Milan Koláček a Open 6,50
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

V bývalém dolu Ferdinand v Babicích u Brna si Milan Koláček na lodi (závodní speciál nejmenší třídy Open 6,50) odpracoval poctivých 3000 hodin. Jde u nás o jedinou celokarbonovou jachtu - dosahující rychlosti přes 25 uzlů - postavenou z materiálů a technologie, které se používají v leteckém průmyslu a ve F1. Však takový "špás" přijde na 50 000 eur. Před vlastní stavbou Milan sbíral zkušenosti ve Velké Británii, Irsku a na Novém Zélandu. V námořním jachtingu už získal v závodech mistrovství světa druhou a třetí příčku.
Délka jachty, nyní již nazvané "FOLLOW ME", je 6,5 metru, šířka trupu 3 m, výška stěžně 14 m a ponor dělá 2 m. Technické plány lodě koupil od Francouze Samuela Manuarda. Transat 6,50 patří mezi nejoblíbenější sólové jachtařské závody. Konají se každý lichý rok a vyráží se z francouzského přístavu La Rochelle. Na start závodu je nutné se kvalifikovat zdoláním 1000 mil sólo a účastí v mnoha náročných plavbách. "Nesoupeří se v rukavičkách. Nejdrzejší jsou Francouzi", Prozrazuje Koláček. Závodníci nejsou spojeni s týmy, tudíž je nemají možnost říjmu meteorologických zpráv, což dělá závod ještě extrémější. Dvěstěkilogramovou bílou jachtu se startovním číslem 759 Milan zahákl za Tranzita a vydal se do La Rochelle po svých třicátých narozeninách (17.7.1979). "Zpátky bych chtěl dorazit v době, kdy bude na brněnském Výstavišti probíhat listopadový SPORT Life," plánuje mořeplavec.
Zdroj: Listy jižní Moravy
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Tady ticho a přitom v neděli byl odstartován závod....
Start 31. ročníku extrémního sólového závodu Transat 6.50 spustil lavinu velkého nárůstu sledovanosti www.transat650.org
Kromě toho, že můžete sledovat neustálé pořadí závodníků, které je aktualizované zrhuba co 4 hodiny, bylo možné se také virtuálně přihlásit k závodu s Vámi vybranou loďkou.
Start 31. ročníku extrémního sólového závodu Transat 6.50 spustil lavinu velkého nárůstu sledovanosti www.transat650.org
Kromě toho, že můžete sledovat neustálé pořadí závodníků, které je aktualizované zrhuba co 4 hodiny, bylo možné se také virtuálně přihlásit k závodu s Vámi vybranou loďkou.

- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Milan Koláček v Brně představí svůj prototyp
Milan Koláček v Brně představí svůj prototyp
Třicetiletý jachtař ze Zastávky u Brna se chce s unikátní celokarbonovou plachetnicí FOLLOW ME postavit na start legendárního závodu Transat 6.50. Letos loď úspěšně otestoval ve francouzském La Rochelle a vystaví ji v pavilonu Z.
FOLLOW ME je jedinou plachetnicí třídy Classe Mini vyrobenou ze superlehkých materiálů, které se jinak používají v leteckém průmyslu či ve formuli 1. Závodní speciál o délce 21 stop je vybaven naklápěcím kýlem, přečerpávacím vodním balastem, profilovanými daggerboardy, dvěma výklopnými kormidly a natáčecím a naklápěcím stěžněm. Milan Koláček si plachetnici vlastnoručně postavil v garáži v Babicích u Brna, když tři roky před tím získával zkušenosti se stavbou závodních plachetnic v Irsku a na Novém Zélandu. Prototyp byl pokřtěn letos v červenci a odborníci se shodují, že taková loď u nás ještě postavena nebyla.
http://www.bvv.cz/i2000/Akce/b-boat.nsf ... Format=jpg
Díky unikátní technologii váží kompletně vybavená plachetnice pouhých 700 kilogramů a může plout rychlostí až 25 uzlů. Při prvních plavbách takové zatížení nebylo možné, ale rychlostní rekord 15,5 uzlů, který vytvořil 12. října, Milana Koláčka uspokojil. „S přítelkyní jsme FOLLOW ME tři měsíce testovali a zkoušeli v La Rochelle, kde jsme byli přítomni i při startu letošního ročníku Transat 6.50. S lodí a jejím dokončením jsem spokojen,“ říká jachtař. „Zpočátku jsem se potýkal s drobnými problémy, jak už to u těchto komplikovaných a velmi zranitelných lodí chodí. Takže první dva měsíce byly spíš o "opravování" než o jachtění. V říjnu jsem už jezdil v náročných podmínkách a loď prošla řádnými zatěžkávacími zkouškami. Učil jsem se novým manévrům a ovládání komplikované lodi,“ popisuje Milan Koláček. Přes zimu chce doladit ještě několik věcí jako výrobu náhradního kormidla a opravných setů pro případné zlomení některých extrémně namáhaných prvků. „To abych byl připraven na rychlé opravy bez nutných návratů na pevninu. Taky mě čeká instalace solárních panelů pro dobíjení energií a dalších drobností, které usnadní plavbu v podpalubí,“ vysvětluje závodník nezbytné přípravy. Kvalita lodi se prokáže už příští rok, kdy chce Milan Koláček absolvovat osm závodů včetně trasy z Francie na Azory a zpět. O rok později pak plánuje Transat.6.50, plavbu napříč Atlantikem v jednom z nejextrémnějších sólo jachtařských závodů světa, při kterém je závodník měsíc odkázán sám na sebe.
Jedinečná loď FOLLOW ME je už od července doma ve Francii, ale teď se na krátko vrátila do Brna, aby se představila návštěvníkům Mezinárodní výstavy boat Brno. Milan Koláček bude v pavilonu Z přítomen od 5. až do 8. listopadu a je připraven odpovídat na všechny otázky. „Na boat Brno je naším cílem přiblížit veřejnosti závodní speciál a celokarbonovou loď posledního designérského trendu. Věříme, že se na ni přijde podívat hodně lidí
a nám to pomůže najít podporu projektu,“ říká jachtař, který si stavbu závodního speciálu financoval hlavně z vlastních zdrojů. Teď se chce zaměřit na finanční zajištění projektu Transat 6.50, pro který hledá další partnery.
Třicetiletý jachtař ze Zastávky u Brna se chce s unikátní celokarbonovou plachetnicí FOLLOW ME postavit na start legendárního závodu Transat 6.50. Letos loď úspěšně otestoval ve francouzském La Rochelle a vystaví ji v pavilonu Z.
FOLLOW ME je jedinou plachetnicí třídy Classe Mini vyrobenou ze superlehkých materiálů, které se jinak používají v leteckém průmyslu či ve formuli 1. Závodní speciál o délce 21 stop je vybaven naklápěcím kýlem, přečerpávacím vodním balastem, profilovanými daggerboardy, dvěma výklopnými kormidly a natáčecím a naklápěcím stěžněm. Milan Koláček si plachetnici vlastnoručně postavil v garáži v Babicích u Brna, když tři roky před tím získával zkušenosti se stavbou závodních plachetnic v Irsku a na Novém Zélandu. Prototyp byl pokřtěn letos v červenci a odborníci se shodují, že taková loď u nás ještě postavena nebyla.
http://www.bvv.cz/i2000/Akce/b-boat.nsf ... Format=jpg
Díky unikátní technologii váží kompletně vybavená plachetnice pouhých 700 kilogramů a může plout rychlostí až 25 uzlů. Při prvních plavbách takové zatížení nebylo možné, ale rychlostní rekord 15,5 uzlů, který vytvořil 12. října, Milana Koláčka uspokojil. „S přítelkyní jsme FOLLOW ME tři měsíce testovali a zkoušeli v La Rochelle, kde jsme byli přítomni i při startu letošního ročníku Transat 6.50. S lodí a jejím dokončením jsem spokojen,“ říká jachtař. „Zpočátku jsem se potýkal s drobnými problémy, jak už to u těchto komplikovaných a velmi zranitelných lodí chodí. Takže první dva měsíce byly spíš o "opravování" než o jachtění. V říjnu jsem už jezdil v náročných podmínkách a loď prošla řádnými zatěžkávacími zkouškami. Učil jsem se novým manévrům a ovládání komplikované lodi,“ popisuje Milan Koláček. Přes zimu chce doladit ještě několik věcí jako výrobu náhradního kormidla a opravných setů pro případné zlomení některých extrémně namáhaných prvků. „To abych byl připraven na rychlé opravy bez nutných návratů na pevninu. Taky mě čeká instalace solárních panelů pro dobíjení energií a dalších drobností, které usnadní plavbu v podpalubí,“ vysvětluje závodník nezbytné přípravy. Kvalita lodi se prokáže už příští rok, kdy chce Milan Koláček absolvovat osm závodů včetně trasy z Francie na Azory a zpět. O rok později pak plánuje Transat.6.50, plavbu napříč Atlantikem v jednom z nejextrémnějších sólo jachtařských závodů světa, při kterém je závodník měsíc odkázán sám na sebe.
Jedinečná loď FOLLOW ME je už od července doma ve Francii, ale teď se na krátko vrátila do Brna, aby se představila návštěvníkům Mezinárodní výstavy boat Brno. Milan Koláček bude v pavilonu Z přítomen od 5. až do 8. listopadu a je připraven odpovídat na všechny otázky. „Na boat Brno je naším cílem přiblížit veřejnosti závodní speciál a celokarbonovou loď posledního designérského trendu. Věříme, že se na ni přijde podívat hodně lidí
a nám to pomůže najít podporu projektu,“ říká jachtař, který si stavbu závodního speciálu financoval hlavně z vlastních zdrojů. Teď se chce zaměřit na finanční zajištění projektu Transat 6.50, pro který hledá další partnery.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Milan Koláček se podělí o svoje zážitky z první sezóny
Milan Koláček se podělí o svoje zážitky z první sezóny
Jeho celokarbonový speciál Transat 6,50 sice kotví ve Francii, ale námořní jachtař Milan Koláček bude na začátku října v Brně. Na veletrhu Boat Brno bude přednášet o tom, co chystá na příští sezonu.
A mluvit bude i o své lodi, která si svými technologiemi nezadá s formulemi. Je totiž vyrobena z materiálů, které se používají na výrobu těch největších závodních jedno- i vícetrupých lodí a trimaranů nebo třeba v leteckém průmyslu. A tytéž materiály byste našli i na nejrychlejších závodních vozech na světě.
Na co je? Přece na Transat 650, jeden z nejextrémnějších jachtařských závodů na světě. Název je výmluvný, cílem je přeplout Atlantik na lodi o délce 6,5 metru. Čech už na závodě jednou uspěl – před třemi roky vybojoval David Křížek třetí místo.
Přednáška Milana Koláčka proběhne v sobotu 9. října ve dvě hodiny odpoledne v pavilonu P, sále P1
http://www.bvv.cz/i2000/Akce/b-boat.nsf ... NAV=1&ID=0
Jeho celokarbonový speciál Transat 6,50 sice kotví ve Francii, ale námořní jachtař Milan Koláček bude na začátku října v Brně. Na veletrhu Boat Brno bude přednášet o tom, co chystá na příští sezonu.
A mluvit bude i o své lodi, která si svými technologiemi nezadá s formulemi. Je totiž vyrobena z materiálů, které se používají na výrobu těch největších závodních jedno- i vícetrupých lodí a trimaranů nebo třeba v leteckém průmyslu. A tytéž materiály byste našli i na nejrychlejších závodních vozech na světě.
Na co je? Přece na Transat 650, jeden z nejextrémnějších jachtařských závodů na světě. Název je výmluvný, cílem je přeplout Atlantik na lodi o délce 6,5 metru. Čech už na závodě jednou uspěl – před třemi roky vybojoval David Křížek třetí místo.
Přednáška Milana Koláčka proběhne v sobotu 9. října ve dvě hodiny odpoledne v pavilonu P, sále P1
http://www.bvv.cz/i2000/Akce/b-boat.nsf ... NAV=1&ID=0
porad ke shlednuti zde
- Corwin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha / Stará Boleslav
Ani se tu neprobrala (nebo jsem nenašel) Milanova úspěšně našlápnutá sezona.
23. 04. 2012 - vítězství v závodu Pornichet Select (dojelo 17 z 55-ti lodí)
7.5.2012 - vítězství v double handed závodu (dva jachtaři) na lodi 824 - TeamWork [s](surf prkno, vítěz minulého Minitransatu 6,5).[/s]
EDIT2: vítězem minulého Minitransatu byla loď 747 Magnum z týmu TeamWork
Milane R*E*S*P*E*C*T
Zítra 13.5.2012 Milan startuje do dalšího double handed závodu UKFASTNET 650 - opět na lodi Teamwork - výsledky by měly jít trackovat zde:
http://www.rwyc.org/ukfastnet650-2012-tracking/
Osobně fandím Milanovi víc, když jede na GABEN > Folow me - a) obdivuju odhodlání s jakým tahle loď vznikla [s] b) teamwork se mi jako loď nelíbí[/s]
EDIT: překlepy + doplnění
13.5. EDIT 2: úprava dle připomínky následujícího příspěvku od "panak-ml". Moje chyba....
23. 04. 2012 - vítězství v závodu Pornichet Select (dojelo 17 z 55-ti lodí)
7.5.2012 - vítězství v double handed závodu (dva jachtaři) na lodi 824 - TeamWork [s](surf prkno, vítěz minulého Minitransatu 6,5).[/s]
EDIT2: vítězem minulého Minitransatu byla loď 747 Magnum z týmu TeamWork
Milane R*E*S*P*E*C*T



Zítra 13.5.2012 Milan startuje do dalšího double handed závodu UKFASTNET 650 - opět na lodi Teamwork - výsledky by měly jít trackovat zde:
http://www.rwyc.org/ukfastnet650-2012-tracking/
Osobně fandím Milanovi víc, když jede na GABEN > Folow me - a) obdivuju odhodlání s jakým tahle loď vznikla [s] b) teamwork se mi jako loď nelíbí[/s]
EDIT: překlepy + doplnění
13.5. EDIT 2: úprava dle připomínky následujícího příspěvku od "panak-ml". Moje chyba....
Naposledy upravil(a) Corwin dne ned kvě 13, 2012 10:10 am, celkem upraveno 1 x.
- Corwin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha / Stará Boleslav
Další Milanův úspěch v Clase mini.
na závodě Trophée Marie Agnes Peron (200mil) výborné druhé místo.
Průběh závodu si jde přehrát na adrese: http://yb.tl/map2012
Celkové výsledky jsou tamtéž v liště "LEADERBOARD"
Gratuluju!
na závodě Trophée Marie Agnes Peron (200mil) výborné druhé místo.
Průběh závodu si jde přehrát na adrese: http://yb.tl/map2012
Celkové výsledky jsou tamtéž v liště "LEADERBOARD"
Gratuluju!
- panak-ml
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Srbsko
- Kontaktovat uživatele:
Milan odstartoval do dalšího závodu sezony:
Les Sables – les Acores – Les Sables
Bude bojovat nejen o vítězství v této regatě, ale také o celkové prvenství v Classe Mini a ve francouzském šampionátu sólového jachtingu. Před posledním závodem sezóny je Milan v hodnocení šampionátu ve vedení. Nejdůležitější však bude tato regata a vítěz bere vše.
Začal dobře, tak ať mu to vydrží až do cíle
průběh závodu je možno sledovat zde
Les Sables – les Acores – Les Sables
Bude bojovat nejen o vítězství v této regatě, ale také o celkové prvenství v Classe Mini a ve francouzském šampionátu sólového jachtingu. Před posledním závodem sezóny je Milan v hodnocení šampionátu ve vedení. Nejdůležitější však bude tato regata a vítěz bere vše.
Začal dobře, tak ať mu to vydrží až do cíle



průběh závodu je možno sledovat zde
3.místo
BRAVO! BRAVO! BRAVO!
3.místo!!!!
Neuvěřitelný úspěch Milana Koláčka.
Milan podle mě tímto potvrdil, že patří v současnosti mezi nejlepší sólo jachtaře na světě.
Gratuluji!!!
tady odkaz na stránky závodu:
http://www.lessables-lesacores.com/arti ... prototypes
3.místo!!!!
Neuvěřitelný úspěch Milana Koláčka.
Milan podle mě tímto potvrdil, že patří v současnosti mezi nejlepší sólo jachtaře na světě.
Gratuluji!!!
tady odkaz na stránky závodu:
http://www.lessables-lesacores.com/arti ... prototypes
Dokumentární film o Milanu koláčkovi na ČT Sport
Program ČT Sport uvede 25. prosince 2012 původní dokument "Sám ve vlnách" o cestě Milana Koláčka k sólovému jachtingu Classe Mini. Premiéra je ve 14.30 na programu ČT Sport. Viz.: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 400061013/
[mod="Libor"]flinte .....
Tvůj první příspěvěk a hned ho dáš 3x.....Co tím sleduješ? Nestačilo by to jednou? Ostatní 2 jsem smazal.[/mod]
[mod="Libor"]flinte .....

Tvůj první příspěvěk a hned ho dáš 3x.....Co tím sleduješ? Nestačilo by to jednou? Ostatní 2 jsem smazal.[/mod]
Narazil jsem na toto. Je Milanova loď opravdu na prodej?
http://www.lodninoviny.cz/videa/clanky/ ... -jachtingu
http://www.lodninoviny.cz/videa/clanky/ ... -jachtingu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti