Zazimování motoru - jak na to?

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

Zazimování motoru - jak na to?

Příspěvekod ferdas » pon bře 10, 2008 10:55 am

Ahoj všem - nevíte někdo přesně, co vlastně znamená zazimování přívěsného motoru? Myslím jaké konkrétní úkony to vyžaduje, jestli se liší podle velikosti, event. 2T, nebo 4T. Nevím, jakou dobu po použití ho můžu nechat "jen tak" a nebo nějak ošetřit. Díky za jakoukoliv radu. :)

FerdaS
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon bře 10, 2008 3:54 pm

Já dělám před zimou tohle:
Motor ještě v lodi čistím (ne jen kryt, ale hlavně pod ním) a zjišťuju při tom, jestli někde neprosakoval benzín či voda, jestli nejsou poškozené kabely, zkorodované konektory a uvolněné mechanismy, zkorodované šrouby.... Případné závady si zapisuju, odstraňovat se budou později.
Běžící motor proplachuju čistou vodou a na konci odpojím přívod paliva a nechám ho chcípnout.
Chce to slunečný den, aby pak hezky vyschnul.
Vyšroubuju svíčky a při protáčení motoru startérem nastříkám do sání konzervační olej ve spreji (konkor) až to dělá mlhu z děr po svíčkách. Svičky vyčistím a zašroubuju zpět.
Pak jde motor do stojanu a do garáže.
Vypustím olej z nohy a pokud není emulgovaný, tak napustím nový. Pokud je bílý, tak dám také nový, ale je mi jasné že mám v zimě další práci. :(
Odmontuju vrtuli a namažu hřídel a pouzdro vrtule.
Promažu všechny mechanismy které je vhodné mazat
Nastříkám MD spray do závitů šroubů, které mají tendenci reznout.
Celý prostor motoru stříknu silikonovým sprejem jako ochranou proti kondenzaci vody (mám studenou garáž, kolísá tam teplota).
Zakrytuju, očistím a postříkám silikonem i zvenku.
Pak mám celou zimu na odstranění závad, které jsem našel.
Na jaře pak vyměnit palivový filtr, šup do lodi, kontrola seřízení, zkouška na zahradě a hurá na vodu!
Jo, před zimou ještě doporučuju promazat táhla plynu, řízení a řazení v lodi, případně mechanismus páky řazení.
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » pon bře 10, 2008 6:44 pm

Děkuju, Lubore, to vypadá nadějně. Ten konkor je prostě název spreje? A když kontroluješ stav oleje v noze, tak je motor zavěšenej na koze, nebo nějak leží? Hladina oleje v noze je po nalévací šroub? Jaký olej se vlastně používá do nohy? :oops: omlouvám se, jestli je to moc otázek najednou. pěkný večer. F.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon bře 10, 2008 8:24 pm

Mohu znova říci jen svoje "praktiky", nejsem servisní technik a také sháním info kde se dá.
Když vypouštím olej z nohy, tak je v normální, svislé poloze, případně trošku předkloněný, protože výpustný šroub mám dole vpředu. Zpět se olej musí natlačovat spodní dírou. Já to dělám tak, že do ní našroubuju hadičku vhodného průměru, tu vedu půl metru vysoko, do ní dám trychtýř a nalévám. Trvá to dlouho, mega injekční stříkačka by byla lepší. Plním, dokud se neobjeví olej u horní díry.
Olej dávám PP90H. Je to velmi hustý olej. To H je důležité, to je pro hypoidní převody, kde se ozubená kola neodvalují čistě, ale také třou.
Konkor je typ oleje, používá se hodně na zbraně, ale je univerzální. Rozpouští usazeniny a skvěle konzervuje (je dost cítit). Sprej je prostě KONKOR, ke koupení běžně v hyper super. Silikonový olej se mi taky hodně osvědčil.
Motor při mytí nešetřím. Před zimou ho klidně vezmu arvou a ostříkám vodou. Je to karburátorový dvoutakt a i když všechno těsní, stejně je uvnitř po sezóně dost umaštěný. Důležité je dobře vysušit před zakonzervováním. Nastartuju ho a nechám zahřát a až po dokonalém vyschnutí konzervuju.
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » pon bře 10, 2008 9:07 pm

Děkuju a už se těším na údržbu. Koupil jsem ho v říjnu, byl ošetřený na zimu, ale jak mi byl předveden v sudu, stejně běžel. Doma jsem jen vyprázdnil nádrž a nechal ho být. Tak jsem snad nic nezanedbal... 8)
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » pon bře 10, 2008 10:13 pm

Celkem slušně posané zazimování,jen já jako servisák používám zazimovací spray,který u menších motorů stříkneš do sání za chodu při výplachu(pokud je už motor dobře odsolen)
a co se týče toho oleje do nohy,tak tam jsou dneska důležitá dvě specifika:
Za prvé,noha je stále zanořená a trvale vlastně podchlazena a za druhé,nepoužívej obyč,převodový olej.
Nároky na olej -označení musí mít API GL - 5,dělá ho castrol,shell a arall.
Důležité je to,že olej musí minimálně pěnit a hlavně,musí být odbouratelný při úniku do vody.
ta pěnivost je důležitá,protože by vám mohl při přetlaku podfouknout semering na hřídeli a od toho i potom ta emulze !
Proto je důležité při kontrole-motor zavěšen na stojanu jako na zrcadle lodi a podle stavu oleje v převodovce vlastně poznáš,v jakém stavu máš tu převodovku.
Jinak měň olej každý rok,nejlépe po sezóně a hned dej nový.
to samé je potřeba ještě udělat i s impellerem,není dobré,když ti motor přestane chladit uprostřed dovolené a ty ho tam pracně sháníš za ne levný peníz.
To je tak v jednoduchosti vše,jinak je dobré ještě odvodnit karburátor,u menších motorů a vyčistit i sítko v polivovém čerpadlu.
K tomu plnění,jdou koupit různé pumpičky,které naěroubuješ na olej.flašku a potom pumpuješ,zásada je vždy plnit spodním šroubem a hladina je u toho horního šroubku.
to je zatím vše,kdyby jsi chtěl vědět víc,tak se ozvi.
K.B.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon bře 10, 2008 10:39 pm

Do nohy dávam olej čo som kúpil v Chorvátsku, INA zubčaničko ulje. Ten asi odbúratelný nebude. Na plnenie mám pumpičku.
S tým impelerom to myslíš vážne že ho meniť každú sezónu? Minulý rok som ho kontroloval a bol úplne super, žiadne známky opotrebenia.
Slaná voda je potvora, motor poriadne vystriekam hadicou, dvakrát a po týždni je tam miestami solný kvet. Tak striekam znovu.
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » pon bře 10, 2008 11:08 pm

Ahoj,musí mít to označení GL - 5. To značí tu odbouratelnost a nepěnivost,a to opláchnutí,já proplachuju motor tak dlouho,dokud z přepadu jde pořád trochu slaná voda,to se týká i vestavěných motorů!
Nejlepší je ho pořádně projet někde u nás,my jsme třeba jezdili s velkou lodí kotvit každý týden do Skradinu,do ústí Krky a tam nebyla voda tak slaná a požárním čerpadlem umyli celou loď a i motor se solidně propláchl,už vlastně přes Prokljansko jezero je to OK.
To víš,i pod víkem zůstávají nějaké soli,nejlepší je vše oprat vapkou,nesmí mít zase super výkon,aby jsi něco zase nepokazil.
Co se týče toho impelleru,tak jde o typ motoru,třeba Mercury a Mariner je skoro schválně nedělá kvalitní,aby se opravdu skoro každý rok musely měnit,ale je to u každého typu jiné.
Jak poznáš,že je vpořádku? Můžeš jen vizuálně říct,že na něm nic nevidíš! Ale co pružnost - tvrdost pryže,opotřebení klínku,bronzové vložky impelleru a další?
Na to nic neexistuje a pokud to je možné,tak to měním.
Mám dodavatele,impeller třeba do 15HP stojí okolo 2,5 Eur a to snad není o čem debatovat!
Navíc jsem už opravoval pár nerozebraných víček,utržení šroubů apod(vesměs witworth závit)
a mnohem větší náklady potom,než to rozebrat,vyměnit a hlavně namazat a sestavit!
Zatím ahoj.K.B.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon bře 10, 2008 11:45 pm

2,5 eura je super, ale hlavne že ju máš. Keď už je rozobratá noha tak je to jedno či stojí 2,5 alebo 5 euro. Mám Yamahu 15k dvojtakt. Impeler som vybral, osahal zdal sa jak nový. Klinek bol tiež super, ale ten mi pri prenášaní vecí padol do štrku a už som ho nenašiel, tak som ho vybrúsil z nerezovej pásoviny. To som zvedavý ako bude ta náhrada vyzerať. Zo súčiastkami je to tu strašné, nikto nič nechce objednať. Vrtulu som si bol kupovať vo firme čo predáva motorky Yamaha. Oni s tým problém nemali. Ale impeler a klínek neviem neviem, aspoň keby som mal katalógové číslo.
Ako som už písal chcel by som ísť s týmto motorom po Dunaji až do čierneho mora, tak ten impeler aj klinek by to chcelo vymeniť.
Ešte k údržbe by som sa chcel spýtať na nádrž, mám originál ocelovú, zvyknú hrdzavieť znútra? Prípadne ako zamedziť hrdzaveniu. Na druhej plastovej nádrži mi balónik stvrdol na kameň, niečo som pokašlal, alebo to je Čína? Takisto prípojka benzínovej hadice k motoru, samec, úplne nový a hneď sa strhla gumička a na náhradnom za chvílu to isté. Vraj dodávatel je Lindeman, ani sa mi nechce veriť že by dodávali také šmejdy. Dajú sa kúpiť aj originál yamaha? A aké sú cenové relácie? Nemôžem riskovať že sa mi to pohnojí niekde v Rumunsku v pustatine.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte bře 11, 2008 7:33 am

Napiš mi přesný typ motoru ze štítku vč. výrobního čísla a co potřebuješ. Já ti zjistím ceny a pak pokud budeš chtít ti to objednám. Nebo ti dám na ně kontakt a objednáš si to sám. Já jedu do Yamahy ještě pro palivový konektor a nějaké drobnosti, tak ti na to kouknu. Tady u nás mi sehnali všechno potřebné na Yamahu z roku 1973 včetně literatury. Měl jsem ten motor v bedně a pár dílů i chybělo. Něco jsem i dodělával podle katalogu ND. Maila na mě máš ne?
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte bře 11, 2008 8:16 pm

Já nakupuju na svůj Mercury z roku 1978 :) náhradní díly tady:

http://www.ishopmarine.com/
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte bře 11, 2008 8:32 pm

Dotaz na kus
To označení API GL-5 je jednoznačně charakterizující, nebo je tam ještě třeba vybrat nějakou správnou hustotu oleje?

Jaká maziva používat? Někde jsem slyšel, že do slané vody je vysloveně některá vazelína nevhodná, už nevím, jestli to byla grafitová či co.
Mažeš něčím hřídel pod impelerem? Já ho letos nemohl dostat dolů bez destrukce.

díky za rady
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » stř bře 12, 2008 11:01 am

Jo, orig vazelína na všechno na slanou vodu používám dva typy,oba jsou dobré,liší se jen barvou - bílá vazelína je od Mercury a modrá od OMC.
Teď tady mám u sebe modrou,a tak ti píšu přesný název - Triple-Guard Grease,kupuju jí v Chorvatsku,je tam kupodivu levnější než tady
Pokud jí použiješ,půjde Ti všechno lehce rozebrat a je super i na hřídel a propeller a šrouby na držáku k zrcadlu.
V tom označení,co já vím toho oleje,je už i jeho hustota,ta je od 75 do 90,to už jsem psal,nejvhodnější je ta nejřídší,tedy 90,ale důležité je to GL - 5.!!!
Zatím čau
kus
Uživatelský avatar
orko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 135
Registrován: čtv bře 29, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod orko » stř bře 12, 2008 11:13 am

Já si koupil nový motor Honda BF5 A a v návodu píší antikorozní vazelína Honda marine.Nevím jakou má hustotu ale půjdu i jí koupit, tak pak napíši bližší údaje doufám,že budou na obalu.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř bře 12, 2008 7:27 pm

kus píše:Jo, orig vazelína na všechno na slanou vodu používám dva typy,oba jsou dobré,liší se jen barvou - bílá vazelína je od Mercury a modrá od OMC.
Teď tady mám u sebe modrou,a tak ti píšu přesný název - Triple-Guard Grease,kupuju jí v Chorvatsku,je tam kupodivu levnější než tady
Pokud jí použiješ,půjde Ti všechno lehce rozebrat a je super i na hřídel a propeller a šrouby na držáku k zrcadlu.
V tom označení,co já vím toho oleje,je už i jeho hustota,ta je od 75 do 90,to už jsem psal,nejvhodnější je ta nejřídší,tedy 90,ale důležité je to GL - 5.!!!
Zatím čau
kus


To si dovolím lehce nesouhlasit. Nejřidší je 75W tuhne při mínus 40-44 stupních. 80W tuhne při mínus 32-36, 90W je nejhustší tuhne při mínus 24-26 podle výrobce. Dělají se i olejem, které překlenují např. dvě sousední třídy. Jsou to oleje minerální ( tedy z ropy) a většinou mají GL-4.
GL -5 mají plně syntetické převoďáky, které se označují 75-90W protože v sobě splňují všechny třídy. Dělají ho i čeští-slovenští výrobci např. Mogul Syntrans 75W-90, Gyrol 75W-LF apod.
Naposledy upravil(a) bobes dne stř bře 12, 2008 7:34 pm, celkem upraveno 1 x.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » stř bře 12, 2008 7:32 pm

Pro kus
kouknul jsem na to API GL-5 a podle mých zjištění toto označení nemá nic společného s odbouratelností oleje ve vodě. Značí vysoký obsah aditiv a vhodnost oleje pro vysokou zátež.
Co se týče čísla, čím vyšší, tím je olej hustší.
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » stř bře 12, 2008 10:02 pm

Dobrý večer,omlouvám se za mylnou informaci ohledně odbouratelnosti oleje ve vodě,to se týká olejů do benzínu u dvoutaktních motorů.
Co se týče olejů do převodovek,tak skutečně zatím nemám certifikace jejich použití pro ty naše a slovenské,a tak Vám nabízím jen ty oleje,které jsou certifikovány výrobci lodních motorů a o jejichž certifikaci vím .

Castrol marine gear oil
SAE 90 API GL-5
certifikace:Mercury 92 - 70095
OMC 1632

Shell advance transmision
SAE 80W-90 API GL-5
certifikace: Japan 2381 Honda 1336

Aral HYP
SAE 80W-90 API GL-5
certifikace: Mil - L - 2105 C
Mercedes Benz - Blatt 235
Man 342
ZF - TE - ML-2001,05,07,08

A ještě pro ty v Chorvatsku:
INA VAMOL OMC
SAE 85-90W API GL-5
certifikace: OMC 1632 - jako Castrol

To je tak všechno k olejům do převodovek závěsných motorů,pokud někdo máte tu certifikaci pro naše nebo sousední oleje,pošlete mi je nebo je tu napište.
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » sob bře 15, 2008 6:31 pm

S tím každoročním měněním impelerů v motorech bych to neviděl tak žhavě
Uvelkých člunů pro vodní lyžování měníme vrtulky v podstatě ve chvíli, kdy to začne blbě chladit a to už jsou některý lopatky pryč a to sou čluny v takovém provozu, že to co ty čluny nacouvaj tak žádnej rekerační jezdec nenajede ani dopředu a vrtulky tam v klidu vydrží několik let.To píšu jenom proto, abych zmírnil jednoznačné soudy ohledně tohoto dílu.Jinak u minulého motoru jsem měnil impeler asi po čtyřech sezónách na moři a byl vždy v dobré kondici.
Dále si dovolim nesouhlasit ,že na impeleru není stav poznat, to co vidím na novým, to vidim i na starým a starý(tím myslím tak2-3 roky) mám provozem prověřený, že nemá výrobní skrytou vadu.
danda
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » ned bře 16, 2008 9:33 am

Ahoj Dando!
Mluvil jsem pouze o některých typech motorů,a to o které se jedná,Ti řeknou na každém servisním školení od daného typu motoru.
Taky jsem se zmiňoval o tom,že je samozřejmě důležité,v jakém prostředí ten který motor jezdí.
A co se týče velikost motoru a tím pádem impelleru,tak tam je také jasné,že když se mi někde otáčí 1/2 kg pryže,tak že vydrží určitě víc jak několik gramů u malého motoru.
Ještě např.vestavěné motory mají někdy i více okruhů,takže tam je to úplně o něčem jinym.
Jinak se mnou samozřejmě můžeš nesouhlasit,ale když někdo napíše,že se má impeller vyměnit 1x za rok,tak se vlastně chrání před případnou reklamací,která by mohla vzniknout,a jestli ty na ten impeller budeš jezdit třeba 10 let,to je tvoje věc.Jinak také mám zkušenost,že se rozbije v nejnevhodnější dobu,např a dovolené a je rozdíl si pokazit část dovolené scháněním nové součástky a ještě ji draho platit,když tady to mohu udělat za pár korun a dovolenou pak mít v klidu.
A že někteří výrobci závěsných motorů doporučují impeller měnit každý rok,je pravda a asi oni sami nejlépe vědí,proč to tak chtějí.
Já jsem za 20 let servisu zažil tolik,že by to už asi na jednu knihu nestačilo a snažím se Vám tady jen trochu poradit,jinak je vše samozřejmě na Vás a navíc berte mou informaci vždy jako pohled servisáka a ne uživatele,který si 5x za rok s motorem někam vyjede a používá ho max vždy jeden týden v kuse.
Ahoj. kus.
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » ned bře 16, 2008 5:09 pm

Ahoj kusi
Ja nechtěl snižovat tvou odbornost jako servisáka a školenýho člověka, jen chci drobně upozornit, že každý motor má jiné využití, a s tim spojené servisní povinosti- údržbu,
nediskutoval bych o řádném propláchnutí a konzervaci, ale výměna dílů po připustme 20-denním provozu je diskutabilní, žádnému stroji neprospívá neustálá montáž a demontáž
danda
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » ned bře 16, 2008 9:36 pm

Ahoj,plně s Tebou tentokrát souhlasím,já jsem už několikrát na tomto fóru řekl,že já se budu vyjadřovat z mého pohledu k motorům a jeho stavu,pokud budou sloužit normálně v ročním provozu a za tu dobu mají najeto min.100 motohodin! Jakékoliv povídání o tom,co by jsme s motorem měli udělat,žádný výrobce neřeší v případě,pokud za rok najezdíte třeba 20 hodin!
Například Bayliner 2855 s Mercruiserem 7,4 lt ujede v Chorvatsku v ročním charteru od 210 do 290 motohodin,a na takový provoz jsou prakticky stavěny ty úkony,které se mají udělat,i když všeobecně platí i pro méně provozních hodin.
Ale pokud jedu 1x za rok na týden na dovolenou,musí být jasné,že asi nebudu po sezoně měnit impeller chlazení.
To je zatim vse.
kus
Uživatelský avatar
jsekera
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 413
Registrován: ned úno 03, 2008 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod jsekera » sob zář 28, 2013 11:25 am

Ahoj,
jenom takový dotaz....
chystám se jako každý obrok (patřím do skupiny DO 100h) na výměnu impeleru
a oleje, dotaz zní: stane se něco když vypustím olej z převodovky a nechám převodovku
třeba 14dní, než olej znovu doleju? hrozí nějaká koroze/oxidace vnitřního soustrojí,
nebo naopak mi lépe odteče "bordel" jako voda atd... co se drží dole.........???
podotýkám, že o tom proč bych to tak dělal se bavit nechci(ty potenc. důvody "pauzy" jsou jiné)
co udělá "suchá" převodovka? hrozí poškození :?
díky sek
Uživatelský avatar
taag
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pát bře 13, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod taag » sob zář 28, 2013 2:20 pm

Ahoj, impeller doporučuji měnit před začátkem sezóny zbytečně se namáhá, jinak pokud necháš převodovku bez oleje 14 dní tak se nic nestane za předpokladu, že to bude v teple nebo alespoň bez výkyvů teploty z důvodu srážení vody.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » sob zář 28, 2013 7:02 pm

Super návod. Jen jste si jistí tim konkorem? Já s nim moc zkušeností nemam, ale kamarádi, kteří restaurují zbraně říkají, že konkor je to nejhorší, co se na kov může dát.
Jednak je prej agresivní, ale hlavně obsahuje vodu. Ukazovali mi to na jednom kusu a skutečně to po čase orezlo.
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » sob zář 28, 2013 7:53 pm

jsekera píše:Ahoj,
jenom takový dotaz....
chystám se jako každý obrok (patřím do skupiny DO 100h) na výměnu impeleru
a oleje, dotaz zní: stane se něco když vypustím olej z převodovky a nechám převodovku
třeba 14dní, než olej znovu doleju? hrozí nějaká koroze/oxidace vnitřního soustrojí,
nebo naopak mi lépe odteče "bordel" jako voda atd... co se drží dole.........???
podotýkám, že o tom proč bych to tak dělal se bavit nechci(ty potenc. důvody "pauzy" jsou jiné)
co udělá "suchá" převodovka? hrozí poškození :?
díky sek


Určitě se nic nestane, když bude převodovka bez oleje. Ten je stejně v mikročásticích toho zbytku stále na hřídelích a ozubených kolech, takže pokud to v našem prostředí necháš třeba měsíc a nevypláchneš to něčím, co by to 100% odstranilo, tak se nic neděje. Tam je horší problém to, že by jsi nechal na suchu semerinky a gufera, ty reagují dřív na suché prostředí, ale jak jsem napsal, ono to nikdy jenom po vypuštění oleje není suché.
Takže v našem normálním prostředí se podle mých zkušeností nic nestane.
kus

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti