Mariner 6hp

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 312
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Mariner 6hp

Příspěvekod mozeg » pát led 23, 2009 7:12 pm

Takze mame zavesny motor Mariner 6hp r.v. 2001. chcem sa opytat aky olej donho patri a ako sa to vlastne vymiena.

Vdaka
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát led 23, 2009 9:06 pm

Vy se máte. S důvěrou se obraťte na značkový servis.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » sob led 24, 2009 6:29 am

Předpokládám, že je to 2-takt, takže, když se ptáš na výměnu: olej se mění v převodovce - používat převodový pro závěsné lodní motory. Na pravé straně (ve směru jízdy) 2 šrouby: vypustit olej a spodním natlačit, až z horního začne "vytékat".
Před plněním samozřejmě zjistit, v jakém stavu byl starý: emulze, voda atd.
Toto je jen tak v kostce, pokud se ti nechce tady na fóru hledat - bylo to tu již víckrát podrobněji popsáno.
Ale doporučuji si to tady sám pohledat - narazíš při tom na plno jiných informací, které se ti mohou hodit. Jsou tady zdarma, tak si počti.
Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 312
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod mozeg » pon led 26, 2009 7:56 am

knoki píše:Předpokládám, že je to 2-takt, takže, když se ptáš na výměnu: olej se mění v převodovce - používat převodový pro závěsné lodní motory. Na pravé straně (ve směru jízdy) 2 šrouby: vypustit olej a spodním natlačit, až z horního začne "vytékat".
Před plněním samozřejmě zjistit, v jakém stavu byl starý: emulze, voda atd.
Toto je jen tak v kostce, pokud se ti nechce tady na fóru hledat - bylo to tu již víckrát podrobněji popsáno.
Ale doporučuji si to tady sám pohledat - narazíš při tom na plno jiných informací, které se ti mohou hodit. Jsou tady zdarma, tak si počti.


Ok dik skusim pohladat. A pokial viem je to asi 4takt.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 26, 2009 8:39 am

Malo by to tam byť napísané či je to štvortakt. Ak je, tak radšej do servisu, údržba je ako pri motore v aute, akurát tu sa robí omnoho častejšie. Výmena oleja v motore a kontrola ventilov po 100 hodinách, výmena oleju v prevodovke, teda v nohe sa zvykne robiť každoročne na konci, prípadne začiatku sezóny.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon led 26, 2009 9:08 am

mozeg píše:[ A pokial viem je to asi 4takt.


teda pardon, ale jestli nepoznáš 2-takt od 4-taktu, tak se radši rovnou svěř servisu

jo a oleje se ZÁSADNĚ mění po sezoně, nikoli před sezonou
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » pon led 26, 2009 2:28 pm

A ještě jedna dost důležitá věc - 4takt nemůžeš pokládat při přepravě a uskladnění jak chceš, ale pouze na stranu označenou výrobcem. Je to, aby nevytekl olej z motorové skříně.
A u 2taktu by to zase chtělo nalít olej do benzínu..... :whist:
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » úte úno 10, 2009 11:30 pm

Ahoj,nemůžu nic jiného než souhlasit se vším,co je výše napsáno od přispěvatelů,servis jsem dělal od roku 1989 a co jsem někdy viděl,to by vydalo na knihu!
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » čtv bře 05, 2009 10:50 am

kus píše:Ahoj,nemůžu nic jiného než souhlasit se vším,co je výše napsáno od přispěvatelů,servis jsem dělal od roku 1989 a co jsem někdy viděl,to by vydalo na knihu!

Ahoj Kusi, ke knize se dostaneš později. Teď nám to TADY HOĎ !!!
Věřím, že jsi toho prožil hodně, takže bychom třeba mohli založit Téma: KUS zážitky z praxe a tam by jsi to mohl dávat vždy, když budeš mít čas. Ale aspoň 1 denně.
Může to být pro všechny poučné, čeho se vyvarovat.
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » čtv bře 05, 2009 9:54 pm

Tak rada první - o převodovce v noze u závěsných motorů i vestavěné motory se Z - nohou...
Kdykoliv si otevřete výpustný šroub a necháte si zkápnout olej ven,hned vidíte,v jakém stavu přibližně převodovka je!
1.olej hnědý,jako by byl právě nalitý = převodovka v pořádku
2.olej se stopami kovových částic = někde se něco přidírá nebo opracovává
3.olej,u kterého barva tmavne = dlouho neměněný
4.olej,který má v sobě proužky jiné barvy-nejčastěji bílé-začíná pronikat voda do převodovky
5.olej,který už vlastně není olej,ale našlehaná bílá emulze - už dlouho proniká voda do převodovky!

3. zanedbaná pravidelná výměna oleje
4,5. Z 90% vadný semering na straně propelleru, v horších případech i vadné ložisko na straně propelleru.
Možná příčina: a - někdy někdo(možná i před Vámi)zachytil propellerem za něco ve vodě
b - vadné ložisko z výroby (méně častá příčina)
c - špatný semering - většinou se špatnou pružinkou(ne nerezovou) a nebo i opačně nasazený

To na začátek,občas sem něco hodím,když z toho chcete udělat samostatnou rubriku,tak klidně a já bych Vám občas něco přihodil!
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv bře 05, 2009 10:38 pm

taky může být vadný simmering pod vodní pumpou, většinou kvůli vůli ložiska pastorku, pak je v převodovce voda taky. a je to dost častá závada. rovněž tak teče do převodovky kolem O kroužku štangle řazení, zejména pokud nechodí zcela souose s dírou - např. po hrubé montáži po výměně impelleru
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » čtv bře 05, 2009 11:13 pm

Davide dík,ale řešil jsem jenom vlastní převodovku,vodní čerpadlo - a to ať je na hřídeli propelleru nebo samostatné na hlavní hnací hřídeli je nejmíň na dva další příspěvky,ale ještě jednou fakt dík.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů