převoz gumáku
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- mitous6
- nováček na fóru
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv kvě 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vlašim
převoz gumáku
potřebuji radu. Chci převážet nafouknutý člun na vleku, nevím jestli se má motor nějak kurtovat a v jaké poloze by měl být? Člun Adventure 360, motor 20hp.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Dělá se to jako vzpěra ve tvaru obráceného V, kde dva konce jsou upevněny napevno na vleku a vrchol drží za nohu nad antikavitační
deskou aby motor za jízdy neposkakoval a neničila se aretace ve zvednuté poloze. Nad tou deskou proto, že pod ní je spoj s převodovkou a ten by se nárazy uvolnil. Je to popsáno v návodech k motorům a již se to zde vzpomínalo.O žádné příčce pod motorem
tady nebyla řeč a pokud je to v návodu, tak je to blbě přeloženo.
deskou aby motor za jízdy neposkakoval a neničila se aretace ve zvednuté poloze. Nad tou deskou proto, že pod ní je spoj s převodovkou a ten by se nárazy uvolnil. Je to popsáno v návodech k motorům a již se to zde vzpomínalo.O žádné příčce pod motorem
tady nebyla řeč a pokud je to v návodu, tak je to blbě přeloženo.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Nejsem si jist, že je to nejlepší řešení. Když budeš mít na tvrdo podložené zrcadlo, tak bude poskakovat jako vlek. Pokud je
volně, tak tlumí přenos tvrdých rázů. Alespoň u továrních vleků se to nepoužívá. To ovšem neřeší jízdu se zvednutým motorem.
Tam je třeba zajistit motor proti poškození aretace zvednutí a to uděláš pouze znehybnění za nohu. Čím dál od čepu závěsu, tím
lépe.
volně, tak tlumí přenos tvrdých rázů. Alespoň u továrních vleků se to nepoužívá. To ovšem neřeší jízdu se zvednutým motorem.
Tam je třeba zajistit motor proti poškození aretace zvednutí a to uděláš pouze znehybnění za nohu. Čím dál od čepu závěsu, tím
lépe.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Pokud máš gumák nafouknutý na plný tlak a člun popruhy přez buřty přitažený k vleku, tak ti nemůže zrcadlo poskakovat! To by ti
poskakovalo i při jízdě na vodě a to jsem ještě nezažil. Zkus si na nafouknutém člunu zahýbat se zrcadlem. Obávám se že s ním
nehneš ani o ten příslovečný k.... chlup.
A ty rolny se na cestu správně mají snížit aby do nich kýl namlátil.
poskakovalo i při jízdě na vodě a to jsem ještě nezažil. Zkus si na nafouknutém člunu zahýbat se zrcadlem. Obávám se že s ním
nehneš ani o ten příslovečný k.... chlup.
A ty rolny se na cestu správně mají snížit aby do nich kýl namlátil.
- mitous6
- nováček na fóru
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv kvě 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Vlašim
díky moc za diskusi. Jedná se mi o převoz tady po ČR, do Chorvatska pojede sbalený. Mám Mitsu Outlander, jedeme ve třech se střešním boxem, určitě se vejdeme. Dříve jsem doma vozil gumák 3.1m na obyčejném vozíku a motor 5hp v kufru. Vlek mám se dvěma lyžinami, člun natahuji tak aby zrcadlo sedělo na lyžinách, přepásám ho dvěma kurtami a přitáhnu vepředu navijákem. Motor mám ve svislé poloze ale mám pocit že pruží se zrcadlem. On sám má nějaké odpružení, bude to spíš asi tím. Proto jsem myslel zda není mutné jej ještě nějak kurtovat, navíc i proto aby nedošlo k poškození aretace otáčení.
tataS píše:Je otázka jak má velké auto, kolik lidí veze a co vše potřebuje sebou. Nikde neuvádí, že pojede do HR. Někde tu již je debata,
kde dotyčný má malou Felicii s bandou na plyn, početný mančaft a velké oči co ještě vezme sebou do HR a tomu také nic jiného
nezbývá. Každý nemá minibus nebo MPV.
To jsem byl já- Tomm, provokovatel vlákna "Nejen gumový člun je malý"

Není to felicie a le fabie a nad tím vlkeme, resp.jehorrekonstrukcí pořád spekuluju.
- cervik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 264
- Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
Ja vozím 4m Adventure a 20 k motor na vleku vyrobený na zakázku u Vás V Mladej Boleslavy vo firme p. Holuba./ vrele odporúčam / čln je uložený na lyžinách v prednej časti ho mám previazaný popruhom a pritiahnutý za predné oko navyjákom, v zadnej časti je pritiahnutý dvoma popruhmi o zrkadlo v mieste , kde sú oká na ťahanie lyžiara.Zadnú - vyberatelnú časť
zo ŠPZ dávam až po zaaretovaní motora . ktorý je potom držaný aj touto odímateľnou časťou. Šetrým tým aretáciu aj, výklop motora, noha je prítláčaná zozadu kusom tvrdeného molitanu.prilepeného chemoprénom za ŠPZ-ku.
P.S. pozor na vyváženie vleku, pri 200 kg člne, by mal byť kolmý tlak na gulu ťažného zariadenia / váha vleku / okolo 25- 30 kg.
zo ŠPZ dávam až po zaaretovaní motora . ktorý je potom držaný aj touto odímateľnou časťou. Šetrým tým aretáciu aj, výklop motora, noha je prítláčaná zozadu kusom tvrdeného molitanu.prilepeného chemoprénom za ŠPZ-ku.

P.S. pozor na vyváženie vleku, pri 200 kg člne, by mal byť kolmý tlak na gulu ťažného zariadenia / váha vleku / okolo 25- 30 kg.
skládání člunu
Koukám, že jsem v tom správném tématu.
Jak moc se dá po vyfouknutí složit nafukovací člun?Nejde mi o nic na moře, ale o vyblbnutí se na přehradách pro mě a děti - na jednodenní výlety.Dá se rozumě převézt v kombíku/na střeše člun typu Metzeler Markant S, nebo DSB Zephyr? Jak moc se snižuje životnost člunu vyfukováním (nemám ho zatím kam uskladnit)? Původně jsem pomýšlel na moje potřeby na Intex Marinner s elektromotorem, ale Zephyr vypadá už jako motorový člun. Podmínka je, do lodi naskládat 2 dospělí a 3 děti (malé).
Jak moc se dá po vyfouknutí složit nafukovací člun?Nejde mi o nic na moře, ale o vyblbnutí se na přehradách pro mě a děti - na jednodenní výlety.Dá se rozumě převézt v kombíku/na střeše člun typu Metzeler Markant S, nebo DSB Zephyr? Jak moc se snižuje životnost člunu vyfukováním (nemám ho zatím kam uskladnit)? Původně jsem pomýšlel na moje potřeby na Intex Marinner s elektromotorem, ale Zephyr vypadá už jako motorový člun. Podmínka je, do lodi naskládat 2 dospělí a 3 děti (malé).
Takže další úvaha, takový gumák nebudu vyfukovat, převezu nafouknutý na normálním nákladním vleku za auto (v nouzi na kratší vzdálenosti na střeše - mám nosnost střechy 100kg) - s lůžkem přes postranice vleku a pečlivě přivázanej, dojedu někam k vodě a jsem schopen ho ve dvou donést do vody - nepotřebuju nájezd a topit z rodiny půjčený vlek? Tzn. kolik tak odhadem váží vybavený 3m gumák (třeba ten Zephyr) s dřevěnou podlahou, sedačkou a konzolou řízení (bez motoru)?Předem díky za Vaše odpovědi a trpělivost se suchozemcem.
- Plano
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Komplatně vybavený zodiac 310 váží ccs do 50 kg+37 kg motor+konzole (netuším kolik váží neb ji nemám)
Člun převážím (po ČR) i s motorem na nákladním vleku 2004x1050mm na níže uvedeném vozíku. Vlek je vybaven navijákem. Přijedu k vodě, k vleku dám nájezdová prkna a člun i s vozíkem spustím do vody, odvážu kurtu a jedéém. V opačném případě najedu na vozík, přivážu kurtu, vytáhnu na vlek, přikurtuji a jedééém domů. Za chvilku odjíždím do HR, tak až se vrátím mohu nafotit i celou sestavu na vleku.

Člun převážím (po ČR) i s motorem na nákladním vleku 2004x1050mm na níže uvedeném vozíku. Vlek je vybaven navijákem. Přijedu k vodě, k vleku dám nájezdová prkna a člun i s vozíkem spustím do vody, odvážu kurtu a jedéém. V opačném případě najedu na vozík, přivážu kurtu, vytáhnu na vlek, přikurtuji a jedééém domů. Za chvilku odjíždím do HR, tak až se vrátím mohu nafotit i celou sestavu na vleku.



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů