nebezpečný, protože v tu chvíli loď neovládám. V reálu to spíš dopadne tak, že se dopředu rozhodnu jestli plachty nebo motor. Motor plánuji dát do přídě jen v situaci, že pojedu na plachty dál s rizikem, že chcípne vítr, pak u břehu v klidu pohon přehodím. Zrcadlo by určitě vyztužit šlo, už jsem o tom přemýšlel, ale asi by to nedělalo dobrotu na tak malé lodi mít váhu motoru na jedné straně kvůli vyvážení.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » ned dub 12, 2015 6:02 pm

Vyvazeni ti to nenarusi nic noveho nevymejslel uz je to vymysleny ma to kezdej druhej a je spokojenej. Normalne tam dej pantograf a trochu to teda vyztuz to zrcadlo na 2,5hp to muze bejt i z alobalu :mad:
Uživatelský avatar
JPfish
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 154
Registrován: pát čer 13, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Chvaletice

Příspěvekod JPfish » ned dub 12, 2015 6:04 pm

Když jsem poptával tu Suzuki 2,5HP u jednoho prodejce dostal jsem tuto odpoveď.

Bohužel tento motor nemáme skladem a ani ho žádnému klientovy nenabízíme, jelikož jde o motor ne valné kvalitu vyrobený v Thajsku.

Tento motor nebyl ani ve fabrice nikdy nastartován a musí se teprve sladit karburátor s motorem. Pokud budete mít zájem, o kvalitní motor nabídnu Vám

A následuje odkaz na tu Yamahu 2,5HP.Tak nevím,jestli ten motor Suzuki 2,5HP je tak hodně špatný a ta Yamaha o hodně lepší.Ta váha Suzuki rozhodně je zajímavá,ale jestli je to na úkor kvality to netuším,jen jsem zkopíroval obsah emailu na můj poptávaný motor.
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Příspěvekod Jardasu » ned dub 12, 2015 6:59 pm

Piwas píše:Souhlasím s tím, že vysazování kormidla a nandavání motoru za plavby je zoufalství a hlavně nebezpečný, protože v tu chvíli loď neovládám. V reálu to spíš dopadne tak, že se dopředu rozhodnu jestli plachty nebo motor. Motor plánuji dát do přídě jen v situaci, že pojedu na plachty dál s rizikem, že chcípne vítr, pak u břehu v klidu pohon přehodím. Zrcadlo by určitě vyztužit šlo, už jsem o tom přemýšlel, ale asi by to nedělalo dobrotu na tak malé lodi mít váhu motoru na jedné straně kvůli vyvážení.


Ahoj Piwasi,
dovol několik praktických zkušeností. Na Finnovi, který teď předělávám na nový trimaránek, jsem měl zavěšenou Yamahu 2,5 HP s krátkou nohou, s Finnem to utíká jenom na volnoběh.

1/ Vřele nedoporučuji dát na vyztužení 18mm bukovou překližku (to je ta zdrsněná na podlahy vozíků, nedrží na ní barva a šrouby v ní shnijou - zjistil jsem včera). Normální borová vodovzdorná překližka by měla být v pohodě. Motor visel cca 8 cm nad hranou zrcadla.
2/ mít motor připravený k okamžitému nastartování je k nezaplacení, zase konkrétně, jak jsem byl ve Švédsku rád, když Yamaha chytla na první škubnutí, když nás vlny tlačily na skálu. Představa, že bych měl někam lézt a nasazovat motor, mne děsí ze sna, stejně by motor skončil na dně, jak napsal Pepa.
3/ Vyvážení lodě, nevím kolik vážíš, ale pokud jezdíte ve dvou a s bagáží, tak těch 18 kg motoru je o ničem a pro závodění asi motor nebudeš používat.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti