Mikrohausbot

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » pát úno 26, 2010 8:25 pm

Pre Bobeša. Prepáč ,že vstúpim len do tvojich myšlienok , neprelúskal som vlákno dozadu , tak len viac menej pre Teba.
1. Je max výkon do 4 KW a punktum . Či je 10 malých motorčekov , alebo jeden velký , ŠPS neprecikáš.
2. motor o výkone 10 kW zožerie na 100 % výkonu určite menej paliva , ako 2 - 5 kW na 50%.
3. ovladatelnosť 2 motorov súbežne v takom malom objeme bez dialkového ovládania a vzájomného spriahnutia si neviem ani predstaviť / alebo bude sedieť za každým motorom iný kapitán ? /
4. váha dvoch motororv 5 kW je určite vyžšia ako 1x 10 kW.
Howk ! :D
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát úno 26, 2010 9:11 pm

Nepochopil jsi vůbec mojí myšlenku. Přečti si to téma celé. On tam ale nemůže (nechce) mít motor 10 koní! Musí mít max. 5 koní tedy 4Kw. A ten tam mít ofiko bude. Ten druhý je motor záložní! Proč ovládat dálkou oba? Vyjedeš s jedním a druhým si v případě potřeby manuálně přitlačíš. Na Baťáku , za bezvětří, při manévrování ho nebudeš potřebovat vůbec. Ale na řece proti proudu, nebo proti větru ti pomůže. Hmotnost bude vyší o 10kg což hausbot nepocítí. A ta spotřeba 2x5 verzus 1x10 bude s minimálním rozdílem.
Je to vše trochu složitější, ale jedno z řešení pro tenhle typ plavidla bez nutnosti evidence na SPS a průkazu VMP.
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » pát úno 26, 2010 9:44 pm

Pre Bobeša . Nič v zlom , ale vieš si predstaviť v krajnej situácii ovládať dva manuáli , vzdialene cca 1 meter od seba naraz? Ja nie . To znamená - držať obidva motory naraz , ubrať , pridať plyn , do jedného motora ti vlezie haluz a motor začne zavíjať.... zrazu zákruta , a treba točiť viac menej s oboma motormi... :D Určite sa to dá , ale v tom prípade radšej 1 x 10 kW a mám to v suchu. A pokial to myslíš vážne , tak tomu VMP sa aj tak skôr či neskôr nevyhneš a, a potom budeš lutovať , že si tam nedal rovno 10 , alebo aj 25 a máž postarané na niekolko rokou. / možno aj generácií / :) Ale držím palce !!!! :good:
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » pát úno 26, 2010 9:52 pm

Pre Bobesa , ešte raz . Až teraz my došlo : Na Duneji majú plavidlá DSG bežne aj TRI / 3 / motory o celkovom výkone 3 000 kW. V poprúdnej plavbe bežne používajú len jeden a čo myslíž že musia mať napísané v papieroch? Žeby im tie dva uznali ako náhradné ? :?
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát úno 26, 2010 10:05 pm

Dost dobře Tvoje příspěvky nechápu! Já přeci netvrdím, že dvě pětky jsou lepší než jedna desítka. Autor tohodle tématu chce mít loď bez nutnosti evidence na SPS tedy musí být do 5 koní. A ty mu vnucuješ desítku a pětadvacítku. A srovnávat zabudovaný 1300 k a přívěsný - 5k záložní motor taky není nejlepší příklad.
Už se k tomu nebudu vracet, ale všechny argumenty, které si uvedl jsou trochu mimo toto téma.
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » pát úno 26, 2010 10:42 pm

Nie , nie sú. Ak budeš mať namontované dva , alebo tri motory , o celkovom výkone viac ako 4 kW. , tak nikoho nepresvedčíš , že nie sú na používanie. :D Je to ako keby si chcel presvedčiť policajtov , že v osobnom aute pre piatich ludí vezieš siedmych , ale tý dvaja sú len na to , aby ťa potlačili , keď sa Ti minie benzín, alebo pokazí auto ! . Sory. :mad:
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát úno 26, 2010 11:21 pm

cervik píše:Pre Bobeša . Nič v zlom , ale vieš si predstaviť v krajnej situácii ovládať dva manuáli , vzdialene cca 1 meter od seba naraz? Ja nie . To znamená - držať obidva motory naraz , ubrať , pridať plyn , do jedného motora ti vlezie haluz a motor začne zavíjať.... zrazu zákruta , a treba točiť viac menej s oboma motormi.:


příliš to dramatizuješ. jeden motor tlačí a druhým se kormidluje. když přistávám, jeden včas vypnu. houby problém, takhle jezdilo s pentama v 70. - 80. letech víc lídí, měli běžně dva 4hp crescenty a nebylo problema :whist:
a jestli ti haluz vlítne do jednoho motoru a máš dva, tak furt jedeš, je to lepší než do jednoho. To chcípneš a někdo tě třeba převálcuje :hmm:
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát úno 26, 2010 11:29 pm

No červíku ten poslední argument je úplně zcestný. S ovládáním plynu je to jasný, tady bys musel mít dálku, ale kormidlovat s oběma rozhodně nemusíš, dokonce nemusíš ani jedným, když máš normální kormidlo. Druhý motor má být pouze do extrému a tak by ti přidával jen sílu, když dorazíš do bezpečí dojíždíš na jeden. Výkon 10 versu 2x5 je taky sporadický, jde i o převod síly do vody, tady se dá laborovat i s různou stoupavostí vrtule u jednoho a druhé. Bobes nepíše, že musíš mít druhý motor trvale namontovaný a nemyslím, že ti může sps zakázat převážet na lodi pět jiných motorů.
edit: david mě přeběh a to sem trošku rád, píšu ze zkušenosti a nevím zda je to ověřeno letitou praxí
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob úno 27, 2010 12:10 am

Raz dávno, ešte za sociku som videl jeden motoráček z Čiech ako išiel, resp. chcel ísť po Dunaji z Komárna do Budapešte a speť. Na zrkadle mal zavesené 3 ks 2,5 koňové tumlery. :o To bol rachot ako harlejáci na výlete :D Či sa mu podarilo vyplávať proti prúdu speť neviem, ale dosť o tom pochybujem. :? Takže aby ten mikrohausboot neskončil na zrkadle s tromi motormi. :D Keď sme šli do Čierneho mora tak sa chvílu s nami plavila rakúska rodinka na mikrohausbote a mal tam zavesené dva 15HP prívesáky. Keď začala pri Golubaci fúkať košava, tak hučali obidva a aj tak im to išlo ako s hnojom. Keď bolo pekne tak si pekne brnkal jeden motor na pol plynu. Ešte by som rád dodal k tomu pesimizmu, že Teista to valil s nami na kajuťáčiku s velmi dobrým tvarom podponorovej časti a s peťkoňkou to išlo úplne excelentne. Som presvedčený, že ak má mikrohausboot dobre jazdiť s 5 HP motorom, tak je úplne nevyhnutné aby tvar dna bol čo najideálnejší. Inak nepomôžu ani dva prívesáky. Ešte možno tak z jednej zátoky do druhej niekde na priehrade.
Naposledy upravil(a) Denis dne ned úno 28, 2010 8:09 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
JK
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 289
Registrován: pát kvě 11, 2007 2:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod JK » sob úno 27, 2010 12:19 pm

Jestli ale potom ta snaha dělat věci co nejjednoduší nezačne být poněkud komplikovaná.... :roll:
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » sob úno 27, 2010 11:05 pm

david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned úno 28, 2010 2:55 pm

Docela pěkný, na hausboot. Je zajímavý, že všechny naše současné připomínky dokázali už tenkrát implementovat :o . že by nějakej pohyb v čase?? :?
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Příspěvekod samoliter » ned úno 28, 2010 3:12 pm

Spíše Davide to, že je nás tady spousta lidí se zkušenostma, rozsáhlýma znalostma a kreativním myšlením. :? Dokážeme téma podrobit rozboru, najít slabiny, problémy a navrhnout řešení. Proto je tohle fórum tak aktivní. Jinde je mrtvo, nebo plané tlachání.
samoliter.
Uživatelský avatar
lvbor
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát říj 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lvbor » ned úno 28, 2010 5:30 pm

Felix.pokud se nemýlím tak je to HB 20??ožebrovaná
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned úno 28, 2010 8:08 pm

Vyzerá to dobre, rozmery 575 x 240 cm , plány sú hotové tak už len stavať. :)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned úno 28, 2010 9:03 pm

Ten hausboat potvrzuje starou pravdu, že vše podstatné již bylo vynyšleno. Také ten motor
je krapet silnější než 5HP. Z toho uvažovaného 5HP (cca 4kw) plný výkon při tak velké váze
stejně nedostane, protože jej nevytočí do vyšších otáček a bude se dusit někde mezi
3500-4000 ot/min.
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 419
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » pon bře 01, 2010 8:24 am

Denis píše:Vyzerá to dobre, rozmery 575 x 240 cm , plány sú hotové tak už len stavať. :)

Ja v tech planech vidim 20ftx9ft, coz je 6x2.7m.
Jinak jo, je to docela hezky, co se mi z toho treba libi je predek kabiny, vypada to mnohem lip nez to rovny useknuti. Jinak mam z toho pocit, ze je to trosku(opravdu jenom trosku) predimenzovany co se ty dreveny kostry tyce a nikde sem b planech nevyhrabal hmotnost. Jinak co se toho motoru tyce, s tou 25(?)k to pluje 15mph, me staci polovicni rychlost, pise tam ze 8mph to pluje na min nez pulku plynu.

A ze bude problem, jak tech 5k dostat do vody to vim. Chtelo by to motor s prevodem vic do pomala a k tomu spravnou vrtuli, uvidime co se podari sehnat. Jeste mam takovou myslenku, na ten motor pridelat kolem vrtule kus spravne tvarovany trubky. To by melo pri tehle rychlostech dost pomoct, ale uvidime, na takovyhle laborovani je casu dost.
Uživatelský avatar
ZdTrader
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 125
Registrován: úte kvě 27, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové / Pardubice / Nové město nad Metují

Příspěvekod ZdTrader » pon bře 01, 2010 10:45 am

Mne osobně se z malých houseboatů líbí toto: http://www.glen-l.com/designs/house/huckfinn.html. Interiéry zde: http://www.glen-l.com/designs/house/hfcabin.html. A ten motor mne přijde opravdu utopie. Poloviční rychlost ti možná stačí, ale nesmíš zapomínat že je tam taky nějaký proud a když popluješ proti... Na plachetnici jsme měli 5 koní a jelo to fakt krokem. Váha byla cca 900 kilo. Kdyby tam byl trošku silnější proud, tak nevím jak pohodlně by se s tím jelo...
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 01, 2010 12:47 pm

Ty trubky kolem vrtule se používají od průměru vrtule 9" a jsou spíše jako kryt před poškozením. Již se tady o tom píše v jiném vlákně. Použitím vrtule s menším
stoupáním se tomu trochu pomůže ale nejmenší stoupání je 6" (u 5HP) a to je pořád ještě moc.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon bře 01, 2010 1:06 pm

bahno píše:
Denis píše:pise tam ze 8mph to pluje na min nez pulku plynu.

.


bodejť ne, když ta 25 má 5 koní, ne-li víc, už na volnoběh

trubku kolem vrtule rovnou vynech ze svých úvah. a) do korty patří vrtule se zcela jiným tvarem, kterou neseženeš

b) jakejkoli klacíček, co do toho nacucneš, ti přinejmenším motor zastaví nebo kus vrtule urazí, a že to funguje jako vysavač, o tom nepochybuj

c) velmi problematické připevnění k noze motoru,

daleko snažší a efektivnější je cesta k vrtuli s menším stoupání, případně decentní úprava vrtule stávající


tady na fóru maj někteří sklony k velkému dramatizování čehokoli. že to s 5 nebude na závody, to je jasný, ale ty se chceš courat po Vltavě a Labi.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon bře 01, 2010 1:46 pm

Tak například Parsun dodává ( podle prospektu ) vrtule od 3 – 7 ½“ x 8“, převod má cca 2:1, a plný výkon v 4000 – 5000 ot/min.

z toho vyleze při 3“ stoupání vrtule a 4000 ot/min teoretická rychlost 9,144km/m, při 7“ rychlost 21,33 km/h

totéž při 5000ot/min je 11,43 km/h a 26,67 km/h.

pro délku ve WL cca 5,5m je optimální rychlost 7km/h a max. v obtoku 14 km/h ( zlatý voči ). Jinými slovy na 8 – 9 to rozhoupeš s kde čím, a je-li ti to málo, udělej papíry a kup něco, co žralo víc ovsa.
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 419
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » pon bře 01, 2010 4:15 pm

david píše: Jinými slovy na 8 – 9 to rozhoupeš s kde čím, a je-li ti to málo, udělej papíry a kup něco, co žralo víc ovsa.


To je to, co tak nejak tusim. Myslim ze s trochou laborovani z toho tu 10 vymodlim, kdyz to bude 8 veset se nebudu, kdyz 12 tak je to superbomba. A to je to kam sem se chtel dostat, viz uplne prvni prispevek tohodle tematu.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 01, 2010 7:32 pm

Na laborování se vyprdni a zkus sehnat vrtuli s hodně malým stoupáním. Osobně nevím o menším než 6", která by byla k sehnání a to jsem na webu strávil dost času.
To, že Parsun uvádí na prospektu od 3" ještě zdaleka neznamená, že se tady dá koupit. Papír snese všechno. A koupit něco v Číně po internetu (pokud toho nechceš
kontejner) je problém. To vše ale neznamená, že to nejde. Hlavně by ti ti, kteří to radí, taky měli kromě reklamy pro prodejce Parsunů, říci kde ji můžeš koupit. Žádný
prodejce Parsunů ji v nabídce nemá. Všichni mají pouze základní provedení.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon bře 01, 2010 7:36 pm

Myslím, že proti tomu že to dá 8 km/hod nikto nič nemá, akurát že to bude na kludnej vode, a keď nefúka. Problém nastane keď bude vietor, alebo keď sa dostaneš do prúdu, o tom stále hovoríme.
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » pon bře 08, 2010 10:01 pm

ahoj bahno,mám pro Tebe malou inspiraci,taky hausbót,narazil jsem na něj úplnou náhodou,už ani nevím kde.Není tak krabicoidní,zdá se mi elegantnější.Je ale o hodně větší než je Tvoje představa :(

Obrázek Obrázek

Vildo, Vildo...
Maximální šíře přímo vystavovaných obrázků je 580px. Opraveno na náhled. :hmm: B.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti