Malta
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- hlawa
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
jojo, jsou to kluci sikovny a skoro obojzivelny. Ja bohuzel mezi nima nejsem, jen jsem to tam kapitanoval, ale uvazuju uz delsi dobu, ze by nejaky freediving trenink neuskodil, uz jen pro to vyprosteni kotvy by se to hodilo. Prvni krok jsem uz provedl...prestal jsem kourit, tak ted uz jenom najit cas a odvahu zacit s freedivingem
- dana
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 150
- Registrován: pon led 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Tak mi to neda a musim dat dalsi dotaz. Je nejaky problem priplout tam s lodi charterovanou v Italii (at z jedne, nebo z druhe strany; pojisteni, atd.)? Byl by ty mapy te Malty nekdo ochoten naskenovat a nekde dat ke stazeni, abych aspon vedel do ceho jdu, nebot jenom na soft co mam k dispozici v planovani spolehat nechci?
Decka,
dovolim si na uvod takovou kratkou poznamku.
Myslim si, ze neni vhodne zde diskutovat o tom, zda nejake mapy jdou ci nejdou naskenovat a hodit sem. Neni problem si takovou mapu poridit, tim vice, ze ji stejne budete potrebovat. Pokud chcete se s nekym domluvit na docasnem zapujceni mapy, abyste se mohli v klidu pripravit na veskera nebezpecenstvi, bude mozna lepsi pouzit CZ, tj. soukromou zpravu. Podle Pravidla 4 Pravidel fora:
"Pokud obsah vašeho příspěvku vyžaduje ke svému zveřejnění oprávnění ve smyslu autorského práva, pak jste povinni taková oprávnění vlastnit. V případě porušení autorského práva, bude příslušný příspěvek bez upozornění upraven, přesunut nebo odstraněn."
Ted bych rad odpovedel na otazky. Osobne pouzivam pro pripravu software. Je to nejjednodussi mozna cesta. Vzdy si naplanuji trasu v softwaru, zjistim, jake papirove mapy proto budu potrebovat, a pak je objednavam anebo poptavam u majitele lodi. Tezko v softwaru budou chyby tak zasadni, ze by to znemoznilo domaci pripravu. Takze, dano, klidne se na to pro domaci pripravu spolehni.
Navic kazdy mapovy podklad je pro software vytvaren bud scanovanim nebo "opisovanim" do vektoru papiroveho originalu, take jsou tam vzdy i udaje o prislusne originalni mape vcetne cisla a vydavatele. Takze pokud chces mapu konkretni oblasti, vzdy v softwaru lehce dohledas udaje o originalu. (Udaje o originalu musi byt v softwaru uvedeny ze zakona, v opacnem pripade vydani "elektricke" mapy do obehu je nezakonne.)
Pokud se chystas pujcit si lod v Italii, je nutne - jako vzdy - zjistit u majitele (treba pres sveho ceskeho agenta), zda ti konkretni plavbu povoli. Pokud ano, tak jedine v pripade, ze je lod na to pojistena, tj. neni nutne to nejak dodatecne resit. Plus k otmu, majitel mozna ma vetsi kolekci map (naprikald Breeze Yachting ma snad cele zapadoitalske pobrezi plus Pontske ostrovy, celou Sicilii, Pantelerii a ostatni "zajimave" sutry), takze si muzes pripravu udelat podle softwaru a na lodi si to overit podle papirove mapy.
Rad odpovim na pripadne dalsi otazky.
windward
dovolim si na uvod takovou kratkou poznamku.

"Pokud obsah vašeho příspěvku vyžaduje ke svému zveřejnění oprávnění ve smyslu autorského práva, pak jste povinni taková oprávnění vlastnit. V případě porušení autorského práva, bude příslušný příspěvek bez upozornění upraven, přesunut nebo odstraněn."
Ted bych rad odpovedel na otazky. Osobne pouzivam pro pripravu software. Je to nejjednodussi mozna cesta. Vzdy si naplanuji trasu v softwaru, zjistim, jake papirove mapy proto budu potrebovat, a pak je objednavam anebo poptavam u majitele lodi. Tezko v softwaru budou chyby tak zasadni, ze by to znemoznilo domaci pripravu. Takze, dano, klidne se na to pro domaci pripravu spolehni.

Pokud se chystas pujcit si lod v Italii, je nutne - jako vzdy - zjistit u majitele (treba pres sveho ceskeho agenta), zda ti konkretni plavbu povoli. Pokud ano, tak jedine v pripade, ze je lod na to pojistena, tj. neni nutne to nejak dodatecne resit. Plus k otmu, majitel mozna ma vetsi kolekci map (naprikald Breeze Yachting ma snad cele zapadoitalske pobrezi plus Pontske ostrovy, celou Sicilii, Pantelerii a ostatni "zajimave" sutry), takze si muzes pripravu udelat podle softwaru a na lodi si to overit podle papirove mapy.
Rad odpovim na pripadne dalsi otazky.
windward
to: windward
ahoj windwarde, zdravim z mola z primostenu. moc dekuji za jasne a presne zpravy z malty. vidis a ja bych uveril tomu typkovi z mariny, snad jen pro svoji pohodlnost, abych to mel jednodussi. takze diky za spravnou"lekci" - a hlavne diky moc, ze jsi nezapomnel. ted me ceka jeste tyden v chorvatsku a pristi mesic uz ta italie. budu referovat. diky moc. jirka
ahoj windwarde, zdravim z mola z primostenu. moc dekuji za jasne a presne zpravy z malty. vidis a ja bych uveril tomu typkovi z mariny, snad jen pro svoji pohodlnost, abych to mel jednodussi. takze diky za spravnou"lekci" - a hlavne diky moc, ze jsi nezapomnel. ted me ceka jeste tyden v chorvatsku a pristi mesic uz ta italie. budu referovat. diky moc. jirka
- dana
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 150
- Registrován: pon led 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Nejdriv trosku
Ma to hacek v tom, ze zjistit kdo tu mapu vlastni je nejjednoduzsi primym dotazem ve foru. Musis sam uznat, ze psat vsem uzivatelum PM je 1)opruz, 2) se tomu rika spamovani
Potom nechapu ty Male Karte ke stazeni
K tomu moralizovani ohledne autorskych prav viz muj post na prvni strane tohoto vlakna.
Jinak dik za uzitecne informace

windward píše:Pokud chcete se s nekym domluvit na docasnem zapujceni mapy, abyste se mohli v klidu pripravit na veskera nebezpecenstvi, bude mozna lepsi pouzit CZ, tj. soukromou zpravu.
Ma to hacek v tom, ze zjistit kdo tu mapu vlastni je nejjednoduzsi primym dotazem ve foru. Musis sam uznat, ze psat vsem uzivatelum PM je 1)opruz, 2) se tomu rika spamovani

windward píše:Podle Pravidla 4 Pravidel fora...
Potom nechapu ty Male Karte ke stazeni

Jinak dik za uzitecne informace

Dano,
ja si nemyslim, ze bychom meli cokoliv zbytecne prehanet. Moralizovat uz vubec ne.
Pokud jsi to vlakno precetl, musi ti byt jasne, ze pozadovanou mapu ma JirkaM. Tak mu napis SZ a pozadej ho o zapujceni. Myslim, ze ti rad vyhovi. (I kdyz muj nazor je, ze bys tu mapu mohl si klidne koupit, stejne jak to udelal JirkaM. Doporucim ti i misto, kde to udelas nejlip, protoze ja uz dalsi mapu nemam.)
Pokud v budoucnu budes potrebovat zapujcit nejakou dalsi mapu, staci se na foru zeptat, kdo ji ma, a pak pomoci SZ si s dotycnym domluvit zapujceni.
Jsem nesmirne potesen, ze informace ti prisli byt uzitecne. Kdykoliv se prosim ptej - ja vzdy rad odpovim.
S uctou
Roman
ja si nemyslim, ze bychom meli cokoliv zbytecne prehanet. Moralizovat uz vubec ne.

Pokud v budoucnu budes potrebovat zapujcit nejakou dalsi mapu, staci se na foru zeptat, kdo ji ma, a pak pomoci SZ si s dotycnym domluvit zapujceni.
Jsem nesmirne potesen, ze informace ti prisli byt uzitecne. Kdykoliv se prosim ptej - ja vzdy rad odpovim.

S uctou
Roman
Dane,
vzhledem k tomu, ze na lodi opoustis cikoli vvysostne vody a vypravis se do vod mezinarodnich, a jeste neni nicim dane, kde presne s tou lodou skoncis, je lepsi (jinymi slovy bezpodminecne nutne
) mit platny cestovni doklad. Obcanka takovym dokladem neni. Pokud nemas pas, tak asi ho pro jednu vyji¨zdku na Maltu vyrizovat nebudes. I kdyz ja bych si to pro sebe urcite vyridil.
Na Malte te samozrejme odbavi i s obcankou.
vzhledem k tomu, ze na lodi opoustis cikoli vvysostne vody a vypravis se do vod mezinarodnich, a jeste neni nicim dane, kde presne s tou lodou skoncis, je lepsi (jinymi slovy bezpodminecne nutne

Na Malte te samozrejme odbavi i s obcankou.
- dana
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 150
- Registrován: pon led 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
designer píše: teda, zkus si to vlákno přečíst
ad1 je naprosto zbytecne citovat (a tim znasobovat data tohohle fora) pokud primo odpovidam na predchozi post! ad2 cetl sem a je mozne ze sem neco prehledl, ale tip typu obcanka(platny evropsky doklad)/pas sem fakt nenasel

windward píše:Pokud nemas pas, tak asi ho pro jednu vyji¨zdku na Maltu vyrizovat nebudes.
Ja ho mam, ale resim mou zcestovalou, evropskou unii rozmazlenou crew. ta je zvykla cestovat pouze s nasimi doklady. takze se ptam na zkusenosti.
btw oslovuj me spis dano. spesl pro tebe s diakritikou dáňo

Ok, Dano (s diakritikou
),
na tvem miste nevim, jak bych se zachoval. Ja od svych posadek vyzaduji, aby vsichni meli pasy. Protoze nechci pripadne resit nejake nesrovnalosti, ktere bez pasu mohou vzniknout (zbytecne pitvat, ja nejsem odbornik zrovna na pasova pravidla). Takze jeste jednou, obcansky prukaz neni platny cestovni doklad. Je to jen v ramci EU je umozneno se na cestach prokazovat obcankou, protoze NEJSOU HRANICNI PRECHODY. Ale na mori vysostne vody opoustis a vyraziz do uzemi nikoho. Tam je obcanka platna jako jako mrtvemu zimnik.
Je to muj vlastni pohled. Opakuji vsak, ze na Malte te urcite odbavi i s obcankou. Jak to bude vypadat, kdyz vas bez pasu odnese rekneme to Tuniska, nejsem si jist. Mozna by to nebylo uplne pekne, protoze do zeme nelze bez platneho pasu (a pro vetsinu obcanu EU ani bez viza).
Ted vlastne nevim, jestli odpovidam na to, na co se ptas. Kdyz tak to jeste nejak upresni.

na tvem miste nevim, jak bych se zachoval. Ja od svych posadek vyzaduji, aby vsichni meli pasy. Protoze nechci pripadne resit nejake nesrovnalosti, ktere bez pasu mohou vzniknout (zbytecne pitvat, ja nejsem odbornik zrovna na pasova pravidla). Takze jeste jednou, obcansky prukaz neni platny cestovni doklad. Je to jen v ramci EU je umozneno se na cestach prokazovat obcankou, protoze NEJSOU HRANICNI PRECHODY. Ale na mori vysostne vody opoustis a vyraziz do uzemi nikoho. Tam je obcanka platna jako jako mrtvemu zimnik.
Je to muj vlastni pohled. Opakuji vsak, ze na Malte te urcite odbavi i s obcankou. Jak to bude vypadat, kdyz vas bez pasu odnese rekneme to Tuniska, nejsem si jist. Mozna by to nebylo uplne pekne, protoze do zeme nelze bez platneho pasu (a pro vetsinu obcanu EU ani bez viza).
Ted vlastne nevim, jestli odpovidam na to, na co se ptas. Kdyz tak to jeste nejak upresni.
Naposledy upravil(a) windward dne ned dub 12, 2009 11:54 pm, celkem upraveno 1 x.
- dana
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 150
- Registrován: pon led 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
windward píše:Uredne je narizeno, ze vsechna plavidla se musi dve mile od brehu se hlasit na Valletta Port Control (staci zavolat na 16) a pozadat o prideleni mista. V paxi to ovsem absolutne nefunguje. Hlasit, ci nehalsit - to je na tobe. Ja jsem se hlasil absolutne bezvysledne dvakrat, a pak uz jsem se na to vybod.
Mozna blby dotaz, ale koho vlastne na tom kanale volas (myslim osloveni)?
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Ještě někomu dlužím foto celnice v Grand Harbour:
http://jachting.info/modules/coppermine ... 581%29.jpg
Budova s obloukovými okny, hned za molem kde přistávají trajekty na Maltu.
V Google mapě je to ta část mola co je pod mrakem:
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=35.88 ... 6&t=h&z=18
Budova v maríně Msida, kde je jen kancelář maríny (zde byla celnice dříve):


http://jachting.info/modules/coppermine ... 581%29.jpg
Budova s obloukovými okny, hned za molem kde přistávají trajekty na Maltu.
V Google mapě je to ta část mola co je pod mrakem:
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=35.88 ... 6&t=h&z=18
Budova v maríně Msida, kde je jen kancelář maríny (zde byla celnice dříve):

Vcera jsem se vratil z Plavby na Maltu. Trasa - Salerno - pres Messinskou uzinu na Maltu - Vibo - plus zastavka v Syrakusich. Celkem 538NM od soboty vecer do patku do 15:00 hodin. Pralo nam pocasi. Rezervu jsme meli porad cca 20 hodin. Lod Dufour 365. Malo foukalo, takze skoro pulka na motor.
Navigacne nic narocneho. Messinska uzina prvne vysla v noci, zpatky pak tesne po svitani. V noci jsem pres uzinu posilil sluzbu o jednoho clena - bylo to trosku narocnejsi na sledovani, ale jen cca 40 minut - preci jen jsou oba brehy plne svetel a hledat lode je obcas adrenalin:) Jak mi radil windward jel jsem u brehu Sicilie, jak tam tak zpatky, je tam vice mista na pripadne manevry.
Syracusi - za zastavku urcite stoji, moc pekne mesto. Mestske molo se prestavuje a je uzavreno, jeste urcite chvilku zavrene bude, marina za mestskym molem neni v nejlepsi kondici, propadla a potapejici se mola, zadne wc ani sprchy, poplatek 40 EUR - ale na ucet to napsat nechtel, tam nechal castku nevyplnenou a nebyla s nim rec. Takze pri priznivem pocasi radim stat na kotve zadarmo, pro dingy je i dobre misto na pristani.
Malta - Valletta - to vazne stalo za to. Odbaveni bez problemu. Celni molo nelze s plankem v tomto vlakne minout. Celnici i policie jsou neskutecne prijemni. Palivo jsme doplnili tesne pred Msida marinou - stala tam tankovaci lod a vypadala, ze stoji celou sezonu. Stani v Msida marine opet bez problemu, wc i sprchy jsou v prijatelne podobe. Pred zakotvenim se jim da zavolat a oni ti reknou kam lod dat. Prijeli jsme vsak v poledni pauze - dali jsme lod na volnejsi molo ( K ) a po pauze se byli prihlasit, vse v pohode a na miste jsme mohli zustat. cena 20 EURO na noc.
V oficu si vemte planek autobusove dopravy, do historickeho centra je pesky hodne daleko - osobni zkusenost:) Cesta zpatky autobusem byl nejvetsi adrenalin cele vypravy. Vazne zazitek!
Lod - Dufour 365 - prijemne me prekvapila, krasne jela na plachty, motor byl neskutecne tichy a na 2200 otacek jel na hrubsim mori az 6 uzlu, jinak 1800 otacek na hladkem mori se rovnalo cca 6,2 uzle. Manevry na zpatecku - radost, zadny problem.
Stari lode 1,5 roku.
Za Stromboli tesne pred setmenim jsem delal takovou kazdodenni kontrolu lodi a pod podlazkami nasel plno vody, dost ve me hrklo, nastesti byla sladka. Bilge pumpa zvladla vzdy 1 za hodinu vycerpat behem cca 15 vterin cca 5 litru vody. Prepnul jsem nadrze z predni na zadni, zkontroloval vsechny rozvody, odmontoval pulku podlahy - samozrejme mezitim se setmelo a rozfoukalo se na 20 uzlu - nicmene vubec nic jsme nenasli. Zkouskama jsme zjistili, ze tece predni nadrz, nejpravdepodobneji to bylo u rozdeleni rozvodu co slo do bojleru a co slo dal jako studena voda, ale k tomu jsme se pres vsechnu snahu nedostali. No zadny vazny problem to nebyl, stacila nam zadni nadrz, jen jsme to pak kontrolovali kazdou druhou hodinu.
Shrnuti - krasna lod, skvela posadka plna kamaradu, krasne pocasi, nadherna lokalita - celkove velmi vydarena plavba.
Navigacne nic narocneho. Messinska uzina prvne vysla v noci, zpatky pak tesne po svitani. V noci jsem pres uzinu posilil sluzbu o jednoho clena - bylo to trosku narocnejsi na sledovani, ale jen cca 40 minut - preci jen jsou oba brehy plne svetel a hledat lode je obcas adrenalin:) Jak mi radil windward jel jsem u brehu Sicilie, jak tam tak zpatky, je tam vice mista na pripadne manevry.
Syracusi - za zastavku urcite stoji, moc pekne mesto. Mestske molo se prestavuje a je uzavreno, jeste urcite chvilku zavrene bude, marina za mestskym molem neni v nejlepsi kondici, propadla a potapejici se mola, zadne wc ani sprchy, poplatek 40 EUR - ale na ucet to napsat nechtel, tam nechal castku nevyplnenou a nebyla s nim rec. Takze pri priznivem pocasi radim stat na kotve zadarmo, pro dingy je i dobre misto na pristani.
Malta - Valletta - to vazne stalo za to. Odbaveni bez problemu. Celni molo nelze s plankem v tomto vlakne minout. Celnici i policie jsou neskutecne prijemni. Palivo jsme doplnili tesne pred Msida marinou - stala tam tankovaci lod a vypadala, ze stoji celou sezonu. Stani v Msida marine opet bez problemu, wc i sprchy jsou v prijatelne podobe. Pred zakotvenim se jim da zavolat a oni ti reknou kam lod dat. Prijeli jsme vsak v poledni pauze - dali jsme lod na volnejsi molo ( K ) a po pauze se byli prihlasit, vse v pohode a na miste jsme mohli zustat. cena 20 EURO na noc.
V oficu si vemte planek autobusove dopravy, do historickeho centra je pesky hodne daleko - osobni zkusenost:) Cesta zpatky autobusem byl nejvetsi adrenalin cele vypravy. Vazne zazitek!
Lod - Dufour 365 - prijemne me prekvapila, krasne jela na plachty, motor byl neskutecne tichy a na 2200 otacek jel na hrubsim mori az 6 uzlu, jinak 1800 otacek na hladkem mori se rovnalo cca 6,2 uzle. Manevry na zpatecku - radost, zadny problem.
Stari lode 1,5 roku.
Za Stromboli tesne pred setmenim jsem delal takovou kazdodenni kontrolu lodi a pod podlazkami nasel plno vody, dost ve me hrklo, nastesti byla sladka. Bilge pumpa zvladla vzdy 1 za hodinu vycerpat behem cca 15 vterin cca 5 litru vody. Prepnul jsem nadrze z predni na zadni, zkontroloval vsechny rozvody, odmontoval pulku podlahy - samozrejme mezitim se setmelo a rozfoukalo se na 20 uzlu - nicmene vubec nic jsme nenasli. Zkouskama jsme zjistili, ze tece predni nadrz, nejpravdepodobneji to bylo u rozdeleni rozvodu co slo do bojleru a co slo dal jako studena voda, ale k tomu jsme se pres vsechnu snahu nedostali. No zadny vazny problem to nebyl, stacila nam zadni nadrz, jen jsme to pak kontrolovali kazdou druhou hodinu.
Shrnuti - krasna lod, skvela posadka plna kamaradu, krasne pocasi, nadherna lokalita - celkove velmi vydarena plavba.
Nějaké změny na Maltě?
Ahoj všem,
letos na přelomu jara a léta se také chystáme doplout na Maltu. Nemáte někdo nějaké čerstvé zkušenosti a postřehy? Pořád platí co tu bylo napsáno, nebo jsou nějaké novinky?
Díky
Petr
letos na přelomu jara a léta se také chystáme doplout na Maltu. Nemáte někdo nějaké čerstvé zkušenosti a postřehy? Pořád platí co tu bylo napsáno, nebo jsou nějaké novinky?
Díky
Petr
Aktualni info jsou i na www.marinamalta.com
A to včetně planku se zakreslenim celnice.
A to včetně planku se zakreslenim celnice.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host