Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
Ahoj,
před týdnem jsem přebíral loď v charterovce a problém byl s el. windmetrem (vůbec nefungoval a ruční neměli), rychloměr ukazoval nesmysly a mobilní telefon (přístroj) pro komunikaci s charterovkou při problémech vůbec nebyl. Všechny tyto věci nejsou přímo pro bezpečnou plavbu potřeba (pokud by nefungoval hloubkoměr nebo špatně běžel motor, to je věc jiná), ale byly uvedeny, že loď je jimi vybavená.
Chtěl jsem uhádat slevu, ale nepovedlo se...
(Další příklad by mohly být staré mapy)
Jde mi spíše o princip: pokud mi to naslibují, měli by to dodat nebo nahradit jinak.
Jak to řešíte vy?
Díky E.
před týdnem jsem přebíral loď v charterovce a problém byl s el. windmetrem (vůbec nefungoval a ruční neměli), rychloměr ukazoval nesmysly a mobilní telefon (přístroj) pro komunikaci s charterovkou při problémech vůbec nebyl. Všechny tyto věci nejsou přímo pro bezpečnou plavbu potřeba (pokud by nefungoval hloubkoměr nebo špatně běžel motor, to je věc jiná), ale byly uvedeny, že loď je jimi vybavená.
Chtěl jsem uhádat slevu, ale nepovedlo se...
(Další příklad by mohly být staré mapy)
Jde mi spíše o princip: pokud mi to naslibují, měli by to dodat nebo nahradit jinak.
Jak to řešíte vy?
Díky E.
- tosotoso
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 303
- Registrován: ned říj 06, 2013 2:00 am
- Reputace: 25
- Bydliště: Bratislava
Re: Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
to je Chorvátsky štandad. Buď si nos vrece svojich doplnkov, alebo sa nečuduj.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
Poslal bych do prdele. Dokud si to necháte líbit, tak to jinak nebude.
Re: Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
tosotoso píše:to je Chorvátsky štandad. Buď si nos vrece svojich doplnkov, alebo sa nečuduj.
Nebylo to v Chorvatsku.
To bych mohl skončit u toho, že si budu vozit rovnou celou loď. Drobnosti si vozim, ale přístroje opravdu ne.
david píše:Poslal bych do prdele. Dokud si to necháte líbit, tak to jinak nebude.
Trval jsem na opravě, pak tam celý večer běhali s novou sondou a že to opravěj hned zítra ráno v půl osmý. Přišli v půl devátý, vylezli na stěžeň a konstatovali, že nová sonda má jiný kontakty.
Nechtěli jsme strávit "celý týden" v maríně čekáním na opravu, tak jsme vypluli.
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
Ještě jsem nezažil, že by dali slevu. Tímto směrem je to zbytečná snaha si myslím. Max slíbí slevu příště, ale kdo by tam pak znovu bral loď, pokud nebyl spokojený.
Pokud jde o drobné závady, tak ti dají na výběr, že třeba počkáš do neděle a opraví nebo jeď bez toho.
windmetr by asi dokázali opravit a telefon bych neřeil. Jsou v EU a ty ceny nejsou nijak závratné a když je budu potřebovat, tak je mi to i celkem jedno, že něco provolám.
Pokud jde o drobné závady, tak ti dají na výběr, že třeba počkáš do neděle a opraví nebo jeď bez toho.
windmetr by asi dokázali opravit a telefon bych neřeil. Jsou v EU a ty ceny nejsou nijak závratné a když je budu potřebovat, tak je mi to i celkem jedno, že něco provolám.
- jajarin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 430
- Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
- Reputace: 25
- Bydliště: Nymburk
Re: Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
Po zkušenostech s chartrovkami, co není důležité pro plavbu neřeším. Napíšu do předávacího protokolu, bylo nefunkční nebo rozbité (každou prkotinu)
Protože oni to schválně natáhnou a mají radost jak jsi nedočkavej už aby to bylo. Máš dovolenou tak se nestresuj.
Protože oni to schválně natáhnou a mají radost jak jsi nedočkavej už aby to bylo. Máš dovolenou tak se nestresuj.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
david píše:Poslal bych do prdele. ........
Tímto způsobem na balkáně nic nepořídíš.
Mně se vyplácí, vycházet s každým po dobrém, ve srandě.
To pak udělají kde co.
Jakmile začneš tlačit, být nasr.ný, nejde nic. Můžeš čekat a čekat.
- MalyBob
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 300
- Registrován: stř říj 21, 2009 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
Naprosto souhlasím s Jarda885. Tlakem a vyhrožováním moc nedosáhneš.
Windmetr je častá bolest, rychloměr je dle zkušeností značně poměrový ukazatel.
A pokud to nejsou životně důležité věci, tak to nemá cenu řešit. Dovolená a ještě k tomu u moře. Je nerozházíš, max.sebe.
Kdysi jsme domluvili check in na pátek s brzkým ranním sobotním vyplutím. Funglovka Hanse (po týdnu jsem konstatovali katastrofální německou kvalitu). V pátek - super, jste tady, jen domontujeme autopilota a můžete se nalodit. Vyrazili jsem v sobotu odpoledne. Prostě se celou dobu snažili a nešlo to.
Windmetr je častá bolest, rychloměr je dle zkušeností značně poměrový ukazatel.
A pokud to nejsou životně důležité věci, tak to nemá cenu řešit. Dovolená a ještě k tomu u moře. Je nerozházíš, max.sebe.
Kdysi jsme domluvili check in na pátek s brzkým ranním sobotním vyplutím. Funglovka Hanse (po týdnu jsem konstatovali katastrofální německou kvalitu). V pátek - super, jste tady, jen domontujeme autopilota a můžete se nalodit. Vyrazili jsem v sobotu odpoledne. Prostě se celou dobu snažili a nešlo to.
- JaOCZ
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 682
- Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
- Reputace: 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
Pred par lety jsme meli domluveny early check-in na Salone 38 v Kremiku. V sobotu rano jsme zjistili, ze na lodi chybi kompletni pohybliva takelaz a budiky. Kluci se omlouvali a makali, i tak jsme odpluli v 17 hod
Nicmene i spatny den na mori (v marine) je lepsi, nez dobry den v kancelari. Takze dymka, pohoda, klid ....
H.

Nicmene i spatny den na mori (v marine) je lepsi, nez dobry den v kancelari. Takze dymka, pohoda, klid ....
H.
- mikel
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 73
- Registrován: úte čer 29, 2010 2:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Kolín
Re: Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
Setkávám se snad na každém charteru s nějakým drobným problémem. Co se týče elektronických přístrojů od GPS na palubě, přes autopilota po další ukazatele jako hloubkoměr, windmetr atd. Jsou to zasolené kontakty a také celá čidla. Když budeš trvat na opravě, tak snad v neděli se na to podívají. Naštěstí v Chorvatsku za pomocí mapy, můžeš v klidu plout tam a sem a při troše zkušeností si bez přístrojů vystačíš ( prostě stará škola). Osobně mi vadí, když neukazuje nahoře na stěžni frklík ( korouhvička), protože je zaseklá nebo nějak jinak pootočená. Jednou jsem měl loď z Biogradu, Bavaria 38, na stěžni frklík vůbec nebyl a všechny přístroje se v úterý odporoučely. V pátek jsem jim to oznámil, pokývali hlavou, pokrčili rameny, zavzdychali a pravděpodobně druhý den v sobotu předali dál.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak řešíte nefunkční vybavení při přebírání lodi?
Vrátil jsem z charteru na Kanárských ostrovech.
Přístup španělů je stejný jako na balkáně.
2 příklady:
1) přinesu zítra v 0800. Objevil se po jedenácté až po telefonické urgenci.
2) Po vyplutí jsem zjistil díru na geně. Druhý den ráno jsme sundali plachtu, nafotil jsem díry a požádal o opravu. Okamžitá reakce - do dvou hodin přijde člověk, který zašije. Už jsme byli na jiném ostrově. Asi po 4 hodinách, po telefonické urgenci jsem dostal informaci, že nikdo nepřijde, že máme přeplout zpět do nejbližšího přístavu na Tenerife (asi 25 Nm). Večer jsem informoval o místě, kde čekáme na opravu. Blesková odpověď - zítra v osm jsem u vás. V deset telefonická urgence, v jedenáct přijel, zašil plachtu, v poledne jsme vyplouvali.
Prostě jižanská "maňána". Nerozhýbal jsem je.
Kompenzace?
Tisíc omluvných slov. Rychlý check-out. Co jsi provedl? Nic. O.K. Pustil budík stavu nafty - ověřil, že jsme dotankovali - a podepisovali jsme předávací protokol. Večer v hospodě opět tisíc omluvných slov.
To jsou vlastnosti charteru, se kterými musíš v teplých mořích počítat.
Přístup španělů je stejný jako na balkáně.
2 příklady:
1) přinesu zítra v 0800. Objevil se po jedenácté až po telefonické urgenci.
2) Po vyplutí jsem zjistil díru na geně. Druhý den ráno jsme sundali plachtu, nafotil jsem díry a požádal o opravu. Okamžitá reakce - do dvou hodin přijde člověk, který zašije. Už jsme byli na jiném ostrově. Asi po 4 hodinách, po telefonické urgenci jsem dostal informaci, že nikdo nepřijde, že máme přeplout zpět do nejbližšího přístavu na Tenerife (asi 25 Nm). Večer jsem informoval o místě, kde čekáme na opravu. Blesková odpověď - zítra v osm jsem u vás. V deset telefonická urgence, v jedenáct přijel, zašil plachtu, v poledne jsme vyplouvali.
Prostě jižanská "maňána". Nerozhýbal jsem je.
Kompenzace?
Tisíc omluvných slov. Rychlý check-out. Co jsi provedl? Nic. O.K. Pustil budík stavu nafty - ověřil, že jsme dotankovali - a podepisovali jsme předávací protokol. Večer v hospodě opět tisíc omluvných slov.
To jsou vlastnosti charteru, se kterými musíš v teplých mořích počítat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti