Ako jazdit najekonomickejsie na lodi Monterey 250cr

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
ballo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 120
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod ballo » čtv dub 30, 2015 7:51 am

A co takto skusit nieco taketo na trolling? V poslednych rokoch som si vsimol ze to ma namontovane dost lodi aj okolo 24-26 stop a cez 2300 kg.
http://www.turtlemarine.com/minnkotamk160em.html - 24V

Je to elektro. Zvacsa to pouzivaju bez pridavnych baterii iba ako zachranny motor v pripade vypadku hlavneho na par minut.
Funguje to na 12-24-36v - podla vykonu . A montuje sa to priamo na nohu motora, takze riadenie funguje pomocou povodneho volantu.
Hlavne je to o hodne tichsie ako nejaky revuci 8 konak na pol plynu.

Samozrejme pri dlhsej plavbe (par hodin 4-5h) su problem baterie. Ale ak by sa tam dala napr. 1 alebo 2 ks 24V 200 AH ???
A dobijanie v marinach. Aj tak sa plati za napojenie elektriky takze uz je jedno ci si aj dobijes baterie alebo nie.

Popripade mat v zalohe vlastny prenosny 2KW agregat napr. Honda alebo Yamaha. Ktory sa da pouzit aj na x inych veci nie len na nabitie baterii.

Samozrejme investicia do niecoho takehoto je o dost vyssia ako nakup 8-10 HP benzinaku.
Ja nad niecim podobnym uvazujem. Nerobil som vsak zatial prepocty.
Napr. kolko hodin treba baterie nabijat pri zapojeni na 220V resp. agregatom.
Mozno by v tomto vedel poradit niekto o hodne elektro skusenejsi... Napr. Bedo? :-)

Tu su nejake dalsie popis:
http://www.minnkotamotors.com/Products/ ... SALTWATER/
http://www.minnkotamotors.com/WorkArea/ ... px?id=2988

Tu pisu aj pribliznu spotrebu:
http://www.trollingmotors.net/minn-kota-em-160

Cca 2 hod na 24V 100 Amp bateriu pri polovicnom vykone.

A este trosku bude problem pri vybere baterii. Lithium su sice lahucke ale stoja 5 nasobok AGM baterii...
AGM pri tychto parametroch zasa hodne vazia :-(
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » čtv dub 30, 2015 9:42 am

Presiel som zopar tych odkazov a skusil prepocitat, tak to vyzera, ze optimalny sklz u teba bude asi 45km/h (takze sa potvrdzuje podobny trup a vaha ako u mna) a pri tej rychlosti ti to spapka asi 90l/100km. Maximum u teba bude asi 150l/100km.
Udaje vychadzaju z toho co pisali ludia na tych forach, aj oni to nejako merali tak moze byt nejaka odchylka.
Onoho casu tu na bol jeden s takou lodou a vravel, ze jazdi tak 100l/100km a jazdil standardne nie ako blazon bud chodil pomaly, alebo cca 50km/h...

No holt benzin je benzin... Min. na tom vidno, ze tebe by privesak na pomalu rychlost usetril asi uz dost podstatne mnozstvo paliva na km, pokial by si prezil ostatne negativa a cucat (pokial by si to poriesil) moze priamo z hlavnej nadrze.
Inak my sme skusali ist s privesakom so zafixovanym plynom a fixovanym priamym smerom (navyse mne sa montuje privesak priamo do osi lode, je tesne za Z nohou) a velmi dobre sa dalo manevrovat s original Z nohou, ale vzdy sme takto sli na kludnej vode a minimalny vietor. Vnutorne nas trapil odpor nohy a vrtule, ale subjektivny pocit bol, ze jej sklopenim sa rychlost nijako nezvysila.
Uživatelský avatar
raketak
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř dub 29, 2015 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod raketak » čtv dub 30, 2015 1:45 pm

POvedzme si otvorene privesny motor je neprakticky, zavadzia a robi tien ked sa chce niekto opalovat na swim platforme, nehovoriac o soferovani.

Ten elektricky motor co sa pridava na hlavny motor moze byt velmi zaujimave riesenie.

Sklz si myslim, ze nie je pre kazdeho, iste je potreba ked su vlny ale inak je daleko priemnejsie ist po rovnej hladine 7,5kmh- da sa opalovat proste vsetko, pri sklze sa treba iba drzat a perovat nohami...co je otravne u posadky ktora je starsia.

Idealne riesenie by bolo podla mna

http://www.turtlemarine.com/minnkotamk160em.html s elektrikou nie je problem ked mam v cene napojenie na elektr. Cize doriesit baterie dostacne velke na to aby to vydrzalo, pripadne to kombinovat s motorom ked pojdem 7,5kmh aby sa dobijali.

Co si myslite??? mate niekto skusenosti s tym elektro motorom?
Uživatelský avatar
raketak
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř dub 29, 2015 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod raketak » čtv dub 30, 2015 1:58 pm

a co si myslite na riesenie ze by som mal obe naraz pustene

aj to elektricke aj hlavny motor ako tak sa pozeram na technicke riesenie

http://www.turtlemarine.com/minnkotamk160em.html

logicky by mi vyslo ze by som isiel mozno 2x rychlejsie pri nizskej spotrebe a to by sa mi asi zdalo najekonomickejsie
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv dub 30, 2015 3:39 pm

raketak píše:POvedzme si otvorene privesny motor je neprakticky, zavadzia a robi tien ked sa chce niekto opalovat na swim platforme, nehovoriac o soferovani.

Ten elektricky motor co sa pridava na hlavny motor moze byt velmi zaujimave riesenie.

Sklz si myslim, ze nie je pre kazdeho, iste je potreba ked su vlny ale inak je daleko priemnejsie ist po rovnej hladine 7,5kmh- da sa opalovat proste vsetko, pri sklze sa treba iba drzat a perovat nohami...co je otravne u posadky ktora je starsia.

Idealne riesenie by bolo podla mna

http://www.turtlemarine.com/minnkotamk160em.html s elektrikou nie je problem ked mam v cene napojenie na elektr. Cize doriesit baterie dostacne velke na to aby to vydrzalo, pripadne to kombinovat s motorom ked pojdem 7,5kmh aby sa dobijali.

Co si myslite??? mate niekto skusenosti s tym elektro motorom?


pokud chceš plavat levně a bez drncání, tak tohle prodej a kup výtlak. ani 4 želvíma minkotama tohle nevyřešíš :hmm:
Uživatelský avatar
ballo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 120
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod ballo » čtv dub 30, 2015 3:58 pm

Vytlak je pre ludi ktory maju kopec casu alebo ak im staci kazdy vikend plavat 20 -30 km okolo mariny aby sa stihli do konca vikendu vratit.
Na druhu stranu nie kazdeho bavi jazdit nonstop v sklze 40 km a byt stale v strehu.

Ja napriklad dolu dunajom si jazdu vychutnavam a idem tak 10-12 km/hod. Vyrazim v piatok, sobotu si niekde uzivam na vode. A v Nedelu sa v sklze vraciam spat kedze v pondelok treba ist do prace.
Cize realne vyuzivam trolling aj sklz ...

Elektro motor sa mi zda byt ako vhodna nahrada hlavneho napr. 260 HP benzinu ktora by mala byt dostacujuca, usporna a ticha na par hodin plavby dolu prudom ...

Bolo by super ak by sa k teme zapojil aj niekto kto ma realne skusenosti alebo min. tie spravne elektro znalosti.
Namiesto skvelych napadov ako - padla, plachty, vymena lode popripade zmena konicka ...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv dub 30, 2015 11:11 pm

Prepáčte že budem mierne uštipačný, ale stále je to o tom istom, peniaze na veľkú loď so silným motorom majú, ale na benzín už nie ;) . V Bratislave je takých lodí na mraky, vybehnú proti prúdu za posledný most, ani do Devína sa nedostanú. nie to ešte o 3 km ďalej do Rakúskeho Heinburgu. 15 min hore prúdom na plné gule, pol hodinku dolu na brblačku a záverečný efektný šprint do zátoky. Alebo podobný štýl na opačnú stranu. Tak jazdia skoro všetci. Nájde sa aj pár výnimiek, ale moc ich nie je. A o tom ako išli kedysi až do Budapešti budú vyprávať celé roky.
A sme pri podstate problému, ty rakeťák sa chceš plaviť dlhé traťe, ale my nevieme čo ty považuješ za dlhú trať. Elektromotor na mori nič nerieši. Pri 7,5 km rýchlosti kolko toho najazdíš a ako dlho si schopný stáť pri kormidle. 3 - 4 hodiny, alebo päť? S tým že si ten motor cucne sa treba zmieriť, tešiť sa z peknej jazdy a ak ti to nepôjde, to zmierenie sa, tak poslúchnuť Davidovu radu a kúpiť inú loď.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát kvě 01, 2015 12:34 am

Denis píše: Pri 7,5 km rýchlosti kolko toho najazdíš a ako dlho si schopný stáť pri kormidle. 3 - 4 hodiny, alebo päť? S tým že si ten motor cucne sa treba zmieriť, tešiť sa z peknej jazdy a ak ti to nepôjde, to zmierenie sa, tak poslúchnuť Davidovu radu a kúpiť inú loď.


Denisi, 10 - 12 - 14 hod "pri kormidle" jako prd, když se vracím z Německa proti Labi. Nijak zvlášť mi to neser--e a kochám se. A ten můj 8 t barák mi nesežere ani proti vodě víc, jak 70 - 75 l / 100km. Na omezený rychlosti v Německu jen kolem 45 -50/100 :whist:
Uživatelský avatar
raketak
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř dub 29, 2015 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod raketak » pát kvě 01, 2015 9:03 am

Ono fakt je jeden ze nie kazdemu sedi rychla jazda v sklze. zvacsa nadskakujes a fuci ti na hlavu nehovoriac o celkovom pohodli na kajute. Iste na sporty je to nutnost. skoda ze este nikto nenapisal skusenosti s elektromotorom. A na prove pri lezani je sklz vyslovene neprijemny.
Uživatelský avatar
raketak
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: stř dub 29, 2015 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod raketak » pát kvě 01, 2015 9:08 am

Denis píše:Prepáčte že budem mierne uštipačný, ale stále je to o tom istom, peniaze na veľkú loď so silným motorom majú, ale na benzín už nie ;) . V Bratislave je takých lodí na mraky, vybehnú proti prúdu za posledný most, ani do Devína sa nedostanú. nie to ešte o 3 km ďalej do Rakúskeho Heinburgu. 15 min hore prúdom na plné gule, pol hodinku dolu na brblačku a záverečný efektný šprint do zátoky. Alebo podobný štýl na opačnú stranu. Tak jazdia skoro všetci. Nájde sa aj pár výnimiek, ale moc ich nie je. A o tom ako išli kedysi až do Budapešti budú vyprávať celé roky.
A sme pri podstate problému, ty rakeťák sa chceš plaviť dlhé traťe, ale my nevieme čo ty považuješ za dlhú trať. Elektromotor na mori nič nerieši. Pri 7,5 km rýchlosti kolko toho najazdíš a ako dlho si schopný stáť pri kormidle. 3 - 4 hodiny, alebo päť? S tým že si ten motor cucne sa treba zmieriť, tešiť sa z peknej jazdy a ak ti to nepôjde, to zmierenie sa, tak poslúchnuť Davidovu radu a kúpiť inú loď.


za dlhu trat povazujem taku ked sa dokazem vratit s malou rezervou benzinu v nadrzi z vyletu do pristavu resp. cerp stanici.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob kvě 02, 2015 8:10 am

V Monterey 250cr nadskakuješ a fučí ti na hlavu :lol: ? Ty si sa k tej lodi dostal asi ako slepé kura k zrnu :), alebo nevhodný darček na vianoce ? Prepáčte tu iróniu, ale na vlnách som nadskakoval ja v mojej motorovej piroge s 20 k motorom, alebo všetci gumkáči, čo zažívajú dobrodružstvo v sklze. Rakeťák, pojazdíš uvidíš ;) .
Slnenie na palube, to je hlavne na prospektoch. Inak je slnko na mori večný nepriatel a najlepší pomocník je slnečná strecha , najlepšie biela. Slnenie na vode je nebezpečnév tom , že si neuvedomuješ tú pálavu, lebo voda okolo ťa ochladzuje.

Dlhá jazda ako popisuješ by mala byť 300 - 400 km, To sa už dá niečo prejsť a vidieť. Nájdeš si svoj vlastný štýl, naberieš skúsenosti. Chceš v lodi aj spávať? alebo pobyt v hotely a na lodi len výlety.

Každý vydrží za kormidlom inak, keď je na čo pozerať, tak to ide. Keď sme valili s Dedkom na Maase proti prúdu 7,5 km/ hod , stále v rovnakom údolí, tak po dvoch hodinách som mal problém nezaspať.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » sob kvě 02, 2015 8:39 am

Dávám za pravdu Denisovi a Davidovi. Tohle opravdu moc nechápu, to je jako pořídit si Ferrari a zajímat se, jestli dojedu do Prahy za 500 korun v nádrži. Nejlepší bude, když to prodáš protože tohle špekulování nemá smysl. Stejně ta loď plus mínus žere stejně a jako upřímně stresovat se jestli pojedu o litr úsporněji nebo ne, to se na to radši vykašlu a prodám to. Nehledě na to, že to musí být hrozná zábava se takto plavit na takovéto lodi. Asi jako jet s tím Ferrari padesátkou s okem nalepenym na palivoměru.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti