Omezení plavby na Vltavě v Praze
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
To je standardní předjíždění.... Skif plul rychleji, tak měl buď zpomalit, nebo tě bezpečně předjet.
- JaOCZ
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 682
- Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
- Reputace: 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
JaOCZ píše:https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=468931229972814&id=279759172223355
Prohlaseni posadky motoraku.
A necht je slyset i druha strana: http://www.veslo.cz/jak-to-bylo-pri-sra ... vym-clunem
H.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Docela hodně propracovaný vyjádření...... na osmnáctiletou žábu.
Spíš mi to přijde jako pečlivě připravený lži a nesmysly.
Hlavně že byla na "své" trati.
Jestli člun vyrazil od náplavky, tak tu holku skutečně nemuseli přes botel vidět. Ke srážce došlo jak píše u přídě botelu.
Jak mohla vědět, že nevyřadili? Nejspíš právě jen vyřadili, ale setrvačností pluli dál. Jestli se báli dát zpětný chod je celkem pochopitelný, vzhledem k tomu, že najeli na veslařku a z poza kormidla asi netušili kde je. Mohla být pod lodí a zpětný chod.......

Hlavně že byla na "své" trati.
Jestli člun vyrazil od náplavky, tak tu holku skutečně nemuseli přes botel vidět. Ke srážce došlo jak píše u přídě botelu.
Jak mohla vědět, že nevyřadili? Nejspíš právě jen vyřadili, ale setrvačností pluli dál. Jestli se báli dát zpětný chod je celkem pochopitelný, vzhledem k tomu, že najeli na veslařku a z poza kormidla asi netušili kde je. Mohla být pod lodí a zpětný chod.......
- ferdas
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Věřím, že si to SPS už přebere. Pravda se nakonec ukáže.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Nemam silu vse cist. Ale predtava tlupy opilych turistu na pujcenych vodnich skutrech mezi jachtari veslari kanoisty a koupajicimi mi desi. Demokracie zdaleka neni ze si kazdy muze delat co chce. Kdyz jsem plachtil v CYK do 1968 tak jdine lode schpne skluzu byly doprovodne lode veslaru a kanoistu. Co hrozi dnes?????? Je treba predvidat. Ztrat chytrych podnikatelu vubec nelituji.
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
No já v tom pěkném slečnině popisu vidím jako podstatné,
že (podle jejího vyjádření) jela ca 4 minuty poslepu, než narazila do do jiný lodi.
Ohlížela se u mostu a k přídi botelu je to ca 300m.
Podle hesla: Zavři voči, vono to nějak dopadne.
že (podle jejího vyjádření) jela ca 4 minuty poslepu, než narazila do do jiný lodi.
Ohlížela se u mostu a k přídi botelu je to ca 300m.
Podle hesla: Zavři voči, vono to nějak dopadne.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Omezení rychlosti plavby na Českých vodách -
Definice výtlačné plavby není jednoznačně definovatelná a měřitelná.
Přechodový režim plavby už vůbec ne.
Ve Švédských předpisech je omezení maximální rychlosti vůči vodě v uzlech na tabulích u plavební dráhy a v mapách. Vodní policie a Coast gard je vybavena laserovými pistolemi na měření rychlosti objektu. Je to jednoznačný důkaz pro trestní stíhání.
Předpis, kde omezení není měřitelné, není v praxi použitelný a je směšný.
Ve Švédských vodách by v úžině, jako je Vltava po celé své délce, by bylo zaručeně omezení na max. 5 uzlů.
Často každé pravidlo má své výjimky. Doprovodné lodě veslařů, kanoistů, jachtařů a záchranné lodě by tuto výjimku dostali ale omezenou na nutně potřebnou rychlost, tedy ne bez omezení.
Definice výtlačné plavby není jednoznačně definovatelná a měřitelná.
Přechodový režim plavby už vůbec ne.
Ve Švédských předpisech je omezení maximální rychlosti vůči vodě v uzlech na tabulích u plavební dráhy a v mapách. Vodní policie a Coast gard je vybavena laserovými pistolemi na měření rychlosti objektu. Je to jednoznačný důkaz pro trestní stíhání.
Předpis, kde omezení není měřitelné, není v praxi použitelný a je směšný.
Ve Švédských vodách by v úžině, jako je Vltava po celé své délce, by bylo zaručeně omezení na max. 5 uzlů.
Často každé pravidlo má své výjimky. Doprovodné lodě veslařů, kanoistů, jachtařů a záchranné lodě by tuto výjimku dostali ale omezenou na nutně potřebnou rychlost, tedy ne bez omezení.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
V Německu je též omezení v uzlech a km/hod:
Fahrregeln im Strelasund:
◾Im Fahrwasser zwischen Tonne 7 Gellenstrom (zwischen den Inseln Hiddensee und Bock) und der Nordmole Stralsund ist die erlaubte Höchstgeschwindigkeit auf 10 kn (18,5 km/h) begrenzt.
◾Zwischen Nordmole Stralsund und Tonne 32 inkl. Passage der Ziegelgrabenbrücke ist die erlaubte Höchstgeschwindigkeit auf 4,3 kn (8 km/h) begrenzt.
◾In der 'Palmer-Ort-Rinne' ist die erlaubte Höchstgeschwindigkeit auf 5,4 kn (10 km/h) begrenzt.
Fahrregeln im Strelasund:
◾Im Fahrwasser zwischen Tonne 7 Gellenstrom (zwischen den Inseln Hiddensee und Bock) und der Nordmole Stralsund ist die erlaubte Höchstgeschwindigkeit auf 10 kn (18,5 km/h) begrenzt.
◾Zwischen Nordmole Stralsund und Tonne 32 inkl. Passage der Ziegelgrabenbrücke ist die erlaubte Höchstgeschwindigkeit auf 4,3 kn (8 km/h) begrenzt.
◾In der 'Palmer-Ort-Rinne' ist die erlaubte Höchstgeschwindigkeit auf 5,4 kn (10 km/h) begrenzt.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
a ako tie posledné dva príspevky súvisia s Vltavou v Prahe?
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
copy píše:a ako tie posledné dva príspevky súvisia s Vltavou v Prahe?
Asi tak, ze kdyz vydam vyhlasku, musi byt jednoznacna, meritelna a vymahatelna.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Kdyby byly efektivně vymáhány stávající pravidla, tak žádný omezení rychlosti ani nepotřebujeme.
Taky by bylo dobré dělat nějakou rozumnou osvětu. Ruku na srdce, kolik blbostí každý z nás v začátcích udělal z prosté neznalosti?
Např. kdyby veslařský svaz posadil pár kapitánů do skifu (nebo i na pramici) a pak klidně i v uctivý vzdálenosti párkrát propluli v přechodovym režimu, tak si to ti kapitání příště rozmyslí. Vlastní zkušenost je k nezaplacení a já chápu, co ty vlny asi s veslaři dokáží udělat.
Já mám plachetnici 7,2m šikovnej motorář jí rozhoupe tak, že se uvnitř všechno sesype na hromadu. Proto když jsem na motoráku, tak v uctivé vzdálenosti ubírám skoro k volnoběhu.
Proč nejsou pořádány podobné akce? Třeba současné lodě na vodě by se k tomu výborně hodily... a určitě by to bylo i lákadlo pro návštěvníky.
Prostá domluva a spolupráce všech uživatelů řeky by určitě přinesla větší užitek, než prosazování svých zájmů formou represí a omezení.
Taky by bylo dobré dělat nějakou rozumnou osvětu. Ruku na srdce, kolik blbostí každý z nás v začátcích udělal z prosté neznalosti?
Např. kdyby veslařský svaz posadil pár kapitánů do skifu (nebo i na pramici) a pak klidně i v uctivý vzdálenosti párkrát propluli v přechodovym režimu, tak si to ti kapitání příště rozmyslí. Vlastní zkušenost je k nezaplacení a já chápu, co ty vlny asi s veslaři dokáží udělat.
Já mám plachetnici 7,2m šikovnej motorář jí rozhoupe tak, že se uvnitř všechno sesype na hromadu. Proto když jsem na motoráku, tak v uctivé vzdálenosti ubírám skoro k volnoběhu.
Proč nejsou pořádány podobné akce? Třeba současné lodě na vodě by se k tomu výborně hodily... a určitě by to bylo i lákadlo pro návštěvníky.
Prostá domluva a spolupráce všech uživatelů řeky by určitě přinesla větší užitek, než prosazování svých zájmů formou represí a omezení.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Když už nějaký omezení musí být, tak omezení maximální rychlosti je jednoznačně lepší, než nevymahatelné definice výtlačného režimu.
Podle mě je ale lepší udávat rychlost vůči břehu a ne vůči vodě, jak píše Pavel. Jednak kvůli tomu, že je to čim dál tim častější způsob měření rychlosti jednak právě pro tu vymahatelnost.
Podle mě je ale lepší udávat rychlost vůči břehu a ne vůči vodě, jak píše Pavel. Jednak kvůli tomu, že je to čim dál tim častější způsob měření rychlosti jednak právě pro tu vymahatelnost.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Ahoj Jardo, přesně jak píšeš. Debaty a názor paní Skořepové kolem omezení rychlosti mi nutili napsat na JI můj názor.
Problém vidím v definici rychlosti jako výtlačná. Co to je? Kolik to je? Jak to měřit?
Tahle Švejkárna uspokojí všechny.
Ti co volají po omezení, ti omezení dosáli.
Ti co omezení nechtějí, ty nic neomezuje, protože omezení není vymahatelné.
Vlk se nažral a koza jezdí dál jak chce. A prodej rychlých lodí a skůtrů kvete a nic ho neomezuje.
Problém vidím v definici rychlosti jako výtlačná. Co to je? Kolik to je? Jak to měřit?
Tahle Švejkárna uspokojí všechny.
Ti co volají po omezení, ti omezení dosáli.
Ti co omezení nechtějí, ty nic neomezuje, protože omezení není vymahatelné.
Vlk se nažral a koza jezdí dál jak chce. A prodej rychlých lodí a skůtrů kvete a nic ho neomezuje.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Ahoj Zdendo, Tvůj názor je rozumný. Jestli měřit vůči vodě nebo dnu není asi tak podstatné. Myslím že vůči vodě je logičtější, protože tak vznikají vlny. Pokud popluješ proti proudu 5,5 uzlů při omezení na 5 uzlů tak se nikam nedostaneš. Místní cedule s vyšší rychlostí směrem proti proudu to vyřeší.
Ve Švédsku je definice rychlosti vůči vodě. Na lodi máš log a ten měří rychlost vody. Na rychlost proti dnu musíš mít GPS.
Tvůj názor na osvětu je lidský, ale v praxi nefunguje. Podívej na silnici kolik je pirátů a co způsobí. A většinou se stejně vykoupí. Jen fungující a vymahatelný zákon má smysl.
Ve Švédsku je definice rychlosti vůči vodě. Na lodi máš log a ten měří rychlost vody. Na rychlost proti dnu musíš mít GPS.
Tvůj názor na osvětu je lidský, ale v praxi nefunguje. Podívej na silnici kolik je pirátů a co způsobí. A většinou se stejně vykoupí. Jen fungující a vymahatelný zákon má smysl.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Pavle, souhlas. Já to bral tak, že měření proti břehu bude asi jednoduší. Nemusí se zajímat o rychlost proudu. Ono v těch našich zvrhlých podmínkách by to zase sklouzlo k chujovině kvůli tolerancím. Z povolené rychlosti si odečti 2km na přesnost měřidla. Další 2km z měření rychlosti proudu, k tomu nějakou toleranci.... a rázem máš v úseku s povolenou 10km/h rychlostí možné plout až dvojnásobkem. 
Navíc je právě potřeba prokazatelně měřit i tu rychlost proudu.
Na silnici je to jiná situace. Hodně problémů souvisí i s přeregulovaností. Sám jsem se přistihl, že v německu omezení rychlosti na dálnici nevnímám nijak tragicky. Když potřebuju, tak v neomezenym úseku pojedu trochu rychlejš.
Nebo je u nás hromada nesmyslných omezení v místech, kde to postrádá smysl. Kolikrát je v zatáčce omezení na 60, ale já jí i s mizernou škodovkou s velkým přehledem projedu 110. Nebo plná čára a zákaz předjíždění na přehledném úseku.
Vykoupení o kterym píšeš, máš asi na mysli ony školy smyku. Jak se tomu říká.... škola bezpečné jízdy? Kdo tam chodí? V drtivý většině případů řidiči, co nasbírali za rychlost a agresivní jízdu. Tak je naučíme dělat smyky, aby získali větší jistotu.
Byl jsem ve firmě, kde řidičům referentům při školení pouštěli záběry z nehod, dělali rozbor příčin a ukazovali následky pro rodiny. Například otec živitel, vysoce postavený manažer, který je po nehodě invalida už neuživí rodinu. Dům pryč, děti zpět na státní školu, apod. Prý to bylo dost drastické. Právě ty následky si prý lidi moc neuvědomujou.
Firma měla hodně přes 300 firemních aut. V prvním měsíci po školení klesl počet nehod o polovinu a počet pokut za rychlost prý klesl skoro k nule. Do půl roku se efekt vytratil a vše se vrátilo k normálu.

Navíc je právě potřeba prokazatelně měřit i tu rychlost proudu.
Na silnici je to jiná situace. Hodně problémů souvisí i s přeregulovaností. Sám jsem se přistihl, že v německu omezení rychlosti na dálnici nevnímám nijak tragicky. Když potřebuju, tak v neomezenym úseku pojedu trochu rychlejš.

Vykoupení o kterym píšeš, máš asi na mysli ony školy smyku. Jak se tomu říká.... škola bezpečné jízdy? Kdo tam chodí? V drtivý většině případů řidiči, co nasbírali za rychlost a agresivní jízdu. Tak je naučíme dělat smyky, aby získali větší jistotu.

Byl jsem ve firmě, kde řidičům referentům při školení pouštěli záběry z nehod, dělali rozbor příčin a ukazovali následky pro rodiny. Například otec živitel, vysoce postavený manažer, který je po nehodě invalida už neuživí rodinu. Dům pryč, děti zpět na státní školu, apod. Prý to bylo dost drastické. Právě ty následky si prý lidi moc neuvědomujou.
Firma měla hodně přes 300 firemních aut. V prvním měsíci po školení klesl počet nehod o polovinu a počet pokut za rychlost prý klesl skoro k nule. Do půl roku se efekt vytratil a vše se vrátilo k normálu.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Ahoj Zdendo, nemůžeš uvažovat tak, jaký jsi Ty nebo já. V každé zemi je celé spektrum lidí, jen jejich procentuální rozdělení je v každé zemi jiné. To víš, tak skvělých jako jsi Ty a já je nás málo.
Ve Švédsku měří rychlost lodí výhradně vodní policie anebo Coast Gard z lodí. Pražská policie dostala novou loď tak ať jí využijí. Laserem je třeba měřit zepředu nebo zezadu objektu. Úhel ze břehu nebo vysokého mostu zkresluje měření. Tolerance a reserva v měření je typicky České téma. Je jen na Tobě, abys jel tak rychle, aby Ti nenaměřili překročení rychlosti. Fotografii z laseru neukecáš a za rámeček si jí taky nedáš.
Vykoupením mám na mysli uplacením v procesu trestního řízení. Nebudu uvádět jména. Ve Švédsku, když nabídneš policajtovi úplatek, dostaneš dvakrát – jednou za přestupek a podruhé za pokus úplatku. A to je blbý.
I v cizině tě taky potrestají. Byl jsem v Praze jednatel sesterské firmy. Zaměstnanec na služební cestě v Německu na poslední chvíli zjistil, že má sjet z dálnice a neubrzdil rychlost, byl změřen automatem a musel na 3 měsíce poslat řidičák do Německa do úschovy a ještě platil pokutu. To bylo, než Česko vstoupilo do EU. Dnes to je ještě jednodušší.
Vzpomeň na své mládí. Jediné z čeho jsem měl respekt bylo z mámy s vařečkou v pravé ruce a tátovy pravačky, kdy jsem druhou koupil o futro.
Ve Švédsku měří rychlost lodí výhradně vodní policie anebo Coast Gard z lodí. Pražská policie dostala novou loď tak ať jí využijí. Laserem je třeba měřit zepředu nebo zezadu objektu. Úhel ze břehu nebo vysokého mostu zkresluje měření. Tolerance a reserva v měření je typicky České téma. Je jen na Tobě, abys jel tak rychle, aby Ti nenaměřili překročení rychlosti. Fotografii z laseru neukecáš a za rámeček si jí taky nedáš.
Vykoupením mám na mysli uplacením v procesu trestního řízení. Nebudu uvádět jména. Ve Švédsku, když nabídneš policajtovi úplatek, dostaneš dvakrát – jednou za přestupek a podruhé za pokus úplatku. A to je blbý.
I v cizině tě taky potrestají. Byl jsem v Praze jednatel sesterské firmy. Zaměstnanec na služební cestě v Německu na poslední chvíli zjistil, že má sjet z dálnice a neubrzdil rychlost, byl změřen automatem a musel na 3 měsíce poslat řidičák do Německa do úschovy a ještě platil pokutu. To bylo, než Česko vstoupilo do EU. Dnes to je ještě jednodušší.
Vzpomeň na své mládí. Jediné z čeho jsem měl respekt bylo z mámy s vařečkou v pravé ruce a tátovy pravačky, kdy jsem druhou koupil o futro.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Dnes, ked je prakticky v každom mobile GPS a tým pádom aj rýchlomer, merať rýchlosť proti vode? Nejakou vrtulkou, ktorá sa pravidelne zanáša riasami?
- sawfish
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 46
- Registrován: úte říj 01, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Tvarožná
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Ahoj,
nevím jestli to patří do tohoto vlákna. Jestli ne, tak se omlouvám. V červenci se chystám se svojí plachetnicí (mušketýr, 6,5m, ploutvokýl) od jachtklubu TJ Císařská louka na Slapy. Hmotnost lodě včetně posádky bude cca 1700kg. Mám přívěsný motor 2T 4koně. Na klidné vodě mi to jede 5-6km/hod. Může mi někdo poradit, jaká je rychlost toku Vltavy v této oblasti? Předem díky.
nevím jestli to patří do tohoto vlákna. Jestli ne, tak se omlouvám. V červenci se chystám se svojí plachetnicí (mušketýr, 6,5m, ploutvokýl) od jachtklubu TJ Císařská louka na Slapy. Hmotnost lodě včetně posádky bude cca 1700kg. Mám přívěsný motor 2T 4koně. Na klidné vodě mi to jede 5-6km/hod. Může mi někdo poradit, jaká je rychlost toku Vltavy v této oblasti? Předem díky.
- marekparek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon dub 21, 2014 2:00 am
- Reputace: 5
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
nejvíc to podle mě teče před přehradou Vrané v oblasti přívozu do Strnad. 5-6 km/h je na hraně a možná, že tenhle proud nepřekonáš
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
V červenci nebude tolik vody, takže ani proud nebude tak silnej. Já mám 5 Hp a pluje mi to kolem 8km/h. Většinou cestuju tak na půl plynu. Ani pod Vraném jsem neměl problém. Silnější proud je jen v krátkym úseku u přívozu. Tak i kdybys ten kousek plul plul hodinu, tak se to dá ne? Pak je ještě trochu silnější proud pod štěchovickou. Hlavně když vypouští komoru.
- sawfish
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 46
- Registrován: úte říj 01, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Tvarožná
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Díky za odpovědi. Dneska odpoledne jsem u nás na Brněnské přehradě motor trápil asi 1,5hodiny na zhruba 90% výkonu a pořád jsem měl podle GPS průměrně 8km/hod. Takže to snad bude stačit.
Docela dost foukalo (6-7m/sec), ale rychlost jsem měl po i proti větru pořád stejnou.
Na youtube jsem našel několik videí s převozu lodí na Slapy a na tomhle je pěkně vidět podle boje rychlost proudu. Bohužel nedokáži určit v jakém místě to je. Pozná to někdo?
Jupí III
Docela dost foukalo (6-7m/sec), ale rychlost jsem měl po i proti větru pořád stejnou.
Na youtube jsem našel několik videí s převozu lodí na Slapy a na tomhle je pěkně vidět podle boje rychlost proudu. Bohužel nedokáži určit v jakém místě to je. Pozná to někdo?
Jupí III
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
je to na Zbraslavi u lomu, jedno z míst, kde to ani tolik neteče.
- sawfish
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 46
- Registrován: úte říj 01, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Tvarožná
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Vidím, že máš loď v Davli. Uvažujeme, že bychom cestou na Slapy u vás v maríně u mola přespali. Pokud tam tedy budete mít místo.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Mňo... tak jsem vloni seděl na plavebce a poslouchal Martina Doktora s ostatní borce z Olympijského výboru, jak se třesou strachy, že nějaký nezodpovědný motorář nedodrží pravidla a narazí do veslice. Třásli se tehdy tak přesvědčivě, že Prahou se dnes musí každý táhnout jak smrad, aby couvalové a cákalíci měli pěkně bezpečné hřiště.
A teď si čtu zprávu SPS o činnosti v loňském roce. Také o plavebních nehodách:
Tak kvůli tomu musí všechna plavidla plout přes Prahu jenom ve výtlaku? Hele, couvalové, fakt vám to není ani trochu trapný?
A teď si čtu zprávu SPS o činnosti v loňském roce. Také o plavebních nehodách:
Ve dvou případech se jednalo o kolizi veslice s jiným malým plavidlem. K oběma plavebním nehodám došlo na Vltavě v Praze. Posádka dvojky bez kormidelníka si nezajistila přehled před přídí a narazila do stojícího malého plavidla s vlastním pohonem. Ve druhém případě čtyřka bez kormidelníka ze stejné příčiny kolidovala se šlapadlem, stojícím v plavební dráze.
Tak kvůli tomu musí všechna plavidla plout přes Prahu jenom ve výtlaku? Hele, couvalové, fakt vám to není ani trochu trapný?
- ferdas
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
Re: Omezení plavby na Vltavě v Praze
Felixi, to se dá vykládat různě. Závisí to od úhlu pohledu. Že se nestala dopravní nehoda z viny motorového plavidla? Demagog to bez uzardění prohlásí za úspěch nových pravidel. Že fungují.
Že v obou případech byli na vině posádky nemotorových plavidel? Stejně přesvědčivě prohlásí - Inu, to se stává, naštěstí byly jen dvě. Úplně se to nikdy vyloučit nedá a zlepšujeme to..
Žijeme v pokroucené době.
Že v obou případech byli na vině posádky nemotorových plavidel? Stejně přesvědčivě prohlásí - Inu, to se stává, naštěstí byly jen dvě. Úplně se to nikdy vyloučit nedá a zlepšujeme to..
Žijeme v pokroucené době.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů