Motor-trailer-sailer snů ~19 stop ~5,7m
Moderátoři: Pepa, david, vilma
A nebo z jineho soudku temer "presne" to co jsi poptaval ( krome vahy ) francouzsky KIRIÉ FIFTY 21 z roku 1980
celkova delka 6,04m 21 ft
delka na vodorysce 5,15m
sirka 2,45m
ponor 0,85m
plocha plachet 24,5m2
vytlak 1800 kg
balast 450 kg
nadrz na palivo 50 l
nadrz na vodu 50 (60) l
2-5 mist na spani dle konfigurace
motory vestaveny diesel 14 - 18 Hp
vnitrni i venkovni kormidelna
cena se pohybuje od 8000 do 13000 EUR
http://www.annoncesbateau.com/voilier/o ... 48514.html
http://www.royalyachting.net/en/detail- ... ty+21-1980
http://www.royalyachting.net/en/phototh ... _ref=19223
http://es.europe-boats24.net/18160/
celkova delka 6,04m 21 ft
delka na vodorysce 5,15m
sirka 2,45m
ponor 0,85m
plocha plachet 24,5m2
vytlak 1800 kg
balast 450 kg
nadrz na palivo 50 l
nadrz na vodu 50 (60) l
2-5 mist na spani dle konfigurace
motory vestaveny diesel 14 - 18 Hp
vnitrni i venkovni kormidelna
cena se pohybuje od 8000 do 13000 EUR
http://www.annoncesbateau.com/voilier/o ... 48514.html
http://www.royalyachting.net/en/detail- ... ty+21-1980
http://www.royalyachting.net/en/phototh ... _ref=19223
http://es.europe-boats24.net/18160/
Vyhodnocení ankety
K dnešnímu dni na anketní otázku:
Věřím, že takový motorsailer je dnes možno realizovat.
odpovědělo:
ANO. 77% [ 14 ]
NE, to není možné. 22% [ 4 ]
Celkem hlasů: 18
Pro mne je odpověď jasná:
V rozměrech cca 19 stop existuje řada projektů, z nichž některé zde jsou uvedeny.
Realizace je tedy reálná. Na druhé straně na trhu lodí ke koupení až tak velká nabídka není. Předpokládá se spíše vlastní stavba. Zvláště proto, že cenově dostupné, lehké a pevné konstrukce jsou většinou dřevěné s olaminováním. Pro tovární výrobu to není právě atraktivní technologie.
Prohlédneme-li si navržené možnosti, zjišťujeme, do popředí při rozhodování vystupuje HMOTNOST.
Lodě navržené na širé moře vyžadují dostatečně těžký balast a právě ten se pak stává problémem pro lehkou transportovatelnost a manipulaci při spouštění lodě na vodu a vytahování z vody.
Snadnou transportovatelnost považuji za klíčovou a tedy si uvědomuji, že název tohoto vlákna je třeba upřesnit z motor-sailor na motor-trailer-sailor, což dnes provedu.
Řešení spatřuji nyní ve
Věřím, že takový motorsailer je dnes možno realizovat.
odpovědělo:
ANO. 77% [ 14 ]
NE, to není možné. 22% [ 4 ]
Celkem hlasů: 18
Pro mne je odpověď jasná:
V rozměrech cca 19 stop existuje řada projektů, z nichž některé zde jsou uvedeny.
Realizace je tedy reálná. Na druhé straně na trhu lodí ke koupení až tak velká nabídka není. Předpokládá se spíše vlastní stavba. Zvláště proto, že cenově dostupné, lehké a pevné konstrukce jsou většinou dřevěné s olaminováním. Pro tovární výrobu to není právě atraktivní technologie.
Prohlédneme-li si navržené možnosti, zjišťujeme, do popředí při rozhodování vystupuje HMOTNOST.
Lodě navržené na širé moře vyžadují dostatečně těžký balast a právě ten se pak stává problémem pro lehkou transportovatelnost a manipulaci při spouštění lodě na vodu a vytahování z vody.
Snadnou transportovatelnost považuji za klíčovou a tedy si uvědomuji, že název tohoto vlákna je třeba upřesnit z motor-sailor na motor-trailer-sailor, což dnes provedu.
Řešení spatřuji nyní ve
- vyjímatelném balastu
- vodním balastu
Konstrukční řešení balastu
Konstrukční řešení balastu vidím nyní jako aktuální problém k řešení. Jsem zvědav na Vaše nápady a zkušenosti.
Cílem je zajistit minimální váhu lodi během přepravy. Vodní balast se vypustí a olověné "cihly" se naskládají do tažného vozidla do nejvhodnějšího místa s ohledem na jízdní vlastnosti.
Pro plavbu na vnitrozemských vodách by se vozilo olova méně než na moře.
Důležité je, aby se loď spouštěla i vytahovala bez balastu. Ten bych do ní nanosil až na vodě. Z toho plyne, že olověné cihly musí být tak do max.30kg.
Momentálně si to představuji tak, že by loď měla klasická S-žebra, takže by dno plynule přecházelo v kýl.
Do kýlu by bylo možno vkládat olověné odlitky, které by poměrně přesně zapadaly a byly posléze zcela zafixovány krycí deskou přišroubovanou zezhora.
Vodní balast mě napadá řešit novodurovými trubkami upevněnými v ose lodi ke dnu zevniř.
Samozřejmě účinnější by bylo dvojité dno s výztuhami, ale mám obavu, co by způsobovala v dutině zvláště pak slaná voda.
Cílem je zajistit minimální váhu lodi během přepravy. Vodní balast se vypustí a olověné "cihly" se naskládají do tažného vozidla do nejvhodnějšího místa s ohledem na jízdní vlastnosti.
Pro plavbu na vnitrozemských vodách by se vozilo olova méně než na moře.
Důležité je, aby se loď spouštěla i vytahovala bez balastu. Ten bych do ní nanosil až na vodě. Z toho plyne, že olověné cihly musí být tak do max.30kg.
Momentálně si to představuji tak, že by loď měla klasická S-žebra, takže by dno plynule přecházelo v kýl.
Do kýlu by bylo možno vkládat olověné odlitky, které by poměrně přesně zapadaly a byly posléze zcela zafixovány krycí deskou přišroubovanou zezhora.
Vodní balast mě napadá řešit novodurovými trubkami upevněnými v ose lodi ke dnu zevniř.
Samozřejmě účinnější by bylo dvojité dno s výztuhami, ale mám obavu, co by způsobovala v dutině zvláště pak slaná voda.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Nesmysl to nie je, ale je to dobrá pakáreň. Osobne by som sa na "S" rebrá vykašlal, ale je to otázka gusta a samozrejme praktickosti. Myslím že to je zložité na výrobu a praktický význam žiadny.
Vodný balast prvý krát v praxi použil asi Erik Tabarlé, ikona francúkeho jachtingu. Vodné nádrže boli po obvode lode na, resp. pod čiarou ponoru. Tam sú najúčinnejšie, 100 kg vody na boku lode je ako keby sedel 100 kg chlap na borte. Pri tak malej lodi je to závažné.
Na čo najvyššiu stabilitu a čo najmenšiu váhu je podla mňa najlepší lift kýl, viď Minitransat.
Vodný balast prvý krát v praxi použil asi Erik Tabarlé, ikona francúkeho jachtingu. Vodné nádrže boli po obvode lode na, resp. pod čiarou ponoru. Tam sú najúčinnejšie, 100 kg vody na boku lode je ako keby sedel 100 kg chlap na borte. Pri tak malej lodi je to závažné.
Na čo najvyššiu stabilitu a čo najmenšiu váhu je podla mňa najlepší lift kýl, viď Minitransat.
Naposledy upravil(a) Denis dne sob srp 20, 2011 1:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Musim jen souhlasit s predchazejicimi. Postavit to lze ale bude nutne zapomenout na predstavu klasicke lode s dlouhym kylem tam se pri vsi snaze pod 1500 Kg nedostanes. Jedina podle me schudna alternativa by byla jit cestou upravy nejakeho projektu ktery vychazi bud z mini 650 jako treba na tomto webu zminvany mini DIDI a udelat si k nemu vysokou nastavbu. zde ale narazime zase na velkou sirku lodi ( 3m ) a tim nutnost pouziti specialniho naklapeciho vleku a jerabovani a dale pak nevhodnost pro stani napr. v prilivovych vodach.
Asi osobne bych to resil upravou projektu AVIATEUR 5.70m od Erica Hensevala. a to predelanim nastavby, upravou takelaze a zastavenim nejakeho maleho diesela a pripadne i vodniho balastu
http://hensevalyd-english.jimdo.com/wor ... eur-5-70m/
CHARAKTERISTIKA:
Material: 9mm tenka. marine preklizka, sklolaminat a epoxidova pryskyrice.
Delka trupu: 5,70 m
Delka na vodorysce: 5,70 m
Celkova delka, LOA: 5,95 m
Sirka max. : 2,50 m
Sirka na vodorysceL : 1,9 m
Vyska paluby (prid): 0,95 m
Vyska paluby ( zad) : 0,81 m
Ponor min./max.0,66 m / 1,31 m
Zatahovací kýl s kladkostrojem (jednoduchy system lehkeho zatahovani)
Vyska stezne od vodorysky: 8,88 m
Motor: ( v projektu je zavesny od 2 HP do 6 HP )
Hlavni plachta: 14,4m2
Kosatka: 8,09m2
Celkova plocha plachet (proti vetru ) : 22,5m2
Spinnaker (asymetricky): 27m2
Vytlak: 625 kg
Vytlak (z polovicnim nakladem) 837.5 kg
Vytlak (plne nalozen) 1050 kg
MUZE BYT NALOZEN PRO DLOUHE PLAVBY
Vaha kylu : 230kg s 200kg bombou
nepotopitelna s penou pod postelema
Transportovatelna
Moznost kotveni na plazich
Evropska kategorie: C3 D4
Asi osobne bych to resil upravou projektu AVIATEUR 5.70m od Erica Hensevala. a to predelanim nastavby, upravou takelaze a zastavenim nejakeho maleho diesela a pripadne i vodniho balastu
http://hensevalyd-english.jimdo.com/wor ... eur-5-70m/
CHARAKTERISTIKA:
Material: 9mm tenka. marine preklizka, sklolaminat a epoxidova pryskyrice.
Delka trupu: 5,70 m
Delka na vodorysce: 5,70 m
Celkova delka, LOA: 5,95 m
Sirka max. : 2,50 m
Sirka na vodorysceL : 1,9 m
Vyska paluby (prid): 0,95 m
Vyska paluby ( zad) : 0,81 m
Ponor min./max.0,66 m / 1,31 m
Zatahovací kýl s kladkostrojem (jednoduchy system lehkeho zatahovani)
Vyska stezne od vodorysky: 8,88 m
Motor: ( v projektu je zavesny od 2 HP do 6 HP )
Hlavni plachta: 14,4m2
Kosatka: 8,09m2
Celkova plocha plachet (proti vetru ) : 22,5m2
Spinnaker (asymetricky): 27m2
Vytlak: 625 kg
Vytlak (z polovicnim nakladem) 837.5 kg
Vytlak (plne nalozen) 1050 kg
MUZE BYT NALOZEN PRO DLOUHE PLAVBY
Vaha kylu : 230kg s 200kg bombou
nepotopitelna s penou pod postelema
Transportovatelna
Moznost kotveni na plazich
Evropska kategorie: C3 D4
jeste studie na toto tema POGY 17 MOTORSAILER http://www.tadroberts.ca/services/small ... orsailor17
http://www.tadroberts.ca/services/small ... gymsGA.pdf
LOA =17'7.5" 540 cm
LWL = 15'8.75"
Beam = 6'4" 193 cm
Board up draft = 11" light (1500 pounds) 680 kg
Board up draft = 13" loaded (2400 pounds max) 1135 kg
Jib = 40 sq ft
Main = 80 sq ft
Mizzen = 22 sq ft
ten by odpovidal rozmerove i vahove a nebo jeho o neco vetsi sestricka http://www.tadroberts.ca/services/small ... rsailer195 ktera je uz ale dle slov konstruktera o nejakych 67% na materialu drazsi a i ta vaha bude o neco vetsi
http://www.tadroberts.ca/services/small ... gymsGA.pdf
LOA =17'7.5" 540 cm
LWL = 15'8.75"
Beam = 6'4" 193 cm
Board up draft = 11" light (1500 pounds) 680 kg
Board up draft = 13" loaded (2400 pounds max) 1135 kg
Jib = 40 sq ft
Main = 80 sq ft
Mizzen = 22 sq ft
ten by odpovidal rozmerove i vahove a nebo jeho o neco vetsi sestricka http://www.tadroberts.ca/services/small ... rsailer195 ktera je uz ale dle slov konstruktera o nejakych 67% na materialu drazsi a i ta vaha bude o neco vetsi
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9325
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 188
- Kontaktovat uživatele:
To Renda.
Jsi maximalista a z minima chceš získat maximum možného....ale to není ani trochu snadná cesta.
Podla ankety si odpovídáš, že to lze realizovat. Ale životaschopnost takového projektu ukáže až následná stavba a potom provoz.
Nechci tě odrazovat, spíše bych tě chtěl také nasměrovat na jiný uhel pohledu a přidat trochu vlastních zkušeností s 22 stopým trailersailorem....
Nevím proč jsi se tak upnul na 19 stop a s tím související váhu. Podle parametrů co píšeš, chceš i na moře a tam jak známo větší délka pro plavbu jen lépe, stejně tak hmotnost.
Proč tato cesta? Proč nejdeš z druhého konce? Max délka a hmotnost co ještě převezeš...
19 stop opravdu není mnoho, při tvé výšce obzvláště...
Ještě chceš zabudovaný motor - ten ti ještě ubere tak drahocené místo, které bude v trupu 19 stop.
S kýl? Myslíš že transport a spouštění do vody bude vždy v pohodě (když pominu jeřáb)? Nehledě na to, vlek bude muset být s kontrukcí pro kýl (vyšší cena a horší jízdní vlastnosti).
K té ekonomice provozu.
Potřebuješ lehkou loď, s ploutví kvůli transportu a spouštění. Stejně tak balast zvyšovat vodními nádržemi, věstavěné, nebo přenosné.
Ve spotřebě auta při tahání lodě 19 stop a 22, či 23 už velký rozdíl nebude.
Ono tě to skladání PB cihel časem přejde. Není nic lepšího než loď naložit už ve finální podobě doma před odjezdem.
Já jsem skládal z auta "jen" zásoby a brzy mě to přešlo a koupil jsem raději větší vlek. Po příjezdu k moři máš dost jiného na práci před vyplutím, než se zdržovat zbytečnostmi.
To tažné auto bude také nějak dimenzované. Na delší plavbu potřebuješ více věcí, ty také musíš někam uložit. To přenáší olova není zrovna nejlepší cesta. Nehledě že v autě by měly být co nejníž, tedy první naložené, ale v lodi taky. Takže všechno budeš překládat 2x....
Co se týče zvýšení balastu, je voda ideální. Stejně na plavbu potřebuješ nabrat co nejvíce vody, abys nemusel co 2-3 dny hledat nějaký přístav, marínu.
Ještě bys mohl udělat nádrže propojené a při stabilním větru přečerpávat vodu z leva doprava a naopak
Voda je navíc zdarma, nebo za půldarma...
Ale na tu vodu potřebuješ místo a je to pořád o tom samém...
Co se týče pohodlí i rozdíl 19 stop k 23 stopám je obrovský. Doporučil bych ti strávit alespoň týden na vodě na lodi 19 stop....
Motor přívěsný, nebo maximálně v šachtě někde vzadu.
Já vím, to co popisuješ je fajn. Ale je to reálný na větším prostoru než je 19 stop. Ta loď je malá pro jednoho, natož pro dva na plavbu kterou si plánuješ....
V této "váhové" kategorii je pro mě téměř ideální Dephia 22 http://www.gtmarine.ie/delphia/d22/delp ... llery.html
http://www.gtmarine.ie/delphia/d22/othe ... ochure.pdf
Toliko můj názor.
Jsi maximalista a z minima chceš získat maximum možného....ale to není ani trochu snadná cesta.
Podla ankety si odpovídáš, že to lze realizovat. Ale životaschopnost takového projektu ukáže až následná stavba a potom provoz.
Nechci tě odrazovat, spíše bych tě chtěl také nasměrovat na jiný uhel pohledu a přidat trochu vlastních zkušeností s 22 stopým trailersailorem....
Nevím proč jsi se tak upnul na 19 stop a s tím související váhu. Podle parametrů co píšeš, chceš i na moře a tam jak známo větší délka pro plavbu jen lépe, stejně tak hmotnost.
Proč tato cesta? Proč nejdeš z druhého konce? Max délka a hmotnost co ještě převezeš...
19 stop opravdu není mnoho, při tvé výšce obzvláště...
Ještě chceš zabudovaný motor - ten ti ještě ubere tak drahocené místo, které bude v trupu 19 stop.
S kýl? Myslíš že transport a spouštění do vody bude vždy v pohodě (když pominu jeřáb)? Nehledě na to, vlek bude muset být s kontrukcí pro kýl (vyšší cena a horší jízdní vlastnosti).
K té ekonomice provozu.
Potřebuješ lehkou loď, s ploutví kvůli transportu a spouštění. Stejně tak balast zvyšovat vodními nádržemi, věstavěné, nebo přenosné.
Ve spotřebě auta při tahání lodě 19 stop a 22, či 23 už velký rozdíl nebude.
Ono tě to skladání PB cihel časem přejde. Není nic lepšího než loď naložit už ve finální podobě doma před odjezdem.
Já jsem skládal z auta "jen" zásoby a brzy mě to přešlo a koupil jsem raději větší vlek. Po příjezdu k moři máš dost jiného na práci před vyplutím, než se zdržovat zbytečnostmi.
To tažné auto bude také nějak dimenzované. Na delší plavbu potřebuješ více věcí, ty také musíš někam uložit. To přenáší olova není zrovna nejlepší cesta. Nehledě že v autě by měly být co nejníž, tedy první naložené, ale v lodi taky. Takže všechno budeš překládat 2x....
![Confused :?](./images/smilies/confused2.gif)
Co se týče zvýšení balastu, je voda ideální. Stejně na plavbu potřebuješ nabrat co nejvíce vody, abys nemusel co 2-3 dny hledat nějaký přístav, marínu.
Ještě bys mohl udělat nádrže propojené a při stabilním větru přečerpávat vodu z leva doprava a naopak
![Wink ;)](./images/smilies/wink1.gif)
Voda je navíc zdarma, nebo za půldarma...
Ale na tu vodu potřebuješ místo a je to pořád o tom samém...
Co se týče pohodlí i rozdíl 19 stop k 23 stopám je obrovský. Doporučil bych ti strávit alespoň týden na vodě na lodi 19 stop....
![Wink ;)](./images/smilies/wink1.gif)
Motor přívěsný, nebo maximálně v šachtě někde vzadu.
Já vím, to co popisuješ je fajn. Ale je to reálný na větším prostoru než je 19 stop. Ta loď je malá pro jednoho, natož pro dva na plavbu kterou si plánuješ....
V této "váhové" kategorii je pro mě téměř ideální Dephia 22 http://www.gtmarine.ie/delphia/d22/delp ... llery.html
http://www.gtmarine.ie/delphia/d22/othe ... ochure.pdf
Toliko můj názor.
Naposledy upravil(a) Libor dne pon srp 29, 2011 3:51 pm, celkem upraveno 1 x.
důchod
geronimo píše:Promiň mi Rendo jen jednu poznámku, je to tři roky, co běží toto vlákno, jak dlouho tu loď budeš stavět a kdy vypluješ, život strašně letí, kup něco hotového a pluj.
Ty jsi nečetl začátek vlákna, viď. Hned tam jsem psal, že loď plánuji na důchod a jelikož se důchod díky novým zákonům vzdaluje místo přibližuje, není čas zde středem pozornosti. Také nevím, proč si myslíš, že nyní nemám na čem plout.
Tahle sekce se jmenuje Loď snů
..a ono i to vymýšlení má své kouzlo a píšu to sem, protože dle ohlasu, zajímá takovýto projekt dost zájemců (k dnešnímu dni 40679 zobrazení a 209 příspěvků), byť to rozhodně není loď pro každého.
Tohle vlákno je o projektu motor-trailer-saileru okolo 19 stop a parafrázuji-li slova klasika, chce-li někdo loď delší nebo kratší, není to naše chyba, protože zde se bavíme o této.
![Wink ;-)](./images/smilies/wink1.gif)
pasja
Ahojte všichni,
tak po dlouhé době jsem zase začal dělat něco pro to, aby
se z lodi snů stala realita.
Proběhla již nějaká mailová komunikace se stavitelem Pasji
a na můj dotaz , jestli by šla upravit šířka Pasji 660 nejprve psal
že ne, že by se změnily proporce a stabilita a kdesi cosi, ale pak
jsem pochopil, že jsem se ptal špatně, na další dotaz ,
zda by celá Pasja 660 MS G šla zmenšit na 94% původní velikosti
(což z původní šířky dělá právě 2m50cm) napsal , že bez problémů.
Nevím, jestli v ceně, nebo za extra příplatek,zjistím.
Dále jsem zjistil, že plány existují jen v papírové podobě,
studijní plány nejsou.
Tož zatím tak.
sek
tak po dlouhé době jsem zase začal dělat něco pro to, aby
se z lodi snů stala realita.
Proběhla již nějaká mailová komunikace se stavitelem Pasji
a na můj dotaz , jestli by šla upravit šířka Pasji 660 nejprve psal
že ne, že by se změnily proporce a stabilita a kdesi cosi, ale pak
jsem pochopil, že jsem se ptal špatně, na další dotaz ,
zda by celá Pasja 660 MS G šla zmenšit na 94% původní velikosti
(což z původní šířky dělá právě 2m50cm) napsal , že bez problémů.
Nevím, jestli v ceně, nebo za extra příplatek,zjistím.
Dále jsem zjistil, že plány existují jen v papírové podobě,
studijní plány nejsou.
Tož zatím tak.
sek
- Corwin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha / Stará Boleslav
Přeju hodně úspěchů....
Do dneška mi vrtá hlavou, proč konstruktér zvolil šířku 2,6mm.
Je to škoda.....
Zmenšování na 94% mi přijde jako ne zrovna ideální řešení, protože smažu hlavní výhodu Pasji 660 vůči 590 = PROSTOR (ze kterého vychází vnitřní uspořádání....). Dostanu tím totiž místo lodě 6,6m loď 6,2m....
Každopádně, pokud se nemílím, je max. šířka "klasického" nákladu 2,55m. Fakt si myslím, že počítat s tím od začátku, tak ty 2,5cm na každé straně ubrat mohl aniž by se to na vlastnostech moc projevilo......
Jinak loď je to moc hezká a budu závidět každému, kdo jí postaví....¨
Do dneška mi vrtá hlavou, proč konstruktér zvolil šířku 2,6mm.
Je to škoda.....
Zmenšování na 94% mi přijde jako ne zrovna ideální řešení, protože smažu hlavní výhodu Pasji 660 vůči 590 = PROSTOR (ze kterého vychází vnitřní uspořádání....). Dostanu tím totiž místo lodě 6,6m loď 6,2m....
Každopádně, pokud se nemílím, je max. šířka "klasického" nákladu 2,55m. Fakt si myslím, že počítat s tím od začátku, tak ty 2,5cm na každé straně ubrat mohl aniž by se to na vlastnostech moc projevilo......
Jinak loď je to moc hezká a budu závidět každému, kdo jí postaví....¨
- ambifie
- nováček na fóru
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon kvě 09, 2011 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Ahoj všichni,
objevil jsem na netu vzor pro stavbu motorsaileru Pasja. Jedná se o loď Com-Pac 23 - Pilot House. Je pro 2 a 3 lidi, vodní balast, vestavěný motor 12 Hp, plachy 30 m2. Je to vzhledem k ceně pouze pěkný vzor.
Com Pac 23 Pilothouse
.
objevil jsem na netu vzor pro stavbu motorsaileru Pasja. Jedná se o loď Com-Pac 23 - Pilot House. Je pro 2 a 3 lidi, vodní balast, vestavěný motor 12 Hp, plachy 30 m2. Je to vzhledem k ceně pouze pěkný vzor.
Com Pac 23 Pilothouse
- ferodedek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 51
- Registrován: čtv pro 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Severní Morava-Slezsko
- Kontaktovat uživatele:
ambifie píše:Ahoj všichni,
objevil jsem na netu vzor pro stavbu motorsaileru Pasja. Jedná se o loď Com-Pac 23 - Pilot House. Je pro 2 a 3 lidi, vodní balast, vestavěný motor 12 Hp, plachy 30 m2. Je to vzhledem k ceně pouze pěkný vzor.
Com Pac 23 Pilothouse.
Při hledání podkladů pro model jsem narazil na toto:
http://www.amariner.net/sailing_yacht_design_4_5m.html
http://www.amariner.net/sailing_yacht_design_bit22.html
http://www.amariner.net/sailing_yacht_design_4_5m.html
Je tam vše potřebné pro stavbu.
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Ahoj, tady je odkaz na domovské stránky "Pasja". Je tam víc zajímavých loděk. Asi ty stránky znáte, ale pro jistotu. http://www.maderskiyachts.alpha.pl/
http://www.maderskiyachts.alpha.pl/newpage4.htm t.
http://www.maderskiyachts.alpha.pl/newpage4.htm t.
Re: Motor-trailer-sailer snů ~19 stop ~5,7m
http://www.nordicaboats.com/html/nordica-16.html
![Obrázek](http://www.nordicaboats.com/assets/images/autogen/a_N-16-Pro-Smlo.gif)
![Obrázek](https://billeder.bazoom.dk/baad/galleri/9/xl/44513/lynaes-14.jpg)
https://www.baadgalleri.dk/galleri/stor ... 14?n=44505
1976 Nordica 16 - Design: Salty full keel, double ender with a Cuddy cabin and two 6’8” berths.
Displacement - 925 lbs, Beam - 6’2”. Concrete ballast enclosed in fiberglass.
Strengths: Very stable and kind motion in heavy seas. Can handle heavy weather and does not heel very much - don’t waste money on a sailor’s inclinometer. A very pretty design. Fast in high winds. Easy to load/unload from a trailer due to its shallow draft (1’ 10”). Weaknesses: Cockpit is not self draining - this is annoying. Slow in light winds - a # 2 Genoa sail helps.
Overall satisfaction - Very high. Taken from an owners review (Midgetclub) by Nick Adams on his 1976 Nordica
The Nordica 16 is a stable, sea worthy boat that sails as if it is a much larger boat. It handles heavy weather very well and it’s roller reefing main allows it to be sailed in some of the heaviest winds. The cuddy cabin is appropriate for storage but sleeping could be difficult. The 20” draft permits it to go most places and is ideal for snooping around the various coves and inlets. We are extremely pleased with the boat.
![Obrázek](http://www.nordicaboats.com/assets/images/autogen/a_N-16-Pro-Smlo.gif)
![Obrázek](https://billeder.bazoom.dk/baad/galleri/9/xl/44513/lynaes-14.jpg)
https://www.baadgalleri.dk/galleri/stor ... 14?n=44505
1976 Nordica 16 - Design: Salty full keel, double ender with a Cuddy cabin and two 6’8” berths.
Displacement - 925 lbs, Beam - 6’2”. Concrete ballast enclosed in fiberglass.
Strengths: Very stable and kind motion in heavy seas. Can handle heavy weather and does not heel very much - don’t waste money on a sailor’s inclinometer. A very pretty design. Fast in high winds. Easy to load/unload from a trailer due to its shallow draft (1’ 10”). Weaknesses: Cockpit is not self draining - this is annoying. Slow in light winds - a # 2 Genoa sail helps.
Overall satisfaction - Very high. Taken from an owners review (Midgetclub) by Nick Adams on his 1976 Nordica
The Nordica 16 is a stable, sea worthy boat that sails as if it is a much larger boat. It handles heavy weather very well and it’s roller reefing main allows it to be sailed in some of the heaviest winds. The cuddy cabin is appropriate for storage but sleeping could be difficult. The 20” draft permits it to go most places and is ideal for snooping around the various coves and inlets. We are extremely pleased with the boat.
Ptarmigan 17 Particulars
Ptarmigan 17 Particulars
Length 17′
Beam 6′ 11″
Hull depth amidships 2′4.5″
Draft, board up 1′2″
Draft, board down 3′5″
Sail area, cat 139 sq ft
Sail area, yawl 135 sq ft
Maximum headroom 4′6″
![Obrázek](https://smallboatsmonthly.com/wp-content/uploads/2021/12/PtarmiganConstructionweb-768x604.jpg)
Length 17′
Beam 6′ 11″
Hull depth amidships 2′4.5″
Draft, board up 1′2″
Draft, board down 3′5″
Sail area, cat 139 sq ft
Sail area, yawl 135 sq ft
Maximum headroom 4′6″
![Obrázek](https://smallboatsmonthly.com/wp-content/uploads/2021/12/PtarmiganConstructionweb-768x604.jpg)
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2503
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor-trailer-sailer snů ~19 stop ~5,7m
Rendo jak jsi po třinácti letech daleko se stavbou lodi snů ?
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin2.gif)
![Confused :?](./images/smilies/confused2.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin2.gif)
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Re: Ptarmigan 17 Particulars
Renda píše:Ptarmigan 17 Particulars
Length 17′
Beam 6′ 11″
Hull depth amidships 2′4.5″
Draft, board up 1′2″
Draft, board down 3′5″
Sail area, cat 139 sq ft
Sail area, yawl 135 sq ft
Maximum headroom 4′6″
Nádherná loď
![Smile :)](./images/smilies/smile2.gif)
Re: Motor-trailer-sailer snů ~19 stop ~5,7m
Lodička je to krásná, neznáte její hmotnost, nějak se mi nepodařilo ji najít.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů