jaký motor

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Re: Délka nohy motoru

Příspěvekod alffa » pát led 15, 2010 8:58 pm

vesnican píše:Ahoj vespolek, prosil bych, zda mi někdo neporadí, jak se volí délka nohy

Musíš si to tady trochu projít. Tato informace zde je. ;)
alffa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 15, 2010 9:40 pm

Máš peťmetrový kajuťák, ale čo? Plachetnicu? Motoráček?
Uživatelský avatar
vesnican
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: sob črc 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hýskov

Příspěvekod vesnican » pát led 15, 2010 10:42 pm

Mám motorák a nemá klasický kýl. Ale ptejte se ještě včerejšího suchozemce, jak se to jmenuje :-)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 15, 2010 11:26 pm

Zadná časť lode kde sa dáva motor sa volá zrkadlo. Na motore nad vrtulou je taká kvapkovitá plocha kolmá na nohu. To sa volá antikavitačná doska. Táto antikavitačná doska by mala byť asi 3-5 cm pod najnižším bodom zrkadla. Ak je tento najnižší bod rkadla nad vodou, lebo aj to môže byť, tak tá antikavitačná doska musí byť ponorená vo vode, ťažko povedať kolko, treba to odskúšať. Musí byť však tak hlboko, aby pri jazde vrtula nesala vzduch. To by sa prejavilo vírom bublín za loďou a slabým ťahom motora.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Délka nohy motoru

Příspěvekod david » pát led 15, 2010 11:28 pm

ne vrtule, ale antikavitační deska (ta hliníková placka nad vrtulí ) cca3-5 cm pod dnem, podle tvaru dna, rychlosti atd.



á denis byl rychlejší :(
Uživatelský avatar
vesnican
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: sob črc 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hýskov

Příspěvekod vesnican » pon led 18, 2010 12:40 pm

Mockráte děkuji, vidím, že to musí být opět ta krátká noha... deska byla pod vodou, vzduch to nepřisávalo, kolik byla pod vodou si nepamatuji, ale dlouhá by rozhodně byla podstatně hlouběji.
Ahojte na vodě F
Uživatelský avatar
romanva
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod romanva » pát srp 27, 2010 10:38 am

Ahoj
Chtěl bych si pořídit záložní motor na motorový člun, ale protože jsem v začátcích a mé zkušenosti jsou téměř nulové,potřeboval bych radu, abych nekoupil něco co mi bude k ničemu. Mám kajutový člun 6m s váhou 1100kg. Moje představa je že by to asi měl být nějaký třeba i starší(ne moc) dvoutakt kvůli váze, aby byl schopen mě dostrkat v případě poruchy do nějakého bezpečného místa i proti proudu řek. Předpokládám, že bude spíš stále uložený v lodi (místo by bylo) a třeba ani nikdy nepojede, ale pro jistotu bych ho rád měl. V případě nouze by se namontoval na koupací plato. Myslel jsem že by mohl stačit tak 2-3 koně, ale nevím jestli to utlačí. Elektromotor jsem zavrhl - co kdyby byla závada zrovna v baterce. Hlavní motor mám vestavěný 90hp, takže se snažím šetřit s váhou
všeho co do lodi dám, tak hledám co nejlehčí řešení. Ještě mám jednu hloupou otázku: může být vůbec takovýhlo motor uložený naležato aniž by se mu něco stalo? U dvoutaktu by to snad vadit nemuselo - nebo se pletu?
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát srp 27, 2010 10:50 am

Ja by som kúpil minimálne 5 HP dvojtakt, kvôli váhe a skladovania.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát srp 27, 2010 10:51 am

lepší by byla 4 s dobíjením ( případ vybitá baterka ) a asi z dlohou nohou. váha je kolem 24 kg
ležet může, buď svíčkou dolů, nebo na boku, výfukovým kanálem dolů - t.j. obvykle řadicí pákou nahoru
Uživatelský avatar
romanva
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod romanva » pát srp 27, 2010 11:20 am

S tím dobíjením bych to možná neřešil. Když někam dojedu, můžu baterku dobít na břehu. Ačkoliv, když už by to byl takovýhle motor a mohl bych si vybrat mezi nima, tak by asi vyhrál s dobíjením.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pát srp 27, 2010 11:33 am

romanva píše:Ahoj
Chtěl bych si pořídit záložní motor na motorový člun, ale protože jsem v začátcích a mé zkušenosti jsou téměř nulové,potřeboval bych radu, abych nekoupil něco co mi bude k ničemu. Mám kajutový člun 6m s váhou 1100kg........


Já mám člun o něco menší a lehčí. Taky zřejmě nižší. Záložák jsem měl Johnson 3,3HP a jelo mi to s ním asi 8km/hod. S větrem a proudem nebyl problém. Po jeho odcizení mám nyní Suzuki 2,2Hp. S tou mi to jede tak do 6km/hod a silný vítr či proud by již mohl být problém. Oboje dvoutakt bez řazení, což je výhoda nižší váhy. Mám na lodi sklopný držák záložního motoru a při jízdě motor vždy na něm. Vycházím z toho, že hlavní motor vypoví funkci v nejméně vhodné chvíli (budeš v proudu, komoře, nebo blízko břehu ve vlnách u moře), takže záložák v podpalubí je málo operativní. Já skočím k držáku, sklopím ho, otevřu odvzdušnění a ventil a za 30 vteřin zase jedu. (zatím jsem to nepotřeboval, ale mám to natrénované :) )
U Tvé lodi bych to taky viděl minimálně na ty 4HP jak psal David. Pokud bys chtěl na moře, tak raději 5.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát srp 27, 2010 12:46 pm

romanva píše:S tím dobíjením bych to možná neřešil. Když někam dojedu, můžu baterku dobít na břehu. .


no ono těch zásuvek po břehu zas tak moc není :)
Uživatelský avatar
romanva
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod romanva » pát srp 27, 2010 3:23 pm

Jak jsem psal, teprve si všechno osahávám a zjišťuju co je jak lepší udělat a tak si rád nechám poradit od zkušenějších , než abych na to zdlouhavě přicházel sám. Zatím mi z toho teda vychází že by to měl být motor 4-5 hp a nejlépe pořídit sklopný držák a motor vozit za plavby na něm.Musím to nějak promyslet, protože chci přes zimu dodělávat to koupací plato, tak to nějak skloubit s tím motorem a aby to nebyl paskvil.Pár podobných lodí jsem už viděl, ale žádný neměl řešen záložní motor, tak musím hledat dál.
U jedné lodi jsem viděl držák přidělaný na "Z" noze. To se mi docela líbilo, že by šlo normálně řídit, ale na mou nohu to není jak přidělat a asi by to vadilo při vyklopení. Radši budu hledat už vymyšlené a ověřené. Kdyby byly nějaké fotky jak to máte kdo vyřešené, byl bych vděčný.
Já jsem taky trénoval, ale s pádlama. Vytažený jsou sa tři vteřiny, za pět už se to hýbe, ale jak foukne proti, tak couvám a to jsme pádlovali dva a proud nebyl skoro žádný. V jednom si to neumím vůbec představit a navíc ve dvou jsme toho měli za chvilku dost. Ta loď má poměrně vysoký bok, takže jsme byli jako dva šašci.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pát srp 27, 2010 4:03 pm

Já mám loď s přívěsným motorem.
Vedle motoru vpravo mám na zrcadle tenhle sklopný držák se záložním motorem:
Obrázek
vlevo mám žebříček.
Motor to bude chtít určitě s dlouhou nohou jak psal David, jinak na něj nedosáhneš, když bude ve vodě.
Koukej po inzerátech, dost se toho nabízí. Chce to si dobře vybrat a nebrat hned něco 20 let starého. Záložní motor by měl být spolehlivý.
Já motor párkrát za sezonu na vodě vyzkouším. Pokaždé pak doma vypustím plovákovou komoru, aby se to nezalepilo olejem když se odpaří benzín. Na sezonu dávám čerstvý benzín. Před uložením na zimu motor očistím a prostříkám konzervačním olejem.

PS: vzhledem k tomu, jak se tu vehementně disktuje o jízdě v kluzu s 5HP by se tu mělo najít dost zklamaných, kteří si pořizují silnější motor a těch 4 až 5HP budou prodávat. 8)
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pát srp 27, 2010 4:15 pm

Sorry za OT, ale nemohu se v této souvislosti nepodělit o legrační setkání na dovolené.

Poklízel jsem si v přístavu loď a všiml si manželů, co po mně pokukovali a o něco se přeli. Paní se pak osmělila a zeptala se mne, jestli ten druhý motor tam mám proto, aby mi to jelo rychleji.
Když jsem jí odpověděl, že je to záložní pro případ nouze, tak ten její povyrostl o půl metru a řekl: "sem Ti říkal že seš blbá!!" :lol:
Naposledy upravil(a) AdsBot [Google] dne sob srp 28, 2010 9:39 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát srp 27, 2010 4:33 pm

V této souvislosti mě napadla otázka: Počítá se záložní motor do celkového výkonu motorů a je tudíž třeba při překročení 15kw mít povinně pojistku? Na př. v předpisu
o placení viněty v HR se mluví o celkově instalovaném výkonu. Teoreticky by mohli pracovat najednou.
Uživatelský avatar
romanva
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod romanva » sob zář 18, 2010 2:25 pm

Tak ten pantograf se mi líbí a už jsem koukal, že to ani není extrémně drahé, tak ho asi namontuju. Možná bude nejlepší když si na jaře nějaký motor někde půjčím a vyzkouším a pak teprve pořídím. Určitě jsou nějaké půjčovny, nebo možná by se našel někdo na Labi kdo by na chvilku svůj motorek vyzkoušel na mé lodi.
Jinak s tou nejmíň vhodnou chvílí to je pravda. Mě se podařilo svlíknout matku i s vrtulí před vratama do komory Poděbrady a k tomu to bylo v neděli a v pondělí byl svátek. Vrtuli jsem měl, ale matku ne a ne najít a v neděli jsem neměl šanci něco sehnat, takže mě zachránila místo matky sponka na hadici a pomalu bez řazení jsme dojeli zpátky do Týnce. Být to v týdnu, tak se dá matka třeba i vytočit na soustruhu. Ale to už sem nepatří. Zatím děkuju za cenné rady
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte bře 08, 2011 10:00 pm

Když chcete super motor tak jedině tento :mad: Nemá chybuObrázek

Uploaded with ImageShack.us
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte bře 08, 2011 10:59 pm

mořskej racek made in GB. nemá chybu
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte bře 08, 2011 11:39 pm

mít zbytečných 500 euro tak si ho koupím pochopitelně na ozdobu někam bych si ho pověsil.
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 419
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » stř bře 09, 2011 8:56 am

Asi si stojim na vedeni, ale co ze je to na ty fotce? Nemit to vrtuli, vypada to jak pipa.
Uživatelský avatar
FrantaH
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: pon lis 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod FrantaH » stř bře 09, 2011 12:22 pm

Více o rackovi je tady:
http://www.britishseagullparts.com/

Na dotaz "british-seagull" se vygůglí spousta obrázků a videa z jeho používání.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv bře 24, 2011 9:58 pm

Tenhle bych snad opravil i já asi vyměním za můj DAF :mad: Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
Jaarek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: čtv pro 29, 2005 2:11 pm
Reputace: 14
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jaarek » sob bře 26, 2011 12:15 pm

To vypadá zajímavě ;)

Máš nějaký odkaz na ten motor? Ale spíše to je asi parní stroj ne? :o
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob bře 26, 2011 2:26 pm

Spíše bych to tipoval na pohon stlačeným vzduchem. Chybí tomu Watův regulátor otáček a šoupátkový rozvod. Nejspíš to bude nějaký demonstrační model.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host