Mahagonový motorový člun
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Takže,laminece,znovu tmelení,broušení,tmelení...............to zná každý,nebudu plýtvat místem! Nátěr 3krát epoxi základ,4krát epoxi vrchní do vody. 4krát proto,že červená špatně kryje,a základ stále prosvítal.
No a pokládání paluby
A samozřejmně předtím jsem natahal novou elektriku,kdo by se tam pak plazil
Borty
To,že jsem použil starou palubu s novou dýhou mi ušetřilo hodně práce.Dýhování stálo stejně jako nová překližka,ale dýha má sílu 1.5mm! PS...Všimněte si,jak používám přístřešek k opírání a otácčení člunu,( váží cca 300 kg),a veškerou manipulaci včetně sundání z vozíku jsem dělal sám,aniž bych podával nějaké vzpěračské výkony.Až při opětovném nakládání nás na to bylo pět

No a pokládání paluby

A samozřejmně předtím jsem natahal novou elektriku,kdo by se tam pak plazil



Borty


To,že jsem použil starou palubu s novou dýhou mi ušetřilo hodně práce.Dýhování stálo stejně jako nová překližka,ale dýha má sílu 1.5mm! PS...Všimněte si,jak používám přístřešek k opírání a otácčení člunu,( váží cca 300 kg),a veškerou manipulaci včetně sundání z vozíku jsem dělal sám,aniž bych podával nějaké vzpěračské výkony.Až při opětovném nakládání nás na to bylo pět

- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
No a pak broušení,lakování,brušení,lakování.........8 vrstev syntetického laku na lodě,výrobce Řecko,jméno jsem zapoměl,ale pokud by byl zájem-zjistím! a pak čalounění,to je ,,skoro,,moje profese-jsem sedlář.
Mezi tím když schnul lak,tak jsem leštil kování a dělal na motoru. Problém byl s klikou,protože majitel přede mnou necha do člunu napršet vodu(když už nebyl jeho
)A voda prosákla do karteru,kde zarezly ložiska.Zachránil mně až p.Pokorný z Podolí který náhodou dobrou kliku měl.Hlavu a ostatní hliníkové díly jsem nechal otryskat a pak vyleštit balotinou,blok a karter vyčistil rotačním kartáčem,zbavil vše karbonu,a natřel základen.Přez něj sejná barva jako na podponorové části.Překroužkovány písty,a sesazen motor.Nové palivové čerpadlo,nové zapalování,a hlavně úplně nový karbec,za 150.- z AUKRA
Ještě v origo krabici.Motor do lodi,a pak jsem si pozval odborníka na seřízení(jezdí s Warťasem závody)
Problémy s dobíjením(špatné relé
)koupil jsem nové eletronické-z AVIE Další problémy s teploměrem. Postupná výmněna čidla,budíku,čidla, budíku,a následné kombinace
pak jsem se vrátil k původnímu řešení,(člověk nemá mněnit co funguje
),a vrátil tam kapilárový teploměr
Při instalaci jsem si připadal trochu jako gynekolog
Poslední problém přetrvává,nemůžu sehnat otáčkoměr
Původní byl mechanický,náhon od vodní pumpy,ale chodil z prava do leva.Nepodařilo se mi ho zachránit,vnitřek se rozadl na prach.Zatím jsem nesehnal elektrický odpovídajícího průměru(65mm),a nechci kupovat nový,který neodpovídá ,,dyzajnem,,


Mezi tím když schnul lak,tak jsem leštil kování a dělal na motoru. Problém byl s klikou,protože majitel přede mnou necha do člunu napršet vodu(když už nebyl jeho



Problémy s dobíjením(špatné relé








- avalon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 547
- Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Bratislava
to calunenie mas moc pekne, nechces urobit nieco podobne aj do mojho clna??? caka ma to....
oZaj a co si pouzil ako penu pod te oble boky kokpitu? Na mojom clne to bolo povodne urobene z nejakej divnej penovej hmoty velmi pripominajucu tu co sa dnes pouziva na sedacky do aut a strieka sa do foriem. Po odstraneni kozenky totiz bolo jasne vidiet miesta kde ta pena vytiekla a aj miesta kde sa ani nedostala....





- Ante
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 267
- Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
maxik1958 píše: Poslední problém přetrvává,nemůžu sehnat otáčkoměrPůvodní byl mechanický,náhon od vodní pumpy,ale chodil z prava do leva.Nepodařilo se mi ho zachránit,vnitřek se rozadl na prach.Zatím jsem nesehnal elektrický odpovídajícího průměru(65mm),a nechci kupovat nový,který neodpovídá ,,dyzajnem,,
![]()
co do starého obalu napasovat nové vnitřnosti ?
- lubo52
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 91
- Registrován: pát srp 22, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Lysabon
Ahoj Maxíku jám mám také v jedmom člunu taky wartburka a mažu1:50 OMV z Avaryachtu, Jám mám motor bez vratky a jinak upravený, nemám na hlavě řemenice ,ale z boku nasazený směšovač vody s výfukem. Jak chladíš výfuk? Můj člun měl mahagonovou příd ale jinak v super stavu(posledních 10let stál pod plachtou v garáži) na mahogonu byl poraskaný lak a chycená dýha čenou plísní v prasklinách. Při broušení se mi podařilo dýhu probusit tak je pryč. Na takouvou krásnou rekonstrukci jako ty nemám, ješte jednou klobouk dolu před tvoji trpělivostí a umem.
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Ante píše:maxik1958 píše: Poslední problém přetrvává,nemůžu sehnat otáčkoměrPůvodní byl mechanický,náhon od vodní pumpy,ale chodil z prava do leva.Nepodařilo se mi ho zachránit,vnitřek se rozadl na prach.Zatím jsem nesehnal elektrický odpovídajícího průměru(65mm),a nechci kupovat nový,který neodpovídá ,,dyzajnem,,
![]()
co do starého obalu napasovat nové vnitřnosti ?
Problém je,že chodil z prava do leva.....to se dneska nedělá

- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
[quote="lubo52"]Ahoj Maxíku jám mám také v jedmom člunu taky wartburka a mažu1:50 OMV z Avaryachtu, Jám mám motor bez vratky a jinak upravený, nemám na hlavě řemenice ,ale z boku nasazený směšovač vody s výfukem. Jak chladíš výfuk? Můj člun měl mahagonovou příd ale jinak v super stavu(posledních 10let stál pod plachtou v garáži) na mahogonu byl poraskaný lak a chycená dýha čenou plísní v prasklinách. Při broušení se mi podařilo dýhu probusit tak je pryč. Na takouvou krásnou rekonstrukci jako ty nemám, ješte jednou klobouk dolu před tvoji trpělivostí a umem.
[/quoteJá to mám udělaný tak,že voda z motoru odtéká výfukem,u Neptuna jsem to řešil tak,že jsem udělal dvouokruhové chlazení-v motoru nemrzka,výmněník,a teplá voda výfukem ven!
........Není problém schodit palubu a předýhovat!
[/quoteJá to mám udělaný tak,že voda z motoru odtéká výfukem,u Neptuna jsem to řešil tak,že jsem udělal dvouokruhové chlazení-v motoru nemrzka,výmněník,a teplá voda výfukem ven!

Naposledy upravil(a) maxik1958 dne sob led 23, 2010 4:47 pm, celkem upraveno 1 x.
- Ante
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 267
- Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
maxik1958 píše:Ante píše:maxik1958 píše: Poslední problém přetrvává,nemůžu sehnat otáčkoměrPůvodní byl mechanický,náhon od vodní pumpy,ale chodil z prava do leva.Nepodařilo se mi ho zachránit,vnitřek se rozadl na prach.Zatím jsem nesehnal elektrický odpovídajícího průměru(65mm),a nechci kupovat nový,který neodpovídá ,,dyzajnem,,
![]()
co do starého obalu napasovat nové vnitřnosti ?
Problém je,že chodil z prava do leva.....to se dneska nedělá
pokud trváš na chodu z prava doleva tak by to si taky šlo, uzpůsobit budík aby chodil obráceně, ale to netuším jak se dělá.
pokud na směru netrváš taky by asi šlo si namalovat nový ciferník podle starého jen obráceně.
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Aha,já bych mohl přehodi jen rámeček ale nemůž sehnat(za rozumno) otáčkoměr okolo 5000 otáček průměr 65 mm
mám VDO ale tebmá 60mm,pak mám PAL (ze škodovky) ten má
no prostě moc...problém,že všichni dělaj jiný uchycení v přístroji,tak jsem to nedokázal přehodit(nejse mechanik měřících přístrojů,a taky....ty voči už nejsou co bejvaly
)už jsem koupil i sčítač impulzů,takže nemusim mít nutně otáčkoměr z dvoutakta 




- Ante
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 267
- Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
ten průměr 65 by měl jít nabastlit do toho původního futrálu jen se asi bude muset namalovat a vytisknout na nějakou folii nový ciferník.
koukám že jsi taky z Prahy tak na to někdy mužem mrknout, mechanik měřících přístrojů taky nejsem, ale nějaký čas jsem se živil autoelektrikou a ve volných chvilkách se pokouším o modelářství, takže použít něco na něco úplně jiného je normálka
koukám že jsi taky z Prahy tak na to někdy mužem mrknout, mechanik měřících přístrojů taky nejsem, ale nějaký čas jsem se živil autoelektrikou a ve volných chvilkách se pokouším o modelářství, takže použít něco na něco úplně jiného je normálka

- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Rád se stebou seznámím osobně
právě že nemám žádnej o průměru 65
kdybych ho měl,tak ciferník není problém,a nemusí se to dávat do origo obalu,ten není vidět,jen bych dal stejný rámeček,ty mám v zásobě! Už jsem přemýšlel,že místo otáčkoměru bych tam dal třebo ampérmetr? Ale na co......Možná zatím vytočím mahagonový špunt
a třeba mezitím člun prodám
a bude schánět někdo jiný!




- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Tak se pomalu blížím k závěru.Poslední týden v červenci 2009 jsem naložil člun na vlek a vypravili jsme se na dovolenou na Labe,kam jezdíne už 5 let.Tam také proběhla zkušební plavba,pravda,ještě bez předního skla.Člun se choval skvěle,jen jsem vychytal pár drobností(seřízení řazení,množství chladicí vody,dotažení ucpávky,atd)Netroufal jsem si na žádné delší plavby,protože jsem člun ještě neměl na papírech,ale užili jsme si sním radosti dost a dost
To nejsem já,ale můj syn s,,kámou,,
Já byl na břehu.



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů