Elba
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
Elba
A tady je 10 aktuálních pohledů na Elbu:
http://www.elbalink.it/webcam/webcam.php , včetně několika zdrojů předpovědí počasí.....
http://www.elbalink.it/webcam/webcam.php , včetně několika zdrojů předpovědí počasí.....
- Ante
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 267
- Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
zkušenosti z loňska
mariny
zjistit si dopředu telefon a rezervovat, pokaždé dotaz na rezervaci, bez ní se kroutili, ale až na jednu jsme se vždy dostali.
Volat rádiem u vjezdu, mají dobrou organizaci, s gumákem tě na vede až na místo případně i zatlačí když je třeba. Vybavení proti Chorvatsku chudé, jen záchod a sprcha obé za peníze. Zase jsou přímo ve městě.
Marina di Kapraia na stejnojmenném ostrově, určitě rezervovat dopředu bývá narvaná. Dá se kotvit před ní v zátoce na kotvě nebo na bojích co už tu o nich byla řeč. Jestli se ale nepletu jsou stejně drahé jako marína tak myslím, že marína je lepší.
Marina di Campo městské molo, ale tři max čtyři místa, molo tak min metr nad zádí, vyvázat se sám docela problém a domorodci tedy nebyli moc vstřícní, nám pomohla jen posádka vedle stojící motorové jachty.
Portoferaio městské molo přímo v centru u promenády, to má své kouzlo ale taky zápory.
Celkově krásný ostrov s hezkými městečky, krom marín je vše zadarmo (myslím kotvení jinde)
Srovnání Chorvat Elban, Chorvat za peníze nebo pro hezký holky udělá cokoliv, Elban kašle na obojí
mariny
zjistit si dopředu telefon a rezervovat, pokaždé dotaz na rezervaci, bez ní se kroutili, ale až na jednu jsme se vždy dostali.
Volat rádiem u vjezdu, mají dobrou organizaci, s gumákem tě na vede až na místo případně i zatlačí když je třeba. Vybavení proti Chorvatsku chudé, jen záchod a sprcha obé za peníze. Zase jsou přímo ve městě.
Marina di Kapraia na stejnojmenném ostrově, určitě rezervovat dopředu bývá narvaná. Dá se kotvit před ní v zátoce na kotvě nebo na bojích co už tu o nich byla řeč. Jestli se ale nepletu jsou stejně drahé jako marína tak myslím, že marína je lepší.
Marina di Campo městské molo, ale tři max čtyři místa, molo tak min metr nad zádí, vyvázat se sám docela problém a domorodci tedy nebyli moc vstřícní, nám pomohla jen posádka vedle stojící motorové jachty.
Portoferaio městské molo přímo v centru u promenády, to má své kouzlo ale taky zápory.
Celkově krásný ostrov s hezkými městečky, krom marín je vše zadarmo (myslím kotvení jinde)
Srovnání Chorvat Elban, Chorvat za peníze nebo pro hezký holky udělá cokoliv, Elban kašle na obojí

- FotoPetr
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 102
- Registrován: pát dub 10, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Uherské Hradiště
Ahoj,
předem bych chtěl rovněž poděkovat diskutujícím za užitěčné informace, které s dovolením využije a prověří skupinka jachtařů, která tam od nás v nejbližší době odjíždí. Pokud zjistí nějaké další informace, poskytne je po návratu tady na fóru.
Mám se přesto ještě zeptat jak je to se sezónou na Elbě. Kdy je tam klid je zřejmé. Kdy je tam však nejvíc lidí ? Jachtařů ?
Má ještě někdo prosím nějaké nejčerstvější informace ? Hlavně ohledně kotvení, marín a podobně.
Nějaké další typy ohledně zátok ?
Děkuji.
Zdravím a přeji hezký den - Petr
předem bych chtěl rovněž poděkovat diskutujícím za užitěčné informace, které s dovolením využije a prověří skupinka jachtařů, která tam od nás v nejbližší době odjíždí. Pokud zjistí nějaké další informace, poskytne je po návratu tady na fóru.
Mám se přesto ještě zeptat jak je to se sezónou na Elbě. Kdy je tam klid je zřejmé. Kdy je tam však nejvíc lidí ? Jachtařů ?
Má ještě někdo prosím nějaké nejčerstvější informace ? Hlavně ohledně kotvení, marín a podobně.
Nějaké další typy ohledně zátok ?
Děkuji.
Zdravím a přeji hezký den - Petr
- andrei
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 27
- Registrován: pát črc 25, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Byl jsem na Elbě v týdnu 19. až 26. července. Tady jsou nějaké poznámky.
Loď jsme měli Bavarii 39 Justine od firmy Time Charter. Loď je celkem zachovalá, ale nikoliv prosta nedostatků. Zásadní problém byl slabý příjem na VHF rádiu, kvůli kterému se nám nedařilo chytat předpověď počasí. Kanál 68 byl slyšet pouze při zvýšení citlivosti (squelch), a i potom byl tak zašuměný, že se by tomu nerozuměl ani rodilý mluvčí. Další nezanedbatelný problém byly na můj vkus trochu vytahané plachty. Převzetí mělo být dle boarding passu od pěti hodin a začali jsme ne dřív než v 16:30. Jasně že jsme dorazili už ve dvě, jenže v kanceláři nikdo nebyl a telefonní číslo na dvěřích nikdo nezvedal.
Marina di Salivoli v Piombinu je krásná a velká, ale sprchy jsou na žetony. Jeden žeton stojí euro a poskytne vám tři minuty sprchování. Posádka z toho má ještě dnes vykulené oči. Taky z toho (neověřeno), se ze socíální zařízení večer prý zamyká.
První večer jsme kotvili v Portoferraiu. Kotviště na jihozápadní straně zátoky naproti trajektovému přístavů je velké a kotva (Delta) nám tam držela dobře. Jak je už zde na fóru uvedeno, jsou tam zakázané zóny, jejichž přesný nákres je v Italian Waters Pilot. My jsme kotvili kousek od vlnolamu před Circolo Nautico.
Druhý den ráno jsme se chtěli na několik hodin vyvázat v Portoferraiu. To nebyl v tomto období problém (přístav byl napůl prázdný). Byl jsem překvapen z toho, že se za stání přes den (od osmi do osmi hodin) neplatí. Platí se jen za vodu a elektřinu. To jsme nepotřebovali, takže fakt zadarmo. Portoferraio je hezké město které rozhodně stojí za návštěvu.
Kotviště na další noc jsme spíš z nutnosti zvolili zátoku Barbatoia (u osady Fetovaia, na jihozápadní straně ostrova). Dle Italian Waters Pilot není tahle zátoka krytá tak dobře jako by se mohlo zdát z mapy. Je to tam ale (prý) hezky, a s ohledem na naše plány navštívit další den Bastii to bylo ideální. Navíc zrovna nefoukalo.
Do starého přístavu v Bastii jsme dorazili kolem druhé odpoledne a už tam začínalo být plno. Dostali jsme předposlední volný mooring. U dvou stání pak byla místo mooringu bóje ke které se vyvazuje příď. Rezervaci jsme nedělali a nevím jestli se dají dělat. Za stání včetně elektřiny a vody jsme platili 50 eur. Sociální zařízení byly poněkud strohé a ne úplně čisté. Na pánských záchodech chybělo prkénko a toaletní papír Ten, jak jsem posléze zjistil, byl položen na věšák mimo kabinku. No, tak předvídavý jsem nebyl... Sprcha sedm minut za dvě eura. Lepší než italská, zajásal optimista ve mě, ale vydrželo mi to jen pět minut a něco, než se zastavila voda. Třeba to francouzi jinak počítají.
Mně se v Bastii moc líbilo a rád bych tam někdy byl aspon celý den. Takhle jsme stihli jen večeři a nákup. To první v domácí restauraci A Scarletta. Paní vaří, pán obsluhuje. Tenhle pán je navíc takový svérázný. Působil ale dojmem, že kromě francouzštiny jediným dalším jazykem kterým by se s ním šlo domluvit je korsičtina. Ale rybí polévka byla úžasná a po korsickém ovčím sýru s [s]datlovým[/s] fíkovým džemem se mi sbíhají sliny ještě teď.
Francouzské bagety se dají koupit v boulangerie Chez Mireille nad přístavem. Je to hned za růžovou budovou v severní s[s]traně[/s] části přístavu. Potraviny pak ve Sparu na bd. Paoli. Za růžovou budovou po schodech nahoru a na bd. Paoli se zeptejte, protože tam jsou schodiště dvě a myslím, že to je doleva nebo doprava podle toho jakým půjdete nahoru.
V druhé části plavby jsme už sklouzli do rutiny, takže dál jen v rychlosti. Golfo di Campo: velké kotviště s písčitým dnem na hloubce 6-7 metrů. Bohužel otevřené k jihu, odkud zrovna mírně foukalo, ale nám kotva opět držela dobře. Porto Azzuro: kotviště na západní straně zátoky nabízí místo pro aspoň třicet lodí. Bohužel nepříliš dobře kryté, severozápadní poryvy až 20 uzlů s námi mávaly celou noc. Kotva opět držela skvěle. Druhý den ráno vyvázání se v Porto Azzuru opět bezplatně, pouze za vodu a elektřinu zaplaceno 10 eur. Přístav po ránu poněkud plný, takže jsem volal vysílačkou pro místo. Na kanálu 9 se ozvali nějací "brokers" kteří mě pro místo u plovoucích mol odkázali na kanál 10, kde jsme se posléze domluvili. Asi to mají ormeggiatori takhle rozdělené, netuším.
Celkově návštevu Elby jednoznačně doporučuji. Týden je fakt málo. Nestihli jsme, ač jsme původně plánovali, ani šnorchlování u vraku Elviscott, ani výstup na Monte Cappano. Snad příští rok...
Na konec zajímavost. Dostal jsem od českého agenta standardní boarding pass s kontakty do charterovky. Zrovna ve chvíli beznaděje z toho, že ranní vánek slabých 7 uzlů byl právě nahrazen prudkým bezvětřím slyším z rádia "securité" a "gale warning". Vinou špatné antény a zprávy ve francouzštině jsem víc nechytl, tak jsem zavolal na kontakt z boarding passu, což byl jistý pán Birger Palm. Ten se zeptal kde jsem, seznámil mě s jeho představou počasí v nejbližších hodinách a poprosil ať počkám, že se ještě podívá na předpověď. Až potom se zeptal kde jsem na něj sehnal číslo, že on pro Time Charter nedělá už dva roky a má vlastní charterovku. To mi od něj přišlo velmi hezké; byl jsem "od konkurence", tak se taky mohl vymluvit, že nemá čas. Příště zvážím i jeho charterovku (Palm Yachting), ale má spíš už starší lodě.
Loď jsme měli Bavarii 39 Justine od firmy Time Charter. Loď je celkem zachovalá, ale nikoliv prosta nedostatků. Zásadní problém byl slabý příjem na VHF rádiu, kvůli kterému se nám nedařilo chytat předpověď počasí. Kanál 68 byl slyšet pouze při zvýšení citlivosti (squelch), a i potom byl tak zašuměný, že se by tomu nerozuměl ani rodilý mluvčí. Další nezanedbatelný problém byly na můj vkus trochu vytahané plachty. Převzetí mělo být dle boarding passu od pěti hodin a začali jsme ne dřív než v 16:30. Jasně že jsme dorazili už ve dvě, jenže v kanceláři nikdo nebyl a telefonní číslo na dvěřích nikdo nezvedal.
Marina di Salivoli v Piombinu je krásná a velká, ale sprchy jsou na žetony. Jeden žeton stojí euro a poskytne vám tři minuty sprchování. Posádka z toho má ještě dnes vykulené oči. Taky z toho (neověřeno), se ze socíální zařízení večer prý zamyká.
První večer jsme kotvili v Portoferraiu. Kotviště na jihozápadní straně zátoky naproti trajektovému přístavů je velké a kotva (Delta) nám tam držela dobře. Jak je už zde na fóru uvedeno, jsou tam zakázané zóny, jejichž přesný nákres je v Italian Waters Pilot. My jsme kotvili kousek od vlnolamu před Circolo Nautico.
Druhý den ráno jsme se chtěli na několik hodin vyvázat v Portoferraiu. To nebyl v tomto období problém (přístav byl napůl prázdný). Byl jsem překvapen z toho, že se za stání přes den (od osmi do osmi hodin) neplatí. Platí se jen za vodu a elektřinu. To jsme nepotřebovali, takže fakt zadarmo. Portoferraio je hezké město které rozhodně stojí za návštěvu.
Kotviště na další noc jsme spíš z nutnosti zvolili zátoku Barbatoia (u osady Fetovaia, na jihozápadní straně ostrova). Dle Italian Waters Pilot není tahle zátoka krytá tak dobře jako by se mohlo zdát z mapy. Je to tam ale (prý) hezky, a s ohledem na naše plány navštívit další den Bastii to bylo ideální. Navíc zrovna nefoukalo.
Do starého přístavu v Bastii jsme dorazili kolem druhé odpoledne a už tam začínalo být plno. Dostali jsme předposlední volný mooring. U dvou stání pak byla místo mooringu bóje ke které se vyvazuje příď. Rezervaci jsme nedělali a nevím jestli se dají dělat. Za stání včetně elektřiny a vody jsme platili 50 eur. Sociální zařízení byly poněkud strohé a ne úplně čisté. Na pánských záchodech chybělo prkénko a toaletní papír Ten, jak jsem posléze zjistil, byl položen na věšák mimo kabinku. No, tak předvídavý jsem nebyl... Sprcha sedm minut za dvě eura. Lepší než italská, zajásal optimista ve mě, ale vydrželo mi to jen pět minut a něco, než se zastavila voda. Třeba to francouzi jinak počítají.
Mně se v Bastii moc líbilo a rád bych tam někdy byl aspon celý den. Takhle jsme stihli jen večeři a nákup. To první v domácí restauraci A Scarletta. Paní vaří, pán obsluhuje. Tenhle pán je navíc takový svérázný. Působil ale dojmem, že kromě francouzštiny jediným dalším jazykem kterým by se s ním šlo domluvit je korsičtina. Ale rybí polévka byla úžasná a po korsickém ovčím sýru s [s]datlovým[/s] fíkovým džemem se mi sbíhají sliny ještě teď.
Francouzské bagety se dají koupit v boulangerie Chez Mireille nad přístavem. Je to hned za růžovou budovou v severní s[s]traně[/s] části přístavu. Potraviny pak ve Sparu na bd. Paoli. Za růžovou budovou po schodech nahoru a na bd. Paoli se zeptejte, protože tam jsou schodiště dvě a myslím, že to je doleva nebo doprava podle toho jakým půjdete nahoru.
V druhé části plavby jsme už sklouzli do rutiny, takže dál jen v rychlosti. Golfo di Campo: velké kotviště s písčitým dnem na hloubce 6-7 metrů. Bohužel otevřené k jihu, odkud zrovna mírně foukalo, ale nám kotva opět držela dobře. Porto Azzuro: kotviště na západní straně zátoky nabízí místo pro aspoň třicet lodí. Bohužel nepříliš dobře kryté, severozápadní poryvy až 20 uzlů s námi mávaly celou noc. Kotva opět držela skvěle. Druhý den ráno vyvázání se v Porto Azzuru opět bezplatně, pouze za vodu a elektřinu zaplaceno 10 eur. Přístav po ránu poněkud plný, takže jsem volal vysílačkou pro místo. Na kanálu 9 se ozvali nějací "brokers" kteří mě pro místo u plovoucích mol odkázali na kanál 10, kde jsme se posléze domluvili. Asi to mají ormeggiatori takhle rozdělené, netuším.
Celkově návštevu Elby jednoznačně doporučuji. Týden je fakt málo. Nestihli jsme, ač jsme původně plánovali, ani šnorchlování u vraku Elviscott, ani výstup na Monte Cappano. Snad příští rok...
Na konec zajímavost. Dostal jsem od českého agenta standardní boarding pass s kontakty do charterovky. Zrovna ve chvíli beznaděje z toho, že ranní vánek slabých 7 uzlů byl právě nahrazen prudkým bezvětřím slyším z rádia "securité" a "gale warning". Vinou špatné antény a zprávy ve francouzštině jsem víc nechytl, tak jsem zavolal na kontakt z boarding passu, což byl jistý pán Birger Palm. Ten se zeptal kde jsem, seznámil mě s jeho představou počasí v nejbližších hodinách a poprosil ať počkám, že se ještě podívá na předpověď. Až potom se zeptal kde jsem na něj sehnal číslo, že on pro Time Charter nedělá už dva roky a má vlastní charterovku. To mi od něj přišlo velmi hezké; byl jsem "od konkurence", tak se taky mohl vymluvit, že nemá čas. Příště zvážím i jeho charterovku (Palm Yachting), ale má spíš už starší lodě.
Naposledy upravil(a) andrei dne ned črc 03, 2011 9:43 pm, celkem upraveno 2 x.
- Stanly
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 25
- Registrován: stř led 30, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň
Ahoj yachtaři a JF!
Před každou plavbou studuju možné i nemožné INFO - díky andrei, copycut, Banaris a dalším,kterým touto cestou MOC děkuji, jsem načerpal chybějící, aktuální a hodnocením možných kotvišť a přístavů objektivní poznatky. K dokreslení poznatků R.Heikella a seznámění se s mapama oblasti plavby "Elba" musím podotknout, že fungování fóra na www.yachting.com je (alespoň) pro mne nezastupitelné...!
Doufám, že v termínu 16.-23.7.2011 někoho z protagonistů JF na Elbě potkám (s/y "Go West"/SO 43DS od PAL/výchozí přístav San Vinzenzo.
Samo se rád po návratu podělím i o své nově získané poznatky.
Ještě jedno "Ď" - s přáním samé krásné plavby
Stanley
Před každou plavbou studuju možné i nemožné INFO - díky andrei, copycut, Banaris a dalším,kterým touto cestou MOC děkuji, jsem načerpal chybějící, aktuální a hodnocením možných kotvišť a přístavů objektivní poznatky. K dokreslení poznatků R.Heikella a seznámění se s mapama oblasti plavby "Elba" musím podotknout, že fungování fóra na www.yachting.com je (alespoň) pro mne nezastupitelné...!
Doufám, že v termínu 16.-23.7.2011 někoho z protagonistů JF na Elbě potkám (s/y "Go West"/SO 43DS od PAL/výchozí přístav San Vinzenzo.
Samo se rád po návratu podělím i o své nově získané poznatky.
Ještě jedno "Ď" - s přáním samé krásné plavby

Stanley
- mozeg
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 312
- Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Bratislava
Re: Elba 2008
veselyroman píše:Richard píše:Maličké hlášení o plavbě:
Poznámka: Kolem Elby krouží pobřežní hlídka, která nemilosrdně vykazuje kotvící lodě do vzdálenosti minimálně 200m od pobřeží.
Tím myslíš jako že všude, nebo jen v zátokách u přístavů? Nevíš z jakého důvodu? My jsme tam byli na konci července, ale s ničím takovým jsme se nesetkali (je ale pravda, že jsme většinou kotvili "na samotách" - tak nás třeba jen nikdo povolaný neviděl)...
Pokial viem, v Taliansku podla pravnych predpisov nie je mozne kotvit vo vzdialenosti do 200 m od pobrezia a ani pouzivat spalovacie motory. Vynimkou je vchadzanie a vychadzanie z pristavov. povodne to bolo tusim 300m (este v 2005) ale tusim to potom zmenili (skusim este pozriet). Kazdopadne ak sa pozries do map tak zvacsa vo vzdialenosti 200m od pobrezia je voda 5-6m co je pre 80% lodi vyhovujuce.
zkušenosti s Palm Charter - alias Huw yachtcharter
Ahoj všem, také jsem se vrátil právě z Elby a měl poprvé půjčenou loď od Huw yachtcharter. Předával nám jim právě pan Berger Palm - takže na přímý dotaz jak je to s Palm charter a touto společností, jde v podstatě o totéž
Lodě mají starší ale dobře udržované. Měli jsem půjčenou Sun Odyssey 42.2. Go South a nebýt nefunkčního windmeteru, za který se hned na začátku slušně omluvily, byla by skoro dokonalá.
Jak mě někdy prudí německý "ordung", tady si ho nemůžu vynachválit - stejně vybavenou loď bys v italských charterovkách těžko dohledal. V kuchyňce snad všechno nač si vzpomeneš včetně dvou termoskových konvic a dvou skleněných misek na salát, vše setříděné a uložené do příslušných regálků
, mapy a průvodci snad všeho v okolí a vše téměř nové, radar (ne že bych ho na Elbě potřeboval) a žádné složité hledání záchranných vest a harnesů různě v podlážkách - na každé posteli připravený zabalený vak s novou samonafukovací vestou a harnesem.
Za týden jsem zaznamenal jen dvě drobnosti - objevilo se pod podlážkou v zadní části lodi trochu sladké vody (takže někde netěsnost) a nějak se to nechtělo přelít do studánky, takže jsem to musel na konci ručně vybrat a ve velkých vlnách povolovaly dveře zadního záchodu, takže to s nimi občas zamávalo. Jinak nic - plachty téměř nové, baterie taktéž, takže i když jsem namotoroval za týden dokupy asi 3 hodiny a jinak nikde nenabíjel
vydržel jsem s neustále zapnutou lednicí, autopilotem, oběma elektrickými WC, svícením atd. v pohodě celý týden a nedostal jsem se s provozní baterií pod 12V.
Ke kotvení v San Vincenzu - lodě stojí v malém bazénu hned u vjezdu do mariny vedle věže. Malé parkoviště a in-COOP jsou cca 50m od lodi - nejlepší stání, co jsem zatím v Itálii měl. Jedinou připomínku k panu Bergerovi jsem měl, jak s přebíráním tak předáním lodě jsem byl vždy odsunut nakonec pořadí - němci a holanďané měli jaksi "přednost", přestože přijelo hluboce po nás.
Tož tak. Bližší informace o aktuálním kotvení a postřehy z Elby zase jindy.

Jak mě někdy prudí německý "ordung", tady si ho nemůžu vynachválit - stejně vybavenou loď bys v italských charterovkách těžko dohledal. V kuchyňce snad všechno nač si vzpomeneš včetně dvou termoskových konvic a dvou skleněných misek na salát, vše setříděné a uložené do příslušných regálků

Za týden jsem zaznamenal jen dvě drobnosti - objevilo se pod podlážkou v zadní části lodi trochu sladké vody (takže někde netěsnost) a nějak se to nechtělo přelít do studánky, takže jsem to musel na konci ručně vybrat a ve velkých vlnách povolovaly dveře zadního záchodu, takže to s nimi občas zamávalo. Jinak nic - plachty téměř nové, baterie taktéž, takže i když jsem namotoroval za týden dokupy asi 3 hodiny a jinak nikde nenabíjel
vydržel jsem s neustále zapnutou lednicí, autopilotem, oběma elektrickými WC, svícením atd. v pohodě celý týden a nedostal jsem se s provozní baterií pod 12V.
Ke kotvení v San Vincenzu - lodě stojí v malém bazénu hned u vjezdu do mariny vedle věže. Malé parkoviště a in-COOP jsou cca 50m od lodi - nejlepší stání, co jsem zatím v Itálii měl. Jedinou připomínku k panu Bergerovi jsem měl, jak s přebíráním tak předáním lodě jsem byl vždy odsunut nakonec pořadí - němci a holanďané měli jaksi "přednost", přestože přijelo hluboce po nás.
Tož tak. Bližší informace o aktuálním kotvení a postřehy z Elby zase jindy.
- Frantisek
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 265
- Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Presov
- Kontaktovat uživatele:
Otázka na Capraiu
Podľa informácií zozbieraných na internete mi nieje jasné ako sa v danej plavebnej oblasti správať. Jednak je Capraia cieľom mnohých potápačskycvh výprav, rovnako je ale národným parkom s dvomi oblasťami s rôznou úrovňou ochrany.
- Môžem teda loď zakotviť v blízkosti niektorej zo severozápadných pláží na kúpanie a šnorchlovanie, alebo potrebujem nejaké zvláštne povolenie?
- Môžem teda loď zakotviť v blízkosti niektorej zo severozápadných pláží na kúpanie a šnorchlovanie, alebo potrebujem nejaké zvláštne povolenie?
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Viděl jsem opakovaně stát přes den na kotvě několik lodě v zátoce na jižním a severo-východním cípu ostrova (možná tam jsou i přes noc). Stali jsme přes den na kotvě s dalšími loďmi na jih od městečka proti opevnění na kopci (jsou tam schody nahoru), Jednou jsme stáli přes noc v první zátoce na sever od městečka s dalšími loďmi. Dá se stát v městečku u mola (platí se), jinak v zátoce před na boji (taky se asi platí), nebo kotva před bojemi.
To, že lodě kotví okolo ostrova neznamená, že je to v pořádku. Někde se píše, že se v zoně 1 nesmí kovtvít, jinde, že se tam nesmí chytat ryby a o kotvení nic.
To, že lodě kotví okolo ostrova neznamená, že je to v pořádku. Někde se píše, že se v zoně 1 nesmí kovtvít, jinde, že se tam nesmí chytat ryby a o kotvení nic.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Informácia s konca mája 2012.
Loď sme brali s Piombína cez Yachtnet.
Piombíno je dobre chránený jachtársky prístav z bezpečným vjazdom aj za zlého počasia pri vetre z hociakej strany. Pri vjazde z mora do maríny je hneď benzínka. Pred vjazdom je dobré sa nahlásiť na VHF kanál 9. V riediacej veži je stála služba pri vysielačke, tá zabezpečí obsluhu benzínky a niekoho kto vám podá múringové lano. Čártrové lode sú hneď z kraja, na prvom móle, priestor na manévrovanie je velkolepý. Pod vežou je výrobňa ladu - automat /taká velká krabica/, verejne prístupná a zadarmo. Ak nemáte chladničku v lodi vychladenú, tak je to super. Voda je naopak za poplatok. Hádže sa žeton za 1 euro do stojanu na móle. Ak to nefunguje /ako nám/, tak sa treba obrátiť na vežu. Žetony sa kupujú v automate tiež pod vežou. WC je zadarmo, pri vstupe treba stlačiť tlačítko elektrického dverného zámku v pravo od dverí. Nepochopil som načo je to dobré, ale pár ludí sa pred tými dverami skoro posralo. Sprcha je na žeton, voda tečie 3 minúty. Žeton sa vhodí do krabičky vnútri pri dverách, nad kabínkou kde potečie voda sa rozsvieti svetlo. Voda tečie ak sa potlačí páčka na batérii tak ako sme zvyknutí a potlačí sa aj vypínač v pravom hornom rohu!!! Tým vypínačom sa dá voda zastaviť a vtedy nebeží čas. Takže na osprchovanie tie 3 minúty stačia.
Porto Azuro.
Po vyplávaní na Elbu smer na cíp Capo Vita som zistil, že v plavebnej dráhe trajektov sa plachtiť nedá. Posádka chytala hysaky a tak som na motor prášil odtial preč. Obrovské trajekty chodia jeden za druhým. Bez velkej námahy, trochu na vietor, trochu na motor som doplával do Porto Azura. Po nahliadnutí do prístavu som zhodnotil že priestory sú stiesnené, plno lodí a najmä hodne nablýskaných motorových jácht. Na vysielačku nikto nereagoval. Na druhý deň som zistil, že mólo na pravo od vjazdu, vyhradené podla mapy pre trajekty, je z večšej časti pre jachty, sú tam múringové laná. Zastavil som sa len na prehliadku mesta, státie bolo na tých pár hodn zadarmo a pretože tam skoro nikto nebol, vyviazali sme sa bokom. Pekné mestečko, pekná zastávka. V noci som bol na kotve pred hotelovým komplexom, kotva držala velmi slabo. Vietor bol do 10 uzlov, slabá búrka a znieslo nás o 30-40 metrov.
Tešili sme sa na Punta Calamita, ale fúkalo búrlivo z juhu, posádka vracala a ťažké mračná s občasným dažďom ma nasmerovali do Marina di Campo. Minul som teda dve velké zátoky na juhu ostrova, Golffo Stela a Golfo di Lacona.
Marina di Campo. Pristál som pri móle, nie je tam múring, stojí sa na vlastnej kotve, bez poplatku. Ale voda je za poplatok, jedno euro za 30 l. Elektrika za 1 euro na hodinu. Stojan je tam len jeden, takže tým čo boli od neho trochu ďalej nedočiahol ani kábel, ani hadica. V noci sa tam lode z nevysvetlitelných dôvodov tak húpali do bokov, že sa takmer dotýkali sťažňami. Vela reštaurácií, obchod COOP.
Marciana Marina. Na druhý deň na plachtách s južným vetríkom do 10 som sa presunul do Marciana marina. Na vysielačku nikto nereagoval, ale hneď nás odchytil chlapík v gumáku a asistoval pri pristávaní, sú tam múringové laná. Polatok za 36 stop bol 45 euro. El. a voda v cene, záchod a sprcha tiež, ale hodne ďaleko od lode. mám dojem že to boli skôr plážové socialky. Od východu z mola na breh po pravej strane asi 300m. V blízkej Yogurtérii som jedol najlepšiu zmrzlinu svôjho života /pistáciová/. V mestečku pekné nábrežie, potraviny COOP a ešte jedny.
Zátoka Golfo di Viticcio. Na drhý deň za slenečného jasu a bezvetria som sa presunul cez zátoku Golfo di Procschio a Golfo della Biodola do zátoky Golfo di Viticcio, možno je to aj 5 míl. Kotva držala super, celý deň aj noc sme tam hnili, teda kúpali sa, žrali, pili a slnko pálili. Neuveritelne čistá voda.
Ďalší deň Portoferraio. Kotvenie v centre mesta, chlapík v gumáku dosť vtipný. Stánie je mimoriadne hlučné, ale časť posádky je uveličená že stojíme v centre mesta. Napoleonova vila je v rekonštrukcii, uzatvorená do 2014. Navštívili sme obidve pevnosti, všade vstupné a ešte aj archeologické múzeum. Marína stála 40 euro, 10 euro za predplatenie odberu el. a vody a 10 euro záloha. Na prihlásenie odberu el. a vody je elektronický klúč, detailný popis obsluhy v Nemčine a Angličtine sme dostali. Priložením klúča na stojan sa zapína a vypína odber. Za pripojenie ku el. a odber asi 250 l vody sme platili 1,5 eura. Zvyšok, teda 18,5 nám pri odhlásení vrátili. Mohli sme tam byť do 13,00 nasledujúceho dňa.
V Piatok na obed sa vraciame do Piombína, fúka asi 20-25 uzlov a posádka taktne odmieta plachtiť v blízkosti trajektov a tak ako jediný sa hrdo predieram motorom krásnymi metrovými vlnami. Šlak aby to trafil, ale ani jeden s posádky nie je jachtár, jednoducho je to daň za pohodu a ďalšie dobré vsťahy.
Za celý čas som motoroval možno a25 - 30 hodín, spotreba 18 l nafty. Nafta stojí na ostrove asi 1,8 eura za liter, benzín 1,95.
V sobotu sme išli na archeologické náleziská kúsok od Piombína v Populónii /Etruskovia/, múzeum v Piombíne už nestíhame a presúvame sa k mestu Siena kde máme zabezpečené ubytovanie.
Poplatky za dialnicu z BA boli v Taliansku cca 37 eur za jednu cestu. Nafta stojí na pevnine od 1,65 po 1,85 eur /liter.
Loď sme brali s Piombína cez Yachtnet.
Piombíno je dobre chránený jachtársky prístav z bezpečným vjazdom aj za zlého počasia pri vetre z hociakej strany. Pri vjazde z mora do maríny je hneď benzínka. Pred vjazdom je dobré sa nahlásiť na VHF kanál 9. V riediacej veži je stála služba pri vysielačke, tá zabezpečí obsluhu benzínky a niekoho kto vám podá múringové lano. Čártrové lode sú hneď z kraja, na prvom móle, priestor na manévrovanie je velkolepý. Pod vežou je výrobňa ladu - automat /taká velká krabica/, verejne prístupná a zadarmo. Ak nemáte chladničku v lodi vychladenú, tak je to super. Voda je naopak za poplatok. Hádže sa žeton za 1 euro do stojanu na móle. Ak to nefunguje /ako nám/, tak sa treba obrátiť na vežu. Žetony sa kupujú v automate tiež pod vežou. WC je zadarmo, pri vstupe treba stlačiť tlačítko elektrického dverného zámku v pravo od dverí. Nepochopil som načo je to dobré, ale pár ludí sa pred tými dverami skoro posralo. Sprcha je na žeton, voda tečie 3 minúty. Žeton sa vhodí do krabičky vnútri pri dverách, nad kabínkou kde potečie voda sa rozsvieti svetlo. Voda tečie ak sa potlačí páčka na batérii tak ako sme zvyknutí a potlačí sa aj vypínač v pravom hornom rohu!!! Tým vypínačom sa dá voda zastaviť a vtedy nebeží čas. Takže na osprchovanie tie 3 minúty stačia.
Porto Azuro.
Po vyplávaní na Elbu smer na cíp Capo Vita som zistil, že v plavebnej dráhe trajektov sa plachtiť nedá. Posádka chytala hysaky a tak som na motor prášil odtial preč. Obrovské trajekty chodia jeden za druhým. Bez velkej námahy, trochu na vietor, trochu na motor som doplával do Porto Azura. Po nahliadnutí do prístavu som zhodnotil že priestory sú stiesnené, plno lodí a najmä hodne nablýskaných motorových jácht. Na vysielačku nikto nereagoval. Na druhý deň som zistil, že mólo na pravo od vjazdu, vyhradené podla mapy pre trajekty, je z večšej časti pre jachty, sú tam múringové laná. Zastavil som sa len na prehliadku mesta, státie bolo na tých pár hodn zadarmo a pretože tam skoro nikto nebol, vyviazali sme sa bokom. Pekné mestečko, pekná zastávka. V noci som bol na kotve pred hotelovým komplexom, kotva držala velmi slabo. Vietor bol do 10 uzlov, slabá búrka a znieslo nás o 30-40 metrov.
Tešili sme sa na Punta Calamita, ale fúkalo búrlivo z juhu, posádka vracala a ťažké mračná s občasným dažďom ma nasmerovali do Marina di Campo. Minul som teda dve velké zátoky na juhu ostrova, Golffo Stela a Golfo di Lacona.
Marina di Campo. Pristál som pri móle, nie je tam múring, stojí sa na vlastnej kotve, bez poplatku. Ale voda je za poplatok, jedno euro za 30 l. Elektrika za 1 euro na hodinu. Stojan je tam len jeden, takže tým čo boli od neho trochu ďalej nedočiahol ani kábel, ani hadica. V noci sa tam lode z nevysvetlitelných dôvodov tak húpali do bokov, že sa takmer dotýkali sťažňami. Vela reštaurácií, obchod COOP.
Marciana Marina. Na druhý deň na plachtách s južným vetríkom do 10 som sa presunul do Marciana marina. Na vysielačku nikto nereagoval, ale hneď nás odchytil chlapík v gumáku a asistoval pri pristávaní, sú tam múringové laná. Polatok za 36 stop bol 45 euro. El. a voda v cene, záchod a sprcha tiež, ale hodne ďaleko od lode. mám dojem že to boli skôr plážové socialky. Od východu z mola na breh po pravej strane asi 300m. V blízkej Yogurtérii som jedol najlepšiu zmrzlinu svôjho života /pistáciová/. V mestečku pekné nábrežie, potraviny COOP a ešte jedny.
Zátoka Golfo di Viticcio. Na drhý deň za slenečného jasu a bezvetria som sa presunul cez zátoku Golfo di Procschio a Golfo della Biodola do zátoky Golfo di Viticcio, možno je to aj 5 míl. Kotva držala super, celý deň aj noc sme tam hnili, teda kúpali sa, žrali, pili a slnko pálili. Neuveritelne čistá voda.
Ďalší deň Portoferraio. Kotvenie v centre mesta, chlapík v gumáku dosť vtipný. Stánie je mimoriadne hlučné, ale časť posádky je uveličená že stojíme v centre mesta. Napoleonova vila je v rekonštrukcii, uzatvorená do 2014. Navštívili sme obidve pevnosti, všade vstupné a ešte aj archeologické múzeum. Marína stála 40 euro, 10 euro za predplatenie odberu el. a vody a 10 euro záloha. Na prihlásenie odberu el. a vody je elektronický klúč, detailný popis obsluhy v Nemčine a Angličtine sme dostali. Priložením klúča na stojan sa zapína a vypína odber. Za pripojenie ku el. a odber asi 250 l vody sme platili 1,5 eura. Zvyšok, teda 18,5 nám pri odhlásení vrátili. Mohli sme tam byť do 13,00 nasledujúceho dňa.
V Piatok na obed sa vraciame do Piombína, fúka asi 20-25 uzlov a posádka taktne odmieta plachtiť v blízkosti trajektov a tak ako jediný sa hrdo predieram motorom krásnymi metrovými vlnami. Šlak aby to trafil, ale ani jeden s posádky nie je jachtár, jednoducho je to daň za pohodu a ďalšie dobré vsťahy.
Za celý čas som motoroval možno a25 - 30 hodín, spotreba 18 l nafty. Nafta stojí na ostrove asi 1,8 eura za liter, benzín 1,95.
V sobotu sme išli na archeologické náleziská kúsok od Piombína v Populónii /Etruskovia/, múzeum v Piombíne už nestíhame a presúvame sa k mestu Siena kde máme zabezpečené ubytovanie.
Poplatky za dialnicu z BA boli v Taliansku cca 37 eur za jednu cestu. Nafta stojí na pevnine od 1,65 po 1,85 eur /liter.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Tak co ficcusi? 4 roky to ještě nejsou, ale už je možná čas, ne?
Nebo kam to letos plánuješ?
Nám původní plán vypadl a hledám kam se letos vrtnout.
Zadání zní: někam na jih od nás, voda musí být na koupačku, termín cca 22.6. - 14.7.,
Elba zatím vede (Chorvatsko zatím ještě ne, nebo jako poslední varianta, Řecko je v plánu, ale kvůli vzdálenosti ještě ne, loď bych tam pak nechal pár sezón).
Nebo kam to letos plánuješ?
Nám původní plán vypadl a hledám kam se letos vrtnout.
Zadání zní: někam na jih od nás, voda musí být na koupačku, termín cca 22.6. - 14.7.,
Elba zatím vede (Chorvatsko zatím ještě ne, nebo jako poslední varianta, Řecko je v plánu, ale kvůli vzdálenosti ještě ne, loď bych tam pak nechal pár sezón).
Když už jsem v tom psaní, po zpáteční cestě už na oči moc nevidím, ale ještě sem.
Klasický okruh z Castglioncella kolem Elby se zastávkou na Capraia. Asi zde ještě nevzpomenutá pěkná zátoka s pláží na východě ostrova, myslím že se jmenuje Ortano (N42 47 38.1 E10 25 51.0) na dobré hloubce kolem 5m, ale značný výskyt medůz. Ty jsme ve zvýšené míře zaznamenali ještě u městečka Capraia.
Oproti Denisovým zprávám bylo stání v Portoferraiu za 105€ + 10€ kauce na spotřebu. Devět nám ráno vrátili.
A poprvé jsem byl v maríně v Capraii. U známých bójek jsme se zeptali hocha na gumáku jestli mají volno, on se zeptal do vasílačky a měli. Platili jsme 65€ i se spotřebou el.+H[sub]2[/sub]O. Loď měla 40 stop a jinak jsme byli všude zdarma na kotvě.
Při tankování v Castiglioncellu jsem byl odhalen pozorným MartinB, který se vracel ze 14ti denní plavby kolem Korsiky. Pak jsme v maríně trochu splkli, Martin má další informace o cenách v oblasti co pluli.
V každém případě se začíná projevovat to, co zde tvrdím od počátku fungování portálu. Destinace dříve komerčním jachtingem nezasažené, si po poznání výhodnosti trhu cen a nárustu jachtařů, začínají pakovat kapsy i zde.
Klasický okruh z Castglioncella kolem Elby se zastávkou na Capraia. Asi zde ještě nevzpomenutá pěkná zátoka s pláží na východě ostrova, myslím že se jmenuje Ortano (N42 47 38.1 E10 25 51.0) na dobré hloubce kolem 5m, ale značný výskyt medůz. Ty jsme ve zvýšené míře zaznamenali ještě u městečka Capraia.
Oproti Denisovým zprávám bylo stání v Portoferraiu za 105€ + 10€ kauce na spotřebu. Devět nám ráno vrátili.
A poprvé jsem byl v maríně v Capraii. U známých bójek jsme se zeptali hocha na gumáku jestli mají volno, on se zeptal do vasílačky a měli. Platili jsme 65€ i se spotřebou el.+H[sub]2[/sub]O. Loď měla 40 stop a jinak jsme byli všude zdarma na kotvě.
Při tankování v Castiglioncellu jsem byl odhalen pozorným MartinB, který se vracel ze 14ti denní plavby kolem Korsiky. Pak jsme v maríně trochu splkli, Martin má další informace o cenách v oblasti co pluli.
V každém případě se začíná projevovat to, co zde tvrdím od počátku fungování portálu. Destinace dříve komerčním jachtingem nezasažené, si po poznání výhodnosti trhu cen a nárustu jachtařů, začínají pakovat kapsy i zde.

- Standa83
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 113
- Registrován: ned pro 28, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Liberec
2015
Poslední týden jsem byl u Elby. Moc se mi tam líbilo, žádné nemilé překvapení
, pouze samá pozitiva
Mám pár poznatků, které Vás budou zajímat:
Jedna domorodkyně z Marina di Campo nám během diskuse prozradila, že Pianosa již nefunguje jako vězení, prý dva roky. Neznamená to ale tam není i nadále zakázán přístup. To jsem dále neověřoval.
Jinak ohledně často diskutovaných cen: stáli jsme pouze v Marciana Marina, za loď 39 stop chtěli 40 euro. Sociálky a voda+el byly v ceně, chtěli pouze 10 éček jako kauci za chip k sociálkám - vědí proč, podařilo se nám jej ztratit
. Office tam funguje do 20:00 a my jsme na to přišli v 20:05
Do Marciana Marina jsme připluli už před polednem bez ohlášení, tak problém s místem nebyl. Nějaká volná místa tam ale byla i pozdě večer.
Tak brzo jsme sem připluli kvůli našemu plánovanému výletu na Monte Capanne - nejvyšší hora Elby, cca 1020 m.n.m. Autobus jezdí poměrně pravidelně, cena za lístek 1,7 euro (není to za trasu, ale časový úsek jako v MHD, je potřeba si tak lístek v buse krom koupení také "cvaknout") Bus jede odhadem 15 minut (nevím přesně, byla to pořádní horská dráha při které se reálný čas těžko odhaduje
). Kabinová lanovka (spíše klecová) je za 18 euro zpáteční - a rozhodně to stojí za to. Zážitek je už samotná jízda a výhled kolem celé Elby je také omračující. Asi sem ještě přihodím nějaké fotky..
Na noc jsme pak ještě kotvili u Portoferraio, Viticcio, Marina di Campo, Lacona. Všude je v noci poměrně živo, ale vzhledem k tomu že zátoky byly ohromné a nekotvili jsme příliž blízko, tak nás to stejně moc neomezovalo.


Mám pár poznatků, které Vás budou zajímat:
Jedna domorodkyně z Marina di Campo nám během diskuse prozradila, že Pianosa již nefunguje jako vězení, prý dva roky. Neznamená to ale tam není i nadále zakázán přístup. To jsem dále neověřoval.
Jinak ohledně často diskutovaných cen: stáli jsme pouze v Marciana Marina, za loď 39 stop chtěli 40 euro. Sociálky a voda+el byly v ceně, chtěli pouze 10 éček jako kauci za chip k sociálkám - vědí proč, podařilo se nám jej ztratit


Do Marciana Marina jsme připluli už před polednem bez ohlášení, tak problém s místem nebyl. Nějaká volná místa tam ale byla i pozdě večer.
Tak brzo jsme sem připluli kvůli našemu plánovanému výletu na Monte Capanne - nejvyšší hora Elby, cca 1020 m.n.m. Autobus jezdí poměrně pravidelně, cena za lístek 1,7 euro (není to za trasu, ale časový úsek jako v MHD, je potřeba si tak lístek v buse krom koupení také "cvaknout") Bus jede odhadem 15 minut (nevím přesně, byla to pořádní horská dráha při které se reálný čas těžko odhaduje


Na noc jsme pak ještě kotvili u Portoferraio, Viticcio, Marina di Campo, Lacona. Všude je v noci poměrně živo, ale vzhledem k tomu že zátoky byly ohromné a nekotvili jsme příliž blízko, tak nás to stejně moc neomezovalo.
Elba květen/červen 2018
Ahoj,
zdravím ctěné návštěvníky.
Pro zájemce připojuji krátký report z přelomu května/června 2018, kdy jsme navštívili Elbu.
Loď: Oceanis 35.1, r. 2018, kotva Delta
Charterovka: North Sardinia Sail
Základna: Castiglioncello, marina Cala de' Medici - Viale Trieste 142 - Rosignano Solvay
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... Gi%7Br~%40
43°23'39.4"N 10°25'30.0"E
Zkušenost s charterovkou: skvělý přístup, mohu doporučit. Velmi pečlivé předání lodě, prošli ji se mnou úplně komplet. Počítali se mnou i trojúhelníky a odpichovátko
, kladli velký důraz na pochopení, včetně všech dokumentů kolem lodě. Stejně si počínali i při předání lodě zpět - kontrolovalo ji 7(!) lidí najednou. Oceňuji to, checkout byl hotov během 15ti minut a když jsem viděl jak loď prohledávali, aby měli jistotu, že další posádka ji bude mít 100% v pořádku, tak si s důvěrou půjčím loď opět od nich. Kauce mi byla vrácena 16 dní po checkoutu.
Počasí: cca půltýden bez větru, půltýden cca 15 uzlíků na ideální plachtění. Teplota vody cca 20C, teplota vzduchu cca 25C.
Navigační příprava: Italian Waters Pilot - Rod Heikell a https://webapp.navionics.com/
Kotviště:
1. Baia del Quercetano
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... CgGuwn~%40
43°24'27.4"N 10°24'17.6"E
Poplatky: 0€
Dno písek, bezvětří, nebyl problém s kotvením. Díky mimosezónu v zátoce klid, jinak si myslím, že to v sezóně večer na břehu žije.
2. Porto Baratti - starobylé etruské sídlo
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... y~leGotc_A
42°59'43.9"N 10°30'25.7"E
Poplatky: 0€
Dno písek, kotva držela jak přibitá. Pro ty co rádi historii, doporučuji výlet a prošmejdit okolí (Archeologický park, Nekropole ...)
Taverna: La Pergola - vynikající ryby. Doporučuji si nechat doporučit od obsluhy rybu dne
. Byli jsem tam 2x (podruhé při návratu) a druhá návštěva dokonce předčila tu první. Cena večeře cca 50€ na hlavu včetně vína.
https://www.google.cz/maps/place/Bar+Ri ... 10.5019775
3. Portoferraio
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... Gyu%60~%40
42°48'48.4"N 10°19'47.7"E
Poplatky: 0€
Starý přístav, na kanále 9 jsme se ohlásili a požádali o návštěvnické molo. Chlapík ve vysílačce sdělil ať veplujeme a že se uvidí. Po vplutí nám oznámil že máme 2h max. Pak nám pomohl s vyvázáním vedle rybářů (nebo co to bylo) a po krátkém pokecu nám sdělil, že do 19:30 musíme místo uvolnit. Tzn. že máme 4,5h času si dělat co chceme
Poděkovali jsme, věnovali plechovku plzně a vyrazili lovit fotky pamětihodností, potěšit oko pohledem na slečny a doplnit zásoby.
4. Cala Bagnaia
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... hdGiqf~%40
42°48'38.5"N 10°21'38.7"E
Poplatky: 0€
Dno: písek, tráva - kotvili jsem na třikrát než se kotva zakousla. Jinak jsme klouzali a tahali kotvu obalenou trsy trávy.
5. Golfo di Viticcio
https://webapp.navionics.com/#boating@1 ... Gkmt%7D%40
42°49'24.7"N 10°16'07.7"E
Poplatky: 0€
Dno: písek, kotva padla na dno a držela jak přibitá. Skvělé místo na přípobřežní toulky, šnorchlování kolem Capo D'Enfola - gumákem jsme poodjeli kam jsme potřebovali. Údajně tuto zátoku měla ráda Napoleonova sestra a chodila se sem koupat.
6. Marciana Marina
https://webapp.navionics.com/#boating@1 ... Gwif%7D%40
42°48'33.6"N 10°11'40.9"E
Poplatky: 0€
Městečko kde na člověka dýchne genius loci. Na kanále 9 jsme požádali o návštěvnické molo. Obsluha nás požádala ať počkáme před vjezdem, že se ozvou. Po cca 10ti minutách se ozvali, že mají místo ať veplujem. Chlapík pomohl s vyvázáním a sdělil že máme čas do 20:00. Nestihli jsme ani poděkovat a na kole odjel. Převlékli jsme se do horského (rozuměj, vzali jsme si "to druhé" tričko) a protože bylo 9:15 ráno, vyrazili jsme dobýt Monte Capanne.
7. zátoka Fetovaia
https://webapp.navionics.com/#boating@1 ... 7Dc_%7D%40
42°43'55.1"N 10°09'17.2"E
Poplatky: 0€
Dno: písek, lodí cca 12 (poprvé jsme měli více jak 4 lodě na kotvišti). Průvodce zátoku moc nedoporučoval a měl pravdu
. Vítr byl téměr na 0, ale vlny chodily pěkné a část posádky odmítla pro velké houpání i večeři. (Přes den nám foukalo krásných 15 uzlíků)
8. Porto Barati - druhá návštěva
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... y~leGotc_A
42°59'43.9"N 10°30'25.7"E
Poplatky: 0€
Foukalo přímo do zátoky cca 15 uzlů, spaní bylo jak na jankovité koze, nicméně kotva držela výborně.
tempac
zdravím ctěné návštěvníky.
Pro zájemce připojuji krátký report z přelomu května/června 2018, kdy jsme navštívili Elbu.
Loď: Oceanis 35.1, r. 2018, kotva Delta
Charterovka: North Sardinia Sail
Základna: Castiglioncello, marina Cala de' Medici - Viale Trieste 142 - Rosignano Solvay
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... Gi%7Br~%40
43°23'39.4"N 10°25'30.0"E
Zkušenost s charterovkou: skvělý přístup, mohu doporučit. Velmi pečlivé předání lodě, prošli ji se mnou úplně komplet. Počítali se mnou i trojúhelníky a odpichovátko

Počasí: cca půltýden bez větru, půltýden cca 15 uzlíků na ideální plachtění. Teplota vody cca 20C, teplota vzduchu cca 25C.
Navigační příprava: Italian Waters Pilot - Rod Heikell a https://webapp.navionics.com/
Kotviště:
1. Baia del Quercetano
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... CgGuwn~%40
43°24'27.4"N 10°24'17.6"E
Poplatky: 0€
Dno písek, bezvětří, nebyl problém s kotvením. Díky mimosezónu v zátoce klid, jinak si myslím, že to v sezóně večer na břehu žije.
2. Porto Baratti - starobylé etruské sídlo
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... y~leGotc_A
42°59'43.9"N 10°30'25.7"E
Poplatky: 0€
Dno písek, kotva držela jak přibitá. Pro ty co rádi historii, doporučuji výlet a prošmejdit okolí (Archeologický park, Nekropole ...)
Taverna: La Pergola - vynikající ryby. Doporučuji si nechat doporučit od obsluhy rybu dne

https://www.google.cz/maps/place/Bar+Ri ... 10.5019775
3. Portoferraio
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... Gyu%60~%40
42°48'48.4"N 10°19'47.7"E
Poplatky: 0€
Starý přístav, na kanále 9 jsme se ohlásili a požádali o návštěvnické molo. Chlapík ve vysílačce sdělil ať veplujeme a že se uvidí. Po vplutí nám oznámil že máme 2h max. Pak nám pomohl s vyvázáním vedle rybářů (nebo co to bylo) a po krátkém pokecu nám sdělil, že do 19:30 musíme místo uvolnit. Tzn. že máme 4,5h času si dělat co chceme

4. Cala Bagnaia
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... hdGiqf~%40
42°48'38.5"N 10°21'38.7"E
Poplatky: 0€
Dno: písek, tráva - kotvili jsem na třikrát než se kotva zakousla. Jinak jsme klouzali a tahali kotvu obalenou trsy trávy.
5. Golfo di Viticcio
https://webapp.navionics.com/#boating@1 ... Gkmt%7D%40
42°49'24.7"N 10°16'07.7"E
Poplatky: 0€
Dno: písek, kotva padla na dno a držela jak přibitá. Skvělé místo na přípobřežní toulky, šnorchlování kolem Capo D'Enfola - gumákem jsme poodjeli kam jsme potřebovali. Údajně tuto zátoku měla ráda Napoleonova sestra a chodila se sem koupat.
6. Marciana Marina
https://webapp.navionics.com/#boating@1 ... Gwif%7D%40
42°48'33.6"N 10°11'40.9"E
Poplatky: 0€
Městečko kde na člověka dýchne genius loci. Na kanále 9 jsme požádali o návštěvnické molo. Obsluha nás požádala ať počkáme před vjezdem, že se ozvou. Po cca 10ti minutách se ozvali, že mají místo ať veplujem. Chlapík pomohl s vyvázáním a sdělil že máme čas do 20:00. Nestihli jsme ani poděkovat a na kole odjel. Převlékli jsme se do horského (rozuměj, vzali jsme si "to druhé" tričko) a protože bylo 9:15 ráno, vyrazili jsme dobýt Monte Capanne.
7. zátoka Fetovaia
https://webapp.navionics.com/#boating@1 ... 7Dc_%7D%40
42°43'55.1"N 10°09'17.2"E
Poplatky: 0€
Dno: písek, lodí cca 12 (poprvé jsme měli více jak 4 lodě na kotvišti). Průvodce zátoku moc nedoporučoval a měl pravdu

8. Porto Barati - druhá návštěva
https://webapp.navionics.com/#boating/r ... y~leGotc_A
42°59'43.9"N 10°30'25.7"E
Poplatky: 0€
Foukalo přímo do zátoky cca 15 uzlů, spaní bylo jak na jankovité koze, nicméně kotva držela výborně.
tempac
- jendys68
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 21
- Registrován: sob kvě 19, 2012 2:00 am
- Reputace: 11
- Bydliště: Děčín
Re: Elba
Ahoj, díky za aktuální příspěvek.
Shodou okolností bereme 6.10. stejnou loď co jsi měl. Oceanis 35.1 nese název Atlas. Měli jste s lodí nějaké, byť drobné problémy? Popřípadě na co si dát pozor ? Dá se u mariny Cala de Medici parkovat výhodněji než za 85€ ,což nabízí charterovka?
Shodou okolností bereme 6.10. stejnou loď co jsi měl. Oceanis 35.1 nese název Atlas. Měli jste s lodí nějaké, byť drobné problémy? Popřípadě na co si dát pozor ? Dá se u mariny Cala de Medici parkovat výhodněji než za 85€ ,což nabízí charterovka?
Re: Elba
Taky prispeju trochou do mlyna stran Elby. Vratili jsme se pred tydnem, byli jsme 14 dni napred s detma pak potapet.
Nejlepsi kotveni v zatoce je na jizni strane Golfo della Lacona, v zatoce jsou 3 hospody a je vicemene obyvana skopcakama. Kotveni pisek da se dostat az nekam 4.5m ke brehu. V cca polovine zatoky je presne v 5m betonovej blok s okem na kterej se da vyvazat.
Nejmensi vlny pokud fouka cokoliv krom jihu jsou na zapadni strane zatoky, ale zas je tam daleko na breh a blizko sutry. Nejlip varej v tmavy hospode na vychodni strane zatoky .
Lehce horsi kotveni hned zatoka vedle (Golfo Stella) , ale do vetru 6m/s snesitelny. Ale je tam zas jen bar a takova pizza hospoda.
Marina di Campo v marine se kotvi pri vjezdu hned vlevo vedle vyletnich lodi Princess a linky na Capraiu, jsou tam 3-4 mista pro tranzit. Marina je free, ale maj tam silene drahou vodu , elektrika v norme a musite si koupit chip za 6 ecek. Kdyby nekdo chtel pujcit mam ho na Smichove. Neda se rezervovat , telefon nezvedaj , clovek tam musi dojet. Ja pristal primo pod jerabem a sel se zeptat. Stran nakupu a gasronimie je Marina di Campo asi nejlepsim mesteckem na jihu. Kdyby nekdo chtel doporucit tak vim kde delaj super fiorentinu.
Z jihu asi vse, prolezli jsme stary zelezarny a pod vodou je taky pekne, byt tedy vsechny koraly co tam byly jsou dead.
Nejlepsi kotveni v zatoce je na jizni strane Golfo della Lacona, v zatoce jsou 3 hospody a je vicemene obyvana skopcakama. Kotveni pisek da se dostat az nekam 4.5m ke brehu. V cca polovine zatoky je presne v 5m betonovej blok s okem na kterej se da vyvazat.
Nejmensi vlny pokud fouka cokoliv krom jihu jsou na zapadni strane zatoky, ale zas je tam daleko na breh a blizko sutry. Nejlip varej v tmavy hospode na vychodni strane zatoky .
Lehce horsi kotveni hned zatoka vedle (Golfo Stella) , ale do vetru 6m/s snesitelny. Ale je tam zas jen bar a takova pizza hospoda.
Marina di Campo v marine se kotvi pri vjezdu hned vlevo vedle vyletnich lodi Princess a linky na Capraiu, jsou tam 3-4 mista pro tranzit. Marina je free, ale maj tam silene drahou vodu , elektrika v norme a musite si koupit chip za 6 ecek. Kdyby nekdo chtel pujcit mam ho na Smichove. Neda se rezervovat , telefon nezvedaj , clovek tam musi dojet. Ja pristal primo pod jerabem a sel se zeptat. Stran nakupu a gasronimie je Marina di Campo asi nejlepsim mesteckem na jihu. Kdyby nekdo chtel doporucit tak vim kde delaj super fiorentinu.
Z jihu asi vse, prolezli jsme stary zelezarny a pod vodou je taky pekne, byt tedy vsechny koraly co tam byly jsou dead.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů