Řazení Mercury 3,5 HP čtyřtakt
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Řazení Mercury 3,5 HP čtyřtakt
U motoru Mercury 3,5 HP čtyřtakt mě nešlo zařadit. Je zadřená hřídel té řadící páčky. Nevíte jak to rozhýbat?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Řazení Mercury 3,5 HP čtyřtakt
Postříkat wédečkem, nechat den, hřídelku vyklepnout a očistit.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Řazení Mercury 3,5 HP čtyřtakt
Není to tak jednoduché ...
Po přečtení několika zahraničních fór a vlastních zkušenostech můžu napsat následující.
U těchto motorů, které jinak fungují spolehlivě je zatuhnutí řadící páky jediná vada. Ale docela častá.
Je potřeba rozebrat motor, tak aby zbyla jen noha s tou zatuhlou řadící pákou.
I když vám zůstala řadící páka celá, klidně ulomte to plastové držadlo. Řadící páka nejde vyndat bez jejího poškození.
Z obou stran řadící páky nalejte olej, vemte velký sikovky a rozhýbejte hřídelku od řadící páky.
Zápasit s tím musíte tak dlouho, až se točí o 360°.
Mazat olejem, zahřívat horkovzdušnou pistolí, mazat olejem.
Pořád točit dokola, až se točí volně.
Nasadit do vrtačky a točit vrtačkou.
Je uložená na krajích a v prostředku je trochu zůžená. Volné místo v prostředku je zoxidované.
Kladivem do toho mlátit nemá smysl, hřídelka se ohne a jde to ještě hůř.
Musí se hodně točit a pomalu tahat ven.
Vyndání té hřídelky je výrazně složitější a časově náročnější, než rozebrání motoru.
Po přečtení několika zahraničních fór a vlastních zkušenostech můžu napsat následující.
U těchto motorů, které jinak fungují spolehlivě je zatuhnutí řadící páky jediná vada. Ale docela častá.
Je potřeba rozebrat motor, tak aby zbyla jen noha s tou zatuhlou řadící pákou.
I když vám zůstala řadící páka celá, klidně ulomte to plastové držadlo. Řadící páka nejde vyndat bez jejího poškození.
Z obou stran řadící páky nalejte olej, vemte velký sikovky a rozhýbejte hřídelku od řadící páky.
Zápasit s tím musíte tak dlouho, až se točí o 360°.
Mazat olejem, zahřívat horkovzdušnou pistolí, mazat olejem.
Pořád točit dokola, až se točí volně.
Nasadit do vrtačky a točit vrtačkou.
Je uložená na krajích a v prostředku je trochu zůžená. Volné místo v prostředku je zoxidované.
Kladivem do toho mlátit nemá smysl, hřídelka se ohne a jde to ještě hůř.
Musí se hodně točit a pomalu tahat ven.
Vyndání té hřídelky je výrazně složitější a časově náročnější, než rozebrání motoru.
- adrian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 89
- Registrován: stř črc 23, 2014 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava/Dunaj
Re: Řazení Mercury 3,5 HP čtyřtakt
Zo servis manuálu, možno pomôže.
Anytime the gear shift linkage (in the midsection, the joint between the upper and lower shift rods) has been disturbed you should check and verify gear shift operation (and adjust as necessary), as follows:
Disconnect the spark plug wire for safety.
Move the shift lever from Neutral to Forward while slowly/manually rotating the propeller shaft, and then move it back to Neutral. Make sure the shifter causes the gearcase to smoothly go into and out of gear.
If adjustment is necessary, remove the grommet in the side of the midsection to expose the upper-to-lower shift lever joint.
Loosen the bolt just enough to move the shift rod slightly, and adjust the relative positions of the rod and joint as necessary to achieve proper shifting, then tighten the joint bolt to 48 inch lbs./4 ft lbs. (6 Nm).
Verify proper shifting, then coat the grommet lightly with clean 4-stroke engine oil and install it back to the shift rod access hole in the midsection.
Reconnect the spark plug wire
Anytime the gear shift linkage (in the midsection, the joint between the upper and lower shift rods) has been disturbed you should check and verify gear shift operation (and adjust as necessary), as follows:
Disconnect the spark plug wire for safety.
Move the shift lever from Neutral to Forward while slowly/manually rotating the propeller shaft, and then move it back to Neutral. Make sure the shifter causes the gearcase to smoothly go into and out of gear.
If adjustment is necessary, remove the grommet in the side of the midsection to expose the upper-to-lower shift lever joint.
Loosen the bolt just enough to move the shift rod slightly, and adjust the relative positions of the rod and joint as necessary to achieve proper shifting, then tighten the joint bolt to 48 inch lbs./4 ft lbs. (6 Nm).
Verify proper shifting, then coat the grommet lightly with clean 4-stroke engine oil and install it back to the shift rod access hole in the midsection.
Reconnect the spark plug wire
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti