
Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2516
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Koupil jsem kompresorovou přenosnou autochladničku TB18 Indel B, 12/24V, 18 litrů. Vejde se 5 1,5 l petlahví, nebo 5 lahví vína
, nebo 22 plechovek piva. Jezdíme na loď na víkendy a dovolenou, tak velikost bohatě stačí. Výhodou je, že doma chladničku zapnu přes adaptér a nachladím, po cestě na loď zapnu do zapalovače auta. Spotřeba je asi 3.5 A a solár mi dává i 4 A. Lednička běží tak 10 minut a pak na 10 - 20 minut vypne. Umí i -18°C.

- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Libor píše:Až se dostanu jižněji uvidím. zda bude dodstečně chladit.
O dostatečnost chlazení se nebojím. Jde spíš o energii (dlouhodobě) potřebnou k udržení teploty. To vodní chlazení podle mě znatelně sníží spotřebu.
Ty máš výhodu, že máš lednici pod postelí, kde je teplota udržovaná přes trup vodou (do mínusu nebo do plusu, podle poměru voda / vzduch). Vodu na pití (a ovoce a zeleninu) jsme v těch hicech měli jen tak pod postelemi a podponor v kombinaci s přiklopení matrací fungoval výtečně - na pocit byla voda vždy chladná (i když musela mít přes 25

Jinak lednici máme přesně tu samou, co píše Geronimo a je super. 14 dnů jela non-stop bez problémů. Má dva režimy - eko a intenzivní, kdy se snaží dosáhnout požadované teploty co nejdříve a jde kousek pod. Ten jsme přepínali při motorování a na 220. Škoda jen, že to neumí podle napětí přepínat sama - jako ten udělátor, co máš u lednice. Já jí koupil s lodí, ale stávala lehce přes 10 tis, proto mě teď zaujala ta sleva v SVB.
Já jsem udělal zaizolovanou krabici klasicky (zatím bez agregátu) pod pracovní desku, takže má ze všech stran pokojovou teplotu. Pořád si ale myslím, že by to mělo být s agregátem lepší, než ta přenoska - silnější izolace a lepší ochrana před svítícím sluncem.
- Clouseau
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Mám tu samou lednici už druhou sezonu. Je fajn, že je tak akorát jak mezi děti na zadní sedačky v autě, tak na loď vedle švérkysny.
Co mne ale loni štvalo bylo, že lednice má větrák chlazení připojený bez jakékoli teplotní regulace.
Když sepne kompresor, jede větrák na plný výkon a dost nepříjemně to hučí.
Lednici jsem rozdělal a do cesty napájení větráku jsem zařadil teplotní regulátor s termistorem ( ze stareého počítače) který se dotýká chladiče.
Větrák většinou jede na poloviční otáčky, prakticky není slyšet a otáčky se zvýší pouze když je to třeba.
Co mne ale loni štvalo bylo, že lednice má větrák chlazení připojený bez jakékoli teplotní regulace.
Když sepne kompresor, jede větrák na plný výkon a dost nepříjemně to hučí.
Lednici jsem rozdělal a do cesty napájení větráku jsem zařadil teplotní regulátor s termistorem ( ze stareého počítače) který se dotýká chladiče.
Větrák většinou jede na poloviční otáčky, prakticky není slyšet a otáčky se zvýší pouze když je to třeba.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Ahoj,
na majitelské lodi, kam jezdívám a dělám majiteli občas servis, tak je Isoterm CR 85, tedy kompresorová na 12/24 V. Na lodi je 12V a poté, co jsme namontovali solární dobíjení, se o ledničku nestarám. Nicméně teď jsem v pátek byl v HR namontovat opravené čerpadlo z odpadního tanku a zjistil jsem, že lednička za 2 hod. vůbec nesepla. Napájení tam jde, od přívodu jde + a - 12V k termostatu vevnitř, ale při jakékoli poloze kolečka termostatu včetně vypnutého to na výstupu dává do napájecí jednotky kompresové části pořád 5V. Což se mi nezdá, sázím na vadný termostat. Nicméně ledničku jsem vymontoval a dovezl u nás do firmy, která řeší montáže a servis průmyslových chlazení a umí i ledničky a mrazáky. Tak jsem zvědav. Nicméně se domnívám, že řídící jednotka u kompresorové části je vlastně měnič a motor je buď na 110 nebo 220V, nemáte s tím někdo zkušenosti?
Řídící (napájecí) jednotka je SECOP 101N0210. Známý našel od ní schéma a tvrdil, že mám zkusit proklemovat svorky C a T, to že je test kompresoru. To mi naprosto hlava nebere, protože do jednotky jde napájení + a - 12V, z nich těch 12V jde dvěma modrými kablíky do termostatu a z něj se na tři spodní svorky (z nich 2 jsou propojené) vrací to, co jde z termostatu. Měl jsem zato, že termostat prostě pustí napětí dál a tím sepne nějaký řídící obvod pro měnič a rozběhne se motor. Až se nachladí, termostat rozepne a tím vypne napájení měniče. Díky tomu, že řízení měniče je přes termostat, měnič není zapnutý při vypnutém kompresoru a tudíž nemá klidový odběr. Ale proč by se při propojení svorek C a T měl rozjet kompresor, to mi hlava nebere. Lednice je už v servise, tak to nevyzkouším.
Pavel.
na majitelské lodi, kam jezdívám a dělám majiteli občas servis, tak je Isoterm CR 85, tedy kompresorová na 12/24 V. Na lodi je 12V a poté, co jsme namontovali solární dobíjení, se o ledničku nestarám. Nicméně teď jsem v pátek byl v HR namontovat opravené čerpadlo z odpadního tanku a zjistil jsem, že lednička za 2 hod. vůbec nesepla. Napájení tam jde, od přívodu jde + a - 12V k termostatu vevnitř, ale při jakékoli poloze kolečka termostatu včetně vypnutého to na výstupu dává do napájecí jednotky kompresové části pořád 5V. Což se mi nezdá, sázím na vadný termostat. Nicméně ledničku jsem vymontoval a dovezl u nás do firmy, která řeší montáže a servis průmyslových chlazení a umí i ledničky a mrazáky. Tak jsem zvědav. Nicméně se domnívám, že řídící jednotka u kompresorové části je vlastně měnič a motor je buď na 110 nebo 220V, nemáte s tím někdo zkušenosti?
Řídící (napájecí) jednotka je SECOP 101N0210. Známý našel od ní schéma a tvrdil, že mám zkusit proklemovat svorky C a T, to že je test kompresoru. To mi naprosto hlava nebere, protože do jednotky jde napájení + a - 12V, z nich těch 12V jde dvěma modrými kablíky do termostatu a z něj se na tři spodní svorky (z nich 2 jsou propojené) vrací to, co jde z termostatu. Měl jsem zato, že termostat prostě pustí napětí dál a tím sepne nějaký řídící obvod pro měnič a rozběhne se motor. Až se nachladí, termostat rozepne a tím vypne napájení měniče. Díky tomu, že řízení měniče je přes termostat, měnič není zapnutý při vypnutém kompresoru a tudíž nemá klidový odběr. Ale proč by se při propojení svorek C a T měl rozjet kompresor, to mi hlava nebere. Lednice je už v servise, tak to nevyzkouším.
Pavel.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Z toho popisu drátků moudrý nejsem
ale spousta lednic má plynulou regulaci otáček kompresoru, přechlazování při spuštění motoru / alternátoru a podobné vychtrávky. Tedy nemusí to být jenom prosté sepnutí (proud) při mezním signálu z termostatu.
Jestli jsem mimo, tak
Mě teď také čeká zástavba agregátu do coolboxu, loni jsem to nestihl.

Jestli jsem mimo, tak

- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
K tomu rermostatu i ledničky Isoterm:
- prostě napájení je samozřejmě dvoudrát + a - 12V. Ale termostat je asi trochu složitější než pouhý spínač typu On/Off, protože do termostatu vedou dva dráty a z termostatu taky dva dráty. Pokud by to byl klasický termostat sepnuto/vypnuto, stačil by jeden.
Pavel.
- prostě napájení je samozřejmě dvoudrát + a - 12V. Ale termostat je asi trochu složitější než pouhý spínač typu On/Off, protože do termostatu vedou dva dráty a z termostatu taky dva dráty. Pokud by to byl klasický termostat sepnuto/vypnuto, stačil by jeden.
Pavel.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Ahoj,
tak předchozí příspěvek týkající se termostatu musím uvést na pravou míru. Do termostatu skutečně vedou jakoby 4 dráty, ale součástí termostatu za dvířky ledničky je i světlo. Dva dráty jsou napájením světla, vlastní termostat je klasický spínaný/rozpínaný kontakt, ke kterému vedou zbývající 2 dráty. Takže když proklemuji kontakty od termostatu a kompresor se rozběhne, je chyba v termostatu (což je můj případ, děkuji tímto chlaďařské firmě v Jihlavě, kam jsem ledničku svěřil). Problém však je ten termostat sehnat a pak ho vyěnit, protože jsem na něj nikde na Internetu nějak rozumně nenarazil coby na volně prodejný náhradní díl, druhým problémem patrně bude jeho výměna, protože čidlo termostatu je "šikovně" přinýtované kusem plechu k výparníku z jeho vnitřní strany. Takže pro výměnu termostatu (spojenného s čidlem, tj. ta rozšířená trubička na konci kapiláry) by se musel nějak opatrně vyjmout i výparník, což už je trochu speciální operace, než pouhá rozborka a sborka za pomoci šroubováku a podobného základního nářadí.
Pavel.
tak předchozí příspěvek týkající se termostatu musím uvést na pravou míru. Do termostatu skutečně vedou jakoby 4 dráty, ale součástí termostatu za dvířky ledničky je i světlo. Dva dráty jsou napájením světla, vlastní termostat je klasický spínaný/rozpínaný kontakt, ke kterému vedou zbývající 2 dráty. Takže když proklemuji kontakty od termostatu a kompresor se rozběhne, je chyba v termostatu (což je můj případ, děkuji tímto chlaďařské firmě v Jihlavě, kam jsem ledničku svěřil). Problém však je ten termostat sehnat a pak ho vyěnit, protože jsem na něj nikde na Internetu nějak rozumně nenarazil coby na volně prodejný náhradní díl, druhým problémem patrně bude jeho výměna, protože čidlo termostatu je "šikovně" přinýtované kusem plechu k výparníku z jeho vnitřní strany. Takže pro výměnu termostatu (spojenného s čidlem, tj. ta rozšířená trubička na konci kapiláry) by se musel nějak opatrně vyjmout i výparník, což už je trochu speciální operace, než pouhá rozborka a sborka za pomoci šroubováku a podobného základního nářadí.
Pavel.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Nejdřív bych rozebral termostat, jestli nemá pecku na kontaktech. Případně nové čidlo bych klidně dal někam jinam.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Není jednodušší to čidlo ucvaknout a k výparníku přidělat jiné? Čekal bych, že isotherm termostaty budou zaměnitelné, případně zjistit, aby mělo stejné parametry. Třeba ta dodatečná regulace má vlastní termostat i čidlo a dodělává se jako kit třeba i do karavanových lednic...
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2516
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Udělal jsem malý test spotřeby u ledničky TB18 Indel B, 12/24V, 18 litrů. Potřeboval jsem uchovat přebytky ze zahrady před zkázou a tak jsem dal 5 l kanystr s jablečným moštem do této lednice, domácí už byla plná. Teplota moštu byla asi 18°C, teplota v místnosti asi 20°C, lednici jsem nastavil na 4°C. Okamžitá spotřeba při chodu kompresoru byla 42,2 až 42,6 W. Prvních 24 hodin byla celková spotřeba 0,3 kWh, dalších 24 hodin už jen 0,2 kWh. Lednici jsem celou dobu neotvíral.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Čím si to měřil? Ta koncovka nevypadá jako cigareťák?
Jinak pro srovnání - tuto sezonu jsem přešel z přesně této lednice na vyrobený coolbox s agregátem isotherm. Změřené to nemám, ale spotřeba energie je znatelně nižší. Ta přenosná lednice je super, výkonná, rychle nachladí, má i přechlazování při nabíjení. Slabé místo je tedy nejspíš poměrně tenká izolace, daná co největším vnitřním a nejmenším vnějším rozměrem.
Coolbox (cca 35 l) je vlastně prototyp z překližky s epoxy barvou a 5 cm chladírenské izolace (kromě víka). Isotherm bere kolem 3-4 A když lednice běží. Někdy víc, někdy míň, mám tam ještě ten modrý bazmek, co umí plynule otáčky kompresoru. Přechlazování zatím nepoužívám, protože se podle napětí spouští i při připojení přenosného soláru, nebo stání v marině a to není moc pohodlné, pak je tam moc zima.

Jinak pro srovnání - tuto sezonu jsem přešel z přesně této lednice na vyrobený coolbox s agregátem isotherm. Změřené to nemám, ale spotřeba energie je znatelně nižší. Ta přenosná lednice je super, výkonná, rychle nachladí, má i přechlazování při nabíjení. Slabé místo je tedy nejspíš poměrně tenká izolace, daná co největším vnitřním a nejmenším vnějším rozměrem.
Coolbox (cca 35 l) je vlastně prototyp z překližky s epoxy barvou a 5 cm chladírenské izolace (kromě víka). Isotherm bere kolem 3-4 A když lednice běží. Někdy víc, někdy míň, mám tam ještě ten modrý bazmek, co umí plynule otáčky kompresoru. Přechlazování zatím nepoužívám, protože se podle napětí spouští i při připojení přenosného soláru, nebo stání v marině a to není moc pohodlné, pak je tam moc zima.

- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2516
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Měřil jsem měřičem spotřeby, dá se koupit asi za 300 Kč,třeba zde, měří to okamžitou spotřebu ve W, napětí a celkovou spotřebu v kWh. K lednici mám adaptér na 230 V, abych mohl doma lednici nachladit, než jí dám do auta a do lodi, nebo ho používám v marině, když jsem připojení na 230 V.
- Clouseau
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
[quote="geronimo"]Udělal jsem malý test spotřeby u ledničky TB18 Indel B, 12/24V, 18 litrů. Potřeboval jsem uchovat přebytky ze zahrady před zkázou a tak jsem dal 5 l kanystr s jablečným moštem do této lednice, domácí už byla plná. Teplota moštu byla asi 18°C, teplota v místnosti asi 20°C, lednici jsem nastavil na 4°C. Okamžitá spotřeba při chodu kompresoru byla 42,2 až 42,6 W. Prvních 24 hodin byla celková spotřeba 0,3 kWh, dalších 24 hodin už jen 0,2 kWh. Lednici jsem celou dobu neotvíral.
Mám ji taky už nějakou tu sezonu a má fakt malou spotřebu... podle tvého měření to vychází na 25Ah za těch prvních 24 hodin a pak už jen na necelých 17Ah. To odpovídá mým výsledkům kde mi spotřeba v létě ( podle velikosti rozdílu teploty venku a uvnitř )
vychází kolem 22 - 25Ah ( 264Wh - 300Wh ). Mysím že i něco takového jwe ofiko údaj od výrobce...
Mám 100W solár (zavěšený vzadu na rozdvojení zadního stěhu ) s MPPT a 140Ah baterku a v pohodě přežiju i několik dnů při nedostatku sluníčka...
Mám ji taky už nějakou tu sezonu a má fakt malou spotřebu... podle tvého měření to vychází na 25Ah za těch prvních 24 hodin a pak už jen na necelých 17Ah. To odpovídá mým výsledkům kde mi spotřeba v létě ( podle velikosti rozdílu teploty venku a uvnitř )
vychází kolem 22 - 25Ah ( 264Wh - 300Wh ). Mysím že i něco takového jwe ofiko údaj od výrobce...
Mám 100W solár (zavěšený vzadu na rozdvojení zadního stěhu ) s MPPT a 140Ah baterku a v pohodě přežiju i několik dnů při nedostatku sluníčka...
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Ahoj,
možná to zkušeným bude připadat jako nošení dříví do lesa, ale dovolím si sem dát jedno upozornění.
Před časem jsem na majitelské lodi, kterou tak trochu občas servisuju, zjistil, že nespíná kompresor ledničky Isotherm CR 85. Je to lednička na 12 V, určená do lodí a karavanů. Nicméně se domnívám, že je tam kompresor napájený jednotkou, která z 12V funguje něco jako měnič pro klasický kompresor, ale to teď není podstatné.
Ledničku jsem demontoval, odvezl do ČR a dal známým, kteří se zabývají servisem chladících zařízení. Ti mi sdělili, že je nefunkční termostat, protože po jeho proklemování kompresor běží a lednička chladí. Ale sehnat nový termostat a vyměnit jej bylo mimo jejich běžné možnosti.
ledničku jsem tedy stáhnul domů, našel na Internetu náhradní termostat a nechal jej objednat. Dodání nějakou dobu trvalo, ledničku jsem mezitím zase odvezl na loď s klemou místo termostatu a holt jsme ji při plavbě zapínali a vypínali na panelu. Pak došel termostat, tak jsem při nejbližší návštěvě lodě termostat jen tak zkusmo strčil do ledničky, abych ho vyzkoušel, načež termostat sepnul kompresor, ale pro změnu ho nevypínal. Kompresor běžel třeba hodinu nebo dvě v kuse. Byl jsem z toho dost rozhozený, nicméně jsem ho nechtěl hned reklamovat, protože by to znamenalo ho zase někam vozit nebo posílat atd. - ale po čase mne napadlo, že to nemusí být termostatem, ale mou blbostí. Termostat jsem totiž jen zasunul na jeho místo za dvířka, napojil konektory od napájení a citlivou část - trubičku s médiem, jsem nechal smotanou u něj. Když jsem pak nad tím přemýšlel, tak mi došlo, že v prostoru u dveří je asi jiná teplota, než na výparníku, kde byla ona citlivá trubička původního termostatu. Trubičku nového termostatu jsem rozmotal a zasunul nad výparník (původní vedení je ven z chladící skříně a kolem napájecího modulu zase dovnitř a na výparník, výměna na původní místo by ale znamenala uvolnit výparník a povytáhnout jej ven, aby se dala původní trubička nefunkčního termostatu vyjmout a nahradit trubičkou nového). A lednička s trubičkou na výparníku funguje jak má, tedy kompresor běží asi 2 min., pak se vypne a zhruba za 10 - 15 min. se znovu na asi 2 min. zapne. Samozřejmě je to závislé na teplotě v lodi.
Takže kdybyste někdo měl problém s ledničkou, kde odešel termostat (stál asi 1600 Kč, nová lednička asi 16000), nestačí jen vyměnit termostat, ale je třeba jeho citlivou část umístit zhruba tam, kde byla původní. Jednoduché, logické, ale nemusí to každého hned napadnout.
Pavel
možná to zkušeným bude připadat jako nošení dříví do lesa, ale dovolím si sem dát jedno upozornění.
Před časem jsem na majitelské lodi, kterou tak trochu občas servisuju, zjistil, že nespíná kompresor ledničky Isotherm CR 85. Je to lednička na 12 V, určená do lodí a karavanů. Nicméně se domnívám, že je tam kompresor napájený jednotkou, která z 12V funguje něco jako měnič pro klasický kompresor, ale to teď není podstatné.
Ledničku jsem demontoval, odvezl do ČR a dal známým, kteří se zabývají servisem chladících zařízení. Ti mi sdělili, že je nefunkční termostat, protože po jeho proklemování kompresor běží a lednička chladí. Ale sehnat nový termostat a vyměnit jej bylo mimo jejich běžné možnosti.
ledničku jsem tedy stáhnul domů, našel na Internetu náhradní termostat a nechal jej objednat. Dodání nějakou dobu trvalo, ledničku jsem mezitím zase odvezl na loď s klemou místo termostatu a holt jsme ji při plavbě zapínali a vypínali na panelu. Pak došel termostat, tak jsem při nejbližší návštěvě lodě termostat jen tak zkusmo strčil do ledničky, abych ho vyzkoušel, načež termostat sepnul kompresor, ale pro změnu ho nevypínal. Kompresor běžel třeba hodinu nebo dvě v kuse. Byl jsem z toho dost rozhozený, nicméně jsem ho nechtěl hned reklamovat, protože by to znamenalo ho zase někam vozit nebo posílat atd. - ale po čase mne napadlo, že to nemusí být termostatem, ale mou blbostí. Termostat jsem totiž jen zasunul na jeho místo za dvířka, napojil konektory od napájení a citlivou část - trubičku s médiem, jsem nechal smotanou u něj. Když jsem pak nad tím přemýšlel, tak mi došlo, že v prostoru u dveří je asi jiná teplota, než na výparníku, kde byla ona citlivá trubička původního termostatu. Trubičku nového termostatu jsem rozmotal a zasunul nad výparník (původní vedení je ven z chladící skříně a kolem napájecího modulu zase dovnitř a na výparník, výměna na původní místo by ale znamenala uvolnit výparník a povytáhnout jej ven, aby se dala původní trubička nefunkčního termostatu vyjmout a nahradit trubičkou nového). A lednička s trubičkou na výparníku funguje jak má, tedy kompresor běží asi 2 min., pak se vypne a zhruba za 10 - 15 min. se znovu na asi 2 min. zapne. Samozřejmě je to závislé na teplotě v lodi.
Takže kdybyste někdo měl problém s ledničkou, kde odešel termostat (stál asi 1600 Kč, nová lednička asi 16000), nestačí jen vyměnit termostat, ale je třeba jeho citlivou část umístit zhruba tam, kde byla původní. Jednoduché, logické, ale nemusí to každého hned napadnout.
Pavel
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Tak to je servis jako víno, to snad nemůžeš myslet vážně. 

- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Re: Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
david píše:Tak to je servis jako víno, to snad nemůžeš myslet vážně.
Davide, to máš na mysli co? Postup servisu, kam jsem dal ledničku k posouzení, nebo moji laickou opravu?
K uvedeným bych jen doplnil, že na lodi prostě lednička přestala fungovat a tak jsem ji dovezl domů. Nejsem ani elektrikář, ani servisák přes chlazení. Tak jsem ji dovezl známým, kteří identifikovali závadu ve vadném termostatu. Jelikož je to firma zabývající se servisem chladíren o kapacitě desítek až tisíců paletových míst, tak lednička CR 85 byla trochu mimo jejich záběr. Ale pomohli mi identifikovat závadu.
A moje laická oprava - výměna termostatu byla sice amatérská, nicméně ve výsledku splnila svůj cíl a lednička je opět v provozu. Jen mi hned nedošlo, ž eonu citlivou trubičku musím dát k výparníku a ne ji jen nechat smotanou vedle termostatu, byť jsem to tam dal jen na vyzkoušení, zda nový termostat funguje. Měl jsem od počátku v úmyslu trubičku zasunout k výparníku. Jen jsem nejdřív termostat chtěl vyzkoušet. Toť vše.
Pavel.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti