Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 371
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » stř říj 07, 2015 4:00 pm

Mám taky sice ne Waico ale SuperCool,mám ji už18 let a pořád umí sundat 22 st.proti venku,ale pokud se pohybuješ v letě někde jižnějc,tak je to málo,když je venku 35 ve stínu.
Uživatelský avatar
cuch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: úte čer 09, 2015 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Prace kousek od Brna

Příspěvekod cuch » čtv říj 08, 2015 5:18 am

Do těch 32 - 34 st venkovní udrží ta moje lednice teplotu cca.4 st, pak už to samozřejmě s teplotou roste. Ale ještě v teplotách 40 st venku v ní může být 10 - 11 st, což je slušné na nápoje apod. Já třeba nikdy s lodí mimo ČR nepojedu, takže pro mě jako ekonomické vyřešení lednice na lodi pohoda, ale kdo jezdí jižně, tak si samozřejmě musí připlatit za kompresorovou lednici.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » čtv říj 08, 2015 10:26 am

Ono jde o spotrebu. Pises 4.6A x 12V = 55.2 Wh za 1 hodinu x 24 hodin = 1324.8 Wh, to je 1.324 kWh/den 110Ah/den

http://www.dalix.cz/eshop/kompresorova- ... GwodbCEPPQ

pisou ze bezi 25% casu a ma 75W
75 x 24 = 1800 Wh : 4 = 450 Wh = 0.45 kWh 37.5 Ah/den
Ma vetsi uzitnou hodnotu, mrazak a 40l prostoru.

Bude to jednoducha konstrukce, pisou ze neni do auta, nesnasi otresy a vybrace, to asi v lodi nehrozi

http://www.dalix.cz/eshop/plynova-absor ... -mbar.html

Spotřeba 230V: 1,9 kWh/ 24 h
Spotřeba 12V: 220 Ah/24 h
Spotřeba plynu min./max.: 325/375 g/24 h

Mate nekdo zkusenost s absorcni lednickou na lodi, pisou ze je potreba dodrzet rovina. Ta tabulka dobre ukazuje narocnost ne elektriku.

Tech 220 Ah/24 hodin solarka na lodi nedaji. 200Wp da tak max 10A, protoze solarko nebudete tocit za slunickem, tak to da mene. Nejvic to da v poledne, cim vic je to v case + - dava mene. Pripocist njaky stin od takelaze, staci zastinit jen jeden modul a solarko neda skoro nic, zastini se polovina, solarko da polovinu. Vetsi solarko mate asi malokdo.


S Peltierem 1.324 kWh/den 110 Ah/den
Komresorova 0.45 kWh/den 37.5 Ah/den to uz ma solarko 100Wp sanci v lete utahnout, kdyz nebude dalsi zrout elektriky, treba NB. To by chtelo tablet.

Takze dulezitejsi hledisko je jakou lednici elektrika utahne a jak dlouho. Vikend, tyden, nekolik tydnu. Na vikend staci chladit pivo, kofolu, na nejaky tyden to uz chce mrazak. Nebo przeziju na konzervach.

Nez se dalo koupit solarko, tak jsem AKU tahal domu na nabiti, prvni solarko 50Wp me stalo okolo 11KKc, presto jsem nelitoval. Ted mam celkem 365 Wp a obcas je to malo....Mam zahradu, na lodi tolik mista nebude. Tocim rucne za slunickem, na lodi to nepujde. Tam dat nalezato, presne vodorovne, jakykoliv sklon bude smerem mimo slunicko spatne. Tak pocitat ze ze solarka na lodi dostanete tak tretinu oproti natacenemu.

Kdo chce s solarkem zacit, koupil bych si panel klidne 5Wp za par stovek, tak 300 Kc a pohral si s tim, pripojit to primo na ampermetr a ruzne natacet, merit za slunicka a pri zatazene obloze. Obcas pisou..nabiji i pri zatazene obloze, ale uz nenapisou kolik, da to tak 5% kdyz jsou tmave mraky, bile tak 10% proti slunicku.

Popsani zkusenosti od cuch a mirus je dobre.
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 371
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » čtv říj 08, 2015 10:49 am

Absorbční lednici na loď ,tak to by asi byl problém,protože tyto lednice jsou dost háklivé na rovinu.Možná pokud by se umístily na podložku jak jsou vařiče(vyrovnání náklonu lodi)tak by mohly fungovat,ale to je už dost složitý technicky .Většinou jedou na plyn,12 V neznám co by fungovala a 220 V to jsme zase u měničů a pod. A ještě k těm kompresorovkám-ty novější mají USB na připojení tel.tab a pod.
Uživatelský avatar
cuch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 21
Registrován: úte čer 09, 2015 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Prace kousek od Brna

Příspěvekod cuch » čtv říj 08, 2015 11:52 am

Beda píše:Ono jde o spotrebu. Pises 4.6A x 12V = 55.2 Wh za 1 hodinu x 24 hodin = 1324.8 Wh, to je 1.324 kWh/den 110Ah/den.


Jen bych trochu poupravil ten výpočet. Psal jsem, že bere 4.6 A, ale samozřejmě pak vypíná také když se dostatečně nachladí, takže taky asi tak běží čtvrtinu času ale to je můj odhad.Tedy spotřeba asi 28 Ah/den. Mě to sice utáhne ten 50W solár, ten mě dává asi 2,6A takže 2A bere chvilku z baterie, ale zase lednice neběží pořád když je nachlazená a pak baterii zase solár dobíjí. Je to nahraně a na víc jak 3 dny kdyby nebylo krásně slunečno by to asi nejelo. Časem koupím 150W solární panel.
Samozřejmě výhoda kompresorové lednice je jasná, i já bych jí bral, chtěl jsem spíš nabídnout levnější řešení pro toho kdo má menší nároky, třeba pro lidi jako jsem já a brázdí mělké vody zdejších toků uměle tvořených panem Baťou maximálně na 3 dny až týden.
Uživatelský avatar
veselyroman
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 357
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Mělník

Příspěvekod veselyroman » čtv říj 08, 2015 12:03 pm

veselyroman píše:Díky za info.
Takže dokrmuješ pomocí soláru a navíc máš zásadně větší kapacitu baterií...
Je tady někdo, kdo provozuje stejný nebo podobný typ kompresorové lednice, má servisní baterii o kapacitě 75Ah a nedobíjí ji ze soláru?
Podle výpočtů by to teoreticky baterie stíhat měla (bez toho, aby se muselo každou chvíli dobíjet motorem), ale není nad zelený strom praxe.

Když se tedy vrátím zpět k tomuto tématu z pohledu, který teď řeším...
Myslíte, že jsem schopen kompresorovou lednici (např. stejnou jaká je nabízena v místním eshopu) energeticky "uživit" bez toho, abych pořizoval solár?
Představa použití je 2-4 denní výlety, kdy každý den alespoň na chvíli používám motor (tedy dobíjím baterii), eventuelně vypínám lednici přes noc, s lednicí pověšenou na servisní baterii 75Ah, žádné zásadní další energie-žrouty nemaje?
Výpočtově mi to vychází jako bez větších problémů možné, ale realita může být jiná.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv říj 08, 2015 12:27 pm

Jen bych Bedo dost polemizoval o tom ze v aute jsou vetsi otresy ja v lodi. Mozna je to i naopak. A mluvim o rekach na mori to muze bejt uplne jine
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 371
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » čtv říj 08, 2015 2:15 pm

K provozu naší lednice bych ještě dodal-lednice byla zaplněna tak na 70%.Lednice zapínala a jela max.1 minutu(většinou méně),během hodiny zapnula 2-3x.Podle toho jak moc se otvírala..Byli jsme v kempu,kde byla možnost kdykoliv si zapnout 220 v a dobíjet,tuto možnost jsem využil během 14dnů 3X a jednou se baterie dobila na výletě motorem.Nepíšu to abych někoho přesvědčoval,že je to nej řešení,vyzkoušeli jsme několik variant a toto se nám(hlavně mojí dražší polovičce) zamlouvalo nejvíce.Každý řešení má svoje + a- a každý si musí zvážit co mu vyhovuje.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1566
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 235
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod Pavel-Sulc » úte pro 29, 2015 12:06 pm

Lednice.. pokud používáš loď jen na víkend a jedeš z domova tak přenosný box je dobrý řešení. Nachladíš a naplníš ho doma a na lodi moc proudu nepotřebuje.
Pokud na lodi bydlíš, tak nám se osvědčil agregát Isotherm vodou chlazený Mod 3751SO max Liter 200
http://www.erlandsonsbrygga.se/Hemsida/ ... L?id=08966
Výparník je akumulátor chladu, který prodlouží dobu kdy musí běžet kompresor. Vodní chlazení má skvělou účinnost a dovoluje zastavět kompresor kamkoli bez nutné ventilace vzduchu. ASU je funkce která pozná že běží motor nebo nabíječ a chladí na plno.
Máme box, kde se chlad lépe drží při otevření.
DSC04876.JPG

Isotherm.jpg
Isotherm.jpg (89.7 KiB) Zobrazeno 14123 x
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod Zdenda12345 » úte pro 29, 2015 12:28 pm

Koukam na ty fotky, co sem čas od času různě vkládáš.
Na všech je vidět poctivý řemeslný zpracování. Jestli máš fotky ze stavby..... Nepřemýšlel jsi, že bys tu založil vlákno o stavbě své lodě? Je vidět, že máš co říct.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod geus » úte pro 29, 2015 1:26 pm

A co je to kulate s tema dirama vidim asi ovladani kompresor to nahore nerezoby box
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9350
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod Libor » úte pro 29, 2015 2:50 pm

Výparník chlazený vodou, místo mřížky chlazené vzduchem/ventilátorem.... ;)

Chlazení mořskou vodou.

Isotherm SP-agregát je nový, ale vždy spolehlivý systém, který je chlazen přímo vnější vodou. To znamená, že efektivita chlazení je zcela nezávislá na teplotě vzduchu ve člunu. Teplo od kompresoru je odváděno přímo do vody přes palubní vedení bez čerpadla nebo kompresoru, tímto se také ušetří proud. Jedinečné palubní vedení měď/nikl-tepelným výměníkem nahrazuje odpadní odtok. Každý nejmenší pohyb člunu způsobí pohyb vody v palubním vedení (samočerpací) a ochlazuje tímto ochlazovací prostředky. Jelikož je palubní vedení vždy nainstalováno ve stejném odstupu od těžiště člunu, stačí malý pohyb trupu nebo stožáru u plachetnice, aby se spustil čerpací proces. Nepřetržité vypumpovávání teplé vody a načerpávání studené vody zabraňuje také usazování porostu na člunu. Isotherm SP se dodává s nebo bez ASU-systému.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1566
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 235
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod Pavel-Sulc » úte pro 29, 2015 3:18 pm

[Ahoj Geus, „to děravý“ to je průchodka odpadu dřezu kde je chladící smyčka media kompresoru. Když běží lednice je třeba mít odpad otevřený aby jak se kolíbá loď do něj proudila chladná voda. Nerezová nádoba je plněna roztokem a akumuluje chlad. Máme jí umístěnou nahoře pod deskou, chlad klesá dolů. Pod akumulační deskou máme nerezovou misku jako polici, kde se uchová i zmražený maso.
DSC04877.JPG

IMGP0261.jpg

IMGP0265.jpg
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1566
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 235
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod Pavel-Sulc » úte pro 29, 2015 4:47 pm

Isotherm - ještě jsem zapoměl - do dna lodě musíš na průchodku odpadu dřezu udělat větší díru - 60mm. Do původní díry, která byla 1 1/4" jsem udělal z překližky "zátku" kde jsem vyvrtal otvor pro vedení vrtáku kruhové pily na průměr 60.
Systém je naplněn mediem R 410 a sešroubováním spojek potrubí je systém funkční. Spojky je možné znovu rozebrat bez úniku media. Pokud délka trubek nestačí, je možné koupit prodloužení. Kompresor jsem umístil do uzavřeného a jinak nevyužitého prostoru pod sloupcem šuplíků v kuchyni. Spojení elektroniky kompresoru a ovládacího panelu je modulárním kabelem s kontaktem. Kdo umí použít šroubovák a francouzák dá systém dohromady a i do chodu.
Uživatelský avatar
veselyroman
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 357
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Mělník

Re:

Příspěvekod veselyroman » pon bře 06, 2017 1:28 pm

Libor píše:Takto to vypadá po zástavbě:

"truhla" je v salonu pod jednou lavicí (matrace slouží jako další izolace)



Ještě by mě Libore zajímalo, čím jsi nakonec utěsnil průchodky z boxu? Jsi s utěsněním spokojený?
A doplňující otázka - ta bílá trubička, která jde z výparníku do kompresoru ta je při provozu studená (nebo naopak třeba horká)? Jde mi o to, jestli se mám snažit jí maximum umístit v boxu, nebo mimo něj.
Předem díky.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvekod Beda » pon bře 06, 2017 2:08 pm

bahno píše:Kompresor v lednici je pohanenej motorem.
12V->motor na 12V
12V->menic na 220V->motor na 220V
Neni tam ten menic tak nejak navic? A at je sebekvalitnejsi, porad ma mensi nez 100% ucinnost a vestavenou fci kurvitko.


Kurvitko bude vsude....ted uz termostaty take delaji elektronicke i kdyz zadny displej nema.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9350
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod Libor » pon bře 06, 2017 2:45 pm

Romane kterou bílou myslíš? Už to montuješ?



Silnější jsou měděné trubičky s mediem (tam a zpět). Nijaké zahřívání jsem nepozoroval, nejteplejší je výměník na kompresoru.
Pak je tam slabší bílý "drátek" to je jen od snímače teploty k termostatu.

Viz fotky na předchozí straně. Trubičky umísti tak aby se ti to dobře montovalo a také někdy později rozebíralo. Já se orientoval podle umístění rychlospojek, tak aby k nim byl nějaký přístup a nijak nepřekážely...
Obrázek
Průchodky z boxu jsem nedělal. Na jedné fotce vidíš celý box. Ta horní deska se třemi víky je zespodu izolovaná(zesílená) a zapadá přesně shora do jednotlivých chladících prostot. Po obvodě to mělo nalepenou nějakou gumovou těsnící gumu. V nejbližším rohu jsem ji nadzvedl, "vyfrézoval vrtákem" 2 drážky (nebo jednu větší, to už přesně nevím) vložil trubičky a celé dotěsnil Sikaflexem, nebo spíš myslím silikonem. Opět vše přiklopil víkem boxu.
Zdá se že je to těsné, ne asi absolutně vzduchotěsné. Ale nepozoruji únik chladného vzduchu. Navíc tím jak se to otvírá shora, tak nejchladnější vzduch se drží dole...
Uživatelský avatar
veselyroman
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 357
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Mělník

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod veselyroman » pon bře 06, 2017 3:46 pm

Libor píše:Romane kterou bílou myslíš? Už to montuješ?

Silnější jsou měděné trubičky s mediem (tam a zpět). Nijaké zahřívání jsem nepozoroval, nejteplejší je výměník na kompresoru.
Pak je tam slabší bílý "drátek" to je jen od snímače teploty k termostatu.

Viz fotky na předchozí straně. Trubičky umísti tak aby se ti to dobře montovalo a také někdy později rozebíralo. Já se orientoval podle umístění rychlospojek, tak aby k nim byl nějaký přístup a nijak nepřekážely...
Průchodky z boxu jsem nedělal. Na jedné fotce vidíš celý box. Ta horní deska se třemi víky je zespodu izolovaná(zesílená) a zapadá přesně shora do jednotlivých chladících prostot. Po obvodě to mělo nalepenou nějakou gumovou těsnící gumu. V nejbližším rohu jsem ji nadzvedl, "vyfrézoval vrtákem" 2 drážky (nebo jednu větší, to už přesně nevím) vložil trubičky a celé dotěsnil Sikaflexem, nebo spíš myslím silikonem. Opět vše přiklopil víkem boxu.
Zdá se že je to těsné, ne asi absolutně vzduchotěsné. Ale nepozoruji únik chladného vzduchu. Navíc tím jak se to otvírá shora, tak nejchladnější vzduch se drží dole...


Rád bych instaloval příští víkend (pokud čas dovolí). Na mysli mám tu silnější trubičku s mediem (trubička od výparníku jde jen jedna, ale na konci má dvě rychlospojky).
Já budu muset udělat díru přímo do stěny boxu (chladící box byl už v lodi z výroby). Kvůli průměru rychlospojek musím udělat díru daleko větší, než pak zaplní trubička, proto to chci něčím oizolovat. Myslel jsem, že bych použil maloobjemovou těsnící pěnu a na ní pak ještě sikaflex (z vnitřku boxu), abych to nějak "začistil". Tak snad to bude v pohodě.
Uživatelský avatar
veselyroman
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 357
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Mělník

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod veselyroman » úte črc 25, 2017 10:29 am

Lednici už část sezóny s úspěchem využíváme, už máme vyzkoušeno, že na víkend to baterie zvládá - víc dní v kuse mimo marínu (mimo možnost dobití přes dobíječku) jsme zatím nebyli a lednici na noc úplně vypínáme.
Jediné co mě překvapilo, je že přesto, že je lednice zapnutá na "1" a box je celkem malý (cca 30-40 litrů), lednice celý den běží (není slyšet, že by se úplně vypnula a nastalo "ticho"). Přitom prostor je uchlazený evidentně dobře a čidlo termostatu je uvnitře lednice v místě, kde chlad je.
Moje otázka tedy je: měla by lednice v průběhu dne vypínat?
Pokud ano, co může být problém?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9350
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod Libor » úte črc 25, 2017 10:47 am

No tak další ve skupině....12V.

Čoveče nevím, přes den nevypínám, a v noci občas zapomenu. Je ale pravda, že dost namotoruju, tak průběžně dobíjím baterie.

Faktem ale je, že když stáhnu termostatem na minimum tak sepne kompresor velice málo, je několik hodin bez chodu.Neměřil jsem jak dlouho. Ale večer pokud není chladnička vypnutá bych to slyšel.

Možná je to tím že čidlo nemám volně v prostoru, ale asi položené na výparníku, už nevím. Podívám se na to. Nebo mrkni do návodu jak má být umístěné.

Ale pokud čidlo, či termostat je OK a umístění jak má být tak spínaní je vždy odvislé od kvality izolace, a tím pádem postupným ohříváním prostoru, obsahu. Kompresorem jen "doplňuješ" uniklý chlad....tedy pokud je slabá izolace logicky musí pořád běžet....
Uživatelský avatar
veselyroman
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 357
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Mělník

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod veselyroman » úte črc 25, 2017 11:43 am

Díky za odpověď.
Určitý chlad je v lednici "cítit" i po celonočním vypnutí (zatím jsem vždy s sebou zapomněl vzít teploměr, takže bohužel nemám přesné číselné výstupy :-)), předpokládám tedy, že to s izolací není zase až tak špatné.
Ještě mě napadlo, ten "drát" čidla, který vede od termostatu mám v lednici pouze asi jen posledních 10cm, zbytek je veden skříňkou kolem kompresoru až k ovládacímu spínači - ale to předpokládám nevadí. Jestli si dobře pamatuji návod pro instalaci lednice, tak tam nic speciálního ohledně čidla termostatu psáno nebylo. Matně si pamatuji jen zmínku, že termostat (i s čidlem) je možné umístit uvnitř lednice i venku a to bylo všechno...
Asi s sebou zkusím příště vzít infra teploměr a zkusím to kolem lednice všechno "poměřit".
Uživatelský avatar
LadaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 577
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 97
Bydliště: Praha

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod LadaM » čtv črc 18, 2019 11:32 pm

Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9350
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod Libor » pát črc 19, 2019 9:37 am

Za ty prachy dobrá, pokud někdo potřebuje něco přenosného, nebo nemá místo pro zástavbu, jasná volba.

Pokud je prostor je lepší vestavná a koupit jen sestavu kompresor - výparník. Je pak více místa na chlazení a může být i malý mražáček.
Obrázek
Obrázek
http://shop.jachting.info/index.php?mai ... ts_id=2457
Uživatelský avatar
LadaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 577
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 97
Bydliště: Praha

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod LadaM » pát črc 19, 2019 10:19 am

jj, já vyrobil zatím jenom coolbox. Po letošním Jadranu s přenosnou lednicí i zbytek rozhodovacího výboru uznal, že to bude chtít zabudovat i chlazení :) Škoda jenom, že to vodní chlazení je taková darda, přitom na tom zas tak moc není...
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9350
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V

Příspěvekod Libor » pát črc 19, 2019 11:40 am

No já nemám vodní chlazení (je to ranec), ale dá se dodělat v případě nutnosti), ale mám přesně ten strojek co je na obrázku.

Zatím to chladí dobře. Ale nepluji v takovém vedru jako ty na Jadranu. Až se dostanu jižněji uvidím. zda bude dodstečně chladit.

Letos na jaře jsem si pivo v chladničce vlastně ohříval. Nevím kolik měla přesně voda, ta ochlazuje x ohřívá trup a přes stěny i přes izolaci částečně prostor v chladniččce, ale rozhodně měla více než okolní vzduch.

No a když jsem jednou v lodi ráno naměřil 2,2 stupně tak pivo na stole v sálonu bylo mnohem chladnější než to z lednice .... :) Jak říkám, zaklad je dobrá izolace. Lednice mi sepla v tom chladu na 1, stupěň snad jen 2x za den, aby se mi pivo ohřálo....

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů