Mikrohausbot
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Pokud tedy stačí, aby byla splněna jedna podmínka a plavidlo evidenci nepodléhá, jak píše Felix, tak muj Jaguar 22 evidenci tedy nepodléhá, protože má strojní zařízení 2kW což je do 4kW a motorové čluny co mám, tak zas mají 0m[sup]2[/sup] plachet, což je do 12m[sup]2[/sup] tudíž také nepodléhají??
Aspoň tak to chápu z Felixova příspěvku.
Aspoň tak to chápu z Felixova příspěvku.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
TataSi, já také vidím, že není úplně šťastné diskutovat rozdíl mezi předchozím a současným zněním zákona v tomto vláknu, ale ta diskuse zde vznikla ve chvíli, kdy Bahno přemýšlel, do jakých parametrů se musí vejít se svým projektem, aby nepodléhal povinnosti registrace. Ukázalo se při té příležitosti, že zákonné podmínky se za poslední roky změnily způsobem velmi zásadním a ukazuje se průběžně, že to není každému zcela jasné. Proto reaguji - zviditelňovat se nepotřebuji, svých patnáct minut slávy už mám za sebou
Ona změna do podoby, která platí dnes, má nepopiratelnou logiku: podle dřívějšího znění totiž podléhala registraci třeba "čtyřka s kormidelníkem", protože byla delší než sedm metrů, anebo 470-ka, protože má plachtu o 0,7 m2 větší než je limit.

Ona změna do podoby, která platí dnes, má nepopiratelnou logiku: podle dřívějšího znění totiž podléhala registraci třeba "čtyřka s kormidelníkem", protože byla delší než sedm metrů, anebo 470-ka, protože má plachtu o 0,7 m2 větší než je limit.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Charlie píše:Pokud tedy stačí, aby byla splněna jedna podmínka a plavidlo evidenci nepodléhá, jak píše Felix, tak muj Jaguar 22 evidenci tedy nepodléhá, protože má strojní zařízení 2kW což je do 4kW a motorové čluny co mám, tak zas mají 0m[sup]2[/sup] plachet, což je do 12m[sup]2[/sup] tudíž také nepodléhají??
Ano, toto je chyba v platné formulaci zákona a důvod, proč si myslím, že bude brzy novelizován a formulace změněna.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
bahno píše:
Jinak sorry, zacal sem chodit do prace a tak nejak koumam nad tim co mi david rekl. A asi ho budu ignorovatHolt navrhuju lod jak nabytek, ale nabytek co sem kdy navrhl funguje, tak snad bude i lod.
Predpokladám, že každého kto ti napísal nejaké pripomienky, v prvej rade zaujala koncepcia malej obytnej lode s 5HP motorom. Tie pripomienky smerovali k tomu aby ta loď mala prijatelné plavebné vlastnosti. Kludne všetko ignoruj a postav ju ako nábytok. Plávať bude, o tom nikto nepochybuje. Diskusia to bola dobrá, pripomienky vecné a obsažné, takže dúfam že niekomu poslúžia.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to Libor: Abych byl tedy adresný. Plně tě chápu, že chceš znát kvalifikovanou odpověď i když jsem přesvědčen, že asi nebudeš v nějakém
případě postupovat dle výkladu který tady předkládá Felix. Při vší hypotetické úctě k Felixovy a jeho vědomostem asi nebude on, kdo bude
rozhodovat a posuzovat místo SPS, nebo poříční policie o tom co podléhá registraci a v jaké souvislosti. Již na více nejasných výkladů se
většinou našel někdo, kdo učinil dotaz na SPS a tady zveřejnil oficiální odpověď. Tak proč to tedy Felix místo zdlouhavé diskuze taky neudělá?
Nejspíše sem nahlížejí taky pracovníci různých SPS a nestojí jim za odpověď. Tak si myslím, že diskuze bez oficiálního stanoviska k výkladu
dotyčného předpisu je na prd a k nějakému posunu ve vymyšlení plovoucí nábytkové bedny nepomůže.
případě postupovat dle výkladu který tady předkládá Felix. Při vší hypotetické úctě k Felixovy a jeho vědomostem asi nebude on, kdo bude
rozhodovat a posuzovat místo SPS, nebo poříční policie o tom co podléhá registraci a v jaké souvislosti. Již na více nejasných výkladů se
většinou našel někdo, kdo učinil dotaz na SPS a tady zveřejnil oficiální odpověď. Tak proč to tedy Felix místo zdlouhavé diskuze taky neudělá?
Nejspíše sem nahlížejí taky pracovníci různých SPS a nestojí jim za odpověď. Tak si myslím, že diskuze bez oficiálního stanoviska k výkladu
dotyčného předpisu je na prd a k nějakému posunu ve vymyšlení plovoucí nábytkové bedny nepomůže.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Tatasi, nefrfoc tolko, však Felix jedným dychom dodáva že to asi rýchlo zmenia. Tiež s obnovením debaty o tom zákone nezačal Felix, ale Halladin. Je ovšem možné že sa blýska na dobré časy a malé lode netreba registrovať a zákonodarca to myslel naozaj tak. Máš pravdu že plovouci nábytkove bedny sa to až tak moc netýka.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
S tím blýskáním bych to viděl spíše obráceně na horší časy. EU nás sešněrovává jako pavouk do spousty nesmyslných zákonů a nařízení
které za chvíli budou nařizovat jak se máme uprdnout aby to bylo v normě. Po omezení starších motorů se dá čekat postupné omezování
provozu spalovacích motorů pod nejrůznějšími (nejlépe ekologickými a bezpečnostními) záminkami. Strkání hlavy do písku, nasazování
růžových brýlí a vedení optimistických řečí o tom, že se to snad již zlepší je lepší vyměnit za vymýšlení jak balancovat na hraně povoleného
a předem vědět kam až můžu jít aby se mě případná pokuta ještě vyplatila. Bohužel je stále ještě moc lidí, kteří si myslí, že se jich to netýká,
nic nedělají a potom pláčí když to na ně dopadne. (Viz třeba ty nadšenci co "levně" koupí prastarý motor, nebo dovezou ze světa loď bez CE
a ostatních náležitostí s vlekem, který jim nepřihlásí a pod.) A bude jich stále víc a za chvíli se tady nebude řešit skoro nic jiného
Toto jsem napsal ještě před tím co Beda sepsal v 16:00 svoji zprávu o nových předpisech.
které za chvíli budou nařizovat jak se máme uprdnout aby to bylo v normě. Po omezení starších motorů se dá čekat postupné omezování
provozu spalovacích motorů pod nejrůznějšími (nejlépe ekologickými a bezpečnostními) záminkami. Strkání hlavy do písku, nasazování
růžových brýlí a vedení optimistických řečí o tom, že se to snad již zlepší je lepší vyměnit za vymýšlení jak balancovat na hraně povoleného
a předem vědět kam až můžu jít aby se mě případná pokuta ještě vyplatila. Bohužel je stále ještě moc lidí, kteří si myslí, že se jich to netýká,
nic nedělají a potom pláčí když to na ně dopadne. (Viz třeba ty nadšenci co "levně" koupí prastarý motor, nebo dovezou ze světa loď bez CE
a ostatních náležitostí s vlekem, který jim nepřihlásí a pod.) A bude jich stále víc a za chvíli se tady nebude řešit skoro nic jiného
Toto jsem napsal ještě před tím co Beda sepsal v 16:00 svoji zprávu o nových předpisech.
Nepochybuji o tom, že otázka legislativy týkající se malých plavidel je více než zajímavá pro nejednoho z nás.
Domnívám se ale, že další hodnocení v tomto vlákně je nepřijatelné. Jednak to nebyl stěžejní záměr zakladatele a co je hlavní, informace zapadnou a stanou se nedohledatelné v naprosto neodpovídající sekci i vlákně.
Z těchto důvodů založím vlákno nové, včetně citace základních postů souvisejících s touto otázkou. Další příspěvky k této problematice prosím uvádět v novém, odpovídajícím vlákně.
ZDE
Pepa
Domnívám se ale, že další hodnocení v tomto vlákně je nepřijatelné. Jednak to nebyl stěžejní záměr zakladatele a co je hlavní, informace zapadnou a stanou se nedohledatelné v naprosto neodpovídající sekci i vlákně.
Z těchto důvodů založím vlákno nové, včetně citace základních postů souvisejících s touto otázkou. Další příspěvky k této problematice prosím uvádět v novém, odpovídajícím vlákně.
ZDE
Pepa
P.C.Bolger
Ahoj,
jsem tu nový, a tak si jen nesměle dovoluji upozornit na zatím nezmíněnou koncepci
krabicovitých plavidel bohužel již zemřelého pana P.C.Bolgera. Viz Google po zadání
+bolger +(box OR square OR houseboat OR shanty OR watervan OR superbrick)
Mlejn
jsem tu nový, a tak si jen nesměle dovoluji upozornit na zatím nezmíněnou koncepci
krabicovitých plavidel bohužel již zemřelého pana P.C.Bolgera. Viz Google po zadání
+bolger +(box OR square OR houseboat OR shanty OR watervan OR superbrick)
Mlejn
Naposledy upravil(a) mlejn dne sob úno 13, 2010 10:24 pm, celkem upraveno 1 x.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Příklad.
Tady je pro inspiraci inzerát: http://lode-lodni-vybaveni.sbazar.cz/pr ... 53615.html . Úsporně řešen interier. Upravit rozměry trupu. samoliter.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Jenom abych aktualizoval status - lod sem prodlouzil o 120cm a nahore o 20 cm roztah - na zachodek tak zbylo skoro 120 cm, kokpit se protah na 150cm a ve predu vznikl ulozny prostor oddeleny prepazkou, mj. bonus co se potopitelnosti tyce. Na koncepci krabice nic nemenim, chapu ze se me snazite dotlacit k idealnimu hydrodynammickemu tvaru, ale nemyslim, ze je to tak uplne nutny. Monika, HB20, ten z inzeratu od samolitera o tom docela svedci.
A povedlo se mi nakoupit 1mm a 1,5mm preklizku, nosnicky a tak, takze zacinam stavet model 1:10. Myslim ze na nem bude dobre patrny, kde sou pripadne chyby a pokavad me me male a chabe povedomosti o reynoldsove cisle nemyli, tak s kouskem silonu, kladkou, zavazickem a sousedovic rybnickem bude mozny odhadnout jestli to popluje jak si predstavuju.
A povedlo se mi nakoupit 1mm a 1,5mm preklizku, nosnicky a tak, takze zacinam stavet model 1:10. Myslim ze na nem bude dobre patrny, kde sou pripadne chyby a pokavad me me male a chabe povedomosti o reynoldsove cisle nemyli, tak s kouskem silonu, kladkou, zavazickem a sousedovic rybnickem bude mozny odhadnout jestli to popluje jak si predstavuju.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
V tom inzeráte, čo sem dal Samoliter predávajúci len konštatuje všeobecne známe: "Při použití motoru do 4 kW není nutné vlastnit VMP." a nie to ako mu to jazdí s 5 HP motorom.
Za povšimnutie stojí v tom inzeráte obrázok dole v pravo, vzadu sú zavesené dva motory, ak sú to 5 HP tak je to 10 koní spolu a to by tak odpovedalo. Teda nikto ťa Bahno do ničoho netlačí.

- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Dva motory.
Motor, který je vzadu vlevo, je upevněný tak, že by ani nešel sklopit do vody. Je menší, zdá se, že je rezervní. Každopádně při použití by ho musel nejprve přeložit na zadní vodorovný profil. Tak, jak je upevněn motor vpravo. samoliter.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Ahoj Denisi. Pokud je dno ploché, krabicového tvaru, tak při bočním větru nebude držet směr plavby. A pokud je vítr ostřejší, v poryvech, tak to bude na vodě kličkovat jako parník před ponorkou. Bylo by dobré dát na ploché dno jeden, nebo dva nízké kýly, aby začínali v přední třetině délky a sahali až dozadu. Bez výpočtů, jen odhadem, by při délce trupu 5,5 m stačilo dát dva kýly tak 5cm vysoké a 3,5 m dlouhé.
Při silném protivětru by 5 koní mělo na přehradě stačit, aby se dostal do závětří, zátoky, klidného kotviště. Ale přední svislý tvar krabice dává velký odpor větru. Takže přímo proti silnému větru bude to pomalá plavba.
Koukni se tady na YouTube: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TQnv06HprhY[/youtube] .
Krabicová Shantyboat na řece. Ale nefouká. samoliter.
Při silném protivětru by 5 koní mělo na přehradě stačit, aby se dostal do závětří, zátoky, klidného kotviště. Ale přední svislý tvar krabice dává velký odpor větru. Takže přímo proti silnému větru bude to pomalá plavba.
Koukni se tady na YouTube: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TQnv06HprhY[/youtube] .
Krabicová Shantyboat na řece. Ale nefouká. samoliter.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Ale to je jiný kafe
To vyzerá podobne ako to, čomu sme tu zvyknutí hovoriť kajutový pent. Hlavne to má šírku a výšku tak akurát a ten predný podhon tiež vyzerá dobre. V Srbsku na Dunaji takých mikrohausbotov ako sa snaží vytvoriť bahno jazdí na mraky. Akurát o niektorých konštrukčných riešeniach asi nevedú debaty, lebo sú samozrejmé. Škoda že nemám žiadnu fotku, mojej žene sa to nezdalo fotogenické a ja som držal motor.

- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Díky za úpravu mého odkazu na YouTube. samoliter.
Nic to není, to umíš taky,...buď tlačítkem
nad tímto zadávacím oknem...
nebo před a za odkaz dáš tag (to v hr. závorce) [youtube] http://video_url .... [/youtube]
L.
Nic to není, to umíš taky,...buď tlačítkem

nebo před a za odkaz dáš tag (to v hr. závorce) [youtube] http://video_url .... [/youtube]
L.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
samoliter píše:Bylo by dobré dát na ploché dno jeden, nebo dva nízké kýly, aby začínali v přední třetině délky a sahali až dozadu. Bez výpočtů, jen odhadem, by při délce trupu 5,5 m stačilo dát dva kýly tak 5cm vysoké a 3,5 m dlouhé.
vs.
Denis píše:kýly nesmí být až dozadu, špatně by lod´ točila
Ja sem chtel dva pod paternicema, posledni dobou spis premejslim nad 3 listama rekneme 40x60, jak psal Denis - smerove stabilite by to melo pomoct a trochu si tim pomuzu i pevnostne. Jinak vim ze je mam lepit az na laminat, ze casem asi zacnou hnit a budou chtit vymenit. Ale jak to teda ma bejt s tim umistnenim? To co rika Denis me docela dava smysl, zacit je co nejvic ve predu a ukoncit je metr pred koncem.
- Rumex
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 343
- Registrován: ned čer 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Dětmarovice
Zdarec bahno, náhodou jsem narazil při plánování dovolené na stránky o Baťově kanále www.batacanal.cz.
Na něm jezdí spoustu různých „staveb“ stačí se podívat na net, například na http://www.batacanal.cz/2007/cz/moznosti/index-f.htm.
Je to jen inspirace.
Na něm jezdí spoustu různých „staveb“ stačí se podívat na net, například na http://www.batacanal.cz/2007/cz/moznosti/index-f.htm.
Je to jen inspirace.
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Kýl.
Davide, sypu si popel na hlavu.
Ne vždy je čas si přesně ověřit, oživit, co je uloženo v paměti. Takže místo třetina vzadu jsem dal třetina vpředu. Občas už mám náběh na HO.SI.PA.
Přivezl jsem z němec 2 - takt Suzuki 4, teď vyrábím gumák s pevným dnem, a jestli to vyjde, tak v květnu připluji do Davle. Dle hesla: Je Ti špatně, je to z vody, proto rychle do hospody.
samoliter.

Přivezl jsem z němec 2 - takt Suzuki 4, teď vyrábím gumák s pevným dnem, a jestli to vyjde, tak v květnu připluji do Davle. Dle hesla: Je Ti špatně, je to z vody, proto rychle do hospody.

- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Ty dva motory je dobrá myšlenka. Pokud je na plavidle motor do 4kw nemusí bát zapsán v dokladech. Jak je to v případě 2 nebo více motorů do 4kw? Ve vyhlášce se jasně praví motor do 4kw. Nikde se nepíše celkový výkon motorů. U plavidla nepodléhající evidenci je to podobné.
A jinak čistě teoreticky pro tenhle typ lodi ( bez ohledu trochu nepraktické ovládání a další věci) popluje na dvě pětky stejně jako na desítku? Pro případ poruchy dvou nezávislých motorů je to jednoznačné, vždy alespoň jeden motor zůstane funkční. Cena dvou pětek je skoro srovnatelná s cenou jedné desítky. ( pokud zjistím, že nová pětka je slabá je lepší jednu přikoupit, než tu svojí prodávat s velkou ztrátou a kupovat jiný motor) V případě, že nechci plout plnou rychlostí (nefouká vítr a pod) myslím, že plavba s jednou 5kou bude úspornější než s 10tkou na půl plynu. Co se týče hmotnosti jsou dva motory trochu těžší , ale tenhle typ lodi je uveze a na manipulaci ( nandavání a sundavání) jsou lehčí.
Pro případ kontroly jezdíš na jeden motor a druhý si vezeš jako záložní. A že jsou oba zahřáté? Teď si je vystřídal.
A jinak čistě teoreticky pro tenhle typ lodi ( bez ohledu trochu nepraktické ovládání a další věci) popluje na dvě pětky stejně jako na desítku? Pro případ poruchy dvou nezávislých motorů je to jednoznačné, vždy alespoň jeden motor zůstane funkční. Cena dvou pětek je skoro srovnatelná s cenou jedné desítky. ( pokud zjistím, že nová pětka je slabá je lepší jednu přikoupit, než tu svojí prodávat s velkou ztrátou a kupovat jiný motor) V případě, že nechci plout plnou rychlostí (nefouká vítr a pod) myslím, že plavba s jednou 5kou bude úspornější než s 10tkou na půl plynu. Co se týče hmotnosti jsou dva motory trochu těžší , ale tenhle typ lodi je uveze a na manipulaci ( nandavání a sundavání) jsou lehčí.
Pro případ kontroly jezdíš na jeden motor a druhý si vezeš jako záložní. A že jsou oba zahřáté? Teď si je vystřídal.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti