Pojištění odpovědnosti skippera
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
Pojištění odpovědnosti skippera
Ahoj,A
zajímalo by mě, jestli řešit pojištění odpovědnosti skippera spec. pojištěním (např. Allianz; p. Vejrych) , nebo jestli stačí cestovní pojištění s pojištěním odpovědnosti včetně rizikových sportů (např AXA má celkem dobré krytí).
V čem je spec. pojišění pro skippery vhodnější?
EDIT: Zajímá mne to vzhledem k charteru a pojištění kauce.
Díky
zajímalo by mě, jestli řešit pojištění odpovědnosti skippera spec. pojištěním (např. Allianz; p. Vejrych) , nebo jestli stačí cestovní pojištění s pojištěním odpovědnosti včetně rizikových sportů (např AXA má celkem dobré krytí).
V čem je spec. pojišění pro skippery vhodnější?
EDIT: Zajímá mne to vzhledem k charteru a pojištění kauce.
Díky
- JaOCZ
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 682
- Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
- Reputace: 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Ahoj,
Cestovni pojisteni a pojisteni skippera, pripadne pojisteni kauce, jsou zcela jine pojistovaci produkty.
Zjednodusene:
Cestovni kryje zdravotni osetreni v zahranici.
Pojisteni skippera kryje jeho odpovednost za skody na zdravi a majetku vuci tretim osobam.
Pojisteni kauce je v podstate pojistka pojistky. Aby ti v pripade skody na lodi vratili celou kauci, coz je vlastne spoluucast na vznikle skode.
Nekdy druha a treti varianta jsou spolecne (treba yachtpool, atd.)
H.
Cestovni pojisteni a pojisteni skippera, pripadne pojisteni kauce, jsou zcela jine pojistovaci produkty.
Zjednodusene:
Cestovni kryje zdravotni osetreni v zahranici.
Pojisteni skippera kryje jeho odpovednost za skody na zdravi a majetku vuci tretim osobam.
Pojisteni kauce je v podstate pojistka pojistky. Aby ti v pripade skody na lodi vratili celou kauci, coz je vlastne spoluucast na vznikle skode.
Nekdy druha a treti varianta jsou spolecne (treba yachtpool, atd.)
H.
- Danar
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Plzeň
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Kadvo mel mozna na mysli pojisteni skody zpusobene treti osobe, ktera byva soucasti cestovniho pojisteni. Taky by me zajimalo, jestli se da pripadne na tohle vyuzit?
- JaOCZ
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 682
- Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
- Reputace: 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Jako advokat nekolika pojistoven a v jinych pripadech jako advokat mnoha klientu proti pojistovnam zodpovedne rikam, ze se tomu budou velmi branit. Radeji bych doporucil specialni produkt, ktery je na tuto odpovednost primo delany. Pojistka kauce (jak jsem psal vlastne pojistka pojistky, protoze kauce=spoluucast pri vznikle skode) nebude beznou pojistkou na 99,9999% kryta.
H.
H.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Kadvo píše:Ahoj,A
zajímalo by mě, jestli řešit pojištění odpovědnosti skippera spec. pojištěním (např. Allianz; p. Vejrych) , nebo jestli stačí cestovní pojištění s pojištěním odpovědnosti včetně rizikových sportů (např AXA má celkem dobré krytí).
V čem je spec. pojišění pro skippery vhodnější?
EDIT: Zajímá mne to vzhledem k charteru a pojištění kauce.
Díky
Zrovna jsem po tom patral a je potreba si procist vyluky uvedene v podminkach pojisteni odpovednosti u cestovniho pojisteni. Moje pojistovna ma vyluku na skody vznikle v souvislosti s uzivanim plavidel (mj.). Koukal jsem i na dalsi pojistovny a nenasel jsem zadnou, ktera by to mela kryte. Takze odpovednost skippera je dobra volba.
Jeste je otazka na co se vztahuje standardni pojisteni lode, ktere je automaticky u chartove lode sjednane. Koukal jsem na stranky pronajimatele a tam je jen velmi malo informaci, ze kterych by se dalo cokoliv vyvozovat/predpokladat.
V kazdem pripade uvadeji, ze najemce musi vse ihned hlasit autoritam jinak hradi vse sam, dale ze pojisteni se nevztahuje na plachty a skody na motoru zpusobene nedostatkem oleje.
Prave na nedostatek informaci a slozitost problematiky sazi specializovane pojistovny/pojistne produkty jako yacht-pool. Vtipne je, ze ani ten na SK strankach nema odkaz na pojistne podminky, ze kterych by se dalo zjistit detaily:) na COM strankach pojistne podminky jsou.
A abych to uplne zamotal tak si myslim, ze cim dal na jih tim vic bude reseni pripadne pojistne udalosti o vztazich, nalade a celkovem rozpolozeni likvidatora z pojistovny (nebo jeho manzelky/milenky) a zastupce chartrovky, kteri kdyz budou chtit tak se domluvi na cemkoliv (nebo nebudou chtit a nedomluvi)

Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Dobrá zkušenost s Yachtpool,není nejlevnější ale kryje téměř vše, včetně zdraví posádky,nedbalost skippera atd.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
A ještě další dotaz:
mám sjednáno cestovní pojištění na sporty, ve kterém je mimo jiné uvedeno v odstavci Další výluky toto: Pojištění se nevztahuje na újmu způsobenou provozem plavidla, k jehož vedení je dle právních předpisů platných na území České republiky vyžadován průkaz způsobilosti.
Mám "podlimitní" loď, na kterou není třeba mít v ČR průkaz VMP ani technickou prohlídku. Chápu dobře, že by případná újma způsobená provozem lodi v zahraničí (odpovědnost skippera) měla být kryta z tohoto pojištění?
Průkaz VMP i MD ČR C mám, ale mluvím o provozu neregistrované lodě.
mám sjednáno cestovní pojištění na sporty, ve kterém je mimo jiné uvedeno v odstavci Další výluky toto: Pojištění se nevztahuje na újmu způsobenou provozem plavidla, k jehož vedení je dle právních předpisů platných na území České republiky vyžadován průkaz způsobilosti.
Mám "podlimitní" loď, na kterou není třeba mít v ČR průkaz VMP ani technickou prohlídku. Chápu dobře, že by případná újma způsobená provozem lodi v zahraničí (odpovědnost skippera) měla být kryta z tohoto pojištění?
Průkaz VMP i MD ČR C mám, ale mluvím o provozu neregistrované lodě.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Trochu jsem po tom patral a mluvil s lidmi, kteri v nestandardnich pripadech rozhoduji/doporucuji a vzdy bude zalezet na konkretni situaci. Jednoznacne nebudou ani pojistne podminky, protoze se do nich samy pojistovny po tech letech ladeni zamotaly natolik, ze nastava doba, kdy je postupne budou zahazovat a sepisovat znovu a od nuly.
Spis bychom si meli uvedomovat principy, kterymi se pojistovny ridi, a ktere se snazi prostrednictvim pojistnych podminek vyjadrit. Jejich znalost nam pak hodne napovi jak se pojistovna zachova pri pojistne udalosti.
- pokud ujma vznikla provozem nejakeho prostredku, ktery svou povahovou vyzaduje aby na nej bylo sjednane povinne ruceni (auto, lod, letadlo, ...) tak se pojistovna bude snazit presmerovat pojistne plneni prave na tuto pojistku a neplnit tak z cestovniho pojisteni. Pokud napr zpusobim v zahranici skodu autem, na ktere musi byt povinne pojisteni (ruceni) tak pojistovna bude tlacit na to aby plneni neslo z cestovka, ale z povinneho ruceni. To same bude analogicky u lodi. Meli bychom se tedy ptat jestli na lod musi byt (a je) v dane oblasti povinne ruceni a na co se vztahuje.
- pojistovna se bude snazit neplnit (z jakekoliv pojistky) pokud jsem porusil zakonne povinnosti platne v danem miste a na dany prostredek, zejmena pak pokud to v cem jsem povinnosti nesplnoval mohlo zvysit riziko nehody, kterou jsem zpusobil.
Pri tom jak moc se budou pojistovny snazit neplnit (podle techto principu) bude hrat roli strategie te ci one pojistovny. Nektere se za kazdou cenu snazi setrit a budou kratit plneni co to jde a nektere budou vice pro-klientske.
Kolik pojistek, a u kterych pojistoven je uzavrit (nebo neuzavrit) at si kazdy rozhodne podle toho
+ jak je schopen domyslet co vse se muze stat
+ jak dobre zna zakony a tedy sve povinnosti souvisejici s cinnosti, kterou chce vykonavat
+ jak dobre je schopen odhadnout vysi mozne skody (a sve financni moznosti pro pripadne pokryti z vlastni kapsy)
+ jak dobre je schopen ohodnotit riziko, ze udalost nastane
= cim vic pojistek od serioznich pojistoven tim lip:)
Spis bychom si meli uvedomovat principy, kterymi se pojistovny ridi, a ktere se snazi prostrednictvim pojistnych podminek vyjadrit. Jejich znalost nam pak hodne napovi jak se pojistovna zachova pri pojistne udalosti.
- pokud ujma vznikla provozem nejakeho prostredku, ktery svou povahovou vyzaduje aby na nej bylo sjednane povinne ruceni (auto, lod, letadlo, ...) tak se pojistovna bude snazit presmerovat pojistne plneni prave na tuto pojistku a neplnit tak z cestovniho pojisteni. Pokud napr zpusobim v zahranici skodu autem, na ktere musi byt povinne pojisteni (ruceni) tak pojistovna bude tlacit na to aby plneni neslo z cestovka, ale z povinneho ruceni. To same bude analogicky u lodi. Meli bychom se tedy ptat jestli na lod musi byt (a je) v dane oblasti povinne ruceni a na co se vztahuje.
- pojistovna se bude snazit neplnit (z jakekoliv pojistky) pokud jsem porusil zakonne povinnosti platne v danem miste a na dany prostredek, zejmena pak pokud to v cem jsem povinnosti nesplnoval mohlo zvysit riziko nehody, kterou jsem zpusobil.
Pri tom jak moc se budou pojistovny snazit neplnit (podle techto principu) bude hrat roli strategie te ci one pojistovny. Nektere se za kazdou cenu snazi setrit a budou kratit plneni co to jde a nektere budou vice pro-klientske.
Kolik pojistek, a u kterych pojistoven je uzavrit (nebo neuzavrit) at si kazdy rozhodne podle toho
+ jak je schopen domyslet co vse se muze stat
+ jak dobre zna zakony a tedy sve povinnosti souvisejici s cinnosti, kterou chce vykonavat
+ jak dobre je schopen odhadnout vysi mozne skody (a sve financni moznosti pro pripadne pokryti z vlastni kapsy)
+ jak dobre je schopen ohodnotit riziko, ze udalost nastane
= cim vic pojistek od serioznich pojistoven tim lip:)
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Nepochybně máš pravdu, ale pak se dostáváme do situace, kdy způsobím škodu třeba jízdou na kánoi, to je také loď. Proto tam asi mají tu podmínku, že se pojištění odpovědnosti nevztahuje na škody způsobené provozem plavidla, k jehož vedení je dle právních předpisů platných na území České republiky vyžadován průkaz způsobilosti.
Tedy ne, že bych měl chuť testovat nálady likvidátorů a to zejména v zahraničí.
Přistupuji k dotazu jaksi obecně, už s ohledem na trendy třeba na sjezdovkách, kdy pokud je mi známo - bohudík zatím zejména v cizině, dochází k pokusům o získání značných finančních částek žalobami na nafouknutých kolizích mezi lyžaři.
Tedy ne, že bych měl chuť testovat nálady likvidátorů a to zejména v zahraničí.
Přistupuji k dotazu jaksi obecně, už s ohledem na trendy třeba na sjezdovkách, kdy pokud je mi známo - bohudík zatím zejména v cizině, dochází k pokusům o získání značných finančních částek žalobami na nafouknutých kolizích mezi lyžaři.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
To je trend rakouskych duchodcu, kteri si tipuji turisty neznale nemeckeho jazyka a prilepsuji si na jejich ukor k duchodu. Pokud se ti to stane tak trvej na privolani horske sluzby a pokud odmitne tak posbirej kontakty na svedky. To ho muze (ale i nemusi) odradit proto je lepsi mit pojistku s dobrym krytim odpovednosti. A ty vysouzene castky jsou fakt vysoke, navic kdyz se podari vykukovi prokazat trvale nasledky tak muzou byt i platby dlouhodobe.
Ke kanoi: dejme tomu, ze v CR potrebujes papiry a v HR nepotrebujes. V pripade skody bude ferova pojistovna plnit bez ohledu na to co ma v poj.podm. Neseriozni, ktera ma prilis levne pojisteni na to aby v celkovych objemech pokryla vsechny skody (plus vygenerovala primereny zisk) bude hledat skulinky aby platit nemusela.
Naopak pokud si napriklad v Thaisku pujcis skutr, na ktery v CR nepotrebujes papiry/v Thaisku potrebujes, zpusobis skodu tak budes veskerou skodu platit z vlastni kapsy vcetne pripadnych vlastnich lecebnych vyloh. Bavime se teda o cestovku, ale mozna nekde existuje pojistka na blbost ktera kryje i skody pri ignorovani zakonu.
Ke kanoi: dejme tomu, ze v CR potrebujes papiry a v HR nepotrebujes. V pripade skody bude ferova pojistovna plnit bez ohledu na to co ma v poj.podm. Neseriozni, ktera ma prilis levne pojisteni na to aby v celkovych objemech pokryla vsechny skody (plus vygenerovala primereny zisk) bude hledat skulinky aby platit nemusela.
Naopak pokud si napriklad v Thaisku pujcis skutr, na ktery v CR nepotrebujes papiry/v Thaisku potrebujes, zpusobis skodu tak budes veskerou skodu platit z vlastni kapsy vcetne pripadnych vlastnich lecebnych vyloh. Bavime se teda o cestovku, ale mozna nekde existuje pojistka na blbost ktera kryje i skody pri ignorovani zakonu.
- qwer
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 42
- Registrován: pon úno 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Kdyně
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
lodyha píše:Dobrá zkušenost s Yachtpool,není nejlevnější ale kryje téměř vše, včetně zdraví posádky,nedbalost skippera atd.
Řešili ti již nějakou událost? ptám se proto, páč se u nich také pojišťuji.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
to qwer:
ja som s nimi riešil zádržné z karty minulý rok. Po zaslaní / prefotené a poslané emailom / papierov ktoré potrebovali, som mal cca za neuveritelných 5 dní peniaze na účte /
a nebolo to málo /. Takže ja už iba tam.
ja som s nimi riešil zádržné z karty minulý rok. Po zaslaní / prefotené a poslané emailom / papierov ktoré potrebovali, som mal cca za neuveritelných 5 dní peniaze na účte /

- qwer
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 42
- Registrován: pon úno 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Kdyně
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
To je balzám pro uši, většinou se pojištovny všemu brání, nejvíce asi česká
. dík za odpověď

Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Já jsem měl tu "čest" 2x, pokaždé stačilo jen poslat mailem papíry, popis události podepsaný členy posádky a během pár dní byly peníze na účtu. V obou případech šlo o cca 500 EUR, drobné poškození na lodi (odřená barva na kýlu, naražené kormidlo).
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Pánové, kteří píšete o plnění pojišťovny.
Můžete, prosím, uvést, zda se jednalo o plnění majiteli lodě nebo o plnění skiperovi na pronajaté lodi?
Děkuji za upřesnění.
Můžete, prosím, uvést, zda se jednalo o plnění majiteli lodě nebo o plnění skiperovi na pronajaté lodi?
Děkuji za upřesnění.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
U mě se jednalo o plnění za zadrženou kauci při charteru.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Charter, kedze som riesil zadrzne z karty. 

- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Tak to jsou dobré informace.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Pema píše:Já jsem měl tu "čest" 2x, pokaždé stačilo jen poslat mailem papíry, popis události podepsaný členy posádky a během pár dní byly peníze na účtu. V obou případech šlo o cca 500 EUR, drobné poškození na lodi (odřená barva na kýlu, naražené kormidlo).
Byl bych opatrny. Spocitej si bilanci, kolik jsi zaplatil na pojistnem a kolik pojistovna vyplatila na pojistnych udalostech. Nevim jakou ma YP interni politiku, ale klidne se muze stat, ze te jednou odmitnou pojistit. Na rozdil od povinneho ruceni, kde te musi pojistit, je to bezna praxe.
Mimochodem kdo si chce pocist tak YP posila pojistne podminky na vyzadani a je to celkem strucne na 1-3stranky per produkt. Zkousel jsem to sem pridat, ale nejak to neslo.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
eMeF píše:Byl bych opatrny. Spocitej si bilanci, kolik jsi zaplatil na pojistnem a kolik pojistovna vyplatila na pojistnych udalostech. Nevim jakou ma YP interni politiku, ale klidne se muze stat, ze te jednou odmitnou pojistit. Na rozdil od povinneho ruceni, kde te musi pojistit, je to bezna praxe.
Toho bych se nebál, "bourám" minimálně, rozhodně je bilance výrazně plusová pro pojišťovnu. Až to jednou pošlu ke dnu komplet, tak potom bych se nedivil, kdyby se mnou odmítli spolupracovat.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
chlapi, zopar poznatkov, ktore ma presvedcili, ze platit YP nie je vobec ista istota. Ak si precitate poistne podmienky v SK (necital som v CZ), nasledne origialne v Nemcine a preklad v ENG, tak zistite, ze sa odlisuju.
Zopar alarmujucich informacii (cislovanie podla poistnych podmienok):
2. Predmet poistenia
- 2.2 Hrubá nedbanlivosť - .... V prípade takýchto škôd nesie poistenec sám následky škody (spoluúčasť) vo výške 2.550,- eur.
3. Poistenie nezahŕňa ... 3.3 škody na prenajatej jachte vrátane všetkých predmetov, ktoré sú súčasťou výstroje, postranných člnov a na ostatnom príslušenstve, pokiaľ nie sú predmetom poistenia v zmysle bodu 2.2 (napríklad škody, ktoré nevznikli z hrubej nedbanlivosti)
3.4 poškodenia motora, pokiaľ boli spôsobené neodborným prevádzkovaním motora
Takze:
- co je to hruba nedbanlivost? To tam (obchodne podmienky YP, zmluva YP, ...) nikde nenajdete. Pomozem Vam:
hrubá nedbanlivosť sa rozumie:
a) neobvyklé, obzvlášť závažné porušenie obvyklej opatrnosti, starostlivosti, alebo povinností vyplývajúcich zo všeobecne záväzných právnych predpisov, kedy poistený vedel, alebo vedieť mal a mohol, že jeho konaním alebo opomenutím môže škoda vzniknúť, ale bez primeraných
dôvodov sa spoliehal na to, že škoda nevznikne, prípadne bol s jej vznikom uzrozumený
b) konanie alebo opomenutie konania, ktoré je porušením pravidiel ...
Co myslite, ze bude oskrety kyl na lodi?
Stastni ludia, ktorym sa to podarilo "vybavit". Nespoliehal by som sa na to, ze to bude pravidlo.
Zopar alarmujucich informacii (cislovanie podla poistnych podmienok):
2. Predmet poistenia
- 2.2 Hrubá nedbanlivosť - .... V prípade takýchto škôd nesie poistenec sám následky škody (spoluúčasť) vo výške 2.550,- eur.
3. Poistenie nezahŕňa ... 3.3 škody na prenajatej jachte vrátane všetkých predmetov, ktoré sú súčasťou výstroje, postranných člnov a na ostatnom príslušenstve, pokiaľ nie sú predmetom poistenia v zmysle bodu 2.2 (napríklad škody, ktoré nevznikli z hrubej nedbanlivosti)
3.4 poškodenia motora, pokiaľ boli spôsobené neodborným prevádzkovaním motora
Takze:
- co je to hruba nedbanlivost? To tam (obchodne podmienky YP, zmluva YP, ...) nikde nenajdete. Pomozem Vam:
hrubá nedbanlivosť sa rozumie:
a) neobvyklé, obzvlášť závažné porušenie obvyklej opatrnosti, starostlivosti, alebo povinností vyplývajúcich zo všeobecne záväzných právnych predpisov, kedy poistený vedel, alebo vedieť mal a mohol, že jeho konaním alebo opomenutím môže škoda vzniknúť, ale bez primeraných
dôvodov sa spoliehal na to, že škoda nevznikne, prípadne bol s jej vznikom uzrozumený
b) konanie alebo opomenutie konania, ktoré je porušením pravidiel ...
Co myslite, ze bude oskrety kyl na lodi?
Stastni ludia, ktorym sa to podarilo "vybavit". Nespoliehal by som sa na to, ze to bude pravidlo.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Pomijis jednu podstatnou vec a to subsidaritu (mam dojem, ze je to ten spravny pojem)
Pojisteni odpovednosti skippera predpoklada, ze lod ma povinne i havarijni pojisteni, ze ktereho se bude vetsina skod hradit. Pojistovna nicmene pokud zjisti hrube poruseni povinnosti muze po tobe zpetne skodu vymahat a pro tento pripad si muzes uzavrit specialni pojisteni odpovednosti v souvislosti s vykonem funkce skippera u YP.
Stejne tak je to i u pojisteni pro pripad nehody kde pripadne zraneni clena posadky se bude hradit postupne ze 1) standardniho zdravotniho pojisteni - 2) cestovniho pojisteni - 3) YP pojiste pro pripad nehody. Jednotlive pojistky se doplnuji v rizicich, ktere kryji. Dost to zjednodusuji, ale pro pochopeni snad staci.
Pochopitelne nektere pripady nejsou pokryte - umyslne skody zpusobene skipperem, skody na motoru z duvodu nedostatecne udrzby apod. U toho motoru to ma urcite YP spocitane resp. vyjmute jinak by pojistka musela stat mnohem vic. Vsechno to vychazi z kalkulaci nad komplexnimi statistikami historickych skod, pravdepodobnosti, do toho se jeste zapocitavaji naklady na pojisteni pojistoven, ktere se take pojistuji u tzv zajistoven a ty jim zase nekryji nektere typy rizik jako terorismus apod. No proste je to pro bezneho smrtelnika pomerne slozity aparat, ktery vzbuzuje nazor, ze pojistovny okradaji lidi a vydelavaji nehorazne sumy a pritom marze oproti jinym odvetvim nejsou buh vi jak vysoke.
Pojisteni odpovednosti skippera predpoklada, ze lod ma povinne i havarijni pojisteni, ze ktereho se bude vetsina skod hradit. Pojistovna nicmene pokud zjisti hrube poruseni povinnosti muze po tobe zpetne skodu vymahat a pro tento pripad si muzes uzavrit specialni pojisteni odpovednosti v souvislosti s vykonem funkce skippera u YP.
Stejne tak je to i u pojisteni pro pripad nehody kde pripadne zraneni clena posadky se bude hradit postupne ze 1) standardniho zdravotniho pojisteni - 2) cestovniho pojisteni - 3) YP pojiste pro pripad nehody. Jednotlive pojistky se doplnuji v rizicich, ktere kryji. Dost to zjednodusuji, ale pro pochopeni snad staci.
Pochopitelne nektere pripady nejsou pokryte - umyslne skody zpusobene skipperem, skody na motoru z duvodu nedostatecne udrzby apod. U toho motoru to ma urcite YP spocitane resp. vyjmute jinak by pojistka musela stat mnohem vic. Vsechno to vychazi z kalkulaci nad komplexnimi statistikami historickych skod, pravdepodobnosti, do toho se jeste zapocitavaji naklady na pojisteni pojistoven, ktere se take pojistuji u tzv zajistoven a ty jim zase nekryji nektere typy rizik jako terorismus apod. No proste je to pro bezneho smrtelnika pomerne slozity aparat, ktery vzbuzuje nazor, ze pojistovny okradaji lidi a vydelavaji nehorazne sumy a pritom marze oproti jinym odvetvim nejsou buh vi jak vysoke.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
To si děláš srandu, že? Dost smutná .....eMeF píše:No proste je to pro bezneho smrtelnika pomerne slozity aparat, ktery vzbuzuje nazor, ze pojistovny okradaji lidi a vydelavaji nehorazne sumy a pritom marze oproti jinym odvetvim nejsou buh vi jak vysoke.

Bankovnictví a pojišťovnictví je nejvíce ziskový sektor. Dělal jsem přes osm let u (v té době) největší pojišťovny a s kamarády ajťáky jsme se několik let dostávali k tehdy ještě neveřejným uzávěrkám. Zisk majitelům rostl každý rok o "pouze" jednu miliardu. Ale už nevím který zisk. Hrubý, čistý, před/po zdanění.....
Nevyznám se ve velkém účetnictví, kdo chce může si dnes již bez problémů přečíst celou historii jedné pojišťovny ZDE. Ta zajímavá čísla pro rok 2015 jsou asi na straně 57. Čistý zisk "jenom" 4,3 mld, ale každý ví že to je až po započtení investic. A ty byly 183 mld.
No jak jsem říkal velkým financím moc nerozumím. Ale že by "marže nebyly bůhvíjak vysoké" s tím nesouhlasím. Možná myslýš pro obchodníka. Ale to není měřítko. Majitelé se pakují těmi miliardami zisku.
Chraň mě PB i VA abych někomu radil jestli a jak se pojistit. Z mého a vyloženě z mého pohledu to považuji za zbytečné. Statistika nuda je, má však cenné údaje by řekl klasik. Když vezmu můj jachtařský život a porovnám jej se škodním průběhem, vidím že mé nepojištění se mě vyplatilo. Máme to 16 let, nějakých 100 plaveb. Řekněme nějakých 15-20 pojištění kauce přímo u charterovky, z 90% nevyužito. Co nebylo pojištěno a platilo se. Matně vzpomínám že to byly 2x oprava malých dírek na geně (za pár šupů), asi dvakrát nevratná část pojištění kauce (ještě méně šupů), jednou prasklý fendr, a jedna celá kauce (900€) za střet s jedním debil*ím Chorvatem. To je asi tak vše. Škrtnutí dna jsem se zatím chvála PB vyvaroval.
Ale může se stát, né že ne. Princip pojištění je ale takový, že 100-200 poctivých moulů jenom platí, aby si někdo mohl pomoct. Když vybavuji nové kurzanty radami do života, do prvních elévských plaveb, doporučuji vybrat si charterovku u které se nevybírá kauce, ale pouze její pojištění. To považuji za celkem dostatečné.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
jeyare píše:2. Predmet poistenia
- 2.2 Hrubá nedbanlivosť - .... V prípade takýchto škôd nesie poistenec sám následky škody (spoluúčasť) vo výške 2.550,- eur.
Pozor, to je potřeba rozlišovat, je velký rozdíl mezi plněním z pojištění odpovědnosti skippera za hrubou nedbalost a plněním z pojištění kauce.
U pojištění kauce je to jednoduché, něco rozbiješ, charterovka ti zadrží kauci, vydá ti potvrzení a ty to uplatníš u YP.
Pojištění odpovědnosti už je složitější, musí proběhnout šetření a hrubou nedbalost musí určit soud, případně znalec. Samozřejmě se to řeší u závažnějších nehod, v případě srážky lodí, najetí na břeh, potopení atd. Odřený kýl rozhodně nebude šetřit policie a nebude se tím zabývat soud.
Proto taky máš u YP možnost si vybrat, co chceš pojistit - kauci, odpovědnost, pojištění úrazu a pojištění storna charteru.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Baharis píše:Nevyznám se ve velkém účetnictví, kdo chce může si dnes již bez problémů přečíst celou historii jedné pojišťovny ZDE. Ta zajímavá čísla pro rok 2015 jsou asi na straně 57. Čistý zisk "jenom" 4,3 mld, ale každý ví že to je až po započtení investic. A ty byly 183 mld.
No jak jsem říkal velkým financím moc nerozumím. Ale že by "marže nebyly bůhvíjak vysoké" s tím nesouhlasím. Možná myslýš pro obchodníka. Ale to není měřítko. Majitelé se pakují těmi miliardami zisku.
Rozhodně nejsem obhájce ČP, taky u mne mají pár vroubků, ale je nutno porovnat zisk s hodnotou firmy. Aktiva píšou v té zprávě 208 mld, zisk 4 mld. To není nijak závratné rýžování. Pokud by takový zisk udělala s aktivama 20mld, tak bych s výrokem o pakování souhlasil.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů