Mikrohausbot

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte úno 09, 2010 12:46 pm

Pokud tedy stačí, aby byla splněna jedna podmínka a plavidlo evidenci nepodléhá, jak píše Felix, tak muj Jaguar 22 evidenci tedy nepodléhá, protože má strojní zařízení 2kW což je do 4kW a motorové čluny co mám, tak zas mají 0m[sup]2[/sup] plachet, což je do 12m[sup]2[/sup] tudíž také nepodléhají??

Aspoň tak to chápu z Felixova příspěvku.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte úno 09, 2010 12:51 pm

TataSi, já také vidím, že není úplně šťastné diskutovat rozdíl mezi předchozím a současným zněním zákona v tomto vláknu, ale ta diskuse zde vznikla ve chvíli, kdy Bahno přemýšlel, do jakých parametrů se musí vejít se svým projektem, aby nepodléhal povinnosti registrace. Ukázalo se při té příležitosti, že zákonné podmínky se za poslední roky změnily způsobem velmi zásadním a ukazuje se průběžně, že to není každému zcela jasné. Proto reaguji - zviditelňovat se nepotřebuji, svých patnáct minut slávy už mám za sebou ;)

Ona změna do podoby, která platí dnes, má nepopiratelnou logiku: podle dřívějšího znění totiž podléhala registraci třeba "čtyřka s kormidelníkem", protože byla delší než sedm metrů, anebo 470-ka, protože má plachtu o 0,7 m2 větší než je limit.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte úno 09, 2010 12:58 pm

Charlie píše:Pokud tedy stačí, aby byla splněna jedna podmínka a plavidlo evidenci nepodléhá, jak píše Felix, tak muj Jaguar 22 evidenci tedy nepodléhá, protože má strojní zařízení 2kW což je do 4kW a motorové čluny co mám, tak zas mají 0m[sup]2[/sup] plachet, což je do 12m[sup]2[/sup] tudíž také nepodléhají??


Ano, toto je chyba v platné formulaci zákona a důvod, proč si myslím, že bude brzy novelizován a formulace změněna.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 09, 2010 2:51 pm

bahno píše:
Jinak sorry, zacal sem chodit do prace a tak nejak koumam nad tim co mi david rekl. A asi ho budu ignorovat ;) Holt navrhuju lod jak nabytek, ale nabytek co sem kdy navrhl funguje, tak snad bude i lod.


Predpokladám, že každého kto ti napísal nejaké pripomienky, v prvej rade zaujala koncepcia malej obytnej lode s 5HP motorom. Tie pripomienky smerovali k tomu aby ta loď mala prijatelné plavebné vlastnosti. Kludne všetko ignoruj a postav ju ako nábytok. Plávať bude, o tom nikto nepochybuje. Diskusia to bola dobrá, pripomienky vecné a obsažné, takže dúfam že niekomu poslúžia.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte úno 09, 2010 3:52 pm

to Libor: Abych byl tedy adresný. Plně tě chápu, že chceš znát kvalifikovanou odpověď i když jsem přesvědčen, že asi nebudeš v nějakém
případě postupovat dle výkladu který tady předkládá Felix. Při vší hypotetické úctě k Felixovy a jeho vědomostem asi nebude on, kdo bude
rozhodovat a posuzovat místo SPS, nebo poříční policie o tom co podléhá registraci a v jaké souvislosti. Již na více nejasných výkladů se
většinou našel někdo, kdo učinil dotaz na SPS a tady zveřejnil oficiální odpověď. Tak proč to tedy Felix místo zdlouhavé diskuze taky neudělá?
Nejspíše sem nahlížejí taky pracovníci různých SPS a nestojí jim za odpověď. Tak si myslím, že diskuze bez oficiálního stanoviska k výkladu
dotyčného předpisu je na prd a k nějakému posunu ve vymyšlení plovoucí nábytkové bedny nepomůže.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 09, 2010 4:08 pm

Tatasi, nefrfoc tolko, však Felix jedným dychom dodáva že to asi rýchlo zmenia. Tiež s obnovením debaty o tom zákone nezačal Felix, ale Halladin. Je ovšem možné že sa blýska na dobré časy a malé lode netreba registrovať a zákonodarca to myslel naozaj tak. Máš pravdu že plovouci nábytkove bedny sa to až tak moc netýka.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte úno 09, 2010 4:53 pm

S tím blýskáním bych to viděl spíše obráceně na horší časy. EU nás sešněrovává jako pavouk do spousty nesmyslných zákonů a nařízení
které za chvíli budou nařizovat jak se máme uprdnout aby to bylo v normě. Po omezení starších motorů se dá čekat postupné omezování
provozu spalovacích motorů pod nejrůznějšími (nejlépe ekologickými a bezpečnostními) záminkami. Strkání hlavy do písku, nasazování
růžových brýlí a vedení optimistických řečí o tom, že se to snad již zlepší je lepší vyměnit za vymýšlení jak balancovat na hraně povoleného
a předem vědět kam až můžu jít aby se mě případná pokuta ještě vyplatila. Bohužel je stále ještě moc lidí, kteří si myslí, že se jich to netýká,
nic nedělají a potom pláčí když to na ně dopadne. (Viz třeba ty nadšenci co "levně" koupí prastarý motor, nebo dovezou ze světa loď bez CE
a ostatních náležitostí s vlekem, který jim nepřihlásí a pod.) A bude jich stále víc a za chvíli se tady nebude řešit skoro nic jiného

Toto jsem napsal ještě před tím co Beda sepsal v 16:00 svoji zprávu o nových předpisech.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » úte úno 09, 2010 6:39 pm

Nepochybuji o tom, že otázka legislativy týkající se malých plavidel je více než zajímavá pro nejednoho z nás.
Domnívám se ale, že další hodnocení v tomto vlákně je nepřijatelné. Jednak to nebyl stěžejní záměr zakladatele a co je hlavní, informace zapadnou a stanou se nedohledatelné v naprosto neodpovídající sekci i vlákně.
Z těchto důvodů založím vlákno nové, včetně citace základních postů souvisejících s touto otázkou. Další příspěvky k této problematice prosím uvádět v novém, odpovídajícím vlákně.
ZDE
Pepa
Uživatelský avatar
mlejn
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon úno 08, 2010 1:00 am
Reputace: 0

P.C.Bolger

Příspěvekod mlejn » úte úno 09, 2010 9:54 pm

Ahoj,

jsem tu nový, a tak si jen nesměle dovoluji upozornit na zatím nezmíněnou koncepci
krabicovitých plavidel bohužel již zemřelého pana P.C.Bolgera. Viz Google po zadání
+bolger +(box OR square OR houseboat OR shanty OR watervan OR superbrick)

Mlejn
Naposledy upravil(a) mlejn dne sob úno 13, 2010 10:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Příklad.

Příspěvekod samoliter » čtv úno 11, 2010 3:49 pm

Tady je pro inspiraci inzerát: http://lode-lodni-vybaveni.sbazar.cz/pr ... 53615.html . Úsporně řešen interier. Upravit rozměry trupu. samoliter.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 11, 2010 4:30 pm

No jooo jak tam jsou kamna na uhlí tak mě to dostane. Hezké to zase tak není,ale účelné ano.A o to tady asi jde nejvíce. Stejně to je na 95% někde zakotvené a nebo se to šourá po přehradě. pár kilometrů Ale kamna býti musí
Uživatelský avatar
Jarda_x
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvekod Jarda_x » sob úno 13, 2010 2:14 pm

To, co našel Samoliter myslím ukazuje, že je možné postavit hausbot podobný jako si navrhl Bahno - krabicoidní, ale účel to splní.
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 419
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » úte úno 23, 2010 12:04 pm

Jenom abych aktualizoval status - lod sem prodlouzil o 120cm a nahore o 20 cm roztah - na zachodek tak zbylo skoro 120 cm, kokpit se protah na 150cm a ve predu vznikl ulozny prostor oddeleny prepazkou, mj. bonus co se potopitelnosti tyce. Na koncepci krabice nic nemenim, chapu ze se me snazite dotlacit k idealnimu hydrodynammickemu tvaru, ale nemyslim, ze je to tak uplne nutny. Monika, HB20, ten z inzeratu od samolitera o tom docela svedci.

A povedlo se mi nakoupit 1mm a 1,5mm preklizku, nosnicky a tak, takze zacinam stavet model 1:10. Myslim ze na nem bude dobre patrny, kde sou pripadne chyby a pokavad me me male a chabe povedomosti o reynoldsove cisle nemyli, tak s kouskem silonu, kladkou, zavazickem a sousedovic rybnickem bude mozny odhadnout jestli to popluje jak si predstavuju.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte úno 23, 2010 12:16 pm

Tu Moniku ti ještě raději ověřím. Abys to kvůli mě nepostavil špatně :)
Zvětšený kokpit určitě využiješ
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 23, 2010 9:27 pm

V tom inzeráte, čo sem dal Samoliter predávajúci len konštatuje všeobecne známe: "Při použití motoru do 4 kW není nutné vlastnit VMP." a nie to ako mu to jazdí s 5 HP motorom. ;) Za povšimnutie stojí v tom inzeráte obrázok dole v pravo, vzadu sú zavesené dva motory, ak sú to 5 HP tak je to 10 koní spolu a to by tak odpovedalo. Teda nikto ťa Bahno do ničoho netlačí.
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Dva motory.

Příspěvekod samoliter » stř úno 24, 2010 1:01 pm

Motor, který je vzadu vlevo, je upevněný tak, že by ani nešel sklopit do vody. Je menší, zdá se, že je rezervní. Každopádně při použití by ho musel nejprve přeložit na zadní vodorovný profil. Tak, jak je upevněn motor vpravo. samoliter.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 24, 2010 4:25 pm

Samoliter a čo si o tom myslíš ty? Stačí peťkoňka na takú krabicu keď trochu prifúkne?

Samozrejme že ten druhý motor je záložný a použije ho len vtedy keď bude zle, pokial svieti slniečko a nefúka tak bude jazdiť na jeden motor. Ten akože záložný je štíhlejší a je možné že to je 2 takt.
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Příspěvekod samoliter » stř úno 24, 2010 9:37 pm

Ahoj Denisi. Pokud je dno ploché, krabicového tvaru, tak při bočním větru nebude držet směr plavby. A pokud je vítr ostřejší, v poryvech, tak to bude na vodě kličkovat jako parník před ponorkou. Bylo by dobré dát na ploché dno jeden, nebo dva nízké kýly, aby začínali v přední třetině délky a sahali až dozadu. Bez výpočtů, jen odhadem, by při délce trupu 5,5 m stačilo dát dva kýly tak 5cm vysoké a 3,5 m dlouhé.
Při silném protivětru by 5 koní mělo na přehradě stačit, aby se dostal do závětří, zátoky, klidného kotviště. Ale přední svislý tvar krabice dává velký odpor větru. Takže přímo proti silnému větru bude to pomalá plavba.
Koukni se tady na YouTube: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TQnv06HprhY[/youtube] .
Krabicová Shantyboat na řece. Ale nefouká. samoliter.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 24, 2010 10:56 pm

Ale to je jiný kafe :) To vyzerá podobne ako to, čomu sme tu zvyknutí hovoriť kajutový pent. Hlavne to má šírku a výšku tak akurát a ten predný podhon tiež vyzerá dobre. V Srbsku na Dunaji takých mikrohausbotov ako sa snaží vytvoriť bahno jazdí na mraky. Akurát o niektorých konštrukčných riešeniach asi nevedú debaty, lebo sú samozrejmé. Škoda že nemám žiadnu fotku, mojej žene sa to nezdalo fotogenické a ja som držal motor.
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Příspěvekod samoliter » stř úno 24, 2010 11:31 pm

Díky za úpravu mého odkazu na YouTube. samoliter.


Nic to není, to umíš taky,...buď tlačítkem Obrázek nad tímto zadávacím oknem...

nebo před a za odkaz dáš tag (to v hr. závorce) [youtube] http://video_url .... [/youtube]

L.
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 419
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » čtv úno 25, 2010 9:29 am

samoliter píše:Bylo by dobré dát na ploché dno jeden, nebo dva nízké kýly, aby začínali v přední třetině délky a sahali až dozadu. Bez výpočtů, jen odhadem, by při délce trupu 5,5 m stačilo dát dva kýly tak 5cm vysoké a 3,5 m dlouhé.

vs.
Denis píše:kýly nesmí být až dozadu, špatně by lod´ točila


Ja sem chtel dva pod paternicema, posledni dobou spis premejslim nad 3 listama rekneme 40x60, jak psal Denis - smerove stabilite by to melo pomoct a trochu si tim pomuzu i pevnostne. Jinak vim ze je mam lepit az na laminat, ze casem asi zacnou hnit a budou chtit vymenit. Ale jak to teda ma bejt s tim umistnenim? To co rika Denis me docela dava smysl, zacit je co nejvic ve predu a ukoncit je metr pred koncem.
Uživatelský avatar
Rumex
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 343
Registrován: ned čer 01, 2008 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Dětmarovice

Příspěvekod Rumex » čtv úno 25, 2010 11:02 am

Zdarec bahno, náhodou jsem narazil při plánování dovolené na stránky o Baťově kanále www.batacanal.cz.
Na něm jezdí spoustu různých „staveb“ stačí se podívat na net, například na http://www.batacanal.cz/2007/cz/moznosti/index-f.htm.

Je to jen inspirace.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv úno 25, 2010 12:03 pm

protože, ač se to na první pohled nezdá, lod´není auto. lodi zatáčí zádí a proto je potřeba, aby příd´vedla a zád´se kolem točila. a kýl končí kus před zádí proto, aby právě neeliminoval fukci kormidla
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Kýl.

Příspěvekod samoliter » pát úno 26, 2010 1:58 pm

Davide, sypu si popel na hlavu. :? Ne vždy je čas si přesně ověřit, oživit, co je uloženo v paměti. Takže místo třetina vzadu jsem dal třetina vpředu. Občas už mám náběh na HO.SI.PA.
Přivezl jsem z němec 2 - takt Suzuki 4, teď vyrábím gumák s pevným dnem, a jestli to vyjde, tak v květnu připluji do Davle. Dle hesla: Je Ti špatně, je to z vody, proto rychle do hospody. :cheers: samoliter.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát úno 26, 2010 8:02 pm

Ty dva motory je dobrá myšlenka. Pokud je na plavidle motor do 4kw nemusí bát zapsán v dokladech. Jak je to v případě 2 nebo více motorů do 4kw? Ve vyhlášce se jasně praví motor do 4kw. Nikde se nepíše celkový výkon motorů. U plavidla nepodléhající evidenci je to podobné.
A jinak čistě teoreticky pro tenhle typ lodi ( bez ohledu trochu nepraktické ovládání a další věci) popluje na dvě pětky stejně jako na desítku? Pro případ poruchy dvou nezávislých motorů je to jednoznačné, vždy alespoň jeden motor zůstane funkční. Cena dvou pětek je skoro srovnatelná s cenou jedné desítky. ( pokud zjistím, že nová pětka je slabá je lepší jednu přikoupit, než tu svojí prodávat s velkou ztrátou a kupovat jiný motor) V případě, že nechci plout plnou rychlostí (nefouká vítr a pod) myslím, že plavba s jednou 5kou bude úspornější než s 10tkou na půl plynu. Co se týče hmotnosti jsou dva motory trochu těžší , ale tenhle typ lodi je uveze a na manipulaci ( nandavání a sundavání) jsou lehčí.
Pro případ kontroly jezdíš na jeden motor a druhý si vezeš jako záložní. A že jsou oba zahřáté? Teď si je vystřídal. :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host