Motorák od Hartleyho

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 40
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř zář 22, 2010 12:40 pm

no, záměna vestavěného a závěsného motoru bez požehnání konstruktéra je legálně nemožná. Pominu-li změnu těžiště, tak zásadní rozdíl bude v konstrukci zrcadla ;)
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » stř zář 22, 2010 3:16 pm

nevím jak by to bylo se záměnou vestavěného motoru za přívěsný,pokud to vyloženě neuvádí konstruktér v plánech. Bude nutné zesílené zrcadlo jak píše ficcus a určitě taky bude potřeba loď nově vyvážit,zvlášť když je v původním projektu motor uprostřed a přímý náhon.Já to chci obráceně-místo přívěsného dám zabudovaný.I když bude v zádi nemám strach ze změny plavebních vlastností,protože například čtyřtakt Suzuki DF70A 70HP váží 155Kg,a to je přímo na zrcadle.Motor 1,9 TDi váží zhruba 150Kg,k tomu výměník chlazení a Z náhon,celkem zhruba 200Kg na zádi,sice víc než přívěšák,ale zas blíž těžišti. Ještě jsem chtěl namítnout-jak píše velkejtom že přívěšák jednoduše naložíš a odvezeš do servisu-tak jedině do 20 HP,nevím jak bys tahal 155Kg živé váhy Suzuki nebo jiného výkonnějšího motoru,třeba přes 80KW (nebo i hodně přes 100KW na které jde načipovat TDi) a dával ho do auta. Na takový motor už je potřeba manipulační jeřábek,hlavně potom při usazování zpátky na loď. U vestavěného motoru není problém sundat kryt,vyměnit olej,filtry,to si uděláš i sám.A když bude potřeba vyměnit rozvody tak buď vytáhneš motor vrátkem nebo celou loď přitáhneš k mechanikovi.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Re: Motorák od Hartleyho

Příspěvekod Jirina » čtv zář 23, 2010 10:06 am

Hadimet píše:Ahojky všem. Jsem tu nový a tak zkouším rozhodit sítě. Vybral jsem si jeden cruiser od pana Hartleyho, který chci postavit. Psal jsem si s Denisem a ten říkal, že odborníkem přes motoráky je David. Ozve se? Vybral jsem následující model: http://www.hartley-boats.com/vix20cr.html . Má s tím někdo zkušenosti? Bude na to stačit 90 HP inboard motor, který by se přestavěl z auta? 1.9TD. Díky za reakce. Radim

Začni s lodí, která se dá postavit za 8 dní:
http://www.bates.ctc.edu/eo/CareerTrain ... ySkiff.htm
V jednom to bude práce na půl zimy a na jaře jezdíš. Motor do 5 HP bez dokladů a bez VMP. Všechno dovezeš na střeše auta a v kufru.
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » ned zář 26, 2010 10:58 am

ahoj Hadimete,osobně bych tak pěknou loď kterou sis vybral "nekazil" přívěsným motorem.Zkus se třeba podívat po nějaké repasi,na netu jsem našel benzínový Mercruiser V8 5,0l 230HP za 4500K : http://img839.imageshack.us/img839/7453/mot4f.jpg Naftové lodní motory bývají šíleně drahé.
Jestli máš alespoň studijní plány tak by nebylo od věci se podívat jestli by se do Hartley nevešla dvojice marinizovaných VW s přímýma náhonama,byla by to sice spousta práce a další výdaje,ale dostal by ses na minimálně 120KW,při načipování i víc. Motory ale nemůžeš shánět po vrakovištích,tam mívají přeštípané hadice,dráty a tak,chce se to obrátit na mechanika aby obstaral komplet motor,počítej za TDI tak kolem 25000K podle stavu.Výměna rozvodů je tak ķolem 6000K,o ceně GO nemám představu,ale tyto motory jsou držáky.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » ned zář 26, 2010 1:18 pm

Máš kontakt na toho Mercruisera?
Uživatelský avatar
Hadimet
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 14
Registrován: úte zář 07, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hadimet » ned zář 26, 2010 1:20 pm

Vilda999 píše:ahoj Hadimete,osobně bych tak pěknou loď kterou sis vybral "nekazil" přívěsným motorem.Zkus se třeba podívat po nějaké repasi,na netu jsem našel benzínový Mercruiser V8 5,0l 230HP za 4500K : http://img839.imageshack.us/img839/7453/mot4f.jpg Naftové lodní motory bývají šíleně drahé.
Jestli máš alespoň studijní plány tak by nebylo od věci se podívat jestli by se do Hartley nevešla dvojice marinizovaných VW s přímýma náhonama,byla by to sice spousta práce a další výdaje,ale dostal by ses na minimálně 120KW,při načipování i víc. Motory ale nemůžeš shánět po vrakovištích,tam mívají přeštípané hadice,dráty a tak,chce se to obrátit na mechanika aby obstaral komplet motor,počítej za TDI tak kolem 25000K podle stavu.Výměna rozvodů je tak ķolem 6000K,o ceně GO nemám představu,ale tyto motory jsou držáky.


Ahoj Vildo,
díky za tip, máš nějaké stránky, kde se dají pořídit repasované motory, nebo starší motory? Je to samozřejmě dotaz pro všechny, kteří mají chut poradit. Rád bych se mrknul. S tím přívěsákem, to spíš bylo teoretické, hledal jsem všechny varianty a jejich pro a proti, máš pravdu, že by s ním lod nevypadala dvakrát nejlíp. V tuto chvíli se přikláním spíš k variante originál lodního vestavěného motoru v benzínu s přímým náhonem. Plány jsem objednal v pátek, tak jsem zvědav kdy dorazí. Ta cena 4500,- je za kompletní motor? Děkuji všem
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » ned zář 26, 2010 3:54 pm

omlouvám se,nějak mi vypadla nula,cena má být 45 000K,přehlédl jsem to :oops:
Motory jsem našel na www.lodnicentrum.net/sell_motor.htm snad to není reklama
Uživatelský avatar
Hadimet
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 14
Registrován: úte zář 07, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hadimet » ned zář 26, 2010 4:51 pm

jo. jo, nic se neděje, ted už ta cena vypadá reálně, za těch 4500,- to bylo zadarmo.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned zář 26, 2010 5:10 pm

Volvo-Penta AQ 171a, 168PS

Použitý lodní zabudovaný motor Volvo-Penta AQ 171a, o výkonu 168PS, 4 válec, 16ti ventil, dvojité chlazení, najeto cca 150 MH (motohodin).

Cena skvělých 149000,- Kč


za motor z roku 86 - 87 je to fakt skvělý

ten za 45000 je ještě starší
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » ned zář 26, 2010 6:26 pm

tak se potom Davide nediv že řešíme marinizaci autových motorů,tam je cena úplně jinde.Možná v zahraničí se dá natrefit na mladší a levnější motory,jenže jeď tam,ztratíš spoustu času objížděním různých frců,jeden lepší než druhý a nakonec nekoupíš stejně nic. To bys musel objíždět pravidelně,na inzerci se nedá spoléhat.
Uživatelský avatar
Hadimet
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 14
Registrován: úte zář 07, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hadimet » ned zář 26, 2010 7:18 pm

to je docela cenová šlupka. Těch 50000,- jak psal Vilda mi přišlo docela rozumné, to byla tak moje představa, ale 150000,- je trochu moc. Něco jiného by nebylo? To si myslím, že marinizace automobilových motorů vyjde levněji, nebo se mýlím?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned zář 26, 2010 10:05 pm

Marinizácia automotora nie je lacná, len jednoduchá prevodovka na priamy náhon stojí 2000 eur. A k tomu ešte hriadel, vrtula, stevenka, systém chladenia výfukových plynov, silenbloky, dvojokruhové chladenie a množstvo drobností a samozrejme ešte dať to celé do kopy. Ak nemáš zázemie autodielne, prípadne strojnej výroby, tak je to makačka až neskutočná. To zistíš že tých 150 tis za profi motor 168 PS nie je vela, pretože skoro k tej sume sa priblížiš po dvoch rokoch práce.
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » ned zář 26, 2010 10:37 pm

ještě záleží na tom jestli těch 150 000 je za komplet motoru s převodovkou,nebo jen za motor,to by byla výsledná cena zas někde jinde. U přímého pohonu bych se nebál nechat hřídel vytočit na soustruhu z nerezi a nechat si vyrobit kozlík a axiální ložisko,nahlédni do knížky Motorové člny rekreačné od Pernického,je tam dost inspirace.Převodovku je nejlepší použít lodní,ale dalo by se i využít automobilové,vykuchat z ní nepotřebná kola a ponechat jen přímý záběr a zpětný chod.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned zář 26, 2010 11:01 pm

Vilda999 píše:.Převodovku je nejlepší použít lodní,ale dalo by se i využít automobilové,vykuchat z ní nepotřebná kola a ponechat jen přímý záběr a zpětný chod.



jo, a nebude to brzdit, páč zpátečka bude nejmíň 4x do pomala.

máte to hoši moc jednoduchý. totéž čipování na větší výkon. leda tak na menší. podívej se, jaké litrové výkony mají loďáky
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » ned zář 26, 2010 11:38 pm

jo,zpátečka bude pomalejší,záleží jaké se do skříně převodovky vejdou kola,ale zase nestojí 2000E.Nic není dokonalé. Máš to hochu taky jednoduché,zepsut.
Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 392
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Pilsen(urqell)

Příspěvekod shooter » ned zář 26, 2010 11:53 pm

No nevim jestli se ti zda malo padnej argument Plnej kontra 4x pomalejc tak to muze bejt otazkou spousty prace kdyz to dobre dopadne a nebo taky dost osklivyho urazu.Vratka je vratka nemyslim si ze bastlit za kazdou cenu je ok
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned zář 26, 2010 11:58 pm

automobilová zpátečka je přes vložené kolo a s tím prd naděláš. to už před 50 a více lety řešili předkové. jedině řetěz triplex a ten praská :hmm:

navíc musíš nechat spojku a to je taky na dvě věci :crazy:

edit:Já tě nesepsouvám, jen je z vašich příspěvků jasně vidět, že v téhle problematice oba tápete. A nejsem takovej vůl, abych ti řek, že jdete správnou cestou, když vidím, že ne.
Jináč je samozřejmě každý svého štěstí strojvedoucí a nechcete-li plavat, ale dělat pokusy, je to vaše volba.
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » pon zář 27, 2010 12:28 am

já jsem se tou vratkou zabýval už dřív,automobilová převodovka je takové řešení (spíš "ochcávačka") aby se za pár kaček vyhovělo zákonu,uznávám že to není ono.Sám jsem to nakonec "vyřešil" tak že vratku nepoužiju,ale u lodě co si vybral Hadimet,kde bude výtlak nad 1 tunu,je nutná.
Na Aukro je nabídka motoru Ford se Z náhonem OMC,stáří 30 let,cena tuším 25000,je to tam už poněkolikáté.To by se možná oplatilo zgenerálkovat.
Uživatelský avatar
Hadimet
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 14
Registrován: úte zář 07, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hadimet » pon zář 27, 2010 7:20 am

Nojo, na to aukro jsem koukal, ale mám strach, že pokud je v plánech přímý náhon a u tohoto motoru z-náhon, tak by mohly být problémy se stavbou a poté s legalizací...druhá věc je v jakém stavu ten motor je, ale to v tuto chvíli není podstatné
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon zář 27, 2010 7:59 am

Hadimet píše:Nojo, na to aukro jsem koukal, ale mám strach, že pokud je v plánech přímý náhon a u tohoto motoru z-náhon, tak by mohly být problémy se stavbou a poté s legalizací...druhá věc je v jakém stavu ten motor je, ale to v tuto chvíli není podstatné


máš li obavy, dostav se na SPS Praha za kpt. Holubem, přízemí v levo, a prober to s ním. on ti bude schvalovat stavbu ( dávat povolení ). je to velice fajn člověk, neměj strach z "úřadu"
Uživatelský avatar
Hadimet
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 14
Registrován: úte zář 07, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hadimet » pon zář 27, 2010 10:13 am

david píše:
Hadimet píše:Nojo, na to aukro jsem koukal, ale mám strach, že pokud je v plánech přímý náhon a u tohoto motoru z-náhon, tak by mohly být problémy se stavbou a poté s legalizací...druhá věc je v jakém stavu ten motor je, ale to v tuto chvíli není podstatné


máš li obavy, dostav se na SPS Praha za kpt. Holubem, přízemí v levo, a prober to s ním. on ti bude schvalovat stavbu ( dávat povolení ). je to velice fajn člověk, neměj strach z "úřadu"



Ahoj Davide,
díky za radu, mimochodem Denis říkal, že jsi expert přes motoráky, což je dobrá zpráva.. Chtěl bych se zeptat ohledně Hartleyho plánů, jestli s tím máš nějaké zkušenosti ohledně jejich pořizování. Jde mi o to, že jsem se snažil provést platbu, ale systém mi vynadal, že se transakce nezdařila, že byla zamítnuta (VISA). Problém s penězi na účtu není, v tuto chvíli se jednalo o směšnou částku 19 dolarů. zkoušel jsem několik karet a výsledek je pořád stejný. Je nutno se nějak registrovat pro tuto platbu? Nemůže být zakopaný pes v "RBS WorldPay". Nikdy jsem se s tím nesetkal, tak nevím jak postupovat. Zatím jsem dělal transakce jen přes paypal. Vím, že to není technický dotaz ohledně lodě, ale nevím jak se přes to přehoupnout. Nevíš jestli se dá provést platba i jinak? Tak kdyby jsi věděl, budu rád... Díky Hadimet
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon zář 27, 2010 11:43 am

Na platbu do zahraničia tu máme niekde výdatný pokec, hladaj a nájdeš. Karta je embosovaná?

Automobilový motor je pre toho kto má vedomosti a zázemie. Ja som to volakedy čiastočne riešil, ale tie časy sú dávno preč. pretože už nikto nerobí za pár korún.
Uživatelský avatar
Hadimet
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 14
Registrován: úte zář 07, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hadimet » pon zář 27, 2010 11:58 am

...tak ta karta není embosovaná

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů