Postrehy z plavby Dunaj - Tisa 2009
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- Jozef.
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 170
- Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Postrehy z plavby Dunaj - Tisa 2009
Dnes sa mi konečne podarilo vylúštiť systém vkladania obrázkov, tak môžem napísať niečo o plavbe, ktorej som sa vďaka niekoľkým kamarátom mohol zúčastniť.
Bol som v skupine ktorá sa v dňoch 1. augusta až 15. augusta 2009 plavila po Dunaji cez Maďarsko , Srbsko a ďalej po Tise do Maďarska. Z km 1800 pri Medveďove vyrazilo šesť posádok na motorákoch od 4 do 6,5 m dĺžky, s motormi od 15 PS po 115 PS.
Spoločnosť to bola rôznorodá aj patrične veselá, väčšinou známa tomuto fóru. Skúsim to podľa abecedy:
1. Červíkov krásny gumák:
2. Denisova nová lodička
3. Gabova osvedčená kajutovka Raduša
4. Murov veterán:
5. Ivanova hliníková pramica:
6. a konečne moja maličkosť s dvojročným Flipperom 630 HT:
Celú plavbu nás sprevádzali dva hlavné problémy:
- zásobovanie palivom a
- kotvenie
Až do takej miery, že sa na minimum scvrkával čas napr. na poznávanie okolia alebo miestnych ľudí a zvykov (ak tým nemyslíme spoznávanie krčiem).
Denne bolo potrebné tankovať od 30 do 60 litrov do každej lode, a okrem dvoch miest, kde sa dalo tankovať priamo na vode (Budapešť a Baja v Maďarsku), to bolo dosť drsné. Trikrát nám pomohli miestni (Maďari alebo Srbi) a odviezli nás na pumpu. Ostatné sa vlieklo v rukách. Dobré je preto mať zo sebou vozík (rudlu).
Druhý problém je kotvenie (stanovanie). Tým, že to boli rôzne lode, z toho dve kajutovky, každý mal iné požiadavky. Niekedy sme aj dve hodiny hľadali vhodné kotvište.
Za celú dobu sme prešli na Dunaji 567 km, a na Tise 460 km, denne priemerne 100 km. Plavilo sa 3 až 4 hodiny denne. Spotreba lodí bola rôzna, moja ľoď "zožrala" celkom 454 litrov, priemer 45 l /100 km. Je to však daň za pohodlie.
Tak zatiaľ toľko.
Bol som v skupine ktorá sa v dňoch 1. augusta až 15. augusta 2009 plavila po Dunaji cez Maďarsko , Srbsko a ďalej po Tise do Maďarska. Z km 1800 pri Medveďove vyrazilo šesť posádok na motorákoch od 4 do 6,5 m dĺžky, s motormi od 15 PS po 115 PS.
Spoločnosť to bola rôznorodá aj patrične veselá, väčšinou známa tomuto fóru. Skúsim to podľa abecedy:
1. Červíkov krásny gumák:
2. Denisova nová lodička
3. Gabova osvedčená kajutovka Raduša
4. Murov veterán:
5. Ivanova hliníková pramica:
6. a konečne moja maličkosť s dvojročným Flipperom 630 HT:
Celú plavbu nás sprevádzali dva hlavné problémy:
- zásobovanie palivom a
- kotvenie
Až do takej miery, že sa na minimum scvrkával čas napr. na poznávanie okolia alebo miestnych ľudí a zvykov (ak tým nemyslíme spoznávanie krčiem).
Denne bolo potrebné tankovať od 30 do 60 litrov do každej lode, a okrem dvoch miest, kde sa dalo tankovať priamo na vode (Budapešť a Baja v Maďarsku), to bolo dosť drsné. Trikrát nám pomohli miestni (Maďari alebo Srbi) a odviezli nás na pumpu. Ostatné sa vlieklo v rukách. Dobré je preto mať zo sebou vozík (rudlu).
Druhý problém je kotvenie (stanovanie). Tým, že to boli rôzne lode, z toho dve kajutovky, každý mal iné požiadavky. Niekedy sme aj dve hodiny hľadali vhodné kotvište.
Za celú dobu sme prešli na Dunaji 567 km, a na Tise 460 km, denne priemerne 100 km. Plavilo sa 3 až 4 hodiny denne. Spotreba lodí bola rôzna, moja ľoď "zožrala" celkom 454 litrov, priemer 45 l /100 km. Je to však daň za pohodlie.
Tak zatiaľ toľko.
Naposledy upravil(a) Jozef. dne sob zář 19, 2009 8:16 am, celkem upraveno 2 x.
to Jozzef
z Tvého vyprávění vyplývá,že je výhodnější méně výkonný motor s nižší spotřebou.
Já jsem jel letos horní Dunaj s loďkou jako má Denis /bez kajutky/ s motorem Suzuki 15 4t.
Upluto 580km po proudu,spotřeba 85 l,motor vrčel rovných 25 hodin,tj 4 1/4 hodiny denně,průměrná spotřeba 3,4l/hod,14 l/100km,běžná cestovní rychlost 32km/h,denně upluto 96km.
z Tvého vyprávění vyplývá,že je výhodnější méně výkonný motor s nižší spotřebou.
Já jsem jel letos horní Dunaj s loďkou jako má Denis /bez kajutky/ s motorem Suzuki 15 4t.
Upluto 580km po proudu,spotřeba 85 l,motor vrčel rovných 25 hodin,tj 4 1/4 hodiny denně,průměrná spotřeba 3,4l/hod,14 l/100km,běžná cestovní rychlost 32km/h,denně upluto 96km.
- Jozef.
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 170
- Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Spotreba lode je zaujímavá z dvoch príčin.
Prvá je samozrejme cena, lebo Vás cesta po Dunaji vyjde na pekný zámorský zájazd. Ale už keď ste do toho investovali (do kúpy lode) kopec peňazí tak sa to musí pretrpieť.
Druhá príčina je samozrejme zásobovanie. To som ale už spomínal vyššie.
Denis už naznačil poruchu na mojom motore. Problém začal ešte na maďarskom úseku Dunaja, keď som štartoval až na tretí pokus (elektromagnet nedvíhal pastorok na štartéry). Po telefonickej porade s mojim servisným technikom z Donaumarine v Komárne sme štartovali na "krátko", čo som nepokladal za úplne najlepšie riešenie. Nehovoriac o tom, že manželka z toho bola dosť nervózna.
Na tretí deň ani toto riešenie nepomáhalo. To sme už boli v Srbsku. Štartoval som už tak, že Červík prepínal štartér napriamo a ja som druhým šrobovákom dvíhal pastorek do záberu. Tak, sme začali zháňať servis cez známych. Chlapci z Komárna zaistili špecializovaný servis v Belehrade, ale tam sme až nechceli plávať (Belehrad je 50 km za vtokom Tisy).
Cez ďalšieho kamaráta, ktorý má kamaráta v Belehrade a ten zase neviemkde, sa podarilo zohnať človeka, ktorý nás čakal pri Dunaji v Bačkej Palanke. Volal sa Nikola, dohovorili sme sa pekne. Odmontoval štartér, odviezol do dielne , rozobral , namontoval, párkrát sme naštartovali a chyba sa znova opakovala. Tak sme to zopakovali, keď sa vrátil povedali sme si že sedem štartovaní bude dostatočná skúška. Aj sme sedemkrát naštartovali, vyplatil som 120 € a odvtedy to funguje. Keď som sa pýtal, čo tomu bolo nevedel odpovedať. Hlavné že to odvtedy pracuje.
Treba vedieť , že ide o nový motor Mercury 115EFI so 110 hod. riadne a odborne servisovaný a v záruke.
Názorná ukážka:
Poznatok pre mňa je, že treba byť pripravený aj na takéto alternatívy, jazykovo, finančne ale hlavne mať všade kamarátov.
Po celej ceste neboli problémy s komunikáciou, navyše na tomto úseku cez Srbsko žije veľa Slovákov, Bačky Petrovac je centrum Slovákov vo Vojvodine.
Počas opravy a aj na noc sme boli uviazaný o pontón-reštauráciu Noemova Archa
To čakanie nebolo tak, zlé lebo sa majiteľ o nás dobre postaral a jedlo bolo naozaj výborné. Poradil , kde je lekár, dokonca sa ponúkol, že odvezie Denisa, ten to odmietol mysliac si že je to blízko.
Na druhý deň naložil všetky naše bandasky (250 litrov) do svojej C5 a doviezol benzín.
Nezabudol sa prísť rozlúčiť
Prvá je samozrejme cena, lebo Vás cesta po Dunaji vyjde na pekný zámorský zájazd. Ale už keď ste do toho investovali (do kúpy lode) kopec peňazí tak sa to musí pretrpieť.
Druhá príčina je samozrejme zásobovanie. To som ale už spomínal vyššie.
Denis už naznačil poruchu na mojom motore. Problém začal ešte na maďarskom úseku Dunaja, keď som štartoval až na tretí pokus (elektromagnet nedvíhal pastorok na štartéry). Po telefonickej porade s mojim servisným technikom z Donaumarine v Komárne sme štartovali na "krátko", čo som nepokladal za úplne najlepšie riešenie. Nehovoriac o tom, že manželka z toho bola dosť nervózna.
Na tretí deň ani toto riešenie nepomáhalo. To sme už boli v Srbsku. Štartoval som už tak, že Červík prepínal štartér napriamo a ja som druhým šrobovákom dvíhal pastorek do záberu. Tak, sme začali zháňať servis cez známych. Chlapci z Komárna zaistili špecializovaný servis v Belehrade, ale tam sme až nechceli plávať (Belehrad je 50 km za vtokom Tisy).
Cez ďalšieho kamaráta, ktorý má kamaráta v Belehrade a ten zase neviemkde, sa podarilo zohnať človeka, ktorý nás čakal pri Dunaji v Bačkej Palanke. Volal sa Nikola, dohovorili sme sa pekne. Odmontoval štartér, odviezol do dielne , rozobral , namontoval, párkrát sme naštartovali a chyba sa znova opakovala. Tak sme to zopakovali, keď sa vrátil povedali sme si že sedem štartovaní bude dostatočná skúška. Aj sme sedemkrát naštartovali, vyplatil som 120 € a odvtedy to funguje. Keď som sa pýtal, čo tomu bolo nevedel odpovedať. Hlavné že to odvtedy pracuje.
Treba vedieť , že ide o nový motor Mercury 115EFI so 110 hod. riadne a odborne servisovaný a v záruke.
Názorná ukážka:
Poznatok pre mňa je, že treba byť pripravený aj na takéto alternatívy, jazykovo, finančne ale hlavne mať všade kamarátov.
Po celej ceste neboli problémy s komunikáciou, navyše na tomto úseku cez Srbsko žije veľa Slovákov, Bačky Petrovac je centrum Slovákov vo Vojvodine.
Počas opravy a aj na noc sme boli uviazaný o pontón-reštauráciu Noemova Archa
To čakanie nebolo tak, zlé lebo sa majiteľ o nás dobre postaral a jedlo bolo naozaj výborné. Poradil , kde je lekár, dokonca sa ponúkol, že odvezie Denisa, ten to odmietol mysliac si že je to blízko.
Na druhý deň naložil všetky naše bandasky (250 litrov) do svojej C5 a doviezol benzín.
Nezabudol sa prísť rozlúčiť
Naposledy upravil(a) Jozef. dne sob zář 19, 2009 8:20 am, celkem upraveno 2 x.
to Vovsky: kolko asi vazi ta tvoja lodka, nevies? mam Taky motor ako ty, inak slape v pohode, len mam pocit, ze sa trochu viac prenasaju vibracie do riadiacej paky. Pri tom splave si rychlost 32km/h dosahoval tipujem tak s 2/3 plynom?
Jozzef...nie je nic horsie, ako si vecer prezerat obrazky s kotlikom Halaszle
Jozzef...nie je nic horsie, ako si vecer prezerat obrazky s kotlikom Halaszle

- Jozef.
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 170
- Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ešte som zabudol spomenúť príhodu pri vyplávaní z Maďarska:
V Mohácsi majú Maďari združenú colnú, policajnú a vodno-policajnú stanicu. Na jednej strane sa to zjednodušilo , boli všetci pokope ale oproti minula tam pribudol aj "tiszti-orvos", čo je vojenský lekár.
Po absolvovaní tých prvých troch úradníkov sme museli čakať na lekára (v tomto prípade lekárku). Po asi hodine čakania sa nad nami vrátnik zľutoval, a po konzultácii s doktorkou našli riešenie: Samovyšetrenie Tak to už sme si robili srandu ako sa budeme navzájom , vyšetrovať, teda hlavne naše polovičky. Dokonca sa niektorí chceli chopiť iniciatívy.
Našťastie to vyústilo do vypĺňania groteskného dotazníka v rozsahu na dve a pol stránky. Celkom asi 50 otázok typu:
Tento dotazník bol zrejme určený veľkým výletným lodiam.ale my sme ho museli s veľkým smiechom pri každej ďalšej absurdnej otázke vyplniť.
Ak bol vstup do Srbska v Bezdane poplatný režimu, ktorý tam vládne (a aj nedávno vládol u nás), tak Maďari boli pre nás nepochopiteľní, keďže sme vychádzali z Únie
Zatiaľ toľko.
V Mohácsi majú Maďari združenú colnú, policajnú a vodno-policajnú stanicu. Na jednej strane sa to zjednodušilo , boli všetci pokope ale oproti minula tam pribudol aj "tiszti-orvos", čo je vojenský lekár.
Po absolvovaní tých prvých troch úradníkov sme museli čakať na lekára (v tomto prípade lekárku). Po asi hodine čakania sa nad nami vrátnik zľutoval, a po konzultácii s doktorkou našli riešenie: Samovyšetrenie Tak to už sme si robili srandu ako sa budeme navzájom , vyšetrovať, teda hlavne naše polovičky. Dokonca sa niektorí chceli chopiť iniciatívy.
Našťastie to vyústilo do vypĺňania groteskného dotazníka v rozsahu na dve a pol stránky. Celkom asi 50 otázok typu:
- - má niekto na palube niektorý člen posádky jednu z nasledovných chorôb cholera, malária. .áno, nie
- zomrel niekto za posledný týždeň na Vašej lodi
- bol niekto vážne chorý ..
- má niekto pohlavnú chorobu...
- nachádzajú sa na palube vši, šváby (rusy) ...
Tento dotazník bol zrejme určený veľkým výletným lodiam.ale my sme ho museli s veľkým smiechom pri každej ďalšej absurdnej otázke vyplniť.
Ak bol vstup do Srbska v Bezdane poplatný režimu, ktorý tam vládne (a aj nedávno vládol u nás), tak Maďari boli pre nás nepochopiteľní, keďže sme vychádzali z Únie
Zatiaľ toľko.
to Brut
loďka samotná váží přesně 140 kg,motor 45,já s manželkou 160kg,plné nádrže benzínu asi 50kg,jídlo pití bagáž asi 120 kg,to znamená celkem +- 515 kg.
S těma vibracema bych to také tak viděl,jsou trochu větší,ale nemám to s čím srovnat a již jsem si zvykl.
Většinu cesty jsem plul asi na 3/4 plynu,když dáš plnej,tak to již rychleji nejede,jen to víc řve a více žere.
loďka samotná váží přesně 140 kg,motor 45,já s manželkou 160kg,plné nádrže benzínu asi 50kg,jídlo pití bagáž asi 120 kg,to znamená celkem +- 515 kg.
S těma vibracema bych to také tak viděl,jsou trochu větší,ale nemám to s čím srovnat a již jsem si zvykl.
Většinu cesty jsem plul asi na 3/4 plynu,když dáš plnej,tak to již rychleji nejede,jen to víc řve a více žere.
Naposledy upravil(a) vovsky dne čtv zář 24, 2009 2:55 pm, celkem upraveno 1 x.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
edit vilma : libor reaguje mj. na příspěvky, které v rámci úklidu byly odsunuty, /netýkaly se reportáže/
¨Jozzefe nedej se odradit, začátky někdy bývají těžké..
Avalon, nápad dobrý, rozumím ti, ale neproveditelný. Musíme všem měřit stejně....
Rád si přečtu všechny reportáže, tolik jich zase není. A lidí ochotných a schopných něco napsat je ještě méně.
Všem dopisovatelům patří veliké díky
od všech čtenářů a návštěvníků.
¨Jozzefe nedej se odradit, začátky někdy bývají těžké..

Avalon, nápad dobrý, rozumím ti, ale neproveditelný. Musíme všem měřit stejně....
Rád si přečtu všechny reportáže, tolik jich zase není. A lidí ochotných a schopných něco napsat je ještě méně.
Všem dopisovatelům patří veliké díky

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
vovsky píše:to Brut
loďka samotná váží přesně 140 kg,motor 45,já s manželkou 160kg,plné nádrže benzínu asi 50kg,jídlo pití bagáž asi 120 kg,to znamená celkem +- 515 kg.
S těma vibracema bych to také tak viděl,jsou trochu větší,ale nemám to s čím stovnat a již jsem si zvykl.
Většinu cesty jsem plul asi na 3/4 plynu,když dáš plnej,tak to již rychleji nejede,jen to víc řve a více žere.
Podla toho čo píšeš pripadá na 1 HP neuveritelných 34,33 kg

- zdendaSzER
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 111
- Registrován: stř črc 23, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Jozef.
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 170
- Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Po prechode maďarskej hranice nás čakala ešte obávanejšia tortúra a to prihlásenie do Srbska.
Tak tam ešte vládol hlboký socializmus. Ale len pokiaľ sa predpisov týka. Všetky tri zložky, teda polícia, vodná polícia aj colníčky nám dali najavo, že ich to mrzí, keď musia s nami vyplňovať 6-stránkový dokument na každú posádku a to v troch exemplároch. Inak pohoda. V podstate sa o nič nezaujímali. Konali si len svoju povinnosť.
Mal som po celej trase srbskom taký dojem, že napriek dosť neusporiadanému výzoru krajiny sú títo ľudia v podstate takí istí ako my. Prejavovalo sa to napr. pri tankovaní, ale aj pri kotvení, zásobovaní , komunikácii. Vychádzali všemožne v ústrety.
Sú oveľa viac spojení s riekou ako my. Mnohých táto rieka živí. Všade bolo spústa rybárov, dostatočné množstvo reštaurácií a možností kotviť. Aj keď sú asi chudobnejší ako my dosť sa venujú vodnej turistike, nemal som pocit že by to bola výsada len nejakých horných desaťtisíc.
Po prekročení hraníc a vstupe do Srbska pri Bezdane sme pokračovali nejakých 30 km do Apatinu. Veľké historické mesto. Privítala nás pekná marína, zatiaľ oficiálne zatvorená. Ale fungovala pumpa, voda.
Ale aj tu sa našla iniciatívna policajtka (mimochodom veľmi pekná), ktorá si plnila len svoje povinnosti. Skopírovala všetkých 56 listov papiera niekde ich založila a zapísala. trvalo to celé hodinu a pol.
Táto marína je príznakom začatia kvalitnejších služieb. Je umiestnená v zátoke takže okrem presného km Vám pomôže aj pohľad na milý kostolík:
Pohodlne sme sa vyspali, predtým sme si dali Apatinské pivo (slušné) v miestnej krčme (špinavej).
Poniektorí si postavili stany na betónovom móle,aj to nám dovolili. Obávali sme sa veľkého hluku z miestnej lodenice (poznatok z vlaňajška) ale zrejme kvôli kríze bola zátoka omnoho tichšia.
Tak tam ešte vládol hlboký socializmus. Ale len pokiaľ sa predpisov týka. Všetky tri zložky, teda polícia, vodná polícia aj colníčky nám dali najavo, že ich to mrzí, keď musia s nami vyplňovať 6-stránkový dokument na každú posádku a to v troch exemplároch. Inak pohoda. V podstate sa o nič nezaujímali. Konali si len svoju povinnosť.
Mal som po celej trase srbskom taký dojem, že napriek dosť neusporiadanému výzoru krajiny sú títo ľudia v podstate takí istí ako my. Prejavovalo sa to napr. pri tankovaní, ale aj pri kotvení, zásobovaní , komunikácii. Vychádzali všemožne v ústrety.
Sú oveľa viac spojení s riekou ako my. Mnohých táto rieka živí. Všade bolo spústa rybárov, dostatočné množstvo reštaurácií a možností kotviť. Aj keď sú asi chudobnejší ako my dosť sa venujú vodnej turistike, nemal som pocit že by to bola výsada len nejakých horných desaťtisíc.
Po prekročení hraníc a vstupe do Srbska pri Bezdane sme pokračovali nejakých 30 km do Apatinu. Veľké historické mesto. Privítala nás pekná marína, zatiaľ oficiálne zatvorená. Ale fungovala pumpa, voda.

Ale aj tu sa našla iniciatívna policajtka (mimochodom veľmi pekná), ktorá si plnila len svoje povinnosti. Skopírovala všetkých 56 listov papiera niekde ich založila a zapísala. trvalo to celé hodinu a pol.
Táto marína je príznakom začatia kvalitnejších služieb. Je umiestnená v zátoke takže okrem presného km Vám pomôže aj pohľad na milý kostolík:

Pohodlne sme sa vyspali, predtým sme si dali Apatinské pivo (slušné) v miestnej krčme (špinavej).
Poniektorí si postavili stany na betónovom móle,aj to nám dovolili. Obávali sme sa veľkého hluku z miestnej lodenice (poznatok z vlaňajška) ale zrejme kvôli kríze bola zátoka omnoho tichšia.
- Jozef.
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 170
- Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Veď v tom je ten paradox.
Aj sme sa pýtali, či takýto zložitý postup musia absolvovať aj pasažieri v autách. Odpoveď bola nie.
Došli sme k jedinému vysvetleniu, že Maďari aj Srbi majú hraničné predpisy nastavené pre veľké výletné lode s 100 a viac pasažiermi.
Zaujímavosťou je možno aj to, že po Dunaji pravidelne premávajú veľké osobné lode. Ak chcete napr. cez Gabčíkovskú priehradu preplávať čo najskôr, tak sa treba riadiť časmi rýchlo lodí Raketa. Ináč môžete čakať aj tri hodiny.
Aj sme sa pýtali, či takýto zložitý postup musia absolvovať aj pasažieri v autách. Odpoveď bola nie.
Došli sme k jedinému vysvetleniu, že Maďari aj Srbi majú hraničné predpisy nastavené pre veľké výletné lode s 100 a viac pasažiermi.
Zaujímavosťou je možno aj to, že po Dunaji pravidelne premávajú veľké osobné lode. Ak chcete napr. cez Gabčíkovskú priehradu preplávať čo najskôr, tak sa treba riadiť časmi rýchlo lodí Raketa. Ináč môžete čakať aj tri hodiny.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Od těchto způsobů hraničního odbavení jsme si už odvykli, ale potěším vás popisem z odbavení na ukrajině:
Polští vodáci pluli po řekách San a Dněstr do Černého moře, ale ta řeka Dněstr jde přes Moldavsko a pak zase zpět na Ukrainu. V jednom místě je hraniční řekou, tak se musí plout u ukrainského břehu až do místa kde je celnice a pak přejet na stranu moldavskou. Háček bal v tom, že ta celnice je na mostě přes řeku a oni jim nedovolili přeplout na protější břeh, museli se vechat vytáhnout na vlek traktoru, přejet po mostě po silnici, odbavit se celně (asi 2hodiny) a na druhém břehu se zase nechat spustit na vodu.
Tak to je jen pro velmi odolné jedince. Takže buďte rádi, může být hůře.
Polští vodáci pluli po řekách San a Dněstr do Černého moře, ale ta řeka Dněstr jde přes Moldavsko a pak zase zpět na Ukrainu. V jednom místě je hraniční řekou, tak se musí plout u ukrainského břehu až do místa kde je celnice a pak přejet na stranu moldavskou. Háček bal v tom, že ta celnice je na mostě přes řeku a oni jim nedovolili přeplout na protější břeh, museli se vechat vytáhnout na vlek traktoru, přejet po mostě po silnici, odbavit se celně (asi 2hodiny) a na druhém břehu se zase nechat spustit na vodu.
Tak to je jen pro velmi odolné jedince. Takže buďte rádi, může být hůře.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů