majovka 2009 z pohledu lode Saint Tropez

Vaše zprávy a cestopisy z plaveb a akcí kolem lodí a vody.

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

majovka 2009 z pohledu lode Saint Tropez

Příspěvekod jerryx » ned kvě 10, 2009 5:17 pm

tak abych nezaneradil predchozi vlakno, tak zakladam nove a postupne to sem budu vkladat,
nejake foto bude taky, ale pozdeji, neb ja mam vseho vsudy ve svem fotaku asi 10 fotek :oops:
tak zaciname : ;-)
[hr]

MR 2009 (3.5 - 7.5.2009)
Loď: Bavaria 42 Match "Saint Tropez"
Otevřená třída - přepočty dle ORC 2008

Posádka:
  • jerryx - kormidlo, taktika
  • vilma - mid bowmen
  • dáňa - spin, vhf
  • roman - genoa
  • zdenek - bowmen

    a naše omladina:
  • kuba (22) - main sail, trim
  • kotva (21) - piano
  • paja (16) - spin


funkce samozrejme nejsou vsechny
a kazdy byl schopen alespon jednoho nahradit v jeho cinnosti

timto jim zaroven dekuji, protoze vse zvladli nad ocekavani :good:
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » ned kvě 10, 2009 5:22 pm

1.5.2009
Tak konečně je to tady. Ráno ještě dokoupení posledních zásob - pitivo, sušenky, balíky
těstovin atd. Osvědčilo se nám jezdit vždy poslední den do makra, abychom to už mohli
nechat v autě :-)

Odjezd na moře je plánován na 20:00. Ve 20:00 zjišťuji, že to samozřejmě nestíhám - nevím
proč, ale opakuje se to tak vždycky - už je to taková šílená tradice. Dobrá, odjiždíme
tedy ve 20:30. V našem "autobusu" je nás už 5 (Petr, Paja, Roman, Kuba a Iveta). Další
člen teamu přistupuje v Hloubětíně, je to Zdenek - jediný mořem nepolíbený a hned má
naplánovanou pozici bowmena ;-). Tam zjišťuji, že já ani Pája nemáme spacák, ale přece
se nebudeme vracet ;-). Další, poslední dva z teamu na nás budou čekat v asii
ve Ždánicích - Vilma a Dáňa.

Ještě než se tam dostaneme, tak vykonáváme povinnou objiždku u Slavkova - cca 15km
a ejhle, objiždka končí kilometr před místem vjetí do objíždky :-( - vypadá to na drobné
problémy s navigaci :D (doufám, že tímto jsme si navigační problémy už vybrali ;-)).
Dáňu a Vilmu tedy nabíráme o hoďku později. Jsme v plném počtu - 8 kusů.

Musíme dorazit do Biogradu na Moru, kde nás má čekat naše lodička
Bavaria 42 Match "Saint Tropez".

Po cestě se už nic vyjímečného nenastalo a nebo jsem to prospal (poprvé jsem nemusel řídit),
teda mimo projevení předpokládané "nenažranosti" Kuby a díky tomu asi miliónu zastávek,
neb Kuba musí papinkat aspoň každou hodinu :D. Původně byla udělána na cestu buchta a
pro každého čtyři hamburgry a Kuba jich měl už v Rakousku asi 8! Holt je ještě ve vývinu :P
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » ned kvě 10, 2009 5:50 pm

2.5.2009
V 9:30 jsme na místě, naše loď je samozřejmě plná věcí od předchozích pronajímatelů.
Odcházíme tedy do města - ve firmě Adriatic Challenge jsou v tomto hodně benevolentní,
mám ale pocit, že je to lepší, je to pak takové klidnější i když dlouhé.

Ve 12:00 to vypadá, že naše loď je zcela připravena, nicméně povolení k checkingu máme
až na 15:00. V 15:30 je ještě hromadné školení (specialita této firmy) v angličtině a
němčině. Díky tomu, že už tuto loď znám a jsem jediný na anglickém školení, tak u mne trvá
pouhé 4 minuty (aneb jak se stát machrem snadno a rychle :D).

Po naložení všech poživatin (kdo proboha zase nakoupil tolik piva ?!!) konečně okolo 18 hodiny
vyplouváme, abychom trochu potrénovali. Před vytáhnutím plachet - už před marínou - ještě
povinný přípitek Neptunovi (ale asi jsme mu dali moc, protože nám moc nepřál a po dobu regaty
spíše vyspával, než aby foukal).
Fouká nám nejprve bočák a potom předobok cca 23kn a jsou hodně těžky poryvy. Občas se mi zdá,
že někteří z teamu poulí oči :shock:, ale asi to bylo jen mé zdání, protože po další čas nikdo nezklamal.
Zkoušíme kotvu v "Rumové zátoce" (Murvenjak), jsou to takové nízké ostrovy, ale už jsem tam přečkal
v pohodě i bouřku. Jenže tentokrát jde vítr přesně v průrvě ostrovu a je to tam neklidné,
takže kotva nedrží. Přejíždíme tedy na druhou stranu na Vrgadu (zátoka Kranje).

upluto: 14,6nM
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » ned kvě 10, 2009 6:16 pm

3.5.2009
Nad ránem (cca 6:00) mne vyhnal déšť z paluby spát dovnitř. Vítr nás asi dvakrát otočí na kotvě,
ale kotva se hned po povolení zase zasekává.

Po posnídání šampusu (to já můžu :P a pak už jen kafe) máme teroretický trénink
na spin + zkoušky na sucho.

Poté zvedáme kotvu a jedeme na registraci do Sukošanu, nejprve na bočák cca 12kn s příjemnými
poryvy. Později se vítr mění na zaďák a slábne. Jedeme na spinaker a všichni to zvládají uplně bez
problémů - ať bowmeni (Zdenek,Vilma), piano (Kotva) nebo vytahování a stahování (Pája).
(Dáňu na spinu ještě chválit nebudu, neb u něj to bylo předpokládáno :P)
Bohužel vítr stále slábne, tak těsně před Sukošanem musíme startovat, abysme vůbec dojeli včas
na registraci. Nakonec se samozřejmě ukázalo, že tam jsme skoro první :mad:.

Posádka má výbornou náladu i když malou trému před startem.

Večer je "Welcome párty" a zde bohužel vyvstává organizační první problém u ORC třídy - hlavní rozhodčí
chce certifikáty ORC 2009 - ten jsem u ACH odmítnul se slovy, že mi stačí ORC 2008. Nakonec se ukazuje,
že většina lodí má právě tento - jedeme tedy dle ORC 2008.

Protože je vše vyjasněno a nám zrovna sladké pivo ježek moc nevoní, odcházíme na loď konzumovat naše
zásoby braníka a hruškovice a pomalinku nenápadně začínáme terorizovat okolní lodě písní
"Dole v dole" od Kabátů. Kdyby jen v tuto chvíli tušili, kolikrát to ještě uslyší, asi by bylo
po cédéčku :bleble:.

upluto: 16,7nM
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon kvě 11, 2009 8:22 am

4.5.2009
Den D - start do první rozjížďky. Trasa Sukošan - otočný bod Hrbosnjak - průběžný cíl 1.rozjížďky na Visu
mezi M.Barjak a V.Berjak - okolo Visu - Veli Drvenik cíl etapy a druhé rozjížďky.

Hned na startu mne dostala závodní komise. Na startu si klidně dobrá polovina lodí jezdí na motor i po přípravném
znamení a komise nic nedělá :-( Za upozornění jedné lodě jsem ještě dostal vynadáno!

A druhá věc: hned na startu jsme měli kolizi s lodí s pravobokem (my měli levobok) přímo u závodní komise! a zase
nic. Loď s pravobokem o tom byla dostatečně dopředu varována - věděli o tom a měli hodně času odpadnout a uvolnit
nám trasu. Místo toho zvolali jen, že nemají rychlost (na odpadnutí, upozorňuji, že nestáli! - jen holá ignorace)
a tupě zírali, co z toho bude. Mířili jsme jim před stěžeň a jeli jsme co nejostřeji na startovní čáru.
Čili ostřeji to nešlo a navíc by napálili oni do nás. Na poslední chvíli jsem to ztrhnul o více než 90 stupňů,
ale přesto došlo ještě ke kontaktu - mám pocit, že museli mít poškrábaný bok. My jsme byli bez sebemenšího
poškození, protože došlo ke sklouznutí naším kovovým úchytem kotvy po jejich boku - jen to zděšení.
Samozřejmě oni v "nulové rychlosti" odstartovali na čas a my dobrou minutu po startu :-(
Nechci si vůbec představit, kdyby jsme měli nasazenou kotvu (byla uklizená), to by mělo mnohem horší důsledky.

Později, když jsem mluvil se závodní komisí, tak jediné čeho jsem se dočkal bylo: "To byl od Vás obdivuhodný
výkon, jak jste se vyhnuli!"
. Další prohra hlavního rozhodčího, ale uznávám, že jsem neprotestoval.

Když jsme tedy konečně odstartovali, tak následovala krátká stoupačka ve slabém větru okolo otočné bóje, kterou
jsme točili (díky tomu startu) asi na desátém místě s velkou ztrátou.

Potom následoval spin a to začala být naše parketa (hlavně Dáňa a občas zástup Pája). U Biogradu jsme byli už
asi o tři místa výše, a potom to přišlo. Nad Biogradem, v zúžení u ostrova Babac, zesiluje vítr a mění se na bočák
až ostrý bočák. Kdo to viděl zezadu, raději stáhnul spin a asi dobře udělal. My jsme si ovšem začali chrochtat.
Skrz skupinku před námi jsme doslova prolétli a stahovali po mírném odpadnutí až u Planace, to už jsme byli
na třetím místě a posádka to udělala dokonale! :good:
Za námi jsme viděli jen samé potíže - jedna položená loď, ostatní zoufale odpadali a mám pocit, že tam bylo
i nějaké trhání. Takže obrovská pochvala bowmenům - Vilmě a Zdenkovi (to je ten jachtingem nepolíbený a jak
mu to šlo!), Dáňovi (vedení spinu), Páje při stahování a trémistickému (do té doby) pianu Kotvě. Prostě
všichni fungovali, jak měli.

Potom následoval bočák bez spinu (pro ty co jeli horem přes Murtersko more). Nicméně vyhodnějši to asi bylo spodem
pod ostrovy. Jedna loď nás spodem dostala.

Spin letí nahoru až po odpadnutí do Zirjanskeho kanálu. A už jsme ho nesundali až na Vis. Po otočném bodu
ostrovu Hrbosnjak (na čtvrtém místě) to bylo zase trochu silnější a ostřejší, ale to nám jednodušše šlo.

Vepředu mezitím jedna loď totálně urvala spin a donutila pozdější celkové vítěze ostřením sundat spin.
My jsme, díky dobrému vedení spinu, pomalinku snižovali náskok těchto lodí před námi - a byl opravdu velký.

V době dojezdu k Visu došlo k totálnímu zeslábnutí větru a k dojezdu až za tmy. Došlo tedy ke zkrácení tratě
a vynechal se ostrov Vis, po průjezdu průběžným cílem mezi Berjaky se jelo přímo do Drveniku.

Opět se projevil nedostatek závodní komise. Když jsme dojížděli k Berjakům, tak nám bylo sděleno, že musíme
objet maják a dostat se tedy do cíle vlastně zezadu, protože už nefoukalo, tak nám to trvalo dobrých 10 minut.
Další lodě za námi už mohli cílem projet jakkoliv, čili i zepředu a pak hned otočit.
Do tohoto cíle jsme už vjížděli jako druzí!

Nicméně další průser závodní komise: první výsledky, které bylo možno vidět byly celkové cca 1 hodinu před
celkovým vyhlášením! A to znamenalo, že ještě po vypsání diplomů jsem reklamoval právě toto umístění - loď,
která dojela cca půl hodiny za lodí za námi, byla ve výsledcích v cíli už 5 minut před námi!
Protože nám to stejně už nepomohlo, ještě by nám chyběl jeden bod na vítězství, tak jsme se dohodli, že
to necháme být :-( a navíc jsem už jeden protest měl za sebou (dozvíte se v pokračování).

Co mě ještě naposled, ale dostalo, bylo krajně unfair jednání této lodě, když kapitán prohlásil, že neví jaký
byl, protože dojížděl za tmy! Přitom nám musel koukat bez spinu na záda minimálně hodinu a půl, jak se ještě
za světla snažíme dohnat v tu dobu ještě druhou loď.

Musím říct, že je to hodně smutné, takovéhle jednání :-(
[hr]
Poznámka pro neznalé o pravidlech:
  • přednost má loď s levobokem před lodí s pravobokem
  • na stejném boku má přednost loď závětrná
  • při startu po přípravném znamení nesmí loď jet na motor (tj. 4 minuty před startem)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon kvě 11, 2009 9:08 am

Vyvíjí se to zajímavě :good: , to musela být pěkná regata...Kdy jede zase příště :?
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3188
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 46
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » pon kvě 11, 2009 11:07 am

Jo, Libore, zajímavý to bylo dost, ale měli jsme štěstí na hodnýho kapitána,
když se část posádky po jeho proslovu, kdy systematicky po milimetrech vysvětlil, jak si to představuje se spinem i jindy, propadla do předstartovní úzkosti /to se nedalo zapamatovat ani zhruba/, tak se jen pousmál se slovy, : nevíte, no tak se musíte o to víc snažit.
No ale dal důvěru a "občas" pouštěl motivační hudbu, tak jsme se snažili a k překvapení všech /včetně kapitána/ to fakt šlo. Ne že by to bylo důležitý, ale ani si nepamatuju, že by někdy zařval. :shock:
Uživatelský avatar
t0m
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 260
Registrován: pát srp 29, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod t0m » pon kvě 11, 2009 11:31 am

To problematické rozhodcování bylo jen letos nebo je to u Jelínka obvyklé?
Já májovku nikdy nejel, a kluci ze SY Soundsphere si nestěžovali... ale myslím, že jeli jen v 2007 a ORC vyhráli - tak neměli proč. Mimochodem na SY Oluja si z ročníku 2007 pamatujou ;)
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon kvě 11, 2009 11:59 am

Hezké!!! :D

Ale když jsem se chtěl podívat přímo na stránky májovky ( wwwyachtklub.cz ), objeví se mě toto hlášení. Nemám odvahu pokračovat. Co vy?
Obrázek

Na otázku Proč?
Obrázek
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon kvě 11, 2009 12:46 pm

t0m píše:To problematické rozhodcování bylo jen letos nebo je to u Jelínka obvyklé?
Já májovku nikdy nejel, a kluci ze SY Soundsphere si nestěžovali... ale myslím, že jeli jen v 2007 a ORC vyhráli - tak neměli proč. Mimochodem na SY Oluja si z ročníku 2007 pamatujou ;)

ty problemy byly letos (a jeste nejsou zdaleka vsechny), v roce 2007 byly OK
ja jsem tim, ale na ne nezanevrel, majovku pojedu rad znovu a pevne verim, ze hlavni rozhodci lukas se z toho pouci.
navic ja to pisu, aby si pripadni dalsi ucastnici dali na toto pozor a upozornovali a ptali se komise.

baharis píše:Ale když jsem se chtěl podívat přímo na stránky májovky ( wwwyachtklub.cz ), objeví se mě toto hlášení. Nemám odvahu pokračovat. Co vy?

ano jejich stranky jsou v seznamu nebezpecnych, asi jim tam ujel naky sriptik :x
nyni uz tam snad zadny neni, alespon jsem na zadny nenarazil, ale kontrolu jsem nedelal, neni to moje vec :-(
jirku jelinka jsem o tom uz informoval - protoze tohle nedokazu pochopit - navic tam jsou v podstate vsechny odkazy spatne.
zatim opravil odkazy na vysledky, ale je toho tam jeste hodne ...
je to trochu diletantsky pristup ke sprave webu, ktery je zivi ... je to skoda, ale to uz neni moje vec.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon kvě 11, 2009 2:02 pm

5.5.2009
... pokračování předchozího. Je cca půlnoc a my jsme stále na trati.

Po projetí průběžným cílem to totálně lehlo. Snažili jsme se nějak odpoutat od ostrova Vis.
Ale vůbec se nedařilo - dokonce jsem musel nastartovat na jeden obrat (samozřejmě po nahlášení
závodní komisi ;-)), protože jsem byli nad "majákovým" Barjakem a vlny nás nemilosrdně hnaly
na skaliska ostrůvku ... vůbec se nedalo nic dělat a ty skaliska jsem opravdu neviděl rád - klidně
řeknu, že došlo ke chvíli, kdy jsem měl prostě "bobky". Asi pětivteřinové spuštění motoru pomohlo,
obrátili jsme a rychlostí 0.000001 uzlů nebo ještě méně :mad: jsme se dostali z dosahu.

Křeč, ale ještě zůstala. Lodě zatím pomalinku dojížděli, pouze o rychlost "fénu na lodi", ale přece
jenom. Asi 40 minut po průjezdu jsme byli pod úrovní majáku, který jsme předtím objeli a vzdáleni
cca 400m severně, snažili jsme se jen dostat co nejdál od toho místa - nefoukalo tam a stále se
to točilo dokola ... a k tomu ty příšerný vlny. Neptun si nás dokonale vychutnal a to ještě nebylo
z jeho strany vše. Samozřejmě se to podepsalo na některých žaludcích a obsahy šli ven. Na to byla
ovšem Vilma připravená a začala ordinovat :D.
Ostatní mezitím svoji pidirychlostí odjížděli podél Visu přímo na Drvenik. Cca po hodině
jsme se konečně dostali z dosahu skal Visu (který si myslím, že můžou za ten větrný bordel v tomto
místě) a konečně se ten minimální větřík přestal točit, konečně jsme mohli otočit na pravobok
a mířit na Veli Drvenik. Kolikátý jsme byli, si nedovedu ani představit, ale světýlek
před náma bylo hodně - určitě nás tam museli dostat i Vektoři. Čím dále jsme byli, tím více
foukalo - dosahovali jsme i rychlosti 7 uzlů.
Začalo to vypadat nádherně, jelo to, byl svěží větřík a ne ta dýchavičná nula jako u Visu, ostatní
"světýlka" začala mizet za náma. Kousek od Drveniku jsem zjistil, že vlastně jedeme jinam než máme.
Holt pravidlo "Důvěřuj, ale prověřuj" stále platí. Tímto si náš prozatimní navigátor vysloužil první
černý puntík - raději ho nebudu jmenovat :D. Nakonec to byla moje chyba, že jsem to nekontroloval.
Štěstí bylo, že jsem se o to začal zajímat ještě docela brzo - místo na V.Drvenik jsme mířili
na M.Drvenik. Po změně kurzu jsme však úspěšně pokračovali dále.

A pak nás Neptun vytrestal podruhé a to byla ještě větší křeč než ta u Visu. Ve vzdálenosti cca 5,5nM
od Drveniku (a cíle) jsme byli cca ve 2:00. A pak se začalo křižovat a jedna flauta střídala druhou.
Do toho dvě velké změny toho rádoby větru. A my jsme začali být diváky dohánějících nás lodí a jejich
průjezdem do Drveniku. Když jsme sem přijeli, tak jsme byli třetí a zbývala nám (toho času a ještě větru)
slabá hodinka do cíle. Nakonec jsme dojeli do cíle hodně po rozednění. To byl opravdu pro mě příšerný
zážitek. Zkuste si představit, že křižujete na poslední obrat, uděláte ho (ješte ve svěžím větru)
a ono to chcípne a změní se to tak, že to co jste si najeli, musíte jet znovu zpátky ... a když se
Vám to stane podruhé ... do toho projedete nebo lépe pročekáte 4 místa s totální flautou ... a k tomu
všemu vidíte jak lodě, které byli daleko za Vámi, jak v klidu projíždějí nedaleko od Vás a stále
na stejném boku, v klidu bez sebemenší snahy křižovat. Hrůza hrůz !!
Těsně před cílem, když se už ostatní probudili a už zase trochu normálně foukalo, jsem předal kormidlo
Dáňovi a utahán k smrti (z toho ničeho) a ještě více znechucen jsem šel spát - nakonec stejně už to
byla škrtačka ;-). Ještě, že každý byl nahraditelný. Probudil jsem se až do teplého slunečného dne
ukotven u mola ..

Toho dne jsem definitivně pochopil, že naše parketa je spinaker a stoupačka jen v silnějším větru,
nejlépe když ostatní už mají problémy.

Upluto (ke konci spíše umodleno): cca 109,1 nM
Naposledy upravil(a) jerryx dne pon kvě 11, 2009 6:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Stibi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 48
Registrován: čtv kvě 15, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Stibi » pon kvě 11, 2009 2:22 pm

A já kdo tam pořád hrál ty permoníky Kabáty :-) My jsme jeli na Vektoru "Silba", č.5.

Závod se mi líbil, kromě pár drobností jsme v třídě Vektor nezaznamenali zásadní problémy. Mohu potvrdit, že výsledky první etapy nebyly dlouho dostupné.
...jo a kormidelník lodě č.16 nám dluží láhev rumu za nedání přednosti na startu první etapy :) . Ztratili jsme tak rychlost a výhodnou pozici. Protest jsme ale nepodávali.
Jinak vše OK.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon kvě 11, 2009 3:12 pm

.. a ještě jsme zapomněl, protože máme ostatní rádi a jsme hudebně založeni, tak ješte před Visem,
když předjíždíme do té doby druhé "Finy" (prý protože měli finskou vodku či co), tak jim samozřejmě
na povzbuzení pouštíme naše Kabáty "Dole v dole" :P
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon kvě 11, 2009 3:20 pm

5.5.2009
Start do nové rozjíždky se odkládá i když už fouká svěží vítr. Čeká se na loď, co totálně rozervala
spin a jela shánět nový - za toto naopak musím komisi pochválit, to mi přijde hodně férové.
O něco později byl odklad zrušen, protože nový spin už dneska nebude.

Jedeme na start a světe div se! Asi zabrali mé "kecy" a "kecy" pozdějšího vítěze (jejich kapitán
původně chtěl podávat hromadný protest na vícero lodí), protože komise všechny varuje před používáním
motoru po přípravném znamení!

První start musí být zrušen, poněvadž přijíždí trajekt. Dobrá, jdeme na druhý. Čas mám chycen, čáru
v rámci možností zaměřenu, půl minuty před startem taháme kosatku ... 3,2,1 start, bezva, ale proč
nikdo nejede s náma - průser, zapomněl jsem, že sem si čas chytil už při apéčku, tzn. start je až
za minutu :oops:.
Tak rychle halza, potřebuji udělat ještě jeden obrat, aby nám to vyšlo - klika je, že se všichni
těch startů hodně bojí, tzn. čára je skoro volná. Dáváme tedy ještě réčko a s levobokem co nejvyšší
rychlostí přímo na loď závodní komise. Čáru protínáme přesně v době startu plnou rychlostí, co by kdo
chtěl více - musím přiznat, že já jo. Původně jsem chtěl startovat výše. Ale aspoň jsme získali
rychlost a krátce po startu (blížil se břeh) mohli otočit na pravobok a drze všem přejet před čumákem :D.
Po tomto startu zlí jazykové na naší lodi tvrdili, že když jsme se řítili na komisi, tak že lidi na ní
už ustupovali ze svých pozic. A přitom jsem měl k dobru ješte určitě alespoň 50 metrů :P

Trasa této etapy byla vyhlášena V.Drvenik - Kornati. Celá etapa byla stoupačka.

Snažili jsme se dostat spíše ven na moře než podél ostrovů. Když jsme měli už hodně nastoupána
směrem na moře (rozhodně nejvíc), tak najednou opět zaúřadoval hlavní rozhodčí - trať je zkrácena,
cíl je na Tijatu v zátoce Tijaštica. Bezvadný, to znamenalo pro nás poškození, protože po obratu
jsme to místo stoupání museli pustit na předobok - zbytečně nastoupáno. Zkráceno bylo, protože
byl hlášen v noci NW 30-40. Někdy v tu dobu jsem měřil vítr okolo 26 uzlíků a naše Bavárka jela.
V tu dobu už také někteří museli refovat.

Pomalinku začínalo být jasné, že jsme první (ale raději jsem se o tom nezmiňoval). Aby to ovšem
nebylo tak jednoduché, tak opět jedeme jinam - ten ostrov Tijat se klidně přemístil jinam :P
Tímto prozatimní navigátor ztratil zcela svoji funkci a už byl vždycky kontrolován.

Do cíle dojíždíme jako první skoro už za tmy. Vlastně do cíle? On tam žádný nebyl, komise to
nestihla, tak si cíl musíme odpískat sami a nahlásit vysílačkou čas. A to jsme se tak těšili,
jak je potěšíme při průjezdu našimi Kabátskými permoníky "Dole v dole".
No nevadí, kotvíme, čekáme až dojede pár dalších lodí. Vytahujeme šampus a opět těšíme ostatní
naší libou hymnou :bleble:

Upluto (tentokrát opravdu upluto): cca 35,8 nM
Naposledy upravil(a) jerryx dne pon kvě 11, 2009 6:13 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon kvě 11, 2009 3:27 pm

kontrolni otazka: uz vsichni umite kabatske "Dole v dole"? :rofl:
Uživatelský avatar
dana
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 150
Registrován: pon led 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dana » pon kvě 11, 2009 3:35 pm

Kdo ne, tak sup sup...


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RibT7dDFdhg[/youtube]
Uživatelský avatar
t0m
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 260
Registrován: pát srp 29, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod t0m » pon kvě 11, 2009 4:13 pm

Jo jo, Vis je známá mrcha - u něj se láme chleba na všech regatách, co se jen přiblížej.
Všiml jsem si tam nějakého malinkého postesknutí na navigátora. Kdybys potřeboval, tak Drveniky si nepletu a rád se s takovouhle partou někdy svezu 8)
Sice jsem se už uchytil na Soundsphere, ale majitel je příliš busy a tak letos možná ani závodit nebude. :cry:
Omluva za :offtopic: a netrpělivě čekám na další čtení.
Uživatelský avatar
dana
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 150
Registrován: pon led 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dana » pon kvě 11, 2009 4:48 pm

Tak to teda prrrrr :gun:
ad1 timhle Obrázek byl beze zbytku splnen prikaz navigatora "nasmudlej tam nahrubo routu" :prdel:
ad2 postradam oceneni za uzasne stazeni lodi ktere nas predjeli, po predani kormidla pred cilem na Drveniku :smash:
ad3 bud rad ze sme te nechali i vyspat :P
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon kvě 11, 2009 6:28 pm

ale ale funkce zbaveny prozatimni navigator se nam probudil ... :P
(jen si pamatuj, ze ja te neprasknul)

ad1, ja ti dam prrrr, nasmoulal si to pekne, jen ten waypoint nebyl na tom miste, kde si to nasmoulal - to by totiz bylo v poradku.
jenze ten tvuj skutecnej byl nad M.Drvenikem, nakonec je to videt i v zaznamenane trase :P

ad2, mas jedno zcela bezvyznamne + -, stejne to uz byla skrtacka :P
ale za zakotveni mas + :P

ad3, tak to jsem byl opravdu rad - za to mas me Ď, akorat sis mohl odpustit ty pocatecni pokusy o shozeni z postele :P
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon kvě 11, 2009 6:35 pm

t0m píše:Jo jo, Vis je známá mrcha - u něj se láme chleba na všech regatách, co se jen přiblížej.
Všiml jsem si tam nějakého malinkého postesknutí na navigátora. Kdybys potřeboval, tak Drveniky si nepletu a rád se s takovouhle partou někdy svezu 8)
Sice jsem se už uchytil na Soundsphere, ale majitel je příliš busy a tak letos možná ani závodit nebude. :cry:


ono to nebylo tak zle, jak pisu. jen kdyz ses za kormidlem v plne palbe, tak se blbe kouka do mapy a slo vzdy jen o udani
nejakeho kurzu. jinak vlastni drvenik nikdo znat nemusel. jinak dana sam je kapitan a tez drive zavodil, ale je dobre si
do nej obcas rejpnout :P

jinak tvuj zajem mne tesi, jestli to budeme priste zase pachat, tak se to bude resit pred vystavou v brne, tak muzeme hodit slovo.
a tez neni problem udelat dve lode - ted jsme meli na lodi celkem 4 papirove kapitany. 2 kapitany (ja a dana) a 2 kapitanky! (vilma a kotva),
takze je prekapitanovano :mad:
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon kvě 11, 2009 6:57 pm

6.5.2009
Čeká nás poslední etapa. Trasa Tijaštica - Tijat pravobokem - Kurba Vela pravobokem - všechny
Kornatské ostrovy pravobokem pouze V.Sestrice levobokem (průběžný cíl) - Dugi Otok pravobokem
- Sukošan (cíl). Ještě tam bylo upřesnění okolo Veli Ratu a přejezdu do Zadarského kanálu, ale
to už není důležité.
Až na Veli Rat je to stoupačka.

Start máme nejlepší, ale stejně to není dokonalé.
Než se, ale dostaneme vedle Kornátů, tak nás zase předjedou tři nebo čtyři lodě - my prostě
nutně potřebujeme VÍTR! Tímto tedy volím směr na volné moře, pozdější vítěz jede polovinu
Kornátů též po moři, ostatní dva před námi brousí Kornatské skály. Volba na moře se vyplatila.
U Sestrice (průběžný cíl) jsme prvního hodně stáhli, druhý jede těsně před námi a třetí je už
čtvrtý hned za námi.
A zde opět dochází ke konfliktům. Druhý v tomto cíli (po handicapu první) si klidně i přes
komunikaci vysílačkou jede jinudy - objíždí i M.Sestricu. Čtvrtého v pořadí kvůli průjezdu
čekají ještě dva obraty.

Co mi, ale hnulo žlučí, bylo to, že on tam tudy nemůže jet, poněvadž má velký ponor.
To rozhodlo - hlásíme protest v průbežným cílu.
Pro zajímavost naše Bavárka má 2,5m ponor, jeho First 1,9m a hloubka je tam tuším cca 17m.
Navíc jestli si myslel, že je tam mělčina, tak by bylo férové varovat ostatní.
Houbeles, musel by udělat ještě další dva obraty, protože mu to nevycházelo.

Po průjezdu jedeme opět na moře, opět jede na moře i vítěz této rozjíždky.
Zbylí dva opět brousí skály, tentokrát Dugiho Otoku :-)
Na moři to jede docela pěkně až na jedno uplně hluchý místo - to prostě nechápu, uprostřed
moře jsme se zastavily na dobrou půl hodinu. Nepomáhají ani Kabáti. Vítěz rozjíždky nám v tu
dobu dal neskutečnou čáru. Brousiči stále brousí ;-)

Nicméně i po tomto stále jedeme dále na moře. Občas přifoukne slušně a já zjišťuji, že díky
neustálému civění do budíků ani nevnímám náklon. Zajímá mne jen rychlost a kurz. Hlavně
nezpomalovat. A ani mi to nikdo nepřipomene, že jedeme na boku :P.

Večer ovšem opět vítr slábne. V noci posílám spát Dáňu (až otočíme Veli Rat budu potřebovat
čerstvé vedení spinu). Holky už chrnějí dávno. Slábne to, čím dál více. Jdu spát taky.
U spinu jsem rád za kormidlem sám. ... a taky ať si to užije někdo jiný - Zdenek a Roman :P

U Veli Ratu nás vzbouzí (ráno, začíná svítat, rádoby vítr 1kn). Prý jsme měli náskok, ale
před tím majákem jsme stáli a točili se dokola. Maják resp. ten nejvzdálenější ostrov (Lagnici)
míjíme druzí až třetí. Spíše třetí, protože doposavad třetí malinko přidává - v tom slabém je
strašně znát, že my nemáme genu, ale jen malou kosu. Tuhle chybu už taky neudělám.
Vytahujeme spin a jen na malinkatý nafouknutý růžeček měníme pořadi, když máme mírný náskok
(na druhém místě - první už určitě chlastají v Suko), tak přichází zrušení rozjíždky.
Bylo to na místě, protože potom to už lehlo kompletně. Po nahlášení poloh nebo spíše nenahlášení
(komise měla nonstop problémy s VHF) jedeme na motor (přece si ho taky musíme užít, když tam je)
do Sukošanu.

Trochu mne zarazilo, že se nebralo dosavadní pořadí (po nočním zbytečném boji), ale pořadí
s průběžného cíle. Ale to neznám a nestudoval jsem, jen se na to příště určitě zeptám.

Na motor pilotuje Vilma a snaží se dělat Marisovi rovné čáry. Po cestě mají všichni neznalí
povinnost malinkatého nácviku MOB za kormidlem.

Na přistání jde v Suko Vilma ! .. a je to OK.
(teda jen nevím, proč si na vedlejší lodi začali rychle přidávat další fendry, když ji uviděli :P :bleble:)

Upluto: 117,7 nM
Uživatelský avatar
dana
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 150
Registrován: pon led 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dana » pon kvě 11, 2009 7:12 pm

Tak tady se musim nasi vrby zastat. Fendry zacali pridavat az po tvem imitovani vlka vyjiciho na mesic, kombinovaneho se psem co nemuze najit flek, kam by lehnul :P
Uživatelský avatar
t0m
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 260
Registrován: pát srp 29, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod t0m » pon kvě 11, 2009 7:18 pm

jerryx píše:ono to nebylo tak zle, jak pisu. jen kdyz ses za kormidlem v plne palbe, tak se blbe kouka do mapy a slo vzdy jen o udani
nejakeho kurzu. jinak vlastni drvenik nikdo znat nemusel. jinak dana sam je kapitan a tez drive zavodil, ale je dobre si
do nej obcas rejpnout :P

jinak tvuj zajem mne tesi, jestli to budeme priste zase pachat, tak se to bude resit pred vystavou v brne, tak muzeme hodit slovo.
a tez neni problem udelat dve lode - ted jsme meli na lodi celkem 4 papirove kapitany. 2 kapitany (ja a dana) a 2 kapitanky! (vilma a kotva),
takze je prekapitanovano :mad:


Tak by bylo kapitánů 5, no bóže. Už jsem zažil (přežil) i 7 na jedné lodi.
A když už se Dáňa tak hezky napráskal, musím ho potěšit, že regatu znám taky z pozice druhého kormidelníka a navigátora a je to jednoznačně nedoceňovaná funkce, zvlášť když tě kapitán kolikrát neposlechne :lol:
Uživatelský avatar
dana
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 150
Registrován: pon led 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dana » pon kvě 11, 2009 7:28 pm

tak s timhle moc problemy nemame, normalne si ponadavame do prirozeni, ale dulezitej je vysledek ;)
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon kvě 11, 2009 8:27 pm

Dále už bylo jen projednání protestu.
Protest byl uznán, ale trest byl zajímavý: normálně by loď měla být DQ, nicméně asi se každý
měří jiným metrem. Potrestaná loď dostala v této rozjíždce 3 trestné body navíc !?
Jelikož jediná možnost při nesouhlasu je odvolání se na svaz a nám to bodově bylo stejně
jedno, tak mi zbylo jen souhlasit s verdiktem.

O prvém zveřejnění špatných výsledků jsem psal už výše ... přitom šlo, když to nestíhali, tak
zveřejnit alespoň neoficiální výsledky. My jsme například vůbec nevěděli, kolikatí vlastně budeme,
kdo nás ohrožuje nejvíce - vždy to bylo o 4-5 lodích. Mohli jsme tedy být 1 - 5. To absolutně
neumožňuje nějakou závodní taktika proti soupeřům.

Nicméně bylo vyhlášení a my jsme si nemohli odpustit ještě naposled pustit naší skorohymnu
Kabátské permoníky "Dole v dole". Díky Dáňovi, který to domluvil s pinglem se tedy ještě při
našem vyhlašování naposledy ozvala z repráků v hospodě tato píseň ...
... a pak už jen celou noc, paříme až do rána :P

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host