Loď BEZ 2 byla dle Wikipedie stažena z prodeje po tragické nehodě

- se zaklapne ploutev do trupu
- nateče hodně vody do prostor mezi vnější a vnitřní skořepinou
a je vymalováno. Zkoušky ověřily, že co se týče stability, byla loď kategorie (po refování) D a ne C, a hlavně vůbec (ani na D) neodpovídala schopnost po převržení překlopit loď zpět do řádné polohy a pokračovat v plavbě.
No taky, že se na gumáku na moři bojíme


Už jsme měřili rozměry našeho 2+kk a obývák integrovaný s jídelnou s kuchyňským koutem má 6800 mm, ale i když bychom vybourali dveře na balkón, tak by vyrobená loď neprošla okolo sloupu... ale to jsme neuvažovali loď vícetrupou, jak je na obrázku překližkového katamaranu s vánočním stromečkem



Loďka, na kterou odkazuje Denis, to je můj šálek čaje, je vlastně velice podobná lodi, kterou jsme zvažovali:
https://www.lagazelledessables.fr/bateau-transportable/cotre-aurique/new-la-gazelle-des-iles-2020/
3,9 m délka, 1,45 m šířka, 5 až 17 m2 plachet, 130 kg loď + 130 kg vodní balast.
Ta nová stojí dle oplachtění 8 až 11 tis EUR, plus je možné VESTAVĚNÝ elektrický motor s baterií za 2 tis EUR.
Ale bylo by zvěrstvo takovou novou krásnou loďku prznit samodělnou nástavbou.
Ale k tomu přívěs, auto, garáž, papírování... no začneme postupně s tím, že až dojde čas na výměnu auta, koupíme asi starší Oktavii nebo Superb v dieselu, a tak to bude už alespoň o krok méně.
A když už všechny ty starosti ... tak radši něco s kajutkou.
Ale asi je racionální mít svou vlastní loď jen pokud člověk
- žije na pobřeží nebo blízko a jezdí na loď jako na chatu, nebo
- je zajištěn v důchodu nebo jinak může trávit několik měsíců v roce na lodi, nebo
- má domek se stodolou, dílnou, nebo alespoň s pozemkem na který se dá přijet autem.