Vytéká olej
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Johna
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec
tataS píše:.... Pokud je tam namalováno jak může být motor položen tak jej tak dávej i při transportu. Zatím mám dojem, že jsi tu knížku ani neotevřel, když se tak vyptáváš.
Pokud je uvedeno že se nesmí položit, tak je to na tobě jak jej budeš vozit. ....
Příručku jsem samozřejmě četl a motor položil dle instrukcí na stranu kliky. Ptám se proto, že je to můj první motor a nemám žádné zkušenosti. Proto je toto fórum.... za tu informaci jak na to děkuji
Jelikož jsem začátečník a na na vláknu NEJEN GUMOVÝ ČLUN JE MALÝ jsem uvedl, že moje kariera zčíná budováním pidiloděničky a že se marinizuju až zarok zjara, přesto se těch, kdož jsou mnohonásobě zkušenější než já( lze -li nulovou zkušenost násobit...) zeptám, možná naivně a teď začnu zeširoka. Protože budu mít pevnou laminátovou sendvičovou Gimi wee s 5 Hp čtyřtaktem( zatím nevím, které značky), loď budu vozit na vleku( na mnou vymyšlené konzoli)- protože mám fabii přestavěnou na LPG a tudíž nemám kufr, budu i tzen motor vozit ve vleku. Mluví se tu neustále o svislé poloze a poloze vodorovné.
Můj dotaze, zda(samozřejmě při patřičném zajištění, by nestálo za to, právě kvůli problémům s možným vytékáním mot.oleje, nepřipravit do vleku konzolu, na které by motor byl přepravván šikmo, pod úhlem nějakých 30 stupňů?
(vodorovně to jde, svisle už mi to nevyjde)
Tomm
Můj dotaze, zda(samozřejmě při patřičném zajištění, by nestálo za to, právě kvůli problémům s možným vytékáním mot.oleje, nepřipravit do vleku konzolu, na které by motor byl přepravván šikmo, pod úhlem nějakých 30 stupňů?
(vodorovně to jde, svisle už mi to nevyjde)
Tomm
To tataS: 1. Prosím, kdo ještě prodává ony zmíněné Tohatsu 2T? Já sice zvažuji spíčš čtyřtakt, nicméně ani dvutakt nezavrhuju.
2. Ten dotaz k šikmému uložení motoru ve vleku se týkal p¨rincipu- zda o tom přemýšlet či nikoliv. Pokud to principiálně možné je, začnu vymýšlet, pokud ne, nebudu e tím zdržovat. Ovšem pokud jde motor vozit vodorovně, musí to jít i šikmo, při dodržení správné strany položeníí( no blbej výraz, ale snad mi budeš rozumět. Jde-li to, kak budu vymýšoet konzolu. Ten úhel předpokládám asi 30 stuňů, uchycení někde v oblasti antikav,. desky a pak v oblasti upěvňovacích prvků k zrcadlu.
25 let, to mne asi přežije, vzhledem k tomu, že jsem pochodující chorobopis...
2. Ten dotaz k šikmému uložení motoru ve vleku se týkal p¨rincipu- zda o tom přemýšlet či nikoliv. Pokud to principiálně možné je, začnu vymýšlet, pokud ne, nebudu e tím zdržovat. Ovšem pokud jde motor vozit vodorovně, musí to jít i šikmo, při dodržení správné strany položeníí( no blbej výraz, ale snad mi budeš rozumět. Jde-li to, kak budu vymýšoet konzolu. Ten úhel předpokládám asi 30 stuňů, uchycení někde v oblasti antikav,. desky a pak v oblasti upěvňovacích prvků k zrcadlu.
25 let, to mne asi přežije, vzhledem k tomu, že jsem pochodující chorobopis...
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Ahoj, tak jsem na základě tady získaných info. motor podložil. Je ale fakt, že než jsem ho koupil, ležel na betonu ve skladě určitě aspoň rok s plnou náplní oleje a byl naprosto čistý, nikde žádný olej. Ani venku ani ve válci. Na zimu si ale stejně pro klid Duše udělám nějakou dřevěnou kozu na pověšení.
Dík. teista
Dík. teista
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
No, motory se přece běžně na lodích a člunech vozí ze šikma ve vertikální poloze ( vrtule ven z vody, těleso motoru nakloněno dovnitř lodě, či člunu .
Běžně buď když se jen plachtí, aby motor nebrzdil plachetnici, anebo u gumáku kvůli tomu, aby se vrtule nepoškodila dotykem se dnem při břehu.
Tady snad vytečení nehrozí ani u čtyřtaktů- anebo ano ?
Nešel by ten motor v podobné poloze upevnit na přední okraj "zahrádky" přívěsného vozíku ( případně po vyztužení toho okraje ) ?
Samozřejmě, pokud je ojnice vozíku dostatečně dlouhá.....
Teisto, ta koza není špatný nápad.. Originální stojany se prodávají za ceny, které nepříjemně připomínají drahotu
Běžně buď když se jen plachtí, aby motor nebrzdil plachetnici, anebo u gumáku kvůli tomu, aby se vrtule nepoškodila dotykem se dnem při břehu.
Tady snad vytečení nehrozí ani u čtyřtaktů- anebo ano ?
Nešel by ten motor v podobné poloze upevnit na přední okraj "zahrádky" přívěsného vozíku ( případně po vyztužení toho okraje ) ?
Samozřejmě, pokud je ojnice vozíku dostatečně dlouhá.....
Teisto, ta koza není špatný nápad.. Originální stojany se prodávají za ceny, které nepříjemně připomínají drahotu

- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to halladin: Motory na lodích se vozí v šikmé poloze cca 45° ale hlavu a karburátor máš nahoru a tak olej nikam nenateče.
Při přepravě motoru na lodi nebo čemkoliv je nutno pevně zajistit nohu motoru proti pohybu!!! Uvádějí to všechny návody k motorům!!!
Při tom je třeba aby hlava byla nahoře, protože při brždění by se olej nalil do karburátoru odvzdušněním klikovky.
to Tomm: 2takt Tohatsu nabízí www.abclode.cz zkus se zeptat. Myslím, že je ještě šance nějakou 5ku sehnat ale už v Evropě končí.
Při přepravě motoru na lodi nebo čemkoliv je nutno pevně zajistit nohu motoru proti pohybu!!! Uvádějí to všechny návody k motorům!!!
Při tom je třeba aby hlava byla nahoře, protože při brždění by se olej nalil do karburátoru odvzdušněním klikovky.
to Tomm: 2takt Tohatsu nabízí www.abclode.cz zkus se zeptat. Myslím, že je ještě šance nějakou 5ku sehnat ale už v Evropě končí.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Je podstatný rozdíl mezi houpáním lodě a poskakováním vleku po silnici. Prohlídni si dobře co ten motor drží skloněný. Je to dva
kousky plechu síly 2mm maximálně a skus s ním párkrát hodně prudce zarumplovat (myslím, že nebudeš mět odvahu to udělat,
pokud nechceš vyhodit nějaký peníz za opravu) a potom si dej pár pohlavků za takové úvahy. Setrvačné síly ve střihu zničí jiné
věci nežli odlitky z hliníku a pár plechů na motorku.
kousky plechu síly 2mm maximálně a skus s ním párkrát hodně prudce zarumplovat (myslím, že nebudeš mět odvahu to udělat,
pokud nechceš vyhodit nějaký peníz za opravu) a potom si dej pár pohlavků za takové úvahy. Setrvačné síly ve střihu zničí jiné
věci nežli odlitky z hliníku a pár plechů na motorku.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Dík za vysvětlení, ale pohlavky zmiňuješ zcela zbytečně. Jak už tu někdo nahoře psal, když nevím, tak se zeptám- a já raději nejen jak, ale také proč tak, a ne jinak.
Hele, Tvoje rady jsou cenné, ale nechápu, proč k nim přidáváš tolik emocí.
Take it easy, a nerozčiluj se nad tím, že někdo toho neví o motorech tolik, co Ty. Možná Ty zase nevíš něco jiného.
Nakonec docela věcná otázka - co kdyby se přidal sekundární držák na tu nohu, rovněž fixovaný k vozíku, a nějak se ta noha fixovala ?
Hele, Tvoje rady jsou cenné, ale nechápu, proč k nim přidáváš tolik emocí.
Take it easy, a nerozčiluj se nad tím, že někdo toho neví o motorech tolik, co Ty. Možná Ty zase nevíš něco jiného.
Nakonec docela věcná otázka - co kdyby se přidal sekundární držák na tu nohu, rovněž fixovaný k vozíku, a nějak se ta noha fixovala ?
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Nejlepší bude, když se podíváš do návodu k člunům, kde se píše o převážení člunu s motorem, tam je k tomu i nákres. Jinak
objevuješ Ameriku! Vzhledem k počtu odpovědí od jiných lidí, předpokládám, že je to známá věc. Zkus něco jiného. Jinak ti to
určitě velmi rádi vysvětlí prodavači v obchodech s tímto zbožím jak pravý reklama (když jim uděláš dobrou tržbu).
objevuješ Ameriku! Vzhledem k počtu odpovědí od jiných lidí, předpokládám, že je to známá věc. Zkus něco jiného. Jinak ti to
určitě velmi rádi vysvětlí prodavači v obchodech s tímto zbožím jak pravý reklama (když jim uděláš dobrou tržbu).
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
v návodu mám akorát napsáno, že při převozu motoru s lodí má být motor v plně vertikální pozici, jiná poloha, může způsobit poškození.
Pokud čistě vertikální poloha motoru není možná ( přílišná blízkost vozovky apod.) je třeba motor fixovat navíc.
Já se Tě ptal, jestli stačí ( či je možné) navíc fixovat tu nohu. Podrobnější definice toho fixování navíc totiž v příručce není.
Jo, a navíc - mám jenom englickou příručku. Takže bych řekl, že zeptat se Čecha s odbornými znalostmi je docela na místě, a nikoliv projev lenivosti..
Spoléhání čistě na prodejce - myslím že se už tu víckrát ukázalo, že to není stoprocentní záruka.
Pokud čistě vertikální poloha motoru není možná ( přílišná blízkost vozovky apod.) je třeba motor fixovat navíc.
Já se Tě ptal, jestli stačí ( či je možné) navíc fixovat tu nohu. Podrobnější definice toho fixování navíc totiž v příručce není.
Jo, a navíc - mám jenom englickou příručku. Takže bych řekl, že zeptat se Čecha s odbornými znalostmi je docela na místě, a nikoliv projev lenivosti..
Spoléhání čistě na prodejce - myslím že se už tu víckrát ukázalo, že to není stoprocentní záruka.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Myslím,že v té citaci z návodu je odpověď na otázku. Vzpěra se dělá ve tvaru V s kotvením na vleku. Prodejci vleků to možná mají
v nabídce jako příslušenství. Určitě na mě nechtěj obrázky nebo výpočty pevnosti. Máš dvě možnosti: zadat to někomu kdo to umí
a zaplatit, nebo jít cestou pokusů a omylů jako každý kdo chce ušetřit a doufat že to bude ono. Nejúčinnější je fixace na spodku
nohy nad antikavitační deskou. Při převozu je dobré sundat vrtuli aby se zmenšilo nebezpečí poškození.
v nabídce jako příslušenství. Určitě na mě nechtěj obrázky nebo výpočty pevnosti. Máš dvě možnosti: zadat to někomu kdo to umí
a zaplatit, nebo jít cestou pokusů a omylů jako každý kdo chce ušetřit a doufat že to bude ono. Nejúčinnější je fixace na spodku
nohy nad antikavitační deskou. Při převozu je dobré sundat vrtuli aby se zmenšilo nebezpečí poškození.
Naposledy upravil(a) tataS dne pát kvě 23, 2008 8:13 pm, celkem upraveno 1 x.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Jo, to je mi jasné, ale tady jsem měl na mysli upevnění motoru pro gumák na předním čele normálního vozíku, takže zatěžovat oj bude už ten motor....
U plachetnice na vozíku pro lodě není problém, aby ten motor stál vertikálně, takže podle příručky by to mělo stačit. Každopádně ještě budu muset vylaborovat polohu kol vzhledem k těžišti s naloženou plachetnicí.
To mám zatím jen tak baj očko.
U plachetnice na vozíku pro lodě není problém, aby ten motor stál vertikálně, takže podle příručky by to mělo stačit. Každopádně ještě budu muset vylaborovat polohu kol vzhledem k těžišti s naloženou plachetnicí.
To mám zatím jen tak baj očko.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
tataS píše: Prodejci vleků to možná mají
v nabídce jako příslušenství. Určitě na mě nechtěj obrázky nebo výpočty pevnosti.
tato S,
vždyť o tom přece haladin píše. Chce se prostě dopátrat jak nejlépe na to.
Já jsem také nevěděl že už je to někde vymyšlené.
Každopádně je vidět že haladin uvažuje správným směrem.
Tak pokud na to provedení nemáš žádný odkaz, tak do toho asi už nemá cenu šťourat.

alffa
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Nikde v žádném návodu se nepíše a ani neuvažuje o vožení motoru na předku vozíku. I v tom anglickém je určitě zmiňována možnost
převozu člunu s upevněním motoru na zrcadle, které je k tomu uzpůsobeno nejlépe (plochy pro utahovací šrouby, možnost přivázání
atd. a hlavně jediné stabilně pevné místo -zrcadlo člunu). Vleky na čluny jsou co nejlehčí a nemají žádnou konstrukci na upevnění motoru. Špička člunu je daleko v předu nad ojí a při šíři člunů přez 150 cm tam na straně moc místa nezbývá tak si to ani neumím
představit jak ho tam přidělat. Každé zvednutí nahoru zhoršuje jízdní vlastnost soupravy.
Povolené zatížení vlečné koule je 50kg a při váze motoru (5Hp- 25kg a vice) již moc nezbývá na vlek a člun. Před provedením to
chce odzkoušet (podložit závěs váhou a zatížit oji a ostatním). Moc zatížený zadek auta dělá nestabilní řízení vozu.
převozu člunu s upevněním motoru na zrcadle, které je k tomu uzpůsobeno nejlépe (plochy pro utahovací šrouby, možnost přivázání
atd. a hlavně jediné stabilně pevné místo -zrcadlo člunu). Vleky na čluny jsou co nejlehčí a nemají žádnou konstrukci na upevnění motoru. Špička člunu je daleko v předu nad ojí a při šíři člunů přez 150 cm tam na straně moc místa nezbývá tak si to ani neumím
představit jak ho tam přidělat. Každé zvednutí nahoru zhoršuje jízdní vlastnost soupravy.
Povolené zatížení vlečné koule je 50kg a při váze motoru (5Hp- 25kg a vice) již moc nezbývá na vlek a člun. Před provedením to
chce odzkoušet (podložit závěs váhou a zatížit oji a ostatním). Moc zatížený zadek auta dělá nestabilní řízení vozu.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Ne, tataS, nerozumíme si. Mám na mysli šikmé vertikální upevnění motoru na přední čelo normálního, klasického nákladního vozíku.
Těleso motoru upevněné jako na zrcadlo na zesílené, případně zvýšené přední čelo mírně nakloněné přes čelo dopředu směrem k autu, noha, podložená fixující konstrukcí směřující šikmo dozadu. Na zbytku vozíku složený gumák. Plus další věci.
Klasický lodní přívěs neřeším, tam je to, jak píšeš, jasné
Těleso motoru upevněné jako na zrcadlo na zesílené, případně zvýšené přední čelo mírně nakloněné přes čelo dopředu směrem k autu, noha, podložená fixující konstrukcí směřující šikmo dozadu. Na zbytku vozíku složený gumák. Plus další věci.
Klasický lodní přívěs neřeším, tam je to, jak píšeš, jasné
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Nežli všechna tato kouzla by bylo nejjednodušší vypustit motorový olej a motor položit na podložku (na větší vzdálenost). Při upevnění
výše bude problém se zakrytím proti ušpinění.
Ještě by šlo postavit motor na připevňovací šrouby vrtulí nahoru a přitáhnout jej k přednímu čelu. Tak by byla hlava nahoře a olej
nevytekl ven. Případně udělat na to podložení (kozy) aby nestál pouze na šroubech.
výše bude problém se zakrytím proti ušpinění.
Ještě by šlo postavit motor na připevňovací šrouby vrtulí nahoru a přitáhnout jej k přednímu čelu. Tak by byla hlava nahoře a olej
nevytekl ven. Případně udělat na to podložení (kozy) aby nestál pouze na šroubech.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host