Nejen gumový člun je malý

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » pon kvě 05, 2008 12:00 pm

No jéjehalladine, to si piš, že seznámím. Prostě tam budou úchyty pro stanovou nástavbu, a úchyty pro schůdky do vody.
Teď o víkendu pokračovaly práce na budoání loděnice. No teď od zítra půjdu na pět dní do lesa rubat, by bylo v zimě 09/10 čím v hausu topita já neumrznuul v ušáku. A taky jsem u Ariskovice vymýšlel nástavbu na stávající vlek(Agados Handy II), abych ty necky měl na čem vézti. Vlastně jsem vymýšlel, jak z toho vleku udělat přepravník na necky a motor,kampingovou výbavu pro celou famílii a kompletní pozemní zázemí, polní kuchyni, a při tom všem aby to ještě dřevo z lesa přivezlo a jako normální vlek sloužilo. Pro úřednickou palici by toho bylo až moc, nebýt té úžasné pálenky. To je inspiračka, uj...
No, v sobotu, než jsem se inspiroval, jsem byl naotvírání Mácháče. Ony i ty plachetnice mají něco do sebe...
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

Vlek

Příspěvekod ferdas » pon kvě 05, 2008 2:07 pm

Tomme, ty jseš můj člověk. Člověče - já nad tím přemejšlím od podzimu. Využít normální vlel pro přepravu lodě. Spíš mě zajímalo, jestli jde nechat udělat přestavba, tak aby to bylo v papírech v pořádku. Pokud budeš vědět něco víc. nenechávej si to pro sebe.. Díky F.
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » pon kvě 05, 2008 3:09 pm

Nu, s tím vlekem jsem se mentálně něco natrápil...ale zdá se, že to bylo¨vymyšleno.
Otázkou je, zda ten vlek má sloužitz jen jako přepravník loddi, a jaké, či jako kombinovaný přepravník rodininných věcí, šminek manželky a dcer a proviantu, či "jen" jako přepravník lodi. Mám tu v počítači uloženou jednu docela zajímavou fotku, nějaká firma z Opavy prodává malé dvoumístné kajutovky a demonstrovali právě p její přepravitelnost . Tu fotku Ti pošlu, dáš-li mi mailovou adresu, já je sem neumím vkládat.
ta varianta na fotce je varianta "jen". Můj úmysl je, a to proto, že jsem přišel u fabie o kufr dík přestavbě na LPG, ten vlek přestavět na přepravník kombinovaný.K tomu se dostanu později, te´ˇd k Tvým úvahám o přestavbě. Myslím, že na tomto fóru jsem někde narazil na dost rozsáhlou diskuzi o stavbě a přestavbách vleků, zkus to prohledat... každopádně Ti na obecním úřadě s rozšířenou působností, a to tam, kde mají dopravní referát, řeknou vše k přestavbám a stavbě přívěsů. PAMATUJU SI Z TÉ DISKUZE, ŽE TO ĚNÍ AŽ TAK SLOŽITÉ, MÁŠ LI CERTIFIKOVANÉHO SVÁŘEČE, PAK JEN NĚKTERÉ DÍLY MUSÍŠ KOUPIT! NÁPRAVA, SPOJOVACÍ ZAŘÍZENÍ, OSVĚTLENÍ AP.(promin, spadly mi tam kapitálky)
K mé přestavbě, tedy té mnou plánované. Handy II od Agadosu má V oj, která tvoří spodní rám korby. Na tento rám zespodu budou přištoubovány oka z jeklu(trvale) Do nich se zasuvou příčky, které budou na koncích mít patky pro vztyčení a fixaci vertikálních nosných prvků nástavdby. Cca 10 cm nad úrovní HORNÍ HRANY BOČNIC KORBY( A TÍM I PLACHTY) budou tyto vertikální prvky spojeny jak podélně, tak příčně horizovtálními podélníky či příčkami. Ve vrcholech horizontálních prvků budou bytelná oka pro připnutí popruhů, které ponesou člun sám. Od oje povede víceméně šikmo vzhůru /asi podepření proti čelu tyč s V profilem otočně uloženým, který bude fixovat příď člunu a bude překážkou dopředného pohybu člunu při brzdění soupravy. (Vzadu se to fixovat nemusí, LPG fabie s takovým vlekem rozhodně nebude mít akcelraci větší, než skůtr) Já ty vertikální prvnky musím vést venkem proto, abych měl přístup na ložnou plochu přívěsu.
No aa protože jsem hračička, asi si vyrobím model 1:něco, nafotím ho a budu se s ním vytahovat jak namčočený kšandy.No, ještě si s tím budu muset pohrát. Jo a jak máš velko loď?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon kvě 05, 2008 3:46 pm

Ne, že bych ti do toho chtěl kecat ale kdybys udělal širší nosič na střechu a tu pidiloď 35kg (jak ty říkáš) tam dal vzhůru kýlem a ostatní krámy naházel do vleku, tak ušetříš cca 50 kg železných profilů a spoustu práce. I na tom vleku se bude lépe vozit vzhůru kýlem. Všechny nástavby a jiné vymyšlenosti se dají udělat sundavací. (Je to lepší pro odsolování a mytí). Ale to bys neměl co vymýšlet?
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » pon kvě 05, 2008 4:48 pm

Jo, i to vožení kýlem vzhůru mne napadlo, mně nadla sopusta variant, ale tahle je jedna z těšch co mají blízko k definitivě. Od toho vození kýlem vzhůru mne trochu odrazuje ostřik od zadních kol tažnýho auta. Ovšem rozhodně to stojí za přemejšlení. Na střeše to vozit nechci, já obecně nerad vozím na střeše cokoliv, jsem holt vlečňákovej... I tajk, díjk za námět, budu muste vymyslet, jak jak to udělat, aby paluba nebyla zasvnčená ostřikem kol auta. Ale trefil jsi do černýho, já rád vymešlím...
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 834
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 5

korba z lodě

Příspěvekod Renda » pon kvě 05, 2008 11:47 pm

Tomm píše:Jo, i to vožení kýlem vzhůru mne napadlo, mně nadla sopusta variant, ale tahle je jedna z těšch co mají blízko k definitivě. Od toho vození kýlem vzhůru mne trochu odrazuje ostřik od zadních kol tažnýho auta. Ovšem rozhodně to stojí za přemejšlení. Na střeše to vozit nechci, já obecně nerad vozím na střeše cokoliv, jsem holt vlečňákovej... I tajk, díjk za námět, budu muset vymyslet, jak jak to udělat, aby paluba nebyla zasvnčená ostřikem kol auta. Ale trefil jsi do černýho, já rád vymešlím...
Vožení dnem dolů na vleku má výhodu, že loď může sloužit jako korba na věci. Což jenom nahradit přední a zadní čelo korby tvarovanými kozami, do nichž by loď zapadla a věci dát do lodi a přes loď transportní persenik, aby do věcí nenapršelo?
Jinak vlek má oproti zahrádce nevýhodu ve vyšších dálničních poplatcích. :(
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte kvě 06, 2008 8:49 am

Při zmínce o dálničních poplatcích jsem si uvědomil, že v předpise o vinětách ve Slovinsku o tom není zmínka. Mluví se o vozidlech
do 3,5 tuny ale jestli se to počítá jako celková váha soupravy jako u nás, nebo se vlek nepočítá jako v Rakousku? Dříve se to platilo
dle jiné kategorie.
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Re: korba z lodě

Příspěvekod Tomm » čtv kvě 08, 2008 12:42 pm

Renda píše:
Tomm píše:Jo, i to vožení kýlem vzhůru mne napadlo, mně nadla sopusta variant, ale tahle je jedna z těšch co mají blízko k definitivě. Od toho vození kýlem vzhůru mne trochu odrazuje ostřik od zadních kol tažnýho auta. Ovšem rozhodně to stojí za přemejšlení. Na střeše to vozit nechci, já obecně nerad vozím na střeše cokoliv, jsem holt vlečňákovej... I tajk, díjk za námět, budu muset vymyslet, jak jak to udělat, aby paluba nebyla zasvnčená ostřikem kol auta. Ale trefil jsi do černýho, já rád vymešlím...
Vožení dnem dolů na vleku má výhodu, že loď může sloužit jako korba na věci. Což jenom nahradit přední a zadní čelo korby tvarovanými kozami, do nichž by loď zapadla a věci dát do lodi a přes loď transportní persenik, aby do věcí nenapršelo?
Jinak vlek má oproti zahrádce nevýhodu ve vyšších dálničních poplatcích. :(


Ty zvýšené dálniční poplatky jsou pro mne daní z toho, že jezdím na plyn a že kromě kyvadlových hodin a kanára sebou taháme všechno Dva dospělí, dva kluci a pudl ve fabii... No a když bych dal na zahrádku loďku, už bych neměl kam dát bagáž. Tedy- odsouzen k vleku...
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv kvě 08, 2008 2:44 pm

Chudák kanár... Musí sedět doma...... :mad: :mad: :mad: :mad:
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » stř kvě 21, 2008 7:24 pm

Dříví jsem vytěžil, poté i loděničku dokončil a obé od,marodil a poslušně hlásím, že jsem opět zde. Teď mne( po dřevě a dostavbě loděničky a dokončení další etapy rekonsturkce domku čekáý jen oprava vleku( je zbědovanej, chudák) a snad i dovolená. No apak už jen pozitiva a jistoty a nákup plavidla. Přeju krásné dny...
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » úte črc 01, 2008 11:35 pm

Dnes odpoledne jsem si v půjčovně ve Starých splavech půjčil čtyřmetrovou loďku s elektromotorem, nalodil sebe a pudla a za 140,- Kč na hodinu vyrazil na plavbu okolo Máchova jezera.Myslím, že ta loď byla na mmotůrek příliš velká, v podstatě jak fouknul vítr, loď skoro stála. Nu, za 420,- korun jsm objel s pudlem celé jezero. Nemůžu napsat, že by se mi to nelíbilo, ale i ten Mácháč byl na elektrokvedlačku příliš velký a vánek příliš silný. Ale- byl to úplně jiný pohled na jezero a nelituji. Bylo to hezké letní odpoledne lehce stárnoucího chlapa se starým psem( ten seděl na přídi a do čuchometru nasával tisíce nových vůní).
Bylo to fajn, už se těším na svůj "křižník" a zatím tedy sním,jak příští rok vyrazím, na \labe, na Jadran, ale s benzíňákem na zádi...
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » čtv dub 16, 2009 1:12 pm

Nakonec jsem se musel zastavit.... a všechno odložit.
Přišla chvíle, kdy jsme museli investovat všechny prostředky do vybudování ordinace mé přítelkyně, anestezioložky a budoucího lodního lékaře v téže osobě. Nu, už to začíná vybíhat z červených čísel, tak se domnívám, že příští sezónu už stihnu...
A stejně mi to nedá, a nedá..
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Vracím se...

Příspěvekod Tomm » stř črc 15, 2009 9:45 am

Po překonání všech peripetií, které mne zdržovaly, jsem zpátky, a můžu se končně věnovat plnění svého snu.
Gimmi Wee to nebude, došli jsme s přítelkyní k závěru, že si pořídíme něco o kousek většího, začneme někde na čtyřech metrech laminátu. V pondělí se pojedu podívat do saské Hoyerswerdy na 3,85 metru veslici tovární výroby, uvidíme jak se mi bude líbit.
Přidám i fotky, až se vrátím.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 834
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Renda » stř črc 15, 2009 11:05 am

Vítej Tomme zpátky. :) To jsem zvědav u čeho skončíš s výběrem...
Skoro 4m laminátka, to už by mohlo mít pomalu i malou kajutku a hmotnost už také bude někde jinde.
Jak dlouhá se Ti nakonec vejde do té Tvé loděničky?
Přemýšlíš i o gumáku? Nezapomeň si vzít ssebou do toho Německa foťák, prosím. :whist:
Ahoj!
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » stř črc 15, 2009 11:17 am

To Renda: Foťálk samozřejmě bude... Po nějakých peripetiích, o nichž jsme spolu mluvili po telefonu, se nějak konsolidujeme a pochopitelně je všechno jinak. Docela se mi líbí výrobyky prezentované na www.seemaster.cz , ale to až do důchodu :-).
Některé záležitosti jsem byl nucen přehodnotit, určit si nové pořadí. Ale to je na delší... To asi do SZ, někdy.
V budoucí lobděnici, kde je momentálně spíše skladiště nepořáídku, je 6 metrů délky místo, takže se tam vejdu. Přišli i kamarádi, žýe by se dal vlek vyřešit jinak, vlastní stavbou, a to by bylo fajn, mít speciál, než jak jsem původně zamýšlel, bláznit s přestavbou či vestavbou do stávajícího. Inu, vše se vyvíjí. Zjara jsem se svezl s kamarády na obyčejný pramici z Velkého Března do Drážďan, jen starýho tomose na zádi, jen brblal, pro manévrování. Ve čtyřech to byl docela fajn vejlet.
Každopádně, nic neskončilo, anopak, vše se vyvíjí a přístí rok snad... A gumák? Nezatracuju, jen není na prvním místě.
A dík za uvídání.

Opraveno B.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 834
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Renda » stř črc 15, 2009 11:28 am

No, pěkný vyhlídky máš... :-) Držím palce.
-jenom dej, prosím, mezi ten odkaz www.seemaster.cz a čárku mezeru. S čárkou odkaz samozřejmě nefunguje. ;)
(Já Ti to v tomhle vlákně bohužel nemohu opravit.)
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » stř črc 15, 2009 11:31 am

Maje v konečných článcích ukazováku a prostředníku jen zbytky citu( starej úraz) činím i spousty překlepů... Polepším se a přeju dobrou chuť k blížícímu se obědu.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv dub 26, 2012 10:07 pm

Náhodou jsem narazil na toto vlákno o lodičce Gimi WEE. Já osobně jí mám už asi 5 let měl jsem jí teda jen dvakrát na vodě s 10 hp motorem. A jede jak tryskáč. Stabilita výborná. Zátáčky řeže jak pila a na vlnách pekně skáče. V sobotu jí zase opráším. Jinak o té výrobě. Tak na Labi byla jedna rolámaná loďka. Kamarád si jí půjčil s tím,že jí dají do stavu nové a za to si udělají formu. Kámoš jí za dohození získal jen za material. Takže všichni byli spokojeni. Proto jsem si jí na kámošovo doporučení koupil a nelituji. Budí jí dávat ne velkou loď jako bajbót, Myslí ,že je to lepší volba než gumák který je mnohem náchylnější. jen ta váha se mi nezdá uvádějí 35 kilo já jí jednou zvážím. zdá se mi ,že má tak 50
Uživatelský avatar
alff
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: čtv kvě 24, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Východní čechy

Převrácení člunu

Příspěvekod alff » sob črc 14, 2012 4:53 pm

tak jsem dnes jel projet člun do kempu do týnce,asi po 10min semito převrátilo,takže jsem si pěkně zaplaval v Labi :hmm:
nicméně motor na to že byl ve vodě jsem ho vysušil,vylil vodu z pístu a karbece a motor běží,Z toho vyplívá,že ten člun je na nic a musím sehnat jinej /ten bílej s tím zrdcadlem vzadu/ takže opět do polska :D ..tady ho kupovat nebudu každej chce moc peněz a to moře nemáme..
Obrázek
jinak fotka zde:http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=437&p=2
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » ned črc 15, 2012 5:33 pm

O čem ta informace vlastně je ,,,,???

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů