Labe
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Re: Labe
david píše:Tak to máš hodně dobrejch bodů. Většinou se na to všichni vyse..
Na druhou stranu by si to molo měli líp zajistit. Ostnatej drát mají jen nějakých 20cm kolem branky, takže se tam dá snadno vlézt. Navíc je molo na dost opuštěném místě. V Lovosicích jsem viděl takhle lézt cikáňata až do lodě do zaplachtovanýho kokpitu. Když jsem na ně zařval, tak na mě vlítla cigna (asi máma), jesli je to moje loď a co mi je do toho.
Re: Labe
Je mensi kouzlo, ze ty dva predni vyskocily a srovnali se na palube. To se jen tak nevydi
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Labe
[quote="Marigold"]Je mensi kouzlo, ze ty dva predni vyskocily a srovnali se na palube. To se jen tak nevydi
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote
Není to kouzlo. Nevidím žádné springové lano. Ta lod při vlnění chodí dopředu dozadu, nahoru dolů, doprava doleva. Fendry vysoko.
Špatně vyvázaná loď.
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote
Není to kouzlo. Nevidím žádné springové lano. Ta lod při vlnění chodí dopředu dozadu, nahoru dolů, doprava doleva. Fendry vysoko.
Špatně vyvázaná loď.
Labe
Jarda885 píše:Marigold píše:Je mensi kouzlo, ze ty dva predni vyskocily a srovnali se na palube. To se jen tak nevydi
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote
Není to kouzlo. Nevidím žádné springové lano. Ta lod při vlnění chodí dopředu dozadu, nahoru dolů, doprava doleva. Fendry vysoko.
Špatně vyvázaná loď.
To možná ano, ale ze by fendry vyskocily pod relingem, srovnaly se jeden za druhym a pri tom uvazovanym vlneni- vsemi smery- tak setrvaly mi porad prijde jako male kouzlo. Casto v nasi marine kde kotvi cca 50 plachetnic upravuji vyskocene fendry a vzdy zustanou lezet na mole/jezku. Nikdy jsem nevidel ze by nejaky vyskocil az na palubu- proto to nazyvam kouzlem. Ale mozne je jiste vse
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Labe
Netusite nekdo, jestli nekde nejsou "historicka" data splavnosti Labe (jak pro cesky tak pro nemecky usek)? Uplne idealni by bylo mit stavy jednotlivych vodoctu v jednotlivych dnech za par let zpatky... Premyslim, jak moc realne je dostat plachetku s 1.5-1.6m ponorem na zimu do cech po vode, ale moc realne to nevidim.
EDIT: Tak Nemecko jsem nasel: https://www.elwis.de/DE/dynamisch/gewae ... rte+suchen
EDIT: Tak Nemecko jsem nasel: https://www.elwis.de/DE/dynamisch/gewae ... rte+suchen
- ondra
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: soutok Labe s Vltavou
Re: Labe
Ahoj, nevíte jaký je aktuální stav na Probošťáku? Včera tam byl kolega a už v kanále ho dořvali rybáři, že se tam nesmí. V sobotu ráno tam prý vysázeli žluté bóje....
Re: Labe
Já tam byl 14 dní zpět. Je tam vlek na vodní lyžování a zabrali skoro celý rybník. Ke kempu se na lodi nedá projet jen za ostrůvek vpravo.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Labe
Labe – Vltava – 2021 - pár poznámek
Termín plavby: 7.6. – 18.6.2021
Propluto: Labe řk 949 (Hrčáky), Mělník (řk 837), Praha, pod Slapy (řk. 91). Celkem 203 km tam a zpět, 2x 26 komor.
Loď Omen, Micro Polo, 5,5 m (18ft).
Motor Mercury 4T 5 hp. Cca 60 mth, za celou plavbu spotřeba 30 l benzínu Verva 100.
Posádka: já a moje žena.
Marína Týnec n. Labem: p. Hájek, udržovaný kemp/marína, pořádek, velmi pěkný přístup, ochota, nic není problém. 1*
Chvaletice: přístav nevypadá prohrábnutý, uprostřed rostou stromy, vymezeno bojemi.
Kolín: okresní město, ostuda, jediné místo k vyvázání ve městě je prostor uzavřené restaurace pod komorou vlevo. Veřejné stání žádné. Nad komorou vpravo veřejné molíčko.
Poděbrady: historické město, ostuda; veřejné stání žádné, jediné místo je 500 m nad komorou vpravo, restaurace, s obědem bez platby za vyvázání.
Nymburk: ostuda, krásné přístaviště bez jediného místa k vyvázání (obsypáno kameny).
Brandýs n L: pěkné a kapacitní místo k vyvázání nad komorou.
Sandberk: moc hezké místo, na brblačku jsem ho proplul, bez konfliktu.
Proboštská jezera: vlevo probíhá těžba, vpravo vybudován žlutě obojkovaný lyžařský vlek, plavba pouze místně vpravo. Na brblačku jsem proplul i vybojkovanou část (lyžování neprobíhalo), bez konfliktu.
Mělník: okresní město, soutok dvou největších českých řek, OSTUDA, není se kde vyvázat a navštívit město.
Hořínsko-Vraňanský kanál: narazíte na 3 místa se „zvedacími“ mosty. Uvedena podjezdná výška, svítí trvale červená!!! Ukázněně zastavuji a volám na komoru Hořín. Odpověď – plujte. Nejspíše jediné místo v EU, kde se pluje na červenou. Posílám dotaz na SPS.
Marína Libeň: p. Macek, ochota, vstřícnost, 1*
Marína Podolí: p. Ľubica, ochota vstřícnost, 1*
Přístav Radotín: nevšímavost, poté ochota.
Komory: velmi pěkný a ochotný přístup. Výjimka Smíchov, kde nás nechal 2 h skoro bezdůvodně stát. Časový prostor mezi parníky byl cca 45 minut.
Závěr: k rozvoji vodní turistiky máme ještě hodně daleko. Veřejná vodní cesta Labe není až tak veřejná, neboť provoz plavebních komor je časově omezen a veřejnost se v době jejich nečinnosti nemá kam vyvázat.
Případné dotazy rád odpovím.
Termín plavby: 7.6. – 18.6.2021
Propluto: Labe řk 949 (Hrčáky), Mělník (řk 837), Praha, pod Slapy (řk. 91). Celkem 203 km tam a zpět, 2x 26 komor.
Loď Omen, Micro Polo, 5,5 m (18ft).
Motor Mercury 4T 5 hp. Cca 60 mth, za celou plavbu spotřeba 30 l benzínu Verva 100.
Posádka: já a moje žena.
Marína Týnec n. Labem: p. Hájek, udržovaný kemp/marína, pořádek, velmi pěkný přístup, ochota, nic není problém. 1*
Chvaletice: přístav nevypadá prohrábnutý, uprostřed rostou stromy, vymezeno bojemi.
Kolín: okresní město, ostuda, jediné místo k vyvázání ve městě je prostor uzavřené restaurace pod komorou vlevo. Veřejné stání žádné. Nad komorou vpravo veřejné molíčko.
Poděbrady: historické město, ostuda; veřejné stání žádné, jediné místo je 500 m nad komorou vpravo, restaurace, s obědem bez platby za vyvázání.
Nymburk: ostuda, krásné přístaviště bez jediného místa k vyvázání (obsypáno kameny).
Brandýs n L: pěkné a kapacitní místo k vyvázání nad komorou.
Sandberk: moc hezké místo, na brblačku jsem ho proplul, bez konfliktu.
Proboštská jezera: vlevo probíhá těžba, vpravo vybudován žlutě obojkovaný lyžařský vlek, plavba pouze místně vpravo. Na brblačku jsem proplul i vybojkovanou část (lyžování neprobíhalo), bez konfliktu.
Mělník: okresní město, soutok dvou největších českých řek, OSTUDA, není se kde vyvázat a navštívit město.
Hořínsko-Vraňanský kanál: narazíte na 3 místa se „zvedacími“ mosty. Uvedena podjezdná výška, svítí trvale červená!!! Ukázněně zastavuji a volám na komoru Hořín. Odpověď – plujte. Nejspíše jediné místo v EU, kde se pluje na červenou. Posílám dotaz na SPS.
Marína Libeň: p. Macek, ochota, vstřícnost, 1*
Marína Podolí: p. Ľubica, ochota vstřícnost, 1*
Přístav Radotín: nevšímavost, poté ochota.
Komory: velmi pěkný a ochotný přístup. Výjimka Smíchov, kde nás nechal 2 h skoro bezdůvodně stát. Časový prostor mezi parníky byl cca 45 minut.
Závěr: k rozvoji vodní turistiky máme ještě hodně daleko. Veřejná vodní cesta Labe není až tak veřejná, neboť provoz plavebních komor je časově omezen a veřejnost se v době jejich nečinnosti nemá kam vyvázat.
Případné dotazy rád odpovím.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Labe
Na vjezdu do kanálu je omezení: pouze ve výtlaku
Na rozcestí dále je zákazová značka u které není zřejmé, ke které části se vztahuje (vlevo těžba, vpravo lyžařský vlek a ostrovy). U ní si všimni vyvrácené tabule (zřejmě specifikace zákazu). Takže já plul .........
Tvrdý zákaz průjezdu byl až více vpravo za ostrovy při vjezdu na další jezero vpravo.
Na rozcestí dále je zákazová značka u které není zřejmé, ke které části se vztahuje (vlevo těžba, vpravo lyžařský vlek a ostrovy). U ní si všimni vyvrácené tabule (zřejmě specifikace zákazu). Takže já plul .........
Tvrdý zákaz průjezdu byl až více vpravo za ostrovy při vjezdu na další jezero vpravo.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Labe
Ja problem nevidim sviti cervena tak jsi zavolal a komornik te pustil to ze nechal cervenou je jeho vec tak proc dotaz na sps zbytecnost. Ja.taky jednou.rikal sviti cervena a on toho si nevsimejte plujte.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Labe
Ja problem nevidim sviti cervena tak jsi zavolal a komornik te pustil to ze nechal cervenou je jeho vec tak proc dotaz na sps zbytecnost. Ja.taky jednou.rikal sviti cervena a on toho si nevsimejte plujte.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Labe
Jo Geusi, to bych bral, kdyby u té červené byla cedule volejte č. .......... - komora Hořín.
Já na tu komoru volal intuitivně.
Mohl jsem tam stát dodnes, nebo volat třeba na SPS, Povodí, ministerstvo dopravy, ...... nebo Babišovi
Vypadá to takto:
Já na tu komoru volal intuitivně.
Mohl jsem tam stát dodnes, nebo volat třeba na SPS, Povodí, ministerstvo dopravy, ...... nebo Babišovi

Vypadá to takto:
- ondra
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: soutok Labe s Vltavou
Re: Labe
To bude signalizace pro velkou plavbu, jelikož most není zdvihnutý. Jedná se o železniční zvedací most.[img][img][/img][/img]
Pokyny obsluhy plavební komory, jsou nadřazeny signalizaci. Navíc to ještě ani není zkolaudováno a dokončuje se dálkové ovládání z velína.
Často se komorník domluví s velkým plavidlem VHF, ať jede na červenou, aby mu tam malé plavidlo nevjelo. Když vidím ty půjčovny, tak ty si myslí, že když byli na komoře první, tak jedou.
Pokyny obsluhy plavební komory, jsou nadřazeny signalizaci. Navíc to ještě ani není zkolaudováno a dokončuje se dálkové ovládání z velína.
Často se komorník domluví s velkým plavidlem VHF, ať jede na červenou, aby mu tam malé plavidlo nevjelo. Když vidím ty půjčovny, tak ty si myslí, že když byli na komoře první, tak jedou.
- Přílohy
-
- TZ-Unikátní železniční most přes plavební kanál na Vltavě se poprvé zkušebně zdvihl3_m.jpg (157.51 KiB) Zobrazeno 9338 x
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Labe
ondra píše:Pokyny obsluhy plavební komory, jsou nadřazeny signalizaci. Navíc to ještě ani není zkolaudováno
O tom není pochyb, ale ta obsluha žádné pokyny nevydává, ani tam na ně není kontakt. Přece jsem vůbec nemusel mít v úmyslu plout až na komoru, mohl jsem jen chtít do Lužce do hospody na oběd. Mimochodem, byl jsem tam a dobře tam vaří a za slušnou cenu.
Zkolaudováno to sice ještě není, ale už to vesele svítí..... Kdybych byl ukázněný Němec nebo trouba Čech, tak bych tam stál dodnes

Krásný, drahý a "unikátní" zvedací most. Od místních jsem slyšel, že tu železniční lokálku mají příští rok rušit

Re: Labe
Minulé úterý, když jsem tam plul, tak jsem na červenou viděl proplout asi 4 lodě, tak jsem jel taky.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Labe
ondra píše:
Pokyny obsluhy plavební komory, jsou nadřazeny signalizaci.
Nejsou.
To by tě kdejaký lojza potulujíci se po komoře taky mohl poslat třeba na neúplně sklopenou klapku. Pokyny platí pouze při nefunkčních světlech nebo pokud vůbec nejsou instalována.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Labe
Omen píše:Labe – Vltava – 2021 - pár poznámek
.....
Hořínsko-Vraňanský kanál: narazíte na 3 místa se „zvedacími“ mosty. Uvedena podjezdná výška, svítí trvale červená!!! Ukázněně zastavuji a volám na komoru Hořín. Odpověď – plujte. Nejspíše jediné místo v EU, kde se pluje na červenou. Posílám dotaz na SPS.
Odpověď ze SPS:
"K Vašemu dotazu uvádíme, že problematika značení pohyblivých mostů je řešena plně vyhláškou č. 67/2015 Sb., o pravidlech plavebního provozu, konkrétně v § 80. Z vámi pořízené fotodokumentace je naprosto zřejmé, že aktuálně mohou proplout nízká plavidla v obou směrech, viz. ust. §80 odst. 4 písm. e).
Do budoucna počítejte při své plavbě s tím, že toto značení je proměnlivé a bude měněno v rámci zdvihání/spouštění mostů a řízení plavby na kanále. Věřte, že je zcela v souladu s ust. § 80 vyhlášky č. 67/2015 Sb."
Mají pravdu, omluvil jsem se za svou neznalost

- Jarda_x
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Český Krumlov
Re: Labe
Když už byl uveden odkaz na příslušný §, rovnou jsem ho sem vykopíroval. Předevčírem jsme vyplouvali a zajížděli do ochranného přístavu České Vrbné. Je tam zdvihací most, trvale svítí červené a nevzpomínám si, že by červené světlo bylo doplněno světlem žlutým. Není tam komu hlásit proplutí, takže stejně každý pluje i přesto, že svítí červená.
§80
Proplouvání pohyblivými mosty
(1) Vůdce plavidla se při přiblížení k pohyblivému mostu a při jeho proplouvání v zájmu bezpečnosti a urychleného proplutí řídí pokyny obsluhy mostu. O úmyslu proplout pod pohyblivým mostem vyrozumí vůdce plavidla jeho obsluhu jedním dlouhým zvukovým signálem nebo pomocí rádiové stanice.
(2) V blízkosti pohyblivého mostu plavidlo sníží rychlost. Nemůže nebo nechce-li proplout mostem a je-li na břehu osazen signální znak B.5 uvedený v příloze č. 7 k této vyhlášce, zůstane stát před tímto znakem.
(3) V blízkosti pohyblivých mostů je předjíždění možné jen na zvláštní pokyn obsluhy mostu.
(4) Proplouvání pohyblivými mosty je řízeno následujícími signálními znaky:
a) jedno nebo několik červených světel - nelze proplout,
b) jedno červené a jedno zelené světlo umístěné ve stejné výšce nebo jedno červené světlo umístěné nad zeleným světlem - nelze proplout, ale most se otevírá a plavidla se mají připravit k proplutí,
c) jedno nebo několik zelených světel - lze proplouvat,
d) dvě červená světla nad sebou - otevírání mostu pro plavbu je přerušeno,
e) žluté světlo umístěné na mostě ve spojení se signalizací uvedenou pod písmeny a) a d), nelze proplout s výjimkou nízkých plavidel, která proplují pod spuštěným mostem, mohou proplouvat v obou směrech, nebo
f) dvě žlutá světla umístěná na mostě ve spojení se signalizací uvedenou pod písmeny a) a d) - nelze proplout s výjimkou nízkých plavidel, která proplují pod spuštěným mostem; v protisměru nelze proplouvat.
(5) Červené světlo uvedené v odstavci 4 může být nahrazeno signálním znakem A.1a uvedeným v příloze č. 7 k této vyhlášce, zelené světlo signálním znakem E.1a uvedeným v příloze č. 7 k této vyhlášce a žlutá světla žlutými signálními znaky D.1a, D.1c, D.1d uvedenými v příloze č. 7 k této vyhlášce.
§80
Proplouvání pohyblivými mosty
(1) Vůdce plavidla se při přiblížení k pohyblivému mostu a při jeho proplouvání v zájmu bezpečnosti a urychleného proplutí řídí pokyny obsluhy mostu. O úmyslu proplout pod pohyblivým mostem vyrozumí vůdce plavidla jeho obsluhu jedním dlouhým zvukovým signálem nebo pomocí rádiové stanice.
(2) V blízkosti pohyblivého mostu plavidlo sníží rychlost. Nemůže nebo nechce-li proplout mostem a je-li na břehu osazen signální znak B.5 uvedený v příloze č. 7 k této vyhlášce, zůstane stát před tímto znakem.
(3) V blízkosti pohyblivých mostů je předjíždění možné jen na zvláštní pokyn obsluhy mostu.
(4) Proplouvání pohyblivými mosty je řízeno následujícími signálními znaky:
a) jedno nebo několik červených světel - nelze proplout,
b) jedno červené a jedno zelené světlo umístěné ve stejné výšce nebo jedno červené světlo umístěné nad zeleným světlem - nelze proplout, ale most se otevírá a plavidla se mají připravit k proplutí,
c) jedno nebo několik zelených světel - lze proplouvat,
d) dvě červená světla nad sebou - otevírání mostu pro plavbu je přerušeno,
e) žluté světlo umístěné na mostě ve spojení se signalizací uvedenou pod písmeny a) a d), nelze proplout s výjimkou nízkých plavidel, která proplují pod spuštěným mostem, mohou proplouvat v obou směrech, nebo
f) dvě žlutá světla umístěná na mostě ve spojení se signalizací uvedenou pod písmeny a) a d) - nelze proplout s výjimkou nízkých plavidel, která proplují pod spuštěným mostem; v protisměru nelze proplouvat.
(5) Červené světlo uvedené v odstavci 4 může být nahrazeno signálním znakem A.1a uvedeným v příloze č. 7 k této vyhlášce, zelené světlo signálním znakem E.1a uvedeným v příloze č. 7 k této vyhlášce a žlutá světla žlutými signálními znaky D.1a, D.1c, D.1d uvedenými v příloze č. 7 k této vyhlášce.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Labe
Omen píše:Krásný, drahý a "unikátní" zvedací most. Od místních jsem slyšel, že tu železniční lokálku mají příští rok rušit
Už je to tady: nový, drahý, unikátní, zvedací, železniční most na trati Vraňany - Lužec..... fakt bude bez železnice.
https://zdopravy.cz/dvanact-trati-na-od ... usy-87883/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti