Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: vilma, windward, Pepa

Uživatelský avatar
Ismael
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát zář 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ismael » pát črc 24, 2015 12:20 pm

Dobré poledne přeji,
Ještě tak organizovat plavce v plaveckem klubu a konat osvetu tam. Wink


To víš že jo ! Proškolování koupajících se před vstupem do vody by dokonce mohlo přinést nezanedbatelný peníz do státní kasy. Radši to moc nerozviřuj, ať se nedočkáme nějaké novelizace nějaké vyhlášky.
Malý rozdíl je jen v tom, že plavající individuum (stejně jako chodec na pozemní komunikaci) nikoho nepotopí (neohrozí). Pokud nemá u sebe námořní minu. (Na to naštěstí zatím nepřišli ani ti s utěrkama na kebuli).
Zdravím.
I.
Uživatelský avatar
JK
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 289
Registrován: pát kvě 11, 2007 2:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod JK » pát črc 24, 2015 5:43 pm

Předminulou sobotu jsem zastavil na dvě hodiny na vltavě severně od Hluboký.
Překvapilo mě, jak čilej je tam provoz. Na řece 25 metrů široký,
v zatáčce do který neni vidět, vedle vývaziště s přivázanou lodí,
jelo zhruba 80 procent lodí ve skluzu.
Ty ostatní prostě měly slabej motor.
Než jsme dosvačili, projely jenom dvě lodě na bublačku v klidu a s úsměvem.
Takže moc rád čtu, že těch magorů je v tom davu slušňáků jen pár...
A teď tu vo makový panence. Prrooosíííím. :P
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pát črc 24, 2015 8:30 pm

k politikům: Moje zkušenost z akcí proti zákazu nočního kotvení a z vyjednávání na politické úrovni je překvapivě pozitivní. Samozřejmě, ovlivňuje ji skutečnost, že v této věci skutečně neměl zájmy nikdo, kdo by mohl účinně lobbovat tak vysoko, a taté to, že šlo o snadno srozumitelný problém. Díky tomu jsme se opravdu setkávali s nečekanou vstřícností, bez ohledu na politickou orientaci. Nerad bych někoho opomenul, takže nebudu uvádět jména, ale bylo to mnohem více poslanců, senátorů a funkcionářů zákonodárného sboru, než ti dva či tři, jejichž postoje si všimla média. Budu se opakovat, když prohlásím, že fungování zastupitelského systému mne opravdu mile překvapilo. Bude-li nějaké "příště," určitě k této formě veřejného působení přistoupíme mnohem dříve a lépe připravení - tentokrát jsme některé domluvy o interpelacích nestihli ani využít, protože než jsme podklady pro interpelaci připravili, situace se změnila natolik, že jsme hotové texty mohli zahodit.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pát črc 24, 2015 8:59 pm

Co hřebínek, Felixi, dobrý? ;)
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv črc 30, 2015 7:58 pm

JK píše:Než jsme dosvačili, projely jenom dvě lodě na bublačku v klidu a s úsměvem.
Takže moc rád čtu, že těch magorů je v tom davu slušňáků jen pár...
A teď tu vo makový panence. Prrooosíííím. :P

Mam stejnou zkušenost z Orlika: Pod Zvikovem je ze všech tri stran cedule s omezenim rychlosti na 10km/h. Z rychlych clunu schopných plavby v kluzu jsem nezaznamenal JEDINEJ, kterej by to dodrzoval. Vsichni to po Vltave palili na plnej plyn tam a zpatky. To, ze tam je hned za rohem na Otave barak PVL a stanice ricni policie, asi nikoho nezajima ani nedesi.

Je fakt, ze v tech srackach zelenejch by se tezko někdo koupal, ale tech 10km/h tam asi nebude kvůli plavcum, ze... Jinak je to tam ovsem UZASNY!
Uživatelský avatar
smot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: ned pro 09, 2012 1:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod smot » čtv srp 27, 2015 7:52 pm

Dnes v Událostech:

Nová pravidla plavebního provozu
Zvýšení tržeb až o 50 procent v okolí přehrad a také strach plavců z rychlých lodí a porušování nových nařízení. Tak hodnotí dopady nové vyhlášky o pravidlech plavebního provozu zástupci podnikatelů, lodního průmyslu a starostové obcí.


ČT iVysílání
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » čtv srp 27, 2015 7:58 pm

APL - "Vyhodnoceni" dopadu nove vyhlasky v letosni sezone 2015

Praha, 27.8.2015. Asociace malých a středních a podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) a APL-Asociace lodního průmyslu spolu s policií, Státní plavební správou i starosty obcí a měst vyhodnocují v závěru letní sezóny dopady nové vyhlášky pro rekreační plavbu na vodních tocích ČR. Podpořila turistický ruch a tím i podnikání v oblastech kolem vody anebo způsobila pobouření občanů?

V dubnu 2015 se po mnoha letech za podpory Asociace lodního průmyslu (APL), Asociace malých a středních a podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) a provozovatelů lodí podařilo sjednotit nastavení stejných podmínek pro rekreační plavbu jako v ostatních zemích Evropské unie. To byla nejenom dobrá zpráva pro majitele lodí, ale i mimořádná příležitost zahájit podnikání v oblastech kolem vody a využít vyššího turistického ruchu.

Spokojenost turistů a podnikatelů v dotčených obcích v okolí řek byla ale často negována rekreanty nebo místními obyvateli v obavě ze zvýšené hladiny hluku nebo ničení okolní přírody. AMSP ČR se proto rozhodla nestranně zmapovat první sezónu, připravila statistiku nehodovosti, dopravních přestupků a provedla průzkum jak mezi místními podnikateli, tak mezi starosty dotčených obcí v okolí splavovaných řek.

Po několika měsících lze konstatovat, že skutečně dochází k oživění turistického ruchu v okolí vodních toků. Zájem o vodní turistiku je zřetelně rostoucí, vzniká nejen nový druh podnikání, spojený s vytvořením přístavišť a příslušnou infrastrukturou, ale podpořil se život v obcích, což pociťují malé obchody, restaurace a občerstvení. Turisté začínají navštěvovat zapomenuté vesnice a blízké pamětihodnosti. Policie ČR evidovala od dubna 74 dopravních přestupků spojených s novým režimem, zejména za znečišťování vodních ploch odhazováním předmětů. Občas se objevovaly i přestupky spojené s nedodržováním vzdáleností plavby od břehu nebo parkování v nepovolených místech.

Policie České republiky před účinností změn z. č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě neměla pravomoc udělovat blokové pokuty za přestupky spáchané „na vodě“. Všechny zjištěné přestupky musely být oznamovány Státní plavební správě. S účinností změn v zákoně má policie pravomoc udělovat za vybrané přestupky spáchané „na vodě“ blokové pokuty, a to do výše 5000,- Kč. To je velký posun a Policie České republiky je za to ráda, protože někteří účastníci plavebního provozu jsou velmi nedisciplinovaní. Od 1. 1. 2015 je policií evidováno 74 přestupků, z toho bylo na místě řešeno 31 přestupků a blokových pokut bylo uděleno za více než 11.000,- Kč, většinou se jednalo o pokuty za znečištění vody odhozením předmětů z plavidla, za křížení plavidla, akrobatické skoky na vodě se skútrem a za neplatný lékařský posudek, dokonce i plavec dostal pokutu za ohrožení plynulosti plavebního provozu. 34 přestupků bylo oznámeno a předáno k řešení Státní plavební správě, v mnoha případech za požití alkoholu, chybějící poznávací znaky plavidla, chybějící nebo propadlé průkazy vůdců malých plavidel a ostatní, méně závažné, byly řešeny domluvou, např. jízda příliš blízko břehů a parkování mimo vyznačená místa“, sděluje Martin Hrinko, ředitel Ředitelství služby pořádkové policie.

Naproti tomu Státní plavební správa překvapivě uvádí, že v tomto roce došlo ke snížení přestupků páchaných porušením výtlačného režimu plavby.

„V období od začátku července do půlky srpna tohoto roku bylo kontrolováno celkem 322 plavidel, což je v porovnání s rokem 2013 o 100 plavidel více. Zároveň se jedná o stejný počet jako v roce 2014. Zvýšenou kontrolou na vodních cestách a vodních nádržích, kde lze plout s plavidlem se spalovacím motorem o výkonu nejvýše 10 kW ve výtlačném režimu a ze srovnání zjištěných přestupků v roce 2015 oproti stejnému období v letech 2014 a 2013, je patrné, že došlo ke snížení přestupků páchaných porušením výtlačného režimu plavby“, uvádí fakta Václav Novák, pověřený řízením Státní plavební správy. „Dle výsledků kontrol je nutné konstatovat, že vodní skútry zatím způsobily výrazně méně přestupků než ostatní malá plavidla. V rámci provedených kontrol bylo zjištěno, že nejčastějšími přestupky bylo vedení plavidla osobou bez průkazu způsobilosti k vedení malých plavidel (VMP) nebo bez lodního osvědčení (LO). Alarmujícím je zjištění, že 15 vůdců vedlo plavidlo pod vlivem alkoholu“, doplňuje Václav Novák.

Podle průzkumu mezi starosty dotčených obcí vyplývá, že mají s novým opatřením zkušenost spíše negativní. Pouze 17% jich novou formu rekreace zcela podporuje, zatímco 58% je nespokojeno. Prakticky všichni nespokojení starostové ale uvádí, že jejich výtky nesměřují ke zrušení nového plavebního režimu, ale k jeho úpravě.

„Novelu zákona vnímáme pozitivně s tím, že je třeba její skutečný přínos hodnotit po delším časovém úseku jako je 1- 2 roky a do té doby ji výrazně neměnit. Jako zástupce APL – sdružení firem zabývajících se výrobou a prodejem lodí a lodního příslušenství, mohu potvrdit ve sledovaném období navýšení produkce cca o 15 %. Jedná se zejména o prodej menších lodí, motorů a skútrů, půjčování lodí na vodních plochách, takže skutečně dochází k naplňování našeho cíle. Současně pozorujeme i oživení rekreační infrastruktury na domácích vodách, zvýšení zaměstnanosti v servisu, službách, v pohostinství a ubytovacích zařízeních“, uvádí místopředseda APL Vladimír Toman.
„Co se týká negativních reakcí, musím zdůraznit, že i na vodních hladinách se musí respektovat pravidla plavby. Zde vidím nedostatek v osvětě a propagaci nové vyhlášky, protože všichni vyškolení účastníci provozu vědí, jak se mají chovat, ale ti nejohroženější, plavci, si vůbec neuvědomují, že jsou též účastníky plavby a nevnímají nebezpečí, které jim hrozí v plavební dráze. Chybí větší osvěta vč. informačních tabulí v okolí vodních toků zejména před a během plavební sezony,“ dodává Vladimír Toman.

Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR, shrnuje dosavadní poznatky: „Vše je třeba hodnotit s odstupem a bez emocí. Jedná se nový druh turistky a podnikání, podporovaný v celé Evropě, spojený s oživením venkova, což by mělo být v zájmu všech dotčených. Díky několika neseriózním majitelům skútrů není možné paušálně odsoudit tisíce slušných turistů. Chataři a rybáři si musí zvyknout na to, že jim řeka nepatří a majitelé lodí, že se musí striktně dodržovat pravidla, podobně jako na silnici. V opačném případě musí být nekompromisně sankcionováni. V každém případě ale dochází k posílení drobných živnostenských služeb v regionech, obchody, výčepy nebo malá občerstvení začínají ožívat a vznikají nová přístaviště.“
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv srp 27, 2015 8:38 pm

|Dnes byla tisková konference, nevím zda byl Felix.

Toto je tisková zpráva:

Tisková zpráva 27.8.2015

Nový druh podnikání v okolí vodních toků po první sezóně

Praha, 27.8.2015. Asociace malých a středních a podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) a APL-Asociace lodního průmyslu spolu s policií, Státní plavební správou i starosty obcí a měst vyhodnocují v závěru letní sezóny dopady nové vyhlášky pro rekreační plavbu na vodních tocích ČR. Podpořila turistický ruch a tím i podnikání v oblastech kolem vody anebo způsobila pobouření občanů?


V dubnu 2015 se po mnoha letech za podpory Asociace lodního průmyslu (APL), Asociace malých a středních a podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) a provozovatelů lodí podařilo sjednotit nastavení stejných podmínek pro rekreační plavbu jako v ostatních zemích Evropské unie. To byla nejenom dobrá zpráva pro majitele lodí, ale i mimořádná příležitost zahájit podnikání v oblastech kolem vody a využít vyššího turistického ruchu.

Spokojenost turistů a podnikatelů v dotčených obcích v okolí řek byla ale často negována rekreanty nebo místními obyvateli v obavě ze zvýšené hladiny hluku nebo ničení okolní přírody. AMSP ČR se proto rozhodla nestranně zmapovat první sezónu, připravila statistiku nehodovosti, dopravních přestupků a provedla průzkum jak mezi místními podnikateli, tak mezi starosty dotčených obcí v okolí splavovaných řek.

Po několika měsících lze konstatovat, že skutečně dochází k oživění turistického ruchu v okolí vodních toků. Zájem o vodní turistiku je zřetelně rostoucí, vzniká nejen nový druh podnikání, spojený s vytvořením přístavišť a příslušnou infrastrukturou, ale podpořil se život v obcích, což pociťují malé obchody, restaurace a občerstvení. Turisté začínají navštěvovat zapomenuté vesnice a blízké pamětihodnosti. Policie ČR evidovala od dubna 74 dopravních přestupků spojených s novým režimem, zejména za znečišťování vodních ploch odhazováním předmětů. Občas se objevovaly i přestupky spojené s nedodržováním vzdáleností plavby od břehu nebo parkování v nepovolených místech.

Policie České republiky před účinností změn z. č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě neměla pravomoc udělovat blokové pokuty za přestupky spáchané „na vodě“. Všechny zjištěné přestupky musely být oznamovány Státní plavební správě. S účinností změn v zákoně má policie pravomoc udělovat za vybrané přestupky spáchané „na vodě“ blokové pokuty, a to do výše 5000,- Kč. To je velký posun a Policie České republiky je za to ráda, protože někteří účastníci plavebního provozu jsou velmi nedisciplinovaní. Od 1. 1. 2015 je policií evidováno 74 přestupků, z toho bylo na místě řešeno 31 přestupků a blokových pokut bylo uděleno za více než 11.000,- Kč, většinou se jednalo o pokuty za znečištění vody odhozením předmětů z plavidla, za křížení plavidla, akrobatické skoky na vodě se skútrem a za neplatný lékařský posudek, dokonce i plavec dostal pokutu za ohrožení plynulosti plavebního provozu. 34 přestupků bylo oznámeno a předáno k řešení Státní plavební správě, v mnoha případech za požití alkoholu, chybějící poznávací znaky plavidla, chybějící nebo propadlé průkazy vůdců malých plavidel a ostatní, méně závažné, byly řešeny domluvou, např. jízda příliš blízko břehů a parkování mimo vyznačená místa“, sděluje Martin Hrinko, ředitel Ředitelství služby pořádkové policie.

Naproti tomu Státní plavební správa překvapivě uvádí, že v tomto roce došlo ke snížení přestupků páchaných porušením výtlačného režimu plavby.

„V období od začátku července do půlky srpna tohoto roku bylo kontrolováno celkem 322 plavidel, což je v porovnání s rokem 2013 o 100 plavidel více. Zároveň se jedná o stejný počet jako v roce 2014. Zvýšenou kontrolou na vodních cestách a vodních nádržích, kde lze plout s plavidlem se spalovacím motorem o výkonu nejvýše 10 kW ve výtlačném režimu a ze srovnání zjištěných přestupků v roce 2015 oproti stejnému období v letech 2014 a 2013, je patrné, že došlo ke snížení přestupků páchaných porušením výtlačného režimu plavby“, uvádí fakta Václav Novák, pověřený řízením Státní plavební správy. „Dle výsledků kontrol je nutné konstatovat, že vodní skútry zatím způsobily výrazně méně přestupků než ostatní malá plavidla. V rámci provedených kontrol bylo zjištěno, že nejčastějšími přestupky bylo vedení plavidla osobou bez průkazu způsobilosti k vedení malých plavidel (VMP) nebo bez lodního osvědčení (LO). Alarmujícím je zjištění, že 15 vůdců vedlo plavidlo pod vlivem alkoholu“, doplňuje Václav Novák.

Podle průzkumu mezi starosty dotčených obcí vyplývá, že mají s novým opatřením zkušenost spíše negativní. Pouze 17% jich novou formu rekreace zcela podporuje, zatímco 58% je nespokojeno. Prakticky všichni nespokojení starostové ale uvádí, že jejich výtky nesměřují ke zrušení nového plavebního režimu, ale k jeho úpravě.

„Novelu zákona vnímáme pozitivně s tím, že je třeba její skutečný přínos hodnotit po delším časovém úseku jako je 1- 2 roky a do té doby ji výrazně neměnit. Jako zástupce APL – sdružení firem zabývajících se výrobou a prodejem lodí a lodního příslušenství, mohu potvrdit ve sledovaném období navýšení produkce cca o 15 %. Jedná se zejména o prodej menších lodí, motorů a skútrů, půjčování lodí na vodních plochách, takže skutečně dochází k naplňování našeho cíle. Současně pozorujeme i oživení rekreační infrastruktury na domácích vodách, zvýšení zaměstnanosti v servisu, službách, v pohostinství a ubytovacích zařízeních“, uvádí místopředseda APL Vladimír Toman.
„Co se týká negativních reakcí, musím zdůraznit, že i na vodních hladinách se musí respektovat pravidla plavby. Zde vidím nedostatek v osvětě a propagaci nové vyhlášky, protože všichni vyškolení účastníci provozu vědí, jak se mají chovat, ale ti nejohroženější, plavci, si vůbec neuvědomují, že jsou též účastníky plavby a nevnímají nebezpečí, které jim hrozí v plavební dráze. Chybí větší osvěta vč. informačních tabulí v okolí vodních toků zejména před a během plavební sezony,“ dodává Vladimír Toman.


Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR, shrnuje dosavadní poznatky: „Vše je třeba hodnotit s odstupem a bez emocí. Jedná se nový druh turistky a podnikání, podporovaný v celé Evropě, spojený s oživením venkova, což by mělo být v zájmu všech dotčených. Díky několika neseriózním majitelům skútrů není možné paušálně odsoudit tisíce slušných turistů. Chataři a rybáři si musí zvyknout na to, že jim řeka nepatří a majitelé lodí, že se musí striktně dodržovat pravidla, podobně jako na silnici. V opačném případě musí být nekompromisně sankcionováni. V každém případě ale dochází k posílení drobných živnostenských služeb v regionech, obchody, výčepy nebo malá občerstvení začínají ožívat a vznikají nová přístaviště.“


A ještě toto je zajímavé

Ipsos pro AMSP ČR
Názory starostů na změny pravidel o rekreačních plavbách


Rychlý výzkum s cílem zjistit odezvu na změnu vyhlášky 46/2015 byl proveden ve dnech 21.-26. srpna 2015, dotazník vyplnilo 28 starostů obcí v okolí vodních toků (Labe, Vltavy, Berounky a Moravy).
Z jejich odpovědí vyplývá, že většina z nich (57 %) má se změnou pravidel negativní zkušenost. Pozitivní zkušenost zaznamenalo 21 % dotázaných starostů.

Jako nečastější pozitivní zkušenost starostové uvádějí zatraktivnění některých lokalit, nárůst zájmu o rekreační plavbu v regionu, zvýšení turistického ruchu a zvýšení rozvoje podnikatelských aktivit (7 %).

Mnohem častěji ale starostové zaznamenali stížnosti na řidiče vodních skútrů (43 %), na hluk (39 %) a na porušování vyhlášky obecně (29 %).
Obecně tedy starostové mají na změnu pravidel negativní názor. Pouze 11 % z nich v ní vidí krok správným směrem (přesto by však provedli nějaké úpravy), naopak 54 % starostů se změna nelíbí a byla by pro ně přijatelná jen, pokud by došlo k výrazným úpravám.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv srp 27, 2015 8:47 pm

No to jsou teda kecy. Celá APL ať jde do hajzlu. Poplácali se po ramenou za rozvoj turistického ruchu kolem vody. Ten roste trvale a troufnu si říct, že oni se o to nijak zvlášt nezasloužili. Díky úpravě kotvení v té vyhlášce spíš naopak.

Dost mě mj. pobavilo to, že klesl počet přestupků porušení plavby výtlakem.... bodejť ne, když to prakticky zrušili a lze se volně prohánět. Skůtristi lítaji sem tam a taky se našel jeden mamlas, co každej večer vytáhl ječící motorový prkno a když už byl všude klid (teda mohl být), tak na tom do tmy lítal sem a tam. Kdybych měl s sebou kvér, tak jsem ho snad i sundal. :roll:
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2517
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » pát srp 28, 2015 12:29 pm

Zajímavé je, že se APL konečně přiznala, že se podíleli na přípravě nové vyhlášky..... :?
Uživatelský avatar
Danar
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 295
Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Danar » pát srp 28, 2015 2:46 pm

Chce se mi zvracet :puke: Tendenční kecy. Trochu mi to připomíná jednoho ředitele firmy, co si nechal udělat průzkum motivace a spokojenosti zaměstnanců. Na stupnici od -100 (nespokojenost, demotivace) do +100 (plná spokojenost, motivovanost) vyšlo číslo tuším -10 (demotivovanost). Ale protože nebyl blbej, převedl to na procenta a prohlásil, že pracující lid je pod jeho taktovkou spokojen a motivován z 45%, takže téměř polovina je v pohodě, což je vzhledem k těžkému období firmy úspěch :good:
Uživatelský avatar
bedaza
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pon říj 27, 2014 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bedaza » čtv zář 17, 2015 9:13 pm

:mad: ted jenom schází rozdat medajle
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » pát zář 18, 2015 7:59 am

Snížení přestupků? Tak to snad jen někde. Na Lipně I toho moc nejezdilo, ale pokud, tak to stálo za to. Nafukovací člun, tedy dva, jeden obsazený on + ona, druhý ona + ona a na plné koule (ať to řve, jen když se jede) a pěkně skáčeme přes vlny, rozhoupeme pár plachetnic a hurá do vlny za parník. Rámus a smrad.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

snížení přestupků

Příspěvekod JardaF » úte zář 22, 2015 9:04 am

Snížení přestupků a přísný postih to mě pobavilo - bodejt by ne, když čluny prakticky nemají omezení. A - hovořím za SLapy - je naprostá demagogie hovořit o bývalém zákazu motorových člunů- Dříve mohli čluny jezdit jak chtěly, pouze v letním období od 15.6. do 15.9. mohly jezdit jen ve výtlačném režimu a ne v kluzu. To trvalo deset let, nechápu, co komu na tom vadilo (tedy chápu, odpověď je v tiskové zprávě). Rekreanti a návštěvníci Slap (nečlunaři) se omezili v tom, že akceptovali motorové čluny (ne každý je vyznavač hluku a vln) a majitelé člunů se omezili v tom, že na letní období nelítali nahoru a dolů dělajíce u toho hluk a vlny (tedy zdaleka ne všichni - on to leckdo nerespektoval, ale báli se aspoň policie). Byla to křehká rovnováha, ale rovnováha.
Teď to někdo zcela ohnul k obrazu svému a o víkendu je to v létě na Slapech děsný - neustále kolem vás velmi blízko proplouvají čluny (SLapy jsou uzké) v kluzu, neustále řvou motory, plavec se bojí i u břehu - na Měříně se běžne jezdí kolem pláže a na Živohošti taky. Takže to v té tiskové zprávě považuji za kecy.

Ale není to tak, jak se leckdo snaží vsugerovat okolí, že byl doposud zákaz! Vůbec ne! Jen omezení rychlosti (které mají auta prokristapána taky, ne?). Zákaz byl skútrů - respektive skútry mohly na vyhražených místech. A kdo kdy slyšel/viděl skútry jezdit.., názor si udělal sám. A přímou plavbu moc nedodržují - oblíbená letošní kratochvíle je, že jede motorový člun, dělá vlny a na těch skáče skutr nebo dva.

a mmch - když vidím ty procenta v tiskové zprávě, tak to většina hodnotí jako zhoršení. Proč se to tedy nezruší?
Uživatelský avatar
Jarek02
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: pon črc 14, 2014 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jarek02 » čtv říj 22, 2015 10:51 pm

Je mi líto přátelé, ale nemohu zcela souhlasit s vašim výkladem. Myslím, že tiskové prohlášení je třeba číst doslovně: "došlo ke snížení počtu přestupků na místech, kde je omezena plavba motorem do 10kW a pouze v režimu výtlačné plavby, nedodržením režimu výtlačné plavby". Vzhledem k značnému snížení počtu takových míst, je zřejmé že došlo i ke snížení počtu přestupků.
Tisková zpráva ovšem bohužel neposkytuje srovnání (myslím, že uhodnu proč) s minulými roky ohledně počtu přestupků obecně (tj.nikoli omezených na místa s povoleným pouze výtlačným režimem plavby).
Dozvídáme se, že 31 přestupků bylo řešeno na místě, např.za akrobatické skoky se skůtrem na vodě a dalších 34 (zřejmě závažnějších?) bylo postoupeno SPS (v tomto počtu mohou být tedy akrobatické skoky také). Kolik takových přestupků bylo loni? :)

Ještě bych mohl dodat, že za jeden víkend na Orlíku jsem těch přestupků sám napočítal..výrazně víc než 10 (skoky, nebezpečně blízké míjení, překročení rychlosti, rušení nočního klidu, noční plavba bez osvětlení..). To by ale bylo jen nošení dříví do lesa (ehm..nebo vody na Orlík?).
Já ovšem nejsem ani policie, ani SPS, takže ať žije oficiální statistika!
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát říj 23, 2015 9:54 am

Jak to vlastně vypadá s tou nešťastnou vyhláškou? Resp. s tím odstavcem o nočním kotvení? Blíží se konec roku, tak jestli se má stihnout novelizace, tak by na tom soudruzi z MD měli usilovně pracovat. Je tomu tak, nebo to nechali být, když utichl tlak?
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Re: Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Příspěvekod Josef » čtv led 28, 2016 1:18 pm

Tak tu máme nový rok a konec Ledna. Neví někdo jak to vypadá se změnou vyhlášky o nočním kotvení?
Uživatelský avatar
kapo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 652
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Phobos 24

Re: Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Příspěvekod kapo » čtv led 28, 2016 2:41 pm

já se na to netěším,kdo bude kontrolovat a postihovat zda se jezdí ve výtlaku ? a s 12 konovým motorem na lehkým gumáku 8) třeba na vranově je spousta plachetnic které jezdí převážně na motor.Horší je omezení kotvení,spoustu lodí je na bojkách před chatama atd,
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Re: Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Příspěvekod tkruska » čtv led 28, 2016 4:31 pm

Nove zneni vyhlasky je stale v mezirezortnim rizeni, ale ma dojit k navratu na puvodni text s tim, ze misto 24h bude 48h.
Ja jen doufam, ze se to do zacatku sezony stihne. Jakmile budu vedet vic, dam hned vedet.
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Re: Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Příspěvekod gryf » pon úno 08, 2016 7:29 am

Jen pro širokou informaci - přistál mi na stole k připomínkování návrh změny vyhlášky 46/2015 - v § 2 odst. 5 vyhlášky č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě se slova „v době od východu do západu slunce“ nahrazují slovy „po dobu nejvýše 48 hodin“. Snad se podaří už pro tuto sezonu.
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Příspěvekod Crazymen » pon úno 22, 2016 2:08 pm

žeby se konečně vodáci probudili?
http://www.raft.cz/Clanek-Spluti-jezu-p ... lanku=1769
Uživatelský avatar
Chobotnice
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 44
Registrován: pát kvě 22, 2015 2:00 am
Reputace: 22

Re: Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Příspěvekod Chobotnice » pon úno 22, 2016 7:04 pm

Crazymen píše:žeby se konečně vodáci probudili?
http://www.raft.cz/Clanek-Spluti-jezu-p ... lanku=1769

To je vtipný, já se od vodáků šel podívat k jachtařum jak jsou na tom se spánkem a ono tu tohle... :D No, nás víc trápěj ty jezy, ale jak vidno s nátlakem jsme jen mírně pozadu. BTW: při extrémním výkladu vyhlášky by i jachtaři měli žádat o povolení plavby přes jez, Třeba jezy na Vltavě i Otavě nad Zvíkovem, který jsou sice většinou pár metrů zatopený, ale jsou tam.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Příspěvekod Anonym » pon úno 22, 2016 8:42 pm

Jedna věc jsou zákazy a druhá věc je vymahatelnost práva.
Nedokáži si představit policejní kajak s modrým majákem a houkačkou, jak mě pod šlajsnou honí peřejemi ...... :lol:

Vymahatelnost bude určitě při nějakém průseru a případné záchranné akci. To pak dají sežrat tuplem, pokuta + náklady za výjezd. Možná vo tom to je.
Uživatelský avatar
Chobotnice
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 44
Registrován: pát kvě 22, 2015 2:00 am
Reputace: 22

Re: Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Příspěvekod Chobotnice » pon úno 22, 2016 8:52 pm

"Policejní kajak s modrym majákem" to mně dostalo... :lol: No, jednoho policajta kajakáře znám, ale ve službě jezdí na motorčlunu někde na Labi...
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Re: Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Příspěvekod Crazymen » úte úno 23, 2016 8:07 am

http://neviditelnypes.lidovky.cz/pravo- ... ecnost_wag
Byl jsem ten vůl co psal dotazy, jak se k tomu staví svazy jako třeba Svočr( svaz vodáků) a dostal jsem vesměs erudovanou odpověď "vyhláška se týká motorových plavidel a ne nas"
Jinak pruser pro jednotlivce asi nebude tak velký,ale větší skupiny a organizace, stačí jedna fotka a jeden aktivní blb. Tato ptakovina je odsouzena k zániku při první pokutě, nicméně jakýkoliv úraz na jezu může být pro oddíly likvidační.....

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů