Ještě k té SPS (protože je to můj případ a zajímají mě případné reakce).
Hawsepipe píše:
- Evidence plavidel u SPS nemá právní charakter podle námořního práva.
- Every State shall issue to ships to which it has granted the right to fly its flag documents to that effect.
Pokud to není podloženo konkrétním zněním, tak přestože jsou možná obě konstatování pravdivá, je na ně možné pohlížet jako na nesouvisející. Protože registrace SPS mi umožňuje obojí - jak vyvěsit českou vlajku na malém plavidle (tím vzniká ona vazba loď - stát), tak se s tímto plavidlem plavit po moři. A jelikož mezinárodní garance za mě, jako občana drží Česká republika a ne nějaká SPS či MD, domnívám se, že to není v rozporu s mezinárodními úmluvami. Nakonec, z praxe víme, že se to děje a nikdo se nad tím nepozastavuje.
Ano, je to trochu přitažené za vlasy, ale důvodem toho přitažení není podstata, ale ta papírová omáčka, kterou se kolem toho někteří snaží dělat.
Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách
Ještě v dobách zákazu provozu starých závěsných motorů jsem se o tom bavil s právníkem.
Už je to dlouho, tak možná nebudu parafrázovat přesně.
Vysvětlil mi, že v různých zemích jsou různé požadavky na technický stav a papírování. V zásadě se tedy musí odlišit aktuální technický stav věci a "papírový" stav věci.
Takže například když jedu autem do země, kde je předepsaná hloubka dezénu pneumatiky, tak jí prostě musím mít, protože tím, že jsem na jejich území, tak moje vozidlo musí splňovat jejich požadavky na provoz po jejich komunikacích.
Tolerovalo se to, ale ani zahraniční lodě u nás tehdy nesměly provozovat starý motory. Kdyby se Německo rozhodlo, že u nich na silnice nesmí auta pod emisní normu třeba IV, tak tam prostě nesmí a je jedno z jakého státu tam přijedou. Ostatně ve městech už to zavedli a nikdo se nad tím nepozastavuje, že u nás můžeme jezdit kam chceme.
Jinak je to ovšem s registrací.
Jestliže v nějaké zemi registrace není vyžadována, tak plavidla z těchto zemí (není-li to výslovně zakázáno) mohou svobodně plout i bez registrace. Tam kde je to zakázáno pak musí majitel využít nějakou uznávanou organizaci, která vydá osvědčení pro tyto účely. Mám za sebou kontrolu na motoráku 104 kW pod evidencí u švédského klubu, jak tu doporučoval Pavel.
Nebo když v mé domovské zemi není požadována revize elektro, tak jí po mě prostě chtít nemůžou.
Ovšem kdyby tady byl předepsán kolotoč jako povinná výbava, tak ho prostě na lodi budou muset mít i cizinci.
Pro mě z toho plyne to, že loď pod cizí státní vlajkou u nás může být. Musí odpovídat technickým požadavkům na plavidla provozovaná na našich vodách.
Jestli ovšem orgáni zbaští čechovi s bydlištěm v čechách, že nemusí mít registraci, protože je to plavidlo ze země, kde se plavidla neregistrujou, na to bych si fakt nevsadil. Musel by podle mě prokázat, že to plavidlo má opravdu domovský přístav v oné zemi. Třeba pojištěním, smlouvou ke kotvení apod.
Už je to dlouho, tak možná nebudu parafrázovat přesně.
Vysvětlil mi, že v různých zemích jsou různé požadavky na technický stav a papírování. V zásadě se tedy musí odlišit aktuální technický stav věci a "papírový" stav věci.
Takže například když jedu autem do země, kde je předepsaná hloubka dezénu pneumatiky, tak jí prostě musím mít, protože tím, že jsem na jejich území, tak moje vozidlo musí splňovat jejich požadavky na provoz po jejich komunikacích.
Tolerovalo se to, ale ani zahraniční lodě u nás tehdy nesměly provozovat starý motory. Kdyby se Německo rozhodlo, že u nich na silnice nesmí auta pod emisní normu třeba IV, tak tam prostě nesmí a je jedno z jakého státu tam přijedou. Ostatně ve městech už to zavedli a nikdo se nad tím nepozastavuje, že u nás můžeme jezdit kam chceme.
Jinak je to ovšem s registrací.
Jestliže v nějaké zemi registrace není vyžadována, tak plavidla z těchto zemí (není-li to výslovně zakázáno) mohou svobodně plout i bez registrace. Tam kde je to zakázáno pak musí majitel využít nějakou uznávanou organizaci, která vydá osvědčení pro tyto účely. Mám za sebou kontrolu na motoráku 104 kW pod evidencí u švédského klubu, jak tu doporučoval Pavel.
Nebo když v mé domovské zemi není požadována revize elektro, tak jí po mě prostě chtít nemůžou.
Ovšem kdyby tady byl předepsán kolotoč jako povinná výbava, tak ho prostě na lodi budou muset mít i cizinci.

Pro mě z toho plyne to, že loď pod cizí státní vlajkou u nás může být. Musí odpovídat technickým požadavkům na plavidla provozovaná na našich vodách.
Jestli ovšem orgáni zbaští čechovi s bydlištěm v čechách, že nemusí mít registraci, protože je to plavidlo ze země, kde se plavidla neregistrujou, na to bych si fakt nevsadil. Musel by podle mě prokázat, že to plavidlo má opravdu domovský přístav v oné zemi. Třeba pojištěním, smlouvou ke kotvení apod.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách
Přátelé vynalézaví .. pozor.. Když budeš např. uzavírat pojistku ve Švédsku, nikdo nebude kontrolovat, jestli Tebou uvedené údaje jsou správné. Např. bydliště ve Švédsku nebo členství v klubu nebo maríně. Až když budeš uplatňovat náhradu škody, bude pojišťovna zjišťovat pravdivost uvedených údajů. Pokud neprokážeš jejich pravdivost, může pojišťovna odmítnout plnění.
Re: Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách
Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách.
Neregistrovaná loď pod vlajkou je protimluv. Loď je bud bez registrace (a pak prostě není pod vlajkou) nebo má registraci v nějaké zemi a pluje pod vlajkou této země registrace.
Pro plavbu lodě ze zahraničí, kde nemusí být registrovaná v našich vodách - tedy v říčních vodách ČR (neb námořní nemáme) hledejte místo spekulací odpověď v zákoně o vnitrozemské plavbě nebo na SPS, která podle tohoto zákona vykonává dohled na plavbou v českých vnitrozemských vodách.
Neregistrovaná loď pod vlajkou je protimluv. Loď je bud bez registrace (a pak prostě není pod vlajkou) nebo má registraci v nějaké zemi a pluje pod vlajkou této země registrace.
Pro plavbu lodě ze zahraničí, kde nemusí být registrovaná v našich vodách - tedy v říčních vodách ČR (neb námořní nemáme) hledejte místo spekulací odpověď v zákoně o vnitrozemské plavbě nebo na SPS, která podle tohoto zákona vykonává dohled na plavbou v českých vnitrozemských vodách.
Re: Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách
Čerstvě zjara jsem u nás na Labi potkal toto:
Loď byla v žalostném stavu silně nakloněná na levobok a krom nějakého mizerně čitelného nápisu na zrcadle neměla nic podle čeho by se dala identifikovat. Ani žádnou vlajku neměla.
Jinak se mi tvarově neskutečně líbila a pokud dostane nějakou péči, tak to bude opravdu nádherná loď.

Loď byla v žalostném stavu silně nakloněná na levobok a krom nějakého mizerně čitelného nápisu na zrcadle neměla nic podle čeho by se dala identifikovat. Ani žádnou vlajku neměla.
Jinak se mi tvarově neskutečně líbila a pokud dostane nějakou péči, tak to bude opravdu nádherná loď.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách
Mne se stalo v Nemecku (Furstenberg a/d Havel) nasledujici:
Plul jsem na moji neregistrovany lodi a protoze jsem se trochu stydel za ohavny stav, tak jsem nemel vyvesenou vlajku, mel jsem ovsem celkem poctive (fixou) na pridi napsany jmeno a bydliste majitele (na coz v CR normalne kaslu).
Zastavil mne vodni policista na vyjezdu z mariny s dotazem, jakto ze mam na lodi motor 5HP a nemam registraci, kdyz smi byt jenom 2.5HP.
Po kratke diskuzi se ukazalo, ze to plati pro nemecka plavidla, zatimco pro mne nikoliv, jelikoz nejsem nemecke plavidlo.
Policajt mi tedy sdelil, ze bych si mel vyvesit vlajku a pak to bude v poradku a muzu si dal plout.
Zrejme jsem coby obcan CR tedy experimentalne overil, ze vyvesenim vlajky CR na neregistrovane plavidlo zahranici jsem uplatneni naseho prava dosahl. A krome toho muzu potvrdit, ze pro uplatnitelnost tohoto prava bylo cizi uredni osobou vyveseni vlajky vyzadovano (coz teda mozna souvisi s nejakym predpisem, o ktere se obvykle prilis nezajimam).
Otazku neregistrovane lodi s domovskym pristavem v NL a Ceskym majitelem to ovsem samozrejme neresi.
Plul jsem na moji neregistrovany lodi a protoze jsem se trochu stydel za ohavny stav, tak jsem nemel vyvesenou vlajku, mel jsem ovsem celkem poctive (fixou) na pridi napsany jmeno a bydliste majitele (na coz v CR normalne kaslu).
Zastavil mne vodni policista na vyjezdu z mariny s dotazem, jakto ze mam na lodi motor 5HP a nemam registraci, kdyz smi byt jenom 2.5HP.
Po kratke diskuzi se ukazalo, ze to plati pro nemecka plavidla, zatimco pro mne nikoliv, jelikoz nejsem nemecke plavidlo.
Policajt mi tedy sdelil, ze bych si mel vyvesit vlajku a pak to bude v poradku a muzu si dal plout.
Zrejme jsem coby obcan CR tedy experimentalne overil, ze vyvesenim vlajky CR na neregistrovane plavidlo zahranici jsem uplatneni naseho prava dosahl. A krome toho muzu potvrdit, ze pro uplatnitelnost tohoto prava bylo cizi uredni osobou vyveseni vlajky vyzadovano (coz teda mozna souvisi s nejakym predpisem, o ktere se obvykle prilis nezajimam).
Otazku neregistrovane lodi s domovskym pristavem v NL a Ceskym majitelem to ovsem samozrejme neresi.
Re: Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách
err napsal:
Neregistrovana lod pod vlajkou samozrejme byt muze. V mnoha variantach a dokonce muze byt i neregistrovana lod pod vlajkou ve smyslu plne uplatnitelneho prava vlajky.
1) Neregistrovana holandska lod, na ktere pluje Holandan. Ten ma pravo na takove lodi vyvesit Holandskou vlajku a pozivat ochrany vlajky v plne siri.
2) Neregistrovana nemecka lod, na ktere pluje Holandan. Opet ma pravo vyvesit Holandskou vlajku a pozivat jeji ochrany v plne siri.
Rád bych věděl, jakým zákonem nebo předpisem se toto dá potvrdit.
6e je to v jachtařině zvykem nerozporuji - ale je to právě jen v mnoha zemích tolerovaným zvykem.
To co jsem psal bylo opřené o mezinárodní úmluvy - čistě pro všeobecnou informovanost. Nic víc, nic míň
Je těžké, když někdo nerozlišuje co je to doopravdy právo vlajky na mořích a že na vnitrozemských vodách je to de-iure jinak.
Neregistrovana lod pod vlajkou samozrejme byt muze. V mnoha variantach a dokonce muze byt i neregistrovana lod pod vlajkou ve smyslu plne uplatnitelneho prava vlajky.
1) Neregistrovana holandska lod, na ktere pluje Holandan. Ten ma pravo na takove lodi vyvesit Holandskou vlajku a pozivat ochrany vlajky v plne siri.
2) Neregistrovana nemecka lod, na ktere pluje Holandan. Opet ma pravo vyvesit Holandskou vlajku a pozivat jeji ochrany v plne siri.
Rád bych věděl, jakým zákonem nebo předpisem se toto dá potvrdit.
6e je to v jachtařině zvykem nerozporuji - ale je to právě jen v mnoha zemích tolerovaným zvykem.
To co jsem psal bylo opřené o mezinárodní úmluvy - čistě pro všeobecnou informovanost. Nic víc, nic míň
Je těžké, když někdo nerozlišuje co je to doopravdy právo vlajky na mořích a že na vnitrozemských vodách je to de-iure jinak.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách
A jak jako holandan dokaze ze je to nemecke neregistrovana lod kdyz od ni nema zadne doklady to muze byt cech na neregistrovane lod a tvrdit ze je to lod svedska a vyvesit ceskou vlajku a benga mu.muzou byt nebo viset vzadu u kalhot
- AliceKarch
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: úte led 15, 2013 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Libeňský ostrov
Re: Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách
Ahoj, tu lod co jsi potkal plula z Nemecka , uplula cca 900Km . Momentalne je v kompletni rekonstrukci . A bude na prodej .


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host