Mariner 6hp
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- mozeg
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 312
- Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Bratislava
Mariner 6hp
Takze mame zavesny motor Mariner 6hp r.v. 2001. chcem sa opytat aky olej donho patri a ako sa to vlastne vymiena.
Vdaka
Vdaka
Předpokládám, že je to 2-takt, takže, když se ptáš na výměnu: olej se mění v převodovce - používat převodový pro závěsné lodní motory. Na pravé straně (ve směru jízdy) 2 šrouby: vypustit olej a spodním natlačit, až z horního začne "vytékat".
Před plněním samozřejmě zjistit, v jakém stavu byl starý: emulze, voda atd.
Toto je jen tak v kostce, pokud se ti nechce tady na fóru hledat - bylo to tu již víckrát podrobněji popsáno.
Ale doporučuji si to tady sám pohledat - narazíš při tom na plno jiných informací, které se ti mohou hodit. Jsou tady zdarma, tak si počti.
Před plněním samozřejmě zjistit, v jakém stavu byl starý: emulze, voda atd.
Toto je jen tak v kostce, pokud se ti nechce tady na fóru hledat - bylo to tu již víckrát podrobněji popsáno.
Ale doporučuji si to tady sám pohledat - narazíš při tom na plno jiných informací, které se ti mohou hodit. Jsou tady zdarma, tak si počti.
- mozeg
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 312
- Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Bratislava
knoki píše:Předpokládám, že je to 2-takt, takže, když se ptáš na výměnu: olej se mění v převodovce - používat převodový pro závěsné lodní motory. Na pravé straně (ve směru jízdy) 2 šrouby: vypustit olej a spodním natlačit, až z horního začne "vytékat".
Před plněním samozřejmě zjistit, v jakém stavu byl starý: emulze, voda atd.
Toto je jen tak v kostce, pokud se ti nechce tady na fóru hledat - bylo to tu již víckrát podrobněji popsáno.
Ale doporučuji si to tady sám pohledat - narazíš při tom na plno jiných informací, které se ti mohou hodit. Jsou tady zdarma, tak si počti.
Ok dik skusim pohladat. A pokial viem je to asi 4takt.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Malo by to tam byť napísané či je to štvortakt. Ak je, tak radšej do servisu, údržba je ako pri motore v aute, akurát tu sa robí omnoho častejšie. Výmena oleja v motore a kontrola ventilov po 100 hodinách, výmena oleju v prevodovke, teda v nohe sa zvykne robiť každoročne na konci, prípadne začiatku sezóny.
kus píše:Ahoj,nemůžu nic jiného než souhlasit se vším,co je výše napsáno od přispěvatelů,servis jsem dělal od roku 1989 a co jsem někdy viděl,to by vydalo na knihu!
Ahoj Kusi, ke knize se dostaneš později. Teď nám to TADY HOĎ !!!
Věřím, že jsi toho prožil hodně, takže bychom třeba mohli založit Téma: KUS zážitky z praxe a tam by jsi to mohl dávat vždy, když budeš mít čas. Ale aspoň 1 denně.
Může to být pro všechny poučné, čeho se vyvarovat.
Tak rada první - o převodovce v noze u závěsných motorů i vestavěné motory se Z - nohou...
Kdykoliv si otevřete výpustný šroub a necháte si zkápnout olej ven,hned vidíte,v jakém stavu přibližně převodovka je!
1.olej hnědý,jako by byl právě nalitý = převodovka v pořádku
2.olej se stopami kovových částic = někde se něco přidírá nebo opracovává
3.olej,u kterého barva tmavne = dlouho neměněný
4.olej,který má v sobě proužky jiné barvy-nejčastěji bílé-začíná pronikat voda do převodovky
5.olej,který už vlastně není olej,ale našlehaná bílá emulze - už dlouho proniká voda do převodovky!
3. zanedbaná pravidelná výměna oleje
4,5. Z 90% vadný semering na straně propelleru, v horších případech i vadné ložisko na straně propelleru.
Možná příčina: a - někdy někdo(možná i před Vámi)zachytil propellerem za něco ve vodě
b - vadné ložisko z výroby (méně častá příčina)
c - špatný semering - většinou se špatnou pružinkou(ne nerezovou) a nebo i opačně nasazený
To na začátek,občas sem něco hodím,když z toho chcete udělat samostatnou rubriku,tak klidně a já bych Vám občas něco přihodil!
Kdykoliv si otevřete výpustný šroub a necháte si zkápnout olej ven,hned vidíte,v jakém stavu přibližně převodovka je!
1.olej hnědý,jako by byl právě nalitý = převodovka v pořádku
2.olej se stopami kovových částic = někde se něco přidírá nebo opracovává
3.olej,u kterého barva tmavne = dlouho neměněný
4.olej,který má v sobě proužky jiné barvy-nejčastěji bílé-začíná pronikat voda do převodovky
5.olej,který už vlastně není olej,ale našlehaná bílá emulze - už dlouho proniká voda do převodovky!
3. zanedbaná pravidelná výměna oleje
4,5. Z 90% vadný semering na straně propelleru, v horších případech i vadné ložisko na straně propelleru.
Možná příčina: a - někdy někdo(možná i před Vámi)zachytil propellerem za něco ve vodě
b - vadné ložisko z výroby (méně častá příčina)
c - špatný semering - většinou se špatnou pružinkou(ne nerezovou) a nebo i opačně nasazený
To na začátek,občas sem něco hodím,když z toho chcete udělat samostatnou rubriku,tak klidně a já bych Vám občas něco přihodil!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů