Poruchy závěsného lodního motoru

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod Felix » ned srp 28, 2016 9:21 pm

Mně od podobného chování motoru pomohla výměna svíček za teplejší (rychlejší zahřátí na samočistící hodnotu).
Igore
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: ned bře 12, 2017 9:15 am
Reputace: 0

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod Igore » ned bře 12, 2017 9:57 am

Dobrý deń! ja by som potreboval poradiť, ako by som mohol uvolnit svieracie skrutky na zavesnom lodnom motore,lebo vtom hliniku su tosť zatuhnuté, sice s hasakom idú trochu pootočíť ale rukou ani nepohnem,za každú radu vám vopred ďakujem
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod maxik1958 » ned bře 12, 2017 10:25 am

Nastříkat uvolňovací sprej, ohřát horkovzduškou, rozhýbat sem tam, postup opakovat, vyčistit závit drátěným kartáčem a nastříkat sprej s grafitem
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod PEPO » pát dub 02, 2021 5:34 pm

Trochu zneužijem túto tému ;) ;)
Nevie niekto alebo nemá náhodou znalosť ohladne kompresie motorov?
Dnes som sa tam hrajkal a menil som oleje, impeller a synchronizoval som si karburátory a tak drobnosti okolo.
A napadlo ma že ved mám doma merák a že odmeriam kompresie vo válcoch.
Nameral som na všetkých 4.valcoch nejakých 120 psi takmer na chlp rovnako vo všetkých valcoch.Co potešilo.Len sa mi to zdá nejak málo- alebo sa mi to len zdá? Nevie náhodou niekto znalosť alebo náhodou nevie nejaké hodnoty ktoré by mal mať môj motor honda bf 90.Je to starček z roku 2000 a je to klasický 4.karburátový motor....
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod geus » pát dub 02, 2021 11:31 pm

Jj tech 12at je v pohode malo je uz 9at
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod david » pát dub 02, 2021 11:51 pm

Akorát že 120 psů je něco kolem 8,3 barů.
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod PEPO » sob dub 03, 2021 6:57 am

Po hodne dlhom hladaní, sa mi podarilo zisťiť že by to malo mať nejakých 213 psi čo je je cca 14at.
Ale na beton to nemám overené.Ale viem že to je málo.Dnes budem pátrať či unik je vrchom alebo spodkom a podlo toho sa uvidí že čo dalej podniknem...Ale teraz ked už mám čoskoro sa dostať konečne po dlhom čakaní na vodu- tak asi sa tomu budem venovať až cez zimu.
Ale neviem prečo,ale na tento motor je akoby uvalené embargo. Ostatné značky sa dá stiahnuť dielenská príručka - pekne podla čísel rozpísané nahrádné diely...Tu sa mi za včera nepodarilo zistiť tie tlaky a chcel som zbežne pozrieť čo stoja piesty,krúžky,tesnenia...no bez úspechu... :hmm:
Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 392
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Pilsen(urqell)

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod shooter » sob dub 03, 2021 11:49 am

A nejsou ty pístní kroužky zapečený? Zkoušel jsi změřit tlak po stříknutí oleje do válce? Pokud se to zlepší tak by to mohly bejt kroužky. Řešil jsem to na svém motoru, byli zarostlý chladící kanály v bloku a na jednom válci byli připečený kroužky. Motor měl chladící čúrek jako za mlada ale vlastně nechladil. Dělal jsem to pak komplet hlavu kroužky............ ale jen kvůli tomu že už to bylo rozpůlený a mám v plánu tu ještě dlouho provozovat :). Pokud by to povolila chemie, zkusil bych to prolejt nějakým cajkem na uvonění kroužků než bych to začal pitvat.A pokud to povolí tak průplach. Bacha vodní kamen se usazuje i na sladkej.
Hodně štěstí
Šutrák
https://www.youtube.com/watch?v=yaY29TZb6k0
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod PEPO » sob dub 03, 2021 3:38 pm

Dnes som skusil Tec 2000 engine flash,no zlepšenie minimalne-takmer žiadne.Teraz som skusil valce zaliať petrolejom a do zajtra to necham nech to pôsobí ale velkú nádej tomu nedávam.Skôr si myslím že krúžky sú opotrebované-proste to sú roky,a hodne rokov.Keby to bolo spôsobené slabším chladením tak si mylím ze prvý valec od termostatu by bol na tom najlepšie a čím dalej od neho by boli tlaky nižšie.Len mi absolutne nejde do hlavy ze vsetky valce maju tlaky na vlas rovnake..A ze sa kompresia straca cez kruzky je isté.Rano som natlakoval valce vzduchom a fučalo to cez klukovu skrinu.A ked som aj pri nastartovanom motory povolit nalievací srob tak bolo cítiť ako tadial tlači
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod geus » sob dub 03, 2021 7:00 pm

Njm ale ten tlak 8baru je ve vsech valcich to by museli bejt zapeceny vsechny valce a to se mi moc nezda. Tec 2000.je dobrej rozpusti to hodne
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod david » ned dub 04, 2021 6:21 pm

Hodně záleží jak rychle s tím startér točí. Dejchat do karteru je normální, záleží jak moc. Výrobci běžně dávají místo tři jen dva pistni kroužky kvůli zmenšení tření. Dnes z 1.4 dieselu dejchá víc než z mýho starých 6.3 litru.
Vyměnit kroužky nebo písty bez výbrusu nemá větší smysl, spíš naopak. Válce budou elipsoidní a těsnit to nebude.
Uživatelský avatar
BigTwin_Jirka
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 57
Registrován: pon črc 28, 2014 2:00 am
Reputace: 8

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod BigTwin_Jirka » pon dub 05, 2021 8:54 am

Ono hodně záleží na tom jak, kdo a čím tu kompresi měří. Ono né vždy to co vidí nejchytřejší advokát na čínském budíku na studeném motoru odpovídá realitě.
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod PEPO » pon dub 05, 2021 9:03 am

https://www.alza.sk/auto/geko-tester-ko ... gIssvD_BwE

Je to takýto merák.
Akože aj mna ako prvé napadlo že asi bude niečo s tým budíkom, akoby viac ukázal nevedel.
Ako som už písal skôr, cez otvor na sviečky som nalial do valcov na noc petrolej.Do rána pomaly stiekol do olejovej vani a tam som ho ráno vypustil.
Tlaky som vždy meral pri teplom motory.
Ale včera po tom petroleji som ho pretočil za studena a tlaky už boli 9...
Tak som tam dal zasa petrolej- ved nikam neponáhlam.
Ešte chcem skúsiť ten budík vyskúšať- vymeniť za iný aby som mal istotu....
Nuž a štartér s tým toči asi tak čo mu akumulátor dovolí..tie otáčky nedokážem nejak ovplyvniť..
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod geus » pon dub 05, 2021 10:16 am

Tak k tomu činskemu budiku neni preci problem vyzkouset ho na jinem motoru a vidim jak ukazuje. Dale to ze studeny ukazal 9 teda vic jak teply je tim ze teplej je uz roztazenej . To vypada ze je motor vybehany
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod david » pon dub 05, 2021 10:44 am

Dobít baterku a zkrátit měřák. Má moc mrtvého prostoru. Zpětný ventil by měl být u díry pro svíčku a ne u budíku.
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 430
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod jajarin » pon dub 05, 2021 1:38 pm

Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod PEPO » pon dub 05, 2021 3:09 pm

Tak veru.Je to tak..Motor je vybehany.Budik som pre istotu porovnal s dalšími dvomi čo mam doma a hodnoty su plys minus rovnake.Ked som dal olej do valcov tak boli hodnoty 150psi co je nejakych 10at a zasa vsetky valce na chlp rovnake....
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod PEPO » čtv led 13, 2022 11:14 am

Aby som nejak uzavrel predchádzajúci problém.
Ked som tlaky zmeral len cez nádstavec ktorý je z trubky a zakončený len kuželom a musel som vlastnou silou len tlačiť aby to tesnilo..
Tlaky zhodne ukázali 11at...
Ciže na tom meráku je ako príslušenstvo zvolená poddimenzovaná hadica a pri vačšom tlaku už hadicu nafukovalo a do budíku sa tým pádom vačší tlak dostať nemohol :x :x :x .Takže šmejd ako hrom..
No a na dlhé zimné večery riešim teraz dalšiu dilemu.

Menil niekto na motory guferá na vertikálnej hriadeli pod vodným čerpadlom?
Mne sa vždy dostane voda do prevodovky a neviem zistiť že kadial..A mám podozrenie že práve cez tie guferá aj ked ich dávam každý rok nové..Ja mám dve guferá za sebou-ale na hriadeli sú dve drážky presne kde má gufero tesniť..A myslím že tie drážky tam byť nemajú..Preto sa pýtam ak to niekto robil, či má na hriadeli tiež drážky..A nie sú rovnako hlboké.Preto si myslím že to tak nemá byť..
Ked sme už pri tých guferách.
Ktorým smerom by mali byť otočené??
Vo všeobecnosti platí že strunkou k mediu ktoré je potrebné utesniť...Ale v tomto prípade je potrebné zabezpečiť aby sa voda nedostala do oleja a opačne tiež....
Len pre poriadok- jedná sa dedka Hodna 90hp... :D
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod Ozzie » čtv led 13, 2022 3:03 pm

Ahoj Pepo
Guferá som menil na Johnson 60 VRO ročník 1989. Tam guferá sú proti sebe. To znamená, že jedna má pružinu do oleja, druhá do vody.
Nie je to ale pravidlo. Viem, že Yamaha to má inakšie.
Najjednuchšie je vyhľadať na nete napr. tu: https://www.hondapartshouse.com/oempart ... dels/parts
Skús si nájsť Tvoj motor a tam sú aj výkresy a zoznam súčiastok.
V každej Honda Marine predajni Ti ochotne pomôžu s objednávkou súčiastok.
Ináč tie drážky neveštia nič dobrého, guferá môžu vyfrézovať takéto drážky do hriadeľov, ce ktoré potom sa dostáva voda do prevodovky.
Pomôže ceľkové GO prevodovky. Nové hriadele, ložiská a guferá.
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod PEPO » čtv led 13, 2022 4:05 pm

Toto mám už dávno prelúskané...
Tam nepíšu ako majú byť otočené guferá..a dokonca podla toho a niektoré guferá majú iný primer..
Napríklad gufero ktoré je okolo hriadeli ktorá radí rýchlosti má v skutočnosti 10mm a píšu tam že gufero je 12x21 :roll: :roll: .
Je zaujímavé že na hriadeli ktorá pohána propeler boli guferá strunkou do vody a pod vodnou pumpou strunkou do oleja...
Ale teraz riešim ti pod vodnou pumpou...
Teraz ich vyskúšam dať opačne a tým pádom aj golierik gufera bude ponunutý o zopár milimetrov...A ak bude dobre- tak dám vyfrézovať uloženie gufera bude aj 1 lm nad drážkou a druhé gufero bude medzi drážkami..
Mne len zaujíma či to tak má alebo nemá byť..
Motor má 20 rokov a GO v tom rozsahu ako píšeš prevyšuje cenu celého motora..
Len tá samotná hriadel verím že by na SK stále bez mihnutia oka cez 1000eur :roll: :roll:
Ako ak to nepomôže budem musieť nejako krvopotne to celé rozobrať-ale to už nebude hračka.Lebo ten motor bol na mori a dostať von zvyslú hriadel nie je sranda....
Ale to budem riešiť až ked sa tam zasa počas sezony dostane voda...
Teraz cez víkend to dám dokopy--Nedám tam olej a v pivnici nohu ponorím do suda a každý den s vrtačkou budem točiť pár minut a uvidíme či sa tam tá voda dostane alebo nie...Guferá už mám všetky nakúpené..tak môžem robiť hokusy-pokusy ;)
Ale ako ty píšeš, mne by tiež akože najviac pasovala verzia že guferá by mali byť oproti sebe..
A k tým predajcom a akože servisom sa radšej vyjadrovať nebudem :whist: :whist: .
Mám viacero skúseností- a len tie zlé a ešte horšie...Myslím že schovám do vačku drvivú väčšinu mechanikov ktorý praktizujú svoju činnosť na území slovenskej republiky....Jediné čo im závidím je vybavenie...Aj aj to ked nie je v správnych rukách, tak výsledok sa očakávať nedá....
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod david » čtv led 13, 2022 6:10 pm

Dvě gufera je nejlepší dát brkama proti sobě, nebo od sebe a mezi ně kápnout olej. Taky teče kolem O kroužku táhla řazení
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod PEPO » pát led 14, 2022 8:58 am

20220113_175317.jpg
Myslím že tie drážky tam byť nemajú.O tom som na 99,9% presvedčený.
Ak vrchné gufero otočím strunkou smerom k vode- tak tesniaca hrana gufera bude vychádzať nad drážku ako je tá spodná čiarka so zelenou fixou..
A uvidím neskôr ako bude vychádzať druhé gufero a to možno dám zasa opačne-strunkou do oleja..
Ale trúfnem si asi aj rozobrať celú prevodovku a vymenil by som aj všetky ložiská..
Včera som si vyrobil aj klúč na tú hviezdicovú matku ktorá zaisťuje kuželové ložiská.Lebo tie majú slabú vôlu a bol som v tom že sa možno budú dať aj dotiahnuť a vôla by mohla zmiznúť..Len zatial dumám na aký moment ju zatiahnuť :? :? :? .Lebo na hondu je neskutočne ťažké sa dopracovať k nejakému dielenskému manuálu ako je to pri ostatných značkách..Pred tým som mal tohatsu a tam to bolo tak fajne zverejnené že to by si na to doma trúfol snád každý.
Dnes ešte skúsim vymyslieť nejaký sťahovák spodnú časť/horizontálnu ..A či to vôbec po tolkých rokoch pôjde stiahnuť- tak to je jeden velký otáznik..Ked nepôjde to- tak vertikálnu hriadel nevytiahnem von :hmm:
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » pát led 14, 2022 11:46 am

Ahoj Pepo, ještě je zkus vyměnit za dvoubřítá gufera, tam by mohly ty styčný plochy vyjít mimo vyběhaný drážky. (nebo alespoň jedna)
Ať se zadaří, Jirka
Uživatelský avatar
PEPO
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Furt pri vode

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod PEPO » pát led 14, 2022 1:25 pm

Ahoj.
A tým som si už prešiel :D :D .
Dvojbrité gufero nepomôže- lebo jedna tesniaca stena je v tej istej úrovni ako má klasické gufero.A akože tá druhá styčná stena je len prachovka.
To by muselo byť gufero s dvomi strunkami.
Keby šlo do tuhého- tak dám odfrezovať cca 3-4mm z domčeku kde sú guferá uložené a tým pádom by boli cca o tých 3-4mm ešte vyššie ako je tomu doteraz..Ale skôr vyskúšam variantu A že ich dám opačne..Aj ked si myslím že to nie je najšťastnejšie riešenie dávať ich strunkami smerom k vode- lebo tá strunka asi časom skoroduje.Ale ak by to aj vydržalo 2-3 roku bolo by fajn.Výmenu mám už malíčku a aj ked mením olej v nohe nohu vždy zmontujem dolu a robím si to pekne v teple v dielničke ;) ;) ;)
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Poruchy závěsného lodního motoru

Příspěvekod Ozzie » pát led 14, 2022 4:47 pm

Neskoroduje. Marine guferá majú pružiny z odolných materiálov. Preto stoja aj 10x toľko ako bežné guferá.
Ešte by tu bolo jedno riešenie. Hriadeľ obrúsiť aby zmizla drážka, potom naniesť tvrdochróm a ten obrúsiť na mieru.
Je to náročná oprava, ale dá sa urobiť. Len musíš nájsť firmu ktorá to robí.
Ale asi Ty si už asi prešiel aj tým :lol: :lol: :lol:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti