Vytéká olej

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát kvě 23, 2008 10:20 pm

teista píše:Ahoj, tak jsem na základě tady získaných info. motor podložil. Je ale fakt, že než jsem ho koupil, ležel na betonu ve skladě určitě aspoň rok s plnou náplní oleje a byl naprosto čistý, nikde žádný olej. Ani venku ani ve válci. Na zimu si ale stejně pro klid Duše udělám nějakou dřevěnou kozu na pověšení.
Dík. teista


nevím jaký sklad myslíš, ale motory jdou z výroby suché ( momo převodovky)olej se dává před prodejem
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát kvě 23, 2008 10:21 pm

Jednak s tím nehodlám jezdit daleko, jednak se mi nechce při každém přesunu manipulovat s olejem, a kromě toho ten zusatz se udělá jednou, a pak se na to čelo jednoduše nasune.
A je pokoj.
Motor stojí, a nešoupe se po podlaze vozíku.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát kvě 23, 2008 10:43 pm

Davide,
Myslím, že teista nemá nový motor.....Nový by neležel na betonu, ale byl by ve škatuli...
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát kvě 23, 2008 11:06 pm

knoki píše:Já Ti neporadím, co máš udělat, ale co bych udělal já:
1) zjistil u prodejce, jaký tam dával olej a ten tam dolil
2) tak jak píšeš: svíčka ven, protáčení motorem atd., ale nejdříve bych se podíval i do karburátoru - zda tam není olej, případně vyčistit.
3) ideální pro 4-takty je opravdu svislá poloha, ale při transportu těžko dodržitelná. Proto bych vždy při transportu stáhl hadičku odvětrávání klikovky a samozřejmě upravil tak, aby z ní olej nemohl během transportu vytéct (na tuto dobu např. ucpat, ohnout atd.).

Pozn.: Pořád vycházíme z toho, že problém vznikl přetečením oleje přes odvětrání.


je docela sranda, jak z banality děláte drama a motáte kde co dohromady. od začátku se vychází z toho, že motor byl na správným boku, tedy nemohl vytéct odvětráním, a i kdy by někdy předtím při transportu, tak by to neteklo do nohy.!!!!!!!!!!!!
do karbecu nelez, leda ho pokurvíš. nemá co by tam nateko, ani z přepadu - odvětrání. svíčku stačí vyndat jednou (možná že ani to ne, pokud jde s motorem normálně otočit) párkrát zatáhnout při otevřeným plynu, kdyby něco bylo náhodou i v sacím kanále. olej dolej syntetiku, tím nic nezkazíš a natoč to. chvíli bude čoudit a to je vše.
motor hoď do kufru nebo lodě a pod hlavu mu dej polštářek, třeba z kanistru, aby se mu po cestě líp spalo. na přetečení oleje při brždění nebo v zatáčce nevěřím, v odlitku hlavy je labyrint, který nějakému zásadnímu chlejstnutí oleje zabrání. navíc, i kdyby nakrásně přetek ( při blbé manipulaci), nenateče o karbecu, ale vyteče přes tlumič sání ven a zase se nic neděje. v tom tlumiči dokonce bývá na spodku dírka aby zas vykapal.
mě je spíš pořád divný, že toho na správným boku vyteklo tolik, protože by nemělo téměř nebo vůbec nic. rozhodně bych motor před dovolenou řádně potrápil a kontroloval olej, abych si byl jist, že nejde o úplně jinou závadu


pro bobeše nebo koho - letecký písťáky maj, jak už psal tatas, suchou skříň a navíc tlakové oběžná mazání, odsávání oleje z pod pístu a další vymyšlenosti. před startem se protáčej rukou za vrtuli nebo klikou, aby se vytlačil olej procezenej přes kroužky do prostoru nad píst. stejně tam něco zbyde a proto při natočení tak čouděj. eště se budeš muset dost učit.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát kvě 23, 2008 11:14 pm

Vidim Davide, že jsi zastánce metody Žaves, nebo dokonce Vůžas :-)
No, ještě si to rozmyslím.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát kvě 23, 2008 11:17 pm

[quote="knoki"
Vodítko výfuk. ventilu nemusí mít "žádnou"(nadměrnou) vůli. Ventily jsou 1x za pracovní cyklus v tzv. střihu (oba trochu otevřené) a pak samozřejmě přes sací nateče do válce a přes výfuk. vyteče do výfuku. Toto není jen teorie, od cca loňského roku, kdy se začaly prodávat více 4-takty, je tento problém běžný.[/quote]

co to je za kravinu- do těch kanálů se olej nedřív musí někudy dostat, aby takhle cestoval a to kudy je jen přes odvětrání kliky nebo vodítka a kroužky. ten problém je běžný proto, že lidi s motorem při transpotru blbě a na nesprávný straně kejvou. stačí, třeba při nandavání na loď, aby byl chvilku nohou vejš a je to. :crazy:
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát kvě 23, 2008 11:28 pm

halladin píše:Vidim Davide, že jsi zastánce metody Žaves, nebo dokonce Vůžas :-)
No, ještě si to rozmyslím.


ne, sem zastánce metod: nevyhledávat závady co nejsou a nerejpat se v tom co funguje.
závada se má jasně projevit, třeba když čouhá ojnice z bloku. to je všem hned jasný. :D

tahle "olejová závada" je běžná na stavbách. cikán dá el. centrálu do lžíce bagru karbecem dovnitř. bagrák zavře lžíci, olej přeteče odvětráním až nad píst. po převozu cikán startuje a motor se ani neotočí. šéfe, se to netočí! vyndej svíčku a zatáhni! zatáhne a jak je zvědavej co v té díře po svíčce je, tak dostane olejem do xichtu. zandá svíčku, nastaruje a rozetře si opalovací krém.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob kvě 24, 2008 2:24 pm

Pro Davida: Já vím docela dobře, jak mají řešeno mazání motory se suchou skříní a letecké také. Dával jsem to pouze jako příklad, že když se chce tak to jde. Že by to bylo drahé tam píšu taky. V dalším příspěvku jsem napsal to samé co ty o několik příspěvků později. :P
P.S napíšu ti SZ potřebuji se zeptat ještě něco ohledně Sporta.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » ned kvě 25, 2008 7:51 am

Pro Davida:

Proč kravina?
Jako největší kraviny vidím zaměřit se (u nového motoru) na vodítka ventilů, porézní hlavu atd. Netvrdím, že to teoreticky to není možné, ale lepší, než hned demontovat motor, je vyloučit méně pracné.
Mimochodem viděl jsem malou 4-taktní hondu s prac. prostorem nad pístem "plnou" oleje.
Majitel ji přenášel za držadlo, stejně, jako na prospektu Hondy krásná ženská, ale v Hondě mu řekli, že to je na prospektu špatně. Od té doby s ní manipuluje tak, jak popsáno výše v příspěvcích a nic mu nevytéká.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned kvě 25, 2008 9:46 am

ale lepší, než hned demontovat motor, je vyloučit méně pracné.

No , řekl bych, že s davidem říkáte to samé.
Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Příspěvekod Johna » pon kvě 26, 2008 8:52 am

Tak přez víkend motor stál vertikálně a podle měřáku na olej je ho tam nakonec dost (možná jsem měl minule motor trošku nakloněnej a proto ukazoval tak málo oleje. Trocha oleje ještě vytekla, opět z těchto děr:
Obrázek
Zatím jsem do motoru nijak nešahal a rozhodl jsem se že ani radši nebudu. Asi to hodím radši prodejci do servisu. Nerad bych něco pokonil. Nevíte co je to vlastně za díry v tomhle místě nohy? Jsou 4, 2 na každé straně a nad antikavitační deskou. Návod o nich nic nepíše a nasávací otvory ani výpustné pro vodní chlazení to nejsou. Nasávací jsou níž a výpustný je zase mnohem výš.
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » pon kvě 26, 2008 10:13 am

Co je to za díry nevím, ale já mám 2takt s jednou dírkou v těchto místech a rovněž mi tam kape "olej" i když to mám ve vertikální poloze.
Vzhledem k tomu že tento "olej" hodnotím spíž jak výfukové splodiny nevěnoval jsem tomu pozornost, ale rád se taky dovím co to je za dírky, protože s náčrtky motorů v řezu jsem se nesetkal (v manuálu to není) a tak posuzování funkčnosti veškerých dírek je posuze na mém úsudku který může být mylný.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon kvě 26, 2008 10:31 am

S té fotky je vidět houby ale domnívám se, že jsou na vytečení vody z nohy při zvednutí motoru z vody při zavěšení na zrcadle,
protože vyústění výfuku je při tomto výše a tam by zůstala voda. Jelikož z toho tekl olej z motoru, tak to musí být spojeno s prostorem
výfuku a to je vnitřek nohy. Domnívám se, že vyndáním svíček a protočením motoru šňůrou nemůžeš nic zkazit a potom bych sundal vrtuli a v sudu nebo kýblu vody jej zkusil natočit. Pokud by nešel, tak bych teprve reklamoval. Vrtuli sundávám proto, že se mi do kýble s ní nevejde a taky mohu zkusit funkci řazení bez toho aby kolem byla potopa. Při zpětné montáži vrtule je třeba dobře roztáhnout
závlačku aby při větších otáčkách nevyběhla. Aspoň zjistíš jestli tam máš hřídel s drážkami nebo střihový kolík a natrénuješ rozborku
a zborku. To se ti hodí při opravě na vodě. Pokud tam máš střihový kolík, tak Ti doporučuji si dva koupit reservní. Není vůbec problém
jej při zachycení vrtule o cokoliv (při chodu motoru) ustřihnout a potom se namakáš s vesly. Jinak je dobré mít reservní matku a závlačku. Suzuki a většina jiných značek používá u vrtule matky M10X1,25 korunkovou. To je jemnější stoupání nežli normální M10X1,5 a když ti spadne do vody, tak skončíš protože ji nikdo normálně nemá a hlavně v nerezovém provedené. Závlačky v nerezu také
normálně nekoupíš. Jednou jsem málo roztáhl závlačku a ona mi za jízdy zmizela i s matkou někde v hlubinách. Naštěstí jsem našel
na břehu pustého ostrůvku v HR kus drátu, který jsem tam namotal a na to dojel zpět. Od té doby sebou vozím matku s podložkou,
kolíky dva, závlačku a kus drátu a doufám, že to již podruhé nezažiji. Tu matku jsem v HR nesehnal v žádném marine servisu, nejvýše
mi slíbili, že až někdy pojedou do Terstu do velkoobchodu, že se mi zeptají.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pon kvě 26, 2008 8:15 pm

Psal jsem to už jednou, ty dírky jsou odvod chladící vody, výfuk je ta oválná díra pod antikavitační deskou.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon kvě 26, 2008 8:35 pm

Dírky jsou podle návodu přeložného automatickým Goglem pro kontrolu jestli máš namazáno( tedy benzín) a pro ulehčení výfuku, aby motor při volnoběhu, při ponoření nemusel přetlačoval velký sloupec vody. Ten Lauřin Mercury 4 jich tam měl 8.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pon kvě 26, 2008 8:49 pm

Tak ještě jednou. Ty dírky jsou skutečně na odvod vody. Nevím co přeložil google, ale mazání je celkem hloupost a odlehčení výfuku kvůli sloupci vody je hloupost druhá když jsou ty dírky sotva centimetr nad otvorem výfuku.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pon kvě 26, 2008 8:51 pm

U tohoto motoru není výfuk řešen přes náboj vrtule, ale samostatným otvorem nad vrtulí.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon kvě 26, 2008 8:56 pm

Zapoměl jsem napsat, že jsem překládal navod na dvoutaktní Mercury 4. Ty dírky byly výš a bylo jich víc. :). A podle toho jestli to kouří nebo ne se poznalo to mazání.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pon kvě 26, 2008 9:00 pm

Tak to je potom jiná :good:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon kvě 26, 2008 10:39 pm

S tím otvorem nad vrtulí sice máš pravdu ale z toho při volnoběhu nic nejde! Ty dírky jsou stupňovitě proto aby při přidání plynu
šel motor plynule do otáček. Větší motory to nepotřebují. Tam nehraje odpor vody takovou roli. 2takty potřebují těch dírek více
jelikož vyvíjejí více plynů. Tady při malých otáčkách jdou bubliny napřed z těch nahoře a jak přibývá plynů tak postupně z nižších a nakonec s toho nad vrtulí, která míchá výfukové plyny s vodou a tím pádem spaliny nezamořují vzduch. Větší motory 4 i 2 takty
mají většinou 2 dírky nahoře na noze v takovém výstupku šikmo dolů dozadu.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pon kvě 26, 2008 10:47 pm

To je pravda, ale otvory které se tu řeší jsou těsně nad antikavitační deskou, tedy ani ne centimetr nad otvorem výfuku. A pokud motor povytáhneš z vody stříká s nich voda.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pon kvě 26, 2008 10:50 pm

Jako ten první stupeň jsou použity otvory pro kontrolu chlazení a to pouze při volnoběhu.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon kvě 26, 2008 11:13 pm

Pokud vím, tak chladící voda je vypouštěna do výfuku z důvodu ochlazení těchto plynů a nohy motoru, při tom padá dolů a dopadá
v místě těch dírek a tak na tom že z nich stříká voda nevidím nic zvláštního. Pokud ti půjde výfuk z otvoru pro kontrolu chlazení,
tak bych začal hledat závadu. V té dírce nemá co dělat. To potom dává vodní pumpa při volnoběhu malý tlak vody a schyluje se
k problému. Ten prostor v noze není rozdělen na odtok vody a výfuk. Když tomu nevěříš, tak sundej na noze boční gumovou
záslepku a podívej se tam.
Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Příspěvekod Johna » stř kvě 28, 2008 10:36 am

Ještě mě napadla jedna věc, možná je to ale blbost. Nemohl by to být třeba olej do nohy, který by tam nějak vytekl?
Jinak jsem se díval do orig. návodu k motoru a je tam opravdu info že se má podložit. V českém překladu jim ale tato informace nějak vypadla. i sám prodejce mě motor předvedl a pak naložil do auta. Samozřejmě že ho nepodložil a když jsem se ptal na pokládání motoru, tak to ani nezmínil.
Zkusím tedy tu svíčku vymontovat, pročistit a protočit motor. Pak ho zkusím nahodit (s nohou v nádrži na vodu) a uvidí se.
Děkuji všem zůčastněným za rady, opět jsem se dozvěděl něco navíc.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř kvě 28, 2008 11:44 am

Ten prodejce je asi zvyklý na 2t motory a nejde s dobou.Po této zkušenosti byl bych hodně opatrný na to co říká a doporučuje!!
Jinak olej je dole v převodovce a můžeš udělat kontrolu, když při svislém motoru povolíš horní šroubek (plnící) a trochu jej nahneš,
tak začne téci olej. Plní se to po ten šroubek.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti