Vytéká olej
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Přiznám se ti ,že jsem si tento typ motoru nikdy neprohlížel tak důkladně a vycházel jsem ze znalosti větších motorů.(4,5a6)
V katalogu ty dírky nejsou vidět a tak ti věřím. Hlavní je aby ti ti chladilo a to poznáš i rukou na motoru- měl bys ji tam udržet
protože má mít max asi 60°C. Tyto menší motory jsou udělané co nejlevněji a tak může být něco uděláno konstrukčně jednoduše
ale konstrukce 4t motorů jsou velmi podobné a těch odlišností tam moc není.
V katalogu ty dírky nejsou vidět a tak ti věřím. Hlavní je aby ti ti chladilo a to poznáš i rukou na motoru- měl bys ji tam udržet
protože má mít max asi 60°C. Tyto menší motory jsou udělané co nejlevněji a tak může být něco uděláno konstrukčně jednoduše
ale konstrukce 4t motorů jsou velmi podobné a těch odlišností tam moc není.
- Johna
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec
Pěkný den, tak jsem se v pátek konečně vrhnul na motor. Dal jsem ho na zahradu, vyndal svíčku a pročistil ji. Tahal několikrát za šňůru a pak dal svíčku zpět. Znovu tahal a znovu pročistil svíčku - už byla v pořádku. Pak jsem sundal vrtuli, ponořil motor do kbelíku a nastartoval. Motor chytnul na druhé zatáhnutí a trochu kouřil. Nechal jsem ho nějakou dobu běžet, až přestal kouřit. Nakonej jsem zkusil vypozorovat jestli něco teče z těch už zmiňovaných otvorů a opravdu z nich tryská voda. Výfuk je jak tady bylo psáno hned pod antikavitační deskou (resp. je s ní spojen). Děkuji všem zůčastněným za rady a postupu. Jsem zase o něco chytřejší.
Johna
Johna
Či-li, kdybychom měli provést resumé (je to kravina, to slovo?), tak se opravdu jednalo o motor. olej přeteklý manipulací. Toto jen pro případ, že v budoucnu někdo jiný narazí na takovýto problém.
Je fajn, že jsi napsal "výsledek". Takto bychom mohli pokračovat i u jiných závad, ať se můžeme dobrat vyřešení.
Je fajn, že jsi napsal "výsledek". Takto bychom mohli pokračovat i u jiných závad, ať se můžeme dobrat vyřešení.
- Johna
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec
Ač nechci, musím pokračovat ve svém topicu. Jedná se tedy spíš jen o dotaz. Včera jsem motor konečně zajížděl na vodě a oleje pro motor tam bylo nad červenou tečku (v kontrolním okénku). Kontrola doma na stojanu a pak i po usazení na lodi. Po chvilce jízdy jsem kontroloval chlazení (v pořádku) a i již zmíněný olej. K mému zděšení jsem po oleji v okénku neviděl žádnou známku. Pro jistotu jsem tedy plavbu ukončil, motor upevnil zase doma do držáku a večer se na něj podíval a olej byl zase nad červenou tečkou. Chtěl bych se zeptat, jestli je to normální, že při běhu motoru (zahřátý motor) olej není v kontr. ok. vidět a po vychladnutí zase je. Vím že je tam teď oleje relativně málo, ale měnit bych ho chtěl až po zaběhnutí motoru a servisu.
Děkuji za případné rady.
Děkuji za případné rady.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
alffa píše:Je to jako u auta.
Při běhu motoru je olej rozprostřen po celém prostoru motoru.
Proto je ho zdánlivě málo.
Musí se prostě počkat, až olej steče. S teplotou to nemá nic společného.
alffa
teplota má něco společného, teplého oleje je víc ( velká tepelná proztažnost), i když u těchhle pidimotorů je to nepatrné. každopádně, pokud se za motorem nedělaj mastný fleky a oka, nekouří, tak není čeho se bát. ze začátku kontroluj častějc, ať seš klidnej. Nezapomeň, že starší, opotřebovaný olej motor žere rychlejc a to poměrně najednou - tím si řekně o výměnu ( to platí zvlášť o syntetice)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů