Jachting a vodní motorismus

Povídání o jachtingu, moři a vodě kolem nás ...

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Jachting a vodní motorismus

Příspěvekod vitrvevlasech » pát črc 23, 2010 6:48 am

Ahoj vodačky a vodáci,
ano jsem si vědom, že jsem tu na fóru o jachtaření - tzn. většina členů, uživatelů tu má svou krásnou plachetnici.
Ale přesto, zdá se mi, že vodní motorismus ještě zcela nevymřel. Jistě existují i ti co se romanticky projíždějí bez stěžně.
Je tomu už pěkná řádka let, prosím, abych nebyl hned zaškatulkován mezi místní veterány a nebyl bych odkázán na pomyslný hřbitov či domov důchodců...přesto - je to již řada let, cca 25 co jsem jako podplavčík čekatel brázdil s otcem a matkou Labe a Vltavu. Trávili jsme celkem dosti času čekáním na komorách (zdymadlech) neb nákladní doprava měla přednost. Potkali jsme mnoho motorových lodí...zátoky jako Ostrá, Borek,Cidlina, Veleton, Sanberk byly plné lodí motorových. Všude hrála hudba, děti se bavily lovením škeblí. Tak jsem to vnímal jako malý kluk na tátově lodi, kluk co viděl obrovská vrata komor z pohodlí kajuty přísně uklizen kvůli nebezpečí snadného utonutí. Čas plynul. Naši vzdali dobrodružství na lodi, prodali jí a koupili chalupu. Nicméně v synovi stále zůstala vzpomínka. A tak snad ve stopách svého otce koupil si svou první loď za peníze z brigád jenž podnikal při studiu na střední škole. Byl to skoro vrak mahagonového člunu Wartburg. Ani mě nenapadlo opět vrhnouti se k plachtám. Obával jsem se složitosti ovládání plachetnic. Sir Robin - tak jsem hrdě nazval svou první loď překřtil můj kamarád po jednom dni na Kchocabish - a já se mu vůbec nedivil, neb jsme z oné jízdy z Roztok do Miřejovic nic neměli. Zapíchli jsme loď do břehu u Vepřeku a unavení odešli na vlak...celou jízdu na lodi totiž trávili jsme ponořeni v motoru. Stále to nechladilo, nebo čoudilo, či v tom rachotilo :) a to vše bylo ještě skvělé, když to alespoň fungovalo Nějak :D to už jsem přiznám se začínal vodní motorismus nenávidět :) dovolená byla krásná, ale pouze to jak člověk spal a žil na lodi nikoliv jak se s ní plavil...to mi vrtalo hlavou a poprvé vzpomněl na plachetnice. Opět čas letěl dál a povodně a přiznejme si to i lhostejnost kolegů v loděnici mě připravili(a) o Sira Robina, to mě dost zlomilo. Od roku 2002 jsme vlastně už jako kormidelník nebyl schopen podívat se na lodě...myslel jsem, že tím vše končí. Nicméně pár let po té se pan maxik (myslím, že je tu na fóru registrován) smiloval a koupil ode mě vrak Sira Robina. Kapitán bez lodě je jako ryba na suchu, to si jen tak bloumáte a stárnete jako suchozemská krysa, nic vás nebaví ... a jednou nutně musí dojít k tomu, že si koupíte loď další, to je nevyhnutelné. I stalo se a není tomu tak dávno. Při procházkách, bloumání pražskými loděnicemi mi padla do oka jedna kráska, byla to láska na první pohled a já jí pořídil. :) s úsměvem opět usedal jsem do ní a to ještě nebyla na vodě a na vše se těšil. Zapomněl na starosti s motorem, což je to nejsmutnější na vodním motorismu. Slova mého otce: Správný vodní motorista není motoristou, nemá-li po ramena ruce ponořené v motoru. A pak se stala ona záhadná věc. Předem upozorňuji, že nechci nadávati či hroziti na vaše příjemné fórum, ale kdybyste tu jen častěji mluvili o motorácích nedonutili byste mě začít hodně uvažovat o plachetnici. Dle mnoha příspěvků co jsem zde četl jsem zjistil (a to pravda jen teoreticky) jak zábavné může být jachtaření. Tedy až na ony vysokoškolské znalosti počasí a fyziky. Ovšem to jsem odbočil. Proč jsem vlastně založil tento topic. Chtěl jsem hlasitě povolat všechny motoráky, aby se ozvali :) abych neměl pocit, že jsem jedním z posledních co ještě projíždí řeky a nikoliv plachtí na přehradách.
Je tu kategorie představení se, ale přesto... já začnu jako první doufám, že ne jediný majitel motorové lodi zde.
Jméno / loď - oblíbená kotviště (přístavy)
Lukáš / Alka KlecanskoRoztocký ostrov, Hořín, Ostrá, Cidlina, Veletov

;) budu moc rád za vaše reakce, pevně věřím, že se skutečně najdou i motoráci, nebo mistři jachetníci co zkusí i řeku ;)

Plavbě zdar.
PS: Omlouvám se předem za hrubky, či roztěkanost textu.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » pát črc 23, 2010 8:04 am

Ahoj,
opravdu nejsi poslední. My se na řeku Vltavu a Labe se svým motorákem teprve chystáme, už jsme druhým rokem na Baťáku a to z několika důvodů:
1. je to od nás nejblíž.
2. máme malé mrně (16 měsíců) a tam si opravdu můžu zastavit kde chci a jít si s ním courat a nemusím čekat až dojedu do nějakého přístavu.
3. je tam moc příjemně a nic mě nestojí kotvení.
Ale příští rok, kdy už bude malá trošku větší, rádi bychom se na Vltavě alespoň na měsíc ukázali.
Vodní motorismus je fajn, to poznávání ...
Plachetnice jsme taky okusili, ale nakonec jsme přesedlali na motorák. Přeci jenom od nás lokalita pro dobré plachtění dále a hůř dostupná než pro motorák (na Lipno nebo Slapy a Orlík trošku z ruky a jinde nic moc) Plachtaři neházejte po mě ničím 8) , ale přeci jenom plachtit na Brněnské přehradě nebo Křetínce mi připadá jako zoufalství (jedna malá druhá pořád zelené bláto).
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Příspěvekod vitrvevlasech » pát črc 23, 2010 8:19 am

Omlouvám se, pár informací jsem našel v tomto vlákně :
Jachetní revíry v ČR
tzn pár motoráků ještě žije ;)
Jinak já proti plachetnicím (slovo hadrák - jsem četl poprvé zde na fóru) nic nemám. Naopak :) mám pocit, že tam není taková "nuda", co se plavby týče. Ačkoliv jistě neřeší neustálé problémy motoru. Kochání přírodou kolem je bohužel tedy dle mých zkušeností pouze tak 1/10 plavby.
Kdybych neviděl plachtění, jako velmi obtížné, místo motoráku pořídil bych si plachetnici. Krom tohoto fóra, mě dost nalákalo toto video:
http://www.youtube.com/watch?gl=FR&hl=fr&v=pp45fL0u0QU
Jen co doplatím Alku a hypotéka už nebude tak zoufale nekončící zvětším svůj lodní park, pořídím určitě plachetnici, jsem si jist že to stojí za to.
A není to ani tak drahé, řešil jsem zkusmo jednu plachetnici železnou u Podolského mostu. Pan za ní chtěl a teď se držte, 30.000 + 20.000 ve splátkách. Ovšem, když jsem si prohlížel, odkud bych z tou lodí jako absolutně nezkušený jachtař, proplout až do Prahy, srdce se mi zastavilo. Psal jsem panu Švestkovi ;) a ten mi poslal úsměvnou odpověď. Milý pane, je od vás milé, že chcete využít našich služeb, obvykle vozíme jachty několika tunové. doprava by vás vyšla na cca 20.000 plus nějaký jeřáb...
Tzn vysmál se mi :) ale do kšeftu by šel, asi by poslal i jeden kamion aby blbce ze žižkova svezl, možná by ta loď na tom přívěsu nebyla ani vidět :D
nu nic, já se kloním ke straně jachtařům :) ikdyž pevně doufám, že nejsou nějaké strany dvě, jen jedna a to milovníci vody :D
Lukáš
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát črc 23, 2010 11:19 am

S plachetnicí u nás je problém, a to ten, že se na plachty nedá nikam doplavat. Základem plachetnice na řece v ČR je motor a sklopený stěžeň.
Teď právě jsem jistě nadzvedl mnoho jachtařů, ale je to tak a mluvím z vlastní zkušenost 5ti letého majitele a i stavitele 15tky joláče.
Ano, dá se yachtat na přehradách typu Orlík, Slapy( nic moc), ale to se na můj vkus spíš podobá okruhovému jachtingu, kde jsou místo bójí hospody. Teda vodní motoristi to tam maj taky tak.
Pokud ale chci provozovat vodní turistiku po řece, dostat se od někud někam a dál, musím sklopit klacek a nastartovat motor, protože nepodjedu jeden most, neproplavu většinu komor. Navíc potvora vítr fouká na úzký řece vždy opačným směrem, nejlíp po proudu, když chci proti proudu.
Kdysi jsem zálibně pokukoval po plachetnicích, kterak v Německu na širokým Labi plachtili na severní zaďák proti proudu a těšil jsem se, jak to zkusím při zpáteční plavbě a uspořím nějakej ten litr benzínu. Kulový. Foukal jih a proti labskýmu proudu bych tam byl ještě dnes.
I když jsem měl už tehdy mrtváka a stěžeň jsem položil lanem z kokpitu i s nandanými plachtami, abych třeba podjel mosty na Vranský přehradě v době absolutního zákazu použití motoru, nějakej velkej požitek z jachtění se nekonal, spíš to byla makačka.
No a tak jsem se vrátil k motorákům. Občas se na plachty svezu na lodi mé sestry, abych si protáhl kostru. Je ale zajímavý, že než loď ustrojím, většinou lehne vítr. Ještě že tam je 8 Yamaha. :lol:
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Příspěvekod vitrvevlasech » pát črc 23, 2010 11:35 am

to: david
Jistě, plavit se po řece s plachetnicí není asi taková zábava. Jede-li na přívěs pak se jedná skoro - tedy úplně o motorové plavidlo (au :) prosím nemlátit mě pádlem po hlavě za hanobení definic). Jde tu spíše o atraktivnost na a) přehradách, b) moři, c) oceánu.
Když bylo zcela oprávněně vzpomenuto nákladů benzinových (či naftových) - vzpomínám si, jak jsem před otcem před nedávnou dobou vyřkl myšlenku: že bych se zajel mrknout s lodí do Hamburku. Můj otec je zkušený vodák, a protože mi i v mé pokročilé dospělosti nechce snižovat sebevědomí, zadržel smích a vytáhl kalkulačku, hodil pár prudkých úderů do kláves a ukázal mi cifru, kolik by mě stála nafta a následně ukázal číslo, které se rovnalo počtu dní než bych se proti proudu z Hamburku vrátil (při rychlosti 10Km/h...po proudu na Labi cca 5km/h). Následně jsem polkl a spokojil se s těmi 600km co najezdím po Českých řekách a opět ten pohled na plachetnice a orlík ;) neprozkoumaný svět.
Netvrdím, že bych snad toužil navštěvovat narvané přístaviště bych si užíval luxusu splachovacího wc. Ocením spíše klid a nejlépe bouřlivé počasí :D
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát črc 23, 2010 11:41 am

Pěkné představení, děkuji ti.

A neboj, jsou tu všichni,nejen jachtaři, rád bych doplnil, že není toto fórum o jachtaření, je pro všechny. Každý si přijde na své, i majitelé nafukovacích gumových člunů.
Není to nic proti ničemu a všichni fandové čehokoliv plovoucího jsou vítáni.
I jen byť přátelé vody, stojaté i tekoucí, modré i zelené, teplé i studené, hluboké i mělké, lehké i těžké, klidné i bouřlivé (ostatní si každý nechť dosadí).

Rád znovu zopakuji slova která se mi dostala před mnoha lety od jednoho německého jachtaře na mé první plavbě a vždy si na ně při podobné příležitosti vzpomenu, téměř doslova:

"Jo jo, taky jsem se plavil na plachetnicích ...téměř celý život, dokud to šlo...ale jak člověk stárne, revma, potíže se zádama a i fyzická síla menší...prostě ty plachty sám už nezvládnu...ale přeci se nepřestanu plavit dokud ještě můžu ...a skončil jsem u motoráku."

volná citace


a já k tomu vždy dodávám - všichni jednou skončíme na motoráku (pokud nebudeme chtít opustit vodu a lodě.....) :D

Tož tak, já na tu svou terpve čekám, která mi padne do oka, se zalíbením si občas nějakou i prohlédnu....

a fandím vodním motoristům :good:

A propó otázka:

- když na plachetnici se jachtá, co se dělá na motorvé lodi? Motoruje?

A proč i motorová loď se nazývá jachtou?
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Příspěvekod vitrvevlasech » pát črc 23, 2010 11:50 am

to Libor:
na motorovce se většinou co já vím opravuje ;) onen chvilkový pocit, že to jede a že píseň motoru nezní falešně je vždy jen vysněný.
Já jsem si vždy pod slovem jachta vybavil abych se přiznal spíše motorovou loď ;) než jsem zařadil i plachetnice. Milionářská jachta, viz seriál Magnum ;) to byla jachtička. potažmo bez plachet.
Nicméně já jsem lenošil na motoráku už jako malý ... tzn nejvyšší čas, než mě klepne abych přesedlal. Užíval pořádných vln. Poslední zajímavá akce s vlnami bylo Lipno a čtyřčlenná pramice - nezkušený kormidelník na zádi bledý v obličeji a já se sestrou směle na přídi ve vestách a pádly ve vodě, s úsměvem ve tváři užívali jsme si vysoké vlny, to byla paráda...až po té co jsem přistáli a viděli že náš kormidelník líbá pevnou zem a následně zvrací jsme pochopili, že nám asi šlo o život ;) ti kormidelníci dnes prd vydrží co :D
Uživatelský avatar
Divizna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: sob dub 25, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Divizna » pát črc 23, 2010 9:56 pm

Vitrvevlasech: Zdravím...tvé upřímné vyznání a otevření se na mě udělalo dojem, fakt. Fakt jo. A jsi tady správně. Nejde vůbec o to, jestli jezdíš na vítr nebo ropu. Jde o lásku k vodě a k plavbě. Já jsem sice milovník plachtenic (a důvody proč zrovna plachetnice probereme někdy u piva protože věřím, že v naší malé zemi se milovníci lodí dříve či později stejně musí někde potkat) ale líbí se mi i motoráky. Dobře, že jsi objevil Jachting.info! :D
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Příspěvekod vitrvevlasech » sob črc 24, 2010 2:58 pm

Krásné počasí, vodě zdar.
A zase jsem snil o plachtě, zabořen v motoru. Kéž bych tomu alespoň rozuměl (tudy něco teče ta máhle se to točí a vrčí) - jasná diagnoza, je to rozbitý a nechladí to, motor by asi neměl být do ruda rozpálen. Parádní první jízda, výjezd z přístavu celkem v pohodě, žádná jiná loď nepřišla k úhoně. Hurá na volnou řeku. Proti proudu motor brumlal něco ve smyslu, ještě mi není horko, ještě to jde, ačkoliv nechladím... jooo a tu trojku tam rozhodně nedávej, teď na ní nemám náladu. (uznávám, že já také nemám náladu na řazení více rychlostí jak jedné) - ale motor škodovky má jiný názor. I což to, hlavně že to jede...hurá po proudu...jekot strojního zařízení už nešlo nebrat v potaz, ba ani ta pára co stoupala za naší (jak naší?? MOU) lodí nebyla nepřehlédnutelná. Začalo se chladit, díky bohu za kamarádku na lodi ;) a pak že ženy nosí neštěstí námořníkům. Mě přinesla štěstí. Romantický výlet to sice nebyl, chudinka, musela kýblovat a chladit a chladit. prolili jsme společně motorem asi 300 litrů vody a on ne a ne nasát z vody...marná snaha, ani úsměvy kolem plujících policistů, které jsme potkali dvakrát nám náladu nezvedl (nikoliv nám, ale spíše mě ;)) kamarádka byla veselá a šťastná a vzpomínala na nákladní lodě parníky, kde polonazí ušmudlaní muži přihazovali neustále do kotle. Já jsem jako kapitán musel zachovávat stále klidnou hlavu a ona bouře která ve mě probíhala na venek jen drobně šuměla.
Vše krásné "poučné" motor jsme (na střídačku) uchaldili, na ne nepříjemnou teplotu 90°C. A nastal okamžik přistávání ;) nevím přátele jak přistáváte s plachetnici, ale věřím, že k tomu nepotřebujete obvykle vyskakovat na příď na ponton a vší silou tlačit loď zpět načež jste zatlačeni notně daleko a opřete se o jednu spokojeně usínající loď, která doposud měla pocit, že je v přístavu v bezpečí. Dle mého názoru děsivě vypadající přistání, bylo prý v pohodě, říkala kamarádka když viděla mou akrobacii... já jen chtěl zachránit onu nebohou loď, nikoliv svojí ;) zachráněno vše..jen drobné opření žádné následy, díky bohu za to. (tedy poseidonovi, pochopitelně. Potupné dopádlování ke svému molu a uvázání lodě...
kapitán pravda opustil první loď, ale ta už byla v přístavu přivázána...viděn byl onen šílený muž jak utíká přes celé přístaviště do míst, kde byly jen stromy a žádná všidipřítomná lidská bytost...a pak z onoho místa bylo slyšet takovýýý děsivý jekot, hřměly o kilometry dál stojící Barrandovské skály. Nicméně na loď se vrátil opět uhlazený a milý pan, který následně dlouho do noci vysvětlovat důvody svého šíleného přistávacího manévru.
Pardon, že jsem se rozpovídal, ale musel jsem se svěřit.
Mohu položit otázku komu že se zadařilo takhle přistávat možná dostanu zajímavé odpovědi.
Tak se přiznejte námořnice, námořníci, kdopak z vás takhle šíleně přistával?
Já jsem sira Robina také hezky navedl na břeh, ale tam byla porucha :)
Alka jsem vehnal mezi jiné lodě protože jsem neměl pevně zvládnuté ovládání, a než bych nastudoval jak zařadit pomocí čtyř pák a spojky zpětných chod, vyběhl jsem na příď a hrál si na siláka.
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Uživatelský avatar
romanva
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod romanva » sob črc 24, 2010 9:26 pm

Docela dost mi to připomíná mou situaci. Celou zimu jsem dával do hromady naší lodičku, ale "dětské nemoci" se projevily až na vodě, takže přesně jak píšeš - z romantického výletu byly ruce černé od seřizování motoru a jako velké finále jsem to uzavřel ztrátou vrtule 40 Km od domovského přístavu a tak jsme poznali další úskalí motorářů - bez vrtule to prostě nejede ať dělám co dělám.Náhradní vrtule sice byla, ale matku ne ane najít.Jako plus téhle situace si naše posádka užila fitko zdarma s pádlama v ruce za doprovodu úsměvů kolemjdoucích suchozemců. S tím přistáváním se mi taky sem tam daří a vzhledem k tomu že mám napluto sotva pár hodin a odhad setrvačnosti tedy skoro žádný a s motorem se taky stále dohaduju jestli zrovna chytne na cvrnknutí , měl jsem tu čest zjistit co vydrží fendry, když se náš Gogo hrnul na neutrál k molu, bohužel větší rychlostí než by měl a tak chtíc si přibrzdit zpětným chodem pohnul jsem pákou dozadu a motor chcípl a ne a ne naskočit. Než jsme stačili popadnout pádlo nebo háček byli jsme u mola a fendry spláclý, že jsem se divil že to vydržely, ale asi vydrží dost.Naštěstí tam nebyla žádná jiná loď, takže škoda žádná, ale dost jsem se rozhlížel jestli to někdo viděl nebo ne - jestli se mám červenat. Myslím ale, že to nebylo naposledy
Uživatelský avatar
Divizna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: sob dub 25, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Divizna » sob črc 24, 2010 10:41 pm

Vitrvevlasech: no... jednou jsem podobně jako ty na rychlo také přistával, jak jinak než na Orlíku. Záchod na lodi byl mimo provoz a já měl v pravé ruce vyvazovací lano a v druhé ruličku nějakého papíru....stihl jsem to jen tak tak
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Příspěvekod vitrvevlasech » sob črc 24, 2010 10:46 pm

Přemýšlím, zda-li napsat BEZVA nejsem v tom sám, nebo JUPÍ i jiným se to stává, ale to by ode mně bylo podobné jako hovořit na pohřbu a dluzích zesnulého. Takže máme to ale i my motoráři napínavé chvilky. Já jsem sice najezdil dost, takže jsem tušil co se má činit a tak má reakce byla svižná a vše dopadlo dobře, jen zkušenosti 700kg lodě a 3,5tunky jsou rozdílné.
Zatím co sira robina jsem mohl "odnést" Lady Alka jako pořádná žena tvrdohlavá na sebe nenechá sáhnout :) jen jeřáb jí smí polechtat.
Nyní po konzultaci s odborníkem jsem se červenal asi jako před maturitní komisí, když mi položili onu indiskrétní otázku ohledně Májovců ;)
bylo mi řečeno - tedy drahý "kapitáne" proto aby mohla býti nasána voda do motoru z vody bez pumpy či převodu na motoru je třeba uzavřít hadičku (přívod) kterou ty sám plníš vodou z řeky tzv kýblováním ;)
Protože když onu páčku nezavřeš motor bude nasávat vzduch a nenapadne jej, že by bylo vhodnější (zatracená fyzika) zabrat tentokrát druhým přívodem a to přímo vodu z řeky.
Občas se hodí zapnout mozek...
nu nic, hlavně to nikdo neříkejte kamarádce, myslí si, že se jednalo o děsivou poruchu :)
pardon všem strojničkám a plavčičkám, kapitánkám, které mají moulu na lodi jako jsem já.
Jaké ještě další katastrofy koho postihly? :)
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Příspěvekod vitrvevlasech » sob črc 24, 2010 10:51 pm

to Divizna:
Prekérní situace. v oněch případech je vhodné míti po ruce kýbl... vím, že to je pravděpodobně eklhaftozní, ale zaručené méně než čvachtavé trenky (to je naturalismus nejtěžšího kalibru) omlouvám se.
Wc na lodi mám, chemické...ale již předchozí majitel tvrdil že ho za dva roky nepoužil ;) každý ho hýčká v čistotě. I já běhám do "kadibudky". Nedotknutelné wc, pro okrasu v lodi. Pocit luxusu. Ale nedej bože jej použít.
Podobná situace jako film...myslím Milionový šek?
Napadá mě, že jachting, motoring?...plavba na lodi...to je nejlepší termín - asi není vhodná jako sport, zábava samotářů. Minimálně kvůli nutnosti naléhavého volání přírody. Je třeba aby někdo držel kormidlo, popř. plachty, nebo mít autopilota. Bych osobně raději autopilotku, ale neslyšel jsem o takové co by úhledně přistála u komory a čekala na dvě zelená světla.
Uživatelský avatar
Divizna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: sob dub 25, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Divizna » sob črc 24, 2010 11:20 pm

jo, WC na lodi je modla. Stalo se mi, že jsem měl nutkavé nutkání čité a nově doplněné chemické WC použít za plavby.... nakonec jsem to vydržel a a asi dest minut na to se nám chemický hajzlík při poryvu ostře proti větru převrhnul a to čisté modré vyteklo do lodi... jo, jsou věci mezi nebem a zemí....
Uživatelský avatar
viktormoto
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: čtv črc 07, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod viktormoto » ned črc 10, 2011 11:19 am

No jsem tu nový, ale rád bych se podělil i o své zážitky, kdy mne opravdu tuhla krev v žilách....
Mám motorový člun, typu ribs, což je pro neinformované laminátový spodek člunu s hlubokým V-kýlem a nafukovacími okraji, něco jako gumák s pevným dnem a palubou včetně nastavby. Nelze sfouknout, takže se přepravuje na podvozku. Postupně jsem přecházel z gumových člunů až k tomuto. Někdy jsem i chtel laškovat s klasickým motorákem do délky 6 metrů. Stávajíci ribs má 4 metry a motor HONDA BF25A. Jezdím pokud mi to finance dovolí pravidelně do Chorvatska a někdy tady i na Baťák.
Teď ten zážitek. Odpoledne jsme vyjeli na blízký ostrov v blizkosti Splitu. Líbila se nám jedna zátoka, která byla kouzelná jako "Z ostrova pokladů". Byla hluboká asi 20 metrů a široká asi 3-5 metrů zatočená v meandr a stěny byly strmé a vysoké. Tyčily se vysoko nahoru. No byla to krásná scenerie s racky, kterí za hlasitého křiku prolétavali tam a zpět. Obloha absolutně bez mráčku, bezvětří a hladina jako deska. Pohádka...a to jsem netušil, jaká to může být past! Asi po půl hodince se pojednou hnaly obrovské vlny, řekl bych "z ničeho nic!". Vlny docházely v intervalech a dosahovaly výšky asi 1,5 metru. Snažili jsme se udržet zakotvený člun, ale obrovská síla vln nás s člumem drtila. Člun byl silně poškozen na dně laminátu a na několika místech vznikly male otvory. Jeden celý bok gumové časti byl proražen, naštěstí jen jedna komora... Já měl mnoho pohmožděnin od nárazů lodi a málem mne probodla ostruha od zvednutého přívěsného motoru. Motor má 68 kg a celý člun má bez motoru asi 150 kg. Takže si přestavte jak s vámi hmota cvičí a to bylo zesíleno tím, že se vlny dostaly do lodi a tím ztěžkal o dalších cca 500 kg. Podařilo se nám ještě zprovoznit člun a pomalu doplout do přístavu. Celá pointa neštěstí ale byl v tom, že velká loď proplula blízko břehu napůl ve vytlačném režimu a napůl ve skluzu. Asi si řekl, že si zkrátí cestu a švihl to v zakázané vzdálenosti od břehu a vytvořil tím obrovské vlny, které se znásobily úzkou proláklinou. Takže poučení: nespoléhej na sebe, na počasí, ale nikdy nevíš kdo co provede!!!! :? :? :?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte črc 12, 2011 8:08 am

Velmi prijemny tema! Od cervna konecne muzu rict ze jezdim na vlastnim clunu. Sice je jeste hnusnej, ale uz obstojne pluje. Z praktickych duvodu jsem zrusil pricku a udelal z nej polokajutovy. Zatim s nim mlatim kde se da. Naposled jsem "zaparkoval" o tramec v komore az v lodi zaprastelo.
Zde pridavam par fotografii z jednoho z "tradicnich" center vodniho motorizmu.
http://viky-tw.rajce.idnes.cz/Sandberg_6.7.2011

Edit: Motor mam celkem novej, takze zatim se v tom ani moc nereju. Akorat mne obcas zazlobi privod paliva z nadrze - nejde mi nekdy napumpovat, balonek nezvrdne, asi ma neco s ventilkama, nebo treba jenom nejakej bordel nasaju. Zato loni, kdyz jsem to zkousel s dvoutaktem, to jsem byl pravej vodni motorista. Cmoudi (ty z Vodniho sveta) by mi mohli zavidet.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů